Pystyykö pienellä autolla tekemään pitkiä

Anonyymi-ap

Siivuja esim.100km ajoja tämän tästäkin? Puhun nyt esim. Kia picantosta ja suzuki altosta jne. Jos on yksineläjä ja tilat riittää omiin tarpeisiin ja on vara ostaa semmoinen vähänajettu eikä ole vara ostaa isompia autoja tai sitte ne olisi niin paljon ajettuja ja itse en osaa huoltaa enkä korjata. Pärjääkö näin talvella?

12

260

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näihin autoihin ainakin moottoritieajossa kantautuvat äänet ovat sitä luokkaa,
      että voi olla, etteivät korvat sitä ääntä oikein jaksa.
      Autot ovat nimittäin suunniteltu vain kauppakasseiksi.

• Anonyymi

Missä on kirjoitettu moottoritieajosta? Noilla pienillä autoilla kautta Euroopan on ajettu pitempiäkin matkoja. Ranta-autolla Italiasta Pohjois-Norjaan jne. Rauhallista ajamista ja autot kestävät pitkään. Etkä aloituksessa kirjoittanut eurooppalaisista pikkuautoista, joten tunnut tietävän autoista jotakin.

• Anonyymi

Tottahan millä tahansa autolla voi ajella vaikka millaisia matkoja, se on ihan henkilökohtainen asia kestääkö hermot. Kyllä näitä pissaliisoja on ajellut mopoautolla Lempäälästä Helsinkiin ja takaisin, vaikka ei varmasti ole ollut mikään nautinto ja vauhdinhurma ollut mukana suorituksessa.

• Anonyymi

Räntä kelissä onneton kikotin, muuten kyllä jos jaksaa vinkuttaa.

• Anonyymi

Itse olen tykästynyt ajamaan pikkukotteroilla. Kyllä ne liikenteen vauhdissa pysyvät ja tekniikka niissäkin tykkää siitä, että niillä ei ajeta pelkkää nurkka-ajoa.
      Nykyisin ajelen 899 kuutioisella 90hp Cliolla, eikä sillä ole mitään ongelmaa pitkässäkään maantieajossa. Ainoa hieman heikko ominaisuus siinä on vakionopeudensäädin, joka ei mäkisessä maastossa ole ihan parhaimmillaan, eikä kytkeydy uudelleen automaattisesti päälle jos vaihtaa ajossa vaihdetta.
      Mutta hei, mitä voi odottaa uutena 14900 maksaneesta kotterosta (edellisen mallisarjan päätös-dumppaus).

Suomi on jotenkin erikoinen maa, kun autojen kuulemma pitäisi olla keskimäärin suurempia kuin Keski-Euroopassa, jossa tänä vuonna myydyin automalli on Dacia Sandero ja kolmanneksi myydyin Renault Clio.

Picanto ja Alto ovat myös ihan autoja nekin. Kulutuslukemat tuppaavat tietty nousemaan suhteellisen korkeiksi 100-120 alueilla, kun pikkukotteroissa on yleensä isompia autoja huonompi ilmanvastuskerroin eikä konekaan kierrä ihan taloudellisimmalla kierrosalueella.

• Anonyymi

Kyllä pärjää, mutta suosittelisin ajelemaan enimmäkseen max 80 km/h teillä. Jos olet kiireetön, voit valita matka-ajankohdat, etkä kärsi mahdollisista kovista äänistä auton sisällä.

• Anonyymi

Nuo on kaupunkiautoja että kyllä ankeeta on. Suosiolla ainakin yhden segmentin suurempaa tai heti kaksi segmenttiä.

• Anonyymi

Sadan kilometrin siivu ei ole mikään pitkä matka. Monet tekevät tuollaisia matkoja päivittäin kahteen kertaan käydessään töissä.

• Anonyymi

Isompiin autoihin nähden lähinnä melutasosta ja suorituskyvystä joutuu tinkimään, mutta ei minusta iso ongelma jos nyt ei ihan 1000 km pätkiä tarvitse taittaa tai pelkkää moottoritietä ajaa.

Plussana noissa on että jotkut ovat pienestä koostaan huolimatta erittäin hyviä ajaa myös maantiellä, nimenomaan tunnokkuuden vuoksi kun autosta ei ole tehty maantielaivaa.

• Anonyymi

Tässähän tulee itelleki kauppakassi kuume. Fiat 500 olisi mulle just hyvä. 😊💞 tykkään.

• Anonyymi

Fiat Pandalla on tullut suhattua Helsinki - Tampere väliä kymmeniä kertoja, täysin ongelmitta ja motarin rampin kiihdytyksiä lukuun ottamatta aivan hienosti liikenteen tahdissa. Talviajossa hyvä kun renkaat ovat kapeat, ei ole juuri loskaliirron tai vesiliirronkaan vaaraa tuolla kotterolla.

• Anonyymi

Tulvissa niihin menee vähempi vettäkin parkissa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      968
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      732
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      656
    4. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      36
      646
    5. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      635
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      616
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      44
      586
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      372
    16. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      30
      371
    17. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      368
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      353
    19. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      348
    20. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      348
    Aihe