Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mersuforumilla+yleensä+tiedetään+nämä+asiat.
Minun+ajatukseni+oli+siis+väärä.+Tosin+joku+kaukainen+kello+soi,+että+auton+ns.+"hätäkäyttö"+rajoittaa+kierrosluvun+mainittuun+3000+rpm.
Sorry,+minusta+ei+apua+tähän.
19.09.2020 19:16
Arvelen+olevani+kyvykäs+kommentoimaan+tätä.
Olen+toistakymmentä+vuotta+ajanut+Mersun+automaatteja+-+en+tosin+maastureita.
Et+kerro,+mistä+nopeusalueista+on+kysymys.+Ensinnäkin+arvelen,+että+kysymyksessä+on+turbodiesel.
Nykyautomaatit+saattavat+hyvinkin+alhaisissa+nopeuksissa+käyttää+isojakin+vaihteita+mikäli+vääntö+riittää.+Esimerkinomaisesti+(+E220)+D9+kytkeytyy+ekoasennossa+jo+lukemassa+110.+(kierrokset+vain+1400)+En+ole+kokeillut,+mutta+sport-asennossa+"ysi"+tuskin+kytkeytyy+ollenkaan,+koska+sekä+8+ja+9+ovat+ylivaihteita.
Mutta+kun+nopeus+nousee,+ilmanvastus+lisääntyy,+suurin+vaihde+ei+ehkä+enää+kytkeydy,+koska+vääntö+ei+riitä.+D7+on+suora.
En+pidä+tätä+annetuilla+tiedoilla+minään+vikana.
19.09.2020 10:34
Unohda+koko+juttu!
Etkö+nyt+ymmärrä,+etteivät+käytettyjen+autojen+myyjät+tosiaankaan+ole+mitään++"tietäjiä"+koskien+kaupan+kohteena+olevien+autojen+ominaisuuksia,+huoltovälejä+ja+sen+sellaisia.+Näistä+asioita+ostajaehdokkaan+on+vain+itse+otettava+selvää.++Jokainen+käytetty+auto+on+yksilö+ja+siitä+on+mitä+ilmeisemmin+luovuttu+nimenomaan+siksi,+että+siinä+on+joku+kalliiksi+arvioitu+korjaamista+vaativa+asia.
On+paljon+halvempaa+vaihtaa+hihnat+sun+muut+heti+kaupan+jälkeen,+niin+kauan+kuin+ne+ovat+ehjiä,+eikä+jäädä+odottamaan,+että+jotain+ikävää+tapahtuu.
Ellei+näihin+korjaamisiin+sitten+ole+varaa,+on+koko+auto+parempi+jättää+kauppaan.
Mikä+tahansa+tielle+jääminen+tapahtuu+nimittäin+aina+viikonloppuna,+yleensä+auto+on+täynnä+huutavia+lapsia+ja+lisäksi+on+pimeää+tai+sataa.
Olen+kokemusperäisesti+suositellut+edes+vähän+uudempien+-+alle+10v.+ikäisten+autojen+ostoa.+Vanhoihin+autoihin+kun+ei+myönnetä+edes+autopalveluvakuutusta+-ainakaan+erikseen+-+joka+yleensä+sisältyy+kaskoon.
19.09.2020 10:17
En+tosiaankaan+jaksaisi+inttää+tästä,+mutta+kommenttina+sille+jonka+mielestä+kaksi+matkalaukkua+mahtuu+mihin+autoon+tahansa+lisään,+että+on+olemassa+myös+hieman+kookkaampia+matkalaukkuja.
Lisäksi+puhun+vähän+pidemmistä+automatkoista+-+vaikkapa+1+-2+viikkoa+Euroopassa.+Mikäli+matkustajina+silloin+ovat+kaksi+aikuista+ja+vaikkapa+pari+teini-ikäistä+lasta,+niin+ns.+keskiluokan+autot+ovat+kokonsa+ja+tehonsakin+puolesta+siihen+hommaan+pieniä.
Olen+useammin+kuin+kerran+ajanut+hiihtolomalla+(v.8)+Pohjois-Saksasta+lauttarannasta+Alpeille+mainitulla+kuormalla+-+kerran+jopa+Italian+Madonnaan+saakka.+Aika+moni+auto+on+siihen+ahdas,+vaikka+olisi+suksilaatikko+katolla.
Mutta+palataan+alkuperäiseen+kysymykseen.
Auto+on+silloin+sopivan+kokoinen,+kun+mitään+tavaraa+ei+tarvitse+ottaa+matkustajatiloihin.
