Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tielläkenvaeltaa
profiilit
tielläkenvaeltaa
tielläkenvaeltaa
Vapaa kuvaus
Aloituksia
39
Kommenttia
168
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kirjoitin,+että+kuka+tahansa+Samaa+ymmärtävä+voi+todeta+tuosta+jakeesta+sen,+mihin+tuo+jae+kehottaa+uskovaa+ihmistä.
Ymmärrätkö+sinä+millä+tavalla+tuon+jakeen?+Miten+elät+sen+mukaan+mihin+se+kehottaa?
30.06.2019 15:02
Moni+hengellinen+yhteisö+on+itsessään+omavanhurskas,+sillä+"meillä+on+oikea+ja+ainoa+tie+taivaaseen".+Moni+siinä+yhteisössä+oleva+kokee+riittäväksi+oikeassa+uskossa+olemisen+siinä,+että+näkyy+siellä,+tekee++parannusta,+saa+siten+todistusta+oikeassa+uskossa+olemisesta.+
Omaa+työtä+se+on,+olen+nähnyt+sellaista,+olen+omin+korvin+kuullut+monelta+tuon+todistuksen+"oikeasta+uskostaan",+jopa+parannusta+tehdään+siksi,+että+saa+seurakunnalta+todistuksen+"oikeasta"+uskostaan.+Työtä+se+on,+ei+se+tule+Pyhästä+Hengestä.
18.06.2019 08:07
Eri+asia+on+tietää+henkilön+nimi+ja+asuinpaikka,+puh.nro,+sp-osoite+jne.,+mutta+toinen+asia+on+julkinen+syytös+nimeltä+mainiten.+
Yksi+näistä+syytöksistä+on+menossa+tutkintaan,+kantajana+syyttäjä.
09.06.2019 09:45
Kristuksen+kirkko+eli+seurakunta+on+siellä,+missä+Sana+saarnataan+ja+sakramentit+jaetaan.+Kristuksen+kirkkoon+kuuluvat+he,+jotka+ovat+kastetut+tähän+seurakuntaan,+ovat+sydämen+ympärileikkauksella+saaneet+autuaallisen+uskon,+perillisyyden+Jumalassa+ja+kanssaperillisyyden+Herrassa.
Hän+joka+puhuu+eriseuraisista+ei+taida+tietää+yhtään+mitään+mitä+tarkoittaa,+hengellisesti,+eriseura.+Jos+minä+olen+monen+mielestä+eriseurainen,+kun+käyn+kuuntelemassa+Sanaa,+nauttimassa+Herran+pyhää+ehtoollista,+kannan+syntikuormaani+niin,+että+tunnen+että+itsessäni+olen+pelkkä+syntisäkki,+mutta+tiedän,+että+syntini+on+Vapahtajamme+maksanut+täydellisesti+ristikuolemallaan.+Sen+kun+uskon,+ja+saan+elämäni+Hänestä,+elän+Hänessä,+niin+ei+ole+pelkoa+elää,+on+ilo+ja+vapaus+Hänessä!
Usko+on+yksinkertaista,+Raamattu+kertoo+yksinkertaisesti,+miten+päästä+Jumalan+lapseksi+ja+miten+elää+Hänen+lapsenaan.
08.06.2019 12:30
Epäilen+sitä+ja+siitä+rauhasta.
26.03.2019 19:22
Raamattu,+Raamattu+kertoo+kaiken+tarvittavan.+Ihminen+on+kirjoittanut+sen+minkä+Jumala+on+antanut+kirjoitettavaksi.
Vielä+kerron+sinulle+he-ma,+että+jälkikäteen+ei+ole+Vanhaa+Testamenttia,+ja+sen+kertomuksia+tulevista+tapahtumista,+kirjoitettu.+Todistettavasti+Vanha+Testamentti+on+vuosituhansia+sitten+kirjoitettu.
Kuka+sinulle+he-ma+on+kertonut,+että+kaikkeus+syntyi+yhdestä+räjähdyksestä,+elo+maapallolle+tuli+alkulimasta,+jota+ei+tosin+tiedetä+mistä+lima+tuli,+limasta+syntyi+olio,+joka+lähti+liikkeelle,+ja+josta+kaikki+maailmassa+oleva+elollinen+on+kotoisin,+evoluution+ansioista.+IHMINEN,+IHMINEN,+sen+kertoo+sinulle,+teorioittensa+pohjalta.
Raamatussa+on+faktaa,+toteutuneita+asioita+kerrottuna.+Sieltä+saa+yksinkertainenkin+ihminen+selville+sen,+mistä+kaikkeus+-+sinäkin+he-ma,+on+tullut,+kuka+on+kaiken+tämän+ihmeellisen+luonut.+Hänhän+on+Luoja,+ei+teoriapohjainen+alkuräjähdys+ja+-lima.
26.03.2019 19:20
Kiitos+sanoistasi!+Kun+yksinkertaisesti+ja+selvästi+kirjoittaa,+oman+sydämensä+kautta,+niin+uskon+ja+toivon,+että+sillä+voi+jakaa+jotain+sellaista,+joka+koskettaa+ihmistä,+jolla+on+toive+saada+itselleen+mielen-+ja+sielunraha,+elo+kiitollisena+ihmisenä.
