Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Olen+aikaisemmikin+huomauttanut,+että+aika+moneen+asiaan+pätee+se+tosiasia,+että+pitää+olla+pienet+menot.
Näitä+kutsutaan+oppikirjoissa+kiinteiksi+menoiksi+-+siis+sellaisiksi+-+jotka+ovat+olemassa+riippumatta+siitä,+myykö+auton+vai+kymmenen+autoa+viikossa.
01.03.2020 10:54
Uskon+jokaiseen+sanaan!
01.03.2020 10:17
Etkö+sitten+voi+opetella+niitä+muutamia+sanoja+ruotsiksi+tai+englanniksi?
Eivätkö+ne+litrat, kilot,+kilometrit+ym.+sen+sellaiset+useimmissa+kielissä+ole+aika+samoja?
Ei+minunkaan+mersuun+saa+suomenkieltä+-+13+muuta+kieltä+löytyy,+mm.+kiinaa!
OK,+ohjekirja+on+suomeksi+-+ei+muuta!
01.03.2020 10:10
Mihin+ajoon+tarvitset+sitä+lisätehoa?
Itselläni+on+ne+400+Nm+170hv+-+W212+ja+hyvin+on+riittänyt+-+Saksassakin.
Muista,+että+W211+on+mersuksikin+jo+vanha+auto,+vaikka+siinä+oleva+OM646
moottori+saattaa+sopia+lastutukseen+paremmin.
Entä+E250CDI?+tai+isompi,+jos+noin+kiire+on.
27.02.2020 15:42
Selvitä+ajatusta+hieman,+tarkoitatko+Mersun+ostamista+vai+sen+huolto-ohjelman+mukaista+huoltamista?
Minulle+tulee+kohta+vuosi+täyteen+ja+26.000+km+ajoa+W212+vm.+-16+mersulla+-kokonaiskilometrit+83.000.
Tavanomaisen+vuosihuollon+lisäksi+olen+joulukuussa+vaihdattanut+akun.+Vanha+akku+olisi+toki+normiajoon+riittänyt,+mutta+tarvitsen+siinä+tehdasasennuksena+ollutta+Webastoa+tämän+tästä.
Katsastus+on+edessä+vasta+syksyllä,+joten+en+vielä+tiedä,+paljonko+etupään+niveliä+menee.
En+pidä+sen+huoltomenoja+sen+suurempina+kuin+millään+muullakaan+autolla.
27.02.2020 15:29
Jokainen+on+oman+onnensa+seppä!
26.02.2020 11:48
Eikö+sitten+ole+mahdollista+tarjota+autoa+vaihtoon+silloin+kun+mittarissa+on+vain+100.000+Km?
Parempi+kauppa+molemmille?
25.02.2020 16:36
En+jaksa+vääntää+rautalangasta!+Kirjoita+edes+rekisteröidyllä+nimimerkillä!
25.02.2020 08:21
Minulle+ei+juurikaan+töötätä+-+kerran+vuodessa+ehkä.
Itse+tööttään,+kun+joku+aivan+tahallaan+ajaa+punaista+päin!+Takaa+tullessani+valaisen+kuljettajan+niskaa+pitkillä+-+jos+ylinopeutta+vaikka+on+20+-+30+km/h..
Ajan+harvoin+keltaisilla,+sillä+keltainenhan+tarkoittaa+samaa+kuin+punainen.
Ajan+kruiserilla+aina+kuin+voin,+2-3+km/h+yli.
Ei+ole+pariin+vuoteen+tullut+sakkoja,+edellinen+kaupungissa+40+-++aluerajoituksessa+-+47!
Ärsyynnyn,+kun+seison+kolmion+takana,+eikä+käntyvä+ilmoita+aikeestaan+ollenkaan+tai+tekee+sen+liian+myöhään.
Ärsyynnyn+myös+takapuskurissa+roikkujista,+sillä+en+tarvitse+ohittaa+ylinopeutta+ajaen.
24.02.2020 16:55
Minäkin+kysyn,+että+miksi+manuaali?
Olen+ajanut+automaatilla+yli+10v,+kolmella+eri+autolla,+eikä+automaattia+ole+tarvinnut+korjata+koskaan.+Manuaalisissa+hajoavat+kuitenkin+kytkimet+enemmin+tai+myöhemmin.
Myönnän+vastustaneeni+automaatteja+kalliimman+hankintahinnan+(silloin)+takia+-+samoin+isommasta+polttoaineen+kulutuksesta.
Kumpikaan+ei+enää+ole+syy+manuaalin+valitsemiselle!
24.02.2020 15:49
Lukemaan+opitaan+koulussa.+Mikset+siis+osaa+lukea!
En+sanonut+niin!