Joku+saattaa+myös+kysyä,+ettenkö+tiedä,+että+näin+pitkään+matkaan+käytetään+lentokonetta!
Kyllä,+mutta+ns.+hiihtolomaviikot+on+varattava+jo+aikaisin+syksyllä+ja+ne+ovat++mainitulle+porukalle+hinnakkaita.
Auton+mukanaololle,+on+laskettelukohteessa+ollut+myös+omat+etunsa.
Lisäksi+olen+vuosien+varrella+huomannut,+etten+autobaanalla+suinkaan+ole+ollut+ainoa+suomalainen,+jokaiselle+matkalle+on+aina+jokunen+muukin+riittänyt.
Hollantilaisia+ja+brittejä+näkyy+eniten,+heillä+kun+ei+ole+minkäänlaisia+kukkuloita.
Nythän+ei+tiedä,+pääseekö+enää+millään+vekottimella.
17.09.2020 17:04
Harvassa+paikassa+tällaisia+luottomyyjiä+on.
Autoa+valitessaan+harva+tarkemmin+miettii,+miten+hyvin+auto+sitten+käytännössä+sopii+omiin+käyttötarkoituksiin.
Perheellisenä+otin+takavuosina+kaksi+isoa+ns.+kovamuovista+matkalaukkua+mukaan+ja+sovitin+niitä+eri+autojen+matkatavaratiloihin.+Minulle+oli+ensiarvoisen+tärkeää+tietää,+mahtuvatko+nämä+laukut+pitkittäin+tai+poikittain+päällekkäin.+Jos+tila+on+puolikin+centtiä+liian+matala,+auton+kuljetuskapasiteetti+putoaa+samalla.+
Siinä+riitti+automyyjillä+ihmettelemistä!
Arvelivat+minua+joksikin+kaupustelijaksi.
Joku+koiranleuka+voi+tietenkin+tässä+sanoa,+että+osta+autoon+sopivat+matkalaukut,+mutta+olemassaolevistakin+voi+aloittaa.
Hyvin+suunniteltu+on+mielestäni+edelleen+puoliksi+tehty!
17.09.2020 11:42
Vanha+aloitus,+mutta+tässä+mersumies+ZJJ!
En+ymmärrä,+miten+Corollaa+voidaan+verrata+Octaviaan?
Kysymyksessähän+ovat+aivan+eri+kokoluokan+autot!
Molempien+akseliväli+voi+toki+olla+sama+tai+lähes+sama,+mutta+käytännön+tilat+ovat+toiset.
17.09.2020 11:24
Suomi+24+on+väärä+paikka+näille+asioille.
Etkö+aikanaan+pyytänyt+alvillista+kuittia?!
Minä+kuulin+jo+ensimmäisen+kerran+v.+1961,
että+asiakkaan+oikeus+on+aina+saada+kuitti.
Tämä+asia+ei+myöhemminkään+ole+muuttunut.
10.09.2020 18:59
OK,+meidänkin+piti+lähteä+lyhyin+päivämatkoin+E-Mersulla+touko-kesäkuussa+Välimerelle+ja+Andorran+kautta+Atlantin+puolelle.
Saas+nähä,+jääkö+matka+kokonaan+toteutumatta.+Keväällä+luulimme+vielä,+että+viimeistään+syksyllä+pääsee,+mutta+nyt+matkaa+odotellessa+ennättää+jo+masentua+siitä,+saako+Finnlinesille+etukäteen+maksettuja+matkoja+ja+muutamia+hotellivarauksia+myöhemmin+mitenkään+hyödynnettyä+ja+että+palaako+maailma+ylipäätään+ennalleen.
09.09.2020 11:11
Puhuin+asiasta+yleisellä+tasolla.
Käypä+kokeilemassa+niitä+mäkiä+-+sinne+on+Travemündestä+n.+400+km+-+mutta+sen+lupaan,+että+joutuu+pistämään+pienempiä+vaihteita+pesään.
Oletko+anonymi+ajanut+Euroopassa+niin+paljon,+että+tiedät,+ettei+Saksassa+ketään+saa+"pussittaa"!+Olen+viimeksi+kunnolla+kinannut+tästä+asiasta+tällä+palstalla++n.+puoli+vuotta+sitten,+eikä+asia+oikein+ollut+mennä+jakeluun.
Tästä+syystä+lujaa++-+sanotaan+nyt+vaikka+yli+180+lasissa+-+jatkuvasti+ajavan+mielestä+tuntuu,+ettei+edellä+olevissa+autoissa+ole+taustapeilejä+tai+ettei+niitä+käytetä.
