Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Se+mikä+nyt+on,+ei+päde+vähän+päästä,+jos+hommassa+ei+toteuteta++järkeä.
No+onhan+toki+tämä+tasaantunut,+toivottavasti+mitään+ryntäystä+ei+enää+tule.
Niinkauan,+kun+ihmiskunta+on+ollut+olemassa,+paikasta+toiseen+on+muutettu.
Myös+Suomalaiset+ovat+muuttaneet,+mutta+työtä+aina+tehneet.
Kysymys+on+erilaisista+taustoista+tulleiden+sopeutuminen+ja+syyt+miksi+ylipäätään+tullaan.
Ajattelisin,+että+jos+jotain+ei+näe,+ei+se+tarkoita+ettei+jotain+ole+olemassa.
Itse+olen+sitä+mieltä,+että+huutaa+sitten+suvakit+taikka+rasistit,+taikka+molemmat+sillä+ei+ratkaista+mitään.
30.03.2019 17:38
Periaatteessa+sama,+jos+hoivattavan+hyvinvointi+ja+mahdollinen+turvallisuus+on+kyseenalainen+ko.+seuran+kanssa.
Näkisin,+että+lääkäri+on+se,+joka+viimekädessä+päättää,+koska+hän+on+vastuussa.
Mielipiteeni+perustuu+omaan+ammattiuraani,+mutta+sen+jälkeen+on+tullut+näitä+uusia+hoitopaikkamuotoja,+etten+varmaksi+tiedä+heidän+toimintaohjeistaan.
Uskoakseni+se+mitä+sanoin+itsemääräämisoikeuden+ja+heitteillejätön+rajasta+pätee+yhä.
30.03.2019 17:27
Montako+prosenttia+turvattomuutta+tuovia+turvapaikanhakijoita+Suomi+kestää?
Itse+asiassa+ääriajatteluja+ei+tarvittaisi+ollenkaan,+jos+asiat+osattaisiin+hoitaa+asiallisesti.
Eihän+rasistit+ja+suvakit+mitään+asioita+pysty+hoitamaan,+huutavat+vaan+suureen+ääneen+kummatkin.+Järki-ihmiset+ne+asiat+hoitaa.
Halla-ahon+esiintymisessä+en+näe+rasismia+vaan+realismia.
Mutta+eiväthän+asenteelliset+toimittajat+sitä+huomaa,+kummakos,+jos+ei+sitten+taviksetkaan.
30.03.2019 17:10
Minä+olen+sitä+mieltä,+ettei+kenenkään+puheita+pitäisi+lyttyyn+lyödä.
Pitää+vain+analysoida+itsekseen+ja+itselleen+sopivat,+jokaisen+puheista+ja+siitä+tehdä+valintansa.
Tulee+väkisinkin+mieleen+se,+että+kun+Sipilä+on+liikemiestaustainen+ja+Rinne+AY-taustainen,+heidän+puhe-+ja+ilmaisutyylinsä+poikkeaa+siitä+politiikassa+on+totuttu.
30.03.2019 16:57
Maalla+siinä+kyllä+olin,+mutta+vielä+oli+pihassa+lunta.Pirtin+takametsässä+ei+ollut+enää+lunta,+muttei+vielä+sinivuokkojakaan.+Niitä+siihen+ensimmäiseksi+tulee.
Illalla,+kun+poika+oli+pihalla,+kuuli+jotain+ryminää+suulista+päin.
Ovet+oli+kiinni,+ettei+sinne+isoa+eläintä+voi+päästä.
Seuraavana+päivänä+lähdettiin+katsomaan.
+Peräseinällä+oli+tukiseipäiden+päällä+ihmisen+pään+kokoinen+risuista+ja+korsista+rakennettu+pesä.
Suuli+on+korkea,+yläikkunan+kohdalla+aukko.
Ajattelimme,+että+olisiko+pöllö+tai+orava+siitä+tullut+ja+pesän+tehnyt.+Poistuimme+heti,+kun+ajattelimme,+jos+vaikka+on+pesintätouhut+meneillään.
30.03.2019 16:18
Ookkona+kuullut+koskaan+semmosta+sanaa,+kun+kaivos.+Ei+kai+vaan+Sinulla+ole+nyt+sivistyksessä+aukkoa.
