Vapaa kuvaus

Aloituksia

4

Kommenttia

108

1. Teillä+on+outo+sota,+ateistiti+vielä+menossa+uskovaisia+hihhuleita+vastaan?!+Luulette+että+he+ovat+KAIKESSA+valheessa?!+Maailmankuvan+suhteen+näin+usein+on,+mutta+ei+varmana+perinteisemmän+tiedon,+sielustaan+ja+hengestä+osin.+Te+ehkä+tunnette+ruumiinne+toiminnat+paremmin,+mutta+sehän+on+silti+vain+ruumis,+pelkkä+kulkuneuvo+hengellennekin...
  2. "Miksi+te+pyydätte:+'Anna+meidän+nähdä+Isä!',+kun+näette+kuitenkin+minut+edes,+ettekö+usko,+että+minä+olen+Isässä+ja+Isä+on+minussa,+miksi+siis+sanotte,+että+'Anna+meidän+nähdä+Isä!'+Se+joka+on+nähnyt+Minut,+on+nähnyt+Isänkin!"(Jeesus+Evankelumissaan).+"Minä+olen(Jahve)+Kaikkien+Ihmistenkin+Henkien+Isä"(Jeesus+-+Jahveudessaan)...+Isiemme+Isistä+Isin+on+se+joka+hallisee+jopa+Taivaan+Kuninkaanakin,+mutta+Hänestä+meillä+ei+ole+vielä+muuta+tietoa,+kuin+Matematiikka+ja+logiikka...+Se+joka+löytää+Isiemme+Isän+Isän(knostilaiset+kutsuivat+häntä+nimellä+Saklas),+hän+silloin+ymmärtää,+miten+mahdotonta+ja+mahdollista+on+löytää+Kaaoksen+keskelle+Järjestys,+mutta+hän+ei+saisi+syntisenä+vielä+yrittää+yhtään+parantaa+kaaostaan,+millään+siivous/puhdistustoimella,+ennenkuin+Jeesus+tulee+Häneen,+ja+Järjestää+Satunnaiset+kaaoksemme,+elävään+tilaan...+Ja+joka+tulee+Jeesuksen+tykö,+siitä+Jeesus+sanoo:"Häntä+minä+en+aja+ulos"....+Vaikka+olisitte+pahojakin,+verrattuna+muihin,+Jeesus+ei+teitä+aja+poies,+vaikka+Laodikean+omahyväiset+kristityt+Jeesuskin+oksensi+suustaan+poies,+ja+jos+silti+keksivät+uudelleen+"ovellaan"+selityksen+siihen,+miksi+eivät+tulleet+"pyhävaatteissaan"+luokseen.+"Tämähän+on+vain+minulle+rakkaampaa+muotiani+-+vastaisin+itse+ovella",+jos+vaikka+menisin+verkkareissa+Hellu-Saalemiin...+Ja+sekin,+jos+ei+ollut+fyysisesti+kyennyt+ostamaan+tarpeeksi+hyviä+vaatteita,+esim.+rahanpuuteen+vuoksi.+Pietarikin+sanoi(vai+oliko+Jaakob),+että+jos+joku+tulee+luoksenne+köyhän+resuvaatteissa,+te+sanotte+köyhälle:+"Istu+tähän+jalkojeni+juureen",+ja+rikkaan+kanssa+keskustelette+ja+otatte+heidät+teitä+lähemmäs,+mutta+kyseinen+apostoli+lähes+kirosi+tuon+tavan+ottaa+ihmisiä+vastaan...Mutta+kuka+minä+olen?:"Minun+etu-Nimeni+on+Aki",+ja+minä+olen+muutamista+melko+vaikeistakin+laeista+perillä(lähinnä+peliteoriossa,+sallikaa+siis+mulle+vielä+tämä+rönsyilyni),++Mutta:"Älkää+pyytäkö+minuakaan+kiirehtimään".(VT:n+profeetta)...
  3. Minun+ohjeeni,+vaikkei+minulla+ole+kai+mitään+sananvaltaa+hellareissa,+että+älkää+kiintykö+lainkaan+mihinkään+INSITUUTIO-kristillisyyteen!+Näemmehän+miten+sekulaari+on+Suomessa+esim.+luterilaisuus,+ja+miten+hellaritkin+painivat+rahanhimoisina+ja+syntisten+silmiensä+kanssa+ties+missä+typerässä+ongelmassaan...+EI+alkuseurakunta+esim.+ollut+edes+mikään+insituutio+ja+nykyisenkään+kaltainen+kirkkokunta,+vaan+heidät+pikemminkin+erotettiin+synagogistaan,+eli+Herran+seurakunta+oli+heidän+välillään+oleva+normaali+ystävyyssuhde.+Tämä+instituutiorakenne,+on+vain+valtiovallan+kategorisoijien+näkemys+uskonnosta,+se+tulee+siten+helposti+hallittavaksi,+jos+uskovaiset+luulevat+olevansa+joku+monista+kristillisyyden+nimellä+olevasti+lahkoista.+Kristillisyys+on+hajoitettu+kuuluisalla+Julius+Caesarin+taktiikalla,+"hajota+ja+hallitse"+ja+näin+on+vieläkin.++Lahkolaisuus+on+synti,+eli+kristinuskohan+on+silti+YKSI+ideologia+ja+uskonto,+jolla+on+vain+yksi+Herrakin+ihmisyydessä,+ei+sitä+tarvitse+ajatella+ollenkaan+kirkkokuntana+tai+instituutiona....