Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Summer edition voi tosiaan tarkoittaa aivan mitä vaan.
Voi olla, että siinä on vakiona vain joku kalliimman mallin "nippeli" -
ei välttämättä mitään muuta.
Kannattaisi ehkä kysellä merkin uusien autojen myyjiltä, jotka silloin - kuin malli oli uusi on myynyt niitä.
16.09.2022 17:07
Nyt en ymmärrä!
Päätit aivan itse ostaa auton, vaikka koit sen ylihinnoitelluksi!
Tiesit, ettet osta uutta autoa, vaan käytetyn, joka kaiken muun käytetyn
tavaran tavoin myydään siinä kunnossa ja niine ominaisuuksineen, jotka sillä myyntihetkellä on.
Kun maksoit kauppasumman, siitä tuli sinun autosi.
Miksi automyyjäliikkeen tulisi osallistua sinun autosi korjaukseen, mikäli auto
sanoo sopimuksensa irti 4kk kuluttua?
Ahaa, haluatko kenties sanoa, että autosta ennen kauppaa annetut tiedot
olivat vääriä, tai että niitä oli peitelty?
Onko tämä se syy, jonka johdosta olet tyytymätön?
Mitä luki kauppakirjan kohdassa "kaupan erityisehdot", vai kävikö niin, ettei kauppakirjaa laadittu ollenkaan?
Oliko auto yli 15 vuotias ja oliko sillä ajettu kenties 250.000 km?
Näissä tapauksissa, joissa on kysymys sanasta sanaa vastaan, myyjä heittäytyy
helposti muistamattomaksi. ilman kirjallista kauppasopimusta, Kuluttajansuojasta ei ole mitään apua.
16.09.2022 16:58
Kirjoitin+tällä+palstalla+yli+viisi+vuotta+sitten+auton+ulkomailtatuonnin+lyhyen+oppimäärän.+Sen+saattaa+löytää+tuurilla.
Auto+kannattaa+siis+edelleen+hakea+itse+ilman+mitään+välikäsiä,+sillä+vain+auton+lopullinen+käyttäjä+tietää,+minkälaisen+auton+haluaa.
Tämän+päivän+tilanne+on+suurelta+osin+sama,+mutta+Ruotsin+kautta+ei+enää+juuri+kannata+autoa+tuodessa+ajaa,+koska+polttoainekustannukset+ovat+nousseet.
Lisäksi+suora+laiva+Helsinkiin+lähtee+kaikkina+viikonpäivinä+siinä+aamukolmen+paikkeilla+ja+laivayhteydet+Tukholmasta+sekä+Helsinkiin+että+Turkuun+ovat+aikaisemmasta+vähentyneet.
Auton+voi+myös+nykyään+maksaa+verkkopankissa,+kunhan+on+pankissa+muuttanut+päivittäin+nostettavaa+/+maksettavaa+rahamäärää.
14.09.2022 11:53
Tänään+14.09.22+AUTOVEXILLÄ+on+Helsingin+sanomissa+koko+etusivun+kattava+ilmoitus.
Kysymys+ei+siis+liene+mistään+pikkulafkasta!
14.09.2022 11:13
Voi+olla+hyväkin+hankinta,+mikäli+auto+on+asiallisesti+huollettu+vuosittain.
Ellei+näitä+papereita+löydy,+kysymys+on+onnenkaupasta.
Aivan+uutena+autona+sitä+ei+kannata+pitää.
13.09.2022 09:16
Minulla+on+W212+-16.
Kysyin+kauan+sitten+Herttoniemestä,+voiko+puhelimen+näytön+-+navigaattorin+siirtää+ruudulle.
Sanottiin,+ettei+vielä+tässä+mallissa+voi,+vaan+vasta+versiosta+W213+eteenpäin.
En+tiedä,+onko+tämä+vastaus+kysymykseen,+mutta+ymmärsin+niin,+ettei+radio+tue+ulkopuolista+äänilähdettä.
11.09.2022 11:01
Minulla+on+ollut+kaksi+E200-sarjan+dieseliä+vuodesta+2011.
Minulla+lienee+ollut+tuuri,+sillä+mitään,+ei+näiden+korjauksien+aikana+ole+rikottu
tai+hukattu.
Ongelmana+on+vain+se,+että+autot+ovat+nykyään+sen+verran+monimutkaisia,+ettei
niissä+mahdollisesti+ilmeneviä++"isompia+vikoja",++lue:+purkamista+paljon,+oikein+muuallekaan+korjaukseen+voi+viedä.
Jos+aloittaja+itse+osaa+korjata,+niin+tilannehan+on+hyvä,+mutta+minä+en+ainakaan
osaa.
