Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Haluaisin+vielä+lisätä+tähän+eilen+09:06+h+kirjoittamaani+viestiin,+että+jos+sattumalta+sattuu+ajamaan+vähän+kalliimmalla+-+sanotaan+nyt+vaikka+yli+€+60.000,-+uutena+maksavalla+autolla,+niin+heti+ympäristö+alkaa+epäillä,+että+varas+se+on,+ei+se+noin+paljon+voi+tienata.
Kuitenkin+ns.+akateemisesti+koulutetun+pariskunnan+yhteinen+vuositulo+voi+hyvinkin+olla+€+100.000,-+eikä+se+edes+ole+paljon,+koska+pidätysprosentti+on+tuolla+tulolla+yli+40.
Jos+koulut+ovat+jääneet+kesken,+niin+ei+silloin+noille+tuloille+pääse.
Aloin+vajaat+10+vuotta+sitten+satunnaisesti+seurata+tätä+palstaa.+Koska+minulla+silloin+oli+pieni+yritys+-+osakeyhtiö+-+ja+sen+nimissä+oli+BMW+E60.+Omissa+nimissäni+oli+MB+W211.+Molemmista+oli+toki+juuri+esitelty+uudet+mallit,+mutta+täällä+minua+pidettiin+harhaisena+amislaisena,+eikä+kirjoituksiini+kukaan+uskonut.
Niin,+että+kyllä+palstaa+ns.+automiehetkin+seuraavat.
Mitä+opimme+tästä?
Kyllä+kouluja+täytyy+käydä!
15.11.2020 18:17
Pitkästä+aikaa+järkevä+kommentti!
Suomessa+tuppaa+valitettavasti+olemaan+"vähän"+niin,+että+käytössä+olevaa+autoa+usein+varsin+väärin+perustein+verrataan+ao.+henkilön+tai+perheen+elin-+tai+tulotasoon.
Pahimmillaan+tämä+taas+johtaa+siihen,+että+ympärillä+oleva+"naapuristo"+pääkaupunkiseudullakin,+sijoittaa+sinut+auton+perusteella+johonkin+"karsinaan"!
Vajaa+40+vuotta+sitten+ostin+ensimmäisen+auton+ns.+"pakasta".++Se+oli+Lada+1200S.
Perheessä+oli+kaksi+alle+kouluikäistä+lasta.+Olin+lisäksi+muutamaa+kuukautta+aikaisemmin+ostanut+ensimmäisen+uuden+asunnon+Espoosta+suoraan+rakennusliikkeeltä,+joten+velkaa+oli+kyllä+niin,+että+korvia+punotti.
Vakaavaraisuus,+eli+hienommin+soliditeetti+oli+kuitenkin+paikallaan.+Lisää+velkaa+ei+niin+huonon+investoinnin+kuin+auton+vuoksi+siinä+tilanteessa+kannattanut+ottaa,+joten+oli+vain+pakko+sietää+niitä+sivuhuomautuksia,+joita+oikealta+ja+vasemmalta+kyllä+riitti.
1+1/2-vuoden+kuluttua+möin+auton+ja+ostin+tilalle+esittelyauton,+merkkiä+Opel+Ascona+C.+Pihapiirin+kysymykset+olivat+nyt+yllättäen+tasoa,+että+oletko+kenties+voittanut+Lotossa?!
Koska+en+polta,+enkä+juurikaan+käytä+alkoholijuomia,+kävin+säännöllisesti+töissä+ja+oli+muutenkin+säännölliset+elämäntavat,+kalliimpia+ja+isompia+autoja+on+pihalla+ollut+jo+vuodesta+2009.+Viime+vuodesta+lähtien+alla+on+nyt+alle+100.000+km+ajettu+S212.
Miksi+ei+siis+esim.+Daciaa?
Nykyisellä+pientaloalueellamme+ei+kuitenkaan+ole+yhtään+Daciaa.+Ilkeät+puheet+40+vuoden+takaa+ovat+jääneet+soimaan+korviini,+joten+aikansa+kutakin!
14.11.2020 09:06
Kukaan+ei+kumma+kyllä+ole+tähän+vastannut.