Aineista+puheenollen,+kaikki+mitä+on,+on+samoista+aineista,+tähtipölyä,+niin+Sinä,+kun+minä.
Tuommoista+sanaa,+kun+elimenkaari+en+ole+ennen+kuullutkaan.+Joku+mielikuva+siitä+kyllä+syntyi,+olisin+kovin+kiitollinen,+jos+kertoisit+mikä+se+on.
30.03.2019 16:08
Päätös+tehdään+siellä,+missä+on+myös+vastuu,+eli+ymmärrän,+että+tässä+tapauksessa+hoitopaikassa,+koska+kyse+ympärivuorokautisesta+hoidosta.
Hoidossa+lähtökohtana+on+aina+potilaan+paras+ja+jos+se+on+se,+että+esim.+yksin+ulkoilu+on+vaaraksi+hänelle+itselleen+ja/tai+muille.+Siinä+menee+raja.
On+surullista,+että+vastuunpakoilua+on+niin+paljon+nykyään.
30.03.2019 15:59
Entäs+sitten,+kun+uutisoitiin,+että+Attendo,+alkaa+kouluttamaan+jotain+hoiva-avustaia.
Siinä+käy+luultavasti+niin,+että+likipitäen+kaikki+ovat+hoiva-avustajia,+yksi+sairaan-+tai+perushoitaja+vuoroa+kohti,+koska+lääkkeitten+jakaja+ja+vastuuhoitaja+ovat+oltava+koulutettuja.
Hoiva-avustajille+ei+tarvitse+maksaa+koulutetun+hoitajan+palkkaa.
Eli+äkkiä+keksivät+uuden+säästökeinon.+0,7+luultavasti+täyttyy,+mutta+laatu+ei.
Minusta+se+pitäisi+valvojien+ottaa+myös+huomioon,+että+ruoka-+vaatehuolto+ja+siivous+tarvitsee+niiden+alojen+ihmiset,+joilla+ei+ole+mitään+tekemistä+hoitajamitoituksen+kanssa.
30.03.2019 15:37
On+hienoa+huomata,+että+tässäkin+iässä+on+vielä+asioita,+joissa+voi+kehittyä.
Oltiin+tuossa+maalaismaisemissa,+sinne+menee+pätkä+yksityistietä.+Reikiä+oli+jo,+miksiköhän+vielä+menee.
Ei+ole+montaa+vuotta,+kun+jotain+peruskorjausta+tehtiin.
Minä+en+jaksa+uskoa,+että+sähköauto+on+joku+maailmanpelastaja.+Vaihtoehtoja+on+muitakin.
30.03.2019 13:10
Jos+ajatellaan+missä+menee+itsemääräämisoikeuden+kunnioittamisen+ja+heittelejätön+raja.
Se+on+mielestäni+siinä,+että+kykeneekö+potilas+ymmärtämään+päätöksentekoon+liittyvät+seikat.
Esim.+jos+potilas+joudutaan+etsimään+vaikkapa+poliisin+toimin+ulkoilureissulta,+silloin+hän+ei+enää+ymmärrä,+että+ulkoilu+ei+turvallisesti+itseltä+onnistu.
Vetäisin+tässä+asiassa+rajan+tähän.
Hoitokeinoja+käyttämällä+voidaan+asioita+sovitella+potilaan+kanssa.
Päätöksen+teossa+pitäisi+mielestäni+olla+moniammatillinen+hoitoryhmä,+potilas,+omainen.
30.03.2019 12:59
Tie+eduskuntaan+on+siloiteltu+hyvillä+aikomuksilla.
En+usko,+että+monipuoluejärjestelmässä+kukaan+kuvittelee,+että+jokainen+hallituksessa+oleva+puolue+voisi+täyttää+100%+kaiken,+mitä+on+tullut+ennen+vaaleja+esittäneeksi.
Useimmat+päätökset+ovat+kompromisseja.
Yksi+henkilö+ei+yksin+päätä+yhtään+mitään,+sehän+on+selviö.+Eikä+meillä+edes+ole+henkilödemokratiaa+vaan+puoluekuri+sääteelee+päätöksen+tekoa.
30.03.2019 12:37
Ja+palloa+vaan+louhitaan,+että+saadaan+akkujen+tarvitsemat+aineet,+ja+akkujahan+kuluu,+mitäs+ongelmajätteille+tehdään.
