monessa euroopan maassa on tehty dieselin ajokielto!!!!! suomi seuraa sopimuksen perässä vuoteen 2025 jolloin täytynee etsiä korvaava menopeli, miten käy esim jos ostanut mersun ruotsista jonka hinta ollut 20 000 euroa ja kiellot tulee päälle niin kuka korvaa sen????
tuo kieltohomman voi lukee googlesta joten sitä en selitä enempää.
eli vaihtoehdot bensa tai sähkö/kaasu?
dieseleiden ajokielto 2025????
87
1318
Vastaukset
- Anonyymi
"monessa euroopan maassa on tehty dieselin ajokielto"
--kerro ihmeessä kuinka monessa maassa, voitko vaikka listat ne tänne?
Kerro maat jotka ovat kieltäneet dieselit- Anonyymi
Ainakin Espanjan suurkaupungeissa ei v. 2020 alkaen enää voi liikkua alle vm. 2006 diesel autolla ja alle v.2001 Bensa-autoilla. Euro 3 normi on minimi vaatimus.
Vuodesta 2025 tulee ainakin täällä traktori-autoille täysikielto.
Tämä tieto ihan Espanjassa asuvalta henkilöltä ja täällä niitä TDI ja DCi traktoreita riittää ja nyt saa halvalla, koska kaikki myy niitä pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainakin Espanjan suurkaupungeissa ei v. 2020 alkaen enää voi liikkua alle vm. 2006 diesel autolla ja alle v.2001 Bensa-autoilla. Euro 3 normi on minimi vaatimus.
Vuodesta 2025 tulee ainakin täällä traktori-autoille täysikielto.
Tämä tieto ihan Espanjassa asuvalta henkilöltä ja täällä niitä TDI ja DCi traktoreita riittää ja nyt saa halvalla, koska kaikki myy niitä pois.Ymmärrätkö mitä eroa on "diisel kiellolla" ja ei voi liikkua alle 2006 diiselautolla ? Käsitätkö kuinka vanhaa tekniikkaa tuo vanhempi, kuin 2006 on ? Mieti rauhassa, käytä vaikka googlea, niin totuus valkenee sinullekin.
- Anonyymi
Niin kieltoja voidaan määrätä vahoille nokivasaroille joissain suurkaupungeissa, eipä muuta.
- Anonyymi
Mistä teitä valehtelevia trolleja aina vaan löytyy? Ja miksi?
Missään ei ole kielletty eikä edes suunnitteilla yleistä dieselkieltoa. Ei missään.
Vanhoja dieseleitä, yleensä jossain olevat rajoituksrt koskevat euro4 tai vanhempia autoja. Siis sekä bensoja että dieseleitä useinmiten.
Euro4 tuli voimaan v 2005 eli kohta jo 15 vuotta sitten.
Miksi uudet Euro6 dieselit kiellettäisiin? Niiden päästöthän ovat selkeästi vähäisemmät kuin vastaavien bensa-autojen. Kasvihuonekaasujen osalta jopa 50% pienemmät. Pienhiukkaspäästöt ovat pienemmät, typpipksidit pienemmät uusimmissä uusissa Euro6 dieseleissä.
Euro6 tuli voimaan jo syksyllä 2014 eli viisi vuotta sitten. Kaikki sen jälkeen valmistetut dieselit ovat euro6-dieseleitä.- Anonyymi
2025 tulee suomeenkin kielto, lueppas muutakin uutisia kun maaseudun tulevaisuutta!
- Anonyymi
ilmeisesti ajat dieselillä? miksi et voisi luopua siitä?
MIKSI ET?
MIKÄ ESTÄÄ SINUA HANKKIMAAN BENSA TAI SÄHKÖAUTON JOS SAANEN KYSYÄ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025 tulee suomeenkin kielto, lueppas muutakin uutisia kun maaseudun tulevaisuutta!
Ei tule. Miksi ihmeessä tulisi?
Lue sinä edes jotain... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ilmeisesti ajat dieselillä? miksi et voisi luopua siitä?
MIKSI ET?
MIKÄ ESTÄÄ SINUA HANKKIMAAN BENSA TAI SÄHKÖAUTON JOS SAANEN KYSYÄ?Kysy pois. Vastauskin on helppo, diesel on ainoa järkevä auto minulle. Mikään ei estä, mutta typeriä hankintoja en helposti tee autojenkaan osalta.
Miksi ihmeessä vaihtaisin saastuttavaan ja käyttökuluiltaan kalliiseen bensa-autoon tai vielä toistaiseksi epäkäytännölliseen sähköautoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tule. Miksi ihmeessä tulisi?
