Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joitakin+vuosia+sitten+olimme+uimaan+menossa+mökkirannassa.+Minulla+vanha+tavallinen+uimapuku+päällä.
Poika+katsoi+vähän+aikaa+kiinaksi+ja+kysyi,+miltä+vuosisadalta+toi+on.
30.10.2017 22:46
Tuo+tunnearvo+on+suurempi+arvo+,kuin+koru+sinänsä,+näin+ajattelisin.
Itselläni+on+aika+paljon+kultakoruja,+enimmäkseen+perintökoruja.+2kultaketjua+riipuksineen+annoin+viime+jouluna+lahjaksi+suvun+nuorille+naisille.
Tuntuu,+että+rosvot+vaan+lisääntyy.
Ennen+sitä+ei+tarvinnut+maallakaan+laitta+ovia+kiinni,+luuta+vaan+merkiksi+ollaanko+kotona.+Se+kai+oli+ennen+paremmin.
30.10.2017 22:13
Muistelisin+joistan+historiallisista+jutuista+,+että+kaatuneilta+vihollisilta,+kerättiin+myös+kultahampaita+sotakentillä.
Naisilla+en+ole+lukenut+olevan,+en+tiedä+voi+silti+olla.
30.10.2017 22:04
Tuossa+ajattelin+itsekseni,+että+on+niitä+näkynyt+korvarenkaita+vanhemmillakin+miehillä.
Alkuun+kun+niitä+näki,+niin+kyllä+pidin+outona,+vaan+nyt+jo+on+tottunut.
Vaan,+jos+olisit+lähtenyt+eri+suuntaan,+niin+sitten+et+olisi+kenties+ihan+sellainen,+kuin+nyt+olet.
Lienee+kai+kaikella+tarkoituksensa,+niilläkin+valinnoilla,+jotka+aikoinaan+olemme+tehneet.
30.10.2017 20:50
korppis
Ennenhän+olikin+vaan+korvissa+reiät+ja+vain+naisilla.+Nykyäänhän+niitä+on+myös+miehillä.
Pojantyttärellä+on+5+korua+korvanlehdissä.
Nuo+farkut+ovat+olleet+jo+vuosikymmeniä+tapetilla,+tuo+nykynuoriso+vaan+on+rupenut+repimään+niitä.
Muistan+kyllä+Twiggyn.+Itsekin+olin+aika+sutjakka+nuorena.
30.10.2017 20:19
Kyllähän+se+muoti+kiertää.+Otetaan+vaikkapa+ihmisten+nimet.+Kun+olin+lapsi+niitä+nimiä,+jotka+silloin+olivat+´´vanhojen+ihmisten+nimiä´´+on+jo+vuosia+annettu+nykylapsille.
Tuohan+se+juuri+on,+kun+ihmisen+kehittämä+tekniikka+menee+hänen+viisautensa+yli,+mihin+vielä+päädytään.
Käykö+robottien+kanssa+niin,+että+niistä+tuleekin+isäntiä,+joita+ei+enää+hallitse+kukaan.
Ihmisen+järjen+ja+viisauden+pitäisi+käydä+yhtä+jalkaa.
30.10.2017 17:29
Sinulla+on+aika+paljon+samanlaisia+ajatuksia+ja+oloa,+kun+itsellänikin.
En+edes+vaatteita+voi+mökiltä+lähtiessä+vaihaa,+ennenkuin+kissa+on+sisällä.
Sen+virheen+kun+tekee+ja+oven+avaa,+pakittaa+heti,+eikä+näy+moneen+tuntiin.
30.10.2017 16:31
Totta+on,+että+moni+asia+on+paremmin.+Nykyään+on+tarjolla+monta+sellaista+mukavuutta,+mistä+ei+aiemmin+osannut+uneksiakaan.++Silti+ei+kaikkea+hyväksi+havaittua+pitäisi+hylätäkään.
Ja+kyllähän+me+etsimme+sitä+jotakin,+esim+mökkielämästä.+Miten+ihanaa+on+panna+tulet+uuniin+ja+takkaan.+Lämmittää+itse+se+puulämmitteinen+sauna.
Kuunnella+hiljaisuutta.
30.10.2017 16:21
Nykymaailma+on+paljon+monisäikeisempi,+kuin+meidän+nuoruudessamme.
Kaikenlaisia+vehkeitä+päivittelemme+alvariinsa+ja+siinä+sivussa+kai+itseämmekin.
Monet+ikäihmiset+jäävät+aika+paljon+tyhjän+päälle,+kun+elintärkeät+palvelut,+joita+on+tottunut+käyttämään+katoavat.
30.10.2017 16:14
Loistavaa,+kun+on+puhdas+pipo,+ei+kai+vaan+venahtanut+pesussa+ja+pudonnut+sitten+silmille.
30.10.2017 15:39
Aktiiviaikanani+minäkin+touhusin+kaikenlaista.
Nykyään+olen+mieluummin+´´tapetti-ihminen.´´+Vanhemmiten+mukavuudenhalu+lisääntyy,+näin+on+ainakin+mulla+tapahtunut.
30.10.2017 15:24
Katsoin+joitain+jaksoja+siitä+maajussisarjasta.+Sen+yhden+pojan+pään+päällä+on,+kuin+lehmän+läjä.
Pojantytär+teini-iässä+kovan+polemiikim+perästä+sai+pienen+helmen+laittaa+alahuulen+alle.
Eipä+oli+enää+vuosiin+näkynyt,+aikuistunut,+kun+on.
Niin+se+käy,+että+ajatusmaailma+muuttuu,+kun+uusia+asioita+tulee+eteen+ja+tilalle.
30.10.2017 15:05
Niin+tietysti+silloin,+jos+on+rikoksesta+kysymys,+mutta+mä+ajattelin+tätä+käsillä+olevaa+kiistaa.+Ajattelin,+että+kai+se+ylläpito+sen+IP+voi+tietää,+muttei+kerro.
Sitäpaitsi,+eihän+tästä+mitään+selvää+saa,+kuka+lainasi+ketä+ja+kuinka+monta+kertaa+ja+koska.+(hih)
29.10.2017 20:50
Tarvitaanko+siihen+poliisia.
Minä+kun+kirjauduin+katsomoon+ja+operan+kautta+ei+se+toiminut,+kirjauduin+cromen+kautta,+näyttöön+tuli:+olemme+kirjanneet+teidät+ulos,+koska+vaihdoitte+IP-osoitetta.
Niimpä+en+sitten+koko+katsomoon+päässytkään,+vaikka+sähköpostissa+kovin+kiittelivät+asiakkuudesta,
29.10.2017 20:02
Minun+mielestäni+tuo+oli+hyvää+parodiaa,
29.10.2017 14:19
Samat+sanat,+nauroin+niin,+että+rupesi+oikein+yskittämään,+nauran+vieläkin.
En+juuri+näitä+seksialoituksia+edes+avaa,+tuo+alku+jo+oli+sellainen,+että+avasin.
Peukku+tuli.
29.10.2017 13:23
Paloma
Termi+ei+todellakaan+ole+ihan+yksiselitteinen,+juuri+noita+luetteliasi+elementtejä+voidaan+ajatella+sen+sisältävän.
Kirjasivistys+ja+sydämen+sivistys+eivät+mielestäni+suljekaan+toisiaan+pois+vaan+pikemminkin+tukevat+toisia.
Eli,+kirjaviisaus+antaa+´´sydämelle´´+näköaloja+ja++sydämen+sivistys+taas+kykenee+käsittelemään+tietoa+laaja-alaisesti.+Ihminen+tarvitsee+oivaltamista.+asioiden+tulkitsemiseen.
29.10.2017 12:53
Jos+toimii+ulkoa+opitun+mukaan,+sanoisin,+ettei+se+ole+oikeata+sydämen+sivistystä,+eikä+empatiaakaan.+Se+on+teeskentelyä.
Ja+niinkuin+tuumaat,+ei+sitä+kukaan+pitkään+jaksa.
29.10.2017 12:41
On+myöskin+sanottu,+että+vääriä+päätöksiä+ei+ole+olemassakaan,+tarkoittaen,+että+ehkäpä+ihminen+juuri+tarvitsee+sen+päätöksen,++oppiakseen.
29.10.2017 12:37
Niin+se+on,+että+´´kukaan+ei+ole+seppä+syntyessään´´+jokaisen+asian+ihminen+joutuu+opettelemaan+ja+oppimaan,+mitä+täällä+maan+päällä+käyttää+ja+miten+toimii+ja+käyttäytyy.
Yksi+osaa+yhtä+ja+toinen+toista.
Valitettavasti+vaan+sen+sydämen+sivistyksen+oppiminen+on+vielä+monin+kerroin+vaikeampaa,+kuin+älykännykän+käytön,+josko+sitä+oppii+ollenkaan.
29.10.2017 10:46
163 / 191