Taaempana+lujaa+ajava+sananmukaisesti+muilta+"pyytää+anteeksi",+sillä+kaikkien+on+säännösten+mukaan+annettava+edetä+omaa+valitsemaan+vauhtia.
Näitä,+siis+n.+130+-+140+km/h+ajavia+"peilittömiä"+pikkuautoja+ja+mielestäsi+eteesi+oikealta+tulevia+riittää+koko+ajan,+eikä+heidän+lain+mukaan+sananmukaisesti+edes+tarvitse+vilkaista+taustapeiliin,+todetakseen+mikä+siltä+tulee.
Vain+pieni+virhearviointi+näissä+nopeuksissa,+niin+soppa+on+valmis.
08.09.2020 19:31
Riippumatta+siitä,+minkä+automerkin+sivulla+ollaan,+aina+toivotaan+vain+niitä+tehoja!
Olen+ajanut+Euroopan+halki+Välimerelle+saakka+parikin+kertaa+ja+yli+10+kertaa+Itävaltaan+ja+Ranskaan.+Ainoa+paikka+missä+pienitehoinen+auto+hyytyy,+on+Saksan+Kassel-nimisen+kaupungin+lähellä+olevat+pitkät+nousut+eteläänpäin+ajaessa.
Olisiko+tämä+se+asia,+jonka+vuoksi+niitä+tehoja+tarvitaan?
Suomessa+80+-+100+kW+riittää+aivan+hyvin.
Aika+moni+ei+autolla+edes+käy+ulkomailla,+vaikka+asia+voi+vähitellen+yleistyä,+kun+lentokoneen+käyttö+huvimatkoihin+nykyisestään+kallistuu.
Lehtitietojen+mukaan+voidaan+jo+todeta,+että+liian+tehokkaat+autot+sellaisten+henkilöiden+käsissä,+jotka+yleiselle+liikenneturvallisuudelle+antavat+palttua,+on+selvä+ja+lisääntyvä+liikenneturvallisuusriski.
07.09.2020 09:08
Et+taida+sitten+olla perillä+kuinka+kauan+asian+käsittely+Käräjäoikeudessa+kestää+ja+kuinka+paljon+se+saattaa+maksaa.+Ensinnäkin+sinun+on+päätettävä,+mistä+aiot+sitä+myyjää+syyttää.
Ei+siis+riitä,+että+kovaan+ääneen+sanot+siellä,+että+"Kaikki+on+päin+peetä"
Vaikka+kuluttajansuojalaki+ei+yksityishenkilöiden+kesken+käytävässä+kaupassa+ole+voimassa,+Suomessa+on+kyllä+olemassa+KAUPPALAKI+tavanomaisine+virhesäännöksineen.
Oikeudessa+vaaditaan+kuitenkin+aina+kiistaton+näyttö,+eikä+siellä+mikään+ns.+"mutu"+kelpaa.+Älä+unohda,+että+esittämäsi+näyttö+saattaa+osoittatua+oikeudelle+riittämättömäksi+ja+sinut+määrätään+maksamaan+myös+vastapuolen+oikeuskulut.
Mikäli+kävisi+niin,+että+voitat,+käräjäoikeuden+kulut+maksavat+riitaan+nähden+moninkertaisesti.
04.09.2020 18:06
Aloittajan,++sinällään+aivan+hyvä+huomio,+onnistuttiin+taas+tässäkin+vesittämään+kokonaan!
Peltikolarit+ja+sen+sellaiset,+tapahtuvat+useinkin+juuri+siksi,+että+liikenteessä+nopeasti+tapahtuu+joku+ns.+"Ennalta+arvaamaton+tapahtuma",+joka+sitten+vaikuttaa+kauas+taakse!
Pidän+edellä+kuvattua+tapahtumaa+liikennesääntöjen+vastaisena,+silloinkin+kun+kyyditettävää+ei+tarvitse+odottaa,+koska+kaksoispysäköinti+on+jo+aikaisemminkin+ollut+kiellettyä.+Pidän+edelleen+myös+nykyään+luvallista+taskuparkkeerausta+vastakkaiselle+puolelle+katua+ongelmallisena,+nimenomaan+sen+aiheuttaman+arvaamattomuuden+vuoksi.
Tapa+-+jos+se+yleistyy+-+vaarantaa+liikennettä+aivan+turhaan,+sillä+asia+tulee+kyllä+pitkään+yllätyksenä+monille+autoilijoille.+Oikeusistuimien+ruuhkat+vain+lisääntyvät,
kun+näitä+asioita+aletaan+puida+siellä.
Kannatan+vanhaan+käytäntöön+palaamista,+ei+yhden+momentin+muuttaminen+niin+paljon+lainsäädäntötyötä+vaadi.
