Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3946
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos noita puoluepaneeleita seuraa niin näinhän tuo tahtoo mennä. Tuo on poliitikoille siitä helppo aihe että voi puhua oppimistuloksista, luokkakoosta, häiriökäyttäytymisestä yms. Tästä voi sitten luontevasti siirtyä rahoituksen kautta hallitus-oppositio kinasteluun joka on se niiden kotikenttä. Siellä pärjäävät kaikki.
Julkisessa keskustelussa on myös vaikea ottaa kantaa esim kouluverkkoon tai kaavoitukseen koska kuntien tilanteet ovat aivan erilaiset. Kasvukeskuksissa mietitään mihin kaavoitetaan tulevat asunnot ja mihin tulee koulu kun taas monessa paikassa kaavoitettuja tontteja riittää mutta ei saada asukkaita ja lähinnä mietitään missä järjestyksessä kouluverkkoa harvennetaan.
Lisäksi monessa paikassa politiikka ei ole niin isossa roolissa. Voidaan pohtia rakennetaanko jalkapallohalli tai jäähalli. Puoluekannasta riippumatta jalkapalloilijat haluaa jalkapallohallin ja jääkiekkoilijat jäähallin.
Kyllähän noita puoluekeskusteluja seuraa mutta jos haluaa keskustelua kuntatasolla niin sitten vaaliteltoille makkaransyöntiin ja kahvia lipittämään.
03.04.2025 21:21
Kumppanin löytymisen ajankohtaa on hieman hankala määrittää koska molemmilla kerroilla homma alkoi kirjeenvaihdosta ja siitä sitten pikkuhiljaa kirjoittelu väheni ja tapaamiset lisääntyivät.
Molemmat häät olivat alkukesästä ja molemmat erot on kyllä tulleet keväällä.
Itselläni ei nyt mitään vuodenaikoihin liittyvää kiimaa ole koskaan ollut ja tuskimpa tulee olemaankaan.
01.04.2025 10:00
Eipä tässä elämää suurempaa ole tapahtunut.
Maanantaina oli viimeinen vapaa ja silloin huolsin ruohonleikkurin, jyrsimen ja puhdistin rännit; eli kesä saa tulla.
Sitten neljä päivää töitä ja siellä on vähän kiistaa miten kesälomittajien perehdytys pitäisi hoitaa. Kukaan ei oikein siitä vastuusta ole innostunut sillä korvaus siitä on lähinnä nimellinen. Lisäksi 12-tuntia seurata miten toinen tekee työt käy aika raskaaksi.
Eilen oli eka vapaa ja rytminkääntöpäivä joten tutustuin vain ipf laskuriin. kun ei enempään venynyt. Ihan hauska laskuri jolla voi simuloida omat voimatasot suhteessa mitä se vastaisi eri painoisena tai ikään sidottuna.
Nyt lähden salille. Illalla sitten pyöräilemään ja jakamaan tuttujen vaalimainoksia.
30.03.2025 12:13
Mitä tuohon koko kuvioon tulee niin jos tuo kaikille sopii niin silloin kaikki on hyvin. Lapsi saa varmaan hyvän kodin mutta hieman ihmettelen jos odottaa kovin syvää isä-lapsi suhdetta tuolla asenteella; toki tapaamistiheydestä tietysti riippuu. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla millainen isä suhde tuolla miehellä on ollut tai on.
Nyt tuollainen kunppanuusvanhemmuus on ehkä jo myöhäistä sillä olisi vähän kiusallista kun viedessä lasta kouluun opettajat kertovat miten mukavaa kun isovanhemmatkin pääsevät.
Mutta sanotaan että että tuossa kymmenisen vuotta sitten niin olisihan joku rokkistara tai iskelmätähti voinut pyöräytää lapsen ja jatkanut kiertuetta. Kyllähän se siinä olisi mennyt noiden kahden muun seurana. Olisi kai siinä mennyt jonkun duonkin jälkikasvu mutta koko kuoron kanssa en jaksaisi alkaa peuhaamaan.
