Mitä toivoisit liikennevalvon valvovan liikenteessä

Anonyymi

Itse toivoisin eniten ajotapa käyttäytymisen valvontaa, toisin sanoen puuttumista jos ei kyetä normaaliin ajosuoritukseen.

21

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minkälainen on "normaali ajosuoritus"?

      • Anonyymi

        Ei riko tieliikennelakia ajaessaan, siihen kun yltää niin on jo keskiverto kyselijää parempi.


    • Itse toivoisin puuttumista vaarallisiin käytäntöihin:
      - Perässä roikkuminen (harvinaista, mutta muutaman kerran vuodessa tätä kohtaa ihan omakohtaisesti)
      - Kaistanvaihdot tilaa tarkistamatta (paljon yleisempi ongelma)

      Ja niin edelleen.

      Se sijaan keskitytään lähinnä pieniin ylinopeuksiin, joilla ei ole juurikaan merkitystä liikenneturvallisuuden kannalta.

      • Anonyymi

        Kuten varmasti tiedät. poliisin tehtäviin ei kuulu eikä ole kuulunut liikenneturvallisuuden edistäminen. Sakkojen kerääminen on ollut ja on edelleen se poliisin ainoa ja oikea tehtävä liikenteessä.


      • Anonyymi

        "Perässä roikkuminen (harvinaista, mutta muutaman kerran vuodessa tätä kohtaa ihan omakohtaisesti)"

        Taidat ajaa ylinopeutta. Jos nimittäin ajaa sääntöjen mukaisesti niin silloin taakse kerääntyy aina perseenhaistelijoiden jono. Vai ajeletko kenties vähäliikenteisillä teillä?


      • Anonyymi

        Tilaahan on kun ei aja liian lähellä.
        Jos ei ole ns tarpeeksi tilaa niin se on sen liian lähellä ajavan ongelma.


      • Anonyymi

        Alle 3 sekunnin turvaväli menee kyllä kategoriaan "perässä roikkuminen" jos nopeus on 100 km/h tai enemmän.


      • Anonyymi

        "Itse toivoisin puuttumista vaarallisiin käytäntöihin:
        - Perässä roikkuminen (harvinaista, mutta muutaman kerran vuodessa tätä kohtaa ihan omakohtaisesti)"

        Minä toivoisin, että valvottaisiin autoilua kevyenliikenteen väylillä.
        Harvinaista, mutta kaksi kertaa olen tänäkin vuonna nähnyt.

        Se sijaan keskitytään lähinnä pieniin ylinopeuksiin, joilla ei ole juurikaan merkitystä liikenneturvallisuuden kannalta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Perässä roikkuminen (harvinaista, mutta muutaman kerran vuodessa tätä kohtaa ihan omakohtaisesti)"

        Taidat ajaa ylinopeutta. Jos nimittäin ajaa sääntöjen mukaisesti niin silloin taakse kerääntyy aina perseenhaistelijoiden jono. Vai ajeletko kenties vähäliikenteisillä teillä?

        Voit olla oikeassa. Kenties muita hitaammin ajavat ovat juuri niitä perässäroikkujia. Tämä selittäisi, että sujuvan kuskin perässä ei roikuta. Viimeksi eilen ajelin 80 alueella jonkun tällaisen muita hitaamman perässä 65-70 km/h nopeutta (jonossa neljäntenä). Ei siinäkään kukaan halunnut perässä roikkua, joten varmaan se heikoin kuski veti koko jonoa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alle 3 sekunnin turvaväli menee kyllä kategoriaan "perässä roikkuminen" jos nopeus on 100 km/h tai enemmän.

        Miksi? 1-2 sekuntia on normaali ja hyvä turvaväli. Kolmen sekunnin turvaväleillä liikenne pysähtyisi, kun ruuhkat räjähtäisivät käsiin.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Miksi? 1-2 sekuntia on normaali ja hyvä turvaväli. Kolmen sekunnin turvaväleillä liikenne pysähtyisi, kun ruuhkat räjähtäisivät käsiin.

        Tuo on ihan liian pitkä turvaväli! Puoli sekuntia on hyvä, ja missään tapauksessa se ei saa olla yli sekuntia. Vain tarpeeksi lyhyet turvavälit pitämällä varmistutaan siitä, että liikenne on tarpeeksi sujuvaa, joustavaa ja turvallista. Pitää sitten muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edessä ajava :)


    • Anonyymi

      Itse en ole perässäroikkumista juurikaan havainnut, niin en pitäisi sitä ensisijaisena valvontakohteena. Itseäni häiritsee enemmän nuo ohitustilanteessa kiihdyttävät ohitettavat autot. Tässä kohtaa varmasti auttaisi, jos ohituskaistalle sallittaisiin esim.100 km/h ja oikean puoleiselle se 80 km/h mitä raskasliikenne ajaa.

      Suojatien eteen pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen pysähtymättä voisi olla seuraava valvontakohde. Tietysti motarilla näkee usein, näitä kuljettajia jotka käyttävät tabelttia ohjauspyörän päällä tai somattaa kännykällä.

      • Anonyymi

        Jos ajaa koko ajan ylinopeutta niin silloin taakse ei normaalisti jonoa kerry. Sinä kuitenkin liimaudut itse aina jonkun puskuriin kiinni ylinopeutesi takia mutta ethän sinä sitä itse ymmärrä.


    • Anonyymi

      Itse toivoisin etupäässä sitä, että kun esim. Tuollainen 17V kortin omaava hurjastelija saadaan poliisin toimesta kiinni, niin poliisilla olisi paikan päällä teloitusoikeus.

