- auton kyselijän kyselyt?

Anonyymi

Miksi kysytte puhelimessa tai spostilla,
yleensä aina kaikki samat asiat mitkä ovat mainittu selkeästi ilmoituksessa?

Ja muistakaa aina lopuksi kysyä siis ihan aina, minkälaiset renkaat, niin mustat ja pyöreet.........


Koskaan ei nämä kyselijät kuitenkaan vaivaudu oikeille ostoksille , ei koskaan,
tämä kertoo jotain älykkyydestänne.

30

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sitäkään en ymmärrä miksi kysytään montako omistajaa autolla on. Eikö se ole pääasia että auto on nyt ja tässä toimiva ja siisti. Ei mitään merkitystä vaikka olisi sata entistä tai yksi omistaja kunto ratkaisee.

      • Anonyymi

        Omistajien määrällä on merkitystä minulle .


      • Anonyymi

        Älä mieti liikoja, mieti omia pieniä asioitasi kun tutkit autoliikkeitä.


    • Anonyymi

      Jooihan turha kysellä kun vastaukset on kuitenkin just tuota luokkaa että joo mustat ja pyöreet on renkaat ja ilimastointiakin saa kun veivaa ikkunat auki hehhehhee ja auto on kaikin puolin huippukampe. Kun menee katsomaan niin näkee mikä on todellisuus ja se on usein ihan muuta kuin etukäteen on puhuttu. Joten aivan täysin turha kysellä yhtään mitään muuta kuin että milloin passaa tulla katsomaan, jos joku yksityinen on myymässä. Liikkeillähän on aukioloajat, niin ei tartte kysellä sitäkään.

    • Anonyymi

      Kun ja yleensä aina ne asiat vaikuttavat,
      joilla ei yleensä juurikaan ole mitään merkitystä vaikuttavat,
      siksi ostajat saavat sitten sitä ,
      mihin olemattomiin merkityksettömiin asioihin keskittyvät ja
      minkälaisiin lopputuloksiin johtavat .

      Usein missä näennäisesti ja täysin epävarman ja suorastaan asioista tietämättömän näkökulmasta hienosti, jossa kaikki paperit ja testit hienosti , onkin täysi miina.

      Ja myös auto jossa kaikki katastrofin ainekset ja kaikki asiat niin ja näin paperilla, asioista perillä oleva tutkii ja ajaa auton ja se osoittautuukin helmeksi.

    • Olen menestyksellisesti myynyt 4-5 uudempaa vähän kalliimpaa autoa ( alle 100.000 ajettuja) suoraan kuluttajille.
      Sellaisiakin auton koeajajia riitti, (koko suku tuli paikalle) joista heti näki päältäpäin, ettei heillä ole mitään aikomusta ostaa autoa. Koeajolle oli pakko lähteä itse mukaan. Sitten oli näitä viimeisen hinnan kyselijöitä, joille sanoin, että tule katsomaan, niin keskustellaan.
      Myös sellaisia oli, jotka eivät ymmärtäneet, etten yksityishenkilönä voi ottaa mitään vanhaa vaihdossa, enkä voi ajaa kilometrikaupalla vain näyttämään autoa.
      Kerran tosin suostuin ajamaan Helsingistä Uudellemaalle, ( 2 x 40 km) joka tosin kannatti, sillä kaupat syntyivät.
      Lisäksi minun olisi myös monen kyselijän mielestä ollut velvollisuus myydä auto osamaksulla tai muuten rahoittaa kauppa.
      Puheluja alkoi tulla jo ennen kuutta aamulla.
      Kysytyt asiat oli mainittu jo ilmoituksissa, kuten täällä on kerrottu.

    • Anonyymi

      No miksi useissa nettiauton myynti-ilmoituksissa helvetinmoisen varustelistan viimeinen lause on:
      Tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä.

      • Anonyymi

        Koska vanhoissa puoletkaan ei toimi. Käy itse testaan niin ei tarvii jälkeenpäin vikistä.


      • Anonyymi

        Niin, mieti sitä!


      • Hyvä pointti, 24.01.22 18:38h) !

        Tarkkaan ottaen varauslause - tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä - saattaa tarkoittaa jopa sitä, että käytettynä myytävässä autossa on kyllä luetellut lisä- ym. toiminnot, mutta emme ole viitsineet tarkistaa toimivatko ne tai ovatko ne edes tässä versiossa olemassa.
        Tällä lauseella siirretään vastuu ostajalle!
        Ammatikseen autoja myyvän ei siis mielestäni tulisi käyttää ilmaisua, että kato ite,
        vaan homma kuuluu kyllä myyjälle.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Hyvä pointti, 24.01.22 18:38h) !

