Henkilöutojen päästöt ovat pisara meressä.Jos vertaa niitä laivojen päästöihin. Eihän autojen kurittamisessa ole mitään järkeä.
https://www.ksml.fi/teemat/2884678
Yhden rahtilaivan päästöt vastaavat 50 miljoonaa autoa
33
302
Vastaukset
- Anonyymi
Koitappa kurittaa rahtilaivoja niin johan loppuu banaanit Suomesta. Paljon helpompi on selitellä tyhjiä ja lypsää autoilijoita.
- Anonyymi
Voi niitä kurittaa ja kyllä ne tuo vielä banaaneja suomeen. Maksavat vaan 5€ / kg.
- Anonyymi
Suodattimia pitäisi juurikin laittaa laivoihin.
- Anonyymi
Höpö höpö. Purjeetpas.
- Anonyymi
Autoista on tehty ilmastokeskustelussa pahis vaikka todelliset saastuttajat on muualla.
- Anonyymi
Kuullostaa täysin typerältä ja kököltä idealta, joten oisko kuule vihreet olleet taas antamassa tähänkin asiaan poliittista panostaan?
- Anonyymi
Ja yksi rakki saastuttaa pelkällä lihansyönnillä 50x enemmän kuin ihmiset keskimäärin Suomessa ja ne lihatkin kuskataan suurimmaksi osaksi rahtilaivoilla etelästä missä tuhotaan sademetsiä lihakarjan takia.
- Anonyymi
Jossain kohtaa väitettiin, ettei alusten polttoaineita valvo kukaan!
En usko väitteeseen, sillä tehokkaat - vaikka hidaskäyntiset - merimoottorit
ovat hyvinkin tarkkoja siitä, mitä niille syötetään!- Anonyymi
Kun se yksi laiva juuttui sinne kanavaan, kävi ilmi että monetkin merilait ovat näköjään 1800-luvulta!! Ihan kuin laiva- ja meriliikenne olisi muusta maailmasta jotenkin erillinen saareke joka on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen, minkähän takia?
Anonyymi kirjoitti:
Kun se yksi laiva juuttui sinne kanavaan, kävi ilmi että monetkin merilait ovat näköjään 1800-luvulta!! Ihan kuin laiva- ja meriliikenne olisi muusta maailmasta jotenkin erillinen saareke joka on jäänyt pahasti ajastaan jälkeen, minkähän takia?
Juuri niin.
Voimassaolevat merilait suosivat laivanvarustajaa joka välissä, koska parisataa
vuotta sitten varustamotoimintaa pidettiin urotekona!
Siitä saakka asiakkaista, eli rahdinantajista ei paljoa ole välitetty.
Keskisuuretkin rahdinantajat eivät aina ymmärrä kuljetusvakuuttaa laivoilla
kuljetettavia tuotteitaan, sillä sitkeässä on se usko, että varustaja vakuuttaa
hallussaan olevan tavaran.
Varustaja merkitsee vastuuvakuutuksen alukselleen sekä jonkun pienen rajoitetun tavaravastuun, jonka se poikkeustapauksessa saattaa joutua maksamaan.- Anonyymi
Googleta "bunkkeriöljy", niin selviää asioita.
Anonyymi kirjoitti:
Googleta "bunkkeriöljy", niin selviää asioita.
Miksi arvelet että minun on googlattava?
Olen ollut varustamoyhtiön palveluksessa kauan.
Nyt jo eläkkeellä!
- Anonyymi
Analogia vesipatoon, jossa on vuotavia kohtia, voisi olla tällainen:
Suomen teot ovat, kuin paikkaisi niitä pieniä padon reikiä, sammalla kun vieressä ammottaa isot reiät, josta syöksyy paljon vettä.- Anonyymi
Suomalaiset heikkolahjaiset poliitikot eivät ole koskaan ymmärtäneet kokonaisuuksia vaan keskittyvät johonkin epäoleellisiin sivuseikkoihin, teeskennelläkseen tekevänsä jotain, tai ihan puhtaasti kiusanteon kannalta. 80-luvulla viimeksi on tullut mitään positiivista tavallisen kansalaisen kannalta, sen jälkeen pelkkää loputonta paskavyörytystä niskaan!
- Anonyymi
Pitää paikkaansa, mutta toisaalta tuolla ajattelutavalla löytyy aina joku suurempi saastuttaja, jonka taakse voi mennä ja vedota siihen ettei itse tee mitään.
- Anonyymi
Järkevin toimintamalli on kuitenkin ensiksi saada isot saastuttajat kuriin. Sillä olisi konkreettisesti suurimmat vaikutukset. Toki pienetkin teot vaikuttavat, mutta ei todellakaan paljon, ellei niitä isoja saastuttajia saada myös kuriin.
