Palstalla on aika paljon puheita tasoista pariutumisen yhteydessä, täällä arvellaan että ihmiset tekevät/teettävät tasonmäärityksen ennen suhteeseen menemistä.
Minun nuoruudessani ei ollut "tasokokeita", silti homma toimi. Luulen että tuolloin se tasonmittaus tehtiin tunteen perusteella.
Tunteiden rationalisointi on huono idea, siinä tunteista katoaa tunne. Miltä kuulostaisi ajatus siitä, että tutustuisitte ihmisiin tasoitta, ja antaisitte tunteen ratkaista?
Miten olisi rakkaus?
94
1044
Vastaukset
- Rakkaushukassa
Ajatuksena tavoittelemisen arvoista. Käytännössä näyttäisi olevan mahdotonta toteuttaa. Ei löydy samoin ajattelevia.
- Rakkaushukassa
Ehkä sitten ole väärässä paikassa väärään aikaan mutta näin ainakin minun kohdallani.
- tasotmääräänaisille
Poliisinpoika kirjoitti:
Onko tuo tosi?
Eiko nykyään enää rakastuta?Ei. Kaikille pariutuminen tuntuu olevan vain pintaa vai miksi sitten kaunis ja tavis nainen tavoittelee vain komeaa miestä? Eikö rumaa voi rakastaa? Jos pelattaisiin aidoilla tunteilla niin rumatkin pääsisivät suhteeseen. Koska ruma ei ole synonyymi huonolle luonteelle eikä päinvastoin komea tarkoita automaattisesti hyvää luonnetta.
Rakkaushukassa kirjoitti:
Ehkä sitten ole väärässä paikassa väärään aikaan mutta näin ainakin minun kohdallani.
Palstaa lukiessa huomaa että varsinkin miehet ovat hyvin "tasotietoisia", osallahan nikkikin kuvaa kommentoijan käsitystä omasta tasosta.
Ehkäpä nykyään pariutuminen vaatiikin hakeutumista sosiaalisiin yhteisöihin joissa ihmisiä voi kohdata ihmisinä?
Ei minua ainakaan kiinnostaisi alkaa käymään läpi jotakin nettiprofiileja ja yrittää etsiä sieltä tyyppiä josta löytyisi mulle vastinpari.- Rakkaushukassa
Onko sitten miehillä suurempi tarve tuoda esille tasoaan kuin naisilla.
Paljolti parit muodostuvat harrastus piireissä. Näin saman tasoiset löytävät toiset.
On paljon ihmisiä jotka viihtyvät yksinään ja näiden määrä tuntuisi lisääntyvät.
Puhumattomuus ja leikkiminen ihmisuhteilla on todella yleistä. Rakkaushukassa kirjoitti:
Onko sitten miehillä suurempi tarve tuoda esille tasoaan kuin naisilla.
Paljolti parit muodostuvat harrastus piireissä. Näin saman tasoiset löytävät toiset.
On paljon ihmisiä jotka viihtyvät yksinään ja näiden määrä tuntuisi lisääntyvät.
Puhumattomuus ja leikkiminen ihmisuhteilla on todella yleistä.Ehkä tasoajattelu on tyypillisempää miehille, mutta en kyllä muista törmänneeni sellaiseen oikeassa elämässä.
Harrastukset, työkuviot, kaveriporukat, mitä tahansa sosiaalista. Yksinäisyys ei edistä pariutumista.
Tasoteorioissa sivuutetaan täysin ihmisten luonne ja arvomaailma. Ei kukaan kuoreen rakastu.
- Rakkaushukassa
Ihmiset antavat itsestään vain tuon kuoren. Ei anneta mahdollisuutta tutustua syvemmälle.
Vähän kuin lukisi päivän juorulehtiä. Sitä tasoa on ihmissuhteet nykymaailmassa. Rakkaushukassa kirjoitti:
Ihmiset antavat itsestään vain tuon kuoren. Ei anneta mahdollisuutta tutustua syvemmälle.
Vähän kuin lukisi päivän juorulehtiä. Sitä tasoa on ihmissuhteet nykymaailmassa.Pitänee hakeutua sosiaalisiin yhteisöihin joissa kohtaa oikeasti ihmisiä.
- Rakkaushukassa
Poliisinpoika kirjoitti:
Pitänee hakeutua sosiaalisiin yhteisöihin joissa kohtaa oikeasti ihmisiä.
Olet oikeassa. Ei toteudu kuitenkaan minun kohdallani.
Oletko itse rakastunut? Rakkaushukassa kirjoitti:
Olet oikeassa. Ei toteudu kuitenkaan minun kohdallani.
Oletko itse rakastunut?Ei tässä iässä enää. Nuorena olin kyllä.
- Rakkaushukassa
Poliisinpoika kirjoitti:
Ei tässä iässä enää. Nuorena olin kyllä.
Ei kai rakastaminen katso ikää.
Rakkaushukassa kirjoitti:
Ei kai rakastaminen katso ikää.
Rakastuminen vaatii kyllä sen aallonpituudelle virittäytymistä.
Nuorempana siihen oli enemmän kaipuuta.
- kaisanoasaa
Palstalla on paljon rakkautta: peris rakastaa liljalaakson mielikuvitusotuksiaan, darkkis rakastaa Yussufia, LadyZorro rakastaa Heppamattilaa jne.
- lempeä_herätys
Poliisinpoika kirjoitti:
Ätmit rakastaa omia pippeleitään jne.
Kuka nyt ei omaa pippeliään rakastaisi?! :D
En rakasta Heppamattilaa, mutta kyllä siellä oli ihan mukavaa joskus asua. Kaunista maalaismaisemaa. Kuka siitä nyt ei tykkäis muka? :)
Vihreää, vehreää, peltoa ja järvimaisemaa...hevosia pellolla, lehmiä pellolla, lintujen laulua, kettuja jolkottelee pellolla jne jne...ihanaa suomen luontoa.LadyZorro kirjoitti:
En rakasta Heppamattilaa, mutta kyllä siellä oli ihan mukavaa joskus asua. Kaunista maalaismaisemaa. Kuka siitä nyt ei tykkäis muka? :)
Vihreää, vehreää, peltoa ja järvimaisemaa...hevosia pellolla, lehmiä pellolla, lintujen laulua, kettuja jolkottelee pellolla jne jne...ihanaa suomen luontoa.Ai se Orimattila juttu siis piti paikkansa? Olet asunnut siis Heppamattilassa?
Minkä ikäinen sä olet?
Poliisinpoika kirjoitti:
48, mutta olen kai ollut niin sinisilmäinen etten ole pohtinut tasoja.
Ei kai sellaista tarvi miettiä, mikä on jotenkin helppoa sivuuttaa. En minäkään ole osannut pariutumisessa ihmeesti tasoja miettiä. Taino sen verran kyllä, että jotenkin olen aina kokenut ettei julkkikset, rikkaat, uskovaiset, narkkarit, juopot, ääriajattelijat ja snobit ole mun kohderyhmää
Karkeesti heitettynä...LadyZorro kirjoitti:
Ei kai sellaista tarvi miettiä, mikä on jotenkin helppoa sivuuttaa. En minäkään ole osannut pariutumisessa ihmeesti tasoja miettiä. Taino sen verran kyllä, että jotenkin olen aina kokenut ettei julkkikset, rikkaat, uskovaiset, narkkarit, juopot, ääriajattelijat ja snobit ole mun kohderyhmää
Karkeesti heitettynä...Minä olen kai suvaitsevaisempi, sulkisin listaltasi vain juopot ja narkkarit. Ääriajattelu ja snobismi menettelisi tiettyyn pisteeseen asti..ne menettelisi jos olisi tilaa hengitellä.
Poliisinpoika kirjoitti:
Minä olen kai suvaitsevaisempi, sulkisin listaltasi vain juopot ja narkkarit. Ääriajattelu ja snobismi menettelisi tiettyyn pisteeseen asti..ne menettelisi jos olisi tilaa hengitellä.
Juu, nämä perustuu ajatukseen että heidän kanssaan voisi olla vaikeeta elää oman näköisesti.