Elinkaari+se+on+sähköautollakin.
Vouhotus+on+tässäkin+asiassa+mennyt+yli+reaslismin.
Parempia+autoja+menee+romutukseen,+kuin+millä+vähävaraiset+ajaa,+kun+on+tämä+romutuspalkkiokeksintö.
Miksei+voida+antaa+niitä+autoja+vähävaraisille+ja+romuttaa+heidän+ikivanhat+autonsa+sen+sijaan.
Autokanta+uusiutuisi+silläkin+tavalla+hiukan.+Eikä+olisi+keneltäkään+pois.
Vähävarainen+saisi+uudemman+auton,+vanha+menisi+romutukseen.+Alkuparäinen+vaihtaja+saisi+romutuspalkkion.
(Tulikohan+nyt+tarpeeksi+selvästi.:))
30.03.2019 12:20
Eikös+pelkkää+maitoa+maitona+kuluteta+aika+vähän,+verrattuna+muihin+maitotuotteisiin.
Piimät,+viilit,+jugurtit,+juustot,+kermat,++nykyäänhän+on+vaikka+mitä+maidosta+tehtyä+tuotteita.
Lihatuotteitakin+on+vaikka+mitä.
Jos+kaikkeen+laitetaan+haittavero,+niin+onkohan+Antti+laskenut+mitä+kerrannaisvaikutuksia+sillä+tulee+olemaan.
Ruuasta+nyt+jo+maksetaan+alvia.
Kuka+sitten+takaa,+mihin+nekin+rahat+menisivät,+korvamerkittyä,+kun+ei+ole.
Tavallisen+kansan+liikkumistakin+verotetaan+reippaasti,+suurin+osa+siitäkin+verosta+menee+muualle,+kun+liikenteeseen.
Se,+että+lätkitään+veroa+sinne+ja+tonne,+ei+takaa+ilmastonmuutoksen+suhteen+yhtään+mitään.
29.03.2019 19:55
Minkäs+minä+millekään+hoopolaumalle+mahdan,+jotka+eivät+erota,+mikä+on+yhtä+asiaa+ja+mikä+toista.
Heevetti,+kun+kaikki+tarttis+vääntää+vähintään+karkastusta+kettingistä.+:)
29.03.2019 19:40
Suomalaisia+yritetään+syyllistää,+se+ei+tarkoita,+että+syyllistyisimme.
Syyllistäminen+nimenomaan+ei+ole+faktoja,+eikä+suoraa+puhetta.+Se+on+kieroa+puhetta,+jolla+yritetään+kansaa+saada+hyväksymään++veronkorotukset+ja+elinehtojen+heikennykset.
Miten+maailman+onnellisemmalla+kansalla+muka+on+huono+itsetunto+tai+omatunto.+
Se+on+pötyä.
22.03.2019 23:03
Kerran+olen+saanut+niitä+korvauksia.
Yhden+kerran,+kun+myrskyllä+uhkailtiin,+kun+olin+mökillä,+niin+olin+varustautunut+aggregaatilla.
Mutta+myrsky+meni+sivusta,+en+tarvinnu+vehjettä.
Viime+kesänä+kahden+tolpan+välistä+tippu+sähkölanka+pihatielle.
Säikähdin,+kun+kissa+meni,+mutta+onneksi+hyppäsi+yli.+Siinähän+saattaa+olla+virtaa.
22.03.2019 22:51
Kävin+lunttaamassa+googlessa.
Vattenfall+on+myynyt,++joku+väliyhtiö+ollut+ensin,+Suomen+sähkönsiirron+ja+nyt+sitä+jakaa+Elenia.
Energiaa+myy+edelleen+vattenfall.
22.03.2019 22:43
Juu,+mulle+tulee+4+laskua,+kotio+toinen+pari+ja+mökille+toinen.
22.03.2019 22:26
Mulla+on+sellainen+hämärä+mielikuva,+että+eriyttivät+kahteen+eri+firmaan+tuon+siirron+ja+energian.+En+tosin+varma+ole+muistikuvastani.+Eli+olisivat+´´naimisissa.´´
Mullakin+tuli+ennen+vaan+yhdellä+laskulla+molemmat.
22.03.2019 21:58
Sekä+siirtolaskussa,+että+energialaskussa.
22.03.2019 21:53
15 / 191