Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Edelliselle+kirjoittajalle:
Väitteet+on+yleensä+tapana+perustella!+Miten+siis+perustelet+tämän+asian?
Oletko+edes+käynyt+maassa?!+Minä+kuitenkin+olen.
Tiedoksi,+että+suora+lento+Shanghaihin+A350+koneella+on+siinä+11h!
Ketjun+aloittajalle:+Mersuakin+kootaan+Kiinassa!
02.04.2020 16:41
Olen+nyt+saanut+TV-vastaanottoni+kuntoon,+tosin+samanaikaisesti+loppui??
myös+Nelonen+(24)+HD-tasoisena,+mutta+näin+lienee+tarkoitus.
Pientalossa+riitti+pelkästään+uuden+kanavahaun+teko.+MTV3+-+HD:hen+on+jo+kauan+tarvittu+maksukortti.
Olisiko+sinulla+-+Anonyymi+(16:49h)+eilen+01.04.+tietoa,+milloin+4K-ohjelmaa
edes+jostain+päin+alkaisi+tulla?
Lisäksi,+mikäli+jotain+sitten+mielii+nauhottaa,+menevät+ulkopuoliset+virittimet
uusiksi,+ellei+sitten+tyydy+näihin+Arenoihin+sun+muihin.
Voin+olla+väärässä,+mutta+jotenkin+tuntuu,+että+antennivastaanotosta+jollain+aikavälillä+ollaan+siirtymässä+kohti+erilaisia+laajakaistaratkaisuja.+Onko+"tunne"+kenties+oikea?
02.04.2020 16:25
Tosi+paljon+kiitoksia+arvokkaasta+avusta!
Saattaa+olla,+että+saan+asian+itse+kuntoon, mutta+voi+hyvin+olla,+että+joudun+pyytämään+ammattiapua+antennikaapin?+säätöön.
Olin+itse+koko+ajan+kuvitellut,+etten+tarvitse+mitään+muutoksia+vastaanottoon+-+enkä+edes+muistanut+päivää+(01.04.20)++koska+laitteeni+kuitenkin+ovat+2010-luvun+alkuvuosilta+-+(Topfield+ja+HD-Thunder).
LG-televisioni+-+LED+-+näyttää+olevan+vain+HD-ready-tyyppiä,+vaikka+käyttöohje+väittää+muuta.+En+ole+vastaanottanut+signaalia+juurikaan+sitä+kautta,+koska+virittimiä+on+muutenkin+riittänyt.+Sen+hakutoiminto+jättää+nyt+jonkun+nipun+kokonaan+pois.
Edelleen+tiedotus+YLE:n+puolelta+on+mielestäni+puutteellista,+sillä+tosi+harva+TV:n+katsoja+seuraa+vastaanoton+tekniikkaa+-+koska+painaa+vain+ON+OFF-nappia+ja+istuu+sohvaan!
Palaan+palstalle,+kun+tiedän+miten+ukon+kävi!
02.04.2020 11:38
Vanha+ketju,+mutta+nostan+sen+esiin,+koska+muutakaan+vastaavaa+ei+löytynyt.
Arvelen+nimittäin,+että+nämä+ketjun+edelliset+kirjoittajat+tietävät+vastauksen,+jos+sattuvat+lukemaan+tämän,+vaikka+minulla+ongelmani+on+aivan+toinen.
Itse+en+ole+mikään+tietäjä,+osaan+vain+kylmäjuotoksen.
Mutta+asiaan.
Minulla+on+itsekoottu+ns.+5.2.+musiikkijärjestelmä,+johon+musiikkipuolen+lisäksi+kuuluvat+kaksi+HD-viritintä,+joissa+on+tallennusmahdollisuus.
Signaali+niihin+tulee+keskusantennista.+Aivan+varottamatta+huomasin+eilen,+että+TV-signaalia+ei+tule+HD-muistipaikoille,+21,22,24,25,27.+Vastaavat+ei+HD-paikat+1,2+jne.+toimivat.
Mistä+vikaa+kannattaa+hakea?
Itse+laitteet,+(HD-Thunder+ja+Topfield)+ilmoittavat,+että+tarkista+antenniliittymät.
Tallennettuja+ohjelmia+voi+kummallakin+katsoa.
