Vapaa kuvaus

Aloituksia

58

Kommenttia

1593

  1. Tutustupa hieman autolehtien kirjoitteluihin!
    Siellä on selvät sävelet.
    Kitkarengas kesärenkaana tuomitaan niissä kautta linjan.
    Mikäli turvallisuus sinulle kuitenkin on sama, niin aja vain!
  2. Oikea myyntimies ei näin menettele!
    Siis niin, ettei tosipaikan tullen vastaakaan huudostaan!
    Joskus joutuu sen sijaan itse olemaan varuillaan tarjotessaan jostain autosta
    paljonkin alakanttiin.
    Kerron asian, vaikka juttu on pitkä, koska näin minulle kävi takavuosina - n. 15 vuotta
    sitten.
    Liikkeellä ja autollakaan ei tässä ole väliä, mutta olimme kauppaneuvotteluissa
    päässeet siihen, että väliraha olisi € 29.000,-
    Pidin - kuten autonostajat yleensäkin - tarjottua välirahaa suurena, eikä kauppaa
    siis sillä kertaa syntynyt.
    Auto oli tarpeisiimme nähden muutenkin liian iso ja hienokin.
    Muutaman päivän jälkeen automyyjä - omituista kyllä - soitti, sillä autokauppiaat
    eivät juuri soittele perään ja sanoi, että "tarjoa nyt jotain"!
    Haistoin jotenkin myyjän käyttämistä sanankäänteistä, että halusivat jotenkin pitää
    ostajaehdokkaasta kiinni.
    Oli perjantai ja päätin vaimoni kanssa, että tarjoaisimme rohkeasti € 21.000,- ,
    koska arvelimme, ettei myyjä näin alhaista tarjousta hyväksy.
    Ennen sähköpostin lähettämistä, tiputimme tarjousta vielä € 1.000,- jotta tarpeen
    tullen vähän voisi tulla vastaan, mikäli myyjä itse liikahtaa asemistaan.
    Laitoimme tarjouksen lisäehdoksi vielä sen, että se on voimassa vain tulevaan maa-
    nantaihin 12:00h saakka.
    Tuli se maanantai ja 12:00h!
    Olimme siis tarjouksestamme vapaita. Ei soinut puhelin, eikä kilahtanut email, joten
    luulimme arvanneemme oikein!
    Meni kokonaista kaksi päivää ja puhelin soi!
    Langan päässä oleva myyjä kertoi olleensa pari päivää sairaana ja kertoi hyväksyvänsä sen
    € 20.000,- ilman muita ehtoja.
    Meidän ei tietenkään olisi ollut enää pakko hyväksyä tarjottua välirahaa, koska vastaus
    tuli liian myöhään.
    Katsoimme kuitenkin, että tällaista tarjousta emme enää mistään autosta saa koskaan,
    mikäli nyt hylkäämme sen.
    Asiaan kuuluu vielä se, ettemme olleet ajatelleet vaihtaa autoa ollenkaan, joten se
    20 GRAND piti aika pian yskästä jostain.
    Solmittu kauppa ei sitten kuitenkaan ollut aivan onnekas.
    Siitä joskus myöhemmin.
  3. ?????
  4. Sain vastauksen eilen iltapuolesta.
    B3 on korjaamon mukaan iso huolto ja siksi näin arvokas.
    Lisäksi kunnostettiin takaluukun sähköinensulkemismekanismi - itse lukkoa ei vaihdettu.
    Se yli € 200,- hintainen osa oli polttoainesuodatin.
    Lohduteltiin ja sanottiin että seuraava huolto on nimeltään A ja jää alle viidensadan.
    Toisaalta epäilen, että kun Veho vähän aikaa sitten tuli enemistöomistajaksi? hinnat saattoivat myös siksi nousta.
    Kallista kuitenkin on!