Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4064
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Luulen+että+isoilla+ikäluokilla+on+ollut+se+"etu"+että+tarjolla+oli+vain+niukkuutta+ja+elämä+oli+tavallaan+aika+pelkistettyä.+Jos+perheessä+suurin+osa+ajasta+menee+elannon+hankkimiseen+ja+arjen+pyörittämiseen+niin+ei+siinä+oikein+aika+riitä+mihinkään+filosofisiin+kysymyksiin+kuten+montako+sukupuolta+oikeasti+on.
Lisäksi+töihin+pääsi+helpommin+ja+myös+ilman+koulutusta.+Työ+oli+myös+asia+jonka+kautta+varsinkin+miehen+asema+määriteltiin.+Samoin+työ+oli+pitkälti+toistaiseksi+voimassaolevaa+joka+loi+turvaa.
14.07.2018 23:43
Itse+nyt+en+ole+ollut+täällä+kuin+hetken,+mutta+ei+minulle+ole+väliä+kuka+tekee+aloituksen+tai+keskustelee.+Lisäksi+minun+keskusteluvauhti+on+kuten+keski-ikäisellä+miehellä+parisuhteessa.+"Rakastan+edelleen+ja+kerron+jos+tilanne+muuttuu,+ei+tarvitse+joka+vuosi+kysyä."+Enemmän+mulla+on+sellaista+väliin+huutelua+kuin+keskustelua.+Sitä+kun+vain+käy+piipahtamassa+ja+jatkaa+matkaa.
Jos+haluat+tätä+katsoa+parisuhdelasien+läpi+niin+siinä+mielessä+tämä+on+hyvä+foorumi+että+hyviä+neuvoja+ja+ajatuksia+asioihin+kyllä+löytyy.+Suoraan+parinhakuun+sitten+muita+polkuja.
14.07.2018 12:28
Mitä+tuossa+olen+seuraillut+niin+nykynuorilla+on+aika+vahva+itsetunto+sukupuolesta+riippumatta.+Se+on+kuitenkin+sukupolvi+joka+on+elänyt+tämän+digitalisaation+aikakuden+alun.+Me+keski-ikäiset+ollaan+jouduttu+opettelemaan.+Eikä+ainakaan+meillä+miehillä+ole+mennyt+ihan+kivuttomasti.
Aika+näyttää+ja+toivon+todellakin+että+sinä+olet+oikeassa+ja+minä+väärässä+mutta+minulla+on+sellainen+pelko+että+kun+tämä+nousukausi+katoaa+lamaan,+mennään+taas+yhä+raadollisempaan+kilpailutilanteeseen.+Siinä+on+vastakkain+mm+mies+ja+nainen,+nuoret+ja+vanhat,+koulutetut+ja+vähemmän+koulutetut,+kantaSuomalaiset+ja+muualta+tulleet+sekä+ruuhkaSuomija+haja-asutusalueet.+Yksilökeskeinen+ajattelu+vahvistuu+ja+loputkin+rippeet+yhteisöllisyydestä+voidaan+haudata.
14.07.2018 11:42
Teoriassa+toi+numeroepisodi+voisi+olla+mahdollinen+mutta+kyllähän+numorot+yleensä+vaihdetaan.+Tietysti+jos+on+stalkkeri+joskus+ollut+niin+kyllähän+tuo+on+hyvä+tapa.
Jos+jotakin++hyvää+niin+ei+tarvinnut+kieltäytyä+kaverisuhteesta.
14.07.2018 11:09
Jos+lähtökohdat+on+vain+ikähaarukka+ja+sukupuoli+niin+kyllä+menee+arvailun+puolelle+koska+muuttujia+on+paljon.+Oliko+työelämässä/opiskelija,+sinkku/parisuhteessa/äiti+tai+edes+missä+päin+Suomea?