Julkkis, on aina kyylätty ja sosialisoinnin kohde. Minä taas rakastan omaa rauhaa ja pieniä piirejä.
Rikas on monesti ollut kokemukseni mukaan varsin kova huomauttelemaan toisen varattomuudesta tai vähempivaraisuudesta. Enkä haluis olla suhteessa, jossa tuntisin olevani velkaa....
Uskovainen taas menis yli mun hilseen, kun itse en usko jumaliin. Hankalaa ja aivopesuja en sietäisi yhtään.
Narkkarit ja juopot, tarviiko ees perustella...mistään ei tuu mitään niiden kanssa.
Ääriajattelijat on raskaita tyyppejä..tiukoissa normeissa piehtaroivia ja suppea katseisia.
Snobit, ei sovi tavalliselle halpoja tuulipukuja harrastavalle naiselle, joka ei myöskään välitä etiketteilystä eikä tajua muodista hevonpeetä. :DLadyZorro kirjoitti:
Juu, nämä perustuu ajatukseen että heidän kanssaan voisi olla vaikeeta elää oman näköisesti.
Julkkis, on aina kyylätty ja sosialisoinnin kohde. Minä taas rakastan omaa rauhaa ja pieniä piirejä.
Rikas on monesti ollut kokemukseni mukaan varsin kova huomauttelemaan toisen varattomuudesta tai vähempivaraisuudesta. Enkä haluis olla suhteessa, jossa tuntisin olevani velkaa....
Uskovainen taas menis yli mun hilseen, kun itse en usko jumaliin. Hankalaa ja aivopesuja en sietäisi yhtään.
Narkkarit ja juopot, tarviiko ees perustella...mistään ei tuu mitään niiden kanssa.
Ääriajattelijat on raskaita tyyppejä..tiukoissa normeissa piehtaroivia ja suppea katseisia.
Snobit, ei sovi tavalliselle halpoja tuulipukuja harrastavalle naiselle, joka ei myöskään välitä etiketteilystä eikä tajua muodista hevonpeetä. :DMinua ei haittaisi kumppanin julkisuus jos se ei edellyttäisi multa mitään "akrobatiaa".
Rikkaus ei haittaisi yhtään, mulla on ollutkin sellaisia tuttavapiirissä.
Uskovista on kokemuksia, serkuistakin löytyy sellaisia. Osan kanssa voi olla oma itsensä, toki enin osa on vaikeita.
Narkkarit ja juopot...mahdottomia.
Ääriajattelu...kaikki naiset on sellaisia.
Snobit..olisitpa nähnyt exäni.Rehellisesti, kuinka todennäköistä olisi välttyä julkkiksen kanssa julkisuudelta? Hyvin vaikeaa.
Ei muakaan tuttavapiirissä eikä yhdessä hankitusta rikkaudesta varmaan olisi haittaa tai huomauttelemista...mutta kumppanin kanssa mun rahat mun sitä, mun tätä...helposti se olis sitä painostavaa eriarvoisessa asemassa olemista. Toki poikkeuksiakin ehkä löytyy...näkis vaan.
Uskovaisia kavereita mullakin on, mutta kokemukseni mukaan uskovaisen kanssa ennenpitkää tulee ristiriitoja suhteessa, jossa toinen turvaa jumalaan ja toinen itteensä.
Haha, just.
Naiset, äääääää. Eipäs. 😄
En halua nähdä, jos hän on snobi.LadyZorro kirjoitti:
Rehellisesti, kuinka todennäköistä olisi välttyä julkkiksen kanssa julkisuudelta? Hyvin vaikeaa.
Ei muakaan tuttavapiirissä eikä yhdessä hankitusta rikkaudesta varmaan olisi haittaa tai huomauttelemista...mutta kumppanin kanssa mun rahat mun sitä, mun tätä...helposti se olis sitä painostavaa eriarvoisessa asemassa olemista. Toki poikkeuksiakin ehkä löytyy...näkis vaan.
Uskovaisia kavereita mullakin on, mutta kokemukseni mukaan uskovaisen kanssa ennenpitkää tulee ristiriitoja suhteessa, jossa toinen turvaa jumalaan ja toinen itteensä.
Haha, just.
Naiset, äääääää. Eipäs. 😄
En halua nähdä, jos hän on snobi.Minä väitän että valtaosa julkkiksista pitää yksityiselämänsä siististi sivussa julkisesta elämästään. Lööppijulkkikset on ihan oma ihmisryhmänsä, ja yleensä ne on enemmän ns. turhia julkkiksia tai julkkiksia joilla on "todellavaikeeta".
Uskovaisista ehkä vähän siksi romanttinen kuva kun olin joskus ihastunut sellaiseen uskovaiseen nuoreen naiseen ja tunne oli selkeästi molemminpuolista. Mulla oli perhettä ja elämä vei eri paikkakunnalle, ei ollut mitenkään edes järkevää yrittää pidellä yhteyksiä.
Naiset on fundamentalisteja, tai ainakin suurin osa.Poliisinpoika kirjoitti:
48, mutta olen kai ollut niin sinisilmäinen etten ole pohtinut tasoja.
Viimeks sä olit mua vuoden vanhempi, mutta nyt oot vuoden nuorempi 🤔
Kai se sitten todellakin on niin, että miehet ikääntyessään nuorenevat..Wwuwuw kirjoitti:
Viimeks sä olit mua vuoden vanhempi, mutta nyt oot vuoden nuorempi 🤔
Kai se sitten todellakin on niin, että miehet ikääntyessään nuorenevat..Ei kyse ole ikääntymisestä, vaan olen tarkoituksella vältellyt kertomasta täsmällistä ikääni, ajatuksena että se vaikeuttaisi henkilöllisyyteni selvittämistä.
Voin nyt kuitenkin paljastaa, että olen 48, syntynyt helmikuussa 1970. Että silleen.Poliisinpoika kirjoitti:
Ei kyse ole ikääntymisestä, vaan olen tarkoituksella vältellyt kertomasta täsmällistä ikääni, ajatuksena että se vaikeuttaisi henkilöllisyyteni selvittämistä.
Voin nyt kuitenkin paljastaa, että olen 48, syntynyt helmikuussa 1970. Että silleen.Kakara.. 😊
Wwuwuw kirjoitti:
Kakara.. 😊
Iältäni olen kakara, mutta myös ulkonäöltäni nyt kun olen taas pitkästä aikaa normaalipainoinen.
Iäkseni arvioidaan 35-40, eli palstateorioiden valossa parhaat vuoteni ovat 10-15 vuoden päässä. Tietenkun edellyttäen että vanhenen jatkossa normaalia vauhtia.
- Pillujen--asiantuntija
Ei onnistu suomi naisilta. Ensin ulkonäkö ja kun miellyttää niin nainen ihan lööv komeeseen mieheen.
- 000
Onnistuuko sinulta?
.. Jeps.. Kuten Sanottu Kaikilla OtusLajeilla ja Niiden AlaLajeilla on Kaikilla OmanLaisensa "Rakkaus(kin)".. ;P
.. Harmi Vain, että Esim. IhmisApinojen AlaLajeja ei pysty Aina Tuosta vain Erottelemaan.. ;PKyllä se kävisi.
(könyää takaisin palstalle)
Miltä tuntuu olla rakastunut? Kuka muistaa?Kehtasitkin häippästä ykskaks palstalta. Sinun piti ennustaa rakkauselämääni, pohdin että taisi tulla liian vaikea tehtävä.
Olen rakastunut yli 600 kertaa (luvussa mukana myös eri asteiset ihastumiset). Sehän tuntuu euforiselta, mutta pitäisihän sinun tietää tuo.Poliisinpoika kirjoitti:
Kehtasitkin häippästä ykskaks palstalta. Sinun piti ennustaa rakkauselämääni, pohdin että taisi tulla liian vaikea tehtävä.
Olen rakastunut yli 600 kertaa (luvussa mukana myös eri asteiset ihastumiset). Sehän tuntuu euforiselta, mutta pitäisihän sinun tietää tuo.Eikö olisi saanut? :D Vastasin siellä siihen nyt, en livistänyt.
No kysyin varmistuakseni..
