Ärsyttää ärsyttää

Mikä toisessa voi ärsyttää tosi pahasti?

Minulle on alkanut ilmaantumaan yksi haaste; toisen alituinen puhelimeen vastaaminen ja työasioiden hoitaminen (vaikka olen minäkin siinä paikalla).

Rakkaus vs. bisnes? Kumpi voittaa?

51

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oman firman pitäminen on armotonta. Se on melkein pakko vastata, jos meinaa leipää suuhun laittaa.

Voisitteko miettiä jonkunlaista kompromissia?

• En tiedä! Alkaa kohta heti kärkeen hermo mennä!

Ei ole siviiliaikaa vaan aina on joku linjalla (silloin harvoinkin kun saan hänet itselleni!)

Jopa sunnuntaina se soi! Sitten hän ei pysty keskittymään minuun... ...harmitti koko yön yli.

• Kerro, mikä voi olla kompromissi?

• misspönttöuuni kirjoitti:

Kerro, mikä voi olla kompromissi?

Mahdotonta näin ulkopuolelta sanoa. Parasta olisi keskustella asiasta suoraan miehen kanssa. Kannattaa kuitenkin ottaa asia esille niin, että mies ei koe sinun syyttävän häntä jostakin.

"Ymmärrän että sinun on hoidettava työsi, mutta minulla on niin mukavaa sinun seurassasi, että haluaisin välillä sinut aivan kokonaan itselleni." tms.

• Saapasnaama kirjoitti:

Mahdotonta näin ulkopuolelta sanoa. Parasta olisi keskustella asiasta suoraan miehen kanssa. Kannattaa kuitenkin ottaa asia esille niin, että mies ei koe sinun syyttävän häntä jostakin.

"Ymmärrän että sinun on hoidettava työsi, mutta minulla on niin mukavaa sinun seurassasi, että haluaisin välillä sinut aivan kokonaan itselleni." tms.

Hankala tilanne. Voisihan tuota yrittää.

Pian vain kokee jäävänsä ulkopuoliseksi.

Pakostihan siinä syyttää jos tuntee laiminlyöntiä...

Hankala tilanne. Voisihan tuota yrittää.

Pian vain kokee jäävänsä ulkopuoliseksi.

Pakostihan siinä syyttää jos tuntee laiminlyöntiä...

Koita ymmärtää myös hänen kantansa. Siinä on hänen elantonsa kyseessä. Varmasti hänkin mielummin viettäisi rauhassa aikaa mielitiettynsä kanssa. Mutta jos yrittäjä ei ole käytettävissä, on helppo ottaa yhteyttä kilpailijaan. Siinä voi menettää pitkäaikaisiakin asiakkaita.

Tietenkin sydämeni sanoo, että ukon puhelin kiinni ja heti, mutta valitettavasti peli yhteiskunnassa on raakaa. Siksi ehdotankin kompromissia. Voisiko mies varata aikaa, jolloin puhelin olisi kiinni? Esim. joku tietty ilta tms.

Jos toinen kokee tulevansa syytetyksi, niin silloin monesti asettaudutaan puolustuskannalle. Tästä tilanteesta on vaikeampi lähteä etsimään kompromissia.

• Saapasnaama kirjoitti:

Koita ymmärtää myös hänen kantansa. Siinä on hänen elantonsa kyseessä. Varmasti hänkin mielummin viettäisi rauhassa aikaa mielitiettynsä kanssa. Mutta jos yrittäjä ei ole käytettävissä, on helppo ottaa yhteyttä kilpailijaan. Siinä voi menettää pitkäaikaisiakin asiakkaita.

Tietenkin sydämeni sanoo, että ukon puhelin kiinni ja heti, mutta valitettavasti peli yhteiskunnassa on raakaa. Siksi ehdotankin kompromissia. Voisiko mies varata aikaa, jolloin puhelin olisi kiinni? Esim. joku tietty ilta tms.

