Teinit leikkivät autokauppiaita.
SAKA on lastentarha
28
1386
Vastaukset
- NollienTouhua
Olen samaa mieltä.
Heidän kanssaan vaihtoautosta keskusteleminen on kuin pelaisi arvaa kuka -peliä.
ensiksi kysytään, että: "onko siinä naarmuja lasissa, entä lommoja ovessa?" onko siinä hyvät renkaat, on siinä sitä ja onko tätä. paljonko sinä olet ajatellut välirahaksi? Palaako autossa vikavalo? onko nokkahihna vaihdettu?
"odota, mun pitää katsoa onko tuo auto meillä ostokiellossa" (päivän top-10 ykkönen)
"mä voisin tarjota tohon tosta autosta 2200€"- ParempiKysyä
Mitä ihmeellistä tuossa ostokiellossa on? Meilläkin liikkeessä sama käytössä. Esim. DSG ja multitronic automaattivaihteisia autoja ei oteta ollenkaan. TSI ja TFSI moottoreilla olevia otetaan jos saa reilulma alihinnalla ja sitten vaan äkkiä huutokaupattavaksi ettei ole vastuita. Ranskalaiset ja italialaiset otetaan jos saa edullisesti ja ovat vähän ajettuja.
- Autokauppias_uusimaa
Hei. Meillä on myös ihan sama käytäntö ostokiellossa olevien autojen kanssa.
Tarkkailemme myös muiden liikkeiden vaihtoautorivistöä ja teemme sen mukaan päätöksen kaupaksi menevistä autoista. esim. Vag:n autot ovat tällä hetkellä erittäin vaikeita myydä vrt. ns. merkkiliikkeet, joilla on varastossa useita pitkään seisseitä Volkswageneita, Audeja ja Skodia. Seat myy aavistuksen verran paremmin huolimatta DSG:stä.
Ranskalaisista Peugeot on ollut meillä vaikein myydä, Renault menee erittäin hyvin etenkin dieselinä (moottori sama kuin Nissanissa). Citroenista myy ainoastaan C3 ja C4 Picasso, koska muilla ei ole tarjota tila-autoja alhaiseen hintaan ja hyvällä varustetasolla, jota yleensä näistä haetaan.
Japanilaisista Nissan, Toyota, Honda ja Mazda sekä Mitsubishi ovat kaikista helpoimpia myydä.
Ainostaan Mazdan aikaisemmat ruosteongelmat herättävät kysymyksiä, mutta menevät silti erittäin hyvin kaupaksi.
Suzukista myy ASX, joskin niitä harvoin tulee vaihdossa. - ParempiKysyä
Autokauppias_uusimaa kirjoitti:
Hei. Meillä on myös ihan sama käytäntö ostokiellossa olevien autojen kanssa.
Tarkkailemme myös muiden liikkeiden vaihtoautorivistöä ja teemme sen mukaan päätöksen kaupaksi menevistä autoista. esim. Vag:n autot ovat tällä hetkellä erittäin vaikeita myydä vrt. ns. merkkiliikkeet, joilla on varastossa useita pitkään seisseitä Volkswageneita, Audeja ja Skodia. Seat myy aavistuksen verran paremmin huolimatta DSG:stä.
Ranskalaisista Peugeot on ollut meillä vaikein myydä, Renault menee erittäin hyvin etenkin dieselinä (moottori sama kuin Nissanissa). Citroenista myy ainoastaan C3 ja C4 Picasso, koska muilla ei ole tarjota tila-autoja alhaiseen hintaan ja hyvällä varustetasolla, jota yleensä näistä haetaan.
Japanilaisista Nissan, Toyota, Honda ja Mazda sekä Mitsubishi ovat kaikista helpoimpia myydä.
Ainostaan Mazdan aikaisemmat ruosteongelmat herättävät kysymyksiä, mutta menevät silti erittäin hyvin kaupaksi.
