Vapaa kuvaus

Aloituksia

6

Kommenttia

229

1. Olisi+ollut+toivottavaa,+että+joku+muu+olisi+vastannut+kysymykseesi,+koska+en+ole+äänien+kuulemisen+asiantuntija.+En+ole+koskaan+kuullut+pään+sisäisiä+ääniä+tai+Jumalan+puhetta+äänenä.+Minulle+ei+ole+suotu+kielillä+puhumisen+tai+profetoimisen+armolahjaa.+En+kiistä+etteikö+joillakin+olisi+tällainen+lahja,+mutta+olen+huomannut+näihin+liittyvän+paljon+sielullista+ihmisen+itsensä+sukkeroimaa+höystettä.+Minulle+Jumalan+näkymättömät+ominaisuudet,+hänen+voimansa+ja+jumaluutensa,+on+havaittavissa+hänen+teoissaan.Mikä+sitten+nostaa+jonkun+ihmisen+pään+sisään+ja+alitajuntaan+ääniä,+jotka+ovat+usein+viekkaita+ja+pahantahtoisia?+Minkä+vuoksi+mieleltään+muuten+terve+ihminen+näkee+unissaan+liskoja+tai+pikku-ukkoja+pitkän+ryyppyputken+jälkeen?+Miksi+nämä+muistuttavat+riivaajia+ja+paholaista+sellaisina+kuin+ne+on+meille+kuvattu?+Joku+asioista+paremmin+perillä+oleva+voisi+vastata.
  2. Kristuksen+kaltaisuuteen+kasvamista+on+se,+että+uskovan+elämässä+kasvaa+Hengen+hedelmää.+Näitä+ovat+rakkaus,+ilo,+rauha,+pitkämielisyys,+ystävällisyys,+hyvyys,+uskollisuus,+sävyisyys+ja+itsensähillitseminen.+Hengen+hedelmä+on+seurausta+Pyhän+Hengen+=+Jumalan+hengen+työstä+ihmisessä.+Hedelmän+kantamisen+edellytyksenä+on+vain+se,+että+uskova+pysyy+Jeesuksessa+Kristuksessa+ja+Kristus+hänessä.Koska+hedelmässä+on+kyse+Kristuksen+kaltaisuudesta,+se+ei+synny+hetkessä.+Hedelmä+tulee+vähitellen+näkyviin+kehittyen+ja+kasvaen,+kunnes+se+on+joku+päivä+kypsä+korjattavaksi.+Lihan+teot+esim.+lahkolaisuus+ovat+taas+vastakkaiseen++suuntaan+kasvamista.Vaikka+haluaisi+vältellä+sosiaalisia+kontakteja,+erakoituisi+tai+ärsyyntyisi+helposti,+voi+kuitenkin+opetella+kohtaamaan+ihmisiä+kunnioittavasti.+Tätä+sanotaan+sivistykseksi.