Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei olisi aikanaan meillä onnistunut. Ihan puhtaasti siitä syystä että palkka ei olisi riittänyt neljälle hengelle. Toki olisi alkanut riittämään jos elintasoa oltaisiin laskettu, olisin jäänyt ylitöihin tai hakenut toisen työn tuohon rinnalle mutta sen jälkeen kotityöt eivät olisi menneet seinien sisällä enää suunnilleen tasan ihan ajankäytölisistä syistä.
Jos ihan laajemmalti tuota miettii niin tuossa mallissa jossa eletään miehen tilillä niin aika tehokkaasti karsii kyllä duunarit pois häiritsemästä parisuhdesuunnitelmia. Ei luotonantajia, sähkö- tai vesilaitosta yms kiinnosta miten kotityöt jaetaan vaan niitä kiinnostaa että maksut saapuvat. Elinkustannukset ovat jo nyt sen verran kohonneet että monilla on tiukkaa vaikka eletään kahden palkalla.
Jos vaan tulot minulla riittäisi niin aivan sama vaikka sillä elettäisiin kunhan sen verran jää itselle että pääsee joskus vaeltamaan. Toki täytyy myös se todeta että hieman ihmettelisin mihin toinen sitä rahaa sitten oikein säästää.
Kyllähän tuo tietysti myös motivoi pitämään itsestään huolta. Työtapaturma, sairaus tai työttömyys kun yllättää etkä pysty enää elättämään kumppania niin loppuelämä saattaa olla aika kylmää kyytiä.
28.10.2023 18:21
Asuinpinta-ala reilu sata neliötä aluelta joka on minulle sijainniltaan loistava käytännön näkökulmasta mutta surkea jos haluaa myydä.
Neljä makuuhuonetta jotka olen remontoinut niin että löytyy vierashuone, oma makuuhuone sekä huone josta löytyy vaatteet, työkalut ja siivoustarvikkeet. Yksi huone on vielä mietinnässä ja hiukan olen pohtinut josko menisi hierojakouluun ja lisäansioina sitten hieroisi tuolla yhdessä huoneessa.
Olohuone on melko vähällä käytöllä paitsi siivouspäiviä. Keittiö on ihan toimiva kokonaisuus ja puulämmitteinen kiuas löytyy saunasta.
Ostin tuossa joku aika sitten jyrsimen ja ensi keväänä sitten piha menee uuteen uskoon.
21.10.2023 19:41
Onhan tässä mennyt tuossa tilassa jo useampi vuosi. Aikanaan kerroin asiasta työterveyslääkärille joka pisti verikokeeseen ja mitattiin testot. Testot olivat ihan ok eli mistään sairaudesta siinä suhteessa ei ollut kyse. Jos mietityttää niin mittauttaisin testosteronitason->poistaa esim kivessyövän riskin.
Itsellä taitaa olla jonkinlainen mediaähky koko asiaan. Iltapäivälehtiä kun seuraa niin jos nyt joku ei ole kuollut niin isoin otsikoin kerrotaan kaikenlaisia keinoja, asentoja tai vempaimia joilla piristää seksielämää. Hyvähän se on jos jotkut niistä vinkkejä saavat mutta kun astuu tyhjyyttä ja pimeyttä vallitsevaan kotiin tulee olo kuin eläisi jossakin rinnakkaistodellisuudessa.
Huolissaan en olisi mutta hyvä tuo tietysti on tiedostaa. Huolissaan olisin siinä vaiheessa jos se vie mielenkiinnon muista jo iloa tuottavista asioista kuten työelämästä tai harrastuksista.
21.10.2023 19:04
Saattaisin tuossa itse pärjätä. Kieltädyin kaikista ylitöistä ja hoidin lapsia jotta vaimo sai tehdä pidempää päivää ja isompaa tiliä.