Lue sinä edes jotain...päästöhuijaukset sekä myrkylliset dieselin pakokaasut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
päästöhuijaukset sekä myrkylliset dieselin pakokaasut
Päästöhuijauksia löytyy bensa-autoissakin.
Huijaukset eivät muuta miksikään sitä tosiasiaa, että dieselit ovat vastaavia bensoja vähäpäästöisempiä.
Dieselin pakokaasut ovat toki myrkyllisiä, mutta bensa-autojen vielä myrkyllisempiä ja niitä tulee huomattavasti enemmän.
Päästöt eivät siten ainakaan voi olla trollaamasi dieselkiellon perusteena ellei sitten kielletä kaikkia polttomoottoriautoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ilmeisesti ajat dieselillä? miksi et voisi luopua siitä?
MIKSI ET?
MIKÄ ESTÄÄ SINUA HANKKIMAAN BENSA TAI SÄHKÖAUTON JOS SAANEN KYSYÄ?Miksi luopuisin, kun se on minulle paras vaihtoehto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2025 tulee suomeenkin kielto, lueppas muutakin uutisia kun maaseudun tulevaisuutta!
Ei ole viherpiipertäjät vallassa enää 2024-2025, joten tuota kieltoa ei tule.
- Anonyymi
jee. päästään eroon niistä saastuttajista ja lopuksi dieselin hinta mun puolest 10e/litra niin loppuu se teinien turha egon jatkoilu mopoautoluokassa:D
- Anonyymi
Et näköjään edes seuraa mitä ympärillä tapahtuu, no anonyyminä on helppo kirjoitella.
Mopoautoja tuskin enää paljon tulevaisuudessa myytäisiin vaikka "löpö" maksaisi vain 1€/l sillä kun et kerran tiedä niin marraskuussa tulee uusi autoluokka (kevytauto) jota pääsee ajelemaan ns. mopoautokortilla - Nämä siis "korvaavat" nykyiset mopoautot.
- Anonyymi
mersu korvaa päästöhuijausta VW ei
uutiset kertoo - Anonyymi
MIKÄ ESTÄÄ DIESELELILLÄ AJAVAN VAIHTAA AUTONSA BENSIINIKÄYTTÖISEEN TAI SÄHKÖISEEN?
KERTOKAAPA JOKU YKSIKIN HYVÄ SYY SIIHEN?
PS.MERKKIUSKOLLISUUS EI KÄY VASTAUKSEKSI EIKÄ SE ETTÄ PITÄÄ OLLA 150 HEVOSVOIMAA ETTÄ PÄÄSEE A-B PAIKKAAN KUN SEN PÄÄSEE 60 HP MOOTTORILLAKIN.- Anonyymi
heh siinäpä kerrankin pätevä kysymys...mielenkiinnolla odotamme vastauksia...:D
- Anonyymi
Heh. Kerropa sinä edes yksikin järkevä syy, miksi vaihtaisin dieselin bensa-autoon. Edes yksi.
Jatketaan sitten keskustelua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh. Kerropa sinä edes yksikin järkevä syy, miksi vaihtaisin dieselin bensa-autoon. Edes yksi.
Jatketaan sitten keskustelua...diisselin kielto päästöjentakia, polttoaineen kalleus, kalliit verot ,talviongelmat ja hybrid vie vähemmän sekä puhtaampi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
diisselin kielto päästöjentakia, polttoaineen kalleus, kalliit verot ,talviongelmat ja hybrid vie vähemmän sekä puhtaampi
no...mun ego ei kestä ajaa bensalla ja mese ei tee bensana..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no...mun ego ei kestä ajaa bensalla ja mese ei tee bensana..
tuo kyllä on jo huomattu diisselikuskien keskuudessa, ei siis mitään uutta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
diisselin kielto päästöjentakia, polttoaineen kalleus, kalliit verot ,talviongelmat ja hybrid vie vähemmän sekä puhtaampi
-Dieselin päästöt ovat bensoja vähäisemmät.
-dieselkieltoja ei ole eikä ole tulossa. Vanhojen, reilusti yli kymmenen vuotta vanhoille on rajoituksia jossain päin Eurooppaa aivan kuten vanhoille bensoillekin
-dieselpolttoaine on bensaa halvempaa ja sitä kuluu selvästi vähemmän.
-dieselauton vuosittainen käyttömaksu on vastaavaa bensaapienempi, koska dieselauto tuottaa vähemmän myös CO2:ta.
-talviongelmat eivät ole sen kummoisempia kuin bensoillakaan, päinvastoin ennemminkin.
Kaikki väitteesi olivat vääriä totaalisesti kun verrataan bensa-autoihin.
No jos haluat vertailla hybridejä, niin vertaa sitten dieselhybridiä ja bensahybridia. Tulos kutakuinkin sama..