Lienee+vaikea+kysymys+ja+lisäksi+aloitus+on+jo+vanha,+sillä+aloittaja+lienee+tässä+vaiheessa+jo+ostopäätöksensä+tehnyt.
Kun+en+tiedä+ehdokkaiden+km-lukemia,+hintaa,+enkä+muitakaan+autojen+yksityiskohtia,+sanoisin+mikäli+kysymys+esitettäisiin+nyt+ja+tänään,+että+2017-mallinen+Zafira+on+aina+vuoden+nuorempi+ja+onhan+se+lisäksi+VW:tä+isompi?
Uudempi+auto+on+myös+paremmassa+vaihtoarvossa,+kun+sen+vaihdon+aika+joskus+koittaa.+Opel+ei+kuitenkaan+ole+osannut+tehdä+16V-kansia+-+8V-kannet+olivat+parempia+tavanomaisessa+käytössä,+mutta+ne+lienevät+pitkälti+jo+historiaa.
Touranista+ei+Suomessa+samalla+tavalla+tullut+suosittua+mallia,+kuten+muualla+Euroopassa,+joten+tämä+taas+painaa+hyvityshintoja.
Mitä+moottoreihin+muuten+tulee+niin+näen,+että+Opelissa+-+maineestaan+huolimatta+-+on+vähemmän+epävarmuustekijöitä++VW:hen+verrattuna.
12.11.2020 10:18
Tämäkin+riippuu+kuljettajasta,+mutta+eikö+tämä+kuitenkin+ole+väärä+palsta+keskustella+sanojen+merkitysopista+-+siis+semantiikasta?
Myönnän,+että+sanalla+miehekkyys+kieltämättä+on+maskuliininen+leima,+mutta+ns.
ei-miehekkäällä+voidaan+tarkoittaa+myös+raukkamaista.
Sanalla+ei+ole+samanlaista+sukupuolisidonnaisuutta.
Sovitaanko,+että+tasapuolisuuden+nimissä+otetaan+tämä+parempi+sana+käyttöön?
10.11.2020 09:36
Mitä+miehekästä+siinä+on,+että+puuhastelee+laittomuuksien+kanssa.
Se,+että+vielä+isäkin+on+mukana+asiassa,+tekee+asiasta+vielä+vastuuttomattoman,
sillä+näillä+peleillä+ei+kuitenkaan+ole+asiaa+ns.+"yleisille+teille"+joilla+tieliikenne-
säännöt+ovat+voimassa.
Joku+kirjoittaja+piti+varaosaliikettä+moraalittomana+-++(nimikin+mainittiin)+-+joka+myy+viritysosia.
Myydä+on+aina+saanut,+mutta+tieliikennekäyttöön+sopimattomien+vekottimien+käyttö+on+sitten+tapahduttava+soramontuilla+eikä+yleisillä+teillä.
09.11.2020 11:05
En+ymmärrä+näitä+akkuhöpötyksiä.
Jos+akku+liian+lyhyiden+ajomatkojen+tai+muusta+syystä,+esim.++-+vajaatehoinen+laturi+-+pääsee+tyhjenemään+tai+on+pitkään+aliladattuna,+on+kutakuinkin+sama,+minkä+merkkinen+se+akku+on!
Akun+varaustilasta+on+siis+vain+etenkin+kylminä+vuodenaikoina+itse+osattava+pitää+huolta.
Jos+kokee+tämän+akun+ylimääräisen+lataamisen+vaikka+kerran+kahteen+viikkoon+hankalaksi,+ei+täällä+kannata+asiasta+valittaa.+On+mm.++ymmärrettävä,+että+ns.+START/STOP+kuluttaa+myös+akkua+jopa+merkittävästi, mutta+onneksi+sen+voi+tarvittaessa+kytkeä+pois.
Itselläni+on+vaikeuksia+saada+vaimoni+ymmärtämään+kaikki+nämä+auton+hienoudet.
04.11.2020 10:44
Niinpä+niin,+yritin+juuri+omalla+nimimerkillä+pitää+"palopuhetta"+tästä+merkittävästä+asiasta!
Olet+muuten+ensimmäinen,+joka+siihen+ylipäätään+reagoi!
Mainitsit+nimeltä+erään+pääkaupunkiseudulla+toimivan+merkittävän+autoalan+toimijan.