Jos toinen kokee tulevansa syytetyksi, niin silloin monesti asettaudutaan puolustuskannalle. Tästä tilanteesta on vaikeampi lähteä etsimään kompromissia.

Joo, enpä haluaisi, että tästä muodostuisi ongelmaa.

Eikä toista voi komentaa ja tulon tulemisen ymmärrän, mutta mutta...

Voisiko kai varovasti yrittää neuvotella siitä ajasta. :'( (mutta jos se sanoo ei..)

No ei nyt olisi uskonut, että joku alkaa heti mättämään...se itsessään jo harmittaa.

Paha paikka jos joutuu valitsemaan työn ja rakkauden välillä, mutta se on tämän sairaan maailman vika! Raha!

• 21212123

Sun turhat lässytykset.

• Higjl

Eroa niin ärsytys loppuu

• Just. Tuo ei voi olla ratkaisu. Pitäisi löytää joku helpote asiaan.

• macynhaamu
      • macynhaamu

Nyusha niin päin.😝

• Erittäin käypäinen video tilanteeseen.

Nainenkin rupeaa kynsimään pikkutakkia kuin kissa jos joutuu puhelimen kanssa kilpasille.

(oikeasti kelju juttu).

• macynhaamu
        misspönttöuuni kirjoitti:

Erittäin käypäinen video tilanteeseen.

Nainenkin rupeaa kynsimään pikkutakkia kuin kissa jos joutuu puhelimen kanssa kilpasille.

(oikeasti kelju juttu).

Sun tarttee kysyä rehdisti, että oisko jossakin kohtaa mahdollista järjestää puhelinvapaata yhteistä aikaa. Niin ettei puhelin häiritse...

Tai puhelinvapaa teidän päivä lukujärjestykseen. Yrittäjän tarttee järkätä sitä omaa aikaa, sillä muuten sitä ei yrittäjällä tule olemaan...

Jotta raivaa kalenteriin parisuhde aikaa.😃

• macynhaamu kirjoitti:

Sun tarttee kysyä rehdisti, että oisko jossakin kohtaa mahdollista järjestää puhelinvapaata yhteistä aikaa. Niin ettei puhelin häiritse...

Tai puhelinvapaa teidän päivä lukujärjestykseen. Yrittäjän tarttee järkätä sitä omaa aikaa, sillä muuten sitä ei yrittäjällä tule olemaan...

Jotta raivaa kalenteriin parisuhde aikaa.😃

Pelottaa kysyä ettei heti pidä nalkuttavana akkana...

Mutta pakko se on kun on alkanut jurppimaan. Kesken lauseenkin kun siinä selostat jotain tärkeää, niin puhelin pirajaa, ja koko asia on unohtunut sen jälkeen.

Sitten kun ukoilla on tapana jäädä lätisemään muutakin, mikä ei edes itse soitettuun asiaan liity. Kuuntelen vieressä yksin diipadaapaa...

Höh... Väkisin miettii, onko se aina sitä.

• macynhaamu

Pelottaa kysyä ettei heti pidä nalkuttavana akkana...

Mutta pakko se on kun on alkanut jurppimaan. Kesken lauseenkin kun siinä selostat jotain tärkeää, niin puhelin pirajaa, ja koko asia on unohtunut sen jälkeen.

Sitten kun ukoilla on tapana jäädä lätisemään muutakin, mikä ei edes itse soitettuun asiaan liity. Kuuntelen vieressä yksin diipadaapaa...

Höh... Väkisin miettii, onko se aina sitä.

Kannattaa jo suhteen alussa sopia joistakin asioista, mun mielestä asiat mitkä kalvaa on just niitä mistä pitää oitis puhua. Jotenkin ottaa puheeksi, hienovaraisesti mutta reilusti ja rehellisesti. :)

Kurjaa jos homma jatkuu noin ja mies olettaa, että se on ok...ja sinä hiljaa vaikenet ja kärvistelet asian kanssa.