01.09.2020 10:17
Asialla+ei+liene+suurempaa+merkitystä,+enkä+ala+siitä+inttämään,+mutta+kannattaisi+kenties+lukea+autolehtiä!
2,2+moottorin+asennus+C+-+Vectrassa+poikkeaa+lähes+kaikista+muista+alunperin+etuvetoisiksi+suunnitelluista+moottoreista.+Moottori+oli+käytössä+myös+Omegoissa.
Avaa+konepelti,+niin+huomaat,+että+moottorin+imupuoli+on+edessä+eikä+takana.+Minulla+oli+parikin+2,2+Vectra+C:tä++10+-+15+vuotta+sitten.+
Uusien+autonmoottoreiden+suunnittelu+kaikkine+nykyisine+päästövaatimuksineen+on+nimittäin+sen+verran+kallista+puuhaa,+että+aika+usein+vanhaa+vain+päivitetään,+koska+joka+hätään+ei+saada+uutta.
Tästä+saadaan+lisäksi+hyvä+"aasinsilta"+mm.+mersuihin,+joka+on+päättänyt+ostaa+osan+moottoreistaan+Ranskasta.
Sama+koskee+Toyotan+HI-Acea,+jonka+moottori+olisi+tullut+suunnitella+uudelleen,+mutta+päädyttiin+yhteistyöhön+eurooppalaisen+valmistajan+kanssa.+Kysymys+on+ns,+WIN+-+WIN+tilanne,+molemmat+saavat+yhtenevistä+moottoreista+ns.+suurtuotantoedun.
01.09.2020 09:34
Voi+olla,+ettei+Opelilla+enää+ole+ketjukoneita,+mutta+minulta+hyppäsi+ketju+yhden+hampaanvälin+yli+autoa+pihassa+käynnistäessä.+Se+riitti+kannen+viottumiseen.
Vectra+C,+2,2.+Kilometrilukema+vain+41.000!
Ei+siinä+mitään+varottelua+ollut!
Nuorimmatkin+Vectra+C:t+ovat+nyt+jo yli+kymmenvuotiaita.+Meni+toki+kokonaisuu-dessaan+takuuseen,+mutta+silloin+uskoin+lopulta,+ettei+GM+sananmukaisesti+"osaa"+valmistaa+autonmoottoreita.
Se+2,2+on+aikanaan+suunniteltu+Opel+Recordiin+pitkittäisasennukseen+huomattavasti+pienitehoisempana,+eikä+se+siis+vuosimallista+riippuen+enää+Vectrassa+110+kW+molemmilla+puolin+olevilla+tehoilla+ole+mitenkään+varma+peli.
31.08.2020 11:02
Ei+näköjään+kukaan+nuorempi+viitsinyt+asiaa+tutkia,+vaikka+niin+odotin!
Huomasin,+ettei+kukaan+puoleentoista+vuoteen+ollut+tuonut+yhtään+S250+autoa,+jota+vähän+ihmettelen,+vaikka+niitä+Saksassa+kyllä+on+kaupan.
Veroihin+saa+helposti+vähänkin+nuoremman+yksilön+kyseessä+ollen+kulumaan+7+-+8.000,-+euron+verran.
Joku+mainitsi,+että+hääajoautoksi+ÄSSÄN+kannattaisi+kenties+tuoda,+mutta+ajoja+pitäisi+sesonkiaikanakin+olla+aika+paljon.+Lisäksi+ei+mikä+tahansa+kelpaa,+koska+auton+tulisi+mielellään+olla+valkoinen+sekä+siinä+pitäisi+olla+kattoluukku+ja+nahkasisustus.
Ei+taida+kannattaa+ainakaan+ainoana+työnä+pelkästään+työn+kausiluonteisuuden+takia.+Harrastuksena+tietenkin,+mutta+se+on+kallis+harrastus.
29.08.2020 18:42
Niin+on+minunkin+mersussani,+mutta+valo-ongelma+on+usein+kyllä+siinä,+ettei+nykyautomatiikka+aina+reagoi+sateeseen,+sumuun,+tms.+jolloin+valot+etenkin+taakse+monasti+jäävät+syttymättä.
Toisaalta,+mikäli+kuljettaja+itse+sisäistää+asian,+ei+ole+mielestäni+niin+suuri+vaiva+itse+kääntää+katkaisin+pois+automaattiasennosta+-+vain+yksi+pykälä!
Kokonaan+oman+ryhmänsä+muodostavat+ne+yksivaloiset+autoilijat,+jotka+eivät+autoa+ajaessaan+koskaan+katso+mittaristoa.+Arvelevat+mittariston+olevan+turha+lisävaruste.