Silmään+pisti+huomio+että+miesten+itsemurhat+on+laskussa+ja+naisten+nousussa.+Sitten+odotellaan+mitkä+on+numerot+kymmenen+vuoden+päästä+kun+tämä+ikäluokka+on+kolmekymppisiä+ja+uusi+parikymppisten+aalto+nousee+esiin.+
Onkohan+tässä+nyt+käynyt+tai+käymässä+niin+että+kaikki+paineet+alkavat+olla+naisilla?+Koulussa+pojat+eivät+pärjää+ja+tulee+jako+pojat+ammattikouluun+ja+tytöt+lukioon.+Lukion+jälkeen+siellä+olleet+pojat+käyvät+varusmiespalveluksen+samalla+kun+tytöt+tenttaavat+pääsykokeisiin.+Samalla+kun+koulutuksen+kautta+sinulla+on+mahdollisuuus+uraan+niin+sitä+vielä+pönkitetään+mediassa+miten+naiset+rikkovat+lasikattoja,+repivät+miehiset+linnakkeet+palasiksi+ja+esitetään+toivomuksia+miten+naiset+voisivat+vielä+kasvattaa+valtaansa+matemaattisteknisillä+aloilla.
Pojilla+taas+ei+paljon+ole+paineita,+kukaan+ei+odottanut+koulussa+mitään,+eikä+näitä+menestyneitä+miehiä+paljoa+esiin+nosteta+sukupuolensa+kautta.+Jos+jossakin+Loviisassa+on+joku+mies+ensimmäistä+kertaa+päässyt+sosiaalitoimessa+johonkin+asemaan+niin+eipä+siitä+paljon+mediassa+hehkuteta.+
Perheen+ja+työelämän+haasteen+nyt+kaikki+tietää+viimeistään+synnytystalkoon+hengessä.+Heti+kun+asia+nostettiin+pinnalle+alkoi+kuulua+kommentteja+että+naisia+syyllistettään+asiassa.++Tässä+voisi+lainata+hovimuusikko+Ilkkaa+ja+todeta;+"jos+joskus+löydän+emännän,+ei+äitiyspakkausta+saa+hän,+mä+puolestansa+synnytän".+Vastuuta+yritettiin+vierittää+miehille+jotka+miettivät+mitä+vastata+kun+toiseen+korvaan+tulee+viestiä+että+miksi+et+halua+lapsia+ja+toisen+korvan+kautta+iskostetaan+sanomaa+että+ei+nainen+enää+tarvi+miestä+mihinkään.+Tiede+ja+tekniikka+hoitaa.+Mies+tietää+että+häviää+kuitenkin+tämän+taistelun+ja+poistuu+autotalliin.
14.07.2018 00:05
En+nyt+tiedä+aloittajan+ikää+tai+missäpäin+Suomea+vaikuttaa+mutta+itse+kun+liikun+ikähaarukalla+40++viiva+50-+ja+aika+paljon+ruuhkaSuomea+korkeammalla+niin+muutama+huomio.
Kovin+tiuhaan+ei+Matchejä+tule,+osittain+varmaan+siksi+että+täällä+on+vapaita+miehiä+paljon+enemmän+ja+vaikka+minulla+on+siellä+useampikin+kuva+niin+se+kansikuva+ei+nyt+ole+mikään+tajunnan+räjäyttävä.+Ajattelin+kohta+poistaa+sovelluksen+ja+pistää+sen+uudestaan+syksyllä+tulille+paremmalla+kuvalla.
Mitä+kirjoitteluun+tulee+niin+kyllä+minä+olen+muutamilta+kysynyt+että+oletko+yhtä+hiljainen+kuin+tekstisi+antavat+ymmärtää.+Yleensä+vastaus+on+ollut+että+ei+oikein+pysty/halua+puhelimella+naputtelemaan+pitkiä+haikuja.+Ymmärrän+kyllä+hyvin.
Mitä+näiden+naisten+kanssa+olen+ollut+treffeillä+niin+yllätys+on+ollut+että+yhdenkään+kanssa+ei+treffityyli+ole+ollut+"coitus+int".+Eli+ei+tulla+paikalle+ja+sanotaan+ettei+ole+kemiaa+tai+keksitä+hätävalheita+tai+kaverilta+hälärisoitto+yms.+Kaikkien+kanssa+on+ollut+sellaiset+perustreffit+ja+ehditty+toisiimme+jo+tutustua.+
Viiimeisin+oli+tässä+kuluvalla+viikolla,+käveltiin+ja+syötiin+jäätelöä+rannalla+ja+katseltiin+ihmisvilinää+ja+juteltiin.+Kaikki+tuntuikin+natsaavan+yllättävän+hyvin.+Sovittiin+alustavasti+uudesta+tapaamisesta+mutta+kun+pääsin+kotiin+niin+oli+Tinderistä+kadonnut.+Tämä+oli+ainoa+tapa+millä+pidettiin+yhteyttä+joten+se+siitä.
13.07.2018 22:21
Minulla+tällaisena+keski-ikäisenä+miehenä+on+aika+neutraali+suhtautuminen.+Toisaalta+tuollaiset+tuontitullit+hieman+mietityttää.+Samoin+Jerusalemin+aseman+muuttaminen.+Vaikka+miten+Amerikka+ensin+ja+Israel+on+se+tärkein+liittolainen+niin+silti+vähän+ihmettelen.
Itse+en+näe+sitä+ongelmallisena+että+Trump+ja+Putin+ovat+väleissä,+auttaa+varmasti+monessa+asiassa+kun+mailmanjärjestystä+mietitään.+Jos+Clinton+olisi+valittu+niin+minun+pelkoni+olisi+ollut+että+hän+yrittäisi+väkisin+ajaa+Venäjän+taloudellisesti+mailmanpoliittisesti+polvilleen.+Mikäli+naapuri+olisi+taas+romahtanut+niin+sen+seuraukset+Suomelle+voivat+olla+arvaamattomat.
11.07.2018 23:30
Loistava+pätkä.+Vähän+tohon+tyyliin.
Jos+mennään+pyöräilemään+niin+pakko+laittaa+verkkarit.
10.07.2018 22:06
Objektista+en+nyt+ihan+varma+ole,+vähän+menee+kuin+naistentansseissa.+Nainen+ensin+hakee+ja+sitten+siitä+eteenpäin+vieminen+on+miehen+harteilla.+Ei+siinä+mitään,+sopii+kyllä+mainiosti.+Mitä+palleihin+tulee+niin+olen+jo+siinä+iässä+että+jos+pistän+sortsit+jalkaan+niin+naisen+ei+tarvi+arpoa+onko+ne+ajetut.+Sen+kyllä+näkee+jos+katsoo+muualle+kuin+silmiin.
Kyllähän+sitä+tietysti+yrittää+miehenä+saada+naisen+tuntemaan+itsensä+naiseksi+mutta+kun+se+ei+nyt+ole+kovin+kummoista+tulosta+tuonut+niin+ajattelin+mukailla+hovimuusikko+Ilkan+ajatusta+kappaleesta+hän.
Hän
Sukupuoleton+on+hän
On+naiseus+huoleton+kun+hän
Saa+neutraalimman+elämän
10.07.2018 21:12
Jaahas,+täällä+se+ritari+veti+sitten+totaalisesti+maton+jalkojen+alta;+taidan+vielä+polttaa+kynttiläni+molemmista+päistä+jotta+voidaan+viedä+tuhkanikin+pesästä.+Mulla+on+meinaan+huomenna+Tinder-treffit;+vielä+semmoiset+että+nainen+otti+yhteyttä.+Meillä+on+aika+lailla+sama+elämäntilanne,+molemmat+tykätään+liikkua+luonnossa+ja+välimatkakin+on+inhimillinen.+Mitä+enemmän+on+kirjoiteltu+sitä+viehättävämmältä+kuva+näyttää.
Kyllähän+minä+sen+jo+aavistan+että+ei+tästä+alkuerästä+minulle+jatkopaikkaa+suoda;+joko+itse+jotenkin+hölmöilen+tai+sitten+ei+ole+sitä+kemiaa.+Kuitenkin+ihan+avoimin+mielin+olen+treffeille+lähdössä.+Eli+vastauksena+ritarilliseen+kysymykseesi,+esimerkiksi+minä.
