Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+täällä+on+niin+vaikea+selittää+muutamille,+että+sana+"takuu"+ei+tarkoita+samaa+kuin+sana+"virhevastuu"!
Takuu+on+olemassa+vain+uusissa+autoissa+ja+virhevastuu+vanhemmissa.+Ostajan+vedotessa+virhevastuun+olemassaoloon,+vian+on+oltava+sellainen,+ettei+vikaa+huolellisellakaan
tarkastuksella+ole+voinut+havaita,+eikä+vetoaminen+saa+kohdistua+auton+ns.+käytössä
kuluviin+osiin.
Et+siis+tarkastanut+autoa+tarpeeksi+huolellisesti.
Etkö+tiedä,+ettei+käräjillä+sitäpaitsi+käsitellä+tällaisia+nappikauppoja,+siitä+pitävät+pelkästään+käräjöintikulut+huolen!
07.06.2018 19:50
Mihin+tämä+väite+perustuu?
BMW+tekee+edelleen+kaikkein+parhaimmat+moottorit+-+diesel+ja+bensa.
Myönnän+-++että+ovat+herkkiä,+vähän+liian+hienoja.+Vikaherkkiä.
Kokemusta+E60,++E61+sekä+diesel+että+bensa.
Kyllä+minä+hyvin+voisin+ostaa+käytetyn+esim.+F11-farkun.
04.06.2018 21:52
En+ymmärrä+aloittajan+kysymystä!
Kysymyksessähän+on+museoikäinen+auto!
Että+paljonko+autoveroa+tuodessa?!
01.06.2018 20:49
Ketju+on+aika+vanha,+mutta+nostan+sen+silti+esiin,+koska+minulla+on+auto,+jossa+H7-
vaihto+on+ahtaiden+tilojen+vuoksi+niin+haasteellista,+ettei+itse+edes+kannata+yrittää.
Olen+käyttänyt+tunnettujen+merkkien+tuotteita,+mutten+näitä++30%!
Vaihdatan+yleensä+molemmat+polttimot+samalla,+vaikka+vain+toinen+olisi+palanut.
Viimeksi+kuitenkin+-+aika+tarkkaan+n.+vuosi+sitten+-+vaihdatin+vain+yhden,+merkitsin
vaihdetun+polttimon+muistiin++ja+jäin+sananmukaisesti+"kyttäämään",++milloin+se
toinen+palaa.
Vaihdosta+on+näinä+päivinä+kulunut+vuosi,+joten+olen+sitä+mieltä,+että+mekaaninen
tärinä+on+kyllä+se,+joka+polttimot+rikkoo.+Ajo+esim.++mukulakivisellä+-+ei+siis+tasakivi-+pysäköintialueella+-+johtaa+ainakin+kauan+käytössä+olleen+polttimon+palamiseen.+
En+siis+tarkoita+kaupungeissa+olevia+tasakivikatuja,+joita+virheellisesti+mukulakivisiksi
sanotaan.
27.05.2018 14:22
Aika+samaa+mieltä+nm.+Tarpeeton-+kanssa,+mutta+kun+rengasvahinko+sitten+sattuu,+niin
yleensä+kuskilla+on+kiire+johonkin.+Itse+olin+matkalla luennolle,+jossa+oppilaat+odottivat.
Jouduin+siis++"puku+päällä"+ottamaan+tunkin+esille+säkkipimeällä+loskaisella+moottoritiellä.
Onneksi+oli+kuitenkin+ojan+puoli,+muuten+olisi+mennyt+pukukin+vaihtoon,+eikä+luentoa
kenties+olisi+voinut+pitää
Tämä+kerran+kymmenessä+vuodessa+yli+40+v:n+aikana.
27.05.2018 12:42
Aivan+hyvä,+mutta+kannattaako+asiasta+kamalasti+rehennellä?
26.05.2018 19:38
Anteeksi+nyt,+nimim.+"Mullauusimersu",+mutta+ihmisen+kirjallista+ilmaisua+pidetään
varsin+yleisesti+itse+kunkin+käyntikorttina!
Siksi+kehoitan+jokaista+kirjoittajaa+ennen+klikkaamista+lukemaan+sanallisen
tuotoksensa+edes+kerran+lävitse,+jotta+pahimmista+pukeista+vältyttäisiin.
Kirjoitan+ja+luen+näitä+juttuja+varsin+paljon+ja+annan+mielihyvin+ohjeitakin+silloin
kuin+osaan.
Valitettavasti+valtaosa+palstan+kirjoittajista+ei+osaa+neuvoa+ketään+missään+asiassa.
Nyt+en+osaa,+mutta+arvelen,+että+ainoa+paikka+on+ao. paikkakunnan+merkkihuolto.
Joskus+on+nimittäin+niin,+että+lisävarusteet+saattavat+autossa+olla+valmiina,+vaikka
niitä+autoveron+vuoksi+ei+ole+kytketty.