• macynhaamu kirjoitti:

Kannattaa jo suhteen alussa sopia joistakin asioista, mun mielestä asiat mitkä kalvaa on just niitä mistä pitää oitis puhua. Jotenkin ottaa puheeksi, hienovaraisesti mutta reilusti ja rehellisesti. :)

Kurjaa jos homma jatkuu noin ja mies olettaa, että se on ok...ja sinä hiljaa vaikenet ja kärvistelet asian kanssa.

Asiaa..

• teidänpitääpuhua

Asiaa..

Niin, kyllä haamu ihan fiksuja puhuu näköjään vaikka onkin haamu.
        Olen myös sitä mieltä että asia pitää puhua ja sinun tulee sanoa se.
        Kyllähän elämässä tapahtuu muitakin asioita, joita voi tapahtua, kun olette kahden. Mikä vaan voi keskeyttää yhdessä olonne, mutta sinun pitää sanoa se silti, että se harmittaa sinua.
        Sitten hän osaa vähän varoa tilannetta ja suhtautua sinuun ja asiaan jotenkin.

Joskus voi tietenkin ajatella, että siellä missä sydän, siellä ihminen.
        Kaikki ihmiset ei vaan sovi suhteisiin oikeasti. Vikaa voi olla sinussa ja hänessä.
        Hyvä suhde kestää myös lyhyitä puheluita, etenkin työ sellaisia.

• KiltttiMies89

Suvakit ja feministit ärsyttää jotka kehtaa arvotella miehiä jostain pikkuasioista vaikka ovat itse täysiä huoria ja saaneet munaa elämänsä aikana varmaan sadoilta miehiltä. Ei luulisi olevan niinku mitää varaa arvostella edes ketää ätmejä. Mutta on niillä pokkaa.

• KilttiMies89

Tai ehkä pitäisi sanoa että raivostuttaa on oikeampi termi tässä kohtaa.

• KilttiMies89

Niin kyl se raha menee nykymaailmassa usein rakkauden edelle. Tällainen ätmi olis iloinen jos joku rakastais mutta olen jo melkein ehtinyt suututtaa monet ihmiset ympärilläni. Eikä mua kukaan ole alunperin oikeasti rakastanutkaan paitsi vanhemmat. Ehkä mä en sitten olekkaan niin kiltti kuin itse olen kuvitellut olevani. Ainakin minusta on iän myötä tullut paljon suorapuheisempi.

• Niin, naiset aina tahtovat ja käytännössä valitsevatkin urakesksiesen businessmiehen (vaikka rahalla ei olekaan väliä, boah) ja sitten kun sen saavat nillittävät kun se hoitaa urakeskeisiä busineksiaan. Tilanteeseen pettyneenä ne hakee sitten lohdutusta urattomuuskeskeisestä jännämiehestä joka taas sitten kohtelee kaltoin. Miksei ne voi koskaan valita ihan tavallista kaveria? semmoista jole ura ja raha ei ole kaikki kaikessa muttei myöskään ole jännämies? no siksi kai, kun se on tylsä eikä sillä voi elvistellä kavereille.

• No burr vaan taas sullekin :D

Ei sitä tiedä ennakkoon, että mikä mies on tavallinen mies.

Pankaa t-paita: Olen tavismies, terve (omistan vanhan nokialaisen).

• Esmerkkinä

Tuo on paha....

Mutta voit sanoa tuosta. Sen voit tehdä ja toinen voi sanoa, että ei voi olla vastaamatta.

Munkin nainen tekee paljon töitä. Ja on kyllä pakko. Verottaja sitäkin kiusaa yksityisyrittäjänä. Se maksaa hurjat verot ja painaa duunia 6-7 päivää viikossa.

Jos ei vastaa, voi menettää asiakkaan ja asiakashan on sina oikeessa. Ja tärkeä.

