Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
eppu2
profiilit
eppu2
eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tunnen+kyllä+historian+ja+on+hyvä+mitä+on+saavutettu,+mutta+se,+että+sukupuolten+tasa-arvoa+on+saavutettu+ei+minun+mielestäni+tarkoita+sitä,+että+pitäisi+mennä+´´yli+hilseen.´´
Miksi+homot+pitivät+tässä+juuri+äsken+kovaa+meteliä+olemassaolostaan,+jos+kerran+sukupuolet+pitää+häivyttää.
27.02.2019 00:06
Minä+jaksan+kyllä+uskoa,+että+pääsääntöisesti+lapset+tehdään+rakkaussuhteissa+tulevaisuudessakin.
En+kyllä+oikein+näe+yhteyttä+patriarkaalisuuden+ja+erilaisten+lastenhankkimistapojen+välillä.
Minä+näen,+että+oikea+tasa-arvo+saavutetaan+vain+siten,+että+se+määriytyy+pelkästään+sillä+perusteella,+että+kaikille+kuuluu+sama+ihmisarvo.
Tuossa+dokumentissa+oli+myös+se,+ettei+äitiä+sanottu+äidiksi,+eikä+isää+isäksi,+vaan+he+olivat+vain+vanhempi/vanhemmat.
Kyllä+minun+korvaani+kuulostaisi+hassulta,+jos+lapsi+esim.+huutaa+ulkoa,+että+´´vanhempiii´,+kun+haluaa+äidin+ikkunaan.
26.02.2019 20:05
Joo,+et+ymmärtänytkään.
Kyse+ei+ole+seksistä+ollenkaan,+vaan+naiseudesta+ja+miehisyydestä.
Päiväkodissa+kun+ei+saa+tyttöjä+sanoa+tytöiksi,+eikä+poikia+pojiksi.
Jonain+päivänä+ne+kuitenkin+kysyy+mistä+lapset+tulee.+Ei+sitä+asiaa+millään+vouhotuksella+muuteta.
Minä+en+siis+kannata+sukupuolineutraalia+kasvatusta,+siitä+on+kysymys.+Sukupuolisensitiivinen+kasvatus+on+mielestäni+ok.
26.02.2019 18:56
Ihan+asiaakin+puhut,+mutta+sitä+asiaa+ei+millään+vouhotuksella+pysty+muuttamaan,+että+m-vehkeellisellä+on+se+siemen,+mikä+laitetaan+p-vehkeeseen+ja+sen+omaava+synnyttää.
Vaikka+niille+pienille+ihmisille+kuinka+opetettaisiin,+että+päiväkodissa+ei+ole,+kuin+lapsia,+niin+tulee+se+päivä,+kun+se+tosiasia+on+ymmärrettävä.
26.02.2019 15:41
On+se+vaan+mukavaa,+kun+ihan+itse+saa+päättää+mitä+ja+missä+syö,+mitä+pukee+päälleen,+mistä+ja+minkälaista+musiikkia+kuuntelee,++säästääkö+rahojaan+vai+tuhlaako,+liikkuuko+ja+minne,+vai+eikö+liiku.
Kumpa+näin+olisi+siihen+päivään+asti,+kun+kalmismaalle+viedään.+(Tuskin+on)
26.02.2019 14:28
Voisi+ajatella,+että+jokainen+löytää+sen+omimman+suunnan,+sitten,+kun+aika+on,+mutta+murrosiän+vaiheessa+tuollainen+joka+suuntaan+veto+saattaa+aiheuttaa+enemmän+kipuilua,+kun+olisi+tarpeen.
Meidän+ikäpolvi+ei+ole+näkemässä,+mihin+tuo+kaikki+johtaa.
Tuntuu+vaan+nykyään,+että+joka+suunnalta+ajetaan+kasvavien+nuorten+niskaan+kaaosta.
26.02.2019 14:23
Googlasin+tuon+leivarin.
On+myös+kahvilakonditoria+Nurmijärvellä.
25.02.2019 20:10
Eikös+se+vanha+sananlasku+sano,+että+mies+on+naisen+pää+ja+nainen+se,+joka+sitä+päätä+kääntelee.
25.02.2019 17:00
Sinun+pitäisi+rauhoittaa+mieltäsi,+pohdit+liian+kanssa+kaikkia+juttuja.
Ihmisen+hormonitoiminnan+muutos+vanhemmiten,+myös+miehillä,+aiheuttaa+erilaisia+kuumuuden+tuntoja.+Toisilla+hikeä,+toisilla+lämpöä,+joka+saattaa+kestää+tai+mennä+hetkessä+ohi.
Toisilla+taas+ei+mitään.
Auton+lukkojen+kanssa+noita+temppuja+tekee+pakkaset,+eikä+se+ole+mikään+ihme+edes.
Sinun+kannattaisi+tuo+kaikenlainen+pohtiminen+jättää+vähemmälle+ja+kiinnittää+huomiosi+itsesi+hoitamiseen.+Jokainen+meistä+on+kuitenkin+oman+elämänsä+tärkein+ihminen,+niin+Sinäkin.
25.02.2019 13:20
Eikös+ne+kansanedustajat+ensi+kädessä+aja+oman+ryhmänsä+etua.
