Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minulla+on+auto,+joka+tekee+kaiken+tämän+itse.
Tietääkö+joku,+missä+määrin+ominaisuus+on+yleistynyt+näitten+härpäkkeiden+joukossa?
Ei+tule+kuitenkaan+paljon+käytettyä,+koska+osaan+itsekin.+Yritin+opettaa+vaimoni+-+joka+muuten+ajaa+melko+hyvin+-+käyttämään+ns.+"pysäköintiavustusta"!
Ei+ollut+tulla+mitään,+on+näköjään+harjoiteteltava+muualla+kuin+liikenteen+seassa.
Olisi+pitänyt+ottaa+se+kuuluisa+A4-esiin.
21.03.2021 20:28
Miksi+taksikuskin+ominaisuudessa+arvioit+asiakkaittesi+varallisuutta+vain+heidän+ulkoisten+tunnusmerkkien+-+esim.+tuulipuvun+-+perusteella?
Pukeutuminen+on+kyllä+asiakkaan+valinta,+ei+sinun!
Väitän,+että+näin+toimien+isket+kirveesi+kiveen,+vaikka+nykyisin+ei++paljoakaan+tarvitse+"pukeutua"+mihinkään,+kuten+ennen.
Toista+oli+n.+20+v+sitten.
En+kylläkään+nimittäin+vieläkään+usko,+että kaikkiin+paikkoihin+nykyäänkään+pääsee+tuulipuvussa+tai+farkuissa+-+olivatpa+ne+farkut+sitten+miten+siistit+ja+rei'ättömät+tahansa.
21.03.2021 17:04
Olen+aikaisemminkin+kertonut+näille+tietämättömille,+että+yksi+yritys+ei+samaan+aikaan+voi+olla+toinen+yritys.
yritysten+omistajat+voivat+toki+olla+samoja.
Oletan+kuitenkin,+että+ne+ovat+molemmat+erillisiä+toiminimiä,+joilla+on+kumpaisellakin+oma+LY-tunnuksensa.
20.03.2021 16:42
Vai+niin!+Sinäpä+olet+vaativainen.
Perusta+sitten+oma+autotehdas.+Voi+kuitenkin+pian+osoittautua,+että+asiakkaita+ei+ole+enempää+kuin+yksi,+sinä!
20.03.2021 16:38
Aika+asiallisia+vastauksia+selvään+kysymykseen!
Kannattaa+ehkä+ajaessa+myös+muistaa,+että+niissä+muissa+liikenteessä+näkemissäsi+autoissa+istuu+myös+kuljettaja.
Mikäli+siis+liikenteessä+näin+alkuun+syyllistyt+johonkin+pikkuvirheeseen,+kärsivällinen+autoilija+odottaa,+mutta+kärsimätön+soittaa+tässä+jo+torvea.
Jos+torvensoittoa+on+koko+ajan,+virheitä+on+-+valitettavasti+paljon!
Niistä+pääse+vain+harjoittelemalla+kunnes+asiat+automatisoituvat!
19.03.2021 20:28
Ai+jaa!
Pakko+kehua+tässä,+koska+ajan+paljon+myös+Keski-Euroopassa,+että+minä+olin+muutama+vuosi+sitten+jopa+niin+hyvin+varustautunut,+että+minulla+oli+tapana+olla+kolmekin+settiä+vanteita,+kahdensorttiset+talvirenkaat+ja+tietenkin+kesäkumit.
Tämä+on+usein+myös+säilytystilakysymys.
Nyt+pitää+vielä+odottaa,+että+milloin+taas+SAA+ajaa!
Sitähän+rengasliikkeissä+vähän+ihmeteltiin,+miksi+kesken+kauden+olin+vaihdattamassa+talvirenkaita+toisiin.
19.03.2021 14:01
Kyllä+renkaita+saa+vaihtaa+pareittain,+eikä+niiden+siis+tarvitse+olla+samaa+merkkiä+eikä+samaa+kuviotakaan.
Mielestäni+asiasta+ei+tarvitse+autoa+myydessä+tai+vaihtoon+antaessa+edes+ilmoittaa.
Kysymys+ei+tässä+ole+"sekarengastuksesta"!
19.03.2021 10:21
Sinun+on+aivan+itse+tehtävä+se+päätös,+täällä+ei+kyllä+ole+yhtään+sellaista+fakiiria!
16.03.2021 14:16
Miksi+ihmeessä+ettette+tunne+lakia??!
