Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3987

1. Visassa+majuri;+reservissä+telaketjuja+ei+tarvitse+asetella.
  2. Mun+puolesta+voi+olla+kunnollinen+tai+vähempi+kunnollinen+ja+voi++tulla+joko+tarjolle+tai+tyrkylle+kunhan+kertoo+ihan+selkeästi+mikä+on+homman+nimi.+Minä+olen+meinaan+ihan+urvelo+tajuamaan+sanatonta+viestintää.+Tuossa+meinaan+tuli+viestinä+joulun+toivotus.+Numero+vaikutti+oudolta+mutta+onneksi+watsuppi+joten+kuvasta+selvisi.+Oli+meinaan+nainen+joka+lupaili+ottaa+yhteyttä+kunhan+väsymys+ja+flunssan+oireet+helpottaa.+En+tiedä+oliko+jälkitautiakin+vai+kroonista+väsymystä+mutta+tuohon+meni+hieman+vajaa+puolitoista+vuotta.+Kolmet+treffit+ehdittiin+ja+viimeisellä+kerralla+vielä+erottiin+niin+että+en+kätellyt+enää+suorin+käsin.+Vähän+oli+suunnitelmissa+josko+olisi+neljännellä+uskaltanut+jo+yrittää+läväyttää+huulet+yksiin;+en+oikeasti+tiedä+olisinko+uskaltanut,+mutta+ajatuksena+oli+aika+kuumottava.+En+tiedä+mutta+vahva+epäilys+hiipi+jälkeenpäin+että+olisinko+voinut+paremmin+antaa+ymmärtää+että+olisin+ollut+kiinnostunut+hänestä+ihmisyyden+lisäksi+myös+naisena.Tuo+aika+viestien+väliltä+voi+ehkä+tuntua+pitkältä+mutta+maapallon+historiassa+ja+minun+pariutumis+seremonioissa+melko+lyhyt+aika.+Syksyllä+eräs++nainen+kyseli+kuulumisia+vaikka+edellisestä+yhteydenotosta+oli+vettä+joissa+ehtinyt+valua+muutama+kuutio;+välissä+kuitenkin+neljä+vuotta.+Kyllähän+tuo+erotessa+katsoi+silmiin+ja+totesi+että+hän+arvostaa+jos+mies+vähän+piirittää.+No+oli+lähdössä+työreissulle+ja+totesi+että+soittaa+kun+palaa.+Unohti+vissiin+kellokortin+leimata.Taidan+sujutella+loppuelämän+niin+että+olen+vain+tarjolla+ja+odotan+että+se+tyrkky+nainen+istuu+syliin,+kiertää+kädet+kaulalle,+suutelee+ja+sanoo+että+sinä+olet+nyt+minun+mies.+En+ole+helppo+mutta+varma+tapaus.
  3. Kyllähän+suorat+kustannukset+pitäisi+olla+helposti+selvitettävissä+valtion+budjeteista;+toki+kyllähän+niitä+voidaan+jakaa+sopivasti+myös+eri+momenteille+mutta+noin+periaatteessa+pitäisi+olla+avointa+tietoa.+Epäsuorat+ja+kerrannaisvaikutukset+onkin+sitten+tosiaan+oma+mailmansa.+Vähän+minkä+puolueen+kommentteja+lukee+niin+toisten+mielessä+nämä+pistävät+kotomaan+polvilleen+parissa+vuodessa+ja+toisten+mielestä+kerrannaiset+voi+kuitalla+kerrosaterian+hinnalla.+Osa+on+suoraan+rahallista+menetystä+ja+osa+sitten+imagotappiota.+Ehkä+jotakin+osviittaa+saattaa+tulla+kun+Brexit+on+ollut+jonkin+aikaa+voimassa+ja+jos+Britit+vaalilupausten+mukaan+tiukentavat+maahanmuutto+politiikkaansa.+Kun+nyt+otit+nuo+sairaan-/lähihoitajat+esimerkiksi+niin+veikkaisin+että+nämä+ovat+niitä+jotka+kyllä+tänne+jäävät.+Ensin+opiskelet+uuden+kielen+jonka+jälkeen+opiskelet+vaikka+tämän+uuden+ammatin+niin+voisin+kuvitella+että+tämä+maa+näyttää+ihan+hienolta+paikalta+aloittaa+uusi+elämä.+Se+että+mies+istuu+bussissa+jalat+hiukan+leveämmällä+jotteivat+kulkuset+hikoa+ei+ehkä+ihmisestä+näytä+ainakaan+niin+isolta+asialta+että+sitä+kannattaisi+käsitellä+ajankohtaisohjelmissa+jos+olet+nähnyt+miten+naapuriheimon+miehet+on+poistaneet+oman+kylän+kartalta+ja+vieneet+siskot+mukanaan.Enemmän+olen+huolissani+että+tämä+kantaväestön+porukka+karkaa+ulkomaille+koska+heidän+mielestään+palkka+ei+ole+täällä+kohdallaan.+Eli+pikkuhiljaa+tänne+jäävät+muualtatulleet,+pienellä+palkalla+töitä+kiitollisena+tekevät+sekä+korkeastikoulutetut+jotka+katsovat+uran+olevan+tärkeämpi+kuin+työstä+saatava+korvaus.
  4. Jep,+veti+kyllä+artikkelit+aika+hiljaiseksi.+Tosin+olen+kyllä+sitä+mieltä+että+asiat+ovat+osittain+menneet+eteenpäin+nuorten+ansiosta+jotka+ennakkoluulottomasti+kulkevat+katselemassa+naapuruston+tonttia.+Esim+entisen+Jugoslavian+maissa+vanhempi+sukupolvi+keskustelee+enemmän+tähtäin+läpi+epäluuloisena+kun+nuoret+tapaavat+toisiaan+festareilla.+Sama+ilmiö+alkaa+nostamaan+päätään+myös+Israelissa+ja+muualla+lähi-idässä.+Toivotaan+parasta.Mitä+summiin+tulee+niin+jos+puolimiljoonaa+saa+ja+täällä+elää+50+vuotta+niin+siitä+taitaa+tulla+kymppitonni+vuoteen.+Eli+reilu+830+eurolla+kuukausi.+Ainakaan+mitään+isoja+kulutusjuhlia+en+niillä+viettäisi.+Enemmän+ehkä+kritiikkisi+onkin+tarkoitettu+siihen+suuntaan+että+kun+kotimaassa+työttömiä+ja+köyhiä+vastikkeellisuuteen+niin+vaikuttaa+että+tämä+raha+tulee+toisille+kuin+tarjottimelle,+en+tiedä+pitääkö+paikkansa.Mitä+tuohon+köyhyyteen+tulee+niin+ennen+keskituloinen+pärjäsi+ihan+hyvin+mutta+nyt+alkaa+jo+olla+tilanne+jossa+yksi+työ+ei+enää+elätä.+Tuossa+juuri+katselin+laskuja+ja+huomasin+että+vaikka+olen+säästänyt+sähkössä+ja+vedessä+niin+maksut+yhä+kasvavat+sillä+perusmaksuja+hinataan+aina+vain+ylemmäs.+Tätä+menoa+yhä+useampi+tulee+tarvitsemaan+yhteiskunnan+turvaverkkoja.