En+lähtisi+korjuuttamaan+tai+hankkimaan+uusia+virittimiä,+vaan+lähtisin+keskusantennista.
Onko+suunta+oikea?
01.04.2020 11:07
Nyt+en+ymmärrä!
Autohan+on+rahoitusyhtiön+omaisuutta,+kunnes+jäljellä+oleva+velka+korkoineen+on+maksettu??!
Ei+toisen+omaa+saa+antaa+vaihdossa.
Kyllä+tällaisen+rahoitetun+auton+haltijan+on+itse+hoidettava+rahoitusvelka+ensin+pois.
Jos+tämän+työn+jättää+jollekin+epäluotettavalle+toimijalle+pelkin+suullisin+puhein,+ei+kannata+ihmetellä+niitä+rahoitusyhtiön+lähettämiä+maksuerälaskuja.
Täysin+oma+moka,+tosin+myös+myyjän+moka,+joka+tästä+ei+välitä+ja+vähintään+viivyttelee.
Eikö+näitä+asioita+tosiaankaan+enää+opeteta+toisella+asteella?
30.03.2020 20:57
Kiitos+vinkistä,+Anonyymi+12:10h+tänään!
Olen+toistakymmentä+vuotta+jo+ajellut+E-mersuilla,+mutta+tätä+en+ollut+hoksannut.
Nyt+vuoden+jälkeen+uuden+kanssa+käy+vieläkin+niin,+että+kas,+tuollainenkin+toiminta+on.
Kun+auto+ilmoittaa+"käsijarrun+muka+olevan+päällä"+mitään+jarrutusta+ei+kylläkään+tunnu!
Täytyy+kokeilla!
30.03.2020 20:41
On+näköjään+olemassa+monenlaista+käyttösuunnittelua.
Molemmissa+E-mersussani,+(aikaisemmin+W211+ja+nyt+S212)+käsijarru+saattoi+itsekseen+mennä+päälle+esim.+parkkitalossa.
En+tiedä,+miten+tai+mistä+auto+itse+päättää+jarrun+käyttötarpeen.+Mainitsin+ominaisuudesta+huollossa.+Sanoivat,+että+käsijarrun+kuuluu+toimia+näin+-+kysymyksessä+ei+siis+ole+korjattava+vika.
Kun+lähden+liikkeelle+se+vain+ilmoittaa+"päälläolevasta+käsijarrusta!"
Tätä+tapahtuu+suuruusluokkaa+n.+kerran+viikossa,+mutta+haitanneeko+tuo?
Itse+en+jarrua+juurikaan+polkaise+päälle,+vaan+luotan+ns.+P-asentoon,+että+se+riittää.
Sellaisenaan+erikoista,+että+auto+haluaa+itse+päättää.
30.03.2020 10:49
Kiitos+useista+vastauksista,+en+siis+näköjään+ollut+aivan+väärässä.
Harmi,+että+olen+jo+unohtanut+-+tuli+vähän+aikaa+sitten+nimittäin+TV-ohjelma,+-
jossa+selvitettiin,+miten+kellojenteko+aikanaan+päätyi+sveitsiläisille.
Ehkä+joku+muistaa?
Yleisesti+ottaen+pidän+tarkkaan+käyvistä+kelloista+ja+tapanani+on+saapua+paikalle+kuin+paikalle+ns.+"tasan!"
Tarkkaan+käyvästä+kellosta+ei+tosin+ole+mitään+hyötyä,+jos+bussikuskin+kellon+on+etuajassa+ja+mikäli+hän+viimeiseltä+bussivuorolta+haluaa+vähän+"etuaikaan"+kotiin.
30.03.2020 10:27
Ei+voi+sanoa+kuin+voi,+voi!
27.03.2020 19:29
Erikoinen+kysymys+tälle+palstalle,+sillä+asiaa+ei+täällä+todennäköisesti+kukaan+tiedä.
Tarkoitatko+2-pyörästen+vai+kenties+autonrenkaan+paikkausainetta?
Minua+kiinnostaa+toki,+mihin+tarvitset+tietoa,+sillä+tavaran+valmistajallakin+lienee+oma+käsityksensä+asiasta?
Kyllä+asiansa+osaava+tullitarkastaja+tuotetta+tullatessa+on+velvollinen+jotain+nimikettä+tarjoamaan.+
Tuotteen+pääkäyttötarkoitus+on+ns.+"punainen+lanka".
