- totta puhut, käyty on:)
- kävin täyttämässä 50 vuotta Balilla. Kuta Beachilla vierailin uteliaisuuttani ja sinne ei tee mieli, mutta muuten lähtisin Balille koska tahansa. matka on pitkä, mutta niin on moneen muuhunkin paikkaan. siihen aikaan oli mentävä Tukholman kautta, lentoaika Tukholmasta 16 tuntia välilasku ja tankkaus. hindulaisuus leimaa ihanasti Balin kulttuuria ja arkielämää, kiireetöntä, kaunista, toiset huomioonottavaa. siihen aikaan siellä oli vielä hyvin turvallista, niinkuin tietysti monessa muussakin paikassa. nykyaikana ei ole turvallista oikein missään.
- paras matkailupaikka meillä on Ahvenanmaa, ehdottomasti. tästä älähtävät hurri-viholliset, mutta ei haittaa, antaa tulla vaan. ehkä juuri tuon hurrivihan vuoksi on Ahvenanmaa saanut olla rauhassa liialta turismilta, ainakin mannersuomalaisten osalta ja siksi säilyttänyt ainutlaatuisuutensa. kyllä minäkin aloittajan kanssa pk-seutua hehkutan, siellä riittää katsottavaa ja tekemistä pidemmäksikin aikaa tai useammalle käyntikerralle. Helsinki on paljon muutakin kuin jonkun tuossa aikaisemmin mainitsema kivikaupunki, mutta jos ei käy rautatieaseman tai stokkan korttelia pidemmällä, niin kyllä Helsinki kiviseltä tuntuu.
- hämärä ei haittaa, mutta sateesta en tykkää. ja välillä on mukavaa jäädä viettämään laiskaa pirttipäivää kun ei ulos tee mieli, kesällä tulee huono omatunto jos itseään sisällä hautoo. kun on eläkkeellä ehtii ulos päivällä, ei tarvitse pimeässä tarpoa. tuon kaamoksen haluaisin minäkin kokea, yöttömästä yöstä en niinkään piittaa.
- minäkin tykkään joulusta ja sen laittamisesta. joulu on minulla mielessä ympäri vuoden sillä tavalla, että kun löydän jollekin joululahjaksi sopivaa vaikkapa tammikuussa, niin ostan sen. lahjat on usein hankittu ja kudottavat kudottu jo ennen joulukuun alkua. sitten on aikaa muille jouluhommille kun ei tarvitse lahjoja murehtia. monille lahjojen hankinta on kamalan vastenmielistä puuhaa, mutta minä tykkään lahjoja antaa ja yhtälailla myös saada. meillä ei lahjat ole koskaan olleet kalliita, mutta ajatuksella hankittuja. joulun mollaajat pitävät usein kovaa ääntä joulun turhuudesta, mutta eihän se heiltä pois ole jos me joulusta tykkäävät sitä laitetaan ja siitä nautitaan.
- vahinko ettei vesisänkyjä ole enää myynnissä, niissä oli patja joka antoi periksi tarvittavista kohdin, todella mukava nukkua, oli kuin pilvellä olisi nukkunut. veden määrällä sai säänneltyä pehmeyttä ja lämmitystä myös sai säädeltyä oman mieltymyksen mukaan.
- köysirata on aika huikea kokemus, samaten ne kuumaisemat. silloin kun kävin, ei tuullut eikä ollut muutenkaan kylmä ilma vaikka oli maaliskuu.
- torakoiden esiintyminen riippuu varmaan hotellista. olen ollut kerran Playa de las Americasissa eikä hotellissani ollut torakoita, mutta niiden sijaan brittieläkeläisiä jotka melusivat ja ryyppäsivät yötä myöten. muutenkin paikka on surkea turisteille rakennettu mesta, mutta pääsi onneksi saarta kiertämään ja Teidellä käymään ettei tarvinnut koko aikaa Americasissa olla. siellä ei ollut mitään tekemistä tai katsottavaa.
- Muslimimaat joissa olen käynyt ovat poissa suosikkilistaltani ja myös käymättömät, USA ja sen asukkaiden itseriittoisuus, Narva oli aika ankea eikä tuo Lappikaan kovasti kutsu käymään.
