Hyvä kysymys, kiitos, piti kahvikupillisen verran pohtia tuota mielikuvaa.

Kyllä se varmaan menisi niin että ajatus naisen kiinnostuksesta ehkä itäisi itsetuntoa hivelevänä ajatuksena takaraivosssa mutta kyllähän kokemuksien jättämät muistijäljet kehottaisivat ensisijaisesti etsimään muita motiiveja.

Riippuu varmaan myös miten hän tuo esille ystävänsä. Jos naispuolisista ystävistä tai ystävättäristä olisi kyse niin ensimmäisenä tulee mieleen että minut yritetään syöttää jollekin epätoivoiselle yksilölle.
Jos taas ystävät on pariskuntia niin lähtökohtaisesti oletan olevana seurustelu-upseeri ja herrasmies mutta toki sitten mietin että jos naiselta nenäliina putoaa niin minä olen sen poimimassa.

Ehkä eniten vaikuttaa tuo tapahtuman luonne ja aihe. Jos sinne on kutsuttu myös muita luottamushenkilöitä niin kyllä se kysymyksiä herättäisi; varsinkin näin syksyllä kun valmistellaan budjettia. Jos sitten myös aihe olisi minua kiinostava ja nainen sen tietäisi niin ehkä sitten vähän voisi jo miettiä aitoa kiinostusta naisen suunnalta.

Kiteytettynä ehkä sanoisin että jos kaiken analysoinin jälkeen olisin tullut lopputulokseen että nainen olisi minusta kiinnostunut ja minä olisin kiinnostunut hänestä niin asettaisin tuon kutsun ihan paalupaikalle ja kaikin keinoin pyrkisin tilaisuuteen pääsemään.
Nettikirjoittelulle voi antaa sen painoarvon minkä haluaa mutta kun tämän tutkimuksen lopputuloksen kyseenalaisti kriminologi ja tutkija joka nimestä ja ulkoisesta olemuksesta ainakin itse oletin naiseksi niin se ehkä kannattaa jo ottaa vakavammin.
En usko että ketään nyt enempää kiinnostaa että onko luvut 33% vai 37% vaan mielikuvat muiden tukimusten perusteella eivät vastaa tuota tutkimusta. Jos meillä puolueiden kannatusmittauksetkin esitettäisiin ilman virhearviota niin kyllä siinäkin keskustelu nousisi. Joten se että itä-europpalainen juomakulttuuri tai etelä-eurooppalainen matsoilu vähentäisi naisiin kohdistuvaa väkivaltaa ei oikein istu monenkaan sielunmaisemaan.

Toinen asia minkä hän nosti tuossa esille on tiedotus. Tutkijat olivat tuohon raporttiin kirjanneet ison listan epävarmuustekijöitä jotka saattavat vääristää tulosta. Toimittajat tietysti halusivat klikkiotsikoita mutta ko tapahtumassa tämä julkaistiin absoluuttisena totuutena. En tiedä pitäisikö järjestön tämä myös mainita, mutta koska kyseessä on verorahoista perustulonsa saava yhdistys niin olisi se vähintäin suotavaa.

Se mikä itseäni vähiten yllätti oli tuo kampanjan ajankohta. Kohta on taas avustushakemusten aika ja on tiedossa että kriteeristö muuttuu ja sitä kautta ehkä rahaa ei olekaan tulossa kuin Manulle illallista. Samalla kun otettiin median ilmatila itselle painamalla miesten mielenterveyskuukausi pois mediasta niin vaikuttaminen ja lobbaustyö omalle asialle on helpompaa. Toti voi mennä työ hukkaan sillä nais-ja miesjärjestöt ovat tasa-arvoisessa asemassa valtion perusrahoituksen suhteen; kummaltakaan tuskin leikataan sillä naisjärjestöjä suojaa laki ja miesjärjestöt eivät ole tuota perusrahoitusta ennen saaneetkaan.

