Mitkä autot ovat vähävikaisia vielä 15 vuotiaina?

Anonyymi

39

2543

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      toyota ykkönen

      • Anonyymi

        Yllättävää tuo ylivoima, mutta eipä kaikkia japsimerkkjjäkään kannata ostaa. Osa aika kehnoja.


    • Anonyymi

      Kun uutta ostaa, voi ostaa sen mikä miellyttää eniten, mutta vanhenpaa ostaessa ei taida merkeissä olla montaa järkevää vaihtoehtoa.

      • Anonyymi

        Pitää ottaa myös huomioon kilometrit ja hinta käytettyä hankkiessa.


    • Anonyymi

      Ajomäärät ne ratkaisee ja huolenpito.
      Katsastustilasto kertoo vain sen viedäänkö auto korjausten ja huollon jälkeen sinne vai ihan tuosta vain.

      • Anonyymi

        Monessa autossa ajomäärä nopeasti ajettuna kuumalla moottorilla pelastaa tilanteen. Samaan moni auto ei pysty vaikkapa 15 vuoteen kertaakaan avaimella moottoriin koskematta. Kenties kerran polttoainesuodatin ei muuta. Glykolit, jarrunesteet ja kaikki muukin edelleen moottorissa. Muuten kuin uusi moottori, mutta vasta 300 tkm ajettuna.


      • Juuri näin.
        Itse olen voinut pysyä suhteellisen uusissa autoissa, eli vanhin jonka olen katsastanut, oli yhdeksänvuotias - 205.000 km katsastushetkellä ajettu.
        Olen vienyt autot katsastukseen joskus jopa mielijohteesta aikaa varaamatta ns. "Drive - in" katsastukseen.
        Minä olen siis vienyt auton "tosta vaan" katsastajalle. Hylky on tullut vain kerran, etupään väljästä nivelestä ja kerran korjauskehoitus iskunvaimennuksesta. Molemmat aika pienillä kilometreillä, alle 100.000.
        Kuluvia osia siis molemmat.
        Jarruja on vuosihuoltojen välissäkin itse ymmärrettävä käydä herkistämässä jossain, silloin kun ajossa alkaa ilmetä pientäkin jarrujen puoltoa.
        Jarrujen uusiminen tulee aina joskus eteen, riippumatta siitä säästeleekö niitä vai ei.
        Tässä oli puhe kymmenen vuotta vanhasta autosta. Jarrut on silloin uusittu ainakin kertaalleen.
        Liikenteessä näkee tosin paljon autoja joiden jarruvalot syttyvät tämän tästä, vaikka kaasun nostaminen ajaisi aivan saman asian.
        Eli summa summarum, auton kokonaishuolenpito on avainasia.


    • Anonyymi

      Kuva ei riitä, maksumuurin takana koko juttu.

    • Anonyymi

      Tälläkin hetkellä kolmen automerkin omistajana, joista Toyota (Corolla Verso 1,8 aut.) vanhin 15 v. voin yhtyä kyllä tutkimuksen tuloksiin. Autossa ei ole ollut kerrassaan mitään vikaa akun pettämisen lisäksi koko aikana.

      • Anonyymi

        Tämä kertoo lohdutonta totuutta siitä miksi tuosta 15 vuotta
        vanhasta toyotasta joutuu maksamaan enemmän kuin samanikäsistä
        muista merkeistä. Jotkut sanovat toyotia ylihintaisiksi, mutta
        eivät ole, kysyntä ja luotettavuus määrittää hinnan, vanhanakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kertoo lohdutonta totuutta siitä miksi tuosta 15 vuotta
        vanhasta toyotasta joutuu maksamaan enemmän kuin samanikäsistä
        muista merkeistä. Jotkut sanovat toyotia ylihintaisiksi, mutta
        eivät ole, kysyntä ja luotettavuus määrittää hinnan, vanhanakin.

        Ostaisitko ennemmin 15 v. Volkkarin, josta neljännes autosta on uusittu vai saman ikäisen Toyotan josta akku on uusittu? Oikeasti Volkkarin ostamalla saat siis paljon uudemman eli siis paremman auton.


    • Anonyymi

      Toyotien ajomäärät ovat niin paljon pienempiä kuin saksalaisilla että tottakai se näkyy vanhojen autojen hintapyynnöissä.