10.07.2018 17:29
Silloin+kun+kävin+armeijan+niin+toisaalta+se+tuntui+kohtuuttomalta+mutta+se+oli+sellainen+porukkaa+yhdessäpitävä+liima.+Se+että+juostaan+pihakolmiota+kun+ei+marssiminen+joltakin+onnistunut+tuntui+vähän+typerältä+mutta+taas+kun+ilmoitettiin+että+huomenna+on+iltavapaa+tiedossa+kaikille+tuville+joissa+kaikki+osaavat+purkaa+ja+koota+rynnäkkökiväärin.+Sen+jälkeen+katsottiin+että+illalla+kaikki+olivat+treenaamassa.+(toki+tämä+ei+nyt+ihan+simputusta+ole+mutta+ajatus+sama)
Se+oli+myös+sitä+aikaa+jolloin+armeija+oli+käskyjaoltaan+hierarkisempi.+Silloin+mentiin+asemiin+ja+ylhäältä+tuli+selkeä+runko+jonka+mukaan+piti+toimia.+Ei+tarvinnut+ajatella+mitään.+Totteli+vaan.++Nyt+sodan+kuva+ja+toimintasysteemit+ovat+täysin+toiset.+Nykyään+vaan+annetaan+tehtävä+ja+resurssit+ja+suorittava+porras+saa+päättää+miten+tehtävän+suorittaa.+Siihen+toimintatapaan+kouluttaminen+ei+onnistu+enää+vanhanmallisella+johtamisella.+Toistojen+kautta+kuten+ennenkin+mutta+pitää+myös+osata
10.07.2018 17:06
Uskaltaisin;+tai+ei+nyt+varmaksi+voisi+sanoa+kun+en+ole+testannut.
Toki+sen+verran+vaatisi+ennakkoa+että+jollakin+tasolla+tietäisin+sen+toisen+miehen.+Ei+oikein+hehkuta+ajatus+että+näkee+toisen+kaverin+vasta+siellä+makuukammarissa.+Siinä+kun+joutuu+kättelemäänkin+kyljittäin+ettei+peitset+kolahda+yhteen.
Sitten+tietysti+sen+naisen+pitää+olla+aktiivinen+ja+vähän+kertoo+mitä+toivoo.+Muuten+siinä+käy+niin+että+nainen+vain+makaa+sängyllä+ja+miehet+katsovat+kuin+diesel-moottoria.+Jostakin+nakutus+kuuluu+mutta+mistähän+sitä+aloittaisi+vian+etsimisen.
Oikeastaan+se+toinen+mies+voi+olla+helpotus.+Siinä+kun+voi+aavistella+että+nainen+varmasti+tyydyttyy+kahden+kanssa+niin+ei+ole+suorituspaineita.+Siinä+kun+takaa+ohjastaa+ja+nainen+lipoo+toisen+tikkaria+niin+siinä+selän+päällä+me+miehet+voidaan+laatia+vaikka+vakioveikkausrivi.+
Eikä+siinä+nainen+huomaa+jos+alkaa+homma+tuntua+vähän+yliarvostetulta+ja+kietaisee+pyyhkeen+ympärilleen+ja+käy+katsomassa+kymppiuutiset.+Vaihdetaan+sitten+kaverin+kanssa+paikkoja+jos+haluaa+nähdä+Markkasen+NBA-matsin.
09.07.2018 16:54
Minulla+on+vähän+sellainen+aavistus+että+ylipainon+ongelmat+ovat+sen+verran+tuoreet+verrattuna+alkoholiin+että+se+ei+hetkessä+vaan+ihmisille+avaudu.+On+mennyt+sukupolvi+tai+parikin+kun+on+puhuttu+alkoholin+haitoista+ja+nyt+vasta+näkyy+muutos+käytöksessä.+Sama+tilanne+tupakassa.+Vähän+pelkään+että+taas+tarvitaan+se+yksi+sukupolvi+joka+ei+tilaansa+tajua+mutta+seuraava+sukupolvi+sitten+asiaan+havahtuu.
Sama+tilanne+tulee+varmaan+eteen+myös+istumisessa.+Kummassakin+tapauksessa,+kuin+myös+alkoholin+tapauksessa+ei+voi+ainakaan+tietämättömyydestä+puhua;+asenteista+kylläkin.
09.07.2018 10:51
En+kyllä+enää+nykypäivänä.+Mitä+tuossa+ympäristöä+olen+seuraillut+niin+kaiken+takana+tuntuu+olevan+patriarkaattinen+järjestelmä+poislukien+asiat+ja+tilanteet+jotka+ovat+hyviä,+posiivisia+ja+helposti+kannatettavia.+Niiden+ansioista+sitten+tappelevat+yksilöt+sukupuolesta+riippumatta+saadakseen+irtopisteitä+tulevaisuuteen.
Mitä+Mattiin+ja+Teppoon+tulee+niin+olisihan+se+vielä+hienoa+rakastua+niin+palavasti+että+voisi+laulaa+"mä+näitä+polkuja+tallaan".+Tosin+epäilen+että+kerran+kun+laulaa+"+missäs+sitä+ollaan+oltu"+niin+saakin+sitten+lauleskella+"+hänelle"+kunnes+katkeroituu+tarpeeksi+ja+vaihtaa+"kissankultaan"
09.07.2018 01:04
Jos+ihan+laajemmalla+näkökulmalla+aloittaa+niin+jos+ylipaino+maksaa+jotakin+yhteiskunnalle+niin+ei+tuo+alkoholilla+läträily+ilmaista+ole.+Professori+Jousilahden+vuoden+takainen+arvio+oli+että+haitta+olisi+noin+2+miljardia.+Tuotto+on+jäänyt+noin+1,4+miljardiin.+Lisäksi+läski+yleensä+aiheuttaa+haittaa+vain+kantajalleen+mutta+alkoholin+haitat+vaikuttavat+myös+läheisten+ja+ympäristön+elämään.
Toki+tämä+ei+erottele+sukupuolta.
Mitä+tuota+kaverippirin+touhuja+olen+seuraillut+niin+kyllä+alkoholin+käyttö+on+aika+minimaalliseksi+mennyt.+Yksi+iso+vaikuttava+tekijä+on+että+kavereissa+on+paljon+vuorotyöläisiä+ja+kun+harvakseen+on+vapaita+kokonaisia+viikonloppuja+niin+eipä+niitä+örveltämällä+haluta+pilata.+Lisäksi+aika+moni+on+siirtynyt+liikunnallisten+harrastusten+pariin+joten+sekin+syö+terävintä+ottoinnostusta.
Itse+olin+tuossa+keväällä+työterveystarkastuksessa+ja+siellä+kyseltiin+alkoholin+käytöstä.+Menin+sitten+vastaamaan+rehellisesti+että+kulutus+on+noin+neljä+olutta+parissa+kuukaudessa+niin+johan+lyötiin+uusi+lappu+eteen+jolla+kartoitettiin+tarkemmin+kuulunko+johonkin+riskiryhmään.+Kyllä+ainakin+meillä+työterveydessä+puutumiskynnys+on+matala.
Kyllähän+syyt+ja+syylliset+löytyy+sekä+läskistä+että+alkoholista+samasta+suunnasta.+Ei+taida+tilanteita+olla+jossa+aseella+uhaten+käsketään+syömään+sipsipussi+ja+Fazerin+sininen+tai+kallistamaan+pullo+Koskenkorvaa+kunhan+nuo+kyytipoikaoluet+on+alle+juotu.+Kyllä+molempiin+tapauksiin+löytyy+vaihtoehtoinen+tapa+käsitellä+henkilökohtaisia+ongelmia.
08.07.2018 22:34
En+kyllä+löytänyt+tuosta+jutusta+nyt+oikein+punaista+lankaa;+ainakaan+kun+sitä+peilaa+otsikkoon.
Jos+nyt+rivien+välistä+yrittää+tulkita+niin+jotakin+vastenmielistä+meissä+Suomalaisissa+miehissä+taitaa+olla+kun+jatkuvasti+kulee+negatiivisia+kommentteja+että+likaiset+sukat+eivät+osu+pyykkikoriin+mutta+se+on+ihasteltavaa+jos+Nigerialaismies+syö+kanan+sohvalla.
Itse+vain+päättelin+että+tämä+tekee+sen+seksin+paremmaksi+”Suomessa+on+ihan+hirveästi+puutteessa+riutuvia+keski-ikäisiä+mimmejä.+Kun+ikäiseni+nainen+haluaa+seksiä,+on+paljon+helpompi+iskeä+mustia+poikia.+Se+on+ihan+no+harm.+Otat+mitä+haluat,+ei+soitella+perään.”+Eli+jos+tätä+nyt+vähän+johdattelee+niin+ongelma+on+se+että+Suomalainen+mies+tarjoaa+vielä+sitä+kainalopaikkaakin.++
Toki+on+tämä+linjassa+sen+ylen+tutkimuksen+kanssa+joissa+suurin+ongelma+perheen+perustamisen+suhteen+on+miehillä+kumppanin+löytäminen+ja+naisilla+perheen+ja+työn+yhteensovittaminen;+naiset+ovat+tällä+tapaa+ongelman+ratkaisseet.