Harmi,+ettei+huolto+vastannut+huudostaan+siten,+että+olisi+jättänyt+uuden+vaihdevalitsimen+veloittamatta,+koska+kyse+oli+korjaamolla+tapahtuneesta+työvirheestä.
Suomessa+joutuu+vastaanottotiskillä+usein+nousemaan+takajaloilleen+tai+vähintään+korottamaan+ääntään,+että+jotain+tapahtuisi.
Huonoa+jälkimarkkinointia.
Moniin+asioihin+on+lisäksi+ensin+saatava+vahvistus+Stuttgartista.
Asiasi+lienee+tuore.
En+jättäisi+asiaa+silleen,+vaan+veisin+kyllä+asian+eteenpäin.
Stuttgartiin+saakka+ei+kannata+kirjoittaa+-+vaikka+osaisi+sujuvasti+saksaa,+kuten
minä+-+asia+palautetaan+sieltä+tänne+-+kokemus+puhuu.
11.09.2022 10:53
Aivan+oikein,+edellinen+kirjoittaja.
Hoidan+perheen+autoa,+kuten+useat+miehet,+mutta+jos+tämä+kaikki+olisi+vaimoni+vastuulla,++autoa+ei+katsastettaisi,+eikä+siihen+vaihdettaisi+polttimoita+eikä+tuulilasinpesunestettä,+mistään+kausirenkaista+nyt+puhumattakaan.
Ai+niin,+auto+saatettaisiin+kyllä+aika+ajoin+käyttää+harjapesussa.
08.09.2022 08:58
W212+-+220+dieselmersuni+on+sitä+mieltä,+että+1300+-+1400+rpm+ei+ole+jurraamista,
sillä+9+menee+päälle+n.+110+km+/+t+mittarilukemalla.
Jos+sille+vivusta+tarjoaa+kasia,+se+ei+pysy+siinä,+vaan+vaihtaa+heti+takaisin+ysille,+ellei+manuaaliasentoa+ole+haettu+valikosta.
Vivulla+voi+kyllä+alamäessä,+t.m.s.+moottorijarruttaa,+mutta+ylöspäinvaihto+ei+"automaattiasennossa"+ole+mahdollista.
Muissa+autoissa+asia+on+tietenkin+voitu+hoitaa+toisin.
08.09.2022 08:30
Nyt+en+ymmärrä?!
Hyvinhän+sinulla+meni!
Odotitko+tosissasi+kauppaa+tehdessä,+että+liike+vastaa+auton+kaikista+vioista+-+siis+myös+niistä,++jotka+sinun+kaupantekotilanteessa+itse+olisi+tullut+huomata.
Nämä+odotukset+ovat+kaikki+vääriä+ja+perustuvat+Kuluttajasuojalain+hengen+täyteen+väärinymmärrykseen.
06.09.2022 10:35
Edelliselle,+että+sinulla+ei+siis+ollut+"autokuumetta"!
Hyvä,+että jätit+auton+kauppaan.
Jäin+vain+miettimään,+että+lienee+suorastaan+tyhmää,+että+liike++pitää+risoja+autoja+myyntirivissä+myytävänä.
Jos+ja+kun+näin+on,+autoja+myytäneen+paljonkin+koeajamatta.
29.08.2022 11:12
Asennutin++lisäpitkät+minäkin+takavuosina.
Ei+niitä+sellaisissa+olosuhteissa+juurikaan+voinut+käyttää,+jossa+tämäntästä
on+vaihdettava+lyhyille.
Se+valoero+-+ainakin+minun+mielestä+-+oli+lähivaloihin+verrattuna+niin+suuri,+että+käytännössä+lyhyillä+ei+enää+nähnyt+hetkeen+mitään.
Vaarallista,+sanoisin.
Nykyvalot+voivat+tietenkin+olla+parempia.
28.08.2022 18:52
Lisäisin+vielä+edellisen+kirjoittajan+viestiin,+että+renkaan+täyttöpakkaus+tekee+renkaasta+entisen.
Hinauttamalla+auto+vakuutuksen+piikkiin+rengasliikkeeseen+vuotava
rengas+korjataan,+eikä+tarvitse+ostaa+uutta.
28.08.2022 18:34
Kun+tämä+-+yli+10-vuotta+vanha+aloitus+on+taas+nostettu+esiin,+kerron,
että+vaimollani+on+ollut+ajokortti+jo+42+vuotta.
Ajamme+pääsääntöisesti+pääkaupunkiseudulla.
