Kertokaapa kuinka paljon diesel-omistajia pelottaa jakopään hajoamisen tuomat tuhansien kustannukset? Googleen vaan reippaasti esim. hakusanat "BMW N47 jakopää" tai sitten "chain". Huom. N57 (kyysipyttyiset) mukana, niitä myyty sen verran vähän että keskustelu keskittyy N47 ympärille (N57 samat osat)! Johan alkaa tulemaan tuloksia joiden mukaan ajatte autolla, jossa jakopää saattaa kestää tai hajota seuraavana päivänä, riippumatta iästä ja kilsoista. Bemari väittää asian korjaantuneen 03/11 jälkeen, mutta uusissa autoissa on raportoitu kyseistä ongelmaa.
Itse olen ollut todella tyytyväinen bemarin ja mm. sen ajo-ominaisuuksiin, mutta en ota itselleni jakopääriskiä. E91 320d lähtee nyt vaihtoon alta aikayksikön, vaikka onkin vasta alta satatonnia ajettu.Tilalle voisi katsella esimerkiksi mersua, W204 on saanut pelkkää kehua ja siinä ei ole näitä isoja robleemia. Bemarin maahantuoja ei netin mukaan tule lainkaan vastaan, yksi syy lisää vaihtaa merkkiä.
BMW jakopää voi hajota koska vaan
92
34172
Vastaukset
- keke5
Pahimmassa tapauksessa joutuu näköjään vaihtamaan koko moottorin. Ei hyvä, täytyy alkaa katselemaan muuta merkkiä kun keväällä oli tarkoitus vaihtaa autoa muutenkin eikä ilman dieseliä hommassa ole järkeä.
- köyhyys on sairaus.
VAGin kulkupeleistä ne jakopäät hajoaa, eikä vaihteistojakaan voi kehua. Osta halpa, saada paska.
- 3423
Myös mersulla on ollut jakopääongelmia venyvien ketjujen kanssa. Taisi tosin ongelmat keskittyä V6 koneisiin.
Tuntuu vähän siltä että kaikilla germaanimerkeillä on jossain malleista heikot ketjut. - olet röllipoikannen
jakopää voi hajota ihan missä autossa hyvänsä ihan yllättäen. Autot vaan ovat sellasia.
- hoh...
Niin voi,vielä herkemmin jos on made in germany
- Bmwmn
Ettet nyt vain yrittäisi kusettaja itseäsi, itsellä 600tkm rullattu n57, 400tkm n47 ja ei ole ongelmia ollut, ainiin ja kävin bmw liikkeessä ja sanoivat ettei dieseleissä ole ketjun venymis ongelmia. Taidat kuulla juttusi essolta
- autotietäjä
Tuota nyt ei usko kukaan. Noissa e90 bemuissa (varsinkin 335i) on aika mukavasti kalliita vikoja, esim. hpfp
jos tuota et usko, niin uskottavuutesi on pyöreä 0 - Anonyymi
autotietäjä kirjoitti:
Tuota nyt ei usko kukaan. Noissa e90 bemuissa (varsinkin 335i) on aika mukavasti kalliita vikoja, esim. hpfp
jos tuota et usko, niin uskottavuutesi on pyöreä 0Miten nämä 335i:n muut viat kuten korkeapaine pumppu (hpfp) liittyy mitenkään tähän jakopää keskusteluun??
- osta skoda
Ei luulis hajovan j!os on oikke viimesen päälle kehitettyy tekniikkaa!
- 330d ja hajis
Ei pelota sitten ollenkaan !
- 330d jo hajos
330d jo hajos
- 528i 6cyl
330d jo hajos kirjoitti:
330d jo hajos
4 5-sarjan bensapiimeriä itellä ja eipä kyllä kyllä oo ketjut paukkuneet. 5288
- eibensa
528i 6cyl kirjoitti:
4 5-sarjan bensapiimeriä itellä ja eipä kyllä kyllä oo ketjut paukkuneet. 5288
N47 ja N57 taitaa olla dieseleitä
- Sinä oletkin
paljastunut palstan yksinkertaisimmaksi mutta kuumimmaksi tolloksi. Ei pelota yhtään, isi maksaa.
- 88975
Bmw ei tule vastaan jakopääongelmissa.
Saa maksaa omasta pussista n 8000 e - Anonyymi
330d jo hajos kirjoitti:
330d jo hajos
Juuu itellä pamahti jako pää 213tkm kohalla,
kiitos yläkerranväki
- se siitä vaikka hyvä
Mersu alla ja bemari tulevine jakopääongelmineen seuraavalla omistajalla. W204 (facelift) näyttää sopivan puhtaalta ja ongelmattomalta Googlen mukaan, Bemari oli hyvä auto poislukien jatkuva murhe jakopään kestosta, mutta niin tuntuu olevan Mersukin. Onnea vaan kaikille N47 ja N57 koneiden omistajille ettei rikko satu omalle kohdalle.