Suzukista myy ASX, joskin niitä harvoin tulee vaihdossa.Samoilla linjoilla ollaan. Mazda 3 ja 6 viedään käsistä alle viikkoon, ennätys on 3 tuntia ilmoituksen jätöstä. Niitä kun saisi enemmän niin ottaisin useamman kerralla.
Farmareissa meillä menee parhaiten Volvo V70 ja uuskorinen V40. Ovat yleensä myös vaihtoautoina huolettomia myydä eteenpäin kunhan vakiopaikat osaa tarkistaa ennen ottamista.
VAG puolelta vaikein myytävä on Audi, paras Skoda. Niistä ei sen enempää, ei oma suosikki konserni millään lailla.
Viimeisen kuukauden yllättäjä on kuitenkin Saab. Saatiin ostettua kuusi alle 200tkm ajettua 9-5. Otin "huvin vuoksi" kun en ollut moisella vielä ajanut itse. Yllätys oli suuri kun nämä vietiin kahdessa viikossa käsistä. Saab fanit etsivät kuumeisesti vähän ajettuja, niitä alkaa olemaan vähemmän ja vähemmän.
Menestyksellistä loppuvuotta kolleegalle! - Autokauppias_uusimaa
Myös käytettyjen maahantuontiin ollaan kiinnitetty huomiota hybridiaikakauden myötä. Saksasta ja Ruotsista hankkimamme Priusit menivät kaupaksi hyvin. Auris tosin ei hybridinäkään vedä vertoja myyntiluvuissa Yarisille ja Priusille.
- Pösökö_vaikea
Autokauppias_uusimaa kirjoitti:
Hei. Meillä on myös ihan sama käytäntö ostokiellossa olevien autojen kanssa.
Tarkkailemme myös muiden liikkeiden vaihtoautorivistöä ja teemme sen mukaan päätöksen kaupaksi menevistä autoista. esim. Vag:n autot ovat tällä hetkellä erittäin vaikeita myydä vrt. ns. merkkiliikkeet, joilla on varastossa useita pitkään seisseitä Volkswageneita, Audeja ja Skodia. Seat myy aavistuksen verran paremmin huolimatta DSG:stä.
Ranskalaisista Peugeot on ollut meillä vaikein myydä, Renault menee erittäin hyvin etenkin dieselinä (moottori sama kuin Nissanissa). Citroenista myy ainoastaan C3 ja C4 Picasso, koska muilla ei ole tarjota tila-autoja alhaiseen hintaan ja hyvällä varustetasolla, jota yleensä näistä haetaan.
Japanilaisista Nissan, Toyota, Honda ja Mazda sekä Mitsubishi ovat kaikista helpoimpia myydä.
Ainostaan Mazdan aikaisemmat ruosteongelmat herättävät kysymyksiä, mutta menevät silti erittäin hyvin kaupaksi.
Suzukista myy ASX, joskin niitä harvoin tulee vaihdossa.Mihin perustelet sen että Peugeot ranskalaisista vaikein myydä? Laadukkaampi se on kuin saman konsernin Citikat. Hyvät bensa-ja dieselkoneet sekä mehumaija-automaattina vanha valmistaja Aisin.
- Z4Mies
Mikä siinä Saab 9-5 mallissa muka fanittaa? En keksi mitään hyvää syytä automiehen ostaa etutuupparia. Saab 9-3 XWD 256 Hv 2.8TS V6 Turbo vois sitten vähän fanittaakkin ja ne on niitä mitkä viedään käsistä :D
Nopealla vilkaisulla tasan 1 myynnissä tällä hetkellä Suomessa. - ParempiKysyä
Z4Mies kirjoitti:
Mikä siinä Saab 9-5 mallissa muka fanittaa? En keksi mitään hyvää syytä automiehen ostaa etutuupparia. Saab 9-3 XWD 256 Hv 2.8TS V6 Turbo vois sitten vähän fanittaakkin ja ne on niitä mitkä viedään käsistä :D
Nopealla vilkaisulla tasan 1 myynnissä tällä hetkellä Suomessa.Älä minulta kysy, olin itse ihmeissäni kun lomalta palattua oli kuusi Saabia myyty rivistä.
