Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Noin+se+menee,+parhaat+vibat.++Hyvää+Joulua+:-).
21.12.2018 13:26
Nuo+pukkijutut+ovat+sellaisia,+että+niistä+riittäisi+varmasti+kerrottavaa+itse+kullakin.++Kun+oomat+lapsemme,+erinäisten+sattumusten+jälkeen,+lakkasivat+uskomasta+joulupukkiin,+keskusteltiin+asia+selväksi.++Sovittiin,+että+joulupukki+on+vanha,+hauska+perinne,+jota+jatketaan+edelleen,+mutta+nyt+kiertävin+vuoroin.++Kaikki+perheemme+jäsenet,+mummo+ja+täti,+jotka+olivat+aina+joulun+kanssamme,+pukivat+vuorovuosin+ompelemani+hienot+pukinvaatteet+partoineen+päällensä,+ja+vetivät+koko+shown.++Niistä+vuosista+on+riemukkaita+muistoja.++Joskus+"pukin"+oma+lahjakasa+kasvoi+niin+suureksi,+että+hän+meinasi+jättää+homman+kesken,+ja+syöksyä+pakettiensa+kimppuun.
Sauvan+koputukset,+laulut,+ja+ollaankos+täällä+oltu+kilttejä,+vedettiin+läpi+yksilöllisillä+tyyleillä.
21.12.2018 00:21
Sulla+ankea+lapsuus,+värikäs+nuoruus,+ja+sitten+alkoikin+tapahtua+;-))
21.12.2018 00:09
Varmaan+murrekin+tekee+oman+osansa.++Minun+kuulemassani+versiossa+natiainen+sanoi:+"Ihan+epistä,+toi+on+pässy+jo+käymään+Särlkännniemessä!:"
Saman+asian+eri+versioita.
Kun+minule+täällä+pantiin+sairaalassa+samanlainen+ranneke+kuukausi+sitten,+sanoi+puoliso:+"Ai,+ooks´+sääkin+jo+käyny+Särkännimessä?"
21.12.2018 00:07
Vieläkö+tuo+vanha+tarina+kiertää?++Paitsi+että+minun+jo+vuosia+sitten+kuulemastani+versiosta+puuttui+tuo+v-alkuinen+sana.++Niin+ne+tarinat+muuttuvat.
Meidän+pikkuneiti+aikoinaan,+muutaman+viikon+vauvaa,+pikkuveljeään+seurattuaan+totesi:+"Tuon+voi+sitten+viedä+takaisin+sinne,+mistä+se+on+ostettukin!"++Oli+sentään+käynyt+sairaalan+vauvaosastolla+tulokasta+katsomassa,+turvallisesti+isän+sylissä.
20.12.2018 23:56
Panit+sitten+paremmaksi.
20.12.2018 23:42
Muistan+vain,+että+kun+siitä+pukista+puhuttiin,+menin+sängyn+alle+piiloon.++Siellä+olen+vieläkin.....
20.12.2018 01:49
Minullakin+laaja+kirjasto,+josta+vaikea+luopua.++Aina+on+yhdelle+uudelle+tilaa.++Kun+minusta+aika+jättää,+joku+divari+tai+roskalava+saa+kaiken.
19.12.2018 00:43
Elämäni+ensimmäinen+joulu+ilman+joulukuusta,+jouluruokia.++Mahdanko+selvitä+hengissä?++Jo+joulukorttien+löytäminen+oli+työn+ja+tuskan+takana,+täällä+ei+joulukortti-traditiota.++Lähetän+joka+joulu+Suomessa+monta+kymmentä+joulukorttia,+ja+saan+myös.++Nyt+ei+mahdollisesti+yksikään+ehdi+perille.
Kuitenkin+uskon,+että+joulusta+selviää+hengissä,+ilman+kaikkea+sitä,+mikä+siihen+perinteisesti+liittyy.
19.12.2018 00:38
Voi+hitsi,+miten+monta+kuusikahakkaa+tulikaan+käytyä+aikanaan,+kadun+niistä+jokaista.++Loppupelissä,+mitä+hiivatin+virkaa+sillä+kuusella+oikeasti+on?++Valot+ja+kauniit+koristeet,+se+on+sitten++siinä+viikon+verran,+tai+Loppiaiseen+asti,+jos+neulaset+pysyvät+puussa.
Ihan+aikuisten+oikeesti,+elämässä+on+suurempiakin+asioita,+vai+onko?
19.12.2018 00:31
Itse+tiedän+kohdallani+ajan,+jota+en+halua+kokea.++Olen+varautunut+sen+varalle,+se+on+ihan+ikioma+ratkaisuni.
19.12.2018 00:25
En+edes+tiennyt,+että+hän+on+raskaana.++Aina+tyylikäs+artisti,+onnea+hänelle.
19.12.2018 00:21
Olipa+surullinen+tarina,+ja+varmasti+ihan+oikeasta+elämästä.++Olen+sanaton.++Ei+ole+antaa+neuvoja.++Myötätuntoni+on+puolellasi.
19.12.2018 00:18
Oikein+hyvä+ajatus,+toivottavasti+osaavat+arvostaa+lahjaasi.++Tuohan+on+juuri+sitä+oikeaa+ekologista+ajattelutapaa.