        Tarkkaan ottaen varauslause - tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä - saattaa tarkoittaa jopa sitä, että käytettynä myytävässä autossa on kyllä luetellut lisä- ym. toiminnot, mutta emme ole viitsineet tarkistaa toimivatko ne tai ovatko ne edes tässä versiossa olemassa.
        Tällä lauseella siirretään vastuu ostajalle!
        Ammatikseen autoja myyvän ei siis mielestäni tulisi käyttää ilmaisua, että kato ite,
        vaan homma kuuluu kyllä myyjälle.

        Ei varusteilla ole mitään merkitystä autossa/hinnassa mitä vähempi rikkoutuvia laitteita sitä parempi. Itse ostan aina auton en varusteita, riittää kun on kääntyvät pyörät ja jonkinlainen moottori niillä pärjää .varusteita voi ostaa vaikka kotio keittiöön tai jotain vastaavaa missä niitä oikeasti tarvii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varusteilla ole mitään merkitystä autossa/hinnassa mitä vähempi rikkoutuvia laitteita sitä parempi. Itse ostan aina auton en varusteita, riittää kun on kääntyvät pyörät ja jonkinlainen moottori niillä pärjää .varusteita voi ostaa vaikka kotio keittiöön tai jotain vastaavaa missä niitä oikeasti tarvii.

        Minä kyllä haluan että olisi myös joitakin varusteita. Mutta tuollainen "autossa on kyllä, mutta emme viitsineet tarkistaa, vai onkohan niitä edes" on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kyllä haluan että olisi myös joitakin varusteita. Mutta tuollainen "autossa on kyllä, mutta emme viitsineet tarkistaa, vai onkohan niitä edes" on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa.

        Vastaatko itse vaihdokistasi kaikki varusteet , kilowatit, tehot, tyyppimallit ym. tarkkaan kaikki ja tiedät niistä kaikki, onko tässä mallista sitä ja tätä verrattuna siihen ja tähän?

        Mitä suurentelet olematonta asiaa, onko muuta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaatko itse vaihdokistasi kaikki varusteet , kilowatit, tehot, tyyppimallit ym. tarkkaan kaikki ja tiedät niistä kaikki, onko tässä mallista sitä ja tätä verrattuna siihen ja tähän?

        Mitä suurentelet olematonta asiaa, onko muuta?

        itse laitan ilmoitukseen vain auton merkin kilometrit vuosimallin ostaja saa itse testata ja tutkia varusteet niin ei tarvii jälkeenpäin vikistä kun ei toimi tai ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaatko itse vaihdokistasi kaikki varusteet , kilowatit, tehot, tyyppimallit ym. tarkkaan kaikki ja tiedät niistä kaikki, onko tässä mallista sitä ja tätä verrattuna siihen ja tähän?

        Mitä suurentelet olematonta asiaa, onko muuta?

        Suurentelen olematonta asiaa? No totta vitussa tiedän mitä varusteita autossani on ja mitä ei, ja jos en tiedä, laitan reilusti että en tiedä enkä mainosta että löytyy. Eihän nuo sinun tyyppimallit ja kilowatit mitään varusteita edes ole, ja kyllä nekin näkyy ihan rekisteriotteesta.


      • Anonyymi
        ZJJ kirjoitti:

        Hyvä pointti, 24.01.22 18:38h) !

        Tarkkaan ottaen varauslause - tarkista tietojen oikeellisuus myyjältä - saattaa tarkoittaa jopa sitä, että käytettynä myytävässä autossa on kyllä luetellut lisä- ym. toiminnot, mutta emme ole viitsineet tarkistaa toimivatko ne tai ovatko ne edes tässä versiossa olemassa.
        Tällä lauseella siirretään vastuu ostajalle!
        Ammatikseen autoja myyvän ei siis mielestäni tulisi käyttää ilmaisua, että kato ite,
        vaan homma kuuluu kyllä myyjälle.

        Sittenkö myyjä viitsii tarkistaa, jos joku alkaa kyselemään? Vai lateleeko vaan samat litaniat kuin oli ilmoitukseen kirjoitettu?


    • Oikeastaan aika hyvä idea!
      Lisävarusteistahan ei juurikaan saa mitään lisähintaa - se on jo moneenkin kertaan todettu - mutta omistaja saa autonsa kyllä helpommin kaupaksi, jos siinä edes jotain "toimivaa" ekstraa on.
      Ruuhkasuomessa en jättäisi mainitsematta mukautuvaa vakionopeussäädintä enkä pysäköintiavustinta, sillä kun ajankulukseen seurannut, miten vaikeaa taskupysäköiminen ahtaisiin tiloihin on, on ominaisuus tottumattomalle kuljettajalle tosi käyttökelpoinen lisävaruste.
      Automaattisia kaukovaloja en taas arvosta.

