Suomen tuontipalvelu Oy

Ökyauto

Tilasin E sarjan Mersun ja sain hyvän palvelun. Sitä saa, mitä tilaa

43

5852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et.saanut.mitä.tilasit

      Minusta pitäisi olla ihan perusasia että saa mitä tilaa. Mutta sulla ei selvästi käynyt niin. Siksi varmaan haluat kertoa tuon varoittavana esimerkkinä. Että tuota firmaa pitää varoa.
      Tilasit E-sarjan mersun ja sait hyvän palvelun. Sait siis kaikkea muuta mitä tilasit.
      Mutta olisi sulla voinut käydä hullumminkin. Jos vaikka olisit saanut Corollan tai Twingon.

    • kokemustietoa

      Joo, kyllä heikoilla oot, jos maksat Suomessa jobbari maahantuojalle etukäteismaksuna pyydetyn 10-14 th.€, ja hän tuokin isompi koneisen, tai muulla tavoin erilaisen, kuin oli sähköpostitse sovittu. Minulle meinasi käydä näin, mutta huomasin kahdenkin eri "maahantuojan" netistä etsimistä autoista, ettei näitä kiinnostanutkaan muu, kuin palkkiometsästys.

    • semikkoulkomailta

      Onnea Mikolta hienosta valinnasta!
      Tuntematta tapausta tarkemmin, voin luvata, että sait Saksasta:
      1.Paremman varustellun auton kuin vastaavat suomessa
      2. Ei ole pohjapuhki kuten hönöjen suosimissa "suomipeleissä"
      3. Saat ns kilometritakuun. Tarkoitan tällä sitä, että Saksassa mittarin ruuvaaminen on rikos, josta seuraa vankila. Suomessa mittarin ruuvaaminen on sallittu ja sitä tekee , arvoisin noin 30% autoliikkeistä, saksassa reilustu alle 5%

      Onnea vielä kerran! HIENOA =)

      • toinenkoomikko

        Kyllähän se näin on. Onnea vain täältäkin, kateelliset haukkuu ja karavaani kulukee.


      • uusionuusi

        Ostin uuden E-Mersun Vehosta. Oli varustettu tilaamillani varusteilla.
        Ei ollut saksalaisen pieremät penkit.


      • semikkoulkomailta
        uusionuusi kirjoitti:

        Ostin uuden E-Mersun Vehosta. Oli varustettu tilaamillani varusteilla.
        Ei ollut saksalaisen pieremät penkit.

        Suomessako marsusi rakennettiin, vai missä, jos ei kerta saksalainen asentaja ollut penkillä istunut?


      • ummikkoulkomaalta
        semikkoulkomailta kirjoitti:

        Suomessako marsusi rakennettiin, vai missä, jos ei kerta saksalainen asentaja ollut penkillä istunut?

        Saksassa se Stutkartissa tehtiin. Ja se asentaja on joku turkkilainen tai jugoslaavi joka siinä penkillä istu. Ei saksalainen.


      • nytten

        Hei sinä,joka arvioit saksassa tehtävän VAIN n.5 %mittarin ruuvausta nykypäivänä.Luehan hiljattain Bild-Zeitungissa ollut juttu.Prosentit ovat n.yli 40 % ja maksaa n.lähtien 50 E.


      • koomikonmikko
        nytten kirjoitti:

        Hei sinä,joka arvioit saksassa tehtävän VAIN n.5 %mittarin ruuvausta nykypäivänä.Luehan hiljattain Bild-Zeitungissa ollut juttu.Prosentit ovat n.yli 40 % ja maksaa n.lähtien 50 E.

        Lol lol. Ja suomessa varmaan ruuvataan vähemmän ja maksaa enemmän ;-)


      • E220_CDI
        nytten kirjoitti:

        Hei sinä,joka arvioit saksassa tehtävän VAIN n.5 %mittarin ruuvausta nykypäivänä.Luehan hiljattain Bild-Zeitungissa ollut juttu.Prosentit ovat n.yli 40 % ja maksaa n.lähtien 50 E.

        Mitä väliä prosenteilla eri maissa, kun ei kai kenenkään ole tarkoitus ostaa sitä ruuvattua, vaikka se olisi ainoa koko maassa?

        Voihan mittariin ruuvata ihan mitä haluaa, mutta millä tavoin ajattelit poistaa auton jo toteutuneen huoltohistorian tehtaan tietokannasta?

