Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4064

1. Luulen+että+isoilla+ikäluokilla+on+ollut+se+"etu"+että+tarjolla+oli+vain+niukkuutta+ja+elämä+oli+tavallaan+aika+pelkistettyä.+Jos+perheessä+suurin+osa+ajasta+menee+elannon+hankkimiseen+ja+arjen+pyörittämiseen+niin+ei+siinä+oikein+aika+riitä+mihinkään+filosofisiin+kysymyksiin+kuten+montako+sukupuolta+oikeasti+on.Lisäksi+töihin+pääsi+helpommin+ja+myös+ilman+koulutusta.+Työ+oli+myös+asia+jonka+kautta+varsinkin+miehen+asema+määriteltiin.+Samoin+työ+oli+pitkälti+toistaiseksi+voimassaolevaa+joka+loi+turvaa.
  2. Jos+lähtökohdat+on+vain+ikähaarukka+ja+sukupuoli+niin+kyllä+menee+arvailun+puolelle+koska+muuttujia+on+paljon.+Oliko+työelämässä/opiskelija,+sinkku/parisuhteessa/äiti+tai+edes+missä+päin+Suomea?Silmään+pisti+huomio+että+miesten+itsemurhat+on+laskussa+ja+naisten+nousussa.+Sitten+odotellaan+mitkä+on+numerot+kymmenen+vuoden+päästä+kun+tämä+ikäluokka+on+kolmekymppisiä+ja+uusi+parikymppisten+aalto+nousee+esiin.+Onkohan+tässä+nyt+käynyt+tai+käymässä+niin+että+kaikki+paineet+alkavat+olla+naisilla?+Koulussa+pojat+eivät+pärjää+ja+tulee+jako+pojat+ammattikouluun+ja+tytöt+lukioon.+Lukion+jälkeen+siellä+olleet+pojat+käyvät+varusmiespalveluksen+samalla+kun+tytöt+tenttaavat+pääsykokeisiin.+Samalla+kun+koulutuksen+kautta+sinulla+on+mahdollisuuus+uraan+niin+sitä+vielä+pönkitetään+mediassa+miten+naiset+rikkovat+lasikattoja,+repivät+miehiset+linnakkeet+palasiksi+ja+esitetään+toivomuksia+miten+naiset+voisivat+vielä+kasvattaa+valtaansa+matemaattisteknisillä+aloilla.Pojilla+taas+ei+paljon+ole+paineita,+kukaan+ei+odottanut+koulussa+mitään,+eikä+näitä+menestyneitä+miehiä+paljoa+esiin+nosteta+sukupuolensa+kautta.+Jos+jossakin+Loviisassa+on+joku+mies+ensimmäistä+kertaa+päässyt+sosiaalitoimessa+johonkin+asemaan+niin+eipä+siitä+paljon+mediassa+hehkuteta.+Perheen+ja+työelämän+haasteen+nyt+kaikki+tietää+viimeistään+synnytystalkoon+hengessä.+Heti+kun+asia+nostettiin+pinnalle+alkoi+kuulua+kommentteja+että+naisia+syyllistettään+asiassa.++Tässä+voisi+lainata+hovimuusikko+Ilkkaa+ja+todeta;+"jos+joskus+löydän+emännän,+ei+äitiyspakkausta+saa+hän,+mä+puolestansa+synnytän".+Vastuuta+yritettiin+vierittää+miehille+jotka+miettivät+mitä+vastata+kun+toiseen+korvaan+tulee+viestiä+että+miksi+et+halua+lapsia+ja+toisen+korvan+kautta+iskostetaan+sanomaa+että+ei+nainen+enää+tarvi+miestä+mihinkään.+Tiede+ja+tekniikka+hoitaa.+Mies+tietää+että+häviää+kuitenkin+tämän+taistelun+ja+poistuu+autotalliin.
  3. En+kyllä+enää+nykypäivänä.+Mitä+tuossa+ympäristöä+olen+seuraillut+niin+kaiken+takana+tuntuu+olevan+patriarkaattinen+järjestelmä+poislukien+asiat+ja+tilanteet+jotka+ovat+hyviä,+posiivisia+ja+helposti+kannatettavia.+Niiden+ansioista+sitten+tappelevat+yksilöt+sukupuolesta+riippumatta+saadakseen+irtopisteitä+tulevaisuuteen.Mitä+Mattiin+ja+Teppoon+tulee+niin+olisihan+se+vielä+hienoa+rakastua+niin+palavasti+että+voisi+laulaa+"mä+näitä+polkuja+tallaan".+Tosin+epäilen+että+kerran+kun+laulaa+"+missäs+sitä+ollaan+oltu"+niin+saakin+sitten+lauleskella+"+hänelle"+kunnes+katkeroituu+tarpeeksi+ja+vaihtaa+"kissankultaan"
  4. Jos+ihan+laajemmalla+näkökulmalla+aloittaa+niin+jos+ylipaino+maksaa+jotakin+yhteiskunnalle+niin+ei+tuo+alkoholilla+läträily+ilmaista+ole.+Professori+Jousilahden+vuoden+takainen+arvio+oli+että+haitta+olisi+noin+2+miljardia.+Tuotto+on+jäänyt+noin+1,4+miljardiin.+Lisäksi+läski+yleensä+aiheuttaa+haittaa+vain+kantajalleen+mutta+alkoholin+haitat+vaikuttavat+myös+läheisten+ja+ympäristön+elämään.Toki+tämä+ei+erottele+sukupuolta.Mitä+tuota+kaverippirin+touhuja+olen+seuraillut+niin+kyllä+alkoholin+käyttö+on+aika+minimaalliseksi+mennyt.+Yksi+iso+vaikuttava+tekijä+on+että+kavereissa+on+paljon+vuorotyöläisiä+ja+kun+harvakseen+on+vapaita+kokonaisia+viikonloppuja+niin+eipä+niitä+örveltämällä+haluta+pilata.+Lisäksi+aika+moni+on+siirtynyt+liikunnallisten+harrastusten+pariin+joten+sekin+syö+terävintä+ottoinnostusta.Itse+olin+tuossa+keväällä+työterveystarkastuksessa+ja+siellä+kyseltiin+alkoholin+käytöstä.+Menin+sitten+vastaamaan+rehellisesti+että+kulutus+on+noin+neljä+olutta+parissa+kuukaudessa+niin+johan+lyötiin+uusi+lappu+eteen+jolla+kartoitettiin+tarkemmin+kuulunko+johonkin+riskiryhmään.+Kyllä+ainakin+meillä+työterveydessä+puutumiskynnys+on+matala.Kyllähän+syyt+ja+syylliset+löytyy+sekä+läskistä+että+alkoholista+samasta+suunnasta.+Ei+taida+tilanteita+olla+jossa+aseella+uhaten+käsketään+syömään+sipsipussi+ja+Fazerin+sininen+tai+kallistamaan+pullo+Koskenkorvaa+kunhan+nuo+kyytipoikaoluet+on+alle+juotu.+Kyllä+molempiin+tapauksiin+löytyy+vaihtoehtoinen+tapa+käsitellä+henkilökohtaisia+ongelmia.
  5. "–+Tietoisesti+olen+poiminut+kelkkaani+kunnon+miehiä,+mutta+eipä+mielenkiinto+kauan+ole+kestänyt,+kommentoi+yksi+vastaajista."+Ehkä+nyt+luen+kuin+piru+raamattua+mutta+jotenkin+tuli+mieleen+että+onko+se+naisilla+yhtä+helppoa+kuin+minulle+puolukan+poiminta.+Haen+ämpärin+ja+saappaat/nainen+laittautuu,+lähden+autolla+tiettyyn+paikkaan+kangasmetsän+reunalle/+nainen+menee+taksilla+tiettyyn+yökerhoon,+parin+tunnin+päästä+minulla+on+ämpärillinen+puolukkaa/nainen+on+miehen+kainalossa,+ajan+kotiin+autolla/+nainen+kulkee+taksissa+meille+vai+teille+periaatteella.+Ainoa+isompi+ero+on+sitten+"saaliin"+perkaaminen."Niinpä,+kiltin+&+kunnollisen+miehen+ainoa+mahdollisuus+olisi+heittäytyä+rentuksi+narsistiksi+jos+aikoisi+saada+naisen+rakastumaan+itseensä+ja+sehän+ei+onnistu+jos+ei+ole+sopivaa+luonnetta."+Eihän+nuo+mitään+ainoita+mahdollisuuksia+ole.+Itse+esimerkiksi+lasken+k&k+miehet+luokkaan+unelmakumppaneilta+vaikuttavat.+Supliikkimieheksi+pääsy+ei+nyt+hirveästi+vaadi.+Normaalit+keskustelulahjat+jossa+paino+on+kuuntelulla+ja+läsnäololla.+Onnistuu+minultakin+kunhan+tuo+alun+jännittäminen+ensin+poistuu.+Yleensä+liikun+värimailmassa+"jos+tummempaa+ei+ole+niin+musta+käy"+joten+sitä+hieman+miettisi+uudelta+kantilta+ja+löytäisi+totisuuden+ja+irvistyksen+väliltä+asetuksen+hymy+niin+pääsisi+jo+ulkonäköluokassa+pois+taviksista.+Tämä+yhdistettynä+puhelahjoihin+(sisäinen+kauneus)+niin+minähän+saattaisin+olla+jo+luokassa+hyvännäköiset.Tostahan+tulee+jo+10+17+24+eli+päästään+lukuun+51+kun+rentut+ja+narsistit+pääsevät+hiukan+yli+40+prosenttiin.