- xthxfgnstn
Googleenhan kannattaakin luottaa, netissä kaikki on tietysti vain totta..... Joka autoon voi tulla vikaa, ja ihan mihin kohtaan vain, mutta kun on tarpeeksi massia takataskussa, ei tartte yöunia moisia murehtimalla menettää, antaa perseaukisten huolehtia moisesta. On ollu mersua, audia, bemaria, japseja, nykyisin turbo opel, jos on tullu vikaa, on korjattu ja rahalla selvitty.
Jakopää ei oo hajonnu yhestäkään autosta, ei edes tsi audista. - Anonyymi
xthxfgnstn kirjoitti:
Googleenhan kannattaakin luottaa, netissä kaikki on tietysti vain totta..... Joka autoon voi tulla vikaa, ja ihan mihin kohtaan vain, mutta kun on tarpeeksi massia takataskussa, ei tartte yöunia moisia murehtimalla menettää, antaa perseaukisten huolehtia moisesta. On ollu mersua, audia, bemaria, japseja, nykyisin turbo opel, jos on tullu vikaa, on korjattu ja rahalla selvitty.
Jakopää ei oo hajonnu yhestäkään autosta, ei edes tsi audista.Mulla hajoo joka kiulusta, parit Toitsut, VW ja Volvosta 2 ja kerran huollosta soittivat, että maahantuoja haluaa vaihtaa ilmaiseksi mun jakopään jo 115 tkm kohdall, kun vaihtoväli 160.
Nyt kyykkäs Jagge, jossa Bemun suora 6 naku.
- toyota senkun pelaa
Samaan ww kaartiin kuuluu, mate in germaany, kyllä on huono laatuusii voi itku mita kakkia on inssit tehneet!
- Tim7
Ostin 07 BMW 320 d koneella n47 120kw sillä hintaa, että vaikka menee 8000 euroa koneremonttin, niin on vielä hyvä hankinta. Riskit vaan pitää tiedostaa ja osata hinnoitella.
- hmmm...
Köyhän ei kannata ostaa huonoa.... Mutta tietysti, jos ei rahasta ole kiinni,kuten bemaristeilla ei yleensä ole,niin sittenhän siinä ei mitään vaikka remonttia onkin tiedossa tuhansien eurojen edestä.
- Anonyymi
-07 320d:ssä on vielä m47 kone eikä n47
- kyllästynyt
Eiköhän vaihdeta joukolla merkkiä niin saa maahantuoja muuttaa toimintatapojaan myynnin sakatessa. Palataan sitten kun koneet kestää ja maahantuoja kantaa oman vastuunsa.
- Esko miettii vaihtoa
Kylläpäs löytyy juttua hajonneista jakopäistä. Auton vaihto tulossa keväällä ja tämä laittaa tosiaan miettimään kun uusissakin on vastaavaa.
- BMW N:o 1
Kyllä kilpailijoiden edustajat jaksavat jankuttaa jostain remonttien muutaman tonnin kustannuksista 300 000 ajetun kilometrin jälkeen. Auton arvonpudotus on se kaikkia merkkejä koskeva kovin kustannus. Kymppitonni vuodessa putoaa 60 - 70 000 €:N autossa kolmessa vuodessa helposti.
Autoilu ei ole koskaan köyhien puuhaa, monelta siihen menee kaikki varat. Toisilta varat menee viinaan, kolmansilta naisiin, monilta myös hevosiin. Täältä ei saa mitään mukaan, kun lähdönpäivä koittaa, joten elä mukavasti on ohjeeni.
BMW on yksi maailman parhaista ja halutuimmista autoista, se on johtava brändi. Tuollaista ei saa aikaan tyhjästä, se on vuosikymmenten työ. Tuotekin on ensiluokkainen, huonoa ei pystyisi myymään vuodesta toiseen. King Jong Kiinasta ei koskaan pysty samaan, vaikka olisi teknisesti kuinka hyvä. - 80 luku meni jo
BMW N:o 1 kirjoitti:
Kyllä kilpailijoiden edustajat jaksavat jankuttaa jostain remonttien muutaman tonnin kustannuksista 300 000 ajetun kilometrin jälkeen. Auton arvonpudotus on se kaikkia merkkejä koskeva kovin kustannus. Kymppitonni vuodessa putoaa 60 - 70 000 €:N autossa kolmessa vuodessa helposti.