      • Anonyymi

        Tänään taas joku mottipää kyseli montako omistajaa autolla on. Suuttu kun sanon että ostatko auton vai historiatiedot. En myynyt kyseiselle uunolle (tuleva valittaja ) ei kannata myydä. Tosiostaja ei kysele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään taas joku mottipää kyseli montako omistajaa autolla on. Suuttu kun sanon että ostatko auton vai historiatiedot. En myynyt kyseiselle uunolle (tuleva valittaja ) ei kannata myydä. Tosiostaja ei kysele

        Eli kyseessä taisi olla ns. kiertopalkinto romu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kyseessä taisi olla ns. kiertopalkinto romu?

        Omistajien määrällä ei ole auton kunnon kanssa mitään tekemistä. Asiakas on ostamassa nyt ja tutkii auton eikä edellisen omistajan aikaan vaan tässä ja nyt katsoo kunnon vitun sairaat edellisen kyselijät ootte viime vuosituhannella. Mitä useampi omistaja sitä parempi jokainen on kunnostanut mitä tarvii voi vittu teitä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistajien määrällä ei ole auton kunnon kanssa mitään tekemistä. Asiakas on ostamassa nyt ja tutkii auton eikä edellisen omistajan aikaan vaan tässä ja nyt katsoo kunnon vitun sairaat edellisen kyselijät ootte viime vuosituhannella. Mitä useampi omistaja sitä parempi jokainen on kunnostanut mitä tarvii voi vittu teitä

        Jos autolle vaihtuu omistaja vaikka vuoden välein niin voit olla varma että se on piilovikainen pommi. Onnea myyntiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos autolle vaihtuu omistaja vaikka vuoden välein niin voit olla varma että se on piilovikainen pommi. Onnea myyntiin.

        Kokomaton lapsi:
        Voi olla myös, pankki, rahoitusyhtiö, vakuutusyhtiö, kuolinpesä, konkurrsi, veli, sisko, isä, äiti, sama perhe/suku/kylä jne.
        omistajana , ja niitä on paljon, todellisuudessa vain yksi tai kaksi, paperilla kyselijä pelästyy kokemattomuuttaan ja jättää helmen ostamatta.

        Lisäksi,
        ihmiset kuolee, menettää korttinsa, sairastuu, eroaa, tekee konkurssin, työttömyys jne. miksi auto on myynnissä eikä kukaan tietenkään sitä sulle pikkulapselle kerro.

        No turha kaikkia ja kaikkea epäilevälle vapisijalle joka pelkää jo sitä pelkäämistäänkin, on mitään selittää, et käsitä kuitenkaan mistään mitään, kunhan kirjoitin.


    • Anonyymi

      Sulla ei ole kyllä yhtään autoa myynnissä.

      • Anonyymi

        Mitä kade ja katkeraa vinkuu?
        Katso nyt hyvä lapsi pankkitilisi saldoa, no katsoikko, sekö harmittaa, mitä ,hä, tä, sano?


    • Anonyymi

      Katsoin ja oli kunnossa. Oliko vielä jotain muuta?
      Mutta, harmi jos sinulla ei mene hyvin kun vingut.
      Ei minun syy.

      • Anonyymi

        Ei ne jolla on kunnossa, vaivaudu edes vastaamaan!


    • Anonyymi

      Nyt olet väärässä. Ei suomi24 tietääkseni katso varallisuutta.
      Onhan täällä hauskoja kirjoituksia ja välillä totta.
      Jobbarit tekee täällä kyllä päivästä toiseen itsensä naurunalaiseksi.

      • Anonyymi

        Ei tarvetta enään tehdä tosissaan kauppaa. Nyt on aikaa kirjoitella ja nauttia teidän tuomilla rahoilla ja elää leveästi. 11 vuotta kovaa kauppaa ja nyt löysätään ja kommentoidaan T pakka kunnossa :) kiitos teidän näinkin voi käydä kun osaa kiitos vielä.


    • Anonyymi

      Nyt taisit nähdä unen.

      • Anonyymi

        En nähnyt.. Näin vain on asiat kunnossa. Opettele sinäkin kauppuriksi ja maksa verot ,hommaa kaikkea kivaa,ei verottaja kysele kun on mustaa valkoisella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      348
      11601
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2452
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2370
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1994
    5. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1910
    6. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1434
    8. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      83
      1409
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1400
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1384
    Aihe