21.10.2023 18:31
Meillä oli aikanaan keskustelu siitä kumpi jää lasten kanssa kotiin. Molemmat olisivat jääneet mutta itse annoin periksi. Mielelläni olisin jäänyt kotiin vaikka eläke olisi pienempi. Se jos lapsen kanssa kotona vietettty aika ja miehille pakollisen asepalveluksen suorittaminen nyt eläkettä pienensivät niin sen hinnan olisin maksanut kun vaan vaimo olisi mennyt töihin ja mahdollisesti uraa luomaan.
Aika monelta mieheltä kuullut että äiti on se joka on nimenomaan halunut jäädä ja siitä ei ole oikein edes pystynyt neuvottelemaa. En tiedä katoaako siinä naiseus/äitiys jos isä jää kotiin.
Tästä syystä aikanaan kritisoin uutta perhevapaauudistusta. Vaikka siinä nyt oli enemmän valinnanvapautta niin minusta siinä olisi voinut olla enemmän "pakottavia" elementtejä tai porkkanoita tasaisemman järjestelyn puolesta.
20.10.2023 22:17
Aika hyytävää vääristää kirjoitukseni tarkoittavan elinaikaa jos puhun eläkevuosista. Terveyspuolen ihmiset puhukoon eliniästä mutta minusta tuo miesten eläkevuosien pituus on siinä mielessä hälyttävä että se jakaantuu epätasaisesti. Minusta pitäisi päästä lähemmäs naisten eläkevuosia ja nimenomaan miksi matalammin palkatut poistuvat nopeammin.
Moni on sitä mieltä että vielä jonkin aikaa saadaan kärsiä eri kemikaalien aiheuttamista ongelmista sekä rakennusalalla käytettävistä materiaaleista kuten asbestista. Nykyään altisteet ja suojaukset ovat toista kuin ennen.
Se onko eläkevuosi tai eläkekertymä mikään mittari on sitten oma asiansa. Meillä on 16-vuotiaasta asti fyysistä työtä tehneitä jotka toivoisivat jo eläkkeelle pääsyä kun kroppa on vielä jonkinlaisessa kunnossa riippumatta niistä eläkettä kerryttävistä superkuukausista. Toisaalta taas meillä yksi syy pitkiin eläkkeisiin on mielenterveysongelmat. Voisin kuvitella että mieluimmin olisi töissä kuin nautia ikävuodet 30-70 eläkettä; voihan noihin toki pikku tsemppi elämäntavoissa riittää.
20.10.2023 22:11
Ulos syömään taisi olla se sanamuoto jota joskus käytin. Ehdotin pientä kävelyä laavulle josta on merimaisemat. Oltaisiin juotu kahvit ja syöty jotakin pientä.
En ole vielä saanut vastausta joten toivotaan että natsaa. Kahvi alkaa meinaan jo termarissa jäähtyä sillä kysymyksen esitin vajaa kymmenisen vuotta sitten.
19.10.2023 23:33
Noiden rinnalle on tulleet keikkasairaanhoitajat ja -lähihoitajat. Lyhyitä soppareita ja hinnat aika suolaisia näin soteosaston kirstunvartijoiden näkökulmasta. Ei vaan auta sillä maksettava on tai jää ihmiset hoitamatta.
Saman suuntainen tilanne on myös sosiaalipuolella. Kun etsitty toimijoita sosiaalialan virkoihin niin vaikeaa on löytää tänne tulijoita. Isossa kaupungissa on totuttu trendiravintolan latte-kahviin posliinikupista ja meillä kun ei ole tarjota kuin pannujauhettua huoltamokahvia pahvimukista niin ainoa millä on tänne joku saatu on raha. Vuosiin ei ole kannattanut edes vilkaista virkaehto-tessiä vaan kysyä vaan että millä hinnalla ja kuinka pitkäksi aikaa tulisit. Kannattaa maksaa ihan reilusti sillä halvempi se on kuin valtiolta tuleva sakko jos tehdään vajaalla henkilöstöllä.
Itse olen tuossa miettinyt että aikanaan kun voisi jäädä eläkkeelle niin ehkä siirrän sitä eteenpäin. Taloudellisesti tuskin olisi pakko mutta tuo laajennettu työterveyshuolto on kyllä sellainen houkutin joka motivoi.