08.07.2018 16:16
Vähän+elämäntilanteesta+kiinni.+Kohta+alkaa+hillakausi+ja+sinne+lähdetään+kaveriporukalla.+Jos+olisi+kumppani+joka+haluaisi+myös+lähteä+poimimaan+niin+sitten+hänen+kanssaan;+ja+kavereiden+kanssa+uusi+reissu.+
Itse+suosin+kotimaan+matkailua+sillä+minusta+täällä+on+paljon+nähtävää.+Lisäksi+rahat+jäävät+tänne+kotimaahan.+Ei+toki+mitää+edukasta+lystiä.+Ehkä+unelmaloma+olisi+parin+viikon+reissu+ympäri+Suomen+ja+siinä+olisi+muutama+päivä+jolloin+kumppani+kävisi+itseään+kiinnostavissa+paikoissa+ja+itse+vaikka+tekisi+pieniä+vaelluksia.+Lomaa+loman+sisällä+ja+saa+sekä+aikaa+että+tilaa+omille+ajatuksilleen.
08.07.2018 14:52
"–+Tietoisesti+olen+poiminut+kelkkaani+kunnon+miehiä,+mutta+eipä+mielenkiinto+kauan+ole+kestänyt,+kommentoi+yksi+vastaajista."+Ehkä+nyt+luen+kuin+piru+raamattua+mutta+jotenkin+tuli+mieleen+että+onko+se+naisilla+yhtä+helppoa+kuin+minulle+puolukan+poiminta.+Haen+ämpärin+ja+saappaat/nainen+laittautuu,+lähden+autolla+tiettyyn+paikkaan+kangasmetsän+reunalle/+nainen+menee+taksilla+tiettyyn+yökerhoon,+parin+tunnin+päästä+minulla+on+ämpärillinen+puolukkaa/nainen+on+miehen+kainalossa,+ajan+kotiin+autolla/+nainen+kulkee+taksissa+meille+vai+teille+periaatteella.+Ainoa+isompi+ero+on+sitten+"saaliin"+perkaaminen.
"Niinpä,+kiltin+&+kunnollisen+miehen+ainoa+mahdollisuus+olisi+heittäytyä+rentuksi+narsistiksi+jos+aikoisi+saada+naisen+rakastumaan+itseensä+ja+sehän+ei+onnistu+jos+ei+ole+sopivaa+luonnetta."+
Eihän+nuo+mitään+ainoita+mahdollisuuksia+ole.+Itse+esimerkiksi+lasken+k&k+miehet+luokkaan+unelmakumppaneilta+vaikuttavat.+Supliikkimieheksi+pääsy+ei+nyt+hirveästi+vaadi.+Normaalit+keskustelulahjat+jossa+paino+on+kuuntelulla+ja+läsnäololla.+Onnistuu+minultakin+kunhan+tuo+alun+jännittäminen+ensin+poistuu.+Yleensä+liikun+värimailmassa+"jos+tummempaa+ei+ole+niin+musta+käy"+joten+sitä+hieman+miettisi+uudelta+kantilta+ja+löytäisi+totisuuden+ja+irvistyksen+väliltä+asetuksen+hymy+niin+pääsisi+jo+ulkonäköluokassa+pois+taviksista.+Tämä+yhdistettynä+puhelahjoihin+(sisäinen+kauneus)+niin+minähän+saattaisin+olla+jo+luokassa+hyvännäköiset.
Tostahan+tulee+jo+10+17+24+eli+päästään+lukuun+51+kun+rentut+ja+narsistit+pääsevät+hiukan+yli+40+prosenttiin.
08.07.2018 14:22
"yhdessäkin+tykätä".+Tuossapa+se+tuli.+Tietysti+myös+niinpäin+että+jos+rakkaalla+on+haave+niin+sitä+pitää+tukea+vaikka+se+ei+itseään+niin+hirveästi+kiinnosta
08.07.2018 13:22
Sanotaan+niin+että+minä+en+ole+huolissani+niinkään+ylipainosta+vaan+enemmän+viskeraalisesta+rasvasta+joka+kertyy+sisäelinten+ympärille.+Se+voi+olla+ongelma+myös+normipainoisilla+jos+elämäntavat+eivät+ole+kunnossa.
08.07.2018 01:31
180 / 204