Jos+siis+tämänkokoinen+yrittäjä+ei+näitä+"öljyasioita"+tunne,+niin+miten+voi+olettaa,+että+"Römpsänperän+kyläsepät"+tietävät+tämän?!
Lisäksi+tulevat+nämä+"Esson+baarin+kulmapöydän+kaikkitietävät"!
04.11.2020 10:13
Autolla+ajaminen+on+todella+ns.+"yhteispeliä"+sillä+aina+pitäisi+nähdä+liikenteen+kokonaistilanne,+eikä+ainakaan+paljoa+ajaa+ns.+"minä-asenteella".
Tähän+sopii+tuttu+vertaus+että+yksi+mätä+muna+-+siis+5+km/t+alle+rajoitusten+tai
vaihtelevaa+nopeutta+ajava+-+riittää+sotkemaan+koko+liikenteen.
Oman+ryhmänsä+muodostavat+ne+minä-asenteella+ajavat,+jotka+kyllä+tietävät
+asian,+mutta+viis+veisaavat,+koska+eivät+välitä+ajotapansa+seuraamuksista.
Olen+edellisen+kirjoittajan+kanssa+samaa+mieltä+siitä,+että+autokouluissa+asiaa
ehkä+tulisi+tähdentää+enemmän,+mutta+toisaalta+kaikkien+tulisi+myös+ymmärtää+se,
etteivät+kaikki+ajokortin+saaneet+kymmenistä+ajovuosista+riippumatta+koskaan
"opi"+ajamaan+autoa.
31.10.2020 10:18
En+ole+ajatellut+asiaa+tuolta+kantilta!
Takavuosinahan+Venäjällä+oli+tapana,+että+auton+pysäköinnin+yhteydessä+autojen+pyyhinosat+otettiin+autosta+mukaan,+koska+ne+muuten+varastettiin.
Uusiakaan+ei+liiemmälti+ollut+kaupasta+saatavana!
28.10.2020 13:21
Miksi+minut+usein+ymmärretään+väärin.+Tarkoitin+vain+sitä,+että+toki+olen+ostajan+puolesta+iloinen+hyvästä+hankinnasta.+Sen+"puoli+vuotta"+olisi+tietenkin+voinut+jättää+pois.
Luin+myös+nyt+jälkeenpäin,+että+auton+huoltohistoria+on+olemassa.
Hyvä!
Tavanomaisempaa+kuitenkin+on,+että+joku+yllätys+tulee+-+isompi+tai+pienempi+-+,+mutta+toivon+samalla+ostajan+mieltävän,+että+neljättäsataa+tuhatta+käyvä+auto+vaatii+jatkuvaa+ylläpitoa,+eikä+siis+ole+mikään+ihme,+mikäli+jotain+kulutusosia+joutuu+uusimaan.
28.10.2020 10:10
Toivottavasti+olet+tyytyväinen+ostokseesi+vielä+puolen+vuoden+kuluttua.
En+voi+jättää+kysymättä,+että+oliko+auto+muuten+sen+1.+omistajalta+ja+oliko+täydellinen+huoltokirja+saatavilla?
27.10.2020 12:35
Ensinnäkin+kukaan+suomalainen+ei+noin+ole+tehnyt,+sillä+jos+tämän+toimenpiteen+itse+olet+nähnyt,+niin+tämä+oli+kyllä+romanialaisten+ja+kenties+bulgarialaisten+rekkamiesten+käyttöönottama+tapa,+mikäli+ulkolämpötila+oli+-20+C.
Sitä+paitsi+1960-luvulla+ei+täällä+juuri+ulkomaisia+rekkoja+nähnyt+-+se+oli+paljonkin+myöhemmin+-+sillä+vain+neukkulainen+SOVTRANSAVTO+ajoi+1960-luvulla.
Kuskit+olivat+kaiketi+perheellisiä.+Lisäksi+autoja+oli+liikkeellä+aina+pareittain,+koska+länteen+loikkausvaara+oli+aina+olemassa.
Yleinen+nuppi+oli+SKODA.