Kustannus+ei+siis+välttämättä+ole+suuren+suuri,+mikäli+laitteet+autossa+ovat.
Asun+pääkaupunkiseudulla+ja+olen+vuosien+varrella+muutaman+kerran+ottanut+yhteen
jopa+toimitusjohtajan+kanssa,+kun+en+mielestäni+saanut+sitä+palvelua,+johon+katsoin
MB:n+omistajana+olevani+oikeutettu.
Pitää+aina+mennä+niin+korkealle+kuin+uskaltaa!
25.05.2018 16:44
Aivan+oikein,+lisävarusteista+ei+tosiaankaan+myytäessä+saa+mitään,+mutta+joskus+niistä+voi+olla+hyötyä+jos+verrataan+kahta+tai+kolmea+saman+hintaluokan+autoa.
Lisävarusteltu+-+toimivin+lisälaittein+on+kuitenkin+helpompi+myydä.
Joku+sanoi+edellä,+että+mahdollisimman+uusi,+jonka+tekniikka+on+yksinkertaista+ja+ehkä+koeteltuakin.
Olen+samaa+mieltä,+koska+autolla+voi+silloin+ajaa,+eikä+koko+ajan+korjata.+Se+on+pitkän+päälle+halvempaa.+Korostan+vielä+säännöllistä+huollattamista,+jolloin+se+on+halvempaa+verrattuna
siihen,+että+korjataan+vasta+sitten,+kun+on+jo+jäänyt+tielle.
24.05.2018 09:45
Palstan+tason+tuntien+harvinaisen+hyviä+vastauksia!
Vaihteeksi+oikein+mukava+lukea,+vaikka+en+autoliikettä+aiokaan+perustaa.
Tosin+oma+Oy+on+jo.
24.05.2018 09:33
Kukaan+vastaajista+ei+tunnu+ymmärtävän,+että+tämä+"vanhahko+nainen"+johon+keskusteluissa+on+viitattu,+ei+mitä+ilmeisemmin+ymmärrä+autoista,+sen+ylläpidosta+ja+huollattamisesta+yhtään+mitään.
Siksi+ehdotan,+että+tästä+jälkimmäisestä+kuitenkin+tässä+tapauksessa+kannattaa+vähän+maksaa.
Se+tarkoittaa,+että+hankitaan+uudehko+auto,+että+myyjä+-+esim.+ao.+automerkin+piirimyyjän+-+kannattaa+myydä+siihen+huoltosopimus.
Joku+koiranleuka+saattaa+tässä+sanoa,+että+kallista?!
Ehkä,+mutta+silloin+autosta+moottorista+ei+vain+yhtäkkiä+lopu+öljy,+renkaat+vaihdetaan+ennen+sakkorajaa,+jarruneste+vaihdetaan+kahden+vuoden+välein,+eikä+jakohihnoja+katkeile+vain+muutamia+asioita+mainitakseni.
Kun+nämä+kaikki+ylläpito+jätetään+ns.+oman+onnensa+nojaan,+niin+autoilusta+tulee+kyllä+paljonkin+kalliimpaa+-+ilman+miestä.
24.05.2018 09:28
Kysyjällä+on+jonkun+verran+puutteellinen+kielitaito,+mutta+mikäli+ymmärrän+kysyjää+oikein,
hän+tarkoittaa,+että+saako+hän+yksityishenkilönä+vuodessa+myydä+esimerkiksi+sen+10+autoa?
Vastaus+on:+Ei+saa,+sillä+kaikki+myyntitulo+on+verollista,+ellei+sitä+tuloa+erikseen+ole+merkitty+verovapaaksi.
Mutta+jos+kysyjällä+on+olemassa+joku+muu+VAKITUINEN+työ,+josta+häneltä+palkanmaksun+yhteydessä+pidätetään+veroa,+niin+saa,+ellei+verottaja+tulkitse+autojen+myyntiä+päätoimiseksi.
Jokainen+joutuu+vuosittainen+selvittämään+verottajalle,+että+"miten+on+tullut+toimeen"!
Ellei+selitys+kelpaa+verottajalle,+verottaja+tekee+harkintaverotuspäätöksen.
22.05.2018 23:30
Eikö+nyt+tässä+asiassa+kannata+soittaa+sinne+OP-Pohjolaan?
Miten+arvelet,+että+joku+TÄÄLLÄ+voisi+tietää.
Kun+keskus+vastaaOP-Pohjola+,+niin+pyydä+vaikka+liikennevakuutuksien+myyntiin.
22.05.2018 23:18
Ellet+tiedä,+että+kyseessä+on+navigointi+eikä+navikointi,+ei+sinulla+sitten+mitään+Mersua+ole!
Jos+kuitenkin+on,+niin+opettele+edes+kirjoittamaan+kirjakieltä,+ole+hyvä.
