BMW jakopää voi hajota koska vaan

se siitä vaikka hyvä

Kertokaapa kuinka paljon diesel-omistajia pelottaa jakopään hajoamisen tuomat tuhansien kustannukset? Googleen vaan reippaasti esim. hakusanat "BMW N47 jakopää" tai sitten "chain". Huom. N57 (kyysipyttyiset) mukana, niitä myyty sen verran vähän että keskustelu keskittyy N47 ympärille (N57 samat osat)! Johan alkaa tulemaan tuloksia joiden mukaan ajatte autolla, jossa jakopää saattaa kestää tai hajota seuraavana päivänä, riippumatta iästä ja kilsoista. Bemari väittää asian korjaantuneen 03/11 jälkeen, mutta uusissa autoissa on raportoitu kyseistä ongelmaa.

Itse olen ollut todella tyytyväinen bemarin ja mm. sen ajo-ominaisuuksiin, mutta en ota itselleni jakopääriskiä. E91 320d lähtee nyt vaihtoon alta aikayksikön, vaikka onkin vasta alta satatonnia ajettu.Tilalle voisi katsella esimerkiksi mersua, W204 on saanut pelkkää kehua ja siinä ei ole näitä isoja robleemia. Bemarin maahantuoja ei netin mukaan tule lainkaan vastaan, yksi syy lisää vaihtaa merkkiä.

92

34172

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keke5

      Pahimmassa tapauksessa joutuu näköjään vaihtamaan koko moottorin. Ei hyvä, täytyy alkaa katselemaan muuta merkkiä kun keväällä oli tarkoitus vaihtaa autoa muutenkin eikä ilman dieseliä hommassa ole järkeä.

    • köyhyys on sairaus.

      VAGin kulkupeleistä ne jakopäät hajoaa, eikä vaihteistojakaan voi kehua. Osta halpa, saada paska.

    • 3423

      Myös mersulla on ollut jakopääongelmia venyvien ketjujen kanssa. Taisi tosin ongelmat keskittyä V6 koneisiin.

      Tuntuu vähän siltä että kaikilla germaanimerkeillä on jossain malleista heikot ketjut.

    • olet röllipoikannen

      jakopää voi hajota ihan missä autossa hyvänsä ihan yllättäen. Autot vaan ovat sellasia.

      • hoh...

        Niin voi,vielä herkemmin jos on made in germany


    • Bmwmn

      Ettet nyt vain yrittäisi kusettaja itseäsi, itsellä 600tkm rullattu n57, 400tkm n47 ja ei ole ongelmia ollut, ainiin ja kävin bmw liikkeessä ja sanoivat ettei dieseleissä ole ketjun venymis ongelmia. Taidat kuulla juttusi essolta

      • autotietäjä

        Tuota nyt ei usko kukaan. Noissa e90 bemuissa (varsinkin 335i) on aika mukavasti kalliita vikoja, esim. hpfp

        jos tuota et usko, niin uskottavuutesi on pyöreä 0


      • Anonyymi
        autotietäjä kirjoitti:

        Tuota nyt ei usko kukaan. Noissa e90 bemuissa (varsinkin 335i) on aika mukavasti kalliita vikoja, esim. hpfp

        jos tuota et usko, niin uskottavuutesi on pyöreä 0

        Miten nämä 335i:n muut viat kuten korkeapaine pumppu (hpfp) liittyy mitenkään tähän jakopää keskusteluun??


    • osta skoda

      Ei luulis hajovan j!os on oikke viimesen päälle kehitettyy tekniikkaa!

    • 330d ja hajis

      Ei pelota sitten ollenkaan !

      • 330d jo hajos

        330d jo hajos


      • 528i 6cyl
        330d jo hajos kirjoitti:

        330d jo hajos

        4 5-sarjan bensapiimeriä itellä ja eipä kyllä kyllä oo ketjut paukkuneet. 5288


      • eibensa
        528i 6cyl kirjoitti:

        4 5-sarjan bensapiimeriä itellä ja eipä kyllä kyllä oo ketjut paukkuneet. 5288

        N47 ja N57 taitaa olla dieseleitä


      • Sinä oletkin

        paljastunut palstan yksinkertaisimmaksi mutta kuumimmaksi tolloksi. Ei pelota yhtään, isi maksaa.


      • 88975

        Bmw ei tule vastaan jakopääongelmissa.
        Saa maksaa omasta pussista n 8000 e


      • Anonyymi
        330d jo hajos kirjoitti:

        330d jo hajos

        Juuu itellä pamahti jako pää 213tkm kohalla,
        kiitos yläkerranväki


    • se siitä vaikka hyvä

      Mersu alla ja bemari tulevine jakopääongelmineen seuraavalla omistajalla. W204 (facelift) näyttää sopivan puhtaalta ja ongelmattomalta Googlen mukaan, Bemari oli hyvä auto poislukien jatkuva murhe jakopään kestosta, mutta niin tuntuu olevan Mersukin. Onnea vaan kaikille N47 ja N57 koneiden omistajille ettei rikko satu omalle kohdalle.