Autoilu ei ole koskaan köyhien puuhaa, monelta siihen menee kaikki varat. Toisilta varat menee viinaan, kolmansilta naisiin, monilta myös hevosiin. Täältä ei saa mitään mukaan, kun lähdönpäivä koittaa, joten elä mukavasti on ohjeeni.
BMW on yksi maailman parhaista ja halutuimmista autoista, se on johtava brändi. Tuollaista ei saa aikaan tyhjästä, se on vuosikymmenten työ. Tuotekin on ensiluokkainen, huonoa ei pystyisi myymään vuodesta toiseen. King Jong Kiinasta ei koskaan pysty samaan, vaikka olisi teknisesti kuinka hyvä.Pystyy myymään.Suomalainen kun uskoo että kyllä se seuraava auto on parempi kuin tämä nykyinen.Mutta kuinkas ollakkaan laatu vain laskee ja uskotaan kauppiaiden puheisiin.Menee uskomattoman kauan, ennen kuin tajutaan että laatu nykypäivänä tulee ihan eri suunnasta kuin sillon joskus.Maailma on muuttunut ja jokainen puupää joutuu itse oppirahansa maksamaan.Eipä siinä, korjaamoilla pyyhkii hyvin, siitä pitää Sakemannit huolen.
- osta uusi tilalle
Ei se minkhään possahda, paskha puhetta BMW kestää kuin iisakin kirkon rakentaminen!
- Tietävä
Bmw laatu loppui kun e39 malli loppui vuonna 2003... Sen jälkeen kaikki on ollut huonoa...
Lu
- Totuuden torvi
No ei se minusta halutuin ole eikä arvosteuinkaan.
Mersu pesee bemarin mennen tullen laadussa ja arvostuksessa.
Tämä on totuus eikä tulos mainosmiesten aivopesusta ymmärtämättömille bemaristeille.- BMW F 11
Jos ikää on yli 65 vuotta, tai olet mustalainen, ehkä taksimies niin Mersu voi olla valintasi.
Ruostuneet ovien alareunat käyvät tutuiksi, samoin diesel suuttimien hajoaminen ja jakopääkin muutamissa malleissa pox.
Mersuhan ei tunnetusti ole koskaan remontissa, se on vain huollossa.
Kuitenkin Mercedes on premium auto, kuten BMW, se on vain suunnattu eri asiakkaille. - Mersu ja Bmw
BMW F 11 kirjoitti:
Jos ikää on yli 65 vuotta, tai olet mustalainen, ehkä taksimies niin Mersu voi olla valintasi.
Ruostuneet ovien alareunat käyvät tutuiksi, samoin diesel suuttimien hajoaminen ja jakopääkin muutamissa malleissa pox.
Mersuhan ei tunnetusti ole koskaan remontissa, se on vain huollossa.
Kuitenkin Mercedes on premium auto, kuten BMW, se on vain suunnattu eri asiakkaille.ovat premiumia vain kalleimpien malliensa osalta. Muut ovat herkästi hajoavia taviksille tarkoitettuja autonrotteloita. Ei kannattaisi yrittää naurattaa alan ihmisiä typerillä haaveilla.
- Volyymi
Mersu ja Bmw kirjoitti:
ovat premiumia vain kalleimpien malliensa osalta. Muut ovat herkästi hajoavia taviksille tarkoitettuja autonrotteloita. Ei kannattaisi yrittää naurattaa alan ihmisiä typerillä haaveilla.
Ainakin BMW M3/M5 on saanut huonoa mainetta jatkuvan korjauksen takia. Ehkä ne "volyymimallit" on kuitenkin luotettavuudeltaan parempia.
- karsea laitos...
Täällä hajosi kanssa joulukuussa 335i ja hajos totaalisesti.Ei ikinä enää baijeri pommeja!!!Myin romikseen kun eivät liikkeessä ois maksaneet mitään!!Ai niin olihan siinä hienot nahkapenkit....tosin ne eivät edesauta auton liikkumista eteenpäin jos tuota voi autoksi kutsua!Fiat unokin pelasi paremmin kuin tämä!
- T. Yytyväinen
Kirjoittelet täyttä jaskaa, itsellä olut useita BMW autoja, myös 335 eikä koskaan mitään vikaa.
Pitää ostaa uusi kaupasta Suomessa, nuo mahdolliset rikkoontumiset kun ovat kaikkien paljon ajettujen ongelmia merkistä riippumatta. Saksan baanalla noita kilometrejä tulee nopeasti ja 300 000 täyttyy helposti. Sitten ruuvataan 150 000 pois ja myydään tyhmälle Suomalaiselle.