Minusta pitäis palata siihen, että on aukioloajat. Ja niitten jälkeen ei kukaan tarvitse vastata, vaikka ois mikä liike. Aina saatavillaolo on niiiiin persiistä, mutta en syytä siitä omaa murua.... se on pakkorakosessa polonen. Sitäpaitsi ei se kyllä aina vastaa. Ja se oli sinkku kun opetti porukan tuohon.... ei se osannut odottaa miten se vaikuttais nyt.

Ja ei mua oikeastaan edes haittaa, kun tiedän, että ei se ole niin, että joko minä tai puhelu. Se ei oo reilua.

• Joo, mutta me molemmat ollaan suossa.

Joutuu kuitenkin taistoamaan ajasta.

• Mietitäänsyhessä

Joo, mutta me molemmat ollaan suossa.

Joutuu kuitenkin taistoamaan ajasta.

No kaikille ei oo mahkuja tehdä haluamaansa työtä muuten kuin yrittäjänä....🙄

Oletkos seurannut miten hän tekee työtään? Tykkääkö hän siitä? Nauttiiko? 🤔

• Mietitäänsyhessä kirjoitti:

No kaikille ei oo mahkuja tehdä haluamaansa työtä muuten kuin yrittäjänä....🙄

Oletkos seurannut miten hän tekee työtään? Tykkääkö hän siitä? Nauttiiko? 🤔

Nauttii varmaan enemmän ku miusta :D Kaikki liittyy siihen, asiat ja ihmiset ympärillä...

ja kohta tämä reppana on ihan yksin. Joskus musta tuntuu siltä. Kun minä (toisin kuin sinä) en siinä pysty paljoa auttelemaan.

• Eisepaljoavaadi

Nauttii varmaan enemmän ku miusta :D Kaikki liittyy siihen, asiat ja ihmiset ympärillä...

ja kohta tämä reppana on ihan yksin. Joskus musta tuntuu siltä. Kun minä (toisin kuin sinä) en siinä pysty paljoa auttelemaan.

No se että se saa touhuta sitä innolla ja taidolla on oikeasti aika kivaa katteltavaa.

Ja vierellä joku, joka huolehtii vaikka välillä sanoen, että nyt kuules ukonkutjake et vastoo puhelimeen, vaan meet tuohon sohvalle parkkiin, niin tuun kurisemaan tähän kainaloon. Ja hierot masua siltä ja ynähtelet mukavasti.

Tai sitten otatkin sen pään syliin ja silittelet, kun se vetää tirsat kitapurje läpättäen. 🤣

• Eisepaljoavaadi kirjoitti:

No se että se saa touhuta sitä innolla ja taidolla on oikeasti aika kivaa katteltavaa.

Ja vierellä joku, joka huolehtii vaikka välillä sanoen, että nyt kuules ukonkutjake et vastoo puhelimeen, vaan meet tuohon sohvalle parkkiin, niin tuun kurisemaan tähän kainaloon. Ja hierot masua siltä ja ynähtelet mukavasti.

Tai sitten otatkin sen pään syliin ja silittelet, kun se vetää tirsat kitapurje läpättäen. 🤣

Aika hyvät neuvot!

(punastuu)

• Joonäinseon

Aika hyvät neuvot!

(punastuu)

No onhan nykyään perseestä kaikkineen se, että ne kellä töitä on, joutuu painamaan sitä ihan törkeesti, että saa maksettua sen porukan ylläpidon, mikä syystä tai toisesta ei ole töissä.

Oon jo potkinut verokarhua tänään monesti persuuksille, vaikka ei se senkään vika ole. Vika on tässä liian kalliissa systeemissä.

Työn tekeminen on tehty kannattamattomaks ja raskaaks. Ja eniten se nakertaa pienyrittäjää itseään. Se jos ottaa työntekijöitä jelppaamaan, niin onkin tullut työllistettyä itsensä tuplana.

Se on kuitenkin hyvä, että iskaltaa tehdä itse sitä mistä tykkää ja vierellä ihminen joka sanoo, että tee vaan, kunhan et hukkaa itseäs sinne, onkin korvaamaton apu. Kunhan se sanoo nätisti ja huolehtavasti, eikä syyttämällä. Sieltä kyllä saa aika henpeen vastahuomion. 😊👌

• Vaikea sanoa kun ei tiedä mistä alasta on kyse ja kuinka kriittinen on tilanne yrityksen kannalta. Voihan olla että nyt tarjotaan isompaa juttua jolloin on hektistä mutta kun asiat lähtee rullaamaan niin tilanne tasoittuu. Tai ehkä työt on kausiluonteisia joten nyt on painettava mutta sitten saat vaikka koko kesäksi hänet itsellesi.

Kyllähän tuo asia on hyvä ottaa esille. Kompromissina voisi ehkä laittaa puhelimen vastaajalle ja sinne viesti tyyliin " en pääse nyt vastaamaan mutta jätä viesti niin soitan takaisin; jos on ihan akuutti tilanne niin laita viesti." Eli ainakin ei aivan akuuteimmat siirtyvät myöhemmin hoidettaviksi.

Itse sivutoimiyrittäjä hiukan ymmärrän myös kumppaniasi. Yrittäjyys voi olla myös elämäntapa joten tämä saattaa olla jatkossa myös ihan arkipäivää ainakin yrityksen alkumetreillä. Jos näin on niin kannattaa valmiiksi miettiä pistätkö hänet valitsemaan rakkauden/yrityksen välillä vai oletko valmis siihen että joudut jakamaan kumppanisi hänen yrityksensä kanssa.

• Kuulostaa synkältä...

(huokaus)

• Eimutmietistätä

Kuulostaa synkältä...

(huokaus)

Komppaan satakasinelosta.

Munkin naiselle yritys on osa sitä itseensä. Se rokottaa sitä naista paljon, mutta oikeastaan kun menee sinne kahvilaan, se on niin kaunis.... niinkuin omistajansakin. Ja jos veisin jotenkin sen häneltä, hänestä osa rapistuisi varmaan....

Kyllä hän minut huomaa ja hän on niin innoissaan, jos vaikka autan häntä siinä firmassa.... kosken silloin häneenkin. 😊❤️

Ei se olekaan niin synkkää kun niin miettii. 😊

• missä.savossa
        Eimutmietistätä kirjoitti:

Komppaan satakasinelosta.

Munkin naiselle yritys on osa sitä itseensä. Se rokottaa sitä naista paljon, mutta oikeastaan kun menee sinne kahvilaan, se on niin kaunis.... niinkuin omistajansakin. Ja jos veisin jotenkin sen häneltä, hänestä osa rapistuisi varmaan....

Kyllä hän minut huomaa ja hän on niin innoissaan, jos vaikka autan häntä siinä firmassa.... kosken silloin häneenkin. 😊❤️

Ei se olekaan niin synkkää kun niin miettii. 😊

Kahvila vai ruokaravintola?

• missä.savossa kirjoitti:

Ei saa udella!

• Äppäppäää
        missä.savossa kirjoitti:

Joo, eipä mennä yksityiskohtiin sentään. Onneks kaikenlaisia kuppiloita ja kievareita on jokapaikassa. 😝

Kuulostaa synkältä...

(huokaus)

Niin kuin noista jälkimmäisistä kommenteistakin on havaittavissa niin ei muuta kuin asia keskusteluun niin siitä se lähtee.

Sinä olet fiksu tunteva nainen jolla on varmasti paljon annettavaa tuolle onnekkaalle miehelle joten eiköhän tämä pikku ryppy pöytäliinassa tule oikaistua.

• M184 kirjoitti:

Niin kuin noista jälkimmäisistä kommenteistakin on havaittavissa niin ei muuta kuin asia keskusteluun niin siitä se lähtee.

Sinä olet fiksu tunteva nainen jolla on varmasti paljon annettavaa tuolle onnekkaalle miehelle joten eiköhän tämä pikku ryppy pöytäliinassa tule oikaistua.