        Viidenkympin tuunaukset tehdään CAN-blockerin avulla, joka paljastuu testerillä hetkessä.

        Kumpikin on erittäin helppo selvittää. Laadukkaammat huijaukset sitten maksavatkin enemmän kun alkaa kontrollereita vaihtua autoon, eikä sittenkään tehtaan tietokone pyyhi pois jo tehtyjä huoltoja. Mutta ostakaa vaan niitä paperittomia, "kun halavalla saa".


      • zenzaatio
        nytten kirjoitti:

        Hei sinä,joka arvioit saksassa tehtävän VAIN n.5 %mittarin ruuvausta nykypäivänä.Luehan hiljattain Bild-Zeitungissa ollut juttu.Prosentit ovat n.yli 40 % ja maksaa n.lähtien 50 E.

        Joo. Ja Bild on sikäläinen iltapäivä- ja sensaatiolehti jossa jutut samaa tasoa kuin meillä Iltalehdessä ja Seiskassa. Todellakin paras tietolähde näissäkin asioissa.


      • Anonyymi

        Pikku korjaus. Saksassa mittarin ruuvaaminen ei ole rikos, jos ei kerro ostajalle se on. Suomessa on mittarin ruuvaamisella saatu hyöty petos jos jää kiinni tulee melko kalliiksi.


    • gamecube

      Kaverin vaarin Mersulla on ajettu 700 000 KM. Siis seitsemänsataatuhatta kilometriä,en osaa sanoa mallia diisseli se kuitenkin on.On ne vahvoja vehkeitä.

      • jaRuostuuKilvan

        onhan ne joskus ollut, ei vaan enää ole ollut vuosiin.


    • zoppari

      No jaa

    • Eipöpi

      Kiitos varoituksesta!

    • Eipipi

      Varoitus kiitoksesta!

    • pizzayrittäjätapatoimia
      • halvalla.hakevat

        Nyt varmaan saa sitä kautta halvemmalla kun eivät veloita paljoa?


      • miehetmustissa

    • Käykää_itse_hakemassa

      Hampurin Veholta Junge Sterne-valikoimasta Mersu älkääkä valittako täällä. Se maksaa vähän enemmän kuin Özulin häkissä mutta on aina vähän parempi. Saatte itse miettiä, miksi.

    • Auto-Saksasta

      Yrityksen omistajana vastaan tähän viestiin. Suomen Tuontipalvelu Oy:n hain konkurssiin, koska jouduimme ison huijauksen uhriksi 2016 syksyllä. Olen itse vastuussa tuosta virheestä. Ostin uuden Audi Q7, jota vilpillinen myyjä ei omistanutkaan. Hän oli väärentänyt auton rekisteriotteet. Auto ei ollut mitenkään edes epäilyttävän halpa ja myyjänä oli Saksalainen autoliike. Myöhemmin ilmeni, että yritys oli perustettu väärennetyllä passilla. Rikollisia ei Saksan poliisi koskaan saanut kiinni. Konkurssissa saatavia jäi verottajalle. Yksikään asiakkaamme ei kärsinyt euroakaan. Jos rikolliset olisi saatu kiinni, niin verottajakin olisi saanut ison siivun.

      Uusi yritys ST Tuontipalvelu Oy jatkaa samaa toimintaa ja ylläpitää nyt www.auto-saksasta.fi nettisivua. Turvallisin mielin voi auton kauttamme tilata. Yleensä asiakkaamme maksavat auton suoraan Saksalaiseen tai Ruotsalaiseen autoliikkeeseen. Meille maksetaan vain auton tarkastusmaksu ja rekkakuljetus. Auto on kuitenkin aina asiakkaamme omaisuutta. Poikkeuksena rahoitusasiakkaat, jotka sijoittavat ostokseen käsirahan verran. Useille asiakkaille olemme tuoneet autoja jopa ilman käsirahaa, joten silloinkin asiakkaan riskiä ei kaupassa ole.

      Lisäksi tämä autontuonnin harjoittaminen jo tuhansien autojen kokemuksella on tehnyt prosessistamme entistä turvallisempaa meille ja asiakkaillemme. Meillä on tapana ottaa opiksemme, jos teemme virheitä ja kannamme myös virheistämme vastuun. Emme varmasti enää koskaan osta autoa, jota myyjä ei omista. Tiedämme nyt miten tämänkin voi varmistaa.