BMW kun on laatukamaa, niin ei näy kilometrit littaan istutussa penkissä, eikä korin pinnoissa , niin helppo huijata. Hyvä pesu vaan ja vaha pintaan, myyntiin tuplahintaa mitä Saksassa saisi.
Toinen on nämä erinäköiset lastuttajat, jotka ruuvailevat lisää tehoa, kyllä se lyhentää tekniikan käyttöikää ja nostaa polttoaineenkin kulutusta.
Jotenkin nämä nuorukaiset ovat aina halunneet viilata autojaan ja BMW on yksi heidän suosikkimerkeistään, harva haluaa kutitella lisää tehoja Kiasta.
Kyllä BMW on kestävä ja hyvä auto kun huolletaan , eikä turhia viritellä 306 heppaa riittää aivan mainiosti ja vetovehkeetkin kestää.
BMW:tä ei ole myöskään pakko ostaa, merkkikirjoa riittää valittavaksi , hinta laatu suhteella vaan moni päätyy BMW autoilijaksi.
Alotin Fiateilla, siirryin Volkswageneiden kautta Volvoihin ja kaikki ovat kestäneet hyvin, olisikohan ajotavallakin merkitystä ? Fiatit olivat halpoja ja käytettyjä, siirtyivät vaihtoon yleensä ruostumisen takia. Volkkarit olivat kylmiä talvella ja kallis huolto. Volvot hyvinkin lämpimiä ja kestäviä, myyjien kanssa vaan ei synkannut. Ensimmäinen BMW hankittiin 2000 320 kuutoskoneinen, moitteeton peli väri nätti punainen. Sen jälkeen on ajeltu Bemareilla satoja tuhansia moitteettomia kilometreja.
Kitkarenkaisiin siirryttiin muuten samalla ensimmäisen BMW:N aikaan ja niistä ei myöskään luovutta. BMW:N takavetotekniikka ja hyvät ajonhallinta systeemit sopivat hyvin kitkoille ja jotkut jutut perän vispaamisesta ovat kyllä kokemattomien puheita. Bemaria ei luistoon saa ilman turvalaitteiden pois kytkemistä. Hyvin toimivien turvalaitteiden lisäksi on talviominaisuuksille hyväksi tunnettu BMW auton painojakauma 50/50, mikä tekee ajamisesta nautinnollista.
Nyt alla onkin X-drive ja siitä saakin jo parempaa etsiä, hienosti pelittää Nokian kitkoilla. - Ismokäppänä
Niin, että mitä tarkoittaa "hajosi totaalisesti"? Luulisi sinun tietävän, mitä vikoja siihen tuli, mutta kun et tiedä. Huomenna aamulla takaisin amikseen, loma on ohi.
- kohtajo muu merkki
Masentavaa kun jakopää saa spesiaalimaininnan netissä, mm.
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47 - "Timing chain problems"
Jokohan kohta ollaan samassa tilanteessa kuin VAG-omistajat, jossa autoliike hyvittää reilusti alakanttiin mahdollisten kalliiden korjausten vuoksi. - peke9
Umpisurkeaa ettei BMW ole saanut moottoriaan vieläkään kuntoon. Esimerkki F10 520d, miten tässä uskaltaa ajella BMW-dieselillä.
"Minä törmäsin tänään tähän jakopääongelmaan oman autoni kohdalla. Kyseessä on 2/2012 käyttöönotettu F10 520d manuaali. Autolla on ajettu tällä hetkellä n. 19tkm. Normaalisti pintakaasulla ajettaessa millä vaihteella tahansa voimansiirrosta kuului vaimea rahina, joka parhaimmillaan moottorin lämpimäksi ajettua vaimeni lähes kokonaan. Paikallaan auton käydessä moottorin takapuolelta kuului asiaankuulumaton kahnutus.
Huollossa muutamia kertoja ongelman kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään em. jakopään remontti. Samassa yhteydessä asiasta huollon kanssa keskusteltuani totesivat, että useampiin taksina toimiviin F10 520d N47 moottorilla oleviin autoihin on jouduttu jakopään remontti tekemään." - rane2222
Omassa autossa (2009 320d) kuuluu tyhjäkäynnillä "kalkkarokäärmeen sihinää" muistuttava ääni, liekö syytä huolestua ja viittaako tämä jakopäähän?
- ytdoctors
Rane, kilju on ollut keskenkäynyttä, ja juominen jatkunut aivan liian kauan, mikäli korvissa sihisee ja ajatuksissa -89 kadetti muuttuu -09 bemariksi, "taudin" kuvaan kuuluu myös kontulalaisen vuokrayksiön muuttuminen merenrantahuvilaksi ja ympärillä leijuva ulosteen haju.
