Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
suvenkorento12
profiilit
suvenkorento12
suvenkorento12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
830
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kuulehan+sinä+tyllerö,+minä+kirjoitan+juuri+sille+palstalle,+jolle+haluan.++Voin+kirjoittaa+vaikka+15-vuotiaitten+palstalle,+jos+minulla+on+jotakin+oikeaa+asiaa,+eikä+vain+leukojen+louskutusta.
Joten,+annahan+olla!
10.10.2018 00:22
Aika+suoraviivainen+päätelmä.++Aina+on+ollut+niitä,+jotka+ahdistevat+jotenkin,+ja+sitten+niitä,+jotka+eivät.++Aina+on+ollut+niitä,+joita+ahdistellaan,+ja+niitä,+joita+ei+ahdistella.++Ja+se+ei+ole+ulkonäkökysymys.++Mikäli+olet+tietoinen+arvostasi+ihmisenä,+aika+harva+uskaltaa+käyttäytyä+sinua+kohtaan+huonosti.++Oma+käytös+ratkaisee+aika+pitkälti.
29.09.2018 01:52
Minulla+on+pari+hyvää+miespuolista+ystävää,+jotka+ovat+Suomalaisen+klubin+jäseniä,+sinnekään+ei+oteta+naisjäseniä.
Naiset+olisivat+aikanaan+voineet+perustaa+oman+vastaavan+klubin,+vaan+eivätpä+ole+perustaneet.++Miksi?++Ja+nyt+sitten+vikistään,+kun+ei+pääse+samalle+hiekkalaatikolle+leikkimään.
29.09.2018 01:36
Olen+virkani+puolesta+istunut+myös+ns.+"isojen+poikien"+pöydissä,+eivät+he+ihmistä+kummempia+ole.++Useiden+pörssiyhtiöiden+hallituksissa+istuu+naisia,+ne+ovat+vaikuttamisen+paikkoja.++Sinne+ei+ole+sukupuolirajoitteita,+sinne+pääsee+omilla+kyvyillään.
Antaa+herrojen+pitää+omat+klubinsa,+saavat+edes+jossain+olla+rauhassa+meidän+naisten+jonnin+joutavalta+höpinältä.++Joku+jossain+sanoi,+että+jokaisella+miehellä+pitäisi+olla+ikioma+autotalli.++Jospa+Pörssiklubin+miehillä+ei+ole.
Englannissa,+josta+monet+sivistyneet+tavat+tulevat,+on+herroilla+aina+ollut+omat+klubinsa,+so+what.
29.09.2018 01:21
Meidän+talomme+yllä+pörräsi+ihan+oikea+helikopteri+ja+ihmettelin,+mitä+hiivattia+se+siinä+pörrää.++Jonkin+ajan+päästä+tuntematon+mies+soitti+ovikelloa,+pyrki+sisälle+ja+halusi+näyttää+kuvia.++Ilmakuvia+kiinteistöstämme.++Kehtasi+suuttua,+kun+sanoin,+ettei+yhtään+kiinnosta,+miltä+talomme+näyttää+taivaalta+käsin+katsottuna.
27.09.2018 19:29
Kauneus+on+katsojan+silmissä,+ei+ole+onneksi+kukaan+karkuun+juossut+:-))).
Minulla+on+sellainen+paha+vika,+etten+raaski+heittää+mitään+pois,+koska+olen+ostanut+kallista+ja+hyvää.++Nyt+yritän+panna+itselleni+sellaisen+kiellon,+luin+netistä+jonkun+sellaisen+tehneen,+etten+osta+vuoteen+mitään+itselleni.++
Miniäni+kertoi+myös+sellaisesta+hyväntekeväisyysjärjestöstä,+josta+varattomat+perheet+saavat+hakea+itselleen+tarvittavia+tavaroita.++Järjestö+kertoi,+että+heillä+sellainen+pulma,+että+suuri+osa+heille+lahjoitetuista+vaatteista+niin+huonokuntoisia,+joko+likaisia+tai+rikki,+ettei+niitä+voi+antaa+eteenpäin.++Aion+viedä+sinne+matkalaukullisia+vaatteita+ja+kenkiä,+ja+laukkuja,+ehkä+joku+löytää+niistä+päällepantavaa+vaikka+omiin+perhejuhliinsa.
27.09.2018 11:32
Jaha,+ja+mistä+tuo+tieto+on+peräisin?+Hevosmiesten+tietotoimistosta?