      • xthxfgnstn

        Googleenhan kannattaakin luottaa, netissä kaikki on tietysti vain totta..... Joka autoon voi tulla vikaa, ja ihan mihin kohtaan vain, mutta kun on tarpeeksi massia takataskussa, ei tartte yöunia moisia murehtimalla menettää, antaa perseaukisten huolehtia moisesta. On ollu mersua, audia, bemaria, japseja, nykyisin turbo opel, jos on tullu vikaa, on korjattu ja rahalla selvitty.

        Jakopää ei oo hajonnu yhestäkään autosta, ei edes tsi audista.


      • Anonyymi
        xthxfgnstn kirjoitti:

        Googleenhan kannattaakin luottaa, netissä kaikki on tietysti vain totta..... Joka autoon voi tulla vikaa, ja ihan mihin kohtaan vain, mutta kun on tarpeeksi massia takataskussa, ei tartte yöunia moisia murehtimalla menettää, antaa perseaukisten huolehtia moisesta. On ollu mersua, audia, bemaria, japseja, nykyisin turbo opel, jos on tullu vikaa, on korjattu ja rahalla selvitty.

        Jakopää ei oo hajonnu yhestäkään autosta, ei edes tsi audista.

        Mulla hajoo joka kiulusta, parit Toitsut, VW ja Volvosta 2 ja kerran huollosta soittivat, että maahantuoja haluaa vaihtaa ilmaiseksi mun jakopään jo 115 tkm kohdall, kun vaihtoväli 160.

        Nyt kyykkäs Jagge, jossa Bemun suora 6 naku.


    • toyota senkun pelaa

      Samaan ww kaartiin kuuluu, mate in germaany, kyllä on huono laatuusii voi itku mita kakkia on inssit tehneet!

    • Tim7

      Ostin 07 BMW 320 d koneella n47 120kw sillä hintaa, että vaikka menee 8000 euroa koneremonttin, niin on vielä hyvä hankinta. Riskit vaan pitää tiedostaa ja osata hinnoitella.

      • hmmm...

        Köyhän ei kannata ostaa huonoa.... Mutta tietysti, jos ei rahasta ole kiinni,kuten bemaristeilla ei yleensä ole,niin sittenhän siinä ei mitään vaikka remonttia onkin tiedossa tuhansien eurojen edestä.


      • Anonyymi

        -07 320d:ssä on vielä m47 kone eikä n47


    • kyllästynyt

      Eiköhän vaihdeta joukolla merkkiä niin saa maahantuoja muuttaa toimintatapojaan myynnin sakatessa. Palataan sitten kun koneet kestää ja maahantuoja kantaa oman vastuunsa.

    • Esko miettii vaihtoa

      Kylläpäs löytyy juttua hajonneista jakopäistä. Auton vaihto tulossa keväällä ja tämä laittaa tosiaan miettimään kun uusissakin on vastaavaa.

      • BMW N:o 1

        Kyllä kilpailijoiden edustajat jaksavat jankuttaa jostain remonttien muutaman tonnin kustannuksista 300 000 ajetun kilometrin jälkeen. Auton arvonpudotus on se kaikkia merkkejä koskeva kovin kustannus. Kymppitonni vuodessa putoaa 60 - 70 000 €:N autossa kolmessa vuodessa helposti.
        Autoilu ei ole koskaan köyhien puuhaa, monelta siihen menee kaikki varat. Toisilta varat menee viinaan, kolmansilta naisiin, monilta myös hevosiin. Täältä ei saa mitään mukaan, kun lähdönpäivä koittaa, joten elä mukavasti on ohjeeni.
        BMW on yksi maailman parhaista ja halutuimmista autoista, se on johtava brändi. Tuollaista ei saa aikaan tyhjästä, se on vuosikymmenten työ. Tuotekin on ensiluokkainen, huonoa ei pystyisi myymään vuodesta toiseen. King Jong Kiinasta ei koskaan pysty samaan, vaikka olisi teknisesti kuinka hyvä.