Tuo Meksikon tapaus menee kyllä täysin yli hilseen.
25.03.2025 21:38
En tiedä onko tämä nyt koukuttava tapa mutta minulla on kova tarve maksaa laskut heti kun ne ilmestyvät. Ei riitä että minä ne hyväksyn ja jätän odottamaan eräpäivää vaan ne pitää maksaa heti pois jotta lähtevien maksujen lokero on tyhjä.
Varmaan jotakin takaumia huonoista ajoista kun piti miettiä mitä laskuja pystyy maksamaan ja mitä piti siirtää.
25.03.2025 21:16
Minulla molemmat liitot loppuivat siihen kun vaimo lähti toisen miehen matkaan. Vaikka tuo ei minussa nostanut mitään vihan tai katkeruuden tunteita niin käytännössä tuo saneli yhteydenpidot jatkossa. Lasten asiat hoidin toisen kanssa yhteisymmärryksessä ja hän jonka kanssa meillä ei ollut lapsia niin yhteydenpitomme loppui.
Seurava lehti kääntyi yhteydenpidoissa kun heidän se oikea rakkaus ei löytynytkään seuraavista kumppaneista ja alkoivat olla minuuun yhteydessä. Käytiin kahvilla ja välillä soiteltiin mutta enemmän tai vähemmän suoraan esitetyt toiveet paluusta yhteen torppasin ihan suoriltaan. Käytännössä minulle jäi osio jossa olkapäätä vasten voi itkeä sekä taloudellinen turva.
Nykytilanne on se että en ole yli vuoteen kummastakaan kuullut mitään. Ilmeisesti heillä on kaikki hyvin ja elämä mallillaan. Ainakin viimeksi kun oltiin yhteyksissä niin molemmat tuntuivat jo luovuttaneen sen suhteen että löytäisivät lopullisen rakkauden. Toivottavasti tämä hiljaisuus on merkki siitä että ovat molemmat olleet väärässä.
23.03.2025 09:35
"........moni teistä näyttää huomattavasti vanhemmilta kuin olette."
Täällä yksi eikä tarvi edes sohvalla maata. Kyllä vuorotyö raskaassa teollisuudessa jättää jälkensä. Päivätöissä vanhenee vuodessa vuoden mutta vuorotöissä vuodessa vanhenee kolme vuotta. Kun on ollut noissa hommissa 30-vuotta niin kyllä näyttää jo siltä että miesten eliniän odote on ohitettu jo aikoja sitten.
Tuohon kun lisätään alan työsuojelulliset riskit kuten fyysisyydestä aiheutuvat kulumat, kuulon alenemat ja vaikkapa erilaiset altistukset niin eipä ihme että me persvakoduunarit näytetään siltä että paras kiima elämästä on takana..
"Suosittelen katsomaan peiliin!"
Tämä on hyvä neuvo partaa ajaessa tai kun on auolla liikenteessä. Omalla kohdallani on ollut tarpeen ihan pysähtyä peilin eteen ja katsomisen lisäksi myös vähän pohtimaan omia tuntemuksia jotka yleensä ovat liittyneet isompiin kokkonaisuuksiin. Esimerkiksi miten hoidan lähivanhempana lapset, työpaikka kun lähti alta niin miten tästä ettenpäin ja viimeisenä se miten taklaan yhä synkkenevän yksinäisyyden. Jotenkin se peili siinä kertoo kuka on se liikkeelle laittava voima.
Itse en käyttäisi peiliä oman ulkonäön arviointiin. Jos treffeillä tulee pakkeja tai deittisovelluksissa ei tule kontakteja niin kyllä se haarukoi riittävällä tarkkudella miltä sinä ulospäin näytät. Jos muutosta haluat seurata niin pistä vanhoja valokuvia vierekkäin.