- Anonyymi
Niinpä ja esim Vikin Linelle maksetaan veron maksajien tukiais euroja 2 miljoonaa E vuodessa ja siihen muut laiva yhtiöiden tukiaiset. . järjetöntä. Laivayhtiöt huijaa ihmisiä huoltovarmuudella,sodan aikana laivat tuo Suomeen elintarvikkeita ym tarvikkeita. .pelkkää valetta,kun isompi sota alkaa niin kaikki laivat upotetaan ja itämeri täysin suljettu,ohjukset ja hävittäjät/lentokoneet kyllä tuhoaa kaikki itämerellä liikkuvat joten se siitä huoltovarmuudesta ! ! Tukiaiset menee muutenkin osakkeen omistajille joten kansaa huijataan ja kunnolla.
- Anonyymi
Aivottomat lampaat uskovat taas ihan mitä tahansa, jos se vaan sattuu sopimaan heidän uskomuksiinsa.
- Anonyymi
Salaliittouskovaisista foliohattupäistä voi sanoa ihan samaa. Ero on siinä, että he taas uskovat lähes minkälaisia satuja tahansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Salaliittouskovaisista foliohattupäistä voi sanoa ihan samaa. Ero on siinä, että he taas uskovat lähes minkälaisia satuja tahansa.
Tässähän on juuri foliohatut saatu uskomaan tällainen satu. Rahtilaivan CO2 päästöt eivät voi olla edes 1/10000 osaa tuosta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässähän on juuri foliohatut saatu uskomaan tällainen satu. Rahtilaivan CO2 päästöt eivät voi olla edes 1/10000 osaa tuosta.
Laivoissa lisäksi valtavat rikkipäästöt ja ties mitä muuta erittäin saastuttavista polttoaineista.
- Anonyymi
Tuossa on kyllä isomman luokan mittakaavavirhe!
Yksi iso rahtilaiva kuluttaa polttoainetta n. 200000 litraa päivässä (73000000l/v). Meinaatko että 50 miljoonaa henkilöautoa kuluttaisi päivässä saman verran polttoainetta vaikka vain osa niistä olisi liikenteessä koko ajan?
Aivan lyhyellä matematiikalla voi laskea, että jos yhdellä autolla ajetaan keskimäärin 14000km/v ja polttomoottoriautojen vuotuinen keskikulutus olisi varovaisesti arvioiden 8l/100km eli 1120 litraa vuodessa, silloin 50 miljoonalla autolla kuluu polttoainetta n. 56000000000 litraa (153400000l/päivä), joka on noin 767 kertaa enemmän kuin yhdellä laivalla.- Anonyymi
Polttoaineen kuluttamisesta ei ollut kyse, vaan päästöjen määrästä. Useat vanhat alukset käyttävät bunkkeriöljyä. Sellaisesta mönjästä syntyy valtavasti enemmän saasteita, kuin moderneista henkilöautojen polttomoottoreista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineen kuluttamisesta ei ollut kyse, vaan päästöjen määrästä. Useat vanhat alukset käyttävät bunkkeriöljyä. Sellaisesta mönjästä syntyy valtavasti enemmän saasteita, kuin moderneista henkilöautojen polttomoottoreista.
Tämän hetken pahin päästö on hiilidioksidi, joka aiheuttaa ilmaston lämpenemistä. Muut päästöjakeet ovat olleet hallinnassa jo vuosikausia. Typenoksidit ja nokipartikkelit eivät ole kasvihuonekaasuja.
Hiilidioksidipäästöt ovat suorassa suhteessa poltetun öljyn määrään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän hetken pahin päästö on hiilidioksidi, joka aiheuttaa ilmaston lämpenemistä. Muut päästöjakeet ovat olleet hallinnassa jo vuosikausia. Typenoksidit ja nokipartikkelit eivät ole kasvihuonekaasuja.
Hiilidioksidipäästöt ovat suorassa suhteessa poltetun öljyn määrään.Kaikenlainen saaste vaikuttaa maapallon saastumiseen. Eri saasteet vaikuttavat toki eri tavoin. 15 suurinta rahtilaivaa tuottaa yhtä paljon typpi- ja rikkipäästöjä kuin kaikki maailman autot yhteensä, väitetään tässä artikkelissa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/15-suurinta-rahtilaivaa-tuottaa-yhta-paljon-typpi-ja-rikkipaastoja-kuin-kaikki-maailman-autot-yhteensa-eivatka-ilmastosopimukset-koske-alaa/7108302 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polttoaineen kuluttamisesta ei ollut kyse, vaan päästöjen määrästä. Useat vanhat alukset käyttävät bunkkeriöljyä. Sellaisesta mönjästä syntyy valtavasti enemmän saasteita, kuin moderneista henkilöautojen polttomoottoreista.