Hoitokeinoksi suositamme kiljunjuonnin pikaista lopettamista, peseytymistä, puhtaita vaatteita, jonka jälkeen kannattaakin hakeutua katkolle.
- joh
Höpö höpö. Älkää ny viittikö .Ajan tällähetkellä Mersulla mutta olen omistanut ja ajanut satojatuhansia kilometrejä Bemareilla niin bensalla kuin dieselillä. Yhdestäkään autosta ei ole jakopää porsinut eikä muitakaan koneongelmia. Todella mukava hiljainen ja hyvä auto.
- Anonyymi
Ostin 4 viikkoa sitten 320i x-drive -vm13 bemarin ja heti eka viikolla huomasin kuskin puolen lattian olevan aivan märkä. Nyt sain auton lopulta huoltoon ja vika löytyi. Kuitenkin yllätyksenä tuli että vikaa on muuallakin, nimittäin jalkopäähän kuulemma pitää ääntä mikä pitää korjata eikä suosita ajamista ennen korjausta. Autolla ajettu 80tkm. Huollot tehty ajallaan.
- kestii
Naapurilla 500 sarjalainen BMW ja E-mallin mersu. Ovat suhteellisen uusia autoja. Kysyin heiltä, että kumpi merkki on hiljaisempi ja mukavampi ajaa, niin sanoivat, että mersu on mukavampi. Itse kuvittelin, että BMW. Ovat niin uusia autoja, että kestävyydestä yms. ei voi nut keskustella, sillä kestäväthän ne uutena muutaman vuoden.
- no-more
Tässä on hyvä video aiheesta, "kalkkarokäärmeen sihinä"
https://www.youtube.com/watch?v=pNDixOZzfEQ - Näinoooon
Kyllä kun googlaat niin jokaisessa mallissa on jotain ongelmia ja jos sen mukaan alat autoja valitsrmaan niin parempi ajaa bussilla tai uudella autolla jossa ongelmia ei ole. Itse vaihdoin 2000vuoden 911 carreran juuri slk350 mersuun. Porssessa vasta ongelmia olikin vaikka muille jakaa, esim sähkövikoja. Mutta voi mersussakin tulla ongelmia. Yleensä kaikissa tulee jotain mutta porsset on todellisia vikapommeja. Voit huvikses lukea porssejen myynti ilmotuksia niin sieltä löytyy useita 50-100 tonnia ajettuja joissa on jo vaihtokone. Puhumattakaan muista ongelmista ja ne on suolasen hintasia sitten korjata. Mulla on ollu audi allroad dieselinä joka leipo kiinni 110tkm..bmw z3m joka leipo kiinni 160tkm ja käytännössä koko kone suli..sitä ennen perä repesi kahtia..mersussa ei toistaseksi ole mitää mutta kilsatkin alkaa vielä kasilla. Aurikset on firmassa hajonneet yksitellen..on vaihettu vaikka mitä..erittäin paljon ongelmia..juuri pamahti myös yhdessä meidän autossa 18tkm opelissa turbo..eli uusi tai vanha niin paskaks menee..se pitää vaan varautuu jos ostaa käytetyn että siihen voi joutuu laittaa tonnin sillontällön...sitten voit ostaa uuden kian takuulla jossa ei tarvi lisäkuluja heti pelätä...mutta hei rehellisesti halutko ajaa edes hetken kunnon autolla vai jollain kialla missä ei ajettavuutta ole ja on kunnon kiinaritsoja ihmisten silmissä. Minä en ainakaan aja vaan otan riskin, kerran täälä eletään. Ja yks vinkki..älä osta yksityiseltä niin on tuo virhevastuu niin ei tarvi ainakaan kikkea itse maksaa jos jokin laukeaa oston jälkeen.
- mietintää_auton_käytöstä
No hyvä, että vaihdoita "porssen" pois, ku et osannu ees auton merkkiä oikein kirjoittaa! ;-) Tuota kirjoitustas, ku lukee, niin mahdat olla melko "huoleton" auton omistaja. Kyllähän ne autot hajoo, jos jätetään öljyt vaihtamatta ja revitetään, ku mielenköyhä. Jos Z3 kone sulaa ja sitä ennen hajoaa perä, niin taitaa olla syyllinen ratin ja penkin välissä. Itse voisin lisätä vinkkiisi disclaimeriksi, että yksityiseltä voi ostaa, kunhan ei missään nimessä sulta. Liikkeet on niin kieroja, ettei ne mitään suostu maksamaan. Eli kyllä noilla "virhevastuu" jutuilla saa pyyhkiä takapuolta.