26.09.2018 01:44
Aikanaan,+siis+kymmenen+vuotta+sitten,+kun+tulin+Espanjaan+tekemään+asuntokaupat,+olivat+rahat+mukanani+pankin+allekirjoittamana+ulkomaan+shekkinä.++Sitten+avattiin+pankkitili+tänne,+jonne+ne+shekin+rahat+talletettiin.++Espanjalaisessa+pankissa+kirjoitettiin+uusi+pankin+allekirjoittama+shekki,+jolla+kauppahinta+notaarilla+maksettiin.++Joten+älä+siis+puhu+mitään+suomalaisen+vaivaisista+kympeistä.++Maailma+on+nykyään+isompi,+kuin+peräkylän+Postipankki.
26.09.2018 01:38
Ai,+vai+Suomessa+vainko,+älä+luule.++Lähetin+Suomesta+pankkitililtäni+rahaa+Espanjaan+suurta+keittiöremonttia+varten.++Piti+pitkään+selittää,+mistä+raha+tullut,+ja+lopulta+pankinjohtaja+antoi+nostoluvan.++Onneksi+Eu:ssa+isoveli+valvoo.
26.09.2018 01:30
Suomi+on+ainoa+maa+maailmassa,+jossa+tunnetaan+maa+nimeltä+Venäjä,+ja+jossa+sen+kansalaisia+kutsutaan+venäläisiksi.++Ranskassa+-+russe,+Espanjassa+-+ruso,+Saksassa+-+Russe,+Englannissa+-+Russian,+Ruotsissa-+rysk.++Isäni+äidinkieli+oli+ruotsi,+joten+kyllä+meillä+ihan+vaan+ryssistä+puhuttiin.
Airiston+keissi+liittynee+suureen+rahanpesujuttuun,+jäljet+johtavat+sylttytehtaalle,+tietenkin.++Siellähän+sitä+kansallisomaisuudesta+ryöstettyä+rahaa+riittää,+vaikka+maatuskat+näkisivät+nälkää.
26.09.2018 01:25
Minulla+on+valtava+vaate-,+kenkä-+ja+laukkukokoelma.++Sukuvika,+meillä+aina+pukeuduttu+kauniisti+ja+laadukkaasti.++Isäni+ja+edesmennyt+puolisoni+teettivät+pukunsa+räätälillä.++Minulla+ollut+hoviompelija,+joka+teki+yksilöllisiä+vaatteita.
Nykyään+ostan+aika+paljon+vaatteita+Espanjassa,+kenkiä+ja+laukkuja+verkossa,+vain+huippumerkkejä+myyvästä+verkkokaupasta.++Myös+upeita+koruja+sieltä.++Kotikaupunkini+tavarataloiista+erittäin+vähän+mitään.++Suomessa+muutama+luottomerkki,+joiden+vaatteita+hankin,+ovat+laadukkaita+ja+ajattomia.
23.09.2018 00:06
Miksi+ylipäätänsä+olette+eronneet?
Että+aikuiset+ihmiset+sitten+osaavatkin+tehdä+lasten+elämästä+yhtä+piinaa.++Kasvakaa+aikuisiksi!
15.09.2018 16:11
Ja+tässäpä+esimerkki+"tosi+fiksuista+suomalaisista",+vai+mitä?++Minkähän+puolueen+miehiä+olivat?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005828324.html
14.09.2018 18:24
Siteeraan+taas+Eino+Leinoa,+yhtä+lempirunoilijoistani:
"Ei+paha+ole+kenkään+ihminen,
vaan+toinen+on+heikompi+toista.
Paljon+hyvää+on+rinnassa+jokaisen,
vaikk'+ei+aina+esille+loista.
Kas,+hymy+jo+puoli+on+hyvettä
ja+itkeä+ei+voi+ilkeä;
miss'+ihmiset+tuntevat+tuntehin,
siellä+lähell'+on+Jumalakin."
..runosta+Hymyilevä+Apollo
11.09.2018 20:26
Täällä+nyt+sitten+taas+ihan+tarkoituksellisesti+sekoitetaan+asioita.++Tokkopa+puhujaa+olisi+yhtään+häirinnyt,+jos+siellä+ko.+kadulla+olisi+istunut+penkeillä+vaikka+kuinka+pienituloisia+mummoja+ja+pappoja,+heitä+istuu+kautta+maailman+erilaisilla+penkeillä,+ja+heillä+siihen+täysi+oikeus.
Olen+itsekin+joutunut+välttämään+kulkemasta+sellaisen+puiston+halki,+jossa+istuskelivat+narkomaanit+ja+alkoholistit.++Ihan+vaan+turvallisuussyistä,+sen+verran+on+itsesuojeluvaistoa,+etten+lähde+hakemalla+hakemaan+ikävyyksiä.
Kyseinen+valtuutettu+ilmaisi+itseään+huonosti,+varomattomasti,+väärin+sanavalinnoin.++Ja+kantaa+sanomistensa+seuraukset,+vastoin+monia+tänne+kirjoittavia.
