- sterssistä en tiiä, mutta stressiä hoidetaan usein levolla.
- ehdottomasti muovi on mukavampi, ei kopise ja on lämmin. tietysti muovejakin on monenlaisia, mutta tämä on minun kokemukseni.
- minulla oli ns. viikonloppuisä, viikot töissä toisella paikkakunnalla ja viikonloppuna kävi kotona perheen luona. tuohon aikaan lauantaikin oli työpäivä ja vuosilomat lyhyitä, joten tuon takia jäin aika vieraaksi isän kanssa, aikaa yhdessä olemiseen kun ei juuri ollut. isä oli sellanen auktoriteetti jolla meitä lapsia peloteltiin olemaan kiltisti, tai ei hyvää seuraa kun isä kotiin tulee. aikuisena kun kävin vanhempieni luona, vetäytyi isä usein toiseen huoneeseen omiin oloihinsa, eikä huomioinut minua tai lapsiani. vasta äitini kuoleman jälkeen alkoi isä hakeutua lapsiensa seuraan, tunsi itsensä varmaan yksinäiseksi. siinä vaiheessa ei sitten enää kovin vahvaa suhdetta saatu syntymään, mutta tutustuin kuitenkin niiden vuosien aikana enemmän isääni. suuri kiitos on isälle annettava siitä, että hän duunaripalkallaan koulutti kaikki lapsensa ammattiin, eikä meidän lapsien tarvinnut velalla kouluja käydä.
- onneksi ei tarvitse nuoruuteen palata, ohi on ruuhkavuodet kiireineen ja uraputkineen, hyvä niin. nyt saa olla laiskana ihan itse antamallansa luvalla, eikä ole kenellekään siitä tilivelvollinen. sääliksi käy niitä jotka nuoruuteen halajavat, nyt eletään parasta aikaa ilman suuria odotuksia ja suorituspaineita.tietenkin mielessä joskus käy "pelko" sairastumisesta ja kunnon huononemisesta, mutta niitä on turha etukäteen surra ja sillä nyt vielä tervettä elämäänsä pilata. nautin niin kauan kuin se on mahdollista, tiedostan kyllä että tämä saattaa päättyä koska tahansa, mutta aika aikaansa kutakin.
- en ole lääkevastainen, mutta en tiedä miten tilanteeseen suhtautuisin kun en ole vielä mitään lääkkeitä tarvinnut, olen siis toistaiseksi hyvässä kunnossa. en varmaankaan pelkän elämän pitkittämisen vuoksi lääkettä söisi, mutta jos se jotenkin parantaa oloa niin sitten. eutanasian kannalla olen ehdottomasti, mutta tuskin sitä meillä hyväksytään, niin paljon "asiantuntijat" ovat sitä vastaan. herää mieleeni kysymys, kuka voi olla eutanasian asiantuntija jos ei ole sitä itse kokenut?
- no jopas, ei päätä eikä häntää tässä aloituksessa.
- ei vie. juon usein kahvia vielä puolen yön aikaan ja nukkumaan hiukan ennen yhtä. hyvin nukuttaa aamuyhdeksään saakka, jopa.
- käsittämätön ajatuksenjuoksu, mutta siitä onneksi kärsit sinä eniten, ei kanssakulkijasi.
- Tellukka; et ilmeisesti ole lukutaitoinen, kerroin että nyt kun on pimeä aika on minulla valkoinen takki ja talvisemmat ovat värikkäitä ja niissä on heijastin.
- munat kylmään veteen ja keitän 6 minuuttia, tulee minulle sopivan "kovia". lötköstä keltuaisesta en tykkää, eikä sitä oikein voi siivuttaa leivän päälle. syön munia siis pääasiassa leivän kanssa, ellen sitten wok-vihannesten seurana, kumpikin toimii minulle hyvin. kesällä laitan munan puolikkaille Kallen-kaviaaria ja tuoretta tilliä, hyvää uusien perunoiden kanssa. harvemmin tulee munia paistettua tai laitettua munakasta, pääasiassa syön niitä keitettynä ja tottakai käytän ruoanlaittoon ja leivontaan.
- mistähän se johtuu, että suomalaiset pitää pimeällä mustia vaatteita, ankea yhdistelmä? minulla on nyt valkoinen takki, näkyy ilman heijastintakin ja talvisemmat takit ovat värikkäitä ja niissä on heijastimet.
- piti olla siis ET...
- en taida olla mieleltäsi ihan terve......................
- kaikki täällä puskista huutelee, et sinäkään täällä omalla nimelläsi esiinny!!!!! joten hillitsehän itsesi, kuvottavaa käytöstä.
- uskallan olla eri mieltä, jokaisellahan on täällä oikeus kommentoida toisen aloitusta, ei pidä olla liian arkanahkainen, ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön...............
- ei kai täällä nyt yhtä nimimerkkiä aleta mestaamaan, alhaista touhua!
- mökkiä olen minäkin Ahvenanmaalta vuokrannut. tosin olen ollut myös teltalla siellä pyörämatkoilla nuorempana ja muutaman kerran myös hotellilomalla.
- keittelen puuroja ja vellejä niin harvoin ettei kannata kerroskattilaa hankkia, vaikka voisihan sillä juureksia ja perunoitakin kypsentää, mutta ei ole minulle tarpeellinen kapistus.
- maitoa ja voita käytän ruoanlaitossa, en juotavaksi enkä leivän päälle. jos maitoa jää ruoanlaitosta olen ottanut tavaksi pakastaa loput, ei tarvitse hukkaan laittaa, sillä maitoa en juo. maito ei kärsi pakastamisesta, voi hyvin käyttää seuraavalla kerralla kun maitoruokaa tekee. kiehumaito on oiva "keksintö" puuroihin ja velleihin, ei tarvitse olla kokoaikaa hämmentämässä.
- samaa huvia minäkin harrastin tyttärenpoikien kanssa silloin kun olivat pieniä, nyt ovat jo teini-ikäisiä