No onko sillä nyt väliä ollaanko me väkivaltatilstossa ihan piikkipaikalla vai esim sijalla 5. Ihan mutuna sanoisin että sillä on iso vaikutus. Jos totuutena ilmoitetaan että ollaan euroopan väkivaltaisimpia naisille, naiset valitsevat ennemmin karhun ja miehiä ei tarvita mihinkään niin vähän epäilen miten presidentin tai pyörätuolikelaajan vetoomus muuttaa tuota mielikuvaa.
Jos taas oltaisiin vaikka sijalla 5 niin saattaa olla että viestintä miehiä kohtaan pehmenisi, miehet itsekin huomaivat että ollaan lopulta aika pehmoja ja Curt Lindströmin sanoin Lite bättre suunta voisi olla parempaan.
Ennen kaikki tuntui hieman selkeämmältä ja paremmin ennustettavammalta sekä kehityksen vauhti oli hitaampaa. Se oliko se sitten parempaa niin en osaa sanoa. Se että palattaisiin aikaan jossa nainen on miehen omaisuutta, homous on sairaus ja lapsen fyysinen kurittaminen on normi niin ei oikein minua houkuta. Lisäksi itsemurhien määrä oli suurempi sekä työtapaturmat ja ammattitaudit olivat yleisempiä; tähän kun lisätään että pankissa sai jonottaa että pääsi laskuja maksamaan ja kaiken kruunuksi Herreys voitti kappaleella Diggi-loo diggi-ley euroviisut.

Jos entisestä voisi jotakin poimia niin yhteisöllisyyden lisäksi palaisin vanhaan "sunnuntaimoodiin" eli kaupat ja liikkeet olivat kiinni ja sunnuntai oli selkeästi pyhitetty levolle yhteiskunnan välttämättömia toimintoja lukuunottamatta. Minusta tämä 24/7 yhteiskunta on aika kuormittava.
Toinen on miesten tapa käsitellä tunteita. Nyt jos ruohonleikkuu ahdistaa niin neuvotaan tutkimaan tätä tunnetta, hakea lääkäriltä diagnoosi ja syödä kourallinen pillereitä. Ennen ahdistus poistui kun leikkuria käyntiin nykiessä tuli pari voimasanaa mutta kun nurmikko oli leikattu niin eipä sen jälkeen enää ahdistanut.

Nykyään paljon puhutaan miten ihmisillä on vaikeuksia eri sosiaalisissa tilanteissa. Olihan niitä vastaavia ongelmia ennenkin. Kun soitit luokkakaverille ja sieltä vastasikin oma päiväuni eli kaverin kolme vuotta vanhempi sisko niin pikkaisen änkyttämiseksihän se asian esittäminen meni.
Kunnia-asiana itse tuon ainakin koen. Itsellä yksi kummilapsi tai no aikuinenhan tuo jo on ja pikku hiljaa on yhteydenpito vähentynyt.
Joskus vain miettinyt että jos on sukulaislapsen kummi niin voiko jossakin tapauksessa käydä niin ettei oikein "pysty" olla pyytämättä ettei toinen loukkaannu.

Itse kuulun kirkkoon joten teoriassa vielä voisi olla mahdollisuus kummiuteen. Toki kirkkoon kuulun kolmesta syystä. Ensimmäinen on sunnuntain tuplapalkka ja arkipyhäkorvaukset; mitä enemmän on kirkossa jäseniä sen todennäköisemmin ne pysyvät. Toinen on sama miksi olen mukana työelämäjärjestöissä ja kunnallispolitiikassa. Sisältäpäin on parempi mahdollisuus vaikuttaa. Kolmas on sitten diakoniatyö. Nyt kun ihmisiä alkaa putoilla turvaverkkojen läpi niin monella viimeinen tuki löytyy diakoniatoimistosta. Jos kirkollisveron voisin kovamerkitä niin kaikki menisi diakoniatyöhön.