- Pikkupoikaitkee
Jopot on kans paskoja, meni aamulla ketju poikki kun poljin täysii kouluun. Sen seurauksena polvilumpio paukahti rikki ja päähän tuli tikki.
- Anonyymi
Tuleva bemaristi siinä touhuissaan.
- bemarin_jakopää
No eipä itellä aikanaan huolettanu enkä oo kyllä kuullu ketään muutakaan huolettavan. Itse asiassa en tunne ketään, jolla ois ollu bemarin jakopään kanssa ongelmaa. Tuon moottorin ainoa heikko kohta lienee turbo, joka pitää vaihtaa about 200 tuhannen kohdalla. Eli jättäisin nuo googlen jakopääjutut ihan omaan arvoonsa.
- röllitrollii
Kannattaa Ap myös varoa, ettei taivas putoa päälle!! Että vaihda vaan merkkiä varmuudenvuoksi:D
- pelottaa
Pelotaa!
- JokoFixed
Audin ongelmien paljastuttua myynti SAKKAAAAAA! Entäs BMW, miten yleinen on jakoketjuongelma uudemmissa? Onko kohta Mersu enää laadukas Made in Deutshland?
- ex-audi-ex-bmw-mersu
Loistava huomio, Tekninen Sekunda paljastaa todellisen luonteensa, samat kone ja vaihteistooireet joudin itse kärsimään. BMW omaa myöd diesel-riskin. Mersu ainoa, jolla ei ole moisia taakkoja?
- Ok5
Tuttavallani alkoi 07 320d pitämään outoa ääntä koneesta. Vei huoltoon, ilmoittivat, että ongelma jakopään ketjussa. Korjaus veloituksetta, autolla ajettu lähes 200000. Hyvin hoitavat asian BMW:llä.
- kensittenuskoo
No jopas on upeeta toimintaa!
- äkäslompolomauri
F11 530 DA XD ei pelota yhtään mikään....
- 320dAXdrivevm2014
No minä ajoin tässä vm. 2006 320dA 0-300 kkm ilman mitään jakopääongelmia (jousi katkesi 250 kkm kohdalla mutta siinä kaikki) ja nyt on alla samanlainen mutta neliveto vm. 2014 enkä ole yhtään huolissani. Miksi olisin?
- autoilija12
tuo jakoketju ongelma keskittyy niihin N47. koneisiin vaikka N57. koneessa on samanlaiset jakopäänosat, mutta kyseessä kuusisylinterinen joka käy tasaisesti värinättömämmin, niin niissä ketjut kestäneet, turhaa yleistää toiseen moottorityyppiin. ja olisi niistä kuulunut, jos olisivat järkijään hajoilleet, kun kuitenkin sen verran jo ikää ja kilometrejä takana.
- Enosta
Eli N57 koneessa jakopään hajoaminen on erittäin paljon mahdollista mutta siinä kohtaa käy vähän huonompi tuuri? Ei taida lämmittää omistajaa.
BMW dieselin omistaminen ja siihen liittyvät kulut näyttävät olevan tuuripeliä. - MinnaHhh
Oma kokemus Bemarista 30 asteen pakkasella on se että huohotin jäätyi ja jouduin tilaamaan taksin töihin, koko konehuone savus, en uskaltanu ees avata sitä, ikinä enä sen jälkeen osta enää bemaria, nyt on Mersu ollut monta vuotta ja huippu auto ollut, lähtee aina käymään vaikka olis mikä pakkanen ja tehoo enemmän.
- Autoi-lija
Bemarissa ei huohotin jäädy, siellä huotottimessa on sähkövastus lämmittämässä. Tämä vaatii että on ns cold climate -varustelu, joka on kaikissa suomiautoissa ja lähes kaikissa ruotsiautoissa. jos on saksantuonti, niin ei ole. Jälkikäteen saa parilla sadalla kyllä asennettua sen lämmittimen niihinkin.
Vaihdoin juuri N47 koneella olevan bemarin pois, ajettu oli yli 300000km ja jakoketjun kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Öljynvaihdoitkin oli tehty vain perus huolto-ohjelman mukaan, eli 30000km välein.
- Exbemaristi
280tkm ajettu 730d f01. Ketju poikki , eli kone paskaksi. 8-10000€kustannus. On kyllä ihan paskoja nää nyky autot!