26.03.2019 10:32
he-ma,+sinulla+on+todella+vahva+usko+-+että+Raamattu+on+satukirja.+Jos+tutustuisit+ensin+Vanhaan+Testamenttiin+ja+sen+kertomuksiin+siitä,+mitä+Uudessa+Testamentissa+tullaan+kertomaan,+eli+Jeesuksen+syntymä,+elämä,+ristinkuolema+ja+ylösnousemus.+
Miten+ihmeessä+tapahtumista+tuhansia+vuosia+eteenpäin+voidaan+kertoa+Raamatun+sivuilla?+Miten+silloin+tuhansia+vuosia+ennen+Kristuksen+syntymää+kerrottiin+Kristuksesta?
Vanhassa+Testamentissa+kerrottuja+asioita+on+toteutunut+jo+kymmeniä,+ja+varmasti+kaikki+tulee+toteutumaan.+Ei+siis+ole+satukirja,+kun+yhtäällä+kerrotaan+tapahtuvista+ja+toisaalla+kerrotaan+tapahtuneista.
Uskoa+vaatii+kovasti+se,+että+ihminen+uskoo+tulleensa+tyhjästä+ja+elämä+loppuu+tyhjään.+Luojaa+ei+mainita,+haluta+tai+uskalleta+mainita,+mutta+evoluutiosta+puhutaan+jatkuvasti.+Evoluutio+perustuu+teoriohin,+joita+mitään,+ydinteorioita,+ei+ole+kyetty+todentamaan+käyntännössä+toteutuviksi.+
Toivottavasti+sinä+he-ma+saat+joskus+tarpeen+kohdata+Luojasi,+pyyhtää+Häneltä+apua+elämääsi+Hänessä+ja+Hänestä.
26.03.2019 10:29
Kyllä+on+se+outoa,+että+eniten+juoruja+saa+kuulla+uskovien+yhteisössä,+siinä+puhtaiden+käsien+yhteisössä.+
Kun+ihminen+tuntee+itsensä+syntiseksi+mutta+kuitenkin+virheettömäksi,+niin+silloin+on+hyvä+mennä+puhumaan+toisten+virheistä+toisille,+ei+hänellä+josta+juoruilee.+Tuo+kaikki+tapahtuu+TAHALLISESTI,+itseä+ylentäen.
Et+taida+tietää+hajaannuksen+syistä+mitään,+et+tiedä+tai+halua+tiedostaa+hajaannuksen+lähdettä.+Tuossa+itsekin+juoruilet,+et+puhu+totuudellisesti,+häpeä+sinä+IHMINENONIHMINEN!
26.03.2019 10:17
Olen+saanut+kokea+ja+tuntea+murhetta+niin+usein+siitä,+että+minulle+tullaan+kertomaan+toisten+vikoja,+jopa+niin,+että+kun+ottaa+selvää+kuulemastaan+häneltä,+josta+puhutaan,+ei+juoru+pidä+alkuunkaan+paikkaansa.
Usein+juorun+sisältö+muuttuu+matkalla.+Siihen+lisätään+omaa+ymmärrystä.+Hämmästyttävää,+että+uskovien+yhteisössä+tai+yhteisöissä+on+niin+paljon+juoruiluja.
Pahinta+on,+että+edesmenneestä+voidaan+kirkkain+silmin+ja+varmoina+sanoa,+että+"ei+se+autuaana+kuollut",+etenkin+jos+sanojana+on+edemenneen+omainen,+joka+levittelee+tätä+totuuttaan+omille+"oikeauskoisilleen".
25.03.2019 11:19
Näinkö+sinä+kohtelet+kaikkia+heitä,+jotka+matkaavat+Tiellä,+mutta+eivät+kulje+samaan+tahtiin+kanssasi,+samalla+ymmärryksellä?+Miten+tuo+lähimmäinen+lähimmäiselle+toive+toteutuu+sinun+elämässäsi?
13.03.2019 14:29
Kerroppa+sinä+EiSoviSoimaToiseen+-nimimerkki+se,+missä+kohdissa+kirjoitustani+pitäisi+minun+katsoa+peiliin.+Yleensä+kun+arvostelee+toista,+niin+ilmaisee+mitä+ja+miksi+arvostelee.+On+niin+helppoa+huudella+puskista.+Teet+itsekin+itsesi+Daavidiksi,+kun+tuolla+tavalla+melskaat.
09.03.2019 15:20
Jos+kertoo+siitä,+miten+ymmärtää+ja+kokee+kirjoituksen,+ilman+syyttelyä+ja+kohdistusta+tiettyihin+henkilöihin,+niin+onko+silloin+asenne+väärä?+Oliko+kirjoitus+syyttävä?+Toinko+siinä+esille+sen,+että+itse+olen+esimerkillinen+ja+totuudellinen?+
Millä+mielellä+sinä+JeesusOnTie+-nimimerkki+luet+tai+kirjoitat+täällä?+Enkö+minä+kirjoittanut,+miten+minä+suhtaudun+omaan+uskooni,+miten+minun+pitäisi+Tiellä+vaeltaa?
