Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
66
Kommenttia
1802
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Nyt+en+taas+ymmärrä+yhtään+mitään!
Laakkonen+ja+muut+autonmyyjät+toki+tekevät+myymiensä+autojen+takuukorjaukset,+mutta+korjaukset+eivät+ymmärtääkseni+millään+lailla+vaikuta+yhtiöiden+katteisiin,+koska+valmistaja+vastaa+näistä+korjauskustannuksista.
Sen+sijaan+tämä+kyllä+lisää+liikevaihtoa.+Tunti+ym.+veloitukset+voivat+toki+olla+muuta+luokka+kuin+ne,+joita+autonomistajat+joutuvat+pulittamaan.
11.08.2019 19:48
En+ymmärrä+kysymystä,+sillä+minä+en+ainakaan+ostaisi+yli+25+vuotiasta+autoa.+(Bemaria)
Vaikka+rahaa+olisi+vain+vähän+käytössä,+suosittelen,+että+auto+olisi+alle+10+vuotias.
Tuon+kokoiseen,+525i-+autoon+pelkkä+rengaskerta+maksaa+jo+alk.+700,-
Jos+saat+auton+ilmaiseksi,+asia+tietenkin+vähän+muuttuu.
11.08.2019 19:40
Plussaa+siitä,+että+olet+noin+kätevä,+että+tuosta+vain+purat+ja+kokoat+koneen.
Ei+kaikista+nykyukoista+ole+siihen,+eikä+kaikilla+ole+paikkoja,+jossa+työn+voi+tehdä.
Usein+on+kuitenkin+niin,+ettei+moottoreita+juurikaan+kannata+itse+"parannella".
Uskon+nimittäin,+että+valmistajatehdas+on+miettinyt+näitä+asioita+etukäteen.
Ethän+tietenkään+aja+sillä+Riejulla+-+silloin+kun+se+on+kunnossa+-+yleisillä+teillä.
10.08.2019 10:35
Osuit+naulan+kantaan!
Omassa+MB-W212+farkussa+voi+keskustella+jopa+160+km/h:n+nopeuksissa.
Kysyt+tietenkin,+missä+tuota+vauhtia+voi+pitää?
Saksassa+saa+iltamyöhään,+kun+liikenne+on+vähän+hiljentynyt!
09.08.2019 18:42
En+ala+kanssanne+kinaamaan,+mutta+ajan+nykyisinkin+Saksassa+W212-autollani+vähintään+kerran+vuodessa,+joten+tietoni+eivät+ole+vanhaa+perua.
Saksan+lisäksi+olen+pari+kertaa+käynyt+Välimeren+rannalla,+Monte-Carlossakin.+Ranskassa++ja+Italiassa+useasti,+joten+tiedän+myös+miten+muualla+Euroopassa+ajetaan.
Ranskassa+ehkä parhaiten,+mutta+Puola+joutuu+liikennekulttuurinsa+vuoksi+jumbosijalle.+Gdanskin/Gdynian+kulmilta+lähtee+nykyisin+etelään+hyvä+kohtuullisesti+hinnoiteltu+maksullinen+moottoritie,+jota+kehotan+kokeilemaan,+mikäli+Saksassa+ajaminen+tuntuu+ahdistavalta.
Saksan+moottoriteillä+käytetyt+nopeudet+ovat+liikennemääriin+suhteutettuna+välistä+turhan+suuret,+sillä+kovin+suureen+ajovirheeseen+ei+tarvitse+syyllistyä,+niin+takanatulijat+ovat+jo+vähintään+kolhineet+toisiaan+liian+pienten+turvavälien+vuoksi+ellei+ole+syntynyt+suurempaa+vahinkoa.
Autoon,+jossa+on+ulkomaisessa+rekisterissä+suhtaudutaan+kaupunkiliikenteessä+usein+varsin+hyvin+-+eli+annetaan+tietä+kun+vilkulla+pyytää.
08.08.2019 12:55
Kysyjä,+(29.06)+tarkoittanee+maksamatonta+käyttövoimaveroa.
Autossa+lienee+siis tavanomaiset+kilvet.
07.08.2019 13:33
Kirjoitin+toisessa+ketjussa+taustapeilien+oikeasta+säädöstä+ja+niiden+katvealueistakin,
jotka+viime+viikolla+koin.
Tämä+peiliasia+korostuu,+kun+nopeudet+nousevat+ja+sitten+tulee+lisäksi+tämä+"vauhtisokeus",++joka+ilmeenee+kun+pitkään+on+ajanut+esim.+160,+niin+120+tuntuu+jo+kävelyvauhdilta,+eikä+sillä+nopeudella+yleensä+voi+nousta+erkanemisrampille.
07.08.2019 13:26
Kuinka+moni+kirjoittajista+on+ajanut+Saksan+täysillä+moottoriteillä?
Itse+olen+ajanut+Saksassa+jo+1973.
Kannattaisi+käydä+kokeilemassa,+sillä+se+on+usealle+meistä+muoti-ilmaisua+käyttääkseni+"haastavaa",+sillä+siellä+on+niin+paljon+myös+kirjoittamattomia+"sääntöjä"+jotka+on+pidettävä+mielessä.+Alle+satakilowattisella+ei+juurikaan+kannata+lähteä+Kasselin+mäkiin,+eikä+myöskään+sellaisella,+jonka+jarrrut+ja+akselistot+eivät+ole+kunnossa.
Olen+aikaisemmin+jo+puhunut+Saksan+ns.+pussittamiskiellosta.+Lisäksi+siellä+on+aika+vaikea+pitää++mitään+kunnollista+turvaväliä,+sillä+jos+niin+tekee,+siihen+tulee+kyllä+heti+joku.