      Saa soitella kysyä lisää. 044 3677 990 / Tomi Rantanen, toimitusjohtaja, ST Tuontipalvelu Oy

    • Jonskujapena

      On se vaan suuri riski lähteä tuomaan Saksasta tai muualta jonkun välittäjän toimesta jotain muutamien kymppitonnien autoa. Entä jos tällä välillä yritys menee nurin siellä mistä autoa ollaan hakemassa? Sinne jää rahat...

    • Tervemaalaisjärki1

      Oikeaan osastoon kirjoitus.


      Tässä kirjoituksessa osutaan naulan kantaan.

      Nyt kun aikaa kulunut (yli 10 vuotta, harmitus laskenut riittävästi?) voin omalla kohdalla tämän tunnustaa kokeneeni kuitenkaan yksityiskohtiin tarkemmin menemättä.

      2000-luvun loppupuolella tilasin suomalaisen välittäjän kautta noin pari vuotta vanhan Mercedes-Benz ML maasturin.

      Huom! Otsikon yritystä/yrityksiä ei ollut tuolloin olemassakaan, joten ei liity niihin.
      Ytj.fi palvelusta voi tarkastaa. Mielenkiintoista sinänsä, kun mainostaa tuoneen tuhansia autoja ja toiminut alle kaksi vuotta ??

      Mutta asiaan:

      Auto oli myynnissä isohkossa merkkiliikkeessä, tosin kilpailevan saksalaismerkin edustus, kuitenkin niin että listoilla oli noin 400 autoa myynnissä ja myyjiäkin liikkeessä toista kymmentä.
      Auto tarkastettiin ja todettiin olevan kunnossa tämän välittäjän toimesta.
      Tein kauppasopimuksen suoraan myyjäliikkeen kanssa ja siirsin noin 35t€ euroa saksalaisen autoliikkeen tilille. Välittäjä laskutti omat kulunsa ja tarkastuksen erikseen.

      Tästä alkoikin minun painajainen.

      Autolle oli tilattu kuljetus suomalaisesta kuljetusliikkeestä. Autoa noutaessa selvisi että, kyseinen merkkiliike julistettiin tai oli juuri julistettu konkurssiin maksamattomien verojen, lainojen. takauksien takia. Kaikki autot, kiinteistöt ja tavarat siirtyivät konkurssipesän omistukseen. Mitään ei luovuteta ilman oikeuden päätöstä.

      Noin 2 vuotta taistelin lakimieheni kanssa ja käytimme myös saksalaista avustajaa auton tai rahojen saamiseksi. Loppu tulema oli noin 4000€ ylimääräiset kulut (omalta lakimieheltäni ja hänen saksalaiselta kollegalta) Autoa eikä maksamiani rahoja sen kommin kuulunut eikä näkynyt.

      Oikeudenkäyntiin sain kyllä vapaaehtoisen kutsun 3 vuotta tapahtumien jälkeen, mutta en nähnyt osallistumistani tarpeelliseksi, koska läsnäoloani ei olisi huomioitu. (Selvitimme tämän saksalaisen yritysjuridiikan ammattilaisen avustuksella)

      Autoliikkeen konkurssipesässä oli velkojina sikäläiset pankit, rahoituslaitokset ja verottaja. Ei toivoakaan että olisin saanut euroakaan takaisin.

      Tämän jälkeen olen ostanut ja maksanut autot vain suomesta tai suomalaiselle yritykselle / pankkitilille. Ennakkoon en ole enää maksanut kuin pienen käsirahan vakuudeksi. Mikäli yrityksellä ei ole varoja tuoda autoa ulkomailta itse omalla rahalla, ollaan kyllä vaarallisilla vesillä…?

      Onneksi nykyään luotettavat autojen maahantuojat hoitavat hommat asiallisesti ja ammattimaisesti. Kauppa tehdään suomalaisen autoliikkeen kanssa. Autot tuodaan kauppasopimuksella tai pientä käsirahaa vastaan ja he ovat myös verohallinnon hyväksymiä autoveroasiamiehiä. Verohallinnon sivuilta löytyvät nämä autoveroasiamiehet listattuna.

      Kyseiset oikeudet ja luokituksen omaavat maahantuonti yritykset on käyty läpi verottajan toimesta, jolloin luottoriskiä ei asiakkaalla ole. (Sattuneesta syystä selvittelin nämä hyvinkin tarkkaan ennen nykyisten autojen tilausta..)