      • Anonyymi

        Joissain kehitysmaissa ei poliiseja kysellä, homma hoidetaan siinä kadulla tarpeen mukaan.
        Varkaat hakataan, pahempia rikoksia tehneet jopa tapetaan.. Ei tarvita vankiloita. Osaltaan siis kehittyneempää vaikka se sitä todellisuudessa ihan ole.


    • Anonyymi

      Toivoisin että nopeuksia valvottaisiin paremmin. Kameroiden kohdalla nopudet laskee mutta muuten ajetaan miten huvittaa. Olisi mukavampi että liikenne sujuisi eikä olisi pumppaavaa kun ylinopeutta ajavat paniikkipumppailevat kameroiden kohdalla.

      • Anonyymi

        Ajetaan miten huvittaa ja hyvin menee, paitsi kameroiden kohdalla. Eli lisätään kameroita?


    • Kukaan ei vielä ole maininnut liikennevalo- ja muiden risteysten tukkimista.
      Arvelen, että risteyksen tukkijat ovat niitä, joilla on vähäinen ajokokemus, eivätkä malta seuratatai hahmota liikenteen kokonaistilannetta.
      Voisi joskus pysähtyä jo keltaisellakin, sillä palava keltainen tarkoittaa kyllä samaa kuin punainen. Vain vilkkuvalla keltaisella saa ajaa!
      Olisiko kenties välttämätöntä enenevässä määrin maalata vinoruudukkoa katuun, kuten joissain paikoissa jo on tehty?

      • Anonyymi

        Monta risteystä missä kameroiden asentaminen risteyksen valvomiseen ja kuvan läpi katsominen maksaisi itsensä nopeasti takaisin. Meidän kaupungissa on "jouduttu" (ihan typerä päätös) myöhästyttämään jalankulkijoiden valoja, koska autot menee suoraan niin paljon näillä "lämpimillä" jotka usein ei ole enää edes keltaiset. Saisi hyvät rahat kyllä näiden sakottamisesta, mutta sen sijaan tähän vaaralliseen käytökseen ns. kannustetaan.
        Tottakai ei se jalankulkijoiden myöhästyttäminen auta siihen kun nämä pellet on turhankin usein jumissa keskellä sitä risteystä ja muidenkin tiellä. Tai toinen, että jäädään autolla sitten makaamaan siihen suojatien päälle kuin rantaan kiinni uinut valas.

        Eri juttu jos liukkauden takia painavampi auto tai joku joskus jää ikävään kohtaan eikä voi mitään, mutta se on suhteessa aika harvinaista eikä voi joka kerta olla syynä. Se myös ei ole hyvä syy sille, että autoilla, etenkin ammattiharjottajien pakuilla, on jokin vaikeus löytää jopa vieressä olevalle parkkipaikalle. Jopa kaksi vajaa kaksi metriä lisää on liian pitkä matka autonkuljettajille kävellä, tulee sydänkohtaus matkalla.

        Taas täytyy selventää, että jos sen tarvitsee esim. vanhuksen auttaminen, invataksina tai muun työn takia olla välttämättä siinä, se on OK - mutta todellisuudessa todella harvoin se on syynä miksi ei sinne parkkiruutuun viitsitty mennä.
        Eikä näitä "ammattiparkkeeraajia" valvota näemmä ollenkaan, vaikka aiheuttavat paljon enemmän jatkuvia onnettomuus vaaroja ja liikenne esteitä kuin yksi elokapinan mielenosoitus.


    • Anonyymi

      Höperön valvonta palvonta ontuu hiukan aja sivuun urpo jos tulee hälytys ajoneuvo takana!

      • Anonyymi

        Minä seuraan liikennettä taustapeilistä. Autossani ei ole laitteita jotka hälyttäisivät takana olevasta ajoneuvosta. Sivuun en silti aja, vaikka jonkun takanani näkisin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laaja sähkökatko Sallilan verkossa!

      Mä heräsin yhden maissa UPS:n piipittkseen, koska sähköt poikki ja on edelleen. Odottelin jonkun aikaa ja soitin vikanum
      Loimaa
      35
      1220
    2. KJ Konetimber OY

      Haettu konkurssiin Eläke yhtiö Ilmarisen toimesta.
      Kuhmo
      37
      1065
    3. Millä kirjaimella nimeni alkaa

      Ja montako kirjainta sukunimestäni voi laskea? N to M
      Ikävä
      60
      950
    4. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      173
      904
    5. Ampumisvälikohtauksen syynä kahden eri romanisuvun erimielisyydet

      Ikaalislainen romaniseurue joutui tahtomattaan tulitaisteluun etelä-pohjalaisen romanisuvun kanssa. Tilanne ei ratkennu
      Seinäjoki
      40
      736
    6. Hyviä tehokkaira vinkkejä erittäin pinttuneen wc pytyn puhdistukseen

      Eli semmonen vuokra-asunnon pytty jossa hyvin sitkeään pi ttyny se vesiosa. Kloriittia olen liottanu yön yli ja yleispuh
      Ikävä
      121
      723
    7. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      57
      708
    8. Voiko "miehisen kunnian" käsitteen ohittaa?

      Palstalla kovasti pidetään minua jollain tavoin sairaana, kun puhun miehisestä kunniasta. Voidaanko me siis täysin ohi
      Sinkut
      144
      683
    9. Voi että, kaikki on nyt ohi

      Aijon nyt unohtaa kaiken. Morjes. Mieheltä
      Ikävä
      59
      637
    10. Et uskaltaisi kuitenkaan nähdä enää

      Niin mitäpä sitä enää vatkaamaan.
      Ikävä
      52
      631
    Aihe