Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4097
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse kyllä pelaan sille että joku ottaa vastuun tai sitten joku kylmästi heitetään bussin alle.
Mun oma veikkaus syylliseksi on tämä hr-vastaava.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8c1953a8-5d1b-44ea-9312-09d34efdbb6e
Lopputulemana hr-osastoa tullaan vahvistamaan ja nykyinen hr-vastaava haudataan kaikessa hiljaisuudessa byrokratian rattaisiin.
18.12.2025 16:07
E-passi, joulupaketti, torttukahvit, sekä uusi työnjohtaja.
Jos ollaan kilttejä niin ehkä vielä tulee pipo.
16.12.2025 20:06
Karkeasti ottaen jos itse maksoite lounaan niin minusta jokainen osallistui yrittäjän palkkaan yhtä suurella osalla.
Jos taas kuntayhtymä oli maksajana niin osallistuitte yritäjän palkkaan erilaisilla summilla. Kuntayhtymät ovat kuntien yhteenliittymä joiden maksuosuudet tulevat esim väkimäärän mukaan.
Kunta taas saa tulonsa verotuloista, valtionosuuksista, toimintojensa tuotoista sekä rahoituksista. Jos asut kuntayhtymän alueella niin voi olla että maksat esim kunnallisveron, kiinteistöveron sekä vaikka valtionosuusjärjestelmän kautta. Toisaalta työkaverisi joka ei asu kuntayhtymän alueella eikä käytä sen alueen palveluja osallistuu pelkästään valtionosuuksien kautta.
16.12.2025 20:01
Näin miehen näkökulmasta.
Hyvä asia on että todennäköisesti ei tarvi karsintaa tehdä siitä kenen kanssa kirjoittelett. Jos kerran kuussa tulee osuma ja joku tarttuu rapalaan niin ei muuta kuin yritä väsyttää ja nostaa rantaan.
Sitten muutama vinkki jotka eivät kyllä itseäni auttaneet yhtään.
1. Pistä pituus heti näkyviin. Tämä tulee vastaan todennäköisesti enemmin kuin myöhemmin.
2. Tekstissä ennemmin maalaa kuin kirjioita. Tarkoitan tällä sitä että monella lukee että on huumorintajuinen. Jos taas ilmaiset että iltoja kuluu "Pokka pitää" tai "Frasier" sarjojen parissa ollaan syvemmällä asiassa.. Antaa toisen päättää onko sinulla huumorintajua vai ei.
3. Kuvista sen verran että joku "poseerauskuva" ja sen lisäksi kuvia jotka tukee tekstiä tai poistaa jopa koko tekstin tarpeen. Jos on kuva jossa olet numerolappu rinnassa ultrajuoksutapahtumassa niin helposti siitäkin joku vetää sen johtopäätöksen että saatat olla liikunnallinen ihminen.
4. Panosta ensimmäiseen viestiin. Ehkä lyhyt kuvaus omasta päivästä ja sen jälkeen kaivat toisen profiilitekstistä jonkun asian jota lähdet viemään eteenpäin. Jos toinen on vegaani joka ei käytä alkoholia niin kerro että teit äsken kyljyksiä olutkastikkeessa mutta olet itsekin sen verran vegaani että käytät kauramaitoa kahvissa.
14.12.2025 17:14
Ihan jos vime vuosia miettii niin kyllä yleisin on luotettavuus.
Tullaan kertomaan asioita ja luotetaan etteivät ne leviä minnekään. Sama asia toisella tapaa esitetynä nousi esille viime vaalien jälkeen kun minulle tultiin sanomaan että sait minun ääneni.
13.12.2025 17:02
Itsellä joulukiireet painottuu ensi viikkoon. Kaksi kokousta, kolme jouluruokailua ja yhdet treffit. Ne kun on ohitettu niin viikonlopuksi sitten töihin lepäämään.
Itsellä työvuorot menee niin että viimeinen yövuoro päättyy aattoaamuna kello 06 eli kotona samoihin aikoihun kun viimeiset kuusivarkaat tulevat metsästä. Nukun varmaan pari tuntia ja katson joulurauhan julistuksen. Sitten voisi käydä salilla. Riippuu vähän ilmasta ja missä työvuoroissa muut tuntemani yksinäiset sielut ovat niin joko hihtoa tai kävelyä joko yksin tai puhekaverin kera.
Jos joulupäivänä ja tapanina on tylsää niin jonkun pienen remppahomman voisi vaikka aloitella. Niin ja die hard pitää katsoa.
11.12.2025 20:32
Kuvan olen asusta nähnyt ja ekana tuli mieleen että tuohon sopiva kappale ja euroviisuihin.