Tuskin+sinulle+muuten+kukaan++vastaa!
21.05.2018 21:26
Minä+olen+koko+ajan+luullut,+että+laturi+lataa+akkua,+mutta
jos+olet+saanut+akun+lataamaan+laturia,+olet+tehnyt+keksinnön!
20.05.2018 21:04
En+usko,+että+että+asia+riippuu+siitä,+onko+herralla+ajokortti+vai+ei!
Taustalla+on+kyllä+muita+asioita.
Auton+omistajana+ja+haltijanakin+voi+aivan+hyvin+olla+kuka+tahansa+"juriidinen+henkilö".
Sana+"Juriidinen+henkilö"+tarkoittaa+yksityishenkiöä+tai+yritystä,+siis+sellaista+jolla+on+HETU
tai+LY-tunnus,+eikä+suinkaan+mitään+tuomaria,+kuten+kouluja+käymättömät+yleensä+luulevat.
19.05.2018 20:29
Lukiessaan+näitä+kirjoitelmia+on+tosi+rasittavaa+huomata,+että+Suomen+ulkomaillakin+kiitosta+saaneesta+koulutustasosta+riippumatta,+näyttä+siltä,+että+edelleen+olemassa+ihmisiä,+joille
kirjaimet+C+ja+G+vain+ovat+samoja+kirjaimia.
Varmasti+uusi+asia!+Eivät+ole!
Minä+en+ota+aloittajanlaisia+henkilöitä+töihin!
Jotta+pääsisi+töihin,+on+jotain+sentään+ymmärrettävä!
19.05.2018 20:21
En+ymmärrä+kysymystä!
Auton+arvo+on+nolla,+mutta+jos+joku+maksaa+200,-
niin+ei+tarvitse+itse+viedä+paalaamoon!
Jos+myyjänä+olisi+yritys,+myyntitulo+kirjattaisiin+satunnaiseksi+voitoksi,
koska+odotusarvo+on,+että+auto+on+jo+kuolletettu.
19.05.2018 20:13
Lisäykseksi+tähän,+ettei+kaikkiin+autoihin+tule+samoja+vikoja.
Missään+muussa+autossa,+en+ole+törmännyt+samaan+vikaan.
Minulla+on+vuosien+varrella+ollut+lähes+20+autoa,+pääasiassa+ns.
länsituotteita.
Nyt,+lähes+yhdeksän+vuoden+jälkeen,autoni+pissapoika+alkoi+vuotaa
nesteensä+pihalle+hyvinkin+lyhyessä+ajassa.
Vikaa+haettiin+pariinkin+otteeseen+lähinnä+liitoksista,+koska+pumppu
ja+säiliö+olivat+ehjiä.+Vuotovika+löytyi+sitten+aivan+pumpun+juuresta,+joten
meni+"ehjä"+pumppu+vaihtoon.
Käytetyn+auton+ostajan+on+siis+ymmärrettävä,+ettei+esim.+tällainen+vika
kuulu+myyjän++korvattaviin+asioihin.
18.05.2018 09:15
En+ymmärrä+näitä+puheita.
Diesel+on+kuitenkin+alusta+alkaen+suunniteltu+ns.+työkoneiksi.
Keskeinen+asia+on+niiden+huolto+ja+ylläpito.+Jos+näistä+fuskataan,
moottoreiden+kestävyys+ei+voi+olla+kummoinenkaan.
Riippumatta+siitä,+onko+kysymys+ns.+paikallismoottorista,+lue:
laivadiesel+vai+henkilöautoon+suunniteltu+voimanlähde,+aina
voi+jotain+tapahtua.+Vaikka+laivadieselit+ovat+harvakäyntisiä,+on
niitä+kuitenkin+ylläpidettävä.
Sama+koskee+henkilöautoa.+Mikään+ei+huoltamatta+toimi.+Jossain
vaiheessa+on+kuitenkin+edessä+se,+että+voimanlähdettä+ei+enää
kannata+korjata,+vaikka+se+olisi+mahdollista.
17.05.2018 21:28
Minä+olen+samaa+mieltä+nimim.+"vanhat+paskat"+kanssa+siitä,+että+kirjoitusvirheitä+voisi
edes+yrittää+vähentää.+Olen+jo+vuosikausia+yrittänyt+selittää+täällä,+että+virheetön+kirjallinen+ilmaisu+on+ikäänkuin+myyjän+käyntikortti!
Nämä+eivät+vain+suostu+ymmärtämään+asiaa,+koska+asian+VOI+HALUTESSAAN+kenties+YMMÄRTÄÄ.
Luulisi,+että+suomeksi+on+helppo+kommunikoida,+kun+kaikki+kirjoitetaan+samalla+tavalla+kuin+äännetään.
Muilla+eurooppalaisilla+kielillä+kirjoittaminen+on+vielä+vaikeampaa!
17.05.2018 20:50
76 / 80