11.09.2018 15:33
Olen+käynyt+sienimetsässä+lapsesta+saakka,+isäni+oli+herkkusuu,+ja+äitini+hyvä+kokki.++Sienet,+joita+kotonani+käytettiin,+olivat+suolattuja+rouskuja.++Niistä+tehtiin+salaattia+ja+sienikastiketta.
Aikuisena+olen+ollut+vannoutunut+sienestäjä.++Kesätorppamme+vieressä+oli+mahtavat+sienimaastot.++Niitä+löytyi+niin+paljon,+että+niitä+keitettiin+saunanpadassa+ja+huuhdottiin+kaivolla+iltamyöhäsellä,+pihavalon+loisteessa.++Ne+sienet+suolattiin.++Älä+koskaan+suolaa+sieniä+lämpimänä,+silloin+ne+aivan+varmasti+homehtuvat+säilytyksen+aikana.++Niiden+pitää+antaa+jäähtyä+aivan+kylmiksi,+ja+vasta+sitten+suolata.
Otin+asiakseni+oppia+tunnistamaan+joka+kesä+kaksi+uutta+sientä.++Älä+koskaan+laita+koriisi+sientä,+jota+et+varmasti+tunne.++Opin+tuntemaan+herkkutatit,+suppilovahverot,+mustat+torvisienet,+orakkaat,+haperot,+kantarellit.++Suppilovahverot+ja+torvisienet+kuivatin+pannuhuoneessa+pannun+päällä,+siellä+juuri+sopiva+lämpötila+niiden+kuivaamiseen.++Tatit,+orakkaat+ja+kantarellit+pakastin,+ensin+kuumensin+omassa+nesteessään.++Sieniä+oli+niin+paljon,+että+runsaan+marjasatomme+vuoksi+en+voinut+niitä+kaikkia+pakastaa,+vaikka+oli+kolme+pakastinta.
Nuorena+jaksaa,+nyt+ihmettelen,+miten+vaativan+työni+ohessa+jaksoin+tuon+kaiken.++Ehkä+se+oli+juuri+se+vastapaino,+jonka+tarvitsin+sen+hetkisessä+tilanteessa.
Sienisalaatti+syksyisten+uuden+sadon+perunoiden+kanssa+on+vaan+niin+taivaallisen+hyvää.++Samoin+pannulla+sipulin+kanssa++paistetut+herkkutatit+paahtoleivän+päällä.
08.09.2018 00:27
Ja+tämäkö+oli+sitten+niille,+joista+kukaan+ei+omista+mitään?++Tottakai,++jos+aikoo+vuokrata+sijoitusasunnon+itse+suoraan+jollekin,+pitää+tietenkin+tarkistaa+luottotiedot:
https://www.luottotietohaku.fi/?gclid=EAIaIQobChMIkYf79a2n3QIVAtKyCh3fCgIqEAAYASAAEgKzqPD_BwE
Jos+käyttää+välitysfirmaa,+he+hoitavat+asian+puolestasi.
07.09.2018 00:51
Aivan,+tuo+oli+hyvä+huomio+:-)
05.09.2018 23:36
Rehtiä+toimintaa+olisi+ollut+häneltä,+joka+tuon+poiston+pyysi,+kertoa+täällä+se+itse.++Vaan+ei+rohkeus+riitä.
05.09.2018 23:32
En+ole+aikaisemmin+katsonut+kyseisen+kolmikon+ohjelmia,+koska+en+pidä+heitä+kiinnostavina.++En+katsonut+myöskään+sarjaa,+jossa+Veitola+kävi+yökylässä+erilaisten+ihmisten+luona,+ilmeisesti+julkkisten,+koska+tokkopa+taviksen+luona+yöpyminen+olisi+tv-kansaa+kiinnostanut.++Lisäksi+kaikki+kolme+tekevät+mielestäni+huonoa+journalismia.++Eikä+käsitykseni+siitä+mihinkään+muuttunut.
Nyt+tämän+some-+keskustelun+myötä+annoin+periksi,+ja+katsoin+tuon+ohjelman.++Se+oli+juuri+niin+typerä,+mitä+ennakkoon+ajattelinkin.++Ennen+oli+käsite+"kylän+paras+lypsäjä",+mistä+lie+löytäneet+kaikki+kylän+parhaat+naurajat,+jotka+kovaäänisesti+nauroivat+silloinkin,+kun+ei+ollut+mitään+naurun+aihetta.
Nyt+voin+laittaa+rasti+ruutuun+X,+kerran+nähty,+eikä+tarvitse+toista+kertaa+vaivautua.++Koko+surkean+ohjelman+paras+osuus+oli+Kaija+Koon+haastattelu+ja+laulu.
05.09.2018 23:12
29 / 42