Oliko sopiva linnan juhliin; en tiedä.
Jos hän itse piti sitä tyylikkäänä ja sopivana sekä kutsujen etiketin mukaisena niin kyllähän se sinne muiden seassa meni.
Kantajan taustasta en sen tarkemmin tiedä mutta yleisellä tasolla jos kyseessä on mukana tunnuksellisuutta niin siihen suhtaudun kyllä melko kielteisesti. Tuonne kutsutaan toki ihmisiä asemansa mukaan tai jos on tehnyt tai saavuttanut jotakin merkittävää. Tästä taustasta huolimatta haluaisin nähdät juhlat sellaisena yhtenäisenä Suomalaisuuden näyteikkunana joka kertoo miten tämä maa on yhdessä rakennettu ja yhdessä tullaan myös rakentamaan.
Tähän taas se oman taustan korostaminen tai oman taustaryhmän esiinnostaminen ei oikein istu. Jotenkin tuntuisi oudolta että Harri Heliövaara tuli juhliin tennisliiton hiikinauhoissa. Puhumattakaan jos tuolla olisi näkyvillä selkeitä puolueiden tunnuksia.
Toisaalta olisi outoa jos vaikka korutaiteilijalla ei olisi yllään itse suunnittelemia koruja ja sen lisäksi on tiettyjä virkoja joissa asun määrää vaikka palvelusohjesääntö.
08.12.2025 22:31
Jos kyse on pikkuriidasta niin käy ostamassa kukkakimppu ja ojentaessa se hänelle toteat että rakastan sinua.
Jos tuon jälkeen riita laantuu niin todennäköisesti on vain halunnut riidellä sinun kanssasi mutta jos riita jatkuu niin mitään tuskin on sitten enää tehtävissä ja hänellä on jo varamies katsottuna.
https://www.nainen.com/kysely-lahes-puolella-parisuhteessa-olevista-naisista-on-varamies-katsottuna/
08.12.2025 21:48
Itsenäisyyspäivä käynnistyi puurolla, ruisleivällä, rahkalla ja parilla kupillisella ehkä hieman liian vahvalla kahvilla.
Sitten suuntasin salille joka pääpiirteissään meni seuraavasti. Alkulämpö, nopeusvoimaa, maksimivoimaa ja lopuksi koko kroppa perusvoimatreenillä.
Ehkä ei enää voida puhua päivän käynnistysvaiheesta mutta salin jälkeen tein ruokaa ja siinä sivussa hiipi ajatuksiin olla itselleen hieman armollinen ja perua päätös jonka olin itselleni antanut. Otin siis yhteyttä naiseen jonka kanssa oltiin aiemmin treffattu kuukausia sitten ja kysyin kuulumisia.
Kieltämättä tuli hieman hölmö olo sillä olisihan minun pitänyt miehenä tietää että jos nainen kertoo treffeillä eron jälkeen tulleensa itsenäisemmäksi ja joka viihtyy yksinään eikä kaipaa muutosta tilanteeseen tarkoittaa että miehen pitää olla aloitteellinen seuraavien treffien suhteen.
Tämä ei ole mikään ihan tieteellinen teos mutta aloitin kirjallisuuden professorin Tarmo Kunnaksen kirjan "suvaitsevaisuuden monet kasvot".
Siinä on sellainen puhutteleva ydin kuin tullakseen suvaitsevaksi ihmisen on nähtävä totuudet monesta näkökulmasta.
07.12.2025 12:10
Enemmän harmittaa kun en saanut ylennystä.
Olisihan nuo linnan juhlat kiva päästä kokemaan. Valmistautuisi kunnolla ja ottaisi vaikka tanssitunteja. Sitten illalla liidättelisi neitoja pitkin parkettia. Olisihan se komiaa.
Olisihan se myös yleisöllekin jotakin ihmeteltävää kun juontajat selostaisiavat " ja sieltä saapuu sinkkupalstan m184; luonnollisesti ilman daamia."
07.12.2025 11:10
Ehkä enemmän sekakäyttäjä tuon unirytmin suhteen. Aamuvuoroon herää neljän jälkeen ja aamuvuorojen jälkeen pitää heti vaihtaa yövuororytmiin. Käytännössä nukun aamuvuorojen univelat pois joten tuollainen kahdentoista tunnin nukkumisella ollaan jo yövuororytmissä.
Yövuorojen jälkeen taas pitää vaihtaa päivärytmiin joten unta vaan aamusta nelisen tuntia jotta illalla taas väsyttää.
Vapailla sitten jos ei ole aamumenoja niin käytännössä kahdeksan tunnin unet ja se on siinä. Ihan riippumatta milloin menee nukkumaan.