09.03.2019 15:16
Et+ole+vielä+varmaankaan+itse+löytänyt+Tielle.
08.03.2019 15:16
Sinäkö+se+olet,+joka+osaa+oikein+selittää+Jumalan+Sanaa?+
Sinäkö+se+olet,+joka+kykenee+menemään+jokaisen+uskovan+sydämeen,+ja+tuntemaan+sen+oikea+tai+väärä+usko?
Sinäkö+se+uskot+yhden+autuaaksi+tekevän+hengellisen+yhteisön+seurakuntauskoon?+Uskosi+on+yhtä+vahva+kuin+on+evoluutiouskovalla+siihen,+että+kaikkeudelle+ei+ole+Luojaa,+kaikki+on+tullut+tyhjästä?
Sinäkö+se+uskot,+että+usko+muuttuu+kuolleeksi,+kun+tietystä+ihmisen+rakentamasta+tilasta+lähtee+pois?+
Sinäkö+se+uskot,+että+myös+saarnaajilta+katoaa+Pyhä+Henki+sanastaan,+heti+kun+on+asetettu+saarnaamaan+toisissa+tiloissa+fyysisissä+kuin+aiemmin?
Säälisi+on+sairautta,+uskosi+ei+kohdistu+Häneen,+joka+on+uskon+alkaja+ja+päättäjä.
07.03.2019 12:06
Kuinka+niin?+Jos+on+sisaruksia,+niin+eikö+silloin+ole+sama+äiti+synnyttänyt+sisarukset?+Onko+sama+isä?+Sen+kysymyksen+ymmärtäisin,+mutten+vastaisi+siihen.
05.03.2019 16:57
Ei+se+niin+kauhealta+tunnu,+jos+saarnaaja+sanoo+noin.+Mutta+kun+veriveli,+yhteisessä+sisarkokousjuhlassa,+pitää+pitkän+puheen+samasta+asiasta.+Puhuu+perusteellisesti+siitä,+miten+Hengen+yhteys+on+kadonnut+muutamilta+sisaruksilta+muutamaan+veljeen,+sillä+ovat+jättäneet+sen+seurakunnan+(es.lest.),+jossa+tie+vie+taivaaseen.+Meillä+oli+synttärijuhla+ja+sisarjuhla+kyseessä,+ei+saarnatilaisuus,+saarna+täynnä+tuomiota,+syytöstä+ja+helvettiä.
Olin+sitä+ennen+pitänyt+lyhyen+onnittelupuheen,+jossa+myös+rakkaita+sanoja+sisaruudesta.+Osa+puheestani+tässä:
Koska+meitä+sisaruksia+on+nyt+koolla,+ja+vielä+näin+paljon,+niin+haluan+sydämestäni+toivoa,+että+sisarrakkautemme+saa+kantaa+läpi+elämämämme,+saamme+kantaa+myös+Hengen+yhteyttä+keskenämme,+rukoilemme+toistemme+perheiden+puolesta.+Meillä+on+sama+Luoja,+meillä+on+sama+äiti+ja+isä,+meillä+on+sama+uskon+kohde,+Pelastajamme+Jeesus+Kristus!
Jouduin+lähtemään+kesken+veljeni+puhetta+pois+paikalta,+teki+niin+pahaa+kuunnella+sitä.
Näinkö+veriveljiä+ja+-sisaria+voi+kohdella+ja+tuomita+helvettiin?
04.03.2019 09:15
En+ymmärrä?+Kerro+sama+selkokielellä.
23.02.2019 19:48
Kun+tuolla+tavalla+suhtaudut+uskoon+ja+Tiehen,+niin+sinun+ehkä+pitäisi+kyllä+rukoilla+taivaalliselta+Neuvonantajalta+apua+ja+vastausta+kysymykseesi.
Kun+ihminen+saa+armon+uskoa,+niin+alkaa+kulku+Tiellä.+Kuka+on+Tien+tekijä?+Kuka+antaa+neuvot+kulkea+Tiellä?+Jos+omine+sääntöineen+ja+ihmisten+oppeineen+kulkisi+Tiellä,+niin+eksyisi+heti+pois+Tieltä.+
Siis+luota+Hänen+johdatukseensa,+rukoillen+johdatusta.
23.02.2019 10:51
Kyllä+täytyy+olla+vahva+usko+ihmisellä,+joka+uskoo+siihen,+että+kaikkeudella+ei+ole+luojaa,+siis+Luojamme.
Uskoo+siihen,+että+kaikki+syntyy+pienestä+pisteestä,+joka+fysiikan+lait+synnyttävät+elottomia+ja+elollisia,+tyhjästä.+
Siinäpä+satua,+jota+tykitetään+yhä+enemmän+yhä+useammalta+suunnasta.+Ja+ihmiset+uskovat.+Mutta+tyhjästä+EI+VOI+SYNTYÄ+mitään.
22.02.2019 21:20
6 / 9