"Muistakaa että tyhjät tynnyrit kolisevat eniten"
Eipä tuo pääse unohtumaan sillä sen verran useasti opettajat sen meille pojille kertoivat. Samalla lailla kuin kommentti "teistä ei pojat tule mittän" niin molemmat on kyllä syöpyneet opettajien toimesta ihan lihasmuistiin saakka.
22.03.2025 12:32
Itse kun käyn talvella avannossa ja muina aikoina meressä ilman jäitä niin jotenkin tuollainen haaleassa keitinvedessä oleskelu ei oikein houkuttele. Toki joku siitäkin rentoutusta saa ja ajatukset kulkemaan omia ratoja mutta itsellä niihin on muita keinoja ja mahdollisuuksia.
Itselle järkevin teko olisi viedä kaverin laitumelle tuollainen amme niin voisi käyttää eläinten juoma-astiana.
Toinen asia on miettiä tuota kylpemistä ajatuksen tasolla. Tumma syysilta; pari myrskylyhtyä takaterassille ja hitaasti tanssien, sekä kepeästi keinahdellen naisen kanssa kun taustalla soi "tule kanssani kylpyyn."
19.03.2025 21:52
Sellainen joka rakastaisi minua ja pystyisi ottamaan vastaan minun rakkauteni. Eli kovin tunnekylmä ei saisi olla mutta minusta laskelmoitavuus on hyvä piirre. Tarkoitan sillä sitä että pystyy vastaamaan kuin työhaastattelussa eli missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua. Jos hänellä on suunnitelmissa esim muutto ja minä haen parisuhdetta niin osaa realistisesti vähän punnita asioita ja nähdä onko meillä mahdollisuuksia vai pitääkö jomman kumman suunnitelmiaan päivittää.
Ihmiskäsitys olisi selainen että metsässä kohtaisi ennemmin miehen kuin karhun. Positiivinen ihmiskäsitys jossa pyritään näkemään se yksilö sieltä isommasta viiteryhmästä; ja mielellään positiivisessa valossa.
Liikunnallisuus ja/tai taiteellisuus on plussaa sillä hyvä että on omia mielenkiinnon ja intohimon kohteita.
Se onko kanaemo vai pirttihirmu nyt ei niin olennaista ole. Nuo luonteet voi verrata kokoustaktisiin keinoihin tuoda asia esille. Kunhan omana itsenään vastaa niin kyllä ne asiat siitä selkiytyy.
Olisi hyvä jos nainen ei tuntuisi oikealta. Olen laittanut merkille että jos jokin asia tuntuu liian hyvälle ollakseen totta niin yleensä se myös sitä on. Sellainen "voisi tavata ehkä toistekin"-tapaus olisi optimi. Pikku hiljaa ikäänkuin liuuttaisiin parisuhteeseen ilman sitä vaalenpunaista höttöä; olisi kyllä aivan kermainen tapa saavuttaa parisuhde.
18.03.2025 15:53
No jos numeroina miettii niin +-5-vuotta tai jos oikein alkaa avarakatseiseksi niin +-7-vuotta.
Tämä ikähaarukka nyt peilaa aika suoraan elämäntilanteeseen. Jos on lapsia nin ovat jo yläasteiässä vaikka olisi hieman vanhempana lapset saanut. Työelämä vakioitunut, harrastukset ja ystäväpiiri löytynyt jne.
Ajatusmailma vaihtunut "sinusta voi tulla mitä vaan" odotuksista " ei tämä mennyt yhtään niin kuin nuorena ajattelin" hyväksymiseen.
Tulevaisuus jollakin tavalla suunniteltu; ainakin karkealla tasolla.