26.10.2020 14:25
Kun+useimmissa+autonmoottoreissa+jo+joskus+1970-luvulla+ryhdyttiin+tukemaan+kampiakseli+viidellä+runkolaakereilla+kolmen+sijaan,+moottorit+alkoivat+kestää+pidempään,+vaikka+niiden+käytännön+kierrosnopeuksia+samaan+aikaan+nostettiin.
Renaultit+ja+ranskalaiset+yleensä+olivat+viimeisimpiä+-+korjatkaa+jos+olen+väärässä+-+joissa+tämä+vanha+rakenne+pisimpään+oli+käytössä.+Samalla+kannen+yläpuoliset+nokkarakenteet+yleistyivät+kaikissa+autoissa.
Myöhemmin+tulivat+modernimmat+venttiilirakenteet+ja+ns.+"pitsikannet"!
Nyt+on+jo+saavutettu+se+taso,+jossa+nelisylinterisen+autonmoottorin+lohkoa+ei+juurikaan+voi+paranella,+joten+tehtaitten+kannattaa+standardisoida+moottorinsa+siten,+että+niitä+tekee+vain+sellainen+valmistaja,+joka+lohkot+pystyy+edullisimmin+tekemään.
Siksi+ei+ole+niin+suurta+eroa,+josko+sama+lohko+on+Mersussa+tai+Daciassa+-+erot+ovat+kokonaan+muualla.+Kukaan+ei+ainakaan+enää+huvikseen+lähde+suunnittelemaan+moottorejaan+itse+vain+siksi,+että+moottorinkin+pitäisi+olla+omaa+suunnittelua.
Useimmille+autonomistajille+riittää,+mitä+venttiilinkopassa+lukee.
Jos+se+on+sama+kuin+itse+auto,+tarkoittaa+se+vain+sitä,+että+alihankkijan+tarjoama+laatu+on+hyväksytty.+Menettelystä+seuraa+lisäksi+kaikille+monia+etuja+mitä+laakereihin+ja+moottorin+muihin+varaosiin+tulee.
25.10.2020 13:58
Asia+koskee+monia+muitakin+noilla+nappiparistoilla+toimivia+härpäkkeitä.
Miksi+niiden+vaihto+tahallaan+tehdään+sillä+lailla+vaikeaksi,+että+varovainen
käyttäjä+pelkää+rikkovansa+kapineen+ja+kovakouranen+taas+huomaa+hukanneensa
avattaessa+jo+monta+jousta.
Hukkuneita+jousia+ei+kuitenkaan+missään+myydä+erikseen,+joten+aivan+tumpelon+ei
yleensä+kannata+edes+yrittää,+vaikka+jokainen+"osaaja"+sanoo,+että+katso+-+miten+helppoa+se+on!
25.10.2020 13:36
Mielestäni+ennättää+sammuttaa,+mikäli+kuljettaja+nyt+sattuu+olemaan+kiinnostunut+kojelaudasta+ja+sen+antamasta+informaatiosta.+Kaikki+eivät+nimittäin+ole+-+ei+ainakaan+minun+vaimoni.
Toisaalta+vesipumppu+varoittaa+kyllä+aikaisemmin+hajoamisestaan+vuotamalla+alkuun,+mutta+ellei+sitten+"huomaa"+mitään+lätäkköä+missään,+tilanne+on+sama.
Jos+öljynpaine+katoaa,+on+syytä+olla+aika+nopea+käänteissään,+eikä+ainakaan+ihmetellä.
23.10.2020 18:58
Olen+huomannut,+että+liikennesääntöjä+ja+nopeusrajoituksia+ei+"Kehä-V"+:n+siis+tien+25+-+pohjoispuolella+maakunnissa+paljoakaan+kunnioiteta.+Se+johtuu+siitä,+ettei+valvojia+ole+joka+nurkassa.+Lisäksi+ollaan+usein+sitä+mieltä,+ettei+ylinopeudesta+koidu+mitään+vaaraa.+Toista+on+täällä+etelässäpäin,+paljoakaan+ei+kyllä+ennätä+kaasutella,+ennen+kuin+joutuu+maksulliseen+passikuvaan.+Helsingin+niemellä+rajoitukset+ovat+40+osin+30+km/t.
Asun+pääkaupunkiseudulla+ja+käyn+kesäisin+useinkin+järven+rannalla+Mikkelin+kaupungissa.
