Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ymmärrän mersunomistajana tämän, siksi avaimista kannattaa pitää huolta, etteivät ne jokaiseen kaivoon putoa.
Puhuin kyllä niistä häkkikaupoista.
Siellä ei mersuja juurikaan ole kaupan.
14.09.2023 19:15
Kannattaisiko sen häkkikauppamyyjän hankkia autoon toinen avain suutarilta ennen auton eteenpäinmyyntiä?!
Se avain kun on on niin kamalan kalliskin!
14.09.2023 11:01
Kukaan ei tässä ole pohtinut, missä aiot säilyttää autoa sinä aikana, kun sitä ei ole rekisteröity?
Tuskin autokauppakaan ilmaiseksi pitää sitä varastoissaan, mikäli auto muuten on luovutusvalmis.
Oma kokemus takavuosilta on, että tein autokaupat ja maksoin uuden auton 20.12.1997.
Kaupan ehdoiksi määrittelin, että rekisteriin 02.01.1998.
Niin kävi, enkä edes ollut jalkamiehenä sitä kymmentä päivää.
13.09.2023 12:44
Kiitos tiedosta!
Auton käyttäjät tietävät autonrengasasioista niin vähän, että harva edes miettii tätä esilletuomaasi asiaa.
Olen nähnyt ja kuullut asian asioidessani rengaskaupoissa - halvinta yleensä
ostetaan, vaikka hintaero vaikkapa vain vähän parempaan olisi minimaalinen -
renkaiden käyttöikä huomioiden.
12.09.2023 09:59
Jos sinulle Sakalla päin naamaa on sanottu, etteivät he kaupan jälkeen ole kiinnostuneita siitä, oletko tyytyväinen vain et, niin soita toimitusjohtajan sihteerille ja varaa puhelinaika.
Toimitusjohtaja varmasti ns. "ojentaa myyjää".
11.09.2023 13:03
Minä tavallisena autoilijana olen tosi huolestunut siitä, että liikenneturvallisuudella leikitään näin.
Mikäli löytää itsensä toisen auton kyljestä tai ojasta ja samalla on syntynyt vakava henkilövahinko, ei siitä vahinkoa kärsineelle ole mitään iloa, että käytössä olleet renkaat kenties olivat lailliset.
Kantakaa autoilijat vastuunne, älkääkä toimiko aloittajan tavoin!
11.09.2023 12:58
Tässä Kamuxin osaketta ostettavaksi aamupäivällä tarjonnut ZJJ.
Yhden osakkeen ostamiseen kuluu tosin lisäksi pankista riippuen toimeksiantokuluja € 8 - 12,- toimeksiantoa kohden.
Ei näyttänyt kuitenkaan menevän viesti perille tai sitten sen sisältöä ei vaan ymmärretä.
Yhtiön yhtenä omistajana sinulle avautuvat kaikki sinua askarruttavat tiedot.
Yritys ei kuitenkaan kysy ostajan uskontokuntaa, vaan jokainen saa ostaa.
On aika käsittämätöntä, että tällä palstalla kirjoitetaan koko ajan aivan hölynpölyä!
Jos yrittää neuvoa, on rautalankaa näköjään oltava paljon.
08.09.2023 18:25
Kerro itse, miten tämä myyjäliikkeen omistuspohja vaikuttaa kaupankäyntiin noin yleisellä tasolla!
Kun minä teen hankintoja täällä pääkaupunkiseudulla, minua ei juurikaan
kiinnosta muu kuin se, että saan ja löydän tarvitsemani hyödykkeen.
En siis ainakaan heti lähde ottamaan selvää kuka omistaa Stockmannin kun jo
tiedän, että se on pörssiyhtiö.
Sama koskee Kamuxia. Sekin on pörssiyhtiö, jonka omistus on laajentunut ulkomaille saaakka.
Jos olet asiasta enemmän kiinnostunut, kehoitan sinun marssimaan läheiseen pankkiin - mikäli sellainen on lähellä - ja ostamaan vaikka yhden Kamuxin
osakkeen.
Eilen torstaina 08.09.23 yhden Kamuxin osakkeen sai hintaan € 5,86!
Silloin saat tietää, keitä istuu Kamuxin hallituksessa. Juuri he ovat niitä, jotka oheistavat toimitusjohtajaa.
Yhden osakkeen omistajana voit myös pyytää sen hetkisen osakasluettelon nähtä-väksesi.
Joudut matkustamaan pääkonttoriin, sillä listaa sinulle tuskin lähetetään.
Vai voiko vain olla niin, ettet ymmärrä koko asiaa, koska kysyt siitä täällä?!