- Kia-parempi
Kia Stinger takuu 7-vuotta ja paremmannäköinen yksikään Bemari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tosi makee korimalli...totta https://www.google.com/search?q=Kia Stinger&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02ku8YWhrpMQAhiXNi2oCew3SyQ6g:1605003596833&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjT8YGq4PfsAhUq-yoKHQBeCs8Q_AUoAXoECAUQAw&biw=1366&bih=607#imgrc=clkbBAY-WVk3OM
autoissa ulkonäkö on kautta aikojen ollut tärkein elementti
toimivuudella niin väliä...
- Parempituuri
Ihminen joka ei autoa ostaessa ole NS ihan varma asiasta että kannattaako ostaa citikka vai bemari tai vaikka mersu ni näiltä foorumeilta et ainakaan saa vastausta kysymykseesi. Jotkut kehuu ja suurin osa haukkuu ko. Kohdetta on se mikä tahansa merkki ja malli. Kuka osaa kertoa sulle oikean vastauksen hankintaasi. Ei Kukaan. Merkki uskovainenko EN USKO. Joillakin joku kasa peltiä on kestänyt Ns. Isältä pojalle 500tkm, mutta jollakin toisella auto hajoaa jo alle 100tkm. Onko vika siis merkissä mallissa vai valmistus vaiheessa. Et koskaan saa hyvää vastausta ongelmaasi forumilta. Hienoa toki on se että näitä on olemassa että ihmiset voi kertoa ongelmistaan.
nm. Parempi tuuri ensikerralla - Anonyymi
320dA 2008 ajettu 250 tkm. ketju katkesi ilman mitään varotuksia. ketjunkiristin vaihdettu kamppanjassa ja ketjua tarkisteltu merkkihuollon yhteydessä. Ei kannata luottaa noihin tarkistuksiin. Luottamus meni noihin ketjuihin.
- Anonyymi
Sähkömoottoreissa ei ole sitten näitäkään ongelmia.
- Anonyymi
330d 2015 ja ketju poikki...ajettu 154 000tkm.....vaihdan romun daciaan.
- Anonyymi
fiksusti tehty
- Anonyymi
bmw e39 ei ollut viimeinen laatuolio se oli e34 ja e38 , molemmat kuin kaunottaria , e39 pitää sisällään kaikki paheet vanhana, tu kun mittaristokin oli ku räsymatto , pikselit puuttu ja abs yksiköitä uusittiin ..........etukatti 1 ja 2 ,,, takakattu 1 ja 2.......NÄKEEHÄN TUON JO MYYNTIILMOITUKSISTAKIN edes bmw tyypit ei haluu e39.
BMW STÄ ON TULLUT WMB......WIE MUT BOIS.- Anonyymi
mutta ne palaa nätisti
Kun luen näitä kirjoituksia, niin huomaan, että tuli takavuosina tehdyksi oikea valinta.
Toki, eihän näihin kaikkiin autoihin noita jakopään ongelmia tule. Kyllä näitten 200T tulisi kestää.
V. 2012 minulla oli kaksi kallista autoa ja toisesta oli luovuttava, koska yritystoiminta loppui. Toinen oli yrityksen omistuksessa.
Oli E60 ja MB W211. Molemmat dieseleitä.
Olisin silloin halunnut pitää BMW:n ja myydä mersun, mutta toisin kävi, mersu jäi itselle.
Molempien km-lukemat olivat silloin 50Tkm molemmin puolin. Ajoin sitä W211 autoa 210Tkm saakka, eikä autossa seitsemän vuoden aikana ollut mitään kallista korjattavaa. Annoin sen ns. ehjänä vaihdossa.
Nyt on vuoden ollut vajaa viisivuotias E220 S212 A9 - siis farkku, eikä siinäkään ole ollut odottamattomia vikoja.
En tiedä, miten olisi käynyt, mikäli itselle olisi jäänyt se 520D.- Anonyymi
Se olisi palanut jo aikaa sitten...
- Anonyymi
Kaverilla on tuon ikäinen 520D, eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Ohjaustehostin meni ja jotain muuta mutta ei moottorista mitään. Tuo 520D on kestävä kone ja sitä on valmistettu hurjia määriä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaverilla on tuon ikäinen 520D, eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Ohjaustehostin meni ja jotain muuta mutta ei moottorista mitään. Tuo 520D on kestävä kone ja sitä on valmistettu hurjia määriä.
ja höpö höpö,ei vaan ole kehdannut kertoa sinulle että moottori laaksahti
- Anonyymi
miksi bemarit syttyvät palamaan on uutisoitu paljon??
- Anonyymi
Jos vaivautuu käyttämään ilmaiseksi kampanjahuollossa, niin ei syty.