Sanoin,+että+tunsin+kaiken+sen+muun+historiikin,+jonka+joku+kirjoittaja+toi+esille,+siis+mm.
sen,+että+Renaultin+tehdas+Romaniassa+on+pääsääntöisesti+kokoonpannut+muualla+jo+aikapäiviä+tuotannosta+poistuneita+malleja,+eikä+niinkään+suunnitellut+automallejaan+itse.
Tätä+Dusteria+ei+nyt+muualla+liene+valmistettu,+mutta+voidaan+todeta,+että+Venäjällä+mallia+myydään+Renault+Dusterina,+koska+sillä+on+maailmalla+parempi+laatukuva+kuin+Dacialla.
Ovatko+ne+Renaulteina+Venäjälle+ja+mahdollisesti+muualle+myytävät+autot+sitten+toiselta+kokoonpanolinjalta,+sitä+en+tiedä,+mutta+ehkä+SINÄ+-+itse+virheettömyys+-+tiedät+sen!
24.02.2020 13:07
Koska+kuulunen+kirjoittajan+kanssa+samaan+ikäluokkaan,+arvelen,+että+tiedot+ovat+vain+korvien+välissä+-+tuskin+yhtään+on+tarvinnut+googlata!
Itse+tiesin+nimittäin+kaiken+muun+-+paitsi+sen,+että+Clio+jotenkin+oli+sekaantunut+Dacia-asiaan.
23.02.2020 18:15
Kiitos+kommenteista,+vaikka+saattaa+olla,+että+Etelä-Ameriikka+jää+kohdaltani+tässä+elämässä+kokonaan+näkemättä+.
Olin+muutama+vuosi+sitten+-+ehkä+2013+-+yhden+klikkauksen+päässä+runsaan+viikon+Brasilian+matkasta,+mutta+päädyimme+kuitenkin+pariksi+viikoksi+omin+nokkinemme+mittailemaan+Pariisin+katuja.
Miksi?
Yhtäkkiä+ajattelin,+että+mitä+ihmettä+me+siellä+teemme,+kun+emme+osaa+sanaakaan+Portugalia.
23.02.2020 18:08
Useinhan+se+on+niin,++että+omistajana+on+leasingyritys+-+käytännössä+kotimainen+tai+ulkomainen+pankki.
Haltijaksi+rekisteriotteeseen+on+merkitty+auton+todellinen+käyttäjä.
Mitä+ihmeellistä+tässä+on?!
Usein+autoa+ei+kuitenkaan+myy+se+leasingyritys,+sillä+palautetut+autot+myydään+usein+sisämaassa+toimiville+pienehköille+autoliikkeille+-+usean+auton+satsina.
+Aina+voi+myös+soittaa+edelliselle+omistajalle.+Niin+minä+olen+tehnyt.
Minulle+ei++vielä+koskaan++kukaan+ole++lyönyt+luuria+korvaan,+saati+että+siihen+puhelun+aikaan+olisi+"purtu"!
Kerran+kävi+niin,+että+edellisellä+omistajalla+oli+omistuksessaan+useita+mersuja!
Kun+olimme+puhelimessa+käyneet+lävitse+mistä+mersusta+nyt+oli+puhe,+kysymyksiini+vastattiin+aivan+asiallisesti+-+jopa+siihen,+että+miksi+hän+luopui+autosta+aikaisin+-+vain+58.000+km+ajettuna.
Syy+oli+säilytyspaikkojen+vähäisyys.
Mitä+opimme+tästä?
Ainakin+sen,+että+auton+menneisyyteen+selvittämiseen+kannattaa+uhrata+muutama+puhelinsoitto+ja+vähän+aikaakin.+Heti+ei+kannata+lannistua,+sillä++joskus+voi+toki+käydä+niin,+ettei+nimien+samankaltaisuuksien+vuoksi+heti+löydä+auton+entistä+haltijaa.
Minäkin+ostin+sellaisen+auton+Tampereelta,+mutta+kävi+ilmi,+että+se+oli+aikaisemman+elämänsä+viettänyt+Helsingissä,+auto+oli+vain+josta+muusta+syystä+siirretty+Tampereelle+myytäväksi.
22.02.2020 10:49
En+malta+olla+kertomatta+omaa+hauskaa+kokemustani+myyjän+ns.+"hätävalheesta",+joka+tosin+jo+tapahtui+markka-aikana+ja+vielä+silloin,+jolloin+auton+ensimmäinen+rekisteröinti+määräytyi+omistajan+kotikunnan+perusteella.
Olin+Helsingissä+katselemassa+ensimmäistä+autoani+ilman+vaihtoautoa+ja+ihmettelin+ääneen++autoliikkeessä+myytävänä+olleen+auton+T-alkuista+rekisteröintiä.