P.S. Hieno auto sinulla, itselläkin tallissa Z4 3 litraisella koneella tekemässä seuraa 850 manuaalille :) - Z4Mies
Kiitos :D Hieno on, Suomessa vähän harvinaisempi syvänmeren sininen, norsunluunvalkoisella nahkasisustalla. E89 30iS, kun en noista turboista oikein välitä. Haluan tuntea sen voiman heti.
Ennen oli M5 E60, mut sen möin pois.
Harvinainen peli alkaa olemaan täällä pohjosessa tuo manuaaliversio 850:sta :)
Siitähän tulee ensi vuonna uusi versio, tosin kuvat näyttää vähän kuin i8 olis syöny Jaguar F-Type:n XD - Kauppias_uusimaa
Pösökö_vaikea kirjoitti:
Mihin perustelet sen että Peugeot ranskalaisista vaikein myydä? Laadukkaampi se on kuin saman konsernin Citikat. Hyvät bensa-ja dieselkoneet sekä mehumaija-automaattina vanha valmistaja Aisin.
Kyllä Peugeotin 2tronic ja Citroenin BMP ovat automaatilaatikoista erittäin epäluotettavia. PSA-yhtymän THP 156 moottori, josta on BMW:llä oma versionsa on myös erittäin vikaherkkä, joka laskee luotettavuutta.
Esim. Peugeot 508 pärjäsi ensitesteissä erittäin hyvin, mutta nykyään liikkeet ovat täynnä niitä. Meillä on myös rivissä yksi, eikä se kiinnosta, vaikka onkin Farmari. Manuaalina helpompi myydä, mutta automaattina ei mene.
Renault on ranskalaisista helpoin myydä, etenkin Megane ja Clio. Viimeinen Laguna ei mene hienosta ulkonäöstään huolimatta kaupaksi yhtä helposti.
Totuus on se, että kun Skodasta ja Volkwagenista tulivat esiin Vaihdelaatikko- ja nokkaketju viat, niin ihmiset valitsivat heti Japanilaisen auton. - OnkoNiilläVaipat
ParempiKysyä kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa ostokiellossa on? Meilläkin liikkeessä sama käytössä. Esim. DSG ja multitronic automaattivaihteisia autoja ei oteta ollenkaan. TSI ja TFSI moottoreilla olevia otetaan jos saa reilulma alihinnalla ja sitten vaan äkkiä huutokaupattavaksi ettei ole vastuita. Ranskalaiset ja italialaiset otetaan jos saa edullisesti ja ovat vähän ajettuja.
Pitäähän teineille laittaa ostokieltoja, koska eivät itse tajua mitään.
- Anonyymi
ParempiKysyä kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa ostokiellossa on? Meilläkin liikkeessä sama käytössä. Esim. DSG ja multitronic automaattivaihteisia autoja ei oteta ollenkaan. TSI ja TFSI moottoreilla olevia otetaan jos saa reilulma alihinnalla ja sitten vaan äkkiä huutokaupattavaksi ettei ole vastuita. Ranskalaiset ja italialaiset otetaan jos saa edullisesti ja ovat vähän ajettuja.
Varmaan hyvin varasto vaihtuu jos DSG ja Multitronic on ostokiellossa.
- LuuseriJobbari
Menestyjiä kadehditaan.
- West-End-Westend
Meillä täällä Espoon Westendissä on kaikissa jobbari-luuseri liikkeissä olevat ja Y-tunnuksen omaavissa pienliikkeissä olevat piilovikaiset, kilometriväärennetyt paaliromut ostokiellossa. Mitä me täällä Rikkaitten Rannassa p@skalla tehdään, kun ei ole peltoakaan?