Silloin+kuin+liikenne+kolmikaistaisilla+osuuksilla+luistaa,+on+koko+ajan+pystyttävä+pitämään+160-170+lasissa,+jos+keskimmäistä+kaistaa+aikoo+ajaa.++180-190+on+jo+paljon,+mutta+siitäkin+mennään+suhahtamalla+ohitse+-+kokemus+puhuu!
Muuten+joutuu+ajamaan+oikealla+rekkojen+seassa.+Porschet+ja+muut+nopeat+autot+pitävät+muuten+kaukovaloillaan+niskan+tosi+valoisana,+sillä+heidän+"tiellään"+ei+näköjään+saa+olla.
Eli+pienet+ovat+tämän+pienen+maan+liikennemurheet.
06.08.2019 09:21
Samaa+mieltä,+sillä+sähkö+autojen+ainoana+voimanlähteenä+on+vielä+aika+kaukana.
Lisäksi+lataaminen+alkaa+kohta+maksaa.
04.08.2019 12:44
Luin+ketjun+ensimmäistä+kertaa+lävitse.
Olen+käyttänyt+ao+liikkeen+palveluja+vajaat+kahdeksan+vuotta,+koska+asun+lähistöllä,+mutta+en+kylläkään+kaikkea+sanottua+voi+allekirjoittaa.
En+virheettömäksikään+voi+sanoa,+mutta+tämä+on+riittänyt+minulle,+kuten+monissa+muissakin+elämän+asioissa.
03.08.2019 19:04
Onko+auto+mielestäsi+uusi?!
Mikäli+edelliset+omistajat+olisivat+huolehtineet+autosta+-+voi+olla,+että+reikä+olisi+pienempi!
03.08.2019 18:49
Aloitus+on+jo+vanha,+mutta+toivottavasti+lienet+tähän+mennessä+Trafin+sivulta+jo+itse+huomannut,+että+auto+on+ajokiellossa.
Kun+rekisterinumero+osuu+poliisin+kameraan,+he+lähtevät+perään+ja+ruuvaavat+kilvet+pois.
Outoa?
02.08.2019 21:49
Miten+tämä+asia+liittyy+auton+maahantuontiin?
Lisäksi+kysymyksessä+ei+ylipäätään+ole+lause,+koska+siitä+puuttuu+pilkku.
Lisäksi+maksa+on+elin,+eikä+sillä+ole+maksamisen+kanssa+mitään+tekemistä.
02.08.2019 21:43
Oletko+huomannut,+että+Saksan+väkiluku+on+81+M+ja+Suomen+5,5M.
Autojenkin+määrä+Saksassa+on+vähän+eri,+vaikka+itse+maitten+pinta-ala+on+lähes+sama.
02.08.2019 21:35
Niin,+jos+tuoreen+Mersun+Puolasta+tuo+,+siis+sellaisen,+jota+myydään+ns.+VAIHTOTÄHTI-nimikkeellä,+JUNGE+STERNE+tai+vastaavaa+puolaksi,+mahdolliset+takuu-+ym.+asiat+voi+Suomessa+hoitaa+Veholla+tai+sen+piirimyyjillä.
Ei+tarvitse+osata+sanaakaan+puolaa.
Kahden+vuoden+takuuseen+saa+yleensä+kolmannen+vuoden.
Paljonko+puolalaisella+mersulla+on+kahteen+vuoteen+ajettu?
Ehkä+maksimissaan+60.000+km.+Sellainen+E-Klasse+maksaa+Puolassakin+vähintään+€+25.000,-
Noilla+kilometreillä+mersu+ei+edes+vielä+ole+sisäänajettu.
Turusta+on+suora+lento+Gdanskiin,+joten+hakemaan!
02.08.2019 18:58
PSA-konsernilla+hyvät+moottorit,+sekä+bensassa+että+dieselissä+tietenkin+automaattina.
Jostain+syystä+C5+on+aliarvostettu+Suomessa.
27.07.2019 12:26
Joo,+mutta+Kesko+osti+Siwat+ja+huolehtii+niiden+veloista!
27.07.2019 12:22
Miksi+kirjoittajat+eivät+huomaa,+että+jos+on+noin+kiire,+pitää+ostaa+kevari.
Sitä+ei+alle+satasen+nopeuksiin+tarvitse+virittää+ja+on+liikenneturvallisempikin.
Lue:+Kulkee+ja+myös+pysähtyy.
16.07.2019 11:18
Olisiko+siis+mielestäsi+pitänyt+silittää+päätä?
Tosin+-+omituista+kyllä++-+nykyään+on+pakko+ohjata+hoitoon,+mutta+ehkä+ei+ollut+ensimmäinen+kerta?
15.07.2019 16:09
Olen+samaa+mieltä+Anonyymikirjoittajan,+13.07.2019+23:55+kanssa!
Olen+itsekin+vuosien+varrella+käynyt+omaa+sotaani+palstan+kirjoitusten+järkyttävän
ulkoasun+kanssa.+Olen+mm.+sanonut,+että+kirjallinen+ilmaisu+on+osa+henkilön+"käyntikorttia"!+Nämä+sankarit+eivät+vain+ymmärrä,+mitä+käsitteellä+tarkoitetaan,
koska+eivät+sellaista+enempää+ole+nähneet+kuin+kuulleetkaan.
Jos+on+vaikeuksia+esim.+oikeinkirjoituksen,+yhdyssanojen+kanssa,++asiaa
parantaa+merkittävästi+se,+että+alkaa+vapaa-aikanaan+lukea+sanomalehtiä
tai+vaikkapa+vain+dekkaria.+Silmä+tottuu+yllättävän+nopeasti+siihen,+mikä+on+oikein!
15.07.2019 09:17
73 / 91