      • 80 luku meni jo
        BMW N:o 1 kirjoitti:

        Kyllä kilpailijoiden edustajat jaksavat jankuttaa jostain remonttien muutaman tonnin kustannuksista 300 000 ajetun kilometrin jälkeen. Auton arvonpudotus on se kaikkia merkkejä koskeva kovin kustannus. Kymppitonni vuodessa putoaa 60 - 70 000 €:N autossa kolmessa vuodessa helposti.
        Autoilu ei ole koskaan köyhien puuhaa, monelta siihen menee kaikki varat. Toisilta varat menee viinaan, kolmansilta naisiin, monilta myös hevosiin. Täältä ei saa mitään mukaan, kun lähdönpäivä koittaa, joten elä mukavasti on ohjeeni.
        BMW on yksi maailman parhaista ja halutuimmista autoista, se on johtava brändi. Tuollaista ei saa aikaan tyhjästä, se on vuosikymmenten työ. Tuotekin on ensiluokkainen, huonoa ei pystyisi myymään vuodesta toiseen. King Jong Kiinasta ei koskaan pysty samaan, vaikka olisi teknisesti kuinka hyvä.

        Pystyy myymään.Suomalainen kun uskoo että kyllä se seuraava auto on parempi kuin tämä nykyinen.Mutta kuinkas ollakkaan laatu vain laskee ja uskotaan kauppiaiden puheisiin.Menee uskomattoman kauan, ennen kuin tajutaan että laatu nykypäivänä tulee ihan eri suunnasta kuin sillon joskus.Maailma on muuttunut ja jokainen puupää joutuu itse oppirahansa maksamaan.Eipä siinä, korjaamoilla pyyhkii hyvin, siitä pitää Sakemannit huolen.


    • osta uusi tilalle

      Ei se minkhään possahda, paskha puhetta BMW kestää kuin iisakin kirkon rakentaminen!

      • Tietävä

        Bmw laatu loppui kun e39 malli loppui vuonna 2003... Sen jälkeen kaikki on ollut huonoa...

        Lu


    • Totuuden torvi

      No ei se minusta halutuin ole eikä arvosteuinkaan.
      Mersu pesee bemarin mennen tullen laadussa ja arvostuksessa.
      Tämä on totuus eikä tulos mainosmiesten aivopesusta ymmärtämättömille bemaristeille.

      • BMW F 11

        Jos ikää on yli 65 vuotta, tai olet mustalainen, ehkä taksimies niin Mersu voi olla valintasi.
        Ruostuneet ovien alareunat käyvät tutuiksi, samoin diesel suuttimien hajoaminen ja jakopääkin muutamissa malleissa pox.
        Mersuhan ei tunnetusti ole koskaan remontissa, se on vain huollossa.
        Kuitenkin Mercedes on premium auto, kuten BMW, se on vain suunnattu eri asiakkaille.


      • Mersu ja Bmw
        BMW F 11 kirjoitti:

        Jos ikää on yli 65 vuotta, tai olet mustalainen, ehkä taksimies niin Mersu voi olla valintasi.
        Ruostuneet ovien alareunat käyvät tutuiksi, samoin diesel suuttimien hajoaminen ja jakopääkin muutamissa malleissa pox.
        Mersuhan ei tunnetusti ole koskaan remontissa, se on vain huollossa.
        Kuitenkin Mercedes on premium auto, kuten BMW, se on vain suunnattu eri asiakkaille.

        ovat premiumia vain kalleimpien malliensa osalta. Muut ovat herkästi hajoavia taviksille tarkoitettuja autonrotteloita. Ei kannattaisi yrittää naurattaa alan ihmisiä typerillä haaveilla.


      • Volyymi
        Mersu ja Bmw kirjoitti:

        ovat premiumia vain kalleimpien malliensa osalta. Muut ovat herkästi hajoavia taviksille tarkoitettuja autonrotteloita. Ei kannattaisi yrittää naurattaa alan ihmisiä typerillä haaveilla.

        Ainakin BMW M3/M5 on saanut huonoa mainetta jatkuvan korjauksen takia. Ehkä ne "volyymimallit" on kuitenkin luotettavuudeltaan parempia.


    • karsea laitos...

      Täällä hajosi kanssa joulukuussa 335i ja hajos totaalisesti.Ei ikinä enää baijeri pommeja!!!Myin romikseen kun eivät liikkeessä ois maksaneet mitään!!Ai niin olihan siinä hienot nahkapenkit....tosin ne eivät edesauta auton liikkumista eteenpäin jos tuota voi autoksi kutsua!Fiat unokin pelasi paremmin kuin tämä!