19.10.2023 23:21
Miehet nauttivat eläkettä noin 18-vuotta ja naiset 23-vuotta. Noihin kun suhteuttaa keskieläkkeet niin aika tasoihin menee. Lisäksi kun tilastoja katsoo on huomattava että työeläkejärjestelmä rakennettiin joskus 60-70 luvulla eli meillä on järjestelmässä myös naisia joiden eläkekertymä alkaa vasta myöhemmin. Samoin on hyvä huomata että korkeammin koulutetut ja yleensä paremmin tienaavat miehet elävät pidempään joten eläkekeskiarvo vääristyy ylöspäin kun pienituloiset poistuvat nopeammin.
"Mitä ajattelette naisten eläkkeistä?" Jos saa viisi vuotta pidempään eläkettä, saa olla välillä lasten kanssa kotona ja eläkepotti ei poikkea miesten vastaavasta niin ottaisin itselleni koska tahansa tuon vaihtoehdon.
Kyllähän tässä laihat vuodet on edessä ja valitettavasti suorat leikkaukset osuvat juuri sote-sektorille. Siellä on suurin kakku ja siitä sitten on helpoin aloittaa. Saa sitten nähdä mitä nämä työelämäuudistukset sitten näkyvät perheissä kun esim rakennusteollisuus kyykähtää.
Itse olen joskus miettinyt tuota sanaparia palkaton työ. Ainakin itse olen kokenut kotityöt aina palkitsevana. Se että lapsilla oli vatsa täynä, puhtaat vaatteet jne on asia jolle ainakin itse laskin arvoa vaikka ei sitä suoraan rahassa mitata. Oltiin tuossa muutaman mun setämiehen kanssa talkoissa kunnostamassa kunnan liikuntapaikkoja jotta lapset voivat temmeltää. Lähempänä joulua mennään varmaan viemään ostoskärryjä kauppaan; kauppias maksaa summan siitä että eivät jää parkkipaikoille lojumaan keskelle hankea. Sillä summalla on taas pesistytöillä mahdollisuus muutamaan viikonloppuleiritykseen.
Kuten kaveri joskus asian hyvin ilmaisi; tämä on sitä palkitsevinta hommaa kun tekee asioita tuleville sukupolville.
19.10.2023 22:58
En sarjoja seuraa mutta onko tappelun paikassa ja esim alkoholilla usein osuutta asiaan? Itse joskus miettinyt kun illalla kaupungilla ollaan kävelty niin nainen vaihtaa toiselle puolen katua. Minusta siis ihan fiksu veto jos pelkää. Ympärillä valaistusta, ihmisiä huutoetäisyyden päässä ja viranomaisetkin lähellä mutta silti.
Toisaalta kun on oltu vaeltamassa ja iltanuotiolla niin yksinäinen nainen tulee siihen tulille, kysyy hyvää telttapaikkaa ja majoittuu meidän viereen. Keskellä korpea, hämärässä, ei ketään lähellä ja viranomaisiinkin matkaa ajallisestikin ehkä tunteja. Silloin tullaan viereen.
Joskus käynyt mielessä että millainen kuva miehistä olisi jos ei näytettäisi poliisisarjoja vaan vaikka Eetun völjyssä sarjaa jossa nuorimies vaeltaa. Vastausta en tiedä mutta luulen että esimerkiksi sarja maajussille morsian on parantanut entisen "peräkammaripoikien" statusta merkittävästi. Ihan positiivinen formaatti Vihreiden feministisiiven edustajan ajatuksen vastapainoksi jonka mukaan maalla asumisen ".....ainoa syy muuttaa sinne on insesti ja se että kukaan ei kuule kun vaimo huutaa apua."
Olen ollut avioliitossa itsetunto-ongelmaisen kanssa. Lapsuuden ongelmia hyväksytyksi tulemisen kanssa, koulukiusaamista ja myös työpaikoissa vedetty höplästä. Silti ainakin minulle erittäin parisuhdekelpoinen ja äärettömän rakas ihminen. Mikä sopii toiselle ei sovi aina toiselle mutta en minä sanoja ruvennut miettimään. Vaikea sanoa mutta epäilen että toinen olisi vain suuttunut kun huomaa etten puhu kuten normaalisti.
Jotenkin tätä mieskuvaa pitäisi saada käännettyä positiivisempaan suuntaan. Olen minä joskus ehdottanut tehy:n ja superin edustajille miehille suunnattua kampanjaa jossa Leevi laastaroi ja Seppo saattohoitaa mutta eipä ole näkynyt. Pienimuotoisena joskus noita ollutkin.
10.10.2023 14:22
Harvoin ihminen heikkouksia myöntää mutta että nämä olisivat piirteitä jotka eivät mahdollistaisi parisuhdetta. Meillä työkaverilta meni metsästysreissulla polvi siihen malliin että leikkausta odottaa ja saikkua loppuvuosi. Ei tuon kaverin itsetunto kovin korkealla ole kun työ on ollut hänelle hyvin merkityksellistä. En silti osa ajatella että kaveri olisi joten huonompi parisuhdemielessä vaikka polvi on poissa pelistä.
Samoin meidän seudulla on useampikin kaveri joka on ollut koko ikänsä äidin hoivissa. Ensin isänsä kanssa ja myöhemmin yksin on lähtenyt aamulypsylle ja siitä eteenpäin tehnyt tilan työt iltaan asti. Välillä käynyt sisällä syömässä äidin ruuat. Äiti hoitanut kodin ja tilan paperityöt. En tunne tarkemmin tapauksia mutta voisin kuvitella että ainakaan äidin osuus ei tee hänestä huonoa parisuhdemielessä.
10.10.2023 13:33
No minusta aloitus oli ihan puhdas listaus miehistä joista ei ole parisuhteeseen tai siis
"ketkä eivät ole parisuhdekelpoisia"
Väkivaltaiset tapaukset
Seksi edellä asiaan suhtautuvat
Itsetunto-ongelmaiset
Äidinkorviketta hakevat
"Hyväksykää nämä faktat" tämä siis ainoana oikeana totuutena.
10.10.2023 12:24
En tarkoittanut naisten väkivallan yleisyyttä vaan sitä minkälaisen mielikuvan miehistä tämä yksipuolinen uutisointi antaa. Jos aina raportoidaan suuntaan jossa mies on aina tekijä vääristyy kokonaisuus.
Varmasti treffeillä nainen pohtii onko mies väkivaltainen ja se on ihan luonnollista. Mietinhän minäkin onko nainen kiinnostunut minusta vain taloudellisessa mielessä.
Kyllä itsetuntoon vaikuttaa hyvin paljon ulkopuolelta tulleet asiat joille ihminen ei välttämättä itse pysty vaikuttamaan. Työtilanne on yksi, sairaudet tai tapaturmat jne.
Se että mies ei olisi parisuhdekelpoinen koska itsetunto on alhaalla vaikka työtapaturman jäljiltä on aika kova väite.
10.10.2023 12:06
Ei kun siis hep!!
09.10.2023 22:37
hep
09.10.2023 22:36
En nyt ole varma osaanko vastata siitä näkökulmasta jota ehkä aloituksessa haetaan mutta yritän.
Tuosta väkivallasta niin siinä samoilla linjoilla että on ihan ymmärrettävää että tällainen mahdollisuus käy mielessä. Ei siitäkään pidä pahastua jos nainen vaihtaa katua ennen kohtaamista. Olen vaan joskus miettinyt että miksi uutisointi on pääsääntöisesti saman suuntaista eikä tämä asia tunnu oikein kiinnostavan ketään.
https://yle.fi/a/3-5487134
Itse toivoisin että miesjärjesöt saisivat valtiolta rahoitusta ja pystyisivät kampanjoimaan myös "vastavirtaan." Yleensä näihin kampanjoihin liittyy hyviä neuvoja miten toimia ja kerrotaan se tosiasia että mieskin voi olla uhri. Tämä voisi antaa myös avaimet ratkaista perhetilanteet muuten kuin väkivallalla. Toki yhteiskunta antaa vahvoja viestejä että miestä voi rauhassa mätkiä.