Ei+tässä+tapauksessa+minkään+voimassaolevan+lain+mukaan+ole+mahdollista+vaatia+kaupanpurkua.+Kaupanpurku+on+vasta+viimeinen+keino,+ellei+asiasta+ole+kohtuullisiksi+katsottavin+keinoin+ole+mahdollista+päästä+sopimukseen!
Lukekaa+vaikka+itse+FINLEXistä,+koska+lakikirjaakaan+ei+nykyään+enää+tarvitse+ostaa!
16.03.2021 13:50
Purkuauto+on+USEIN+enemmän+kuin+1.000+km+ajettu!
Sanoin+myös+runsas+vuosi+sitten,+että+voi+ostaa+myyjän+itsensä+luokittelemia+1-laadun+osia.
Harjoittele+samalla+kirjallista+ilmaisuasi!
Yhteen+riviin+mahtuu+nyt+neljä+virhettä.+Paljastat+kouluttamattomuutesi.
16.03.2021 13:21
Ellei+pese,+likaa+ainakin+vaatteensa.
Tällä+seikalla+ei+täällä+kirjoittaville+ole+mitään+merkitystä!
15.03.2021 16:39
Vaihdon+jonkin+aikaa+sitten+muuten+ehjän+yhdeksän+vuoden+ikäisen+mersuni+kuusi+vuotta+nuorempaan+autoliikkeessä.
Tiesin,+että+sen+oikea+taustapeili+ei+käänny+sivulle,+kun+avaimen+ottaa+lukosta,+vaikka+vasen+sen+tekee.
Olisiko+minun+pitänyt+sanoa,+että+huomasitko+-+hyvä+autonmyyjä+tämän?
Koska+peili+kuitenkin+oli+lukittu+oikeaan+käyttöasentoonsa,+kysymys+ei+edes+ollut+turvallisuuspuutteesta.+
Eivät+tosin+ole+soitelleet+peräänkään.
14.03.2021 14:29
Tuulilasiin+lentäviä+nastoja+näyttää+tulevan+vähän+ryppäänä.
Nastoja+on+lennellyt+siihen+malliin,+että+parikin+kertaa+kaudessa+sai+olla+paikkaamassa,
mutta+nyt+on+ollut+tuuri,+muutamaan+vuoteen+ei+ole+tullut+yhtäkään.
14.03.2021 11:56
Niitä+ei+ole+ollut+autoissa+edessä+eikä+takana+yli+kahteenkymmeneen+vuoteen!
Herätys!
13.03.2021 16:56
Kumpaa+olet+hakemassa,+autoa+vai+vanhusta?!
Autovanhus+on+yhdyssana+ja+kirjoitetaan+näin+ollen+yhteen.
12.03.2021 18:07
Kukaan+ei+siis+suunnittele+matkaa+Frankfurtiin+heti+kun+pääsee?
Ennen+Korona-aikaa+yhdensuuntaisen+lentolipun+hinta+Saksaan+oli+alle+€+200,-
Katsoin+mielenkiinnosta+niitä+ehdokkaita+€+5.000,-+pyynnillä+vielä+uudemman+kerran.
Olihan+siellä+useita+ehjiäkin,+ellei+tarvitse+olla+automaatti,+eikä+vain+se+valkoinen,+josta+oli+puhe.
Joku+yksityinen+myyjä+myös.+(Privatanbieter,+saksaksi)
Muistakaa,+että+yksityisen+myyjän+kauppaamaa+autoa+voi+ja+saa+koeajaa,+koska+se+on+kilvissä+ja+vakuutuksessa.+Lisäksi+voi+hyvin+tinkiä,+sillä+myyjällä+on+halu+päästä+autosta+eroon.
Nuorin+yksilö+jonka+näin,+oli+pistetty+kilpiin++03/2011,+siis+vain+20.000+km+keskimäärin+vuodessa.
Kun+katsoin+julkaistua+taulukkoa+viime+vuodelta,+veroja+näytti+vastaavista+samoin+kilometrein+Suomessa+perityn+vain+n.+€+1.500,-
Jokainen+näistä+on+parempi+kuin+Suomessa+kaupattavat+samanhintaiset,+koska+kilometrejä+on+kertynyt+kauttaaltaan+paremmissa+ajo-olosuhteissa+ja+aikaisempia+omistajia+on+usein+vain+pari,+joiden+huoltohistoria,+(Checkheftgepflegt)++lisäksi+on+olemassa.+Muita+ei+tietenkään+edes+kannata+harkita!
