Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
santtu_1975X
santtu_1975X
santtu_1975X
Vapaa kuvaus
Aloituksia
92
Kommenttia
6153
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Totta kai se on todennäköistä, miksi ei olisi.
24.03.2026 10:10
Oletko karttaa koska viimeksi katsonut?
Ukrainan maaperältä voi piirtää vaikka täysin suoran linjan iskupaikkaan ilman että lentää minkään muun valtion kuin Venäjän ilmatilassa.
Oikeastaan ainoa ”este” välillä voisi olla Valko-Venäjä jonka ilmatilaa voisi olla Ukrainalaisten järkevää käyttää.
Puolan ilmatilaa käyttäen, oikeasti onko kartta yhtään hallussa…
24.03.2026 10:06
Kerrotko lisää näistä ”uutisista” kenen tekemiä ovat ja missä julkaistuja?
Kyllä Ukrainalla on tänäpäivänä käytössä useampiakin pitkäkantoisis droonityyppejä näihin iskuihin.
24.03.2026 10:01
Mitä tiedustelutietoa suomella olisi tuohon antaa?
Ihan niinkuin oikeasti millä olisi väliä toteutuksen kannalta?
24.03.2026 09:45
Onko Ukrainassa kohteita mihin Venäjä ei iske/iskisi?
Jos ei, niin miksi Ukrainalla pitäisi olla tälläisiä pidäkkeitä? (Noh, ydinvoimaloihin kumpikaan osapuoli ei ole iskenyt voimallisesti).
Ukraina koittaa iskeä/iskee Venäjän öljyn sekä kaasunvientiä vastaan vähentäen näin Venäjän mahdollisuuksia vientituloihin joilla ylläpitää sotaa.
Mitä väärää näet tästä?
Vaihtoehtonahan on kuitenkin se että Venäjä lopettaa sotimisen ja vetäytyy miehittämiltään alueilta.
Sitten nämä öljykohteidenkin iskut myös loppuvat.
24.03.2026 09:07
Paremmin kyllä asioista perillä kuin isoin osa näiden palstojen "öyhöttäjistä".
Heitellään kirjoituksia ilman mitään faktapohjia, ja kun faktoja niihin sitten kertoo, niin onkin besserwisser... Kuten nyt vaikka tuo henkilöllisyyden todistamiseen tarvittavan asiakirjan kuvavaatimus.
23.03.2026 16:42
Missä tilanteessa olen san sanonut että olisin työtön?
Olen kerran ollut virallisesti työttömänä, kesän kun olin valmistunut ammattikoulusta ja jatko-opiskelupaikka alkoi vasta syksyllä.
Eli noin 2.5kk olen ollut työttömänä tässä reilun 30v. aikuisuuteen aikana.
23.03.2026 16:30
Onko kelakortti nykyään kuvallinen?
Eli tietysti sen henkilöllisyyden todentamiseen käytetyn asiakirjan tulee olla kuvallinen. Aika vaikea muuten on todentaa onko asiakirja sen henkilön jok sitä esittää.
23.03.2026 16:15
Kuinka ison kannatuksen meinasit saada ideallesi?
Muutama sata Anon kannattajaa, jokunen kommunisti vanhasta muistista yms…
23.03.2026 15:50
Kyllähän sillä on, verotaulukko 1.4.2026 ->
Moottoribensiini:
Energiasisältövero 53,79snt/l
Hiilidioksidivero 15,85snt/l
Huoltovarmuusmaksu 0,54snt/l
yhteensä 70,18snt/l
Dieselöljy:
Energiasisältövero 34,57snt/l
Hiilidioksidivero 18,12snt/l
Huoltovarmuusmaksu 0,61snt/l
Yhteensä 53,30snt/l
23.03.2026 13:14
Eli tarkoitatko että sellainen perhe jotka tuohon katsovat olevan itsellän olevan varaa eivät näin voisi tehdö koska kaikilla ei tuohon ole varaa?
On aika huono peruste "vastustaa kaikkea" koska kaikilla ei samaan ole varaa.
Perhehän saattaa sitten taasen säästää monesta muusta asiasta elämässän siksi että lapset pääsevät harrastamaan mieleisiä lajejaan.