      Oikeasti Trafin tilasto kertoo seuraavaa.

      http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/


      Ajettujen kilometrien keskiarvo A
      Ajettujen kilometrien mediaani
      2020-2010
      Toyota COROLLA
      136 215
      129 140
      Volkswagen GOLF
      174 692
      166 480
      Skoda OCTAVIA
      200 948
      192 442

      Ero 10 vuoden ikäisten autojen kilometreissä on huikaisevan suuri. Mediaanina Octavialla on ajettu 49% enemmän kuin Corollalla.

      Corollan suurin vikaantumissyy vanhalla iällä on makuuhaavat. Mikään muu vika ei oikeastaan voi tulla autoon joka seisoo vain pihassa päivästä toiseen.

      • Anonyymi

        Corolla on vähän ajettu, mutta katsoppa esim. Corolla Versoa: paljon ajettu, mutta silti huippuluotettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on vähän ajettu, mutta katsoppa esim. Corolla Versoa: paljon ajettu, mutta silti huippuluotettava.

        Ei tuo verso oo yhtään parempi. Pitkät ajomatkat on vaan autolle hyväksi. Kaikkein tuhoisimpia on lyhyet matkat lähikauppaan ja takaisin kylmällä autolla ja seisominen paikallaan, jolloin käsijarrut ym. vaan jumittuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuo verso oo yhtään parempi. Pitkät ajomatkat on vaan autolle hyväksi. Kaikkein tuhoisimpia on lyhyet matkat lähikauppaan ja takaisin kylmällä autolla ja seisominen paikallaan, jolloin käsijarrut ym. vaan jumittuu.

        "Pitkät ajomatkat on vaan autolle hyväksi. Kaikkein tuhoisimpia on lyhyet matkat lähikauppaan ja takaisin kylmällä autolla ja seisominen paikallaan, jolloin käsijarrut ym. vaan jumittuu."

        Jos ostat kymmenen tai 15 vuotta vanhan auton niin oletko halukas maksamaan paljon ajetusta enemmän kuin vähän ajetusta? Tiedät itsekin että homma ei oikeassa maailmassa mene noin. Kuvittelua ja kettutyttöhörhöilyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla on vähän ajettu, mutta katsoppa esim. Corolla Versoa: paljon ajettu, mutta silti huippuluotettava.

        Mistä saa tiedon luotettavuudesta? Ei ainakaan katsastustilastosta, sillä se kertoo vain auton kunnon liikenneturvallisuuden kannalta ja senkin vain kyseisenä hetkenä. Katsastustilasto ei kerro siitä kuinka paljon autoa on korjattu ennen katsastusta ja katsastusten välillä, eikä sitä onko auto muuten surkeassa kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa tiedon luotettavuudesta? Ei ainakaan katsastustilastosta, sillä se kertoo vain auton kunnon liikenneturvallisuuden kannalta ja senkin vain kyseisenä hetkenä. Katsastustilasto ei kerro siitä kuinka paljon autoa on korjattu ennen katsastusta ja katsastusten välillä, eikä sitä onko auto muuten surkeassa kunnossa.

        Kun ostat Toyotan, muutut ihmiseksi joka korjaa autonsa ennen katsastusta ja kun seuraavaksi ostat toisen merkin, muututkin ihmiseksi joka korjaa autonsa katsastuksen jälkeen. Suomi24-logiikka.


      • Anonyymi

        pitää eritellä bensiini ja tdi autot

        tottakai diesel-leasing volkkareilla ajetaan enemmän ja ylimääräisellä takuulla siis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostat Toyotan, muutut ihmiseksi joka korjaa autonsa ennen katsastusta ja kun seuraavaksi ostat toisen merkin, muututkin ihmiseksi joka korjaa autonsa katsastuksen jälkeen. Suomi24-logiikka.

        "Kun ostat Toyotan, muutut ihmiseksi joka korjaa autonsa ennen katsastusta"

        Enemmän se menee niin että kun ostaa tojotan niin alkaa kuvittelemaan että katsastus on auton kuntotarkastus joka kertoo auton kunnon. Katsastus on auton liikennekelpoisuuden tarkastus ei mitään muuta.

        Autossa voi olla toimimaton ilmastointi, kytkin loppu, öljyä syövä kone, takapaksin pohjassa läpiruostunut reikä, penkit koirankusessa ja silti leima tulee.
        Toisaalta hylyn saa jos autossa on kuluneet renkaat tai tuulilasissa osumia. Ei mitään tekemistä auton luotettavuuden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun ostat Toyotan, muutut ihmiseksi joka korjaa autonsa ennen katsastusta ja kun seuraavaksi ostat toisen merkin, muututkin ihmiseksi joka korjaa autonsa katsastuksen jälkeen. Suomi24-logiikka.