Vaikka+perustuslaissa+sanotaan,+että+kansanedustaja+on+vastuussa+vain+äänestäilleen,+niin+minkäs+takia+sitten+on+ryhmäkuri.+Eli+siis+ehdokas+voi+laskeltella+mitä+puppua+vaan,+kun+kumminkin+on+äänestettävä+niinkuin+puolue+sanoo.
Yhdelläkään+puolueella+ei+ole+ikinä+ollut+yli+100+kansanedustaaa,+josta+seuraa,+että,+kun+on+monipuoluejärjestelmä,+hallituksessa+tehdään+aina+loputonta+lehmäkauppaa.
Minulla+äänestäjänä+on+oletusarvo,+että+mitä+enemmän+lupaa+yhdeksän+hyvää+ja+kymmenen+kaunista,+sitä+vähemmän+oikeassa+elämässä+niistä+toteutuu.
Nykyisessä+hallituksessa+on+sellainen+kokoonpano,+että+perussuomalaiset+tiesivät,+ettei+mitään+mahkuja+ole+lupauksia+lunastaa,+Soini+valitsi+ulkoministerin+salkun.
Taisi+olla+viisas+valinta+ainakin+omalta+ja+ehkäpä+Suomenkin+kannalta.+No+sen+kertoo+joskus+varmaan+historia.
25.02.2019 12:56
Se+mitä+dementikko+muistaa,+on+paljolti+kiinni+siitä+mitä+tasolla+sairaus+on.
Kyseessähän+on+etenevä+tila.
Lähimuisti+häviää+ensimmäiseksi,+siitä+se+sitten+etenee.
Muistui+mieleeni,+kun+olin+nuorena+oppilaana+vanhusten+sairaalassa.+Siellä+oli+vuodepotilaana+pitkälle+dementoitunut+mies,+joka+ei+koskaan+puhunut+mitään.
Radio+oli+auki+ja+sieltä+alkoi+vanha+valssi.
Mies+lauloi+mukana+suureen+ääneen+nuotilleen+koko+kappaleen+ajan.+Kappaleen+loputtua+sulki+suunsa,+eikä+puhunut+sen+koommin.
24.02.2019 20:06
Kyllä+vanhojen+kuvien+katselu+on+hyvinkin+sopivaa+muistisairaalle.
Kannattaa+valita+sellaisia+kuvia,+mitkä+tuovat+mukavia+muistoja.+Tutut+asiat+luovat+turvallisuutta.
Muistisairas,+ellei+sairaus+ole+kovin+pitkällä,+saattaa+muistaa+hyvinkin+vanhoja+asioita+ja+tapahtumia.
24.02.2019 17:03
Minä+kun+olen+aina+luullut,+että+se+on+Stadi.
24.02.2019 14:49
Sellaista,+kun+sairaalabakteeri+ei+oikeastaan+ole+olemassakaan.+Nimitystä+on+ruvettu+yleisnimityksenä+käyttämään+bakteereista,+jotka+helposti+tarttuvat+potilaasta+toiseen+ja+tekevät+infektion+ja+ovat+vaikeasti+hallittavissa.
Kuten+esim+tämä+MRSA+(metisilliiniresistenttistafylococcusaureus).
24.02.2019 11:58
Täällä+on+ainakin+joissain+kouluissa+muutettu+niin,+että+koulu+ei+ala+enää+kahdeksalta,+vaan+mennään+yhdeksään.
24.02.2019 11:53
Se+on+hankalaa,+koska+sairas+,+jolta+sairaudentunto+puuttuu,+kokee+todeksi+kaiken+mielensä+tuottaman.
Henkilö+joutuu+usein+muuttamaan+talosta+toiseen+ja+ongelma+seuraa+mukana,+koska+hoitoon+saaminen+on+vaikeaa,+koska+hän+on+omasta+mielestään+oikeassa.
Se+on+hänen+totuutensa,+eikä+auta+vaikka+kuinka+joku+ulkopuolinen+yrittää+realiteetteja+tuoda+esiin.
24.02.2019 11:47
No,+en+tiedä+onko+se+ongelma+vai+ei,+mutta+palstanpitäjä+kertoo+meille+kokoajan,+kuinka+palveluja+parannetaan.
Taas+on+sellainen+parannus,+että+ilmoitetaan,+ettei+keskusteluja+ole.
Sitten+kun+venkslaat+eri+osioita+niin+sitten+ne+keskustelut+löyttyy.
Että+tiedä+häntä.
23.02.2019 22:00
Niinhän+tuo+teki,+mutta+ei+siltikään+ollut+hulluimmasta+päästä.
23.02.2019 21:05
Uhohdit+kertoa,+että+kannattaa+otta+hengityssuojain+mukaan.
23.02.2019 21:03
Tuota+asiaa+kun+pisemmälle+ajattelee,+niin+nämä+lapset+joilla+on+vain+kavereita,+kun+he+varttuvat,+eikä+ole+miehiä,+eikä+naisia.
Mitä+sitten,+mistä+ne+lapset+tulee+ja+kuka+ne+tekee?+Kavereihinko+ne+rakastuu+???
Eivätkö+he+enää+kykene+kokemaan+rakkautta,+kun+on+opetettu,+että+kaikki+on+vaan+kavereita.
23.02.2019 21:00
22 / 191