Jos+koet,+että+hänen+valitsemansa+nimikkeen+mukaan+tulli+on+korkea,+niin++päätöksestä+voi+tehdä+valituksen+Tullihallitukseen+=+Hovioikeuden+tasoinen+instanssi.
En+ole+varma,+maksaako+valittaminen.
27.03.2020 13:55
Kaikki+puhuvat+näköjään+vain+"hyvästä+peruskellosta"!
Minulla+on+koko+ajan+ollut+se+käsitys,+että+Seiko+on+ns.+kauko-itäläisistä+paras!
Miten+voin+olla+niin+väärässä?
Seiko+tekee+lisäksi+kameroihin+sulkimia+1/8000+sek.+kuten+esim.+Citizen.
27.03.2020 13:44
En+ymmärrä+hikeentymistä,+sillä+VW-n+myöntämää+-+nyt+kolmen+vuoden+takuuta+-+oli+kirjoituksissa+nimenomaan+verrattu+näiden+korealaisten+autojen+ylipitkiin+takuisiin!
Onneksi+maailma+ei+ole+sama+kuin+VW!
27.03.2020 13:29
Nämä+korealaisten+autojen+5-7+vuoden+takuut+ovat+yhtä+tyhjän+kanssa.
Lisäksi+huoltokohteiden+määrät+näyttävät+vaihtelevan+maasta+toiseen.+Sama+auto,+mutta
jo+Ruotsissa+ja+Virossa+huollot+ovat+halvemmat,+koska+kaikkia+niitä+töitä+jotka
Suomessa+tehdään,+eivät+muualla+sisälly+vuosihuoltoihin.
Käytännössä+on+niin,+että+jokaisesta+asiasta+saa+sitten+tiskillä+pitää+palopuheen,
+että+kuuluvatko+nämä+nyt+takuuseen+vai+eivät.+Sanovat,+että+on+kysyttävä+tehtaalta!
Mitä+ihmettä+tämä+on,+ettei+tiedetä!
Nämä+tehdaskyselyt+-+jos+niitä+edes+tehdään+-+kestävät+taas+niin+kauan,+että+asiakas+sinä
aikana+väsyy,++koska+auto+on+ostettu+ajettavaksi,+eikä+korjaamon+pihalla+seisotettavaksi.
Jos+esim.++jarrulevy-+tai+palat+kuluvat+tänä+aikana,+asia+on+selvä+-+kuluvia+osia+-+mutta+jos+jarrusatulat+rikkoontuvat+ajossa,+on+kyllä+kysymys+osasta,+jossa+on+ollut+valmistusvirhe,
tai+sitten+osasta,+joka+ao.+käyttöön+on+ollut+liian+heikko.
Harva+tietää+täällä,+että+ns.+valmistusvirhe+on+aina+korvattava,+oli+sitten+takuu+tai+ei.
Joskus+se+on+vaikea+osoittaa.
27.03.2020 09:43
Tosi+paljon+kiitoksia+"anonyymit+18:27+ja+18:30h!
Aika+jännä,+että+kelloja+on+myynnissä+nimenomaan+Latviassa!
Olen+pitänyt+kelloa+kun+kukkaa+kämmenellä.+Sitä+huoltaneet+kellosepät+ovat+sisäkuoreen+vuosien+varrella+jättäneet+omat+puumerkkinsä.
Toivottavasti+poikani+ymmärtää+sen+arvon.+(Siis+vaarilta+pojanpojanpojalle.)
Muistan+jopa+ostaneeni+hänelle+halvemman+frakin+kanssa+käytettävän+taskukellon,
koska+sen+"käyttö"+tulee+joka+tapauksessa+halvemmaksi,+koska+kelloa+ei+samalla+tavalla+tarvitse+varoa+kuten+tätä.
25.03.2020 18:52
Näin+minäkin+epäilen,+mutta+yritän+varovasti+etsiä+sille+IWC:lle+"hyvää+uutta+kotia".
Olen+nimittäin+jo+siinä+iässä,+että+on+olemassa+aivan+todellinen+vaara,+että+seuraava+polvi++ymmärtämättömyydessään+pistää+sen+roskalavalle.