      Sittemmin olen kaksi autoa ostanut ulkomailta ja käyttänyt listalta löytyvää toimijaa. En halua että minut luetaan minkään yrityksen mainosrengiksi, joten ei siitä sen enempää.

      Olkoon tämä omasta puolestani varoituksena muille auton ostajille, ulkomaiselle yritykselle tai tilille rahoja siirtäessä. Riskiä ei pidä väheksyä, minun kohdalla se realisoitui pahimmalla mahdollisella tavalla. Tuskin on myöskään ainutlaatuinen tapaus, jos tämä palstalla esiintyvä maahantuontiyrittäjä on konkurssin tehnyt ostettuaan varastetun auton…

      • Miikau

        "Mielenkiintoista sinänsä, kun mainostaa tuoneen tuhansia autoja ja toiminut alle kaksi vuotta ??"

        Tomi varmaankin tarkoitti tuossa myös niitä autoja, jotka on tuotu edellisen firman aikana. Ellei sitten bisnes ole kasvanut merkittävästi uuden yrityksen myötä.

        Olen itse tuonut kaksi MB:tä ja yhden BMW:n Suomen Tuontipalvelun / ST Tuontipalvelun kautta. Ensimmäisen ennen konkurssia. Kaikki hoitui hyvin.

        Muuten Suomen Tuontipalvelu oli juurikin mainitsemallasi autoveroasiamiesten listalla, selvittelin itsekin tämän tuolloin. Listalla olo on plussaa, mutta se ei poista millään tavalla asiakkaan luottoriskiä, koska kyseessä on puhtaasti verottajan ja yrityksen välinen järjestely.

        Myöhemmin kuulin konkurssista, mutta samalla myös miksi se tapahtui. Huomasin myös, että yksikään asiakas ei kirjoittanut netissä menettäneensä rahojansa ja sain tähän vielä Tomilta vahvistuksen. Ensimmäinen autotuonti meni niin hyvin, että olen tilannut jo uudeltakin yritykseltä kaksi autoa. Nyt on käynnissä jo neljännen auton tilaus. Maksoin juuri BMW:n ja tällä kertaa kaverini käy hakemassa sen Belgiasta minulle.

        Itse tilaan autoni mieluummin sellaiselta yritykseltä / yrittäjältä, joka on kokenut myös ikäviä asioita ja sen verran raskaalla tavalla, ettei varmasti astu toista kertaa samaan miinaan. Lisäksi jos joku asiakkaista olisi menettänyt tuossa rytäkässä rahansa, niin tieto löytyisi varmasti tästä keskustelusta. Mikä tahansa yritys voi mennä konkurssiin, mutta mikä tahansa yritys ei huolehdi siinä tilanteessa asiakkaidensa rahoista. Tässä firmassa palvelu on ammattimaista ja se ansaitsee edelleen luottamukseni.


      • Miikau

        Jatkona edelliseen, BMW on nyt pihassa tuoreilla kilvillä. Epäilin vähän kun ST:n tarkastaja ei löytänyt siitä mitään virhettä, mutta nyt se on todettava että tällä kertaa löytyi täydellinen yksilö. Olen ostanut mm. Vehon 6tkm ajetun esittelymersun ja Saksan Daimlerilta 20tkm ajetun mersun, näissä kummassakin on ollut jo pieniä jälkiä siellä täällä.

        Joka tapauksessa kaikki meni jälleen hyvin, palataanhan kaupoille kun taas on aika vaihtaa jompi kumpi perheen autoista!


      • Anonyymi
        Miikau kirjoitti:

        "Mielenkiintoista sinänsä, kun mainostaa tuoneen tuhansia autoja ja toiminut alle kaksi vuotta ??"

        Tomi varmaankin tarkoitti tuossa myös niitä autoja, jotka on tuotu edellisen firman aikana. Ellei sitten bisnes ole kasvanut merkittävästi uuden yrityksen myötä.

        Olen itse tuonut kaksi MB:tä ja yhden BMW:n Suomen Tuontipalvelun / ST Tuontipalvelun kautta. Ensimmäisen ennen konkurssia. Kaikki hoitui hyvin.

        Muuten Suomen Tuontipalvelu oli juurikin mainitsemallasi autoveroasiamiesten listalla, selvittelin itsekin tämän tuolloin. Listalla olo on plussaa, mutta se ei poista millään tavalla asiakkaan luottoriskiä, koska kyseessä on puhtaasti verottajan ja yrityksen välinen järjestely.

