Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Täällä+on+vielä+miltei+ihan+vihreää.+Pihlaja+notkuu+marjoista.+Aronia+ei+kypsy+ollenkaan.+Liekö+runsassateinen+kesä+syynä+ja+auringonpaisteen+vähyys.
Krassit+näyttä+viihtyvän,+kukkia+täynnä.+Samoin+kuunliljat.
Riihellä+näyttävät+olevan+nuo+hallitusherrat+ja+rouvat+tänään,+mutta+eipä+siitä+tavalliselle+eläkeläiselle+mitään+iloa+ole.
Maanantaina+on+taas+kiinteistöveron+maksun+aika.
31.08.2017 14:53
Kyllä+olisi+vadelmaa+ja+mustikka+ihan+nurkilla,+vaan+vettä+on+satanut+koko+päivän,+eikä+loppua+näy.
Mulla+on+semmonen+teräsmaija+taitaa+olla+semmonen+8l.+Ei+tuo+paha+hinta+ollut,+minkä+maksoit.
31.08.2017 14:44
Taisi+ottajalla+sitten+olla+eri+käsitys+tarvitsevasta,+kun+antajalla.
Ei+varmaan+ainakaan+pikkuteiden+varsilla,+missä+liikenne+on+kovin+vähäistä+liene+niin+kamalasti+saateita,+jos+ei+ny+ihan+tien+vierestä+ota.
Taisi+tuo+lyijy+jäädä+pois+bensasata+joskun+1990-luvun+alussa.+Onhan+sitä+luontaisestikin+maaperässä.+Sitä+on+myös+jonkin+verran+joissain+elintarvikkeissa,+mutta+määrät+ovat+hyvin+pieniä.
31.08.2017 11:28
Olen+aina+ollut+epäileväinen+noiden+otosten+suhteen.
Onko+ne+mitenkään+suhteutettu+väestöön+koko+Suomea+ajatellen.
Niinkuin+aloituksestakin+käy+ilmi,+eivät+ihmiset+aina+samaa+TV:tä+katso.+Itsekin+katson+kesäaikaan+3+eri+TV:tä+riippuen+siitä+missä+olen.
Jos+et+kerran+halua+olla+mukana,+ei+kai+se+mikään+pakko+ole.
31.08.2017 11:07
ei+https://www.youtube.com/watch?v=Wnkc9h3IMUAminun+esäni+lopu+vielä+pitkään+ikaan.+Ainakin+yli+kuukauden+vielä+kestää.
31.08.2017 00:02
Vadelmaa+on+täälläkin+ihan+nurkissa.+Keittänyt+vähän+mehua+ja+kiisseliä.
Suurpedot+lisääntyy++aika+äkkiä,+jos+ei+kantaa+säädellä+metsästyksellä,+koska+susilla+ja+karhuilla+ei+täällä+ole+luontaisia+vihollisia.
Täälläkin+on+karhuja++nähty+kulkevan,+mm.+riistakameroissa.
Ei+silti,+kyllä+minä+metsässä+uskallan+liikkua+niinkuin+ennenkin,+mutta+asioihin+pitää+silti+suhtautua,+tietyllä+vakavuudlla.
30.08.2017 23:53
En+minä+tästä+läppäristä+luovu.+Edelleen+aion+tänne+tällä+kirjoitella.
Katotaan+nyt.
Minä+kyllä+hallitsen+sirkkelit,+moottorisahat,+halkomakoneent,+mutta+näiden+nykytietotekniikan+kanssa+olen+kyllä+ihan+tumpelo.
Kyllähän+nuo+nuoret+neuvoo,+se+on+kai+siitä+kiinni,+että+ottaa+ja+keskittyy.
No+tässä+taannoin+kyllä+kävi+niin,+että+pojantytär+kysyi+jotain+juttua+älypuhelinpeliin.+
Hetkessä+minäkin+jo+olin+siinä+mukana+pelaamassa.
30.08.2017 23:23
Minullakin+tämä+kone+keljuilee,+nyt+taas+on+käyttäytynyt+fiksusti+vähän+aikaa.
Vaan+olen+ihan+kauhuissani.+kun+olen+sanonut,+etten+ota+älypuhelinta+ennenkuin+vanha+hajoaa.
Nyt+miniä+on+ostanut+uuden+puhelimen+ja+kauppaavat+mulle+sitä+vanhaa,+joka+on+tietenkin+ihan+kunnollinen.
Saivat+melkein+minut+ympäri+puhuttua.+Sanoin+kyllä,+että+nuorten+on+sitten+neuvottava+vanhaa+aasia,+niin,+että+se+asia+rupeaa+pelittämän.
30.08.2017 21:11
Mulla+on+nyt+täällä+maalla,+kun+kokoajan+touhuan,+niin+polviside+terästettynä+Voltarenilla.
Aattelin+taas+talvella+pärjätä+glugosamiinilla,+nyt+ei+oikein+riitä.
Joten+kyllä+se+vaan+Sinullakin+voi+olla,+että+vanhat+me+kulumme.
Raijasin+pariin+kertaan+tuon+Nisukan+perässä+takka-+ja+saunapuita+alamökille,+kun+nuoret+tulee+perjantaina.+Kyllä+ne+itsekin+ne+veisi,+mutta+kun+minä+oon+tämmönen.
Pätkin+siinä+yhden+koivun+ja+ylämäkeen+ne+sieltä+lahtasin+pihaan,+täytyypi+tuoda+ylös,+kun+poika+tulee+pakulla,+saa+koneelle.