09.03.2025 17:19
Ihan tuohon kyselyyn viitaten niin kos poliisin tapaa selvittää asia (linkki alla) lukee niin eiköhän kaiki toivo että tuossa tilantessa tulee kuulluksi ja varsinkin oikein ymmärretyksi ja vähiten toivoo poliisilta "otat sä naiselta pataan "-asennetta.
https://yle.fi/a/3-12680538
Mitä itse lakiin tulee ja sen toimivuuteen niin sitä on kysytty ihmiseltä joka sen kanssa työskentelee. On nähnyt syyt ja seuraukset omaan työhönsä peilaten sekä todennut sen vaikutukset uhreihin ja epäiltyihin. Hänen näkemys oli että laki ei olisi kovinkaan onnitunut.
https://yle.fi/a/74-20112048
09.03.2025 16:52
Ei huono idea, nyt ei vaan uskalla kun vaalit lähestyvät. Luulevat että on samalla vaalitilaisuus
07.03.2025 15:52
Lauantaiaamuna pääsen yävuorosta jonka jälkeen nukun iltapäivään. Sitten ruuan ja eväiden tekoon ja kohti toista yövuoroa. Jos tuohon parin tunnin sisään joku nainen tulee torppaan niin keitän kyllä kahvit ja on tuolla pakkasessa myös hiukan vehnäistä ettei ihan kaljupääkahvia tarvi kitata.
Toki keittäisin vaikka ei olisi naistenpäiväkään ja jos en olisi kotona niin voi keittää itse.
Lapsille varmaan toivotan hyvää naistenpäivää mutta muiden huomioiminen on aika ison kynnyksen takana. Luullaan kuitenkin että se on joku iskuyritys ja sitten ei ole kuin kiusallisia hetkiä tiedossa.
Jos olisi vapaapäivä niin minun pitäisi valita kahdesta linjasta. Joko selaisin asiasta käytävää somekeskustelua joka todennäköisesti menee linjalla naiset vastaan miehet.
Tai sitten lähden ulos katsomaan miten ihmiset eivät ajattele noin isoja kokonaisuuksia vaas keskittyvät läheisiinsä ja ovat ainakin keskimäärin jos eivät onnellisia niin ainakin tyytyväisiä
06.03.2025 21:05
Sopu on aina hyvä asia.
Tylsyys ilman yksinäisyyden tunnetta on laatuaikaa itselle.
Kannattaa nauttia.
05.03.2025 18:53
Itsellä huomenna alkaa työvuoro joten pääsee sinne tylsistymään- ja hyvä niin.
Vaalit on otaneet oman aikansa kun piti yrittää houkutella porukkaa ehdokkaaksi. Onneksi aikanaan tuli yritettyä deittailua niin eri tyyliset kieltävät vastaukset olivat ne mihin sai tottua eli sinänsä ei mitään uutta länsirintamalla.
Nyt sitten vaalityöt painottuu mainontaan ja tapahtumiin joten siinä menee tämä kuukausi mutta huhtikuussa helpottaa.
Lisäksi teknologian tes on neuvoteltu joten siitä olen nyt pikkasen yrittänyt saada käsitystä että mikä muuttuu ja mitenkä jotkut asiat tulkitaan.
Lapsilla on tullut käytyä ja tutustuttu yhden kaverin uuteen harrastukseen. Kaveri oli sitä mieltä että hänen pitää löytää liikunnallinen harrastus joten osti sitten muutaman metsäpalstan. Vaikka kartalta näyttää pieneltä niin kyllä tuolainen 20 hehtaaria maastossa on ihan liikunnasta käyvä palsta kävellä läpi.
Onneksi salitreenissäkin kevyt viikko niin voi ihan vaan ottaa happea muutama päivän.
04.03.2025 21:56
Ihan aasinsiltana sinkkuuteen. Töissä eräs nuorimies kehui miten ammattikoulun kaverit on kuumaa kamaa tyttöjen keskuudessa. Hänkin oli hyvin suosittu peräti kaksi kertaa. Molemmat kerrat ajoittuivat hetkiin kun lukiossa tuli puheeksi vanhojen tanssit. Tytöt alkoivat katsoa ympärilleen tajuten että luokasta ei montaa kavaljeeria löydy jotenalkoi kopse käydä amiksen lattioilla kun tanssiparia lähdettiin hakemaan. Hänkin oli kahdet tanssit pyörinyt joten ainakin on saanut kädