Ostin saksasta isuzu d maxin joka on 2 ovinen ja 4 paikkainen ja autohan on siis pakettiauto virallisesti MUTTA kun kävin auton katsastamassa sitten. nin autosta pitää ottaa takapenkit pois niin sitten se vasta voi olla pakettiauto täällä eli jos siellä on ne takapenkit niin auto on oltava henkilöauto ja kun takapenkit on pois sitten se voi suomessa olla pakettiautona. saksassakin auto on ollut pakettiautona aina. niin sitten täällä joutuu ottamaan takapenkit pois että se voi olla pakettiauto vaikka valmistaja on itsekin luokitellut kyseisen mallin pakettiautoksi niin miten helvetissä se sitten täällä muutetaankin henkilöautoksi
pakettiautosta tulikin henkilöauto
11
9105
Vastaukset
- hölmölässä
itselläni oli myös ihan sama homma kun toin ruotsista ford rangerin joka oli myös 2 ovinen ja 4 paikkainen ja ruotsissa aina ollut pakettiautona. mutta eikös sitten kun tuotkin sen suomeen niin ne penkit on otettava pois että se on pakettiautona täällä muutoin henkilö auto. voi vittu tätä pelleilyä täällä suomessa luulisi että ruotsissa suurinpiirtein samanlaiset säännöt kuin suomessa mutta ei kyllä tämä suomen touhu menee yli hilseen auotveroissa ja sun muissa hölmöilyissä
- holhousta
autot joissa on vain 2 ovea ja yli 3 paikkaa ei hyväksytä suomessa pakettiautoksi juuri sen takia että saataisin kiskottua niitä ylimääräisiä verotuloja tästäkin kun eipä täällä tuollaisia malleja juuri myynnissä ole ja jokin vartavasten haluaa esim 2 ovisen ja 4 paikkaisen avolavan niin todenäköisesti ostettava aina ulkomailta mutta eipä ostaja sitten varmaan arvaakkaan että täällä hölmölässä se ei olekkaan enää pakettiauto ja joudut maksamaan enemmän veroa siitä kun se pitää rekisteröidä henkilöautoksi jos haluaa pitää 4 paikkaisena. Tervetuloa hölmölään
- Autoveroturisti2002
Se on ihan sama miksi tuomasi kulkuväline on rekisteröity muualla, kun viet sen Suomessa katsastusasemalle, niin saat tietää mikä se on täällä. Itsellä kokemusta asiasta jo vuodesta 2002 alkaen
- jopopojo
Onneksi lausunnolla oleva EU rekisteröintiasetus voimaan astuessaan korjaa ongelman.
Ei tarvitse tapella Trafin ja Suomalaisten katsastajien kanssa, kun jätät auton ostomaan esim. Ruotsin, Saksan tai esim Viron kilpiin ja rekisteriin.
Samalla tietty lähtee autovero ja nykymuotoista ajoneuvoveroa täytyy muuttaa ratkaisevasti. Tästä syystä Berner & co haluavat kilometri veron
- tuurilla_ne_laivatkin
Oudoksuttaa nämä sokkona hankintojaan tekevät, jotka eivät vaivaudu _edeltä käsin_ selvittämä Suomen pelisääntöjä.
Muutoinkaan monista harmonisoinneista huolimatta EU ei ole yhteneväinen.
Ajokorttikin on 9 EU-maassa voimassaolololtaan 15-vuotta, muissa EU-maissa 10-vuotta.
Osassa EU-maitaa toisen EU-maan ajokortti on vaihdettava paikalliseen mikäli asettuu pysyvästi asumaan, toisissa maissa tasen alkupräisen saa pitää joitakin poikkeustapauksi alukuunottamatta. - verojaverojenperää
Ettekö te idiootit ymmärrä että asumme suomessa missä kaikki säännöt on toisin kuin muualla varsinkin jos asiaan liittyy verot niin turha odottaakkaan mitään että pääsisi yhtään halvemmalla ei suomea turhaan hölmöläksi kutsuta.
- lakkoon
Jep jep moni on tuotakin noitunut, älykääpiö soomessa!
- Anonyymi
Itse ostin 5-paikkaisen hiluxin, jonka muutoskatsastin 2 -paikkaiseksi pakettiautoksi ja maksoin autoveroa 6600eur (5-paikkaisena pakettiautona vero olisi ollut n. 11000eur). 1kk veronmaksun jälkeen olisin halunnutkin auton 5-paikkaiseksi ja kun selvitin asiaa verottajalta ja Trafilta niin aiemmin maksettua autoveroa ei huomioida ja minun olisi tullut maksaa täysi autovero uudelleen (se n. 11000eur). Eli kaikkiaan n. 17600eur veroa ja auto Ruotsissa maksoi suunnilleen saman verran.
Jätin auton 2-paikkaiseksi... Miksi et etukäteen ottanut selvää asioista?
Tämä verotusasia ei millään lailla ole uusi, vaan se on ollut voimassa
jo kymmeniä vuosia.- Anonyymi
Asiaan on lisäksi vielä; kaikki pickup autot joissa kaksi ovea ja nk puolipitkä ohjaamo hyväksytään myös Ruotsissa 4-5 hengen paksuiksi. Samat autot ovat kautta aikojen tulleet takapenkin varustettuna Suomeen. Penkit on poistettu maahan tullessa...
Sarvikuonojen maa. Trafista 50% henkilökunnasta ulos, hölmöilevät vähemmän. - Anonyymi
Täällä tämä tuonnin kusetus on jatkuvaa. Emme ole toimivaa ETA aluetta, emmekä tasavertaisia EU kansalaisia. Valtion kassa sutii tyhjyyttään. Talous natisee ja firmoja myydään ulos hirveää vauhtia. Hallinto sulkee silmänsä vaikka näkee omien tekojensa tulokset. Törkein esimerkki oli roskapankkien myynti pilkkahintaan Norjaan. Suomessa oli kyllä rahaa ja ostajia silloin, vaan toimivien pankkien peffaa piti nuolla rankasti. Eli ei saanut tulla uusia kilpailijoita. Valtio on yrittänyt säätää taloutta, mutta aina väärin keinoin. Hallinto ajattelee vain omaa kassaa. Markkina pohjainen ajattelu verojen saamiseen puuttuu, tai se on jotenkin poliittisesti myrkyllistä. Makaaperi asenne, markkinoiden armoilla verojen saaminen on kuitenkin joka tapauksessa.
Autojen ja auton käyttäjien taskuille mennään kun se peli aikanaan alkoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904352
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?512806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132491Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082268Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281957- 331956
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2131653Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791436