Sanoivat+uutisiia,+että+toisin+paikoin+mustikka+100%+kukinta+ja+toisilla+paikoilla+20%.+Täällä+kyllä+on+mustikkaa,+muttei+poimijoita,+muuta+kun+minä.
Puolukkaakin+näkyy+tulevan.
30.08.2017 19:09
E.coli+on+yleisin+virtsatieinfektion+aiheuttaja.+Se+on+suolistobakteeri.
Pääsee+välilihan+kautta+nousemaan+virtsaputkeen+ja+näin+aiheuttaa+tulehduksen.
Ei+se+nurkista+eikä+suihkusta+hyökkää.
29.08.2017 21:04
Eipä+ole+aikoihin+tullut+bongailtua+ketään.+Eipä+niitä+täällä+rantakorvessa+ole+näkynyt.
Tuolla+Valamon+hautausmaalla+on+tullut+käytyä.
Irwinin+hautapaasi+on+aika+lähellä+missä+sisarenikin+hauta+on.
29.08.2017 15:51
Ihmissuhteet+perheessä+saattavat+olla+monimutkaisia+ja+vaikeitakin.+Kun+on+hyvät+välit,+niin+kyllä+useimmat+varmasti+huolehtivatkin+kykynsä+mukaan.
Yhteiskunta+vaan+on+muuttunut,+että+sukupolvet+eivät+enää+asu+saman+katon+alla,+välimatkatkin+tekevät+esteitä.
Varmaan+siihen+suuntaan+ollaan+menossa,+että+omaisten+osuus+huolenkannossa+vanhemmista+ihmisistä+tulee+lisääntymään.
29.08.2017 15:28
Haukipihvejä+on+tullut+tehtyä+ja+myös+keittoa.+Hyvää+tulee,+kun+on+ihan+tuoretta+kalaa.
Ahvenia+on+laitettu+järvestä+suoraan+grilliin.
Särkiäkin+joskus+paistanut,+niitä+on+tuossa+pikkujärvessä.
Muistan+appeni+aikoinaan+teki+suolasärkeä.
29.08.2017 15:16
Pilvipoutaa+täälläpäin.+Eilen+oli+tyyntä,+nyt+taas+tuulee,+just+rupesi+satamaan.
Kaikennäköistä+hääräämistä+harrastanut,+etten+tuosta+pressojen+jutustakaan+katsonut,+kun+pätkän.
Lupiinejakin+taas+kerran+kävin+rannalla+niittämässä+ja+toin+sieltä+mustan+viinimarjapuskan,+istutin+sen+tänne+ylös.
Sahaankin+vaihdoin+ketjun,+pitäisi+tuulenkaatamia+runkoja+pätkiä.+Toisaalta+kyllä+aattelin,+kun+nuorempaa+porukkaa+tulee,+jos+vaikka+delegoisi+jutun.
29.08.2017 15:09
Eipä+tee+mieli+kokeilla.
On+sitä+tullut+joskus+nurin+mentyä,+vaan+hengissä+ja+vähin+vaurioin+selvinnyt.
Tuolla+marjametsässä,+kun+kivien,+kantojen,+sammalten,+risujen+kanssa+seurustelee,+niin+useita+korjausliikkeitä+saa+tehdä.
29.08.2017 14:56
Se+on+tietysti+niin,+kuinka+sen+itse+katsoo,+tuon+perhejutun.
Minäkin+sanon+tuota+Niiloa+välillä+mummun+pojaksi.
29.08.2017 14:39
Tuota+minäkin+olen+yrittänyt+täällä+tolkuttaa,+vain+pieni+prosentii++joutuu+olemaan+pitkäaikaishoidossa+ennen+lähtöään+pisenpiä+aikoja.
Suru+tietysti+niille+joille+niin+käy.
Pelkoa+lietsotaan+ihan+turhaan.
28.08.2017 23:35
Minä+asun+yksin.+Luen+perheeseeni+kuuluvan+veljeni+joka+on+jäljellä+ydinperheestä.
Sitten+luen+poikani+ja+miniäni+ja+heidän+4lastaan.+myös+vanhimman+lapsenlapseni+puolison+ja+toisen+avopuolison.
Myös+eräs+miespuolinen,+joka+on+nyt+20+vuotias+on+pienestä+alkaen+ollut+meidän+perhekunnassa+mukana,+täällä+mökillä,+yhtä+arvoinen+kuin+verisukulaisetkin.+Vähän+kuin+´´ottolapsi´´+pojan+perheessä.
28.08.2017 23:26
No+jep.++Rupesin+peruuttamaan+ketjua+ja+sitten+sen+löysin,+onneksi+tasa-arvosta+ollaan+muutkin+samaa+mieltä.
Älä,+älä+,nyt+mieltäsi+pahoita+tästä,+muuten+Hunkki+saa+taas+vettä+myllyynsä.
28.08.2017 23:10
Kalansyöjäihminen+kun+olen,+niin+katteeksi+käy.+Harvoin+mitään+kadehdin,+mutta+nyt,+kun+en+itse+saanut+mitään+äsken.+(On+mulla+pakkasessa+ennen+saatuja)
Tuo+se+idis+on,+kun+minäkin+tai+muut+kalaa+saa,+että+se+on+todella+tuoretta.
Talveksikin+kun+laitan,+suoraan+järvestä+pakkaseen.
28.08.2017 20:47
177 / 191