Etsipä kovemmin niitä syitä, miksi diesel kannattaisi vaihtaa bensaan? Tämä kerta epäonnistui täysin - Anonyymi
ei pitä paikkaansa, dieselmoottorit kaupungeissa kielletty jo ulkomailla, miksikö?
mietis sitä ja tule sitten vastaamaan kun tiedät miksi diesel on kiellossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Dieselin päästöt ovat bensoja vähäisemmät.
-dieselkieltoja ei ole eikä ole tulossa. Vanhojen, reilusti yli kymmenen vuotta vanhoille on rajoituksia jossain päin Eurooppaa aivan kuten vanhoille bensoillekin
-dieselpolttoaine on bensaa halvempaa ja sitä kuluu selvästi vähemmän.
-dieselauton vuosittainen käyttömaksu on vastaavaa bensaapienempi, koska dieselauto tuottaa vähemmän myös CO2:ta.
-talviongelmat eivät ole sen kummoisempia kuin bensoillakaan, päinvastoin ennemminkin.
Kaikki väitteesi olivat vääriä totaalisesti kun verrataan bensa-autoihin.
No jos haluat vertailla hybridejä, niin vertaa sitten dieselhybridiä ja bensahybridia. Tulos kutakuinkin sama..
Etsipä kovemmin niitä syitä, miksi diesel kannattaisi vaihtaa bensaan? Tämä kerta epäonnistui täysinno tuossapa vaikka ensinälkään kiivaalle kiisselinpuolustajalle joka keksii omia tarinoitaan pönkitäkseen itsetuntoa...
https://tekniikanmaailma.fi/diesel-autot-saastuttavat-bensa-autoja-enemman-toteaa-tuore-tutkimus-ja-syyttaa-eurooppaa-diesel-addiktiosta/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Dieselin päästöt ovat bensoja vähäisemmät.
-dieselkieltoja ei ole eikä ole tulossa. Vanhojen, reilusti yli kymmenen vuotta vanhoille on rajoituksia jossain päin Eurooppaa aivan kuten vanhoille bensoillekin
-dieselpolttoaine on bensaa halvempaa ja sitä kuluu selvästi vähemmän.
-dieselauton vuosittainen käyttömaksu on vastaavaa bensaapienempi, koska dieselauto tuottaa vähemmän myös CO2:ta.
-talviongelmat eivät ole sen kummoisempia kuin bensoillakaan, päinvastoin ennemminkin.
Kaikki väitteesi olivat vääriä totaalisesti kun verrataan bensa-autoihin.
No jos haluat vertailla hybridejä, niin vertaa sitten dieselhybridiä ja bensahybridia. Tulos kutakuinkin sama..
Etsipä kovemmin niitä syitä, miksi diesel kannattaisi vaihtaa bensaan? Tämä kerta epäonnistui täysinno ei se nyt ihan noi mene vaikka miten yrität viserrellä.
https://yle.fi/uutiset/3-6178818 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei pitä paikkaansa, dieselmoottorit kaupungeissa kielletty jo ulkomailla, miksikö?
mietis sitä ja tule sitten vastaamaan kun tiedät miksi diesel on kiellossa.Ei ole kiellettyjä muuta kuin vanhoja dieseleitä samalla kuin vanhoja bensa-autojakin. Yleensä euro4 tai vanhempia eli kymmenen vuotta tai vanhempia. Jossain rajoitettu myös euro5:a. Eli viisi vuotta vanhempia.
Uusia dieseleitä ei ole kielletty.
Onko teille trolleille täysin mahdotonta pysyä edes hikuan totuudessa. Sen ole jo huomannut, että ero vanhojen ja uusien autojen välillä onkin jo täysin ylivoimaista kyvyillenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei pitä paikkaansa, dieselmoottorit kaupungeissa kielletty jo ulkomailla, miksikö?
mietis sitä ja tule sitten vastaamaan kun tiedät miksi diesel on kiellossa.Ei ole kiellossa missään, vain vanhoilla dieseleillä on ajorajoituksia kuten vanhoilla bensa-autoillakin. Kyse on useinmiten huomattavan vanhoista autoista noiden maiden autokanta huomioiden, suomalaisittain aika uusiakin, jopa reilusti alle kymmenen vuotiaitakin.
En siis voi vastata väärin perustein esittämääsi kysymykseen, - Anonyymi
Ajan n.23tkm vuodessa diiselini on myös halvin vaihtoehto minulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kiellettyjä muuta kuin vanhoja dieseleitä samalla kuin vanhoja bensa-autojakin. Yleensä euro4 tai vanhempia eli kymmenen vuotta tai vanhempia. Jossain rajoitettu myös euro5:a. Eli viisi vuotta vanhempia.