      • T. Yytyväinen

        Kirjoittelet täyttä jaskaa, itsellä olut useita BMW autoja, myös 335 eikä koskaan mitään vikaa.
        Pitää ostaa uusi kaupasta Suomessa, nuo mahdolliset rikkoontumiset kun ovat kaikkien paljon ajettujen ongelmia merkistä riippumatta. Saksan baanalla noita kilometrejä tulee nopeasti ja 300 000 täyttyy helposti. Sitten ruuvataan 150 000 pois ja myydään tyhmälle Suomalaiselle.
        BMW kun on laatukamaa, niin ei näy kilometrit littaan istutussa penkissä, eikä korin pinnoissa , niin helppo huijata. Hyvä pesu vaan ja vaha pintaan, myyntiin tuplahintaa mitä Saksassa saisi.
        Toinen on nämä erinäköiset lastuttajat, jotka ruuvailevat lisää tehoa, kyllä se lyhentää tekniikan käyttöikää ja nostaa polttoaineenkin kulutusta.
        Jotenkin nämä nuorukaiset ovat aina halunneet viilata autojaan ja BMW on yksi heidän suosikkimerkeistään, harva haluaa kutitella lisää tehoja Kiasta.
        Kyllä BMW on kestävä ja hyvä auto kun huolletaan , eikä turhia viritellä 306 heppaa riittää aivan mainiosti ja vetovehkeetkin kestää.
        BMW:tä ei ole myöskään pakko ostaa, merkkikirjoa riittää valittavaksi , hinta laatu suhteella vaan moni päätyy BMW autoilijaksi.
        Alotin Fiateilla, siirryin Volkswageneiden kautta Volvoihin ja kaikki ovat kestäneet hyvin, olisikohan ajotavallakin merkitystä ? Fiatit olivat halpoja ja käytettyjä, siirtyivät vaihtoon yleensä ruostumisen takia. Volkkarit olivat kylmiä talvella ja kallis huolto. Volvot hyvinkin lämpimiä ja kestäviä, myyjien kanssa vaan ei synkannut. Ensimmäinen BMW hankittiin 2000 320 kuutoskoneinen, moitteeton peli väri nätti punainen. Sen jälkeen on ajeltu Bemareilla satoja tuhansia moitteettomia kilometreja.
        Kitkarenkaisiin siirryttiin muuten samalla ensimmäisen BMW:N aikaan ja niistä ei myöskään luovutta. BMW:N takavetotekniikka ja hyvät ajonhallinta systeemit sopivat hyvin kitkoille ja jotkut jutut perän vispaamisesta ovat kyllä kokemattomien puheita. Bemaria ei luistoon saa ilman turvalaitteiden pois kytkemistä. Hyvin toimivien turvalaitteiden lisäksi on talviominaisuuksille hyväksi tunnettu BMW auton painojakauma 50/50, mikä tekee ajamisesta nautinnollista.
        Nyt alla onkin X-drive ja siitä saakin jo parempaa etsiä, hienosti pelittää Nokian kitkoilla.


      • Ismokäppänä

        Niin, että mitä tarkoittaa "hajosi totaalisesti"? Luulisi sinun tietävän, mitä vikoja siihen tuli, mutta kun et tiedä. Huomenna aamulla takaisin amikseen, loma on ohi.


    • kohtajo muu merkki

      Masentavaa kun jakopää saa spesiaalimaininnan netissä, mm.

      http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N47 - "Timing chain problems"

      Jokohan kohta ollaan samassa tilanteessa kuin VAG-omistajat, jossa autoliike hyvittää reilusti alakanttiin mahdollisten kalliiden korjausten vuoksi.

    • peke9

      Umpisurkeaa ettei BMW ole saanut moottoriaan vieläkään kuntoon. Esimerkki F10 520d, miten tässä uskaltaa ajella BMW-dieselillä.

      "Minä törmäsin tänään tähän jakopääongelmaan oman autoni kohdalla. Kyseessä on 2/2012 käyttöönotettu F10 520d manuaali. Autolla on ajettu tällä hetkellä n. 19tkm. Normaalisti pintakaasulla ajettaessa millä vaihteella tahansa voimansiirrosta kuului vaimea rahina, joka parhaimmillaan moottorin lämpimäksi ajettua vaimeni lähes kokonaan. Paikallaan auton käydessä moottorin takapuolelta kuului asiaankuulumaton kahnutus.

      Huollossa muutamia kertoja ongelman kanssa asioituani todettiin tänään, että ääni kuuluu jakopäästä ja autoon tehdään em. jakopään remontti. Samassa yhteydessä asiasta huollon kanssa keskusteltuani totesivat, että useampiin taksina toimiviin F10 520d N47 moottorilla oleviin autoihin on jouduttu jakopään remontti tekemään."

    • rane2222

      Omassa autossa (2009 320d) kuuluu tyhjäkäynnillä "kalkkarokäärmeen sihinää" muistuttava ääni, liekö syytä huolestua ja viittaako tämä jakopäähän?

      • ytdoctors

        Rane, kilju on ollut keskenkäynyttä, ja juominen jatkunut aivan liian kauan, mikäli korvissa sihisee ja ajatuksissa -89 kadetti muuttuu -09 bemariksi, "taudin" kuvaan kuuluu myös kontulalaisen vuokrayksiön muuttuminen merenrantahuvilaksi ja ympärillä leijuva ulosteen haju.