23.03.2026 13:00
No siihähän vasta olikin hyvä ja keskustelua eteenpäin vievä kommentti.
Oma kantani on asiaan hyvin selvä.
Erräntyneet saatavat tulee viedä oikeusistuimen käsiteltäväksi että niistä saadaan lainvoimat (vai haluatko että kuka vain voisi peri' mitä vain laskuja ulosoton kautta).
Tuomio-istuin haluaa maksun tästä toimenpiteestä, jolloin on oman oikeustajuni mukaista että tilanteeseen "syyllinen" osapuoli (eli taho joka jättänyt valkansa maksamatta) tuomitaan maksamaan kyseisen maksu.
Tuossahan kannattaa muistaa että tuo hakija-osapuoli joutuu maksun jokatapauksessa maksamaan ihan siitä huolimatta saadaanko maksu perittyä velallisesta vaiko ei.
Tuolla maksulla kustannetaan omalta osaltaan oikeuslaitoksen kuluja.
23.03.2026 12:54
Ja koska sinulla/teillä on tuo tilanne, niin kukaan muu ei voi sitten tehdä lastensa harrastusten kanssa toisin?
Tuo olisikin että kaikki pitäisi tehdä "teidän mukaan".
23.03.2026 12:27
Se että Venäjä ei saa valloitettua Ukrainaa, suojaa omalta osaltaa Suomea Venäjän agressioilta (kun sen joukot sidottuna Ukrainaan).
Eli se että Ukraina säilyy itsenäisenä suojaa omalta osaltaan myös Suomea.
Allekirjoittanut tukee hyvin vahvastu Ukrainan tukemsita, kuten isoin osa Suomen poliittisista puolueistakin.
23.03.2026 12:04
Ei taida tuo USA:n Presidenttikään nykypäivänä isoa kunnioitusta herättävän muissa maailman maissa, joten samaan sakkiin menee hänen puolustusministerinsä (sotaministeri).
Mutta ihan omilla julkislla lausunnoillaan on hän oman maineensa pilannut.
Asema ei tuo arvostusta vaan se miten työtäsi hoidat kyseisessä asemassa.
23.03.2026 11:57
Toisaalta, sama valittaja valittaa kun Suomen jääkiekkomaajoukkea ei päärjää arvokisoissa, vaikka pitäähän suomalaisten...
Tietyt lajit, kuten jääkiekko ovat suhteellisen arvokkaista harrastaa ja kyse on valinnoista.
23.03.2026 11:55
Siis ei nuo laitteistot mihinkään autoista "häviä", mutta tuon AdBlue nesteen tilalla voidaan alkaa talvi-aikaan käyttämään paremmin pakkasta kestäviä tuotteita.
Kotimainen, Defrosta yhtenä vaihtoehtona.
https://kemion.fi/defrosta/
23.03.2026 11:44
Sama asia kuin monissa muissakin oikeudenkäynteihin liittyvissä asioissa, eli ”syyllinen maksaa”.
Tuossahan tuomioistuin määrittelee sen että velkojan ajama velka on ”oikea” ja sitä voidaan alkaa perimään mm. ulosottoa käyttäen.
Tilannehan johtuu juurikin vain siitä että velallinen on jättänyt velkansa maksamatta (mikäli velallisen velkaa ei oikeudessa katsota ”päteväksi” niin mitää maksujaan ei silloin ”velalliselle” prosessista tule).
Eli kyllähän tuo täysin oikein menee että asiaan
”Syyllinen” on se taho joka kulut maksaa.
23.03.2026 07:55
Linkki toiseen Suomi24 keskusteluun jossa linkki vielä kolmanteen suomi24 keskusteluun jossa keskustelu töysin ilman minkäänlaista faktapohjaista perustelua.
Onko tämä nyt se tieto millä pitäisi keskustelua asiasta käydä...
Kyllä heppoista on.
22.03.2026 20:06
Mistä huutokaupasta ja mistä saatavista puhut.
Jos konkurssihuutokausta puhutaan, niin lähtökohtaisesti näillä huutokaupasta saatavilla tuloilla niitä kyllä maksetaan…
22.03.2026 15:59
21 / 308