https://oikeusministerio.fi/-/esitys-naisiin-kohdistuvan-vakivallan-raportoijan-tehtava-perustetaan
Tuohon seksiin. Juuri uutisissa oli että puolet miehistä, en nyt muista ikäluokkaa, on lapsettomia ja suurin syy siihen on ettei sopivaa kumppania ole löytynyt. Tietysti on mahdollista että kumppania ei ole löytynyt kun piparia on pelkästään tehnyt mieli. Toisaalta aika toivoton tilanne on miehenä todistaa "syyttömyyttään" jos naisen ensimmäiset ajatukset on että liuttamaan vaan toisella mieli halajaa. Voi tietysti olla ikä ja elämäntilanne pohjainen juttu mutta luulen että valtaosa katsoo pidemmälle tulevaisuuteen kuin kahden metrin päässä olevaan kamelin varpaaseen.
Kolmas kohta on minusta hieman jopa naisia loukkaava. Tuossa lähdettiin siitä että itsetunto-ongelma olisi pysyvä joka johtaa johonkin. Itse taas uskon että ainakin suurin osa naisista ymmärtää itsetunto-ongelmien taustoja eivätkä automaattisesti oleta niiden olevan pysyviä. Esimerkiksi työpaikan menetys saattaa aiheuttaa miehille itsetunnon menetystä ja kelpaamattomuuden tunnetta mutta ainakin haluaisin uskoa että moni nainen jää siihen miehen rinnalle toivomaan miehelle uutta työpaikkaa.
Viimeisestä olen eri mieltä. Minusta tuollaiset aikuislapset voivat olla hyviäkin kumppanikandidaatteja. Vähän jopa yksisilmäistä jos ei siinä nähdä myös mahdollisuuksia. Omalla kohdalla jos rooleja kääntää niin minusta tuollainen nainen jota on aina passattu voisi olla ihan hyväkin vaihtoehto. Jos ei mitään kotitöitä osaa niin voin opettaa ja tehdään yhdessä. Matkan varrella jos hänellä tulee muuta mieleen niin keskustellaan; otetaan hänen idea käyttöön tai tehdään kompromissi. Onhan tuo nyt pehmeämpi tapa kuin että molemmat tuo taloon piinttyneet omat tapansa ja sitten niistä yritetään vääntää sekä itkua että kompromissejä.
09.10.2023 22:31
Ei ole vielä nastarengasta pyörässä mutta varmaan loppuviikosta käyn ostamassa samalla kun ostan punaisen takavalon. Kypärä kyllä tullut jo hankittua.
Ajattelin ettei nastarenkaalla ole vielä kiire kun viime viikolla joku kuuden prosentin rasvoilla operoiva kiituri spandex-asu kireällä pyyhkäisi ohitseni vauhdilla jolla autokaistalla olisi jo saanut sakot.
09.10.2023 14:22
Hyvin on homma edennyt, onnittelut saavutuksesta ja myös siitä että homma on mennyt säännölliseksi; joku voisi kutsua jopa pieneksi elämäntapamuutokseksi.
Siitä taitaa olla vuosi kun olen viimeksi juossut. Penikat ei oikein tahdo kestää. Kova alusta on tekemätön paikka, pururadalla olen varovasti joskus yrittänyt mutta jotenkin tylsää sitä samaa kierrosta kierrellä. Polkujuoksu joskus kävi mielessä mutta tällainen viisikymppinen mies juoksentelemassa juurakoissa louhikkojen välissä loi sellaisen mielikuvan että jäi suunnitteluasteelle.
Kun kysyit tasosta niin poliittinen vastaus tulossa eli en puhu enää juoksutasosta vaikka sitä kysyttiin vaan tasosta yleensä. En omista autoa ja kaikki liikkumiset teen pyörällä jossa ei ole mitään avustuksia. Kuukaudessa tulee hieman yli 300km. Salilla käyn näin syksyllä ja keväällä neljä-viisi kertaa viikossa. Talvella sali on kaksi-kolme kertaa viikossa ja tilalle tulee hiihto.