        Hoitokeinoksi suositamme kiljunjuonnin pikaista lopettamista, peseytymistä, puhtaita vaatteita, jonka jälkeen kannattaakin hakeutua katkolle.


    • joh

      Höpö höpö. Älkää ny viittikö .Ajan tällähetkellä Mersulla mutta olen omistanut ja ajanut satojatuhansia kilometrejä Bemareilla niin bensalla kuin dieselillä. Yhdestäkään autosta ei ole jakopää porsinut eikä muitakaan koneongelmia. Todella mukava hiljainen ja hyvä auto.

      • Anonyymi

        Ostin 4 viikkoa sitten 320i x-drive -vm13 bemarin ja heti eka viikolla huomasin kuskin puolen lattian olevan aivan märkä. Nyt sain auton lopulta huoltoon ja vika löytyi. Kuitenkin yllätyksenä tuli että vikaa on muuallakin, nimittäin jalkopäähän kuulemma pitää ääntä mikä pitää korjata eikä suosita ajamista ennen korjausta. Autolla ajettu 80tkm. Huollot tehty ajallaan.


    • kestii

      Naapurilla 500 sarjalainen BMW ja E-mallin mersu. Ovat suhteellisen uusia autoja. Kysyin heiltä, että kumpi merkki on hiljaisempi ja mukavampi ajaa, niin sanoivat, että mersu on mukavampi. Itse kuvittelin, että BMW. Ovat niin uusia autoja, että kestävyydestä yms. ei voi nut keskustella, sillä kestäväthän ne uutena muutaman vuoden.

    • no-more
    • Näinoooon

      Kyllä kun googlaat niin jokaisessa mallissa on jotain ongelmia ja jos sen mukaan alat autoja valitsrmaan niin parempi ajaa bussilla tai uudella autolla jossa ongelmia ei ole. Itse vaihdoin 2000vuoden 911 carreran juuri slk350 mersuun. Porssessa vasta ongelmia olikin vaikka muille jakaa, esim sähkövikoja. Mutta voi mersussakin tulla ongelmia. Yleensä kaikissa tulee jotain mutta porsset on todellisia vikapommeja. Voit huvikses lukea porssejen myynti ilmotuksia niin sieltä löytyy useita 50-100 tonnia ajettuja joissa on jo vaihtokone. Puhumattakaan muista ongelmista ja ne on suolasen hintasia sitten korjata. Mulla on ollu audi allroad dieselinä joka leipo kiinni 110tkm..bmw z3m joka leipo kiinni 160tkm ja käytännössä koko kone suli..sitä ennen perä repesi kahtia..mersussa ei toistaseksi ole mitää mutta kilsatkin alkaa vielä kasilla. Aurikset on firmassa hajonneet yksitellen..on vaihettu vaikka mitä..erittäin paljon ongelmia..juuri pamahti myös yhdessä meidän autossa 18tkm opelissa turbo..eli uusi tai vanha niin paskaks menee..se pitää vaan varautuu jos ostaa käytetyn että siihen voi joutuu laittaa tonnin sillontällön...sitten voit ostaa uuden kian takuulla jossa ei tarvi lisäkuluja heti pelätä...mutta hei rehellisesti halutko ajaa edes hetken kunnon autolla vai jollain kialla missä ei ajettavuutta ole ja on kunnon kiinaritsoja ihmisten silmissä. Minä en ainakaan aja vaan otan riskin, kerran täälä eletään. Ja yks vinkki..älä osta yksityiseltä niin on tuo virhevastuu niin ei tarvi ainakaan kikkea itse maksaa jos jokin laukeaa oston jälkeen.

      • mietintää_auton_käytöstä

        No hyvä, että vaihdoita "porssen" pois, ku et osannu ees auton merkkiä oikein kirjoittaa! ;-) Tuota kirjoitustas, ku lukee, niin mahdat olla melko "huoleton" auton omistaja. Kyllähän ne autot hajoo, jos jätetään öljyt vaihtamatta ja revitetään, ku mielenköyhä. Jos Z3 kone sulaa ja sitä ennen hajoaa perä, niin taitaa olla syyllinen ratin ja penkin välissä. Itse voisin lisätä vinkkiisi disclaimeriksi, että yksityiseltä voi ostaa, kunhan ei missään nimessä sulta. Liikkeet on niin kieroja, ettei ne mitään suostu maksamaan. Eli kyllä noilla "virhevastuu" jutuilla saa pyyhkiä takapuolta.


    • Pikkupoikaitkee

      Jopot on kans paskoja, meni aamulla ketju poikki kun poljin täysii kouluun. Sen seurauksena polvilumpio paukahti rikki ja päähän tuli tikki.