        Myöhemmin kuulin konkurssista, mutta samalla myös miksi se tapahtui. Huomasin myös, että yksikään asiakas ei kirjoittanut netissä menettäneensä rahojansa ja sain tähän vielä Tomilta vahvistuksen. Ensimmäinen autotuonti meni niin hyvin, että olen tilannut jo uudeltakin yritykseltä kaksi autoa. Nyt on käynnissä jo neljännen auton tilaus. Maksoin juuri BMW:n ja tällä kertaa kaverini käy hakemassa sen Belgiasta minulle.

        Itse tilaan autoni mieluummin sellaiselta yritykseltä / yrittäjältä, joka on kokenut myös ikäviä asioita ja sen verran raskaalla tavalla, ettei varmasti astu toista kertaa samaan miinaan. Lisäksi jos joku asiakkaista olisi menettänyt tuossa rytäkässä rahansa, niin tieto löytyisi varmasti tästä keskustelusta. Mikä tahansa yritys voi mennä konkurssiin, mutta mikä tahansa yritys ei huolehdi siinä tilanteessa asiakkaidensa rahoista. Tässä firmassa palvelu on ammattimaista ja se ansaitsee edelleen luottamukseni.

        Yritys on asetettu konkurssiin.
        InspectWise Oy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritys on asetettu konkurssiin.
        InspectWise Oy

        konkurssisarjalaisia ST Tuontipalvelu Oy-->konkurssi---> InspectWise OY konkurssi-->Abco Oy ---->?


    • Eiostetasaksasta

      Mikä kumma se on ettei yritys voi ostaa itse autoa sieltä Saksasta sitten myydä se Suomessa. Miksi pitää muka toimitusmyyntinä toimittaa? No koska ei olla satavarmoja, saako sitä autoa tuotua. Ei ole yrityksen rahat menossa. Jos käy hullusti, suomalainen tuontiyritys ei ole vastuussa, mutta sinne meni ostajan rahat

      • Anonyymi

        Kyse on valikoimasta. Yksikään yritys ei voi tuoda Suomeen saataville niin laajaa valikoimaa kuin mitä koko Euroopasta on saatavilla.

        Esimerkiksi kun itse ostin bemarin niin Suomessa ei ollut yhtäkään toiveideni mukaista yksilöä myynnissä käytettynä (ja vaikka olisikin ollut niin hinta olisi ollut korkea koska sisältää myös autoliikkeen varastointikulut yms). Mutta koko Euroopasta löytyi kuitenkin muutama myytävä yksilö missä täsmäsi varusteet ja värit.

        Tilasin yhden näistä yksilöistä suomalaisen välittäjäfirman kautta ja parin viikon päästä pihassani komeili juuri haluamani yksilö, juuri tarkastusraportin mukaisessa kunnossa, ja muutaman tonnin halvemmalla kuin vähänkään vastaavat Suomen markkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on valikoimasta. Yksikään yritys ei voi tuoda Suomeen saataville niin laajaa valikoimaa kuin mitä koko Euroopasta on saatavilla.

        Esimerkiksi kun itse ostin bemarin niin Suomessa ei ollut yhtäkään toiveideni mukaista yksilöä myynnissä käytettynä (ja vaikka olisikin ollut niin hinta olisi ollut korkea koska sisältää myös autoliikkeen varastointikulut yms). Mutta koko Euroopasta löytyi kuitenkin muutama myytävä yksilö missä täsmäsi varusteet ja värit.

        Tilasin yhden näistä yksilöistä suomalaisen välittäjäfirman kautta ja parin viikon päästä pihassani komeili juuri haluamani yksilö, juuri tarkastusraportin mukaisessa kunnossa, ja muutaman tonnin halvemmalla kuin vähänkään vastaavat Suomen markkinoilla.

