Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Julkisuudessa+olleiden+tietojen+mukaan,+kysymys+on+siitä+kuuluisasta+inhimillisestä+virheestä!
10.11.2021 11:37
Vaikka+tilanne+aloittajan+mielestä+on+ja+oli+vakava,+mielipiteeni+on,
että+sen+vähän+on+jokaisen+autonkäyttäjän+autoja+tunnettava,
että+itse+osaa+arvioida,+voiko+matkaa+kenties+varovasti+ajaen+jatkaa,
vai+onko+ehkä+parasta+pysähtyä+seuraavaan+sopivaan+paikkaan.
Apuahan+saa+nykyään+puhelimilla+-+aikaisemmin+oli+toisin.
Jos+soittaa,+luurin+päästä+kysytään+kyllä,+että+mikä+on+hätänä?
Ei+paljon+auta+asiaa,+jos+sanoo+että+rikki!
10.11.2021 11:35
En+jostain+syystä+löytänyt+pe+05.11.21+kirjoitettua+kommenttia,+joka+nosti+10+vuotta+vanhan+ketjun+"framille".
Asia+on+siitä+huolimatta+tärkeä+juuri+nyt,+kun+rengassarjoja+ollaan+vaihtamassa.
Olen+aina+ollut+siinä+käsityksessä,+että+riittää,+kun+vanteen+keskireikä+ja+pulttijako+on+oikea+ja+ET-paikallaan,+niin+vanne+sopii.
Itse+en+ole+kohdannut+sopivuusongelmia,+vaikka+välistä+olen+joskus+käyttänyt+ns.+"tarvikevanteita"!
Yhdessä+setissä+tosin+luki+sisäpinnalla+saksaksi,+"ettei+tämä+ole+alkuperäinen+MB-vanne"!
Ehkä+siitä+syystä,+että+valmistaja+välttäisi+mahdolliset+vastuukysymykset.
Saman+mallin+eri+vuosimallit+voisivat+tietenkin+olla+yhteneviä,+siis+niin,+että+vaikka+alkupuolen+vakio+W212+vanteet+sopisivat+myös+myöhempiin,+mutta+näinhäin+ei+siis+näytä+välttämättä+olevan.
On+tietenkin+ymmärrettävä,+etteivät+vakiovanteet+aina+sovi+tehokkaampiin+malleihin.
08.11.2021 17:05
Jostain+olin+lukevinani,+että+100+km+ylittyy+sähköllä+ensimmäisen+kerran.
08.11.2021 16:34
Toyota+lienee+kuitenkin+pörssissä+noteerattu+osakeyhtiö+Japanissa,+joten+yhtiö+maksanee+omistajilleen+-+jotka+siis+voivat+olla+keitä+tahansa+-+sievoiset+osingot+vuosittain.
Voit+varmasti+pörssivälittäjäsi+kautta+ostaa+niitä+muutaman.
Osingoista+joutuu+usemmiten+taas+maksamaan+veroa!
08.11.2021 16:30
Täällä+kun+ei+saa+ainakaan+suoraan+mainostaa,+niin+kerron,+että+Helsingin+Vartiokylässä+on+rengas-+ja+autolasiliike,+joka+syystä+tai+toisesta+myy+käyttökelpoisia+käytettyjä+autonrenkaita.
Usein+renkaita+on+-+merkki+voi+siis+olla+mikä+vaan+-++kaksi,++joskus+koko+sarja,
mutta+joskus+harmillisesti+kolme,+mutta+tämä+on+minulle+sopinut.
Nytkin+alla+käyttökelpoinen+käytetty+nastarengassarja,+jonka+nastat+kenties+ovat+kuluneet,+mutta+joissa+kulutuspintaa+on+riittävästi.+Ne+riittävät+omiin+kaupunkiajoihini+vallan+mainiosti.
06.11.2021 16:50
Mistähän+johtuu,+että+olen+autokaupoissa+aina+tullut+toimeen+ilman+autotohtoria.