Nyt+on+tosin+vastavalmistunut+uusi+5-tie+Juvalle+päin.+Aikaisemmalla+tieosuudella+Visulahden+halki+-+uusi+numero+4500+-+oli+60-rajoitus+Rahulaan+saakka.+MIkäli+tätä+rajoitusta+tunnollisesti+yritti+noudattaa,+niin+kaikki+tiesivät,+ettei+tämä+noudattaja+ollut+paikkakuntalainen.+Autoja+oli+puskurinmitan+välein+jonoksi+saakka,+paitsi+sen+yhden+kameran+kohdalla.+Kaikilla+tuntui+juuri+siinä+kohtaa+tietä+olevan+kamala+kiire,+vaikka+ohittajat+sitten+kuitenkin+varsin+pian+kääntyivät+sivuteille.
Nopeusrajoituksilla+on+kuitenkin+aina+joku+perimmäinen+syy.++Mutkanen,+kapea,+mäkinen+tie+paljon+liittymiä+tai+lasten+osuus+ao.+tieosuudella.
Näistä+syistä+viranomaiset+aivan+tarkoituksellisesti+rajoittavat+ajoneuvojen+nopeutta.
Niin,+tämä+uusi+tieosuus+on+tietenkin+turvallisempi+-+kiitos+siitä+-++mutta+nopeuttaa+ajoani+Mikkeliin+vain+5+min.
22.10.2020 10:13
Kiitos+kysymästä,+nimim.+tutkiva+journalisti,+vastaan+kysymykseen+miellelläni.
-+Keväällä-2019,+10+vuotiaan+auton+mittarilukema+oli+211.000+km+ja+sen
moottori+tiivis+-+ei+mitään+öljyläikkiä+missään.
Lapsilleni+vanha+mersu+ei+kelvannut,+vaikka+itse+ajelivat+huonommilla+ja+pienemmillä+autoilla+ja+vanhin+lapsenlapsi+ei+ollut+kortti-iässä.
-+Sedan-mallinen+auto+ei+viimeisen+päälle+kuitenkaan+sopinut+käyttötarkoituksini,
vaikka+-+erikoista+kyllä+-+sen+takaselkänojat+oli+mahdollista+kääntää.
Itse+tavaratila+oli+niin+matala,+että+kaksi+isohkoa+matkalaukkua+eivät+mahtuneet
päällekkäin.
-+Puoli+vuotta+aikaisemmin+laturin+hihnapyörän+laakeri+oli+mennyt+vaihtoon+jolloin+samalla+vaihdettiin+vesipumppu.+(Halpa+korjaus)
Ajattelin+ehkä+turhaan,+että+nyt+tätä+kenties+"kallista"+osien+vaihtamista+alkaa+tulla.+Pakoputkikin+oli+vielä+noilla+lukemilla+alkuperäinen.
Merkkiliikkeessä,+siis+Veho,+autosta+tarjottiin+maaliskuussa+-19+aivan+pilkkahinta+-
€+7.000,-+mutta+kun+sitten+kolme+vuotta+leasingkäytössä+ja+alle+60.000+km+ajettuun+S212+FaceLift+220CDI+-+2015-+autoon+tarjottiin+12.000,-+ajattelin,+että+vaikka+sekään+ei+ollut+paljon,+että+se+on+nyt+tässä,+sillä+odottaa+ei+juuri+kannattanut.
Nyt,+autolla+36+kk+ajaneena+ja+n.+40.000+km+lisää+ajaneena,+olen+sitä+mieltä,+että+vaihto+sittenkin+kannatti.
Ei+ole+lukemaan+100.000+km+tarvinnut+vielä+vaihtaa+alusta+osia,+LUE:+iskunvaimentimia,+niveliä+sun+muuta+ja+farmari+sopii+omaan+käyttöön+paremmin,+vaikka+joku+koiranleuka+jo+ennätti+viisastella,+ettei+sillä+kuulema+voi+mennä+Oopperaan!
Käytännön+kulutuskin+on+litran+vähemmän+-+kiitos+A9-automaatin!