08.09.2023 08:39
Tässä kuljetusvakuutuskeskustelun aloittanut ZJJ.
Tässä on ollut sekä luulijoita ja tietäjiä.
Yritin vain yleisellä tasolla tuoda julki, että omituista kyllä nämä kuljetusvakuutusasiat tahtovat siellä sun täällä - isoissakin yrityksissä - olevan
aika retuperällä tai sitten merkitään vakuutus, joka ei korvaa koko vahinkoa, vaan hyvin pienen osan siitä.
Käytetystä toimituslausekkeesta käy ilmi, kumman osapuolen - myyjän vai ostajan velvollisuus on huolehtia vakuuttamisesta.
Autojen kuljettaminen aluksilla poikkeaa tietenkin tavallisista merikuljetuksista.
Lisäksi tässä lienee vain muutama tavaran vastaanottaja - ehkä tosiaan vain yksi.
Nyt kuljetettava lasti on tietenkin arvokkaampaa kuin vaikkapa elintarvikkeet tavallisessa konttialuksessa.
Kokonaan toinen asia on sitten missä laajuudessa autot on vakuutettu - jos siis
ylipäätään ovat.
Ns. täysehtoisessa vakuutuksessakin on rajoituksensa.
Joku toi tässä näkemyksen, että vakuutusmaksut nousevat jyrkästikin, mikäli tällaisia tapauksia alkaa tulla enemmän.
Pitää paikkansa.
Itse laivahan palaa romutuskuntoon ja silloin käytetään ilmaisua T C L, Total Constructive Loss.
Vakuutusyhtiöt tosin laajasti jälleenvakuuttavat vastuitaan toisissa vakuutusyhtiöissä, jonka jo aikaisemmin toin esille.
06.09.2023 21:50
Yritin lukea ketjua taaksepäin, mutta en huomannut, että missään olisi ollut puhetta siitä, kuka tämän koko baletin maksaa.
Saatan olla väärässä, mutta epäilen, ettei kukaan ole merkinnyt minkääntasoista kuljetusvakuutusta tälle merimatkalle.
Silloin syntyneen laskun maksavat autojen lähettäjä tai vastaanottaja, riippuen siis siitä kenen riskillä kuljetus kulki tulipalon syttyessä.
Koska merellä on aivan eri säännöt kuin maissa, varustamo on kokonaan vapaa vastuusta, vaikka varustamoa myöhemmin tehtävissä tutkimuksissa voitaisiin pitää tuottamuksellisena tapahtuman syntyyn.
Koska aluksessa syttyi tulipalo, varustamo on aina vastuusta vapaa.
Mikäli autot kuitenkin on vakuutettu täydestä arvostaan, on tapana, että se vakuutusyhtiö, jossa vakuutus on, suojaa oman riskinsä jälleenvakuutuksin.
Aika moni nimittäin luulee, että vakuutus maksaa, mutta ei se maksa, ellei sitä edes ole merkitty.
04.09.2023 09:43
Myönnän, että takavuosina minulle kävi samoin kuten edelliselle
kirjoittajalle.
Kävin juomassa kahvia Laakkosella, jossa oli meneillään jonkun uuden mallin ensiesittely. Kävi kuitenkin niin, että poislähtiessäni huomasin - kahvikupin juotuani - ostaneeni - en tosin uutta - vaan esittelyauton.
Tarjous oli lisäksi sellainen, ettei kaupasta autokauppaa tuntien voinut kieltäytyä,
koska toista tilaisuutta ei enää toiste tule eteen.
Tässäkin ketjussa asiasta on useita mielipiteitä.
Ketjun aloittaja tarkoittanee kuitenkin niitä yhden miehen häkkikauppoja sisämaassa.
On minulla täällä ruuhkasuomessa käynyt niinkin, että tullessani puhelimitse varaamallani ajalla vaihtoauto-osastolle, myyjä onkin tekemässä autokauppaa
jonkun muun kanssa, eikä ketään muutakaan myyjää ole ottamassa minua vastaan.
Tässä jätettiin ostaja yksin. Kysymyksessä oli MB-liike.
Ehkä tämä myyjä arveli minun vain olevan ns. renkaanpotkija - vaikka olin varannut ajan - ja että väliin tullut kenties oli tosiostaja.
En jäänyt odottamaan ja sanoin liikkeessä niin äänekkästi, että varmasti kaikki kuulivat, että on niitä muitakin kauppoja.
Ilman ajanvarausta liikkeeseen tullessa on myös käynyt niin, että myyjällä sattuu
olemaan vaikka autonluovutus, tms. kesken ja pyytänyt minua odottamaan.