      • Anonyymi

        Tuleva bemaristi siinä touhuissaan.


    • bemarin_jakopää

      No eipä itellä aikanaan huolettanu enkä oo kyllä kuullu ketään muutakaan huolettavan. Itse asiassa en tunne ketään, jolla ois ollu bemarin jakopään kanssa ongelmaa. Tuon moottorin ainoa heikko kohta lienee turbo, joka pitää vaihtaa about 200 tuhannen kohdalla. Eli jättäisin nuo googlen jakopääjutut ihan omaan arvoonsa.

    • röllitrollii

      Kannattaa Ap myös varoa, ettei taivas putoa päälle!! Että vaihda vaan merkkiä varmuudenvuoksi:D

    • pelottaa

      Pelotaa!

    • JokoFixed

      Audin ongelmien paljastuttua myynti SAKKAAAAAA! Entäs BMW, miten yleinen on jakoketjuongelma uudemmissa? Onko kohta Mersu enää laadukas Made in Deutshland?

      • ex-audi-ex-bmw-mersu

        Loistava huomio, Tekninen Sekunda paljastaa todellisen luonteensa, samat kone ja vaihteistooireet joudin itse kärsimään. BMW omaa myöd diesel-riskin. Mersu ainoa, jolla ei ole moisia taakkoja?


    • Ok5

      Tuttavallani alkoi 07 320d pitämään outoa ääntä koneesta. Vei huoltoon, ilmoittivat, että ongelma jakopään ketjussa. Korjaus veloituksetta, autolla ajettu lähes 200000. Hyvin hoitavat asian BMW:llä.

      • kensittenuskoo

        No jopas on upeeta toimintaa!


    • äkäslompolomauri

      F11 530 DA XD ei pelota yhtään mikään....

    • 320dAXdrivevm2014

      No minä ajoin tässä vm. 2006 320dA 0-300 kkm ilman mitään jakopääongelmia (jousi katkesi 250 kkm kohdalla mutta siinä kaikki) ja nyt on alla samanlainen mutta neliveto vm. 2014 enkä ole yhtään huolissani. Miksi olisin?

    • autoilija12

      tuo jakoketju ongelma keskittyy niihin N47. koneisiin vaikka N57. koneessa on samanlaiset jakopäänosat, mutta kyseessä kuusisylinterinen joka käy tasaisesti värinättömämmin, niin niissä ketjut kestäneet, turhaa yleistää toiseen moottorityyppiin. ja olisi niistä kuulunut, jos olisivat järkijään hajoilleet, kun kuitenkin sen verran jo ikää ja kilometrejä takana.

    • Enosta

      Eli N57 koneessa jakopään hajoaminen on erittäin paljon mahdollista mutta siinä kohtaa käy vähän huonompi tuuri? Ei taida lämmittää omistajaa.

      BMW dieselin omistaminen ja siihen liittyvät kulut näyttävät olevan tuuripeliä.

    • MinnaHhh

      Oma kokemus Bemarista 30 asteen pakkasella on se että huohotin jäätyi ja jouduin tilaamaan taksin töihin, koko konehuone savus, en uskaltanu ees avata sitä, ikinä enä sen jälkeen osta enää bemaria, nyt on Mersu ollut monta vuotta ja huippu auto ollut, lähtee aina käymään vaikka olis mikä pakkanen ja tehoo enemmän.

      • Autoi-lija

        Bemarissa ei huohotin jäädy, siellä huotottimessa on sähkövastus lämmittämässä. Tämä vaatii että on ns cold climate -varustelu, joka on kaikissa suomiautoissa ja lähes kaikissa ruotsiautoissa. jos on saksantuonti, niin ei ole. Jälkikäteen saa parilla sadalla kyllä asennettua sen lämmittimen niihinkin.

        Vaihdoin juuri N47 koneella olevan bemarin pois, ajettu oli yli 300000km ja jakoketjun kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Öljynvaihdoitkin oli tehty vain perus huolto-ohjelman mukaan, eli 30000km välein.


    • Exbemaristi

      280tkm ajettu 730d f01. Ketju poikki , eli kone paskaksi. 8-10000€kustannus. On kyllä ihan paskoja nää nyky autot!

    • Kia-parempi

      Kia Stinger takuu 7-vuotta ja paremmannäköinen yksikään Bemari.

