Vapaa kuvaus

Aloituksia

66

Kommenttia

1802

1. Pakko+kertoa+tähän+liittyvä+tarina+yli+20+v+sitten.Olin+menossa+oppilaitokseen+kotoani+opettamaan+aika+pitkän+matkan+päästä.-+Pimeällä+vilkkaalla+valottomalla+moottoritiellä+tyhjenee+odottamatta++rengas.-+Saan+kuin+saankin+auton+pysähtymään+pientareelle.-+On+rapakeli,+kukaan+ei+ainakaan+hiljennä+ohiajaessaan.-+Tunti+alkaa+08:15h+ja+odottajia+aina+25+henkilöä.-+Varusteina+puku,+pikkukengät+ja+solmiokin.-+Loput+tiedätte,+tunkki+ja+rengas+esiin.-+Vanne+tuli+vaihdetuksi,+enkä+myöhästynyt+kuin+10-15min.-+Ulkonäkö+ei+työn+jälkeen+oikein+kestänyt+peiliä,+mutta+hommat+tulivat+tehdyiksi.-+Hinausauto?+ei,+sillä+tämä+tapahtui+ennen+varsinaista+kännykkäboomia,+ehkäv.+1998.PS.+Olin+silloin+Opelisti+ja+auto+oli+Vectra+B.
  2. Pitää+ostopaikasta+riippumatta+ymmärtää,+että+12+vuotta+vanha+auto+ei+ole+uusi.Myyntipäivänä+katsastettuna+ei+voi+olla+varma+kuin+siitä,+että+auton+jarrut,+renkaat,+iskunvaimennus+ja+esim.+korin+ruoste+ja+muut+lain+vaatimat+turvallisuusasiat+ovat+aisoissa.Muut+viat+eivät+kuulu+katsastukseen,+elleivät+ne+ole+ilmenneet+itse+katsastuksessa.Eri+asia+on+sitten,+onko+autosta+myyntihetkellä+annettu+väärät+tiedot+tai+onko+myyjä+tietoisesti+peitellyt+vikoja.Jos,+niin+tämä+on+tavalla+tai+toisella+kyettävä+näyttämään+toteen.Muuten+käytetty+auto+myydään+sellaisena+ja+niine+varusteineen+kuin+se+myyntihetkellä+on+ostopaikasta+riippumatta.