07.12.2025 11:00
En ole tullut kysyneeksi mutta sellaisen huomion meidän lähialueen saleista olen tehnyt että siellä missä on ryhmäliikuntaa ja ohjattuja tunteja niin asiakaskunta on naispainoitteista ja taas salit joissa on enemmän vapaita painoja ovaat taas miesten suosiossa.
Ainakin niitä miespuolisia salikavereita joita tunnen niin he käyvät salin lisäksi myös pallopeleissä. Naisilla ehkä panoostavat pelkästään tuohon aerobiseen.
29.11.2025 20:13
Voi toki olla ettei kyse aina ole kyse vain vastakkaisesta sukupuolesta.
Jos naiset kaipaavat enemmän ryhmäliikuntaa tai aerobista harjoittelua niin voi olla taloudellisesti järkevää rakentaa sen tyylinen kuntosali ja rajata asiakaskunta sen mukaan.
28.11.2025 22:48
Eipä ole enää hetkeen ollut mutta olisihan sellaiset ihan mukavaa vaihtelua arkeen. Joku aktiviteetti kuten hohtokeilaus, sitten ruoka ja sitten ne lähtee yöhön ketä haluaa.
Työpaikalla ei vietetä koska on niin erilaisia vuorojärjestelmiä että kaikilla ei kuitenkaan ole mahdollisuuta osallistua. Sen sijaan saadaan ruokakassit joissa on jouluevästä. Se on ihan mukava tapa huomioida.
Lisäksi eri luottamustoimista tarjotaan jouluaterioita ja kaikkien aikataulu ajoittuu puolestavälistä joulukuuta aina aatonaattoon asti. Aattoaamuna kun pääsen töistä vapaalle niin olen jo niin täynä jouluruokaa että joulunaika taitaa mennä arkiruualla.
27.11.2025 23:22
Meillä ei vielä tykitetty kun odottavat että tuleeko suojakausi taas eteen. Ensin varmaan tykittävät lyhyen pätkän jossa sitten sekä perinteisen- että luisteluhiihtäjät pääsevät purkamaan suurimmat laturaivonsa.
27.11.2025 23:04
Itse kyllä olen niiden suhteen ihan ymmärtäväinen siinä mielessä että jos vastakkaisen sukupuolen paikallaolo koetaan niin ahdistavaksi että se estää kuntosalikäynnt niin on hyvä että on tällainen mahdollisuus.
Samalla tavalla kuin uimahalleissa on naisten vuoro niin toivon että tällaiset kannustavat sitten kaikkia naisia liikuntaan mukaan.
Itsellänikin olisi korkea kynnys lähteä johonkin yleiseen joogaryhmään mutta olen käynyt äijäjoogassa jossa on oman tasoista (eli semikankeaa porukkaa) seurana.
27.11.2025 23:01
Karvat laitoin ojennukseen ja liukkaria pintaan.
Eli suksien huoltokausi avattu ja perinteisen sukset on valmiina kunhan saavat ladut tehtyä. Luisteluhiihtäjien jälkiä jo olikin pururadalla.
27.11.2025 22:36
Vaikea kuvitella että näin olisi.
Luulen että Pareton periaate olisi lähempämä eli 20% miehistä saa 80% naisten huomiosta. Tämäkin todennäköisesti pätee vain deittisovelluksiin eikä sellaisena ehkä ole sovellettavissa muualla.
Aina on mahdollista että kiireiden vuoksi asiat venyvät mutta jos ei ole aikaa edes viestin lähettämiseen niin ehkä taustala on muita syitä kuin nopeasti etenevät kellon viisarit.
24.11.2025 20:41
Itse olen mieltänyt tuon keski-iän kriisin siten että siinä vertaillaan nykyhetkeä niihin suunnitelmiin tai haaveisiin joita oli nuorena tai joitakin aikoja sitten.
Varsinainen kriisi tulee kun huomataan että totetumattomat suunnitelmat on jo siirrettävä kansioon jonka kyljessä lukee "takana loistava tulevaisuus"
Minusta kyseessä enemmän henkinen kasvupyrähdys jolle toki pitää antaa sen vaatima arvostus.
24.11.2025 20:25
En nyt oikein täytä tuohon etsittävän henkilön vaatimuksia mutta maksusta voisin ehkä mennä hetkeksi yhteen eroa havittelevan naisen kanssa. Eiköhän se eron lopullisuus selviäisi siinä samalla tavalla.
Onhan noita pienemmässä mittakaavassa sattunut kaveripiirissä. Baarissa nainen on istahtanut kaverini syliin koska häntä oli seuraillut mies jolle oli aiemmin illalla antanut pakit.
07.11.2025 22:26
2 / 205