      • Anonyymi

        On tosi makee korimalli...totta https://www.google.com/search?q=Kia Stinger&client=firefox-b-d&sxsrf=ALeKk02ku8YWhrpMQAhiXNi2oCew3SyQ6g:1605003596833&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjT8YGq4PfsAhUq-yoKHQBeCs8Q_AUoAXoECAUQAw&biw=1366&bih=607#imgrc=clkbBAY-WVk3OM


      • Anonyymi

    • Parempituuri

      Ihminen joka ei autoa ostaessa ole NS ihan varma asiasta että kannattaako ostaa citikka vai bemari tai vaikka mersu ni näiltä foorumeilta et ainakaan saa vastausta kysymykseesi. Jotkut kehuu ja suurin osa haukkuu ko. Kohdetta on se mikä tahansa merkki ja malli. Kuka osaa kertoa sulle oikean vastauksen hankintaasi. Ei Kukaan. Merkki uskovainenko EN USKO. Joillakin joku kasa peltiä on kestänyt Ns. Isältä pojalle 500tkm, mutta jollakin toisella auto hajoaa jo alle 100tkm. Onko vika siis merkissä mallissa vai valmistus vaiheessa. Et koskaan saa hyvää vastausta ongelmaasi forumilta. Hienoa toki on se että näitä on olemassa että ihmiset voi kertoa ongelmistaan.
      nm. Parempi tuuri ensikerralla

    • Anonyymi

      320dA 2008 ajettu 250 tkm. ketju katkesi ilman mitään varotuksia. ketjunkiristin vaihdettu kamppanjassa ja ketjua tarkisteltu merkkihuollon yhteydessä. Ei kannata luottaa noihin tarkistuksiin. Luottamus meni noihin ketjuihin.

      • Anonyymi

        Sähkömoottoreissa ei ole sitten näitäkään ongelmia.


    • Anonyymi

      330d 2015 ja ketju poikki...ajettu 154 000tkm.....vaihdan romun daciaan.

      • Anonyymi

        fiksusti tehty


    • Anonyymi

      bmw e39 ei ollut viimeinen laatuolio se oli e34 ja e38 , molemmat kuin kaunottaria , e39 pitää sisällään kaikki paheet vanhana, tu kun mittaristokin oli ku räsymatto , pikselit puuttu ja abs yksiköitä uusittiin ..........etukatti 1 ja 2 ,,, takakattu 1 ja 2.......NÄKEEHÄN TUON JO MYYNTIILMOITUKSISTAKIN edes bmw tyypit ei haluu e39.

      BMW STÄ ON TULLUT WMB......WIE MUT BOIS.

      • Anonyymi

        mutta ne palaa nätisti


    • Kun luen näitä kirjoituksia, niin huomaan, että tuli takavuosina tehdyksi oikea valinta.
      Toki, eihän näihin kaikkiin autoihin noita jakopään ongelmia tule. Kyllä näitten 200T tulisi kestää.
      V. 2012 minulla oli kaksi kallista autoa ja toisesta oli luovuttava, koska yritystoiminta loppui. Toinen oli yrityksen omistuksessa.
      Oli E60 ja MB W211. Molemmat dieseleitä.
      Olisin silloin halunnut pitää BMW:n ja myydä mersun, mutta toisin kävi, mersu jäi itselle.
      Molempien km-lukemat olivat silloin 50Tkm molemmin puolin. Ajoin sitä W211 autoa 210Tkm saakka, eikä autossa seitsemän vuoden aikana ollut mitään kallista korjattavaa. Annoin sen ns. ehjänä vaihdossa.
      Nyt on vuoden ollut vajaa viisivuotias E220 S212 A9 - siis farkku, eikä siinäkään ole ollut odottamattomia vikoja.
      En tiedä, miten olisi käynyt, mikäli itselle olisi jäänyt se 520D.

      • Anonyymi

        Se olisi palanut jo aikaa sitten...


      • Anonyymi

        Kaverilla on tuon ikäinen 520D, eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Ohjaustehostin meni ja jotain muuta mutta ei moottorista mitään. Tuo 520D on kestävä kone ja sitä on valmistettu hurjia määriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverilla on tuon ikäinen 520D, eikä moottorissa ole ollut mitään vikaa. Ohjaustehostin meni ja jotain muuta mutta ei moottorista mitään. Tuo 520D on kestävä kone ja sitä on valmistettu hurjia määriä.

        ja höpö höpö,ei vaan ole kehdannut kertoa sinulle että moottori laaksahti


    • Anonyymi

      miksi bemarit syttyvät palamaan on uutisoitu paljon??

      • Anonyymi

        Jos vaivautuu käyttämään ilmaiseksi kampanjahuollossa, niin ei syty.


    • Anonyymi

      bemupojujen "jakopää" on kyllä kovalla koetuksella yleensä

      • Anonyymi

        NO NO K-18.....


    • Anonyymi

      "BMW jakopää voi hajota koska vaan"

      Totta, ja BMW KUSKIN jakopää hajoaa vuoren varmasti!