Meillä+pn+Suomen+kotini+ohessa+sellainen+rakennus,+jossa+ovat+roskalaatikot,+ja+myös+sellainen+hyllykkö,+johon+voi+jättää+kirjoja,+lehtiä,+ja+muuta+käyttökelpoista+pientavaraa.++Olen+vienyt+sinne+kaikenlaista,+ja+kaikki+ovat+löytäneet+uuden+kodin.++Itse+olen+löytänyt+sieltä+muutaman+hyvän+kirjan+ja+aikakausilehtiä.++Kannatan+kierrätystä,+mutta+en+ihmissuhteissa+:-).
19.12.2018 00:11
Tottakai+asia+koskettaa+sinua,+ja+mielessäni+on+monta+avointa+kysymystä,+joihin+et+enää+saa+vastausta.++
Olen+ollut+läheisessä+yhteydessä+henkilöön,+jonka+poika+teki+itsemurhan+hyvin+nuorena.++Sellainen+taakka+on+hyvin+raskas+kantaa.++Suurin+kysymys+aina:+"Miksi?"+"Mitä+olisin+voinut+tehdä+toisin?"
18.12.2018 12:36
Minustakin+lääkärin+tehtävä+on+kertoa+faktatietoa,+toki+inhimillisesti.
Kun+aikanaan+kerroin+perhelääkärillemme,+naapurillemme,+arvostetulle+kardiologille,+mitä+olin+löytänyt+netistä,+hän+sanoi:+"Netissä+on+paljon+hyvääkin+tietoa,+mutta+ihan+kaikkea+ei+pidä+uskoa,+mitä+siellä+sanotaan++Sen+tiedon+suodattaminen+vaatii+harkintaa."
Onhan+meitä+ville+viksuja,+jotka+menemme+lääkäriin+valmiin+diagnoosin+kanssa,+ja+pyydämme+vain+sopivat+lääkkeet,+valmiiksi+päättämäämme+sairauteen.+:-))++Onneksi+meillä+on+pitkän+koulutuksen+saaneita,+viisaita+lääkäreitä.++Heidän+tavassaan+kohdata+potilaitaan+on+eroja,+koulutusta+siihen+lienee+parannettu+viime+vuosina.
17.12.2018 01:29
En+ole+jaksanut+lukea+tätä+koko+pitkää+ketjua,+vain+avauksesi+ja+pari+kommenttia.
On+todella+raskasta+ja+kuormittavaa+kokea+jotain+vastaavaa.+++Joskus+aikanaan,+eräs+esimiehemme+sanoi:+"Ei+pidä+ottaa+irtomurheita."++Helpommin+sanottu,+kuin+tehty.++Et+voi+ottaa+kantaaksesi+tämän+henkilön+tekemää+ratkaisua.++Omalla+kohdallasi+teet+oman+surutyösi.
Voisin+kekustella+asiasta,+mutta+näin+yleisellä+palstalla+se+ei+vaan+käy.++Muista,+et+ole+veljesi+vartija.++Pidä+huolta+itsestäsi.
17.12.2018 01:07
Typerä+ohjelma,+oli+heittänyt+minut+pihalle.++Mielipiteeni+eivät+sovellu+enemmistölle.
16.12.2018 00:52
Kummat+ovat+aiemmin+keksineet+ne,+italialaiset,+vai+venäläiset?++Italiassa+niiden+nimi+on+ravioli,+ja+ne+ovat+siellä+todella+herkullisia.
Italian+kiertomatkalla+söin+eräässä+vuoristoravintolassa+Toscanassa+pastaa+tryffelikastikkeen+kera,+se+vei+kielen+mennessään.
Italiassa+ja+Kreikassa+saa+maailman+parasta+ruokaa.++Surullista,+koska+elän+espanjalaisen+keittiötaidon+keskellä.++Täällä+parasta+ehkä+tapas-kulttuuri.
16.12.2018 00:40
Halaus+ja+rutistus.++Muistan+tuon+ajan,+kun+aamulla+tuntui,+ettei+halunnut+tulla+peiton+alta+pois.++Itku+tuppasi+vähän+päästä.++Kun+oli+kulunut+yli+puoli+vuotta,+ja+aina+välillä+tuli+pohjaton+suru,+sanoi+tyttäreni:+"Et+kai+sinä+äiti+ole+vaan+masentunut.?"++Juttelin+asiasta+lääkärilleni.++Hän+sanoi:+"Et+sinä+ole+masentunut,+sinä+olet+vaan+surullinen.++Ei+surulla+ole+määräaikaa."++Se+oli+paras+neuvo.++Niinpä+vuoden+kuluttua+mieheni+kuolemasta+tilasin+pihallemme+1500+kg+sepeliä.+500+kg+kuorikatetta,+ja+ison+kuormallisen+multaa.++Kaivoin+talomme+koko+kivijalan+vierustan+auki,+lapioin+ja+kärräsin+sinne+ne+sepelit,+lapioin.++samoin+tein+sille+kuorikatteelle,+pitkin+pensasaitojen+juuria,+multasin+kaikki+kukkapenkit+ja+kasvien+juuret.++Olin+iltaisin+niin+lopen+uupunut,+etten+jaksanut+edes+surra.++Se+pikkuhiljaa+paransi+minut.
Jokainen+tekee+tavallaan,+sinä+teet+leipätaikinaa,+se+on+terapeuttista.++Jossain+vaiheessa,+aikojen+kuluttua,+voi+päivä+paistaa+taas+risukasaan.
Kaikkea+hyvää+elämääsi.
16.12.2018 00:04
22 / 42