Tässäkään tapauksessa en yleensä jää odottamaan, koska eivät nämä autot, uudet
eivätkä vanhat maasta lopu.
04.09.2023 08:57
Kosketushäiriö?!
Tähän viittaa se, että kertomasi mukaan istuimen siirtomoottori silloin tällöin saa sähköä.
01.09.2023 19:20
Aivan.
Minua pidetään omituisena, kun jo viiden vuoden ajan olen käyttänyt samaa
niimerkkiä - ZJJ.
01.09.2023 19:13
Miksi ette hyvät ostajat ymmärrä, että Te olette se autokaupan toinen osapuoli.
Te päätätte, mitä kauppsopimukseen kirjoitetaan.
Ei ole tavallista, eikä sallittuakaan, että myyjä lisää kauppakirjaan ostajalle maksullisia lisävelvoitteita, joista etukäteen ei edes ole sovittu.
Jos kuitenkin kauppasopimusta lukematta allekirjoitat sen, olet heikoilla,
sillä silloin sinun tulee pitävästi näyttää, ettei näistä asioista ole sovittu
ollenkaan.
Myyjä tietenkin väitää, että on sovittu.
Suoraan sanottuna, menettely ei nauti voimassaolevan lain tukea, mutta härskeimmät myyjät luottavat, ettei ostaja käräjöintikustannusten pelossa muutaman satasen takia lähde viemään asiaa leivättömän pöydän ääreen.
26.08.2023 21:25
Miksi et sanomatta ymmärrä, ettei mopoon saa tehdä mitään muutoksia?
Vajaaälynen vai?
26.08.2023 21:06
Vanha, mutta aina ajankohtainen asia.
Minulla on n. 2 v vanha, 3000 sarjan partakone ja ostettaessa mukana tullut
laturi.
Sen Braun 5715 - laturinjohdossa - on muista Braunin koneista poikkeava
liitäntä - siis niin - etteivät tavanomaiset muut Braunin johdot siihen käy.
Tämä laturi ei nyt enää "lataa" konetta kunnolla tai ei ainakaan ilmoita käyt-
täjälleen olevansa täyteen ladattu.
Olen huonolla tuloksella yrittänyt metsästää tätä laturia.
Metsästämiseen käytetyllä ajalla - mikäli sen hinnoittelee, olisin saanut monta uutta konetta.
Niin, uusia koneitahan aina saa, mutta kaukana on se kestävyys, takavuosien
Braun Micron-koneiden kestävyys, jotka eivät edes olleet ladattavia.
26.08.2023 10:07
Tässä ketjun aloittaja.
Sinä anonyymi, 21.08. 21:46h olet ensimmäinen, joka hoksasi asian jota tarkoitin.
22.08.2023 18:58
Tällä sukulaisellani on nelihenkinen perhe, jossa molemmat lapset ovat jo täysi-käisiä, eli ajokortti-ikäisiä. Mökkimatkat tehdään kesäaikana pääkaupunkiseudulta Mikkelin perukoille.
Tässä ajossa se V6 on käytössä, mutta esim talvisaikaan ei juuri.
21.08.2023 20:01
Tässä ketjun aloittaja.
Valitettavasti kukaan kolmesta vastaajasta ei ymmärtänyt kysymystä!
Tarkoitin vähällä ajolla - siis n. 60 km päivässä - tyhjän pantiksi jäävää
V6-polttomoottoria!
Kun tämä auto kolmen vuoden kuluttua vaihdetaan uuteen, saattaa olla niin,
että sen polttomoottoriajot ovat alle 15.000 km, vaikka km-lukema saattaa olla 60.000 km.
Miten tämä otetaan huomoon vaihtohyvityksessä?
Voi tietenkin olla, että kallis auto itse pitää kirjaa tästä.
21.08.2023 10:15
Olen elänyt aikaa - 1970-luvulla - jolloin 8%-korkoa per annum olisi pidetty edullisena.
Tavalliselle pankkitalletuksellekin maksettiin 4,5% vuotuista korkoa - jopa päiväsaldon mukaan.
Vasta myöhemmin tuli sääntö, että korkoa maksettiinkin vain kuukauden alimman saldon mukaan.
Tämä muutos johti siihen, ettei korkoa juuri saanut, koska tiliasema kuukauden lopussa ennen palkanmaksua oli lähellä nollaa. Mikäli tilipäivä oli 15. päivä, korkoa ennätti edes vähän kertyä.
17.08.2023 10:40
15 / 91