Uusia dieseleitä ei ole kielletty.
Onko teille trolleille täysin mahdotonta pysyä edes hikuan totuudessa. Sen ole jo huomannut, että ero vanhojen ja uusien autojen välillä onkin jo täysin ylivoimaista kyvyillenne.Dieseleiden epäsuosioon on monia syitä.
1. Kalliit verot ja kallistuva polttoaine
2. Epävarma ja herkkä tekniikka (ruiskutusjärjestelmä, takaisinkierrätys, katalysaattori, hiililoukku ja dieselpartikkelifiltteri DPF)
3. Dieselin epävarma tulevaisuus
4. Saksalaisten valmistajien päästöhuijaus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseleiden epäsuosioon on monia syitä.
1. Kalliit verot ja kallistuva polttoaine
2. Epävarma ja herkkä tekniikka (ruiskutusjärjestelmä, takaisinkierrätys, katalysaattori, hiililoukku ja dieselpartikkelifiltteri DPF)
3. Dieselin epävarma tulevaisuus
4. Saksalaisten valmistajien päästöhuijausEpäsuosio on massiivisen antidieselkampanjoinnin tulosta pääosin. Kampanja perustuu vieläpä suurelta osin vanhentuneisiin tietoihin ja puhtaasti harhautuksiin.
Sinunkin listassasi ainoa fakta on tuo vuosien takainen vw-konsernin päästöhuijaus, josta tietysti revittiin kaikki irti ja edelleenkin sitä käytetään perusteluina dieselvastaisessa kampanjassa, vaikka huijaus koski autoja, joita nuorempiakaan ei ole valmistettu enää yli viiteen vuoteen, useimmat yli kymmenen vuotta vanhoja.
Muut listasi kohdat ovat lähinnä huuhaata ja sinun mielipiteitäsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseleiden epäsuosioon on monia syitä.
1. Kalliit verot ja kallistuva polttoaine
2. Epävarma ja herkkä tekniikka (ruiskutusjärjestelmä, takaisinkierrätys, katalysaattori, hiililoukku ja dieselpartikkelifiltteri DPF)
3. Dieselin epävarma tulevaisuus
4. Saksalaisten valmistajien päästöhuijausOn se hyvä kuitenkin ,kun bensa ei kallistu. Eikä bensakoneessa ole epävarmaa ja herkkää tekniikkaa ( ruiskutusjärjestelmää, takaisinkierrätystä, katalysaattoria, uusimmissa bensapartikkeliloukku ) Bensakoneiden epävarma tulevaisuus. Japanilaisten valmistajien kulutushuijaus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no ei se nyt ihan noi mene vaikka miten yrität viserrellä.
https://yle.fi/uutiset/3-6178818eikös ne huijaamalla saanut diiselit"puhtaiksi"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieseleiden epäsuosioon on monia syitä.
1. Kalliit verot ja kallistuva polttoaine
2. Epävarma ja herkkä tekniikka (ruiskutusjärjestelmä, takaisinkierrätys, katalysaattori, hiililoukku ja dieselpartikkelifiltteri DPF)
3. Dieselin epävarma tulevaisuus
4. Saksalaisten valmistajien päästöhuijausMikä "hiililoukku"?
- Anonyymi
diisseli on niin erinomainen että.
https://tekniikanmaailma.fi/tutkimus-dieselautojen-paastot-tappavat-vuodessa-yli-100-000-ihmista-ja-tamakin-luku-alakanttiin/
mikäs siinä- Anonyymi
Niin, vanhat mutta ei uudemmat. Tuokin artikkeli on vain arvailua. Hybridin valmistus saastuttaa enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, vanhat mutta ei uudemmat. Tuokin artikkeli on vain arvailua. Hybridin valmistus saastuttaa enemmän.
ahahhahaaaaaa !!!!!!!!!!!!!
- Anonyymi
milloinkahan diissel savusetä tulee ja kirjoittaa faktat ja fysiikanlait diisselin erinomaisuudesta uudestaan...
odotamme innolla- Anonyymi
Nythän on tehty jo 0-päästöinen dieselmoottori, mitä höpö siihen??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nythän on tehty jo 0-päästöinen dieselmoottori, mitä höpö siihen??
mutta ei liikenteessä semmoisia protopyyppejä ole, onhan avaruudessakin käyty ja silleen, laittakaahan enstex kuluttajille vehkeet et höpö höpö
- Anonyymi
Ilmankos tojo ei kehitä ladattavia...