Öhöm..mitenkäs Pönttösen se pitäisi tietää heh. Voin olla nopea ihastumaan, mutta mitä sitten tapahtuu kun todella rakastuu? Sitä en välttämättä ole saanut koskaan tietää.
Sinun lukema on tosi tarkka.
Rakastumisessa on yksi paha paikka; ihmisen pitäisi yrittää pitää siinä määrin järkensä, että tajuaisi, rakastuuko rakastumisen tunteeseen vai itse ihmiseen. Moni sekaantuu viimeistään siinä.
Rakkauden kanssa ihmisestä voi tulla tunnenarkomaani.- riskibisnes
Minusta liian riskaabelia rakastumisen pohjalta tehdä suuria siirtoja. Ehkä ei pidä tehdä mitään, riippuen kuinka hyvin tunnet oman rakastumistaipumuksesi ja rakastumisen kohteesi.
- raekuuro
Poliisinpoika kirjoitti:
Kehtasitkin häippästä ykskaks palstalta. Sinun piti ennustaa rakkauselämääni, pohdin että taisi tulla liian vaikea tehtävä.
Olen rakastunut yli 600 kertaa (luvussa mukana myös eri asteiset ihastumiset). Sehän tuntuu euforiselta, mutta pitäisihän sinun tietää tuo.Eipähän tulisi turhan friikkiä ja ainutlaatuista olotilaa sinun rakkauden kohteenasi :)
riskibisnes kirjoitti:
Minusta liian riskaabelia rakastumisen pohjalta tehdä suuria siirtoja. Ehkä ei pidä tehdä mitään, riippuen kuinka hyvin tunnet oman rakastumistaipumuksesi ja rakastumisen kohteesi.
Esim. millaisia siirtoja? Ööhm, "tehdä mitään"?
Itse ihastun liian helposti, mutta siitä rakkauteen on pitkä matka...misspönttöuuni kirjoitti:
Eikö olisi saanut? :D Vastasin siellä siihen nyt, en livistänyt.
No kysyin varmistuakseni..
Öhöm..mitenkäs Pönttösen se pitäisi tietää heh. Voin olla nopea ihastumaan, mutta mitä sitten tapahtuu kun todella rakastuu? Sitä en välttämättä ole saanut koskaan tietää.
Sinun lukema on tosi tarkka.
Rakastumisessa on yksi paha paikka; ihmisen pitäisi yrittää pitää siinä määrin järkensä, että tajuaisi, rakastuuko rakastumisen tunteeseen vai itse ihmiseen. Moni sekaantuu viimeistään siinä.
Rakkauden kanssa ihmisestä voi tulla tunnenarkomaani.Livistäminen on sinun päätettävissäsi, jätit vain minut epätietoisuuteen. Siitä piikkini.
Arvioni on summittainen, todellisuudessa se voi olla tuplat ilmoittamastani. Ollut pitkä elämä..
Rakkautta ei kannata analysoida, jää pian elämä elämättä.raekuuro kirjoitti:
Eipähän tulisi turhan friikkiä ja ainutlaatuista olotilaa sinun rakkauden kohteenasi :)
Mutta eikö hänellekin voisi paukahtaa se yksi ja ainoa, joka sekoittaa maapallon navatkin paikoiltaan?
Ainakin minä haluaisin löytyy sellaisen ihmisen, jonka kanssa heti rävähtää tunne, että olen tullut kotiin. Silloin muu etsiminen loppuu. Se tunne ohjaa kaiken olennaisen suuntaa.raekuuro kirjoitti:
Eipähän tulisi turhan friikkiä ja ainutlaatuista olotilaa sinun rakkauden kohteenasi :)
Pönttö on vain ennustajaeukko.
Poliisinpoika kirjoitti:
Livistäminen on sinun päätettävissäsi, jätit vain minut epätietoisuuteen. Siitä piikkini.
Arvioni on summittainen, todellisuudessa se voi olla tuplat ilmoittamastani. Ollut pitkä elämä..
Rakkautta ei kannata analysoida, jää pian elämä elämättä."Rakkautta ei kannata analysoida, jää pian elämä elämättä."
On se joskus paikallaan ja kysyttäessä. Muutenhan kaikki muu aika meneekin sen havitteluun :)misspönttöuuni kirjoitti:
Mutta eikö hänellekin voisi paukahtaa se yksi ja ainoa, joka sekoittaa maapallon navatkin paikoiltaan?
Ainakin minä haluaisin löytyy sellaisen ihmisen, jonka kanssa heti rävähtää tunne, että olen tullut kotiin. Silloin muu etsiminen loppuu. Se tunne ohjaa kaiken olennaisen suuntaa."Mutta eikö hänellekin voisi paukahtaa se yksi ja ainoa, joka sekoittaa maapallon navatkin paikoiltaan?"
-Kröhöm...eikös sinun pitänyt olla se Ennustaja-Esmeralda?Poliisinpoika kirjoitti:
Pönttö on vain ennustajaeukko.
Peukku :D
(kiehuttaa sammakon kutua ja variksen luita oraakkelin padassaan)Poliisinpoika kirjoitti:
"Mutta eikö hänellekin voisi paukahtaa se yksi ja ainoa, joka sekoittaa maapallon navatkin paikoiltaan?"
-Kröhöm...eikös sinun pitänyt olla se Ennustaja-Esmeralda?Kaikki lauseeni ovat viittauksia tulevaan
(naurahdus)misspönttöuuni kirjoitti:
Kaikki lauseeni ovat viittauksia tulevaan
(naurahdus)Joo....luotan sinuun kuin peruskallioon.
Poliisinpoika kirjoitti:
Joo....luotan sinuun kuin peruskallioon.
Sinä et ehkä usko, mutta näen ilmeesi.
misspönttöuuni: "Miltä tuntuu olla rakastunut? Kuka muistaa?"
Minä olen kenties kolme kertaa rakastunut. Oireet ovat se, että ainakin viikko on pää aivan pyörällä. On avioliittohaaveita. On hirmuisen iloinen ja onnellinen. :) Elämä on ihanaa, jos tämä rakastuminen kestää kuukausia! :) :) :)misspönttöuuni kirjoitti:
Sinä et ehkä usko, mutta näen ilmeesi.
Kiitos kun mainitsit asiasta. Tablettini etukameran päältä lähti eilen iltasella teippi kun pelasin illalla pasianssia, ja unohdin laittaa uuden tilalle.
Nyt on taas "pimeätä", eli et voi enää nähdä ilmeitäni.Faith.Hope.Love kirjoitti:
misspönttöuuni: "Miltä tuntuu olla rakastunut? Kuka muistaa?"
Minä olen kenties kolme kertaa rakastunut. Oireet ovat se, että ainakin viikko on pää aivan pyörällä. On avioliittohaaveita. On hirmuisen iloinen ja onnellinen. :) Elämä on ihanaa, jos tämä rakastuminen kestää kuukausia! :) :) :)Ihana vastaus ja kannanotto, kiitos siitä! :D
Tuota voi varmasti jo sanoa ainakin rakkauden esiasteeksi. On sinua silleen "pyörryttänyt".
Siinä muuten voi unohtaa nukkua ja syödäkin jos oikein pahasti repsahtaa..
Kerran ihastuessani en saanut sitä ällömakeaa hymyä kahteen kuukauteen pärstältä pois. Oli tosi vaikeaa pitää naama peruslukemilla, ja vaikkei mitään seksiä oltu edes harrastettukaan, ystäväni sanoi nauraen, että "älä näytä noin saaneelta!" :D Tuskin olin kädestä kiinni pitänyt, mutta sellaistahan se on..misspönttöuuni kirjoitti:
Ihana vastaus ja kannanotto, kiitos siitä! :D
Tuota voi varmasti jo sanoa ainakin rakkauden esiasteeksi. On sinua silleen "pyörryttänyt".
Siinä muuten voi unohtaa nukkua ja syödäkin jos oikein pahasti repsahtaa..
Kerran ihastuessani en saanut sitä ällömakeaa hymyä kahteen kuukauteen pärstältä pois. Oli tosi vaikeaa pitää naama peruslukemilla, ja vaikkei mitään seksiä oltu edes harrastettukaan, ystäväni sanoi nauraen, että "älä näytä noin saaneelta!" :D Tuskin olin kädestä kiinni pitänyt, mutta sellaistahan se on..misspönttöuuni: "Kerran ihastuessani en saanut sitä ällömakeaa hymyä kahteen kuukauteen pärstältä pois."