19.+auto+menossa.
Olen+koulutukseltani+ekonomi,+mutta+siitä+huolimatta+tunnen+ja+tiedän+autojen+tavanomaiset+vikapaikat.
Toki,+jos+kädessä+sattuu+olemaan+viisi+peukaloa,+saattaa+autotohtorista+tässä+olla+hyötyä.
06.11.2021 10:32
Hovioikeuden+tekemä+päätös+parantaa+käytetyn+auton+ostajan+asemaa+merkittävästi+ja+tapaukseen+voi+tarvittaessa+viitata+oikeuden+diarionumerolla.
Mitä+opimme?
Ostajalla+on+kaupankäynnin+kohteesta+toki+selonottovelvollisuus,+mutta+myyjän+vastuu+annetuista+tiedoista+on+suurempi.
Harvalla+tosin+on+kanttia+viedä+asia+oikeuskäsittelyyn,+koska+takkiinkin+voi+tulla.
Tämä+on+kuitenkin+askel+eteenpäin.
05.11.2021 16:32
Onhan+se+250:n++jo+1800+kierroksella+antama+500+Nm+aika+hyvä+luku!
Toisaalta+sekä+350+että+250+ovat+jäämässä+kai+historiaan+kun+uudet+aikaisempaa+tehokkaammat+mallit+käyttävät+sitä+1950+m3+lohkoa.
Itsellä+E220CDI+mutta+olen+ollut+moottorin+mahdollisesta+nokeentumisesta+vähän
huolissani,+koska+sen+kierrokset+käytännön+ajossa++harvoin+nousevat+edes+1800:teen.+(110+/+1400+-+1450+A9)
Olen+kirjoittanut+muualla,+että+ajoin+syyskuussa+kolme+viikkoa+Euroopassa,+joten+pannu+sai+kyllä+siellä+kyytiä,+mutta+koen+että+dieseliä+pitäisi+sitten+kuormittaa+ja+ajaa.
04.11.2021 11:37
Nyt+en+ymmärrä!
En+ostaisi++yli+kolme+vuotta+vanhempaa+tai+yli+100.000+km+ajettua+mersua+tai+muutakaan+autoa+Saksasta.
Ostospaikkana+tulisi+lisäksi+olla+suurehko+autoliike,+eikä+mikään+paikkakunnan+laitamilla+oleva+häkkikauppa.
Paras+tietenkin+on,+jos+aikaisempia+omistajia+on+vain+yksi,+kaksikin+vielä+käy,
mutta+jos++lyhyen+ajan+sisällä+on+kolme,+hälytyskellojen+tulisi+jo+soida.
Miten+nämä+asiat+ovat+niin+vaikeita+ymmärtää?
Autoja+on+Saksassa+pilvin+pimein+valittaviksi.
Mobile.de+ja+Autoscout.de+ovat+hyviä+apuvälineitä+auton+haussa.
Jos+hakee+jotain+Suomessa+käyttökelpoista+auton+erityisominaisuutta+-
esim.+Eberiä,+tai+nykyisin+vaikkapa+yleistynyttä+adaptiivista+vakionopeudensäätöä.
Hakuehtoihin+sopivia+autoja+voi+ensin+olla+vaikka+50,+mutta+kun+ehtoihin+lisää+webaston+tai+adaptiivisen+nopeudensäädön+jäljelle+jää+vain+yksi+tai+kaksi+autoa.
04.11.2021 11:14
Ehkä+Poliisi+saa+ja+voi+tulkita,+mutta+tarjoan++41+km/t.
Yli+40:n+ylitys+tulkitaan+vakavaksi+piittaamattomuudeksi+liikennesäännöistä.
Siinä+ei+taida+auttaa+edes+se,+että+syyllinen+tarvitsee+korttia+työssään.
04.11.2021 10:22
Vai+niin,+minulla+on+19.+auto+(S212+E220CDI)+menossa!
Siitä+huolimatta+katson+autotarjontaa+päivittäin+ja+jatkan+kanssalukijoiden+neuvomista+mikäli+tarpeen.