    • Anonyymi

      yleensä noista bemarin jakopää ongelmista turha kysyä niiden omistajilta ,sama kun kysyy audin ja volsun öljynkulutuksesta omistajien mielestä autoissa ei mitään vikaa vaikka oikeesti on .voiko auto olla enään laadukas jos sitä valmistetaan kiinassa ja intiassa kuten bemaria?

    • Anonyymi

      BMW X3 vm. 2012 ja 180tkm mittarissa (F25, N47T), ei osannut pelätä kun tämän vuotisessa piti olla jo jakopään ongelmat voitettu (?) No nyt tuli särinä-äänistä diagnoosi että alempi jakopään ketju venynyt. Asiantuntija sanoi, että kuulemma kestäisi kyllä jos vaan pitäisi max 15-20tkm öljynvaihtovälit. Tässä on huoltohistoriassa valmistajan ohjeen mukaisesti 30tkm välein.

    • Anonyymi

      Toi Bemmin dieseli on ehkä huonointa kuraa mitä löytyy. Tosiaankin saa kokoajan pelätä milloin kilahtaa ja se kyllä syö ajofiiliksen kokonaan.

      • Anonyymi

        Juu, missään muissa merkeissä ei tarvi pelätä....?
        Urpo:D

        Heitetään tuttavapiirin autoista, viimeisen vuoden ajalta; 100-200tkm ajettuja
        -Passat 4wd, jakolaatikko tuhannen päreiksi
        -Audi A4 2,0 tdi, moottori kaputt, kuusiokolon avaimen pätkä pyöristyi(pyörittää öljypumppua)
        -Passat 2,0, jakoketju kaputt(ketju pyörittää toista nokkaa)
        -Passat 2,0, jakoketjun vaihto, kuulosti vanhalta zetorilta
        -Ford ecoboost, kampiakselin laakerit kaputt
        -Bmw 320 bensa, jakoketju venynyt, vaihto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, missään muissa merkeissä ei tarvi pelätä....?
        Urpo:D

        Heitetään tuttavapiirin autoista, viimeisen vuoden ajalta; 100-200tkm ajettuja
        -Passat 4wd, jakolaatikko tuhannen päreiksi
        -Audi A4 2,0 tdi, moottori kaputt, kuusiokolon avaimen pätkä pyöristyi(pyörittää öljypumppua)
        -Passat 2,0, jakoketju kaputt(ketju pyörittää toista nokkaa)
        -Passat 2,0, jakoketjun vaihto, kuulosti vanhalta zetorilta
        -Ford ecoboost, kampiakselin laakerit kaputt
        -Bmw 320 bensa, jakoketju venynyt, vaihto

        Mersussa ei tarvitse pelätä muuta kuin korkeintaan ruostetta, ja senkin voi ennakoida.


    • Anonyymi

      Ei yhtään hajoomisia diesel bemareissa n47 konessa...takana jo 9 saman korin bemaria :)

      • Anonyymi

        Huhhuh. Onpa sulla nopea autokierto


    • Anonyymi

      Tuo on valitettavasti totta, että nuo 2010 ja siitä eteenpäin bemmin dieselit melkein kaikki sisältävät tuon heikon ketjun, jolle ei edes koskaan ole tehty mitään parantavaa toimenpidettä. Vaihtoon kun vie kilinän takia, niin pistävät uuden täsmälleen samanlaisen ketjun ja sitten pääsee ehkä taas 50000-100000km ja sama jumppa uusiksi.

      • Anonyymi

        Ongelma pitkälti korjattu Bxx koneissa. Niihin tehtiin uusi vika, se palamaan syttyvä EGR-venttiilin jäähdytin. Koko imusarja syttyy palamaan ja sen mukana koko auto.

        Googleen "BMW palo"


    • Anonyymi

      Katsotko tähtilinssien läpi asioita? Mulla ketju vaihdettiin ilmaiseksi goodwillinä kun 200tkm oli lasissa. Nyt 540tkm. Hyvin pelittää... Mersuissa ketju ongelmaa kans.

      • Anonyymi

        Mulla vastaavasti bensakoneinen 320i F30:nen. I hyväntahdon goodwilliä näkynyt täysin huollettuun suomiautoon. Öljypumpun ketju => Täysi jakopääremontti omasta pussista, rapiat 4000 euroa kiitos. Ja kilometrejä oli se rapiat 100 tkm silloin lasissa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

      Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      112
      1772
    2. Pormestari käräjille?

      Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      55
      1267
    3. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

      anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      144
      1220
    4. Millaista naista ikävöit

      Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      48
      960
    5. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

      että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      119
      903
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

      meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      74
      864
    7. Nyt on hyvä laittaa

      kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      814
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

      Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      797
    9. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

      Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      62
      772
    10. Kuinka nättinä

      Sitä pitää olla että huomataan 🙃
      Ikävä
      56
      761
    Aihe