Kiitos kauniista sanoista ja kannustuksesta! <3

Kyllä se nyt otetaan puheeksi. Ei ole hyvä piilotella mietteitään. Tulee vain pidemmän päälle tuhannen tulimmaista ja turkinpippurit. Automatkoilla se ei niinkään haittaa, mutta jos ollaan syömässä tai hotellissa tai kävelemässä ja katselemassa jotain yhdessä, niin silloin mua alkaa korpeamaan.

Toisaalta jos suuttuu siitä (asian esiin ottamisesta) mulle, niin onpahan sekin sitten tiedossa ja nähty.

• oikeasyysentään

Kyllä toisen kapulassa tai koneella roikkuminen on ärsyttävää mutta jos toinen tekee bisnestä niin siinä on sentään oikea syy eikä mikään sometus.

• Mutta työlläkin pitäs olla rajat. Ja kun toinen on paikalla, en roiku somessa.

• AsianVierestä

Työelämä on osa ihmistä ja ihminen muokkaa sen oman itsensä kaltaiseksi.
      Miehen kannattaa jättää nainen heti pois omasta elämästään jos nainen alkaa komennella milloin mies voi soittaa puheluja tai vastaan ottaa puheluja. Mies ei tarvitse äitihahmoa vaan tasapainoisen kumppanin joka tukee miehen elämäntavoitteita. Tuollainen nainen olisi elämässä suuri rasite, monessa mielessä.

• tavoite.on.sekin

Naisen elämäntavoitteita kuten nyt ap,n hakemaa parisuhdetta ei miehen tarvitse tukea, niinkö meinaat?

• äöläöläl

Olen yrittäjäperheestä, joten ymmärrän tuota. Olen myös usein päätynyt parisuhteeseen yrittäjän kanssa. Itseasiassa tälläkin hetkellä. Kyllä niihin puheluihin vaan on vastattava. Ota myös huomioon, että yrittäjän loma on usein korkeintaan viikko harvakseltaan, tai pidennetty viikonloppu. Sinä aikana ei kuitenkaan tule rahaa mistään. Vaikka työ on stressaavaa, niin kyllä tuo on elämäntapa. On toisaalta monessa asiassa yrittäjän vapaus, eikä ole sidottu siihen kahdeksasta-neljään -työaikaan. Suhdannevaihtelut, kilpailijat ja moni muu asia voi viedä konkkaan monilla aloilla. Välillä rahaa paljon, seuraavana kuukautena välttämättä ei yhtään. Jos tuo kaikki on ongelma, niin voin sanoa että tilanne muuttuu vaan ammattia vaihtamalla.

• Töttörröö
        tavoite.on.sekin kirjoitti:

Naisen elämäntavoitteita kuten nyt ap,n hakemaa parisuhdetta ei miehen tarvitse tukea, niinkö meinaat?

Ihmisten kannattaa ihastua ihmiseen ihmisenä. Miksi haluaisi heti muuttaa toisen henkilön käyttäytymistä ja jokin hieman häiritsee samoin mitä naisen vatsamakkarat.

• mullaeio

ärsyttää jos jollain on puhelin.

• AsianVierestä

En ole ajatellut asiaa noin. Mielestäni liikemiehillä ja yrittäjillä voi olla ihan hyvä tasapainoinen parisuhde. Teinejä ei kannata ottaa, ne takertuvat liikaa mieheen ja alkavat kontrolloimaan mitä mies tekee ja se ei ole mikään hyvä merkki parisuhteessa.

• eddfcvuujj

Ei tule suhde kestämään jos jo nyt hiertää. Tiesit suhteeseen lähtiessäsi mitä on odotettavissa.

• MarkCuban

I just wonder why my post was deleted?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      136
      5591
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      170
      3244
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      28
      2587
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      456
      2418
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2285
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      181
      1812
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      121
      1399
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      36
      1212
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1016
    10. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      47
      1000
    Aihe