Toki,+mikäli+tämän+vaivan+haluaa+nähdä,+kannattaa+ehkä+kuitenkin+katsoa+jotain+muuta+hintaluokkaa+ja+ostospaikkaakin.
Olen+ennenkin+tällä+kehoittanut+itse+lähtemään+ostoksille+vaikka+porukalla,+ei+siinä+mitään+välikäsiä+tarvita.+Kyllä+sillä+kouluenglannilla+toimeen+tulee,+mutta+rahaa+pitää+tilillä+olla.+Maksu+verkkotunnuksin.
Hyvällä+tuurilla+myyjä+noutaa+ostajan+kentältä,+mikäli+se+on+lähellä+-+alle+100+km.
10.03.2021 20:20
Niin,+Skodaltahan+tuli+vuonna+1964+uusi+korimalli+1000+MB,+jossa+myös+auton+voimansiirtoa+oli+muutettu+sen+ajan+henkeen.+Ajo-ominaisuuksissa+ja+polttoaineen+kulutuksen+määrässä+se+pesi+sen+aikuiset+311+-+Warret+-+sekä+ne+uudemmatkin+312+- mallit+mennen+tullen.
Samoihin+aikoihin+lännessä+esitelty+oli+Renault+8+ja+Simca+1000+ja+muutama+muu.++Näitä+takamoottoriratkaisuja+ei+muutaman+vuoden+jälkeen+käyttänyt++juuri+kukaan+muu,+kuin+Skoda+ja+VW.
Miten+olisi+käynyt,+mikäli+tehdas+1964+olisi+tyytynyt+kehittämään+silloista+Octavia-mallia?
En+muista+auton+jousitus-+ja+jarruratkaisuja,+mutta+tuskin+ns.+levyjä+oli+missään+kulmassa.+Sen+1200+m3+moottori+oli+myös+jo+vanhempaa+perua.
En+myöskään+tiedä,+oliko+1000MB:ssä+esitelty+moottori+jo+ns.+OHC+.+Kampiakselikin+lienee+ollut+tuettu+vain+kolmella+eikä+viidellä+runkolaakerllia?
Kertokaa+asiaan+enemmän+perehtyneet.
Kävin+muuten+muutama+vuosi+sitten+Eisenachissa+Wartburgin+tehdasmuseossa,
joka+sananmukaisesti+on+Wartburg-nimisen+linnan+kupeessa.++Siellä+voi+nähdä+kuinka+W353:n+keulalle+sovitettu+Renaultin+1289+m3+moottori.+On+kaksi+versiota,+pitkittäin+ja+poikittain+asennettu.+Molemmat+mahtuivat+ns.+"heittämällä"+sillä+tilaa+oli.
Nämä+jäivät+prototyypeiksi,+sillä+Warreahan+sai+lyhyen+aikaa+ostaa+VW-Polon+1,1+m3+-moottorilla,+mutta+rungollinen+auto+olisi+ollut+liian+painava+näihin+kuutioiltaan+isompiin+voimanlähteisiin.
10.03.2021 14:20
Olisikohan+tekstinlukijalle+vain+sattunut+inhimillinen+erehdys?!
09.03.2021 21:35
Kommentoin+tässä+edelliselle+kirjoittajalle,+että+mikä+estää+lataamasta+sitä+akkua+tolpasta+silloin+tällöin,+mikäli+ajoja+on+vähän.+Tämä+toimenpide+lisää+sen+käyttöaikaa.
Itse+olen+tänä+talvena+tehnyt+niin,+koska+minulla+on+auto+MB+S212,+jossa+on+paljolti+kuluttavia+sähköosia,+mm.+START/STOP.
Lisälatausaika+voi+helposti+venyä+tuntiinkin,+ennen+kuin+laturi+sanoo+että+FULL!
Huomasin,+että+lepojännite+voi+ns.+nurkka-ajoilla+helposti+laskea+12V:n+tuntumaan+ja+useimmat+akut+ottavat+tästä+sananmukaisesti+"nenilleen"+mikäli+niitä+kauan+pidetään+vajaina+talviaikana.
09.03.2021 09:37
Minulla+on+aika+tuore+S212.
Siinä+on+käyttöohjekirja+on+suomeksi+ja+se+on+minulle+riittänyt.
Veholta+kysyessäni+pari+vuotta+sitten+niin+sanoivat,+ettei+edes+saa.
On+niin+pieni+markkina-alue.
08.03.2021 17:39
35 / 80