Vapaa kuvaus

Aloituksia

66

Kommenttia

1802

1. Nyt+vaikuttaa+taas+vähän+siltä,+että+asia+on+taas+kerran+väännettävärautalangasta!Oy:tä+kutsutaan+juriidiseksi+henkilöksi.+Se+vastaa+siis+toiminnastaan+vain+osakepääomallaan,+siis+niin+kauan+kuin+sitä+osakepääomaa+on!Näin+ollen,+mikäli+osakeyhtiö+itse+hakeutuu+tai+haetaan+jonkun+velallisentoimesta+konkurssiin,+oy:n+omistaja+ei+pääsääntöisesti+joudu+velkoja+omasta+pussistaan+maksamaan,+vaan+ne+jäävät+velallisen+tappioksi+-+käytin+esimerkis-säni+sanaa+"lompakko".Velkojat+ovat+konkursseissa+usein+lääninverovirastoja,+jotka+peräävät+oy:n+maksamattomia+arvonlisäveroja+tai+maksamattomia+eläkemaksuja.Oy:n+omistaja+joutuu++yhtiön+veloista+maksuvelvolliseksi+vain+silloin,kun+hän+omalla+nimellään+on+mennyt+takaamaan+yhtiön+velkoja+-+ei+siismuuten.Toiminimi+yhtiömuotona+on+taas+sellainen,+että+toiminimen+omistaja+-+jotakutsutaan+luonnolliseksi+henkilöksi+-+vastaa+toiminimen+tekemistä+kaikista+sitomuksista+itse,+lue:+Siis+omalla+lompakollaan!Enempää+rautalankaa+ei+valitettavsti+ollut+käytössä!
  2. Kaikkien+on+kuitenkin++toimittava+voimassa+olevien+lakien+mukaan,+riippumatta+siitä,+mihin+uskontokuntaan+myyjät+kuuluvat,+joten+olen+edelleen+ns.+huuli+pyöreänä,+sillä+en+ymmärrä,+miten+itse+ostospaikalla++olisi+mitään+tekemistä+ostettavan+auton+kanssa.Ihmettelen+myös+ostajien+ymmärrystasoa.Ostajan+on,+kuten+edellinen+kirjoittaja+sanoo,+tehtävä+niin+kattava+kauppasopimus+-+voi+aivan+hyvin+olla+ruutupaperikin+-+joka+on+osapuolten+allekirjoittama.+Paperille+on+merkitty+ainakin+ne+kaupankohteen+viat+ja+puutteellisuudet,+joista+jälkeenpäin+ei+siis+voi+reklamoida.Mikäli+autossa+kuuden+kuukauden+sisään+sitten+ilmenee+sellainen+vakava+vika,+joka+ei+johdu+luonnollisesta+kulumisesta,+iästä+eikä+ajetuista+kilometreistä+ja+että+se+on+luonteeltaan+sillä+lailla++piilevä,+että+sen+on+täytynyt+olla+autossa+jo+ostoshetkellä,+niin+vain+silloin+on+mahdollista+saada+myyjä+osallistumaan+jollain+osalla+korjauskustannuksiin.Ei+hänenkään+koko+autoa+uudenveroiseksi+tarvitse+korjata.Koska+ostajien+tietämystaso+autoista+ja+niiden+ominaisuuksista+on+vähenemään+päin+ja+koska+heitä+kuitenkin+on+moneen+junaan,+olen+sitä+mieltä,+ettei+ammattimainen+myyjä+sananmukaisesti+saa+myydä+autoa,+joka+jo+myyntihetkellä+on+liikennekelvoton.