Kaikki+autot+-+halvemmatkin+-+ovat+jo+noin+vuodesta+2000+alkaen+itse+ilmoittaneet+kuljettajalle,+mikä+polttimo+on+palanut.
Okei,+polttimon+vaihto+voi+joskus+olla+kallista+ja+jopa+ns,+kätilön+touhua,+mutta+oman+turvallisuuden+kanssa+on+kyllä+turha+urheilla.
26.08.2020 11:32
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä,+mutta+mielestäni+ensimmäinen+Audi+1960-70+luvun+taitteessa+oli+Audi+60.++(Voi+toki+olla,+että+Audi+100+esiteltiin+vähän+aikaisemmin)
Audi-60:n+korimalli+oli++kutakuinkin+suoraan+otettu+DKW+F102-mallista+vain+pienin+ulkonäkömuutoksin.
Ei+myöskään+pidä+unohtaa+ns.+välimalliksi+jäänyttä+porrasperäistä+NSU+K70-mallia,+josta+sitten+kaupan+jälkeen+tuli+ensimmäinen+etuvetoinen+VW,+eli+VW+K70!
26.08.2020 10:55
Minä+en+ainakaan+voinut,+vaikka+yritin,+sillä+koeajoin+jo+v.19+Mondeon,+silloisen+Avensiksen+ja+Octaviankin+ajatuksella,+että+kahden+hengen+taloutemme+auto+voisi+kenties+olla+halvempi.+Asia+on+ollut+esilla+aikaisemminkin.
Tuntuivat+kaikki+kuitenkin+W211+-+Face+Lift+-+mallin+jälkeen+heppoislta,+etenkin+automaatin+toiminta+jätti+paljon+toivomisen+varaa.
Auto+vaihtui+sitten+maaliskuussa+-19++S+212+220CDI+autoon,+johon+pääsääntöisesti+olen+ollut+tyytyväinen.+Myönnän+kyllä,+että+samalla+välirahalla+olisi+saanut+uusiakin+autoja,+mutta+farkussa+on+kuitenkin+tilaa+sen+verran,+että+se+välillä+käy+pienestä+pakettiautosta.
Ei+siinä+vanhassakaan+-+vuosittain+merkkihuollettu+-+mitään+vikaa+ollut,+maksoin+siis+vain+siitä+turvallisuudentunteesta,+etteivät+korjaamiset+heti+tule+eteen.+Keskikulutus+per+100+km+laski+litralla,+sillä+nykyisessä+on+EURO-6+moottori,+edellisessä+EURO-5.
25.08.2020 11:38
Vaikka+ajelenkin+aika+tuoreella+mersulla,+ei+minulla+ainakaan+täällä+Helsingissä+ole+ollut+tarvetta+olla+noudattamatta+sääntöjä.+Ajan+säästö+on+minimaalinen.
Ehkä+se+johtuu+siitä,+että+rikkeet+tulevat+uusienkin+sakotussääntöjen+perusteella+turhan+kalliiksi.
Toisaalta+minulla+on+ollut+aikaa+seurata,+kuinka+autot+liikennevaloristeyksissä+ajavat+selvästi+punaisilla,+eikä+edes+vanhoilla+keltaisilla.+Ns.+liikennesilmän+puuttuminen+merkittävä+haittatekijä+liikenteen+sujuvuudessa,+koska+vihreät+valot+palavat+jo+toiselle+suunnalle.+Risteyksiä+tukitaan+aivan+turhaan+-+usein+siksi,+että+on+ajettu+punaisella.
Näille+tarjoan+aina+kaukovalovilkkua,+mutta+eivät+useinkaan+ymmärrä+mitä+tarkoitan.
18.08.2020 20:12
En+minäkään+ole+mitenkään+kateellinen,+on+minunkin+mielestä+kivaa+jos+noin+hyvin+osaa+asiansa.+Tässäkin+pätee+vanha+totuus,+että+se+tili+tehdään+ostaessa+-+ei+myydessä.+Niitä+€+150,-+autoja+ei+vain+joka+päivä+ole+tarjolla,+eivätkä+työssäkäyvät+niitä+ennätä+metsästellä.+Yli+15+vuotta+vanhat+autotkaan+eivät+ole+kovin+suosittuja.+Myyntiä+auttoi+tietenkin+tuore+leima.
Eikö+kannattaisi+tehdä+jonkinmoiset+laskelmat+ja+anoa+starttirahaa+oman+lafkan+perustamiseksi?
18.08.2020 19:59
43 / 80