- Anonyymi
mersu on huijannut näillä erinomaisilla 0 päästö mersuillaan, paperilla 0 mutta todellisuudessa putkesta lentääkin myrkkyjä. lähde:iltasanomat
- Anonyymi
Juu....todellinen "nollapäästäjä".....
https://www.is.fi/autot/art-2000006202188.html
Saksalainen paras kaikessa.
Ihmehöpinöitä!
Joku oli täällä tyytyväinen, kun pääsi paikasta A paikkaan B. Minun on kuitenkin päästävä myös paikkoihin C ja D, sillä en juurikaan pysy kotipaikkakunnalla.
Miksi ylipäätään puhutaan 15 - 20 vuotiaista autoista?
Minäkin ostin viisi kuukautta sitten Euro6-auton MB E220 AT W212 Face Lift -16.
Alle 60T ajettu. Kyllä sellaisen eläkeläinenkin pystyy ostamaan - mikäli on "pedannut sänkynsä" hyvin.
Vaihdettuani autoon maaliskuussa kesärenkaat, nollasin kulutusmittarin.
Matka-ajopainoitteisessa käytössä 11Tkm myöhemmin, menovettä on keskimäärin kulunut 5,5 l / 100km, keskinopeudella 45 km/h.
Liikennevaloissaseisomista, Webaston käyttöä, jonossa matelua ym. kaikki ovat siinä. Käytännössä on tietenkin mennyt muutaman desin enemmän, mutta puhumme autosta, jonka kokonaispaino - siis täyteen kuormattuna on yli 2.000 kg. 80 litran tankilla pääsee kevyesti 1350 km. 130 km/h mittarinopeudella moottorin kierrrokset ovat alle 1500 k/min - A9-silmässä- Anonyymi
No mitenkä tämä juttusi liittyy tähän osioon, jossa keskustellaan dieselien ajokiellosta vuoteen -25 mennessä niiden saastuttavuuden takia? Oi kerro....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitenkä tämä juttusi liittyy tähän osioon, jossa keskustellaan dieselien ajokiellosta vuoteen -25 mennessä niiden saastuttavuuden takia? Oi kerro....
Missä keskustellaan dieselien ajokiellosta vuoteen -25 mennessä?
Ei missään, vain joku trolli on heittänyt tuollaisen huuhaaväitteen ilmaan. Se ei ole keskustelua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä keskustellaan dieselien ajokiellosta vuoteen -25 mennessä?
Ei missään, vain joku trolli on heittänyt tuollaisen huuhaaväitteen ilmaan. Se ei ole keskustelua.Eikä täällä myöskään olla keskusteltu sinun autotarpeistasi, vaikka siitä itse täällä keskusteletkin.
Enhän minä mitään ostanut, kunhan kirjoittelin lämpimikseni. Vaimoni ajaa edelleen vanhalla parin tonnin bensaMersulla mutta minä en koska mielenterveyspotilaalle ei myönnetä korttia. Oli minulla kyllä LiuHai-mönkkäri jolla aurasin lumia. Siitä on nolo videokin meikäpojun facebookissa.
Ai, että mitenkä liittyy?
Liittyy, siten, että auto on ostettu vuosikausiksi - siis auton, jolla saa ajaa jopa suurkaupunkien keskustoissa rajoituksitta vielä 2030-luvulla.
Itse olen silloin jo yli kahdeksankymppinen, joten silloin olen mitä ilmeisemmin tehnyt jo tilaa nuoremmille.- Anonyymi
se on kuules sillai että toi lavettis toimii diiselillä ja se on syy laittaa kieltoon rotiskos, saattaa olla huijaus mersu tuokin.
siirry sähköön ja pelasta lapsiemme tulevaisuus ajamalla hybridillä/sähköllä.
Monta lasta herralla itsellä on?!
Veikkaan, ettei yhtään.
Jos olet lukenut kaikki viestit, niin olisit huomannut, että olen jo sinä iässä, että olen mersuni jo ansainnut, etenkin kun olen sen voinut ostaa omalla työllä, enkä vuokratukien tai edellisen polven varallisuudella.- Anonyymi
ai ai ai.... nyt kopsahti :D
- Anonyymi
Diesel-nelivetoni, jota toisinaan todella tarvitsen, haukkaa dieseliä sen 5,5 litraa satasella ja vastaava bensavehje sitten taas reilusti yli 10 litraa/100 km. Luokitus euro 6:n. Ei kyllä jollain Kia Ceed rimpulalla/bensa näitä minun ajojani hoideta (as.vaunu, venetraileri, perävaunu...). Piste. Niin, että kukahan/mikähän se saastuttaakaan?