- Säälittävää
SAKA on lastentarha ja johdossa lapset, hyvin kuvaavaa kun myyntijohtajasta:stä tiputaan laitoshoitajaksi ja samansukunimen omaavat pikkupojat leijalevat somessa kuinka hyvin heillä menee ja kuinka menestyneitä he ovat. AI ai ai eikö isi opettanut olemaan nöyry.......
- feikkinimiJohn
Olen niin kateellinen menestyjille.
- Isinrahoilla
Isin rahoilla pikkupojat leikkivät maaaailman omistajia, Kyllä jossain välissä Siperia opettaa
- Anonyymi
Älkää hyvät ihmiset ostako MITÄÄN Sakalta. Ongelmien tullessa väitetään että auto ei ole heidän myymä, sitten että myyjät lähteny muualle, näiden ja muiden väittelyiden jälkeen aikaa on mennyt liian kauan reklamaation tekemiseksi. Myyjillä ei mitään tietämystä autoista joita myyvät ja kaunistelevat ongelmat.
- Anonyymi
Kai sulla kauppakirjassa lukee kuka/mikä on myyjä?
Et kai ole ostanut autoa niin että kauppakirjassa myyjänä ei ole SAKA-liike...
Pikkuisen pitäisi vaivauta katsomaan mitä ostaa => mihin nimensä pistää. - Anonyymi
Tarkista oma lääkitys ensin ja lue kauppakirja uudestaan että mikäs firma se nyt olikaan.. Haloo, nyt eletään Suomessa ja vuosi 2020.
Ota kuluttajansuojaan yhteys! Turhaan täälä foorumilla kitiset, eiku ainiin, eihän tuota koko tilannetta ole edes tapahtunut, kunhan haluat mustamaalata.
- Anonyymi
Hyvinhän ne pärjää liikevaihto 166 millii ja voitto 5 millii ei onnistu lastentarhalta .mutta niin kuin muillakin autoliikeillä niin on hyvä jos saa liikkevoittoa 3 % kovaala niinkun nykyjään kaikki alat jos autoista on kysymys onnitelut kaikille jotka voitolla pyörii eihän siitä mitään tule oli firma mikä tahansa jos tappiota tekee.
- Anonyymi
Ostetaanautoja on paljon tykätympi facebookissa.
Liiketulos ei ole sama asia kuin liikevaihto. Viiden millin voitto ei ole hääppöinen.
Lukuja on osattava tulkita.- Anonyymi
Juuri näin, lukuja on osattava tulkita.
- Anonyymi
Täysin samaa mieltä👍🏻 Nuoret wanna be hyypiöt kuvittelee olevansa jotakin kun myyvät näitä Ruotsin tuonti nokivasaroita. Tuosta vastenmielisestä liikkeestä en tule koskaan ostamaan mitään se tuli selväksi kun näin vierestä miten tuossa liikkeessä toimitaan ja kuinka paljon negaa toi saka on saanu somessakin. Asiakas on aina oikeassa, sitä saka ei ymmärrä.
- Anonyymi
Näitä pikkunilkkejä on hyvä vähän kouluttaa. Auto, joka oli luottopäätöstä vailla menossa toiselle asiakkaalle on edelleen myyntilistoilla. Itse ajelen asiallisesta merkkiliikkeestä ostetulla autolla, missä ei ole havaittavissa ikäviä yllätyksiä jälkikäteen.
- Anonyymi
Joo kyllä Sakalla on asiakaspalvelussa vielä parannettava, en ole asiakaspalvelun tasosta heillä täysin vakuuttunut. Eikä ole kyllä Sakalla poikenneet kaverinikaan vakuuttuneita.
- Anonyymi
Ei se autokauppa mitään rakettitiedettä ole, eikä vaadi isoa paskamahaa ja sikaniskaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1121772Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551267Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1441220- 48960
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html119903Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä74864- 52814
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36797Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62772- 56761