- Anonyymi
bemupojujen "jakopää" on kyllä kovalla koetuksella yleensä
- Anonyymi
NO NO K-18.....
- Anonyymi
"BMW jakopää voi hajota koska vaan"
Totta, ja BMW KUSKIN jakopää hajoaa vuoren varmasti! - Anonyymi
yleensä noista bemarin jakopää ongelmista turha kysyä niiden omistajilta ,sama kun kysyy audin ja volsun öljynkulutuksesta omistajien mielestä autoissa ei mitään vikaa vaikka oikeesti on .voiko auto olla enään laadukas jos sitä valmistetaan kiinassa ja intiassa kuten bemaria?
- Anonyymi
BMW X3 vm. 2012 ja 180tkm mittarissa (F25, N47T), ei osannut pelätä kun tämän vuotisessa piti olla jo jakopään ongelmat voitettu (?) No nyt tuli särinä-äänistä diagnoosi että alempi jakopään ketju venynyt. Asiantuntija sanoi, että kuulemma kestäisi kyllä jos vaan pitäisi max 15-20tkm öljynvaihtovälit. Tässä on huoltohistoriassa valmistajan ohjeen mukaisesti 30tkm välein.
- Anonyymi
Toi Bemmin dieseli on ehkä huonointa kuraa mitä löytyy. Tosiaankin saa kokoajan pelätä milloin kilahtaa ja se kyllä syö ajofiiliksen kokonaan.
- Anonyymi
Juu, missään muissa merkeissä ei tarvi pelätä....?
Urpo:D
Heitetään tuttavapiirin autoista, viimeisen vuoden ajalta; 100-200tkm ajettuja
-Passat 4wd, jakolaatikko tuhannen päreiksi
-Audi A4 2,0 tdi, moottori kaputt, kuusiokolon avaimen pätkä pyöristyi(pyörittää öljypumppua)
-Passat 2,0, jakoketju kaputt(ketju pyörittää toista nokkaa)
-Passat 2,0, jakoketjun vaihto, kuulosti vanhalta zetorilta
-Ford ecoboost, kampiakselin laakerit kaputt
-Bmw 320 bensa, jakoketju venynyt, vaihto - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, missään muissa merkeissä ei tarvi pelätä....?
Urpo:D
Heitetään tuttavapiirin autoista, viimeisen vuoden ajalta; 100-200tkm ajettuja
-Passat 4wd, jakolaatikko tuhannen päreiksi
-Audi A4 2,0 tdi, moottori kaputt, kuusiokolon avaimen pätkä pyöristyi(pyörittää öljypumppua)
-Passat 2,0, jakoketju kaputt(ketju pyörittää toista nokkaa)
-Passat 2,0, jakoketjun vaihto, kuulosti vanhalta zetorilta
-Ford ecoboost, kampiakselin laakerit kaputt
-Bmw 320 bensa, jakoketju venynyt, vaihtoMersussa ei tarvitse pelätä muuta kuin korkeintaan ruostetta, ja senkin voi ennakoida.
- Anonyymi
Ei yhtään hajoomisia diesel bemareissa n47 konessa...takana jo 9 saman korin bemaria :)
- Anonyymi
Huhhuh. Onpa sulla nopea autokierto
- Anonyymi
Tuo on valitettavasti totta, että nuo 2010 ja siitä eteenpäin bemmin dieselit melkein kaikki sisältävät tuon heikon ketjun, jolle ei edes koskaan ole tehty mitään parantavaa toimenpidettä. Vaihtoon kun vie kilinän takia, niin pistävät uuden täsmälleen samanlaisen ketjun ja sitten pääsee ehkä taas 50000-100000km ja sama jumppa uusiksi.
- Anonyymi
Ongelma pitkälti korjattu Bxx koneissa. Niihin tehtiin uusi vika, se palamaan syttyvä EGR-venttiilin jäähdytin. Koko imusarja syttyy palamaan ja sen mukana koko auto.
Googleen "BMW palo"
- Anonyymi
Katsotko tähtilinssien läpi asioita? Mulla ketju vaihdettiin ilmaiseksi goodwillinä kun 200tkm oli lasissa. Nyt 540tkm. Hyvin pelittää... Mersuissa ketju ongelmaa kans.
- Anonyymi
Mulla vastaavasti bensakoneinen 320i F30:nen. I hyväntahdon goodwilliä näkynyt täysin huollettuun suomiautoon. Öljypumpun ketju => Täysi jakopääremontti omasta pussista, rapiat 4000 euroa kiitos. Ja kilometrejä oli se rapiat 100 tkm silloin lasissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121772Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551267Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1441220- 48960
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html119903Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä74864- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62772- 56761