Kiitos tuosta sai myös hyvänmielen! :) Tuo positiivisia muistoja mieleen! :) Montako kertaa sinä olet rakastunut tai suuresti ihastunut?Faith.Hope.Love kirjoitti:
misspönttöuuni: "Kerran ihastuessani en saanut sitä ällömakeaa hymyä kahteen kuukauteen pärstältä pois."
Kiitos tuosta sai myös hyvänmielen! :) Tuo positiivisia muistoja mieleen! :) Montako kertaa sinä olet rakastunut tai suuresti ihastunut?Ihastunut hilmuisesti, monta kertaa, nopeasti, mutta en tiedä, olenko koskaan oikeasti rakastunut. Rakastanut olen tietyllä tapaa arkisesti, MUTTA rakastunut niin, että maailma sekoaa, sitä en välttämättä ole koskaan.
Mitä pidän suht surullisena asiana.Poliisinpoika kirjoitti:
Kiitos kun mainitsit asiasta. Tablettini etukameran päältä lähti eilen iltasella teippi kun pelasin illalla pasianssia, ja unohdin laittaa uuden tilalle.
Nyt on taas "pimeätä", eli et voi enää nähdä ilmeitäni.Teippi pois..
misspönttöuuni kirjoitti:
Teippi pois..
Tiedätkö, mulla oli oikeasti tunne että joku tarkkailee minua.
No, ei se ole niin vakavaa kun se oli Pönttis.misspönttöuuni kirjoitti:
Ihastunut hilmuisesti, monta kertaa, nopeasti, mutta en tiedä, olenko koskaan oikeasti rakastunut. Rakastanut olen tietyllä tapaa arkisesti, MUTTA rakastunut niin, että maailma sekoaa, sitä en välttämättä ole koskaan.
Mitä pidän suht surullisena asiana.Jospa se Suuri Rakkaus tai Suuri Rakastuminen vielä odottaa? Elämä on aika pitkä, joten ne suurimmat tunteet voivat vielä olla edessä?
Poliisinpoika kirjoitti:
Tiedätkö, mulla oli oikeasti tunne että joku tarkkailee minua.
No, ei se ole niin vakavaa kun se oli Pönttis.Oli muuten ihan aiheellinen asia ottaa esiin,
pitäs panna vaikka purkka tuohon...
Ei tule ajatelleeksi. Voisihan siitä joku hakkeri kyttäillä ja yrittää tissilöitten välliin, hui, se olisi törkeää :0Faith.Hope.Love kirjoitti:
Jospa se Suuri Rakkaus tai Suuri Rakastuminen vielä odottaa? Elämä on aika pitkä, joten ne suurimmat tunteet voivat vielä olla edessä?
Toivottavasti? <3
Niinhän ne tuppaavat sanomaan, että sitten kun lopettaa etsimisen ja on vaan.misspönttöuuni kirjoitti:
Toivottavasti? <3
Niinhän ne tuppaavat sanomaan, että sitten kun lopettaa etsimisen ja on vaan.Onnea rakkaudessa! :)
Semmoinen voi vain tupsahtaa elämään. Itse ihastuin tammikuun lopussa 2016 lukion tokaluokkalaiseen tyttöön. Viikon olin pää täysin pyörällä. Kuvitelmissa olin jo häämatkalla ja naimissakin. Sitten tajusin, että meillä oli liian paljon ikäeroa. Hienoa oli se, että koska olin ihastunut häneen niin katselin häntä ihastunein silmin. Marraskuussa 2016 törmäsin häneen bussissa uudelleen ja katsoimme ihastuneesti molemmat toisiamme silmiin. Sillon hän oli jo lukion kolmannella ja jo 18-vuotias. Hänkin oli ihastunut, miksi hän lähestyi minua seuraavan kerran nähtyämme tarjoten puhelinnumeroaan. En ottanut sitä vastaan, sillä hänellä oli edessä maaliskuussa 2017 sillon ylioppilaskirjoitukset ja olin epävarma siitä, että halusinko suhteeseen. Annoin hänelle sähköpostiosoitteeni, mutta jostain syystä hän ei ottanut kohtaan yhteyttä ja en koskaan enää tainut nähdä häntä.
Tarinan opetus on se, että jossain bussissa voi törmätä johonkin, joka herättää halun häämatkalle ja muutamaan Tähtitorni nimiseen tornitaloon 14. kerrokseen avioliitossa. Tunteet oli, mutta ilmeisesti molemmat empivät omista syistään. Hänellä esteenä oli ehkä juuri alkavat ylioppilaskirjoitukset tai sitten minä kiireessä kirjoitin hänelle sähköpostiosoitteeni väärin. Rakkaus tai suuri ihastus voi siis tulla yllättäin kuin salama kirkkaalta taivaalta!misspönttöuuni kirjoitti:
Oli muuten ihan aiheellinen asia ottaa esiin,
pitäs panna vaikka purkka tuohon...
Ei tule ajatelleeksi. Voisihan siitä joku hakkeri kyttäillä ja yrittää tissilöitten välliin, hui, se olisi törkeää :0Minäkin olen pitänyt teippiä vaikkei mulla ole tissejäkään. Tämä kyberturvallisuusasiantuntija Jarno Limnéll sanoi jossakin haastattelussa että kannattaa pitää teippiä vaikka riski on aika pieni.
Poliisinpoika kirjoitti:
Minäkin olen pitänyt teippiä vaikkei mulla ole tissejäkään. Tämä kyberturvallisuusasiantuntija Jarno Limnéll sanoi jossakin haastattelussa että kannattaa pitää teippiä vaikka riski on aika pieni.
Joo ja Microsoftin pääjohtaja sanoi myös tekevänsä sen tempun heti aamulla ensimmäisenä.
Faith.Hope.Love kirjoitti:
Onnea rakkaudessa! :)
Semmoinen voi vain tupsahtaa elämään. Itse ihastuin tammikuun lopussa 2016 lukion tokaluokkalaiseen tyttöön. Viikon olin pää täysin pyörällä. Kuvitelmissa olin jo häämatkalla ja naimissakin. Sitten tajusin, että meillä oli liian paljon ikäeroa. Hienoa oli se, että koska olin ihastunut häneen niin katselin häntä ihastunein silmin. Marraskuussa 2016 törmäsin häneen bussissa uudelleen ja katsoimme ihastuneesti molemmat toisiamme silmiin. Sillon hän oli jo lukion kolmannella ja jo 18-vuotias. Hänkin oli ihastunut, miksi hän lähestyi minua seuraavan kerran nähtyämme tarjoten puhelinnumeroaan. En ottanut sitä vastaan, sillä hänellä oli edessä maaliskuussa 2017 sillon ylioppilaskirjoitukset ja olin epävarma siitä, että halusinko suhteeseen. Annoin hänelle sähköpostiosoitteeni, mutta jostain syystä hän ei ottanut kohtaan yhteyttä ja en koskaan enää tainut nähdä häntä.
Tarinan opetus on se, että jossain bussissa voi törmätä johonkin, joka herättää halun häämatkalle ja muutamaan Tähtitorni nimiseen tornitaloon 14. kerrokseen avioliitossa. Tunteet oli, mutta ilmeisesti molemmat empivät omista syistään. Hänellä esteenä oli ehkä juuri alkavat ylioppilaskirjoitukset tai sitten minä kiireessä kirjoitin hänelle sähköpostiosoitteeni väärin. Rakkaus tai suuri ihastus voi siis tulla yllättäin kuin salama kirkkaalta taivaalta!Kiitos! Kuin myös! :)
Minusta sie olet toiminut ihan fiksusti kun olet ajatellut vähän tytön ikää, ja mitä sillä oli meneillään... Noin niin kuin aikuisempana miehenä, etkä ole ruvennut sotkemaan etkä säätämään.