- Anonyymi
On se kumma, kun joidenkin on jostain käsittämättömästä syystä pakko hilata koko omaisuuttaan maantiellä jonkun diesel kikottimen perässä. Pitäisköhän katsella vähän sinne peiliinkin joskus.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma, kun joidenkin on jostain käsittämättömästä syystä pakko hilata koko omaisuuttaan maantiellä jonkun diesel kikottimen perässä. Pitäisköhän katsella vähän sinne peiliinkin joskus.....
ne on just näitä joiden pitää näyttää ja esitellä omia romujansa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma, kun joidenkin on jostain käsittämättömästä syystä pakko hilata koko omaisuuttaan maantiellä jonkun diesel kikottimen perässä. Pitäisköhän katsella vähän sinne peiliinkin joskus.....
Oletko ajatellut, että joku tarvii autoa ihan oikeaan tarpeeseenkin eikä hanki sellaista vain siksi, kun naapurillakin on?
Joillekin sillä on ihan oikeaakin käyttöä eikä vain lähikaupasta maidon hakuun tai pihalla puunaamiseen.
Silloin tarvitaan vähän erilaista autoa ja turhaan sinä heitä kadehdit.
- Anonyymi
Hyvin kulkee alvittomalla dieselillä ja vielä kauan.
- Anonyymi
veronkiertoako harrastetaan? laillista?
- Anonyymi
tuossapa pikku piristävä uutinen.
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/777622-soininvaara-vaatii-kaupungeille-oikeus-kieltaa-vanhat-dieselautot-keskustoissa
adressilla kieltoon.- Anonyymi
niin näyttää olevan kiellot tulossa...no ei voi mitään
- Anonyymi
Kyllä kun Soininvaara sanoo niin se on laki.
No oikeasti puhutaan joka maassa mahdollisuudesta kieltää niiden vanhempien nokivasaroitten ajo kiellosta suuremmissa kaupungeissa, ei muusta.
No arat ja tyypilliset Terot paniikissa vaihtavat kilvan romujaan hybrideihin ymmärtämättä mistään mitään. - Anonyymi
kukaan täysjärkinen ei enää omilla rahoilla dieseliä osta, tietenkin jos asuu peräpersiössä ja ajaa 1000km päivässä vetäen 2000kg venettä perässä Lapissa voi asia olla toisin
- Anonyymi
kuitenkin näitä vatipäitä on ihmeellisen paljon puolustelemasa diiseleitä jos olet huomannut. ja heidän ajokkinsa ovat aina niin vähäpäästöisiä jne jne.
todellisuudessa he eivät tarvitsisi dieseliä mutta kun naapurillakin on... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kukaan täysjärkinen ei enää omilla rahoilla dieseliä osta, tietenkin jos asuu peräpersiössä ja ajaa 1000km päivässä vetäen 2000kg venettä perässä Lapissa voi asia olla toisin
Hölmö ei tiedä mistä puhuu. Diesel on paras vaihtoehto yleisautona jos ajaa keskivertoa enemmän ja varsinkin jos tarvitsee vetää muitakin kuin pientä kärryä kun vie puutarhajätettä kerran vuodessa kaatikselle.
Yksi oleellinen asia unohtuu aina näiltä provopettereiltä, eli vain ne vanhat dieselit paskoo, ei nämä viittä vuotta nuoremmat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö ei tiedä mistä puhuu. Diesel on paras vaihtoehto yleisautona jos ajaa keskivertoa enemmän ja varsinkin jos tarvitsee vetää muitakin kuin pientä kärryä kun vie puutarhajätettä kerran vuodessa kaatikselle.
Yksi oleellinen asia unohtuu aina näiltä provopettereiltä, eli vain ne vanhat dieselit paskoo, ei nämä viittä vuotta nuoremmat.sitten mä heräsin....:D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuitenkin näitä vatipäitä on ihmeellisen paljon puolustelemasa diiseleitä jos olet huomannut. ja heidän ajokkinsa ovat aina niin vähäpäästöisiä jne jne.
todellisuudessa he eivät tarvitsisi dieseliä mutta kun naapurillakin on...Olet varmaan huomannut, että dieseleitä on tavattoman helppo puolustaa faktaperäisillä tiedoilla.
Teillä vatipäillä ei samaa etuaole, kun kaikkenne teette yrittäessänne epätoivoisesti kampanjoida dieseleitä vastaan.
Tämä näkyy selvästi kaikissa kirjoituksissa täälläkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet varmaan huomannut, että dieseleitä on tavattoman helppo puolustaa faktaperäisillä tiedoilla.
Teillä vatipäillä ei samaa etuaole, kun kaikkenne teette yrittäessänne epätoivoisesti kampanjoida dieseleitä vastaan.