        Sullahan se vasta logiikkaa on. Ne jotka täällä intoilevat katsastustilastoista ovat juuri niitä Toyotan rassaajia nuolijoita ja katsastushuollon käyttäjiä ja heille katsastus on elämää suurempi asia. Ne joille katsastus on vain yksi, pieni jamitätön asia elämässä eivät kauheasti välitä koko asiasta.
        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sullahan se vasta logiikkaa on. Ne jotka täällä intoilevat katsastustilastoista ovat juuri niitä Toyotan rassaajia nuolijoita ja katsastushuollon käyttäjiä ja heille katsastus on elämää suurempi asia. Ne joille katsastus on vain yksi, pieni jamitätön asia elämässä eivät kauheasti välitä koko asiasta.
        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.

        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.

        ****

        Esität meille Tojota-papparaisille vaikean tehtävän. Miten ihmeessä voisimme vaihtaa vielä parempaan merkkiin, koska jo nytkin ajelemme kaikkein parhaalla. Markkinoilta kun ei löydy parempaa ajopeliä rahallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.

        ****

        Esität meille Tojota-papparaisille vaikean tehtävän. Miten ihmeessä voisimme vaihtaa vielä parempaan merkkiin, koska jo nytkin ajelemme kaikkein parhaalla. Markkinoilta kun ei löydy parempaa ajopeliä rahallakaan.

        "Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan."

        No mikä on tämä mainitsemasi parempi merkki? Jätät sen kertomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä saa tiedon luotettavuudesta? Ei ainakaan katsastustilastosta, sillä se kertoo vain auton kunnon liikenneturvallisuuden kannalta ja senkin vain kyseisenä hetkenä. Katsastustilasto ei kerro siitä kuinka paljon autoa on korjattu ennen katsastusta ja katsastusten välillä, eikä sitä onko auto muuten surkeassa kunnossa.

        Tismalleen noin


      • Anonyymi

        Itseasiassa juuri konsernitekeleet käyvät aina katsastushuolloissa, koska niitä on paljon valtion ja kuntien hallinnon käytössä ja siksi niillä ajetaankin enemmän kuin Toyotilla. Ja tietysti korjataan myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.

        ****

        Esität meille Tojota-papparaisille vaikean tehtävän. Miten ihmeessä voisimme vaihtaa vielä parempaan merkkiin, koska jo nytkin ajelemme kaikkein parhaalla. Markkinoilta kun ei löydy parempaa ajopeliä rahallakaan.

        Omassa tojotakuplassa voi ajatella noin.
        Todellinen automaailmassa on kuitenkin toisenlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan.

        ****

        Esität meille Tojota-papparaisille vaikean tehtävän. Miten ihmeessä voisimme vaihtaa vielä parempaan merkkiin, koska jo nytkin ajelemme kaikkein parhaalla. Markkinoilta kun ei löydy parempaa ajopeliä rahallakaan.

        Omassa tojotakuplassa voi ajatella noin.
        Todellinen automaailma on kuitenkin toisenlainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toyotan omistaminen on kuitenkin usein iso pettymys, mutta iso osa suomalaisista ei kehtaa myöntää että tulipa tehtyä huono valinta, vaikka kaiken voisi unohtaa ja vaihtaa parempaan."

        No mikä on tämä mainitsemasi parempi merkki? Jätät sen kertomatta.

        Mercedes on paras merkki. Taksiautoilijatkin sen tietävät.


    • Anonyymi

      Mutta vertailu on mahdoton. Toyota ei ole auto. Nykyään mikä lie itäkippana.

    • Anonyymi

      Aika turhia nuo katsastusvikatilastot sinänsä, valtaosa varsinkin kallimman pään vioista on sellaisia jotka ei katsastuksessa näy.
      Itsellä ollut automerkkejä laidasta laitaan, ikinä ei ole hylätty katsastuksessa.
      Vikoja on kyllä ollut, joissain runsaastikin.

      Jonkun automerkin tyyppivika/jumiutuminen esim käsijarrussa, voi aiheuttaa valtaosan hylkäämisistä.Halpa korjata.
      Kertooko se siis että auto on ihan susi?

      • Anonyymi

        Ainakin tojotan dsg:ssä ja tsi:ssä ja jakoketjuissa pn paljon vikoja eikä ne näy katsastukessa.