Pitäis unohtaa pakottavuus ja ottaa vaan rennosti, eikä edes ajatella. Jos alkaisi ajatella vasta sitten kun on alttarilla? :D
Kaikkea hyvää sinulle, järki päässä, mutta sydän ei jäässä <3misspönttöuuni kirjoitti:
Kiitos! Kuin myös! :)
Minusta sie olet toiminut ihan fiksusti kun olet ajatellut vähän tytön ikää, ja mitä sillä oli meneillään... Noin niin kuin aikuisempana miehenä, etkä ole ruvennut sotkemaan etkä säätämään.
Pitäis unohtaa pakottavuus ja ottaa vaan rennosti, eikä edes ajatella. Jos alkaisi ajatella vasta sitten kun on alttarilla? :D
Kaikkea hyvää sinulle, järki päässä, mutta sydän ei jäässä <3misspönttöuuni: "Pitäis unohtaa pakottavuus ja ottaa vaan rennosti, eikä edes ajatella. Jos alkaisi ajatella vasta sitten kun on alttarilla? :D"
Kyllä sitä ennen alttaria tulee rakkaudessa ajatella. Pitää löydää sellainen vastakkaisen sukupuolen henkilö, jota rakastaa ja jonka kanssa sopii yhteen. Riman voi asettaa samalla kertaa matalalle ja korkealle. Itse esimerkiksi vaadin amerikkalaiselta naiselta vain yhden asian, että hän on uskovainen. Toisaalta mieluummin olen kiinnostunut ehkä britistä, saksalaisesta ja tietenkin suomalaisesta naisesta. Britille asetan vaatimuksen akateeminen koulutus ja saksalaiselle luterilainen CDU:n jäsen. Amerikkalainen naisen ainut vaatimus on se, että hän on uskovainen, britin akateemisesti koulutettu ja saksalaisen luterialainen sopivan puolueen jäsen. Kenties suomalaisesta naisesta rima on korkeammalla ja tavallaan etsii uskovaista, akateemisesti koulutettu, luterilaista ja CDU:n suomalaisen sisarpuolueen KD:n äänestäjää. Sittenpä vaihtoehtoja ei enää niin paljon ole, sillä varsinkin tuo Kristillisdemokraattien äänestäjiä on vain muutama hassu prosentti suomalaisista. Uskovaisia, akateemisesti koulutettuja, luterilaisia on enemmän. Sinne altarille pääsemiseen minun pitäisi ajatelussa tyytyä vain uskovaiseen naiseen - niin maailmasta sellaisia olisi monen ikäisiä ehkä tarjolla enemmän, mutta jos rajaan monta määrettä yhteen niin silloin sitä kumppania ei välttämättä löydy.
Hyvää sunnuntaita tai viikkoja näin kesän helteitten väistyttyä!
Kukaan ei oikeasti katso mitään tasoja. Sellaiset kuvitelmat elävät vain palstoilla. Oikeassa elämässä se on sitten menoa eikä meininkiä.
Luulen, että myös syksyllä sekä marraskuun pimeydessä on mahdollista rakastua.Ensimmäisen ihastukseni koin ollessani 6, nainen oli 22 vuotias. Olen miettinut että vastapuoli ei tuntenut ainakaan romanttista rakkautta, jos nyt ensinkään mitään rakkautta.
Poliisinpoika kirjoitti:
Ensimmäisen ihastukseni koin ollessani 6, nainen oli 22 vuotias. Olen miettinut että vastapuoli ei tuntenut ainakaan romanttista rakkautta, jos nyt ensinkään mitään rakkautta.
No johan jottain. Hihi, sepä oli vain hauskan rehellistä se.., kas niin, nuorna se on vitsa väännettävä...sanoi ukkikin aikanaan.
Täytyy todeta (nauraa), että varhaisessa vaiheessa sinulla on tuo naissilmä kehittynyt, mutta heh, taitaa vaan sopia sulle.
Kuus vuotiaana...seppä ilmarinen.
Mä taisin kans ihastua alle kouluikäisenä perhepäivähoitopaikan poikaan. Mutta se juukeli ei antanut pussata vaikka kampesin sen nurkkaan!misspönttöuuni kirjoitti:
No johan jottain. Hihi, sepä oli vain hauskan rehellistä se.., kas niin, nuorna se on vitsa väännettävä...sanoi ukkikin aikanaan.
Täytyy todeta (nauraa), että varhaisessa vaiheessa sinulla on tuo naissilmä kehittynyt, mutta heh, taitaa vaan sopia sulle.
Kuus vuotiaana...seppä ilmarinen.
Mä taisin kans ihastua alle kouluikäisenä perhepäivähoitopaikan poikaan. Mutta se juukeli ei antanut pussata vaikka kampesin sen nurkkaan!Monet pojat on aika juroja lapsena. Minä olisin antanut pussata, jos siis oltais oltu saman ikäisiä. Sinun ollessasi perhepäivähoidossa mulla oli virityksiä jo vähän isompien tyttöjen kanssa, että sikäli vastaukseni oli vähän teoreettinen.
Poliisinpoika kirjoitti:
Monet pojat on aika juroja lapsena. Minä olisin antanut pussata, jos siis oltais oltu saman ikäisiä. Sinun ollessasi perhepäivähoidossa mulla oli virityksiä jo vähän isompien tyttöjen kanssa, että sikäli vastaukseni oli vähän teoreettinen.
Joo, huomasin, olin jo sillon kova halimaan & pusimaan, mutta sen ikäisenä poika ajatteli liikaa "tyttöbakteereja" ja taisi olla niin, että mottasi minua :D
Niin, sinä olet todennäköisesti ollut silloin 16 v. : )
Tuossa vaiheessa ikäerot näyttävät huisilta, mutta eipä enää 38, 48, 58, 68.misspönttöuuni kirjoitti:
Joo, huomasin, olin jo sillon kova halimaan & pusimaan, mutta sen ikäisenä poika ajatteli liikaa "tyttöbakteereja" ja taisi olla niin, että mottasi minua :D
Tuossa vaiheessa ikäerot näyttävät huisilta, mutta eipä enää 38, 48, 58, 68.Jep, ikäerot alkavat muuttumaan ainakin prosentteina verrattuna pienemmiksi.
Toivottavasti sekin poika pääsi eroon tyttöbakteerikammostaan, eikä ole täällä yhtenä "inceleistä".Poliisinpoika kirjoitti:
Jep, ikäerot alkavat muuttumaan ainakin prosentteina verrattuna pienemmiksi.
Toivottavasti sekin poika pääsi eroon tyttöbakteerikammostaan, eikä ole täällä yhtenä "inceleistä".Joo, hän taitaa olla nyt kolmen lapsosen isukki & aviomies, ja aikanaan muuttuikin naisrintamalla väliin jo liiankin huliviliksi.
Voi kehveli, minnekäs minun yöuneni ovat nyt luistelleet...nukuin aamulla liian pitkään.misspönttöuuni kirjoitti:
Joo, hän taitaa olla nyt kolmen lapsosen isukki & aviomies, ja aikanaan muuttuikin naisrintamalla väliin jo liiankin huliviliksi.
Voi kehveli, minnekäs minun yöuneni ovat nyt luistelleet...nukuin aamulla liian pitkään.Jos sinua ei nukuta ja juttu luistaa, niin voidaanhan me tässä hetki notkua.
No, ihan hyvä että pääsi tyttöbakteerikammostaan, incelinäkään ei ole varmasti kivaa.- hdgiudtttr
misspönttöuuni kirjoitti:
Tuossa vaiheessa ikäerot näyttävät huisilta, mutta eipä enää 38, 48, 58, 68.Minullakin oli hoitopaikassa tuollainen poika. En kylläkään pusinut sitä enkä muutakaan erityisen sukupuolista ihastusta häntä kohtaan kokenut. Hän oli vain yksinkertaisesti minun oma ihminen, johon suhtauduin varsin omistavasti. Hän kärsivällisesti toteutti milloin mitäkin virkaa leikeissäni, ja joskus jouduin leikkimään kiitokseksi jotain sotajuttuja hänen kanssaan. Luultavasti olin se dominoivampi osapuoli siinä suhteessa.
- Yh35N
Kylhän se on koettu, rakkaus ensisilmäyksestä. Tosin tätä "ensi tapaamista" ennen tuli oltua kirjekaverina 3kk. Vähän kuin päiväkirjan kanssa juttelisi. Rakastui ns.kaksoisliekkiin. Ensi tapaamisesta 3kk häihin. 2lasta. Sitten homma kariutui. Miehestä tuli juoppo ja nisti joka ei enää ymmärtänyt sanoja: rakkaus tai perhe. 7v karahti kiville. Siinä tasoilla ei ollu ei ollut mitään merkitystä paitsi lopussa. Yhä toivon menestystä hänelle vaikkei maailma ollut meitä varten. Nyt olen varovaisempi rakkauden suhteen.
Olisihan se toki jotakin mutta vähän alkaa tuntua siltä että minulle aikanaan korvamekitty määrä rakkautta parisuhteisiin on jo käytetty. Sen verran vahvasti tuo tunne ja varsinkin tunteiden kohteet ovat minua kierrelleet.
Voi tietysti olla että katson mailmaa vähän taittovikaisena mutta kyllä minä tasoja vieläkin havaitsen. Mitä työelämää olen seuraillut ja kuullut niin aika monessa on vielä vallalla jako esimerkiksi toimihenkilöiden ja työntekijöiden kesken. En puhu nyt pelkästään organisaatiokaaviona vaan henkisenä asiana kuten siinä että toimihenkilöt ja työntekijät ovat omissa taukopaikoissaan. Tässä kun mietin omaa työhistoriaa niin kaikki pariskunnat,, kahta lukuunottamatta, jotka ovat olleet samassa työpaikassa ovat organisaatiossa sijoittuneet samalle tasolle tai mies on ylempänä.
Harrastukset varmasti tasoittavat noita tasoja ja lokeroita. Salilla 10-kilon käsipaino painaa saman verran nostaa sen minkä tason ihminen tahansa. Toki se miten painavalta se tuntuu on eri asia.
Kyllähän siihen itsekkin syyllistyisi helposti jos kapakoissa tai yökerhoissa pyörisi. Kyllähän yksi kriteeri illanviettopaikaksi on se millaista perukkaa siellä käy."Tunteiden rationalisointi on huono idea, siinä tunteista katoaa tunne. Miltä kuulostaisi ajatus siitä, että tutustuisitte ihmisiin tasoitta, ja antaisitte tunteen ratkaista?"
Poikkeukselisesti en lukenut ketjua, pitää joutua.
Rationalisointi ei ole niinkään huono juttu; siinähän vain selvennetään omia toiveita, haluja, näkemyskiäs jne.. Ei mennä suden suuhun eikä itse käyttäydytä suden tavoin.
Mun mielestä rationalisointi ei tarkoita suoraan mitään "tasoajattelua". Tosin määritellään siinäkin asioita; kielteisiä ja myönteisiä, puntaroidaan jne, mutta ei se tee kenestäkään tasokkaampaa tai sen vähäisempää. Eikä se ennenkaikkea tee mitään varmuutta tulevaisuudesta.
Tämä on nimittäin muuttuva tekijä. Ns taso muuttuu aina. Ihminen ei ehkei ole täysin aluksi sitä mitä haluaisi, mutta ajan mittaan ne ominaisuudet tulevat selvemmin esille; ja tekee joko haluttavammaksi tai sitten vielä vähemmän haluttavaksi.
Tunteet: ihastumista tai jotain muuta vaaditaan aina, että suhde voi syntyä. Mutta se voi myös kehittyä. Rakkauteen uskon vasta sitten kun ollaan kiinnytty toiseen riittävästi, tarkoittaen sitouduttu tunteeseen, yhteenkuuluvuuteeen (joskus ilman rajoja) ja halua olla yhdessä. Painottaisiin sanaa halu.
Sulla on aina mielenkiintoisia aloituksia. Palaan ehkä illalla, jos aikaa jää.
Nyt menen ihmettelemäään ähisevää tikkaa bitumikatolla. Oon varma että niitä oli äsken kaks. Ehkä se/ne jäi valokatteen reunasaumaan kiiinni tai jotain."Rationalisointi ei ole niinkään huono juttu; siinähän vain selvennetään omia toiveita, haluja, näkemyskiäs jne.. Ei mennä suden suuhun eikä itse käyttäydytä suden tavoin.
Mun mielestä rationalisointi ei tarkoita suoraan mitään "tasoajattelua". Tosin määritellään siinäkin asioita; kielteisiä ja myönteisiä, puntaroidaan jne, mutta ei se tee kenestäkään tasokkaampaa tai sen vähäisempää. Eikä se ennenkaikkea tee mitään varmuutta tulevaisuudesta."
Asiaa voi pyöritellä monesta kulmasta, ihan loputtomasti. Moni keskustelija kritisoi minua palstalla ehdottomuudesta jolla pidän kiinni "näkemyksistäni", mutta jos ollaan täsmällisiä siitä mistä olen ehdoton, niin pidän loppuun asti kiinni avauksessani esittämistä näkökulmista.
Tässäkin tapauksessa pitäydyn siinä väitteessäni että pariutumisen suurimpia hidasteita on se, etteivät ihmiset kohtaa toisiaan aidosti vaan parinvalintaa tehdään kriteerien perusteella. Onko tuo tunteiden rationalisointia, vai tunteiden sivuuttamista rationaalisen ajattelun keinoin? Ehkäpä kyse on jälkimmäisestä, eli tunteiden sivuuttamisesta rationaalisen ajattelun keinoin.
Syy miksi pidän yleensä kiinni avauksessani esittämissä näkökulmista, on se, että avauksen on tarkoitus ohjata keskustelua sellaiselle alueelle josta haluaisin käydä keskustelua. Mikäli annan keskustelijoiden vetää vessanpöntöstä alas sen näkökulman josta haluan käydä keskustelua, minä voisin ihan hyvin mennä baariin päiväkaljalle.
Heh, pertsalla näyttää olevan taas hurmausvaihde päällä. Toivottavasti tuo kestää nyt jonkin aikaa.
Jahaa, Harmis tuli taas tutkimaan kirjoittelemisiani.
Ainahan keeskusteluihin saa osallistua ja tuoda omaa näkökulmaa.Poliisinpoika kirjoitti:
Jahaa, Harmis tuli taas tutkimaan kirjoittelemisiani.
Ainahan keeskusteluihin saa osallistua ja tuoda omaa näkökulmaa.Joo, näytti olevan mielenkiiintoisimmat otsikot nämä sun ja näyttää juttu luistaneen. Ei siinä, pidä toi kun sinähän olen vallan mukava mies niin halutessasi mutta älä nyt ainakaan pönttistä enää pilven reunalta pudota toistamiseen kun hän saattaa ottaa aika raskaasti aika vähästkin sitten jos menee sukset ristiin. Vittuile välistä vaikka mulle jos tuntuu että jollekin pitää, minä en ota sitä kuitenkaan kovin henkilökohtaisesti vaan ennemminkin palstaan kuuluvana asiana.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, näytti olevan mielenkiiintoisimmat otsikot nämä sun ja näyttää juttu luistaneen. Ei siinä, pidä toi kun sinähän olen vallan mukava mies niin halutessasi mutta älä nyt ainakaan pönttistä enää pilven reunalta pudota toistamiseen kun hän saattaa ottaa aika raskaasti aika vähästkin sitten jos menee sukset ristiin. Vittuile välistä vaikka mulle jos tuntuu että jollekin pitää, minä en ota sitä kuitenkaan kovin henkilökohtaisesti vaan ennemminkin palstaan kuuluvana asiana.
Kyllähän sinun pitäisi minua huomattavasti kokeneempana palstaveteraanina tietää otsikoiden merkitys. Huomiotahan niillä vain haetaan ja toivotaan että itse aihekin kiinnostaisi.
Minä en jaksa palstaromantikkojen tai palstapuritanistien länkytyksiä, ja huomaan että edustamani "objektiivinen rakkaudentutkimus" on eräällä tapaa marginaalisuuntaus, mutta enhän minä jaksa kirjoitella diipadaapaa muita miellyttääkseni. Yritän olla uskollinen lähinnä itselleni.
Pönttis tuskin on kohonnut mihinkään tai olisi putoamassa mistään. Pönttis tietää minut, ja pysyttelee pois ketjuistani jos juttuni eivät miellytä- tahdonvaroittaa
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, näytti olevan mielenkiiintoisimmat otsikot nämä sun ja näyttää juttu luistaneen. Ei siinä, pidä toi kun sinähän olen vallan mukava mies niin halutessasi mutta älä nyt ainakaan pönttistä enää pilven reunalta pudota toistamiseen kun hän saattaa ottaa aika raskaasti aika vähästkin sitten jos menee sukset ristiin. Vittuile välistä vaikka mulle jos tuntuu että jollekin pitää, minä en ota sitä kuitenkaan kovin henkilökohtaisesti vaan ennemminkin palstaan kuuluvana asiana.
Varoittaisin pönttisneitiä samasta, koska viimeksi ananas antoi kylmää kyytiä sivustakatsojankin silmin. Mikäpä estäisi tekemästä taas samaa? Naiset unohtavat liian nopeasti ja kärsivät taas. Ananaksen tuuli on ailahtelevaista.
Poliisinpoika kirjoitti:
Kyllähän sinun pitäisi minua huomattavasti kokeneempana palstaveteraanina tietää otsikoiden merkitys. Huomiotahan niillä vain haetaan ja toivotaan että itse aihekin kiinnostaisi.
Minä en jaksa palstaromantikkojen tai palstapuritanistien länkytyksiä, ja huomaan että edustamani "objektiivinen rakkaudentutkimus" on eräällä tapaa marginaalisuuntaus, mutta enhän minä jaksa kirjoitella diipadaapaa muita miellyttääkseni. Yritän olla uskollinen lähinnä itselleni.
Pönttis tuskin on kohonnut mihinkään tai olisi putoamassa mistään. Pönttis tietää minut, ja pysyttelee pois ketjuistani jos juttuni eivät miellytäTiedän toki joo, hyvä otsikko vetää lukijoita & kommentteja.
Mutta siis itse asiaan joo, sinällään avaus itsessään hieman jopa yllättävä sinun tekemäksi, pelkän otsikon perusteella olisi voinut veikata vaikka dissidentitn avaukseksi ja laittoi vähän epäilemään että onko tässä nyt joku jippo takana? Ja pönttiksestä tosiaan olen vähän huolissani kun elää niin vahvasti tunteella näitä ja sittenj kun taas tiedän teidän "kokeneiden" parisuhdepavarottien olevan aika onnnettomia tunneälykkyyden saralla, ette välttämättä ymmärrä miten pahoin voitte loukata herkkäää tunnenaista kuvitellessanne että vain vitsailette niin tähän kohtaan minusta hyvä muistuttaa sinua(kin) että pientä rajaa ehkä joidenkin kohdalla viisainta laittaa juttuihin jos tölvimään alkaa.Harmaaritari kirjoitti:
Tiedän toki joo, hyvä otsikko vetää lukijoita & kommentteja.
Mutta siis itse asiaan joo, sinällään avaus itsessään hieman jopa yllättävä sinun tekemäksi, pelkän otsikon perusteella olisi voinut veikata vaikka dissidentitn avaukseksi ja laittoi vähän epäilemään että onko tässä nyt joku jippo takana? Ja pönttiksestä tosiaan olen vähän huolissani kun elää niin vahvasti tunteella näitä ja sittenj kun taas tiedän teidän "kokeneiden" parisuhdepavarottien olevan aika onnnettomia tunneälykkyyden saralla, ette välttämättä ymmärrä miten pahoin voitte loukata herkkäää tunnenaista kuvitellessanne että vain vitsailette niin tähän kohtaan minusta hyvä muistuttaa sinua(kin) että pientä rajaa ehkä joidenkin kohdalla viisainta laittaa juttuihin jos tölvimään alkaa.Mietin itsekin onko otsikko liian imelä, mutta toisaalta itse aloitus on sitten mielestäni asiaa ja voin seistä ajatusteni takana.
Mielestäni tätä ei ole hirveästi käsitelty ihan subjektiivisten rakkauskokemusten kautta, vaan enempi kyökkipsykologiaa soveltamalla selitetty erilaisia kiintymyssuhdeteorioita. Kyökkipsykologian heikkous on aina siinä, että psykologia leimaa herkästi ihmisten tuntemukset ja sitten niille haetaan syitä.Poliisinpoika kirjoitti:
Mietin itsekin onko otsikko liian imelä, mutta toisaalta itse aloitus on sitten mielestäni asiaa ja voin seistä ajatusteni takana.
Mielestäni tätä ei ole hirveästi käsitelty ihan subjektiivisten rakkauskokemusten kautta, vaan enempi kyökkipsykologiaa soveltamalla selitetty erilaisia kiintymyssuhdeteorioita. Kyökkipsykologian heikkous on aina siinä, että psykologia leimaa herkästi ihmisten tuntemukset ja sitten niille haetaan syitä.Joo, onhan se aika imelä. Mutta joo, viimeyönä juttelin yhden, tai oikeastaan kahden, naisen kanssa joita ei ehkä muuten olisi ajatellut potentiaalisena kumppanina ihan jo elämäntilanteiden erilaisuuden vuoksi mutta niiden kanssa oli kiva jutella, olisin voinut antaa rakkaudelle mahdollisuuden sen toisen kanssa ehdottomasti mutta mullakin oli kaveri matkassa ja meidän piti poistua sieltä- Jäi kuitenkin hyvä henkinen fiilis niistä naisista ja heillekin vissiin meistä, ei siis kaiken aina tarvitse olla pelkkää seksiä ja panemista niin kuin te palstan pervot tunnutte aina kuvittelevan.
Harmaaritari kirjoitti:
Joo, onhan se aika imelä. Mutta joo, viimeyönä juttelin yhden, tai oikeastaan kahden, naisen kanssa joita ei ehkä muuten olisi ajatellut potentiaalisena kumppanina ihan jo elämäntilanteiden erilaisuuden vuoksi mutta niiden kanssa oli kiva jutella, olisin voinut antaa rakkaudelle mahdollisuuden sen toisen kanssa ehdottomasti mutta mullakin oli kaveri matkassa ja meidän piti poistua sieltä- Jäi kuitenkin hyvä henkinen fiilis niistä naisista ja heillekin vissiin meistä, ei siis kaiken aina tarvitse olla pelkkää seksiä ja panemista niin kuin te palstan pervot tunnutte aina kuvittelevan.
Otsikko on tarkoitushakuinen, mutta alustus aiheeseen onkin jo hyvin neutraali. Tää oli vähän sellainen klikkiotsikko, tarkoitus oli saada lukijat klikkaamaan avaukseni luettavakseen.
Onhan tässä sinun asenteissa tapahtunut suuri muutos parin vuoden takaiseen. Palstalle tullessani olit oikein änkyrä vanhapoika joka vain vittuili naisille, ja naiset antoivat takaisin. Taisit olla ihan top 3 vihatuimpien palstamiesten joukossa, ja kuuluit tavallaan joukkoon ätmit ja muut naisvihaajat.
Nyt sinä olet pyrkinyt profiloimaan itsesi sinne tasokkaiden ja naismarkkinoilla menestyvien miesten kastiin. Sanoisin että tuo on hyvä suuntaus, kyllä elämä naisten kanssa on kivempaa kuin ilman niitä. Jos sinulla on livessä naiskontakteja, niin eikun juttelemaan ja tutustumaan. Yxkax huomaat että sulla on jo vakituinen iltakahviseuralainen ja juttu luistaa.
Naiset on ihan yhtä yksinkertaisia otuksia kuin miehetkin, hymyt ja viipyilevät katseet osoittavat että pinnan alla kehittyy inhimillistä lämpöä joka odottaa että sitä käytetään vaikkapa hellittelyyn.Poliisinpoika kirjoitti:
Otsikko on tarkoitushakuinen, mutta alustus aiheeseen onkin jo hyvin neutraali. Tää oli vähän sellainen klikkiotsikko, tarkoitus oli saada lukijat klikkaamaan avaukseni luettavakseen.
Onhan tässä sinun asenteissa tapahtunut suuri muutos parin vuoden takaiseen. Palstalle tullessani olit oikein änkyrä vanhapoika joka vain vittuili naisille, ja naiset antoivat takaisin. Taisit olla ihan top 3 vihatuimpien palstamiesten joukossa, ja kuuluit tavallaan joukkoon ätmit ja muut naisvihaajat.
Nyt sinä olet pyrkinyt profiloimaan itsesi sinne tasokkaiden ja naismarkkinoilla menestyvien miesten kastiin. Sanoisin että tuo on hyvä suuntaus, kyllä elämä naisten kanssa on kivempaa kuin ilman niitä. Jos sinulla on livessä naiskontakteja, niin eikun juttelemaan ja tutustumaan. Yxkax huomaat että sulla on jo vakituinen iltakahviseuralainen ja juttu luistaa.
Naiset on ihan yhtä yksinkertaisia otuksia kuin miehetkin, hymyt ja viipyilevät katseet osoittavat että pinnan alla kehittyy inhimillistä lämpöä joka odottaa että sitä käytetään vaikkapa hellittelyyn.Kateelliset on saattaneet yrittää leimata ätmiksi, itse en ole koskaan väittänyt olevani. Viha taas on enimmäkseen johtunut siitä että olen aina oikeassa, se on aika raivostuttavaa naisista usein.
En minä mitään pyri, olen mitä olen niin kuin olen aina ennenkin ollut, kieltämättä olen nykyään ehkä ystävällisempi naisia kohtaan mutta se jhohtuu siitä että ne joutuivat olemaan ensin tai ainakin osa niistä, se tietysti hieman vaikuttaa siihen mitä minulta saa.Harmaaritari kirjoitti:
Kateelliset on saattaneet yrittää leimata ätmiksi, itse en ole koskaan väittänyt olevani. Viha taas on enimmäkseen johtunut siitä että olen aina oikeassa, se on aika raivostuttavaa naisista usein.
En minä mitään pyri, olen mitä olen niin kuin olen aina ennenkin ollut, kieltämättä olen nykyään ehkä ystävällisempi naisia kohtaan mutta se jhohtuu siitä että ne joutuivat olemaan ensin tai ainakin osa niistä, se tietysti hieman vaikuttaa siihen mitä minulta saa.Minähän en ollut ennen palstailuani koskaan kuullutkaan mistään tasoteorioista (en tosin ole edelleenkään törmännyt siihen muualla kuin täällä), joten olin todella kummissani niistä jutuista. Ensimmäinen keskusteluketju johon osallistuin "tunteella", oli ketju jossa palstapojat kehuivat thainaisia ja haukkuivat suomalaisia.
Sellaista naisvihamielisyyttä oli ilmassa aika reilusti. En minä siinä tohinassa kyennyt analysoimaan mitä kukakin oli, minä näin vain naiset vs. palstapojat asetelman. Palstapojat olivat isolta osin atm-alkuisia nikkejä, mutta samaa virttähän te muutkin veisasitte.
Mulle on jäänyt sellainen kutina, että nämä atm-alkuiset nimimerkit ja oman tason alhaiseksi kehuminen alkoivat saada negatiivista kaikua vasta siinä vaiheessa kun minä aloin tekemään aloituksia jossa kyseenalaistin alhaisella tasolla brassailun.Poliisinpoika kirjoitti:
Minähän en ollut ennen palstailuani koskaan kuullutkaan mistään tasoteorioista (en tosin ole edelleenkään törmännyt siihen muualla kuin täällä), joten olin todella kummissani niistä jutuista. Ensimmäinen keskusteluketju johon osallistuin "tunteella", oli ketju jossa palstapojat kehuivat thainaisia ja haukkuivat suomalaisia.
Sellaista naisvihamielisyyttä oli ilmassa aika reilusti. En minä siinä tohinassa kyennyt analysoimaan mitä kukakin oli, minä näin vain naiset vs. palstapojat asetelman. Palstapojat olivat isolta osin atm-alkuisia nikkejä, mutta samaa virttähän te muutkin veisasitte.
Mulle on jäänyt sellainen kutina, että nämä atm-alkuiset nimimerkit ja oman tason alhaiseksi kehuminen alkoivat saada negatiivista kaikua vasta siinä vaiheessa kun minä aloin tekemään aloituksia jossa kyseenalaistin alhaisella tasolla brassailun.Niin mutta onhan thainaisten ja suominaisten erot niin silmiinpistävän kiistattomia tosiasioita että suotta siinä olet tunteillut.
No nyt kyllä näet oman merkitysksesi turhan suurena, atm-alkuisia vaan on jäänyt pois mutta tuskin siihen kukaan yksittäinen kirjoittaja juurikaan on vaikuttanut.Harmaaritari kirjoitti:
Niin mutta onhan thainaisten ja suominaisten erot niin silmiinpistävän kiistattomia tosiasioita että suotta siinä olet tunteillut.
No nyt kyllä näet oman merkitysksesi turhan suurena, atm-alkuisia vaan on jäänyt pois mutta tuskin siihen kukaan yksittäinen kirjoittaja juurikaan on vaikuttanut.Moni ätmihän arvostelee niitä muutamaa sataa keski-ikäistä naista jotka ovat hakeneet afrikkalaisen miehen, mutta kehuvat estoitta thainaisia joita on varmasti monikymmenkertainen määrä. Molemmilla lienee oikeus hakea onneaan mistä sitä on saatavissa.
Vaikea sanoa mikä minun osuuteni atm-alkuisten nikkien palstapakoon on, ehkä liioittelen sitä hivenen. Olen kuitenkin pistänyt merkille että atm-alkuiset kirjoittelijat kiukuttelivat aikoinaan minulle kaikkein eniten. Atm32 taitaa vieläkin olla palstan ahkerin minua puskista haukkuva kommentoija.
Tasollahan kuvataan lähinnä ulkonäköä näissä keskusteluissa..
Ihmisen voi jakaa ulkonäön perusteella:
-Komea=ytm
-Keskiverto=ktm
-Ruma=atm
**Toki pidetään mielessä, että ihmisen tasokkuus naismarkkinoilla ei ole koskaan pelkkä ulkonökö, vaan siihen liittyy paljon muitakin ominaisuuksia varakkuudesta lähtien.
, mutta deittipalstoilla sen tason voi määritellä kärjistetysti pelkän kuvan perusteella, koska niin se nyt vaan siellä menee.
-->Esim. Nettitreffeillä kun ihmisestä ei ole tarjolla mitään muuta sun näytöllä kuin se kuva, niin sä teet automaattisesti ne valinnat vain ja ainostaan sen kuvan perusteella.
Normaalielämässä sitä tasonmittausta ei tehdä vastaavalla tavalla pelkän naaman perusteella, vaan silloin keskeiseksi tekijäksi nouseekin sosiaaliset taidot, mutta toki se ulkoinen tasokkuus merkitsee sielläkin.
---> Rumien ihmisten ainoa oljenkorsi näin ollen jääkin tuonne arkielämän puolelle ja toivoa, että siellä kohtaisi jonkun, joka näkisi sinussa jotain hyvääkin..Joku jonka kanssa olet tekemisissä enemmän ja näin ollen tutustuminen kävisi sitä kautta.
---->Poliisinpojan muoruudessa ei vielä ollut nettitreffejä ja silloin rumillakin ihmisillä oli paremmat saumat pariutumiseen, koska kontaktit otettiin lähinnä face to face..
Tässä mielessä nyt kun kontaktit solmitaan yhä enenevissä määrin netin kautta, niin homma onkin muuttunut hyvin pinnalliseksi.Hyvä kommentti, paljon asiaa.
Sen verran kuitenkin kommentoin tuota, että uskoisin valtaosan suhteista syntyvän edelleen perinteisten sosiaalisten kontaktien kautta.
En usko olevani väärässä jos sanon että pariutumusongelma koskettaa ihmisiä joilta nuo reaalielämän sosiaaliset verkostot puuttuvat. Toki tuo ryhmä jolta puuttuu sosiaaliset verkostot on kasvanut jo huolestuttavan suureksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343895Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462527Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401790Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061654
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e471469Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161469Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1681401Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1291143Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?251102