Lieneekö kuitenkin niin, että raskasta polttoöljyä käyttävät enää vain kaikkein
vanhimmat romutuskelpoiset yli 30v alukset seilatessaan sellaisten maiden
merialueilla, jossa päästöt eivät sillä lailla ole viranomaisten hampaissa kuten
länsimaissa?
Loppuu siis raskaankin polttoöljyn käyttö vähitellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneekö kuitenkin niin, että raskasta polttoöljyä käyttävät enää vain kaikkein
vanhimmat romutuskelpoiset yli 30v alukset seilatessaan sellaisten maiden
merialueilla, jossa päästöt eivät sillä lailla ole viranomaisten hampaissa kuten
länsimaissa?
Loppuu siis raskaankin polttoöljyn käyttö vähitellen.Loppuu jos ja kun loppuu. Sitä ennen saatuttavat minkä ennättävät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämän hetken pahin päästö on hiilidioksidi, joka aiheuttaa ilmaston lämpenemistä. Muut päästöjakeet ovat olleet hallinnassa jo vuosikausia. Typenoksidit ja nokipartikkelit eivät ole kasvihuonekaasuja.
Hiilidioksidipäästöt ovat suorassa suhteessa poltetun öljyn määrään.Ei hiilidioksidi ole myrkkyä vaan kaikki kasvit tarvitsevat sitä, nuo laivojen päästämät myrkyt sen sijaan ovat myrkkyä niin eläimille, ihmisille kuin kasveillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lieneekö kuitenkin niin, että raskasta polttoöljyä käyttävät enää vain kaikkein
vanhimmat romutuskelpoiset yli 30v alukset seilatessaan sellaisten maiden
merialueilla, jossa päästöt eivät sillä lailla ole viranomaisten hampaissa kuten
länsimaissa?
Loppuu siis raskaankin polttoöljyn käyttö vähitellen.Sellaisia moottoreita valmistetaan edelleen ja käyttö vähenee erittäin hitaasti, siksi niille pitäisikin laittaa isot haittaverot, kuten rakeillekin ja pienentää autolita.
- Anonyymi
Autojen kurittamisella on tarkoitus kiristää eri veroja . Valtiot eivät elä ilman autojen tuottamaa verotuloa .
Kai Valtiolla sentään joitain muitakin tuloja on!
- Anonyymi
Verojen kerääminen taitaa kuitenkin olla se suurin tulonlähde.
Verotuotot
https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/suomen-verot-ja-menot/verotuotot/ - Anonyymi
Verot ja veronluonteiset maksut 2023, milj. euroa
Tuloverot 42 728
- Kotitalouksien tulovero (kunnallisvero, valtion ansio- ja pääomatulovero, yleisradiovero) 34 743
- Yhteisöjen tulovero 7 940
- Korkotulojen lähdevero 45
Pakolliset sosiaaliturvamaksut 33 487
- Työnantajan työeläkemaksut 18 007
- Vakuutettujen työeläkemaksut 8 609
- Vakuutettujen muut sosiaaliturvamaksut 3 836
- Työnantajan muut sosiaaliturvamaksut 3 035
Omaisuusverot 3 854
- Kiinteistövero 2 103
- Perintö- ja lahjavero 1 170
- Varainsiirtovero 581
Tavaroista ja palveluista maksetut verot 36 051
- Arvonlisävero 24 918
- Energiaverot 4 159
- Alkoholijuomavero 1 450
- Tupakkavero 1 212
- Ajoneuvovero 1 086
- Vakuutusmaksuvero 922
- Rahapelitoiminnan voittovarat 520
- Tulot päästöoikeuksien huutokaupasta 495
- Auto- ( ja moottoripyörä- ) vero 357
- EU-vakausmaksut 252
- Virvoitusjuomavero 218
- Apteekkimaksut 185
- Talletussuojamaksut 87
- Arpajaisvero (arpajaisten tuotosta) 60
- Varmuusvarastointimaksu 36
- Ajoneuvojen rekisteröintimaksu 30
- Eräiden juomapakkausten valmistevero 13
- Palosuojamaksu 13
- Riistanhoitomaksut 12
- Kalastuksenhoitomaksut 10
- Ydinenergiatutkimusmaksu 7
- Jätevero 5
- Hirvilupamaksut 4
Muut verot 295
- EU:lle tilitettävät tuonnin verot 216
- Verojen viivästysseuraamukset, VH:n osuus 66
- Muut verotulot 9
- Muiden tuotantoverojen viivästysseuraamukset 2
- Muiden välittömien verojen viivästysseuraamukset 2
Yhteensä 116 415
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133171
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172911Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3741625Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess271508- 961352
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531279- 991257
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1821142Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1831141Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1451000