Nykyisin+hän+ajaa+ehkä+1/3-vuotuisista+ajoista,+-ulkomaillakin+-+joten+se+ei+ole+mitenkään+vähän,+sillä+ajamme+25.000+km+vuodessa+yhteensä.
Kumma+kyllä,+minua+edelleenkin+"vähän+pelottaa"+kun+olen+hänen+kyydissään.
-+Ajaessaan+hän+ei+oikein+keskity+muuhun+liikenteeseen.
Tuntuu+siltä,+että+auton+ajaminen+ei+ole+tallentunut+selkäytimeen.
-+Asiat,+jotka+tällä+ajokokemuksella+tulisi+olla+itsestäänselvät,+aloitetaan+useinkin+alusta,+että+miten+tämä+menikään!
-+Viime+tipan+kaistanvaihtoja,+koska+ei+osaa+ennakoida+tilanteita+tutuillakin+tieosuuksilla.
Nämä+ovat+asioita+joista+"ei+puhuta",+joten+asia+ei+tule+paranemaan.
26.08.2022 17:37
Käytettyjen+autojen+kaupassa+on+tapana,+että+vaihdokki+hyväksytään+sellaisenaan+"niine+paskoineen"+kuin+sillä+kaupantekohetkellä+on.
Jos+kuitenkin+olet+onnistunut+salaamaan+vaihdokin+merkittävän+ilmiselvän+vian,
joka+on+vaikuttanut+vaihdokin+vaihtoarvoon,+olet+heikoilla.
Asiaa+tuskin+viedään+eteenpäin,+mutta+mieti,+oletko+pettänyt+nykyisen+autosi+myyjää?
26.08.2022 17:09
Miksi+edellinen+kirjoittaja+ei+ymmärrä,+että+auto-+ja+muihinkin+irtaimen
kauppoihin+uskonto+ei+liity+mitenkään.
26.08.2022 16:58
?!+Voitko+kenties+selventää?
26.08.2022 16:54
En+ymmärrä,+kuka+pitää+Yariksen+kokoista+autoa+taksina!
Taksiin+tulee+mahtua+kaksi+henkeä+palttoot+päällä+matkatavaroineen.
Muistaakseni+tämäkin+oli+aikaisemmin+säädetty,+mitkä+taksina
käytettävän+auton+minimimitat+olivat.
Lada+1200+-+vaikka+sitä+ei+juurikaan+ollut+käytössä,+täytti+nipin+napin+nämä+mitat.
24.08.2022 15:53
Aika+hyvä+ja+kattava+vastaus,+mutta+on+edelleenkin+huomattava,+että+varsin+pienellä+joukolla+autoilijoita+on+mitään+tietoa+tai+ymmärrystä+autoista,+niiden+ominaisuuksista,+huoltotarpeesta+ja+näistä+aiheutuvista+kustannuksista+ostohetken+jälkeen!
Näin+ollen+autonmyyjiä+saatetaan+pitää+huijareina,+valehtelijoina,+tai+muistamattomina+vain+siksi,+ettei+ostaja+ole+laskelmissaan+itse+osannut+ottaa+huomioon+auton+tulevasta+käytöstä+johtuvia+rengaskuluja,+joita+koko+ajan+on.
Myyjän+tarkalla+silmällä+tulisi+huomata+tällainen+ostaja.
Kauppaa+tehtäessä+tällaisille+nimenomaan+tulisi+huomauttaa,+että+esim.+autossa+olevia+renkaita+ei+ehkä+enää+seuraavassa+katsastuksessa+hyväksytä.
Ei+kauppa+tämän+takia+jää+syntymättä,+eikä+ostaja+ei+tämän+asian+takia+jätä+autoa+pihaan,+vaan+varautuu+ennalta+tähän,+eikä+asia+seuraavana+keväänä+tule+suurena+yllätyksenä.
23.08.2022 09:50
Epäilen,+että+ovat+ulkoistaneet+"tämän+korjaamotyön+seuraamisen"+asiakkaalle.
Sinulle+on+kenties+puolihuolimattomasti+annettu+puhelimeesi+joku+koodi,+jolla+pääset+seuraamaan+työn+edistymistä.
Epäilen,+että+asiakkaalla+varmasti+on+muutakin+tekemistä.+Tällaiset+asiat+ovat+selvästi+korjaamolle+kuuluvia+asioita+ja+näin+ollen+myös+sen+vastuulla.
Ei+tämä+asiakaspalvelulta+kuulosta,+mutta+ikävä,+jos+asiakas+näihin+uusiin+käyttöön+otettuihin+toimintatapoihin+joutuu+tyytymään.
18.08.2022 20:37
15 / 80