Olen siinä mielessä hyvässä tilanteessa että minulla sali ja kauppa on työmatkan varrella eli erikseen ei tule minnekkään lähdettyä. Aamuvuorostakin kun pääsen niin pyöräilen sieltä salille ja kauppaan. Koko ilta jää sitten vapaaksi. Ladullekin pääsen kun kantaa suksia 50 metriä ja pyörätiet on pidetty hyvin auki koko talven.
09.10.2023 14:10
Mitä Tinderiin tulee niin en minä ole kokenut sitä mitenkään haastavana.
-Muutama kuva, esittelyteksti huumorilla sävytettynä ja läiskäisee näkyville.
-Kuukaudessa muutama match, suurin osa ei vastaa viesteihin ja pari kysyy päälaen korkeutta jonka jälkeen toivottaa hyvät jatkot.
- Pistää pituuden näkyviin profiiliin ja matchit loppuu.
- Poistan sovelluksen.
Aika vaivaton tuo oli.
"– Olisin itse tosi sitoutunut, ja olen tavannut paljon ihmisiä, jotka jo parin viikon tapailun jälkeen etsivät seuraavaa ihastuksenkohdetta. "
Minusta nainen vaikutti ihan asialliselta eikä missään pilvilinnoissa eläjältä joten kävi mielessä että mitä 30-v nainen tarkoitti kun on tosi sitoutunut. On ihan mahdollistaettä siinä parissa viikossa on tehty selväksi tuleva lapsimäärä, omakotitalon sijainti ja automerkki. Saattaa useampikin itsevarma, menevä, heittäytyvä ja urheilusta pitävä mies pelästyä.
Toivottavasti onnistuu tuo valinta ja ovat molemmat loppuelämänsä onnellisia. Kunhan vaan sulhasella ei olisi astmaa. Mukavampi se olisi rescue-koiran kanssa yhdessä lenkillä ja harjoituksissa.
08.10.2023 22:22
Serkulleni sinne jonnekin josta ei ole paluuta.
Tämä kappale on tullut tällä viikolla vastaan jo kolmesti ja aina vaan alan käydä vuosilukuja läpi. Joka kerta olen saanut sellaisen tuloksen että vuonna 2025 sinun poikasi on yhtä vanha kuin sinä täältä pois lähtiessäsi.
https://www.youtube.com/watch?v=GlWBreEAZL4
Isän luona albumeja selaillessa löytyy aika kattaus meistä kahdesta. Lapsina leikkimässä autoilla jouluna, vähän vanhempana lepäilemässä uimarannalla sekä teinivuosina kalastamassa tai sulkkista pelaamasta. Minusta on äärimmäisen surullista että nämä muistot sinusta löytyy minulta mutta et koskaan antanut pojallesi samaa mahdollisuutta yhteisiin muistoihin tai haaveisiin.
Haaveista varmaan jää toteutumatta ainakin se Chevrolet El Caminon hankinta. Sinä pidit sitä outona valintana mutta minusta se oli juuri passeli sen yhden ja oikean tytön kuskaamiseen. No minä en ollut meistä se joka jotakin autoilusta tiesi. Enkä muuten tule myöskään sitä yhtä ja oikeaa edes löytämään. En tiedä mutta uskon että sinulla oli sellainen rinnallasi. Olisit voinut antaa teille edes mahdollisuuden.
Poikaasi en ole koskaan tavannut ja vaimosikin viimeisen kerran hautajaisissasi mutta mutkan kautta olen välillä saanut kuulla että molemmila on mennyt ihan mallikkaasti.
Jos taivas on olemassa ja saavutaan samalle osastolle olisi mukavaa jos auttaisit ymmärtämään ratkaisusi taustat. Tai oikeastaan antaa olla, en varmaan ymmärtäisi kuitenkaan. Etsitään jostakin vanhoja V8-magazine lehtiä ja muistellaan aikoja jolloin autot söivät vähintään 12l/sadalla ja naiset makasivat konepelleillä.
Rakas ystävä, ikävöin sinu
07.10.2023 08:01
2 / 180