        No kyllähä suomesta löytyy valikoimaa. Ei tartte välittäjiä toimittamaan useiden tuhansien kulujen kanssa saksasta tai ruotsista autoa. ettekö älyä että tuollaiset tuontifirmat tekee asialla vain omaa bisnestä. ilmankin niitä suomessa pärjätään suomen liikkeissä olevalla kalustolla ja usein parempia ja luotettavimpia autoja ja hyvillä takuilla ja kuluttajasuojalla.
        kyllä näin on


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kyllähä suomesta löytyy valikoimaa. Ei tartte välittäjiä toimittamaan useiden tuhansien kulujen kanssa saksasta tai ruotsista autoa. ettekö älyä että tuollaiset tuontifirmat tekee asialla vain omaa bisnestä. ilmankin niitä suomessa pärjätään suomen liikkeissä olevalla kalustolla ja usein parempia ja luotettavimpia autoja ja hyvillä takuilla ja kuluttajasuojalla.
        kyllä näin on

        Riippuu vähän mitä hakee.
        Jos hakee tuoretta Mersua siten, että pitää valmiina olla määrätty väri, Webasto, vetokoukku, adaptiivinen vakionopeudensäädin ja kahdet renkaat, niin vastaus voi olla
        pyöreä 0!
        Kaikkea ei yleensä löydy samasta autosta. Lisäksi kannattaa toimia yksin - ilman mitään välikäsiä.
        Kokemus puhuu!


    • Bottibotti

      Opettavainen tarina, kiitos!
      Auton maksu vasta ku se on suomessa

    • Anonyymi

      Tuohan esimerkiksi Kamux tuontiautoja maahan ja heidän liikkeessään niitä voi käydä kokeilemassa itse ja voi tarjota vaihdokkia. Että ei tarvitse ostaa sikaa säkissä

    • Anonyymi

      Vuoden - parin välein firma vaihtuu, onko pizzeria taustaa tällä. ? Ytj totuudentorvi

    • Anonyymi

      Mittarin ruuvaaminen on petos voihan sen mittarin vaihtaa missä on vähemmän km kun se on varaosa.

    • Anonyymi

      Nyt on hyvä tilanne että isot firmat tuo ulkomailta autoja rekalla Suomeen. Ne saa sillä tavalla tuontikulut niin pieniksi kuin mahdollista. Ei tartte pikkufirmoille maksaa älyttömiä kuluja tuonnista.
      Kivaa kehitystä tämä, että on esimerkiksi kamux joka tuo joka puolelle Suomeen näytille tuontiautot👍

    • Kyllä niille tuontiautoille hintaa joka tapauksessa hintaa tulee, ellei
      itse osaa tai pysty hakemaan niitä. Aika vähän loppujen lopuksi tarvitaan
      sitä kuuluisaa kielitaitoa. Ei niitä jonotettavia luukkuja niin monta ole.
      Ei se niin vaikeaa ole.
      Jollain sen autokaupankin on elettävä, vai ajattelitko, että myisivät samalla
      hinnalla kuin ostivat?

      • Anonyymi

        En ajatellu. Ajattelin vaan että 5000€ on paljon rahaa


    • Anonyymi

      InspectWise Oy

      • Anonyymi

        Mikä on sanomasi vanhaan ketjuun?


    • Anonyymi

      sitä mietin

    • Vanha aloitus, mutta mielestäni on hyvä, että muutamat vain käytettyjen
      autojen markkinoilla toimivat yritykset - nimiä en halua mainostaa - tuovat
      meille sopivia autoja "rekkakaupalla"!
      Suomalaiselta saamattomalta ja rahattomalta sekä kielitadottomalta ostajalta säästyvät kaikki ongelmat auton haussa.
      Ne rekalla tuodut autot ovat usein merkittävästi parempikuntoisia, kuin ne,
      alle € 5.000,- pommit, joita täällä liikkeeltä toiselle vaihdellaan.
      Toki niissäkin jotain pientä joutuu laittamaan.
      Mainitut liikkeet tuovat tietenkin vähän isompia ja kalliimpiakin autoja, siis -
      MB, Audi, BMW, VW ehkä Volvojakin, mutta ne ovat jokainen sentään ajokun-
      toisia ja sellaisenaan katsastuksen jopa heittämällä läpäiseviä.
      Toin itse uudehkon E200 dieselmersun jo v. 2010.
      Luovuin siitä 200.000 ajettuna v. 2019.
      Katsoin aivan mielenkiinnosta, josko tämä auto vielä olisi rekisterissä.
      Kävi ilmi, että rekisterissä on ja että viiden vuoden jälkeen km-lukema oli suuruusluokkaa 270.000 km.
      Siitä on joku saanut hyvän kulkineen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      111
      2892
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2395
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      22
      2344
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1976
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1650
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      170
      1365
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      288
      1188
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1044
    9. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1034
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      1023
    Aihe