Asiaan+kuului+lisäksi,+ettei+kukaan+Helsingissä++silloin+halunnut+ajaa+ns.+"landeautolla".
Siihen+automyyjä:+Niin,+se+Pirkko+oli+Tampereelta+kotoisin!
Jassoo,+sanoin+minä+ja+lähdin+liikkeestä,+koska+pidin+autoa+vain+kalliina.
Vasta+kadulle+päästyäni+havahduin,+että+Tampereen+autot+olivat+I+ja+H-alkukirjaimella+ja+turkulaiset+E+ja+T-alkuisia!
En+mennyt+takaisin+liikkeeseen+korjaamaan+asiaa.
22.02.2020 08:49
Kiitos+korjauksesta,+olisi+siis+tullut+olla+tarkempi,+mutta+ymmärtääkseni+tässä+oli+kysymys+myös+itse+liikenneonnettomuuksien+suuruusluokasta,+joka+siis+tänä+päivänä+on+aivan+toista,+kuin+50+vuotta+sitten.
Kun+tein+lehtorin+töitä+yli+kaksikymmentä+vuotta,+yritin+aina+opetuksessa+tähdentää,
että+on+hyvä+hahmottaa+edes+desimaalin+tarkkuudella+-+siis+esim.+100+vai+1000+-+onko+kysymys+isosta+vai+pienestä+asiasta.
Siitä+huolimatta+oppilailla+tuntui+olevan+taipumuksia+takertua+ns.+pikkuseikkoihin!.
22.02.2020 08:23
Mihin+faktoihin+tämä+väite+perustuu?
Oletko+koskaan+itse+ollut+Saksassa?
21.02.2020 16:38
Yleisellä+tasolla+tukkukauppa+toimii+valmistajan+ja+vähittäismyyjän+välisenä+siteenä.+Käytettyjen+autojen+kauppaan+tukkukauppa+ei+kamalan+hyvin+sovi.
Autoleasingyrikset,+jotka+ovat+pääsääntöisesti+pankkien+omistamia,+myyvät+erimerkkisiä+leasingpalautusautoja+usean+auton+ryppäinä+sellaisille+autokauppiaille,+joilla+sananmukaisesti+on+varaa+kerralla+tai+varsin+nopealla+aikataululla+laittaa+se+raha+pöytään.+Näitä+palautusautoja+ei+vuokraajan+toimesta+palauttamisen+jälkeen+juurikaan+kunnosteta+-+ehkä+ne+pestään+sisältä+ja+ulkoa.
Ryppäässä+on+aina+hyviä ja+huonoja+autoja.++Etuna+on+kuitenkin+se,+että+autot+ovat+määräaikaishuollettuja+ja+harvoin+kaltoinkohdeltuja.
Sen+sijaan+päivittäistavaraliikkeet+turvautuvat+tukkukaupan+palveluksiin.
Tuotteen+valmistaja+ei+voi+myydä+yksittäiselle+marketille+esim.+vain+200+kpl+ananas-+tai+tonnikalapurkkia.
Tukkukauppa+sen+sijaan+ostaa+valmistajalta+koko+merikontillisen+-+n.+60.000+purkkia+joka+painaa+n.+20.000+kg.+Se+hoitaa+kuljetusyksikön+vastaanoton+aluksesta,+kontin+purusta.+Varastoinnin+jälkeen+tukkuri+hoitaa++jakelun+halukkaille+pienemmissä+erissä+koko+Suomeen.
Tämä+palvelu+tietenkin+maksaa,+mutta+on+vaikea+sanoa,+montako+€-senttiä+tukkukaupan+osuus+mainitusta+tuotteesta+voisi+olla,+useita+kymmeniä+senttejä+kuitenkin+kappaleelta.
21.02.2020 12:39
Saattaa+olla,+että+tuolla+tarjouksella+olet+jo+auton+omistaja.
Olen+kuitenkin+sitä+mieltä,+ettei+sellaisella+autolla+kannata+edes+ajaa,+johon+viikoittain+on+lisättävä+öljyä.+Moottori+on+ensin+peruskorjattava,+koska+sen+"öljynsyönti"+aiheuttaa+uusia+korjattavia+vikoja.
Tavanomainen+öljynkulutus+on+sellaista,+että+huoltovälillä+-+usein+vuosi+-+joutuu+kerran+lisäämään+desin+-+pari.
21.02.2020 12:10
Aloittaja+kuvittelee+olevansa+kuolematon+kun+ei+selvästikään+ymmärrä,+että+myös+hän+voi+säädä+jonkun+jarruttoman+tai+muuten+puutteellisessa+kunnossa+olevan+auton+alle+ja+että+hän+voi+siinä+rytäkässä+jopa+kuolla.
20.02.2020 20:42
51 / 80