Koska+vääntöä+on+400+Nm,+130+km+mittarinopeudessa+kierrosluku+on+vain+1400
ja+160+km+tarvitsee+vain+2000!+Seiska+on+ns.+"suora"ja+"kirjassa"+taitaa+lukea+229+km+huippua,+jonka+paikkaansapitävyyttä+en+ole+edes+Saksassa+halunnut+testata!
Tottakai+uutta+autoa+joutuu+maksamaan+pankille+-+ei+millekään+kalliille+autorahoittajalle,+mutta+maksan+nyt+siis+siitä,+että+huolia+on+vähemmän.
Tämäkin+auto+on+diesel+-+päästöluokka+6+-+joten+ennätän+sen+hyvin+ajaa+loppuun,+(73v)+ennen+kuin+dieselillä+ajo+tehdään+hallituksen+päätöksin+kannattamattomaksi.
Toki+sen+vanhankin+olisi+voinut+pitää,+ellei+siihen+olisi+tullut+mitään+kallista+paikattavaa,+mutta+sitähän+minä+en+tiedä!
21.10.2020 10:45
Onneksi+olkoon+käyvän+Sierran+saaneet.
Harmi,+ettei+näitä+autoja+paljon+ole+saatavilla+-+siis+sellaisia,+joissa+kaikki+huollot+on+tehty+ja+autosta+muutenkin+pidetty+huolta.
Kirjoitan+tällä+palstalla+paljon,+joskus+anonyyminä+ja+nyt+kirjatulla+nimimerkillä,+mutta+minäkin+pidin+vuosikaudet+W211+Mersua+esimerkillisesti,+hankin+siihen+lähes+uutena+mm.+kaavaomellut+istuinpäälliset,+koska+vaalea+sisustus+olisi+lapsiperheessä+hyvin+pian+ollut+entinen.+Maalautin+myös+aina+heti+pysäköintialueilla+tapahtuneet+tahalliset+ja+tahattomat+jäljet,+joten+auto+oli+10+vuotiaana+ulkoapäin+kuin+uusi.
Huollatin+autoa+vuosittain+merkkihuollossa,+koska+olin+ajatellut+ajaa+sen+loppuun.+Huomasin+kuitenkin,+ettei+tästä+huolehtimisesta+ollut+vaihtokaupassa+kuitenkaan+mitään+hyötyä+-+vaihtoarvo+oli+ns.+"pilkkahintainen",+sillä+vain+vuosimalli+ja+kilometrit+vaikuttivat,+lisäksi+malli+oli+myös+vanha.
Kaikki+huolehtiminen+tuli+vuosien++tietenkin+kalliiksi,+mutta+tuskin+olisin+saanut+autosta+senkään+vertaa,+mikäli+kolhut+olivat+olleet+hoitamatta+ja+sisusta+sieltä+sun+täältä+roikkuva.+Auto+jatkaa+nyt+toista+elämäänsä+jossain+päin+Parkanoa.
Toivottavasti+se+pääsi+hyvään+kotiin.
20.10.2020 20:39
En+voi+olla+kysymättä,+miten+siis+itse+vähentäisit+liikenneonnettomuuksia?
Minulla+ei+ole+alla+sellaista+autoa,+jossa+olisi+adaptiivinen+vakionopeussäädin.
Onko+siis+nyt+niin,+että+ne+autot,+joissa+tämä+ominaisuus+on,+pitävät+etäisyyden+edellä+ajavaan+luotettavasti+tarpeeksi+suurena,+vai+liittyykö+tähän+ominaisuuteen+kenties+joitain+muita+murheita?
19.10.2020 11:08
On+niitä+kielikukkasia+muissakin+sarjoissa+-+ei+vain+näissä+autoasioissa.
Danke+schön+kännettiin+pari+viikkoa+sitten+Ketussa+kaunis+kiitos+-+toki+niin+voi+myös+sanoa+-+jos+haluaa,+mutta+ilmaisu+tarkoittaa+kyllä+myös+pelkkääkin+kiitosta.
Bye+bye+baby+käännettiin+"hyvästi+vauva!
Olkaamme+kuitenkin+kiitollisia+siitä,+että+juuri+näiden+dubbaamattomien+filmien+vuoksi+osaamme+niitä+vieraita+kieliä+niinkin+hyvin,+että+voimme+niiden+käännöksistä+argumentoida.
17.10.2020 17:23
51 / 91