Kellosta+on+olemassa+jopa+kellotehtaan+ns.+Kantakirjaote,+sekä+lisäksi+tieto,+kuka+kellon+aikanaan+on+ostanut+ja+missä+ja+kenen+käytössä+se+on+ollut.
Tätä+on+1960-luvulle+saakka+käytetty+päivittäin,+ensin+vaarini,+sitten+isäni+käytössä.
Kun+puhuu+tämän+kellon+arvosta+toisaalta+-+vuonna+1916+-+kun+teollisuus+vielä+oli+lapsenkengissään+-+ja+nyt,+on+pidettävä+mielessään,+ettei+juurikaan+kellään+tai+ainakin+hyvin+harvalla+yli+100+vuotta+sitten+ylipäätään+oli+kello.+Rannekellotkin+yleistyivät+vasta+2.+Maalilmansodan+jälkeen.
Siksi+kellon+hinta+v.+1916+lienee+ollut+useitakin+kuukausipalkkoja+palkan+suuruudesta+tietenkin+riippuen.
25.03.2020 18:19
Eikö+tämä+tosiaankaan+kuulu+peruskoulun+kurssiin?
Pii+x+R2+x+44+mm=49,9+cm3
3,14+x+19+x+19+x+44+=
24.03.2020 18:47
En+ole+tällä+sivulla+käynyt,+mutta+kun+nyt+on+aikaa,+niin+pistän+minäkin+lusikkani+soppaan.
Rannekellohan+ei+enää+ole+sellainen+statusesine+kun+se+vielä+vähän+aikaa+sitten+oli.+Minulla+neljä+käyttökuntoista+sveitsiläistä+alemman+tason+kvartsirannekelloa,
joita+kierrätän+n.+kerran+kuussa.+Lisäksi+on+yksi+mekaaninen+kultakuorinen+TISSOT,
jota+käytän,+kun+sen+käyttö+sopii.
Useimmat+niistä+olen+ostanut+kanikonttorin+huutokaupasta.+Arvokkain+näistä,+on+ehkä+Raymond+Weil+Tango.+Huollatan+kaikkia+näitä+säännöllisesti.
Mutta+nyt+kysymys:
1.+Onko+kellään+tietoa,+minkä+hintaluokan+kelloissa+ei+enää+ole+sitä+vakiokoneistoa,+jota+ei+edes+ole+tarkoitettu+avattavaksi?
2.+Säkin+pohjalla+on+käyntikunnossa+oleva+täyshopeakuorinen++104+vuotias+IWC+-taskukello+vuodelta+1916.+Olen+huollattanut+sen+viimeksi+vuonna+2018.+Kun+tälle+yrittää+kysyä+jotain+arvoa,+jokainen+vain+kiertelee+ja+kaartelee,+yleensä+sanotaan,+ettei+kello+kaikesta+huolimatta+ole+järin+harvinainen.
Voi+olla+niin,+mutta+tämä+käy+ja+oikein!
24.03.2020 17:38
Ei+sen+akun+kapasiteelitaan+tarvitse+olla+noinkaan+suuri.
Ajattelin+vain+sen+painoa,+koska+auton+hyyötykuorma+laskee.
23.03.2020 11:18
Oliko+kyseinen+rengas+mainittu+kauppakirjassa?
Jos,+niin+kaupan+ehdot+eivät+ole+täyttyneet.
Ei+kauppaa+purkaa+voi,+mutta+hintaa+voi+sovitella.
Aika+ja+rahaa+voi+tosin+helposti+kulua+enemmän+kuin+renkaan+arvo+-
uutenakin+vain+€+100+-+150,-
22.03.2020 16:36
Voithan+myyjältä+kysyä,+että+miksi+myy?
Kallis+korjaus+tulossa?
Jos+kaikinpuolin+kunnossa,+arvelen,+että+hän+pitäisi+auton+itse.
Katsastuskin+tulossa.
Miksi+ei+museoautoksi?!
Varaosien+saaminen+ei+helpoimmasta+päästä+ja+polttoaineeseen+on+lisättävä+lisä-
ainetta+-+pannu+ei+käyne+nykyisillä+tököteillä.
Onko+rahaa+ylläpitoon+riittävästi?
22.03.2020 16:26
59 / 91