Tämä näkyy selvästi kaikissa kirjoituksissa täälläkin.ketkähän epätoivoisesti yrittää päästöhuijauksilla sumuttaa ihmisiä :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ketkähän epätoivoisesti yrittää päästöhuijauksilla sumuttaa ihmisiä :D
No ketkä?
Vai viittaatko joihinkin vanhoihin päästöhuijauksiin vuosilta 2012-2015?
Huijauksiahan on tehty joidenkin mallien dieselautoissa ja joidenkin mallien bensa-autoihin. Tiesitkö, että myös bensa-autoissa on huijattu? Etpä tainnut, koska et jaksa lukea muita kuin seiskalehtien ja vastaavien sensaatiolehtien otsikoita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niin näyttää olevan kiellot tulossa...no ei voi mitään
"Soininvaara vaatii" ja sinun mielestä tämän perusteella on kieltoja tulossa ? Kuka on tämä Soininvaara?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Soininvaara vaatii" ja sinun mielestä tämän perusteella on kieltoja tulossa ? Kuka on tämä Soininvaara?
Soininvaara on vanha hurahtanut viherpiipertäjä, olisko peräti nk. Koijärveläinen" .
- Anonyymi
isoil diisselil saa gimmoilt pesäkettä eri taval ku 1.0 bensalla. syntyvyys nousee ku fukfuk hommii voi tehä 3 litran diisselin peräkontisa ja päästöt ihan sama kun voi vaa fukfuk
- Anonyymi
ajokiellot paukkuu 2025.
etenkin dieselit koska ne on huijanneet ihmisiä mm. väärentämällä tuloksia.
kunnon diesel porukkaa:D- Anonyymi
Pistätkö linkin johonkin lähteeseen, joka vahvistaa väitteesi pelkästäön dieselin ajokiellosta Suomessa tai edes jossain päin maailmaa?
Vai kirjoitatko puhdasta potaskaa kuten trollit tapansa mukaan tekevät? - Anonyymi
älä välitä, ei noitten vastarannankiiskien jankutuksilla ole mitään arvoa, sananhelinää vain.
lue uutisia ja mediaa niin siellä on totuus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
älä välitä, ei noitten vastarannankiiskien jankutuksilla ole mitään arvoa, sananhelinää vain.
lue uutisia ja mediaa niin siellä on totuusUutisia tosiaan kannattaa lukea eikä vain selailla otsikoita. Ja useamman lähteen uutisiakin. Kyllä sieltä saa kaivettua totuudenkin esiin, vaikkei se aina ihan helppoa olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutisia tosiaan kannattaa lukea eikä vain selailla otsikoita. Ja useamman lähteen uutisiakin. Kyllä sieltä saa kaivettua totuudenkin esiin, vaikkei se aina ihan helppoa olekaan.
Dieselin kiellot tiukkenee, sähköjen myynti raketoi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dieselin kiellot tiukkenee, sähköjen myynti raketoi.
Kumpikaan väitteistäsi ei pidä taaskaan paikkaansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pistätkö linkin johonkin lähteeseen, joka vahvistaa väitteesi pelkästäön dieselin ajokiellosta Suomessa tai edes jossain päin maailmaa?
Vai kirjoitatko puhdasta potaskaa kuten trollit tapansa mukaan tekevät?Tämähän on jo vanha juttu
https://yle.fi/uutiset/3-9407401
https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-vanhoille-dieseleille-uusi-raskas-kielto-saksassa-koskee-ensimmaista-kertaa-moottoritieta/2da5e6e1-bf37-3651-a301-30fc95714761
Luonnollisesti noihinkin uutisiin ovat nokipäät käyneet valheitaan työntämässä. Dieselien puhtaus on täyttä valetta, myös Euro 6 nokilekat saastuttavat kuten ennenkin. Päästörajat ovat korkeammat, CO2 päästöt ovat suuremmat (vaikka pienempi kulutus, koska litrasta dieseliä syntyy enemmän päästöjä kuin litrasta bensaa), päästötestiä ei edelleenkään ole, mutta puolueettomien organisaatioiden testeissä nokilekat ovat ylittäneet päästörajansa roimasti.
https://www.liikennefakta.fi/ymparisto/henkiloautot/hiilidioksidipaastot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html
https://yle.fi/uutiset/3-8836746
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d
Jokin ratkaisu tähän dieselsaasteongelmaan pitäisi saada, esim.