    • Anonyymi

      Ei se vanha Tojotakaan ihan ongelmaton ole katsastuksessa. Minä ajelin edellisellä Tojotallani 28 vuotta, eikä katsastuksen kanssa ollut mitään teknisiä ongelmia, mutta muita ongelmia kuitenkin loppuaikoina ilmeni. Jokaisella katsastuskerralla katsastusmies halusi melkein väkisin ostaa minulta siistikuntoisen autoni, koska hän olisi tarvinnut vaimolleen varmakuntoisen halvan käyttöauton. Tilanne muuttui lopulta niin hankalaksi, että aloin pelätä koko katsastustapahtumaa.

      • Anonyymi

        Hihii, on sulla mielikuvitus.


      • Anonyymi

        Kaveri halusi päästä epätoivoisesti vaimostaan eroon. Mikään ei ole varmempi tapa kertoa vaimolleen että on pihi persaukinen eikä välitä vaimostaan tipan vertaa kuin ostaa sille vanha tojo.
        Melkoinen kylmä rätti vasten kasvoja. Varma tapa päästä eroon epämiellyttävästä vaimosta ja paljon nopeampi ja terveellisempi itselle kuin ratketa ryyppäämään viikkokausiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri halusi päästä epätoivoisesti vaimostaan eroon. Mikään ei ole varmempi tapa kertoa vaimolleen että on pihi persaukinen eikä välitä vaimostaan tipan vertaa kuin ostaa sille vanha tojo.
        Melkoinen kylmä rätti vasten kasvoja. Varma tapa päästä eroon epämiellyttävästä vaimosta ja paljon nopeampi ja terveellisempi itselle kuin ratketa ryyppäämään viikkokausiksi.

        No eipä ole tuollaisia ongelmia. Ajan laadukkaalla BMW:llä ja harrastelen poikien kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä ole tuollaisia ongelmia. Ajan laadukkaalla BMW:llä ja harrastelen poikien kanssa.

        No eipä ole tuollaisia ongelmia. Ajan laadukkaalla BMW:llä ja harrastelen poikien kanssa.

        *********

        Onko vanhan Tojota-papparaisen ymmärrettävä viestisi niin, että neitoset eivät sinua kiinnosta, vaan pelehdit mieluummin poikien kanssa? Tulipa taasen yksi syy lisää, miksi miehekkään miehen ei kannata Bemaria ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaveri halusi päästä epätoivoisesti vaimostaan eroon. Mikään ei ole varmempi tapa kertoa vaimolleen että on pihi persaukinen eikä välitä vaimostaan tipan vertaa kuin ostaa sille vanha tojo.
        Melkoinen kylmä rätti vasten kasvoja. Varma tapa päästä eroon epämiellyttävästä vaimosta ja paljon nopeampi ja terveellisempi itselle kuin ratketa ryyppäämään viikkokausiksi.

        En ymmärrä sinua. Fiksut vaimot ostaa ihan itse itselleen auton. En missään tapauksessa haluaisi vaimoa joka tyhmä kuin vasemman jalan saapas.
        Mitä ihmettä päässäsi liikkuu jos olet sellaisen vaimon mennyt rengastamaan?


      • Anonyymi

        Katsastusmieskin tiesi, että tojota on halpa. Rahallinen arvo hyvin pieni. Käyttöarvoa kauppareissulla toki jonkin verran.


    • Anonyymi

      Mulla Honda jeps!

    • Omat kokemukset automerkeistä on myös se että Toyota on hyvä, paras.
      Ostin perheeseen ja lapsilleni kahden vuoden aikana 7 uutta autoa, tojotaa oli kaksi ja muita merkkejä 1.

      Jokaista autoa pidettiin yli 10 v, tojotaa huollettiin koko aika vain itse, koska siinä oli nokkaketju eikä sen takia tarvinnut merkkikorjaamolla huoltaa. Vain suodattimet ja öljyt. 70 tkm kohdalla ja 120 tkm kohdalla tulpat. 150 tkm vaihteiston öljy, jarrupalat, ei levyjä. Myytiin kun mittarissa oli vasta 196 000 km.
      nyt ei ole tojotaa, koska HIRVI määräsi autonvaihdon ajankohdan se oli 2015 ja sinä vuonna TOJOTA oli kuin vanha karvalakki, ei kaistavahtia, ei muutakaan nykyaikaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

      Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      207
      4486
    2. Sinä eräs, pyydän......

      AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      186
      2521
    3. Nimikirjaimet

      Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      67
      1482
    4. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

      Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      96
      1190
    5. VOI TÄTÄ ILON

      JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      125
      1099
    6. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

      jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      102
      1061
    7. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

      Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      71
      1036
    8. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

      Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      131
      977
    9. Bim bom ovikello soi!!

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      107
      957
    10. Kohta katson sun kuvaasi

      ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      9
      892
    Aihe