Olen+näillä+sivulla+takavuosina+myös+kirjoittanut+autohakuoppaan+Saksasta+tosin+eri+nimimerkillä.
Samat+asiat+pätevät+yhä.
03.11.2021 18:52
En+ole+aivan+varma+että+ymmärrän,+mitä+aloittaja+tarkoittaa,+mutta+jos+Saksassa+hankintatuetun+auton+puolen+vuoden+kuluttua+saa+myydä+muulle+kuin+hankintatukeen+oikeutetulle+uudelle+omistajalle,+syntyy+siitä+tietenkin+uudelle+omistajalle+etua.
Suomessa+verotuspäätös+kuitenkin+tehdään+aina+vastaavan+Suomessa+hinnoitellun+auton+perusteella+ja+veroa+menee+siis+kyllä+aina+täällä.
Hankintaetu+lienee+kuitenkin+porrastettu+niin,+että+tuo+mainittu+€+9.000,-+on+maksimi+ja+että+keskihintaisia+autoja+ei+tueta+yhtä+suurella+määrällä.
02.11.2021 09:48
Näin+kai+se+menee!
Tilanne+on+toinen,+kun+sähköä+on+saatavilla+joka+nurkasta.
Itselläni+tosin+on+80+litran+dieseltankki.
01.11.2021 09:30
Tämä+näkemys+yksityisistä+autonmyyjistä+on+valitettavan+yleinen.
Olen+harvakseltaan+myynyt+neljä+autoa+suoraan+tuleville+omistajilleen+-+siis+käyttöön+-+eikä+puhelin+kertaakaan+sen+vuoksi+ole+soinut,+että+ostajat+olisivat+kaupan+jälkeen+löytäneet+autoista+joitain+sellaisia+vikoja,+joista+minun+myyjänä+olisi+tullut+olla+tietoinen.
No,+autot+ovat+tosin+olleet+uudehkoja,+alle+100.000+ajettuja.
Jos+itse+ostaa+paalitavaraa,+eikä+ymmärrä,+että+yli+10-vuotiasta+autoa+ei+juurikaan+kannata+ostaa,+niin+se+on+kyllä+aivan+oma+vika!
30.10.2021 18:34
Vaikka+nykyään+ylipäätään+ajan+aika+vähän,+en+voi+olla+huomaamatta+niitä+"minä"+-tyyppejä,+jotka+erityisesti+pääkaupunkiseudulla+eivät+edes+yritä+noudattaa++yhteisiä+pelisääntöjä!
Tarkoitan+niitä+vanhoilla+"punaisilla"+ajajia,+jotka+sitten+ruuhkaisissa+risteyksissä+estävät+liikenteen+muilta,+koska+eivät+ymmärrä,+että+ajotapa+tukkii+risteyksen!
Paljon+on+niitäkin,+jotka+eivät+noudata+punaista,+silloin+kuin+muuta+liikennettä+ei+ole!
29.10.2021 17:37
Nämähän+ovat+asennevammaisten+kirjoituksia!
Yleiset+tiet+eivät+tosiaankaan+ole+tarkoitettu+muuhun+kuin+tavalliseen+etenemiseen.
Tällaiset+hullut+haluan+pois+liikenteestä!
27.10.2021 16:58
Paras+neuvo+tässä+on+juuri+se,+että+pysy+asiassa,+äläkä+hermostu!
22.10.2021 16:59
Noilla+ajokilometreillä+ei+kannata+pitää+autoa+ollenkaan.
Julkisia+käytettäessä+on+tosin+otettava+huomioon+se,+että+joudut+kantamaan+jokaisen+kauppa-+ym.+kassin+pysäkiltä+kotiin+satoi+tai+paistoi.
Jos+pysäkki+on+lähellä+ja+olet+nuori,+se+ehkä+käy.
21.10.2021 15:48
Vai+niin,+tai+jassoo!
21.10.2021 15:41
37 / 91