https://tietokayttoon.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/tutkimus-dieselin-verotuen-poisto-auttaisi-vahentamaan-paastoja-haitalliset-vaikutukset-kotitalouksille-voidaan-kompensoida-eri-tavoilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämähän on jo vanha juttu
https://yle.fi/uutiset/3-9407401
https://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-tuli-vanhoille-dieseleille-uusi-raskas-kielto-saksassa-koskee-ensimmaista-kertaa-moottoritieta/2da5e6e1-bf37-3651-a301-30fc95714761
Luonnollisesti noihinkin uutisiin ovat nokipäät käyneet valheitaan työntämässä. Dieselien puhtaus on täyttä valetta, myös Euro 6 nokilekat saastuttavat kuten ennenkin. Päästörajat ovat korkeammat, CO2 päästöt ovat suuremmat (vaikka pienempi kulutus, koska litrasta dieseliä syntyy enemmän päästöjä kuin litrasta bensaa), päästötestiä ei edelleenkään ole, mutta puolueettomien organisaatioiden testeissä nokilekat ovat ylittäneet päästörajansa roimasti.
https://www.liikennefakta.fi/ymparisto/henkiloautot/hiilidioksidipaastot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html
https://yle.fi/uutiset/3-8836746
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d
Jokin ratkaisu tähän dieselsaasteongelmaan pitäisi saada, esim.
https://tietokayttoon.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/tutkimus-dieselin-verotuen-poisto-auttaisi-vahentamaan-paastoja-haitalliset-vaikutukset-kotitalouksille-voidaan-kompensoida-eri-tavoillaMonenlaista faktaa dieselin kuoppaamiseksi
- Anonyymi
Älkää olko huolissanne, KYLLÄ DIESEL on vielä pitkään voimissaan, mitään päätöksiä ei ole tehty.
- Anonyymi
Eniten huolissaan näkyy olevan tuo kestotrolli. Hänen huolensa onkin se, ettei dieselien loppua vaan ole näkyvissä missään ja hänen vuosikausien ahkera trollaaminen valuu hukkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eniten huolissaan näkyy olevan tuo kestotrolli. Hänen huolensa onkin se, ettei dieselien loppua vaan ole näkyvissä missään ja hänen vuosikausien ahkera trollaaminen valuu hukkaan.
Jos diesel kiellettäisiin, niin loppuisi koko kuorma-autoliikenne.
Siihen ei usko kukaan järjissään oleva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos diesel kiellettäisiin, niin loppuisi koko kuorma-autoliikenne.
Siihen ei usko kukaan järjissään oleva.Raskaassa kalustossa käytetään paljon tehokkaampaa pakokaasujen puhdistustekniikkaa.
Siksi riittää, että kielletään saastuttavat henkilöautodieselit, jotka tuottavat 6-kertaiset saastepäästöt per kulutettu litra polttoainetta. Siis raskaaseen kalustoon verrattuna.
Bensakäyttöiseen autoon verrattuna saastepäästöt ovat 10-100 kertaiset.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/f83f84f3-845d-4509-a267-4036061832ea
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005036146.html
https://yle.fi/uutiset/3-8836746
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/037e10d3-f6e8-49cd-81d4-4a45cdc18e0d
- Anonyymi
Enemmin estää dieselin hankinnan omalla kohdalla korkeat verot joka vuosi, dieselin L hinta, sekä ei niin kestävä tekniikka dieselmoottoreissa. Dpf suodattimet ja muut. Sitten moottorin ääni korkeampi kuin bensakoneissa jotka pitää matalaa ääntä.
- Anonyymi
Kyllä haisee monet diesel kuorma yms autot pahalle.
- Anonyymi
Taas tuli tilattua uusi dieselfarkku. Bensalla pestään pensselit ja sähköllä vispataan kerma ja kaasulla grillataan ja dieselillä tehdään voima. Vituttaako heh.
- Anonyymi
Dieselauto on vähäpäöstöisempi kuin vastaava bensa-auto. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Ei vaikka kaivaa epätoivoisesti kaiken maailman tarinoita henkisesti teini-ikäisten autonvirityksistä, yksittäisten väärikäyttäjien tempuista vanhojen autojensa osalta jne, jne... ei vaikka löytää jostain jonkin pikkukylän ’pisaralla pisimmälle’ -kilpailun tuloksia, tai mitä tahansa yksittäistapauksia.
Vain vanhojen dieseleiden päästöistä osa on suurempia kuin uusien vastaavien bensa-autojen päästöt ja silloin puhutaan vähän päästöistä riippuen vähintään yli viisi vuotta valmistetuista dieselautoista, yleisemmin yli kymmenen vuotta vanhoista dieselautoista.
Syksyn 2014 jälkeen valmistuneet euro6-luokitellut dieselautojen päästökriteerit ovat vastaavia bensa-autoja tiukemmat tai samantasoisia. Osa, mm CO2-päästöt sallitaan olevan bensa-autoilla jopa kaksinkertaiset vastaavaan dieseliin verrattuna.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924567
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?723597Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1282953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152605Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292514- 422105
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282037Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251800Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91687- 291648