- ei tosiaankaan ollut perustelu, kunhan kommentoin tarkoituksella, ettei toinen ole saman rikoksen tehdessään sen syyttömämpi kuin toinenkaan. älä tee kommenteista vääriä johtopäätöksiä, en sanallakaan puolustanut rikoksentekijöitä!
- tuskin sitä monella nyt niin kvoasti pollottaisi vaikka sukkahousuissa kulkisikin, sen verran pienet on...............
- jokainen autoilija on varmasti syyllistynyt tuohon rikokseen, kaikki vain eivät joudu kiinni ja saa rangaistusta.
- siinä on laulaja joka osaa ääntänsä käyttää, hieno suoritus!
- paras laulaja mitä täältä löytyy, vaan mistä saadaan samantasoinen biisi, siinä pulma.
- hyvä valinta laulajaksi, on kokemusta esiintyä isoilla areenoilla, on kielitaitoinen, osaa esiintyä ja ennen kaikkea on valtavan hyvä ääni ja osaa sitä käyttää. täytyy toivoa että osattaisiin tehdä hyvä biisi jossa Saara voisi taitonsa näyttää, mutta valitettavasti on vaikea uskoa että niin käy. nyt ei euroviisuissa pärjääminen ole ainakaan laulajasta kiinni. en jaksa ymmärtää niitä ihmisiä jotka häntä inhoavat, eivät ilmeisesti ole kovin musikaalisia vaan muut musiikkiin kuulumattomat asiat huomioidaan ihan suotta. jos laulajan pitää heidän mielestään olla hetero, niin hyvin montaa kuuluisaa artistia vaille olisi maailma jäänyt.
- kyllä on elähtäneen näköinen huumeidenkäyttäjä, kaukana on ne ajat kun oli vielä karismaa ja ulkonäköä.
- tuo pankkien toiminta onkin mielenkiintoista. halusin alkuvuodesta lopettaa Nordean tilini kun olin siirtynyt toisen pankin asiakkaaksi jo muutama vuosi sitten, mutta Nordeaan oli jäänyt tili ja sinne muutama kymppi rahaa. en löytänyt lähistöltä yhtään konttoria jossa olisi käsitelty rahaa, siis siirretty Nordean tililtä toisen pankin tilille, verkkopankkitunnuksia minulla ei enää Nordeaan ollut, joten en voinut siirtoa itse tehdä. jäin ihmettelemään mitä ne asiakaspalvelijat siellä Nordean konttoreissa tekee, isommissa konttoreissa niitä on "looseissaan" toistakymmentä, kun ei raha-asioita voi konttorissa hoitaa. tuntuu todella oudolta ettei pankissa käsitellä rahaa, mutta suurin osa Nordean konttoreista on sellaisia. niitä veropakolaisiako ja niiden asioita siellä hoidellaan kun pienen ihmisen raha-asiat on jätetty väliin. Nordean chat-palvelijakaan ei osannut neuvoa minua sellaiseen konttoriin jossa olisin saanut asiani hoidettua ja lopuksi tein nykyiselle pankille valtuutuksen Nordean tilin lopetukseen ja sain hoidettua asian sitä kautta. Nordea teki sitten vielä pienen ryöstön ja veloitti tilin lopettamisesta 8 euroo.
- ihan pinnistelemällä ja tietentahtoen en hyviä töitä tee, niitä tulee tehtyä kun kohdalle osuu sopiva tilaisuus, enkä niitä mitenkään hyviksi töiksi noteeraa, pikemminkin kuuluu hyvään käytökseen ja toisten huomioonottamiseen.
- vain saunaolut pari kertaa viikossa, muuten alkoholinkäyttö todella vähäistä. nyt en suoraltakädeltä muista milloin olen muuta ottanut kuin saunaoluen. mielestäni on hiukan säälittävää että pitää vanhetessaan alkaa alkoholia enemmän käyttämään, muutenkin kun vanhuuttamme rappeudutaan niin alkoholi vielä lisää tuota rapautumista.
- mitä ihmeen rehvastelua jos kangasta tarvii????? ja kai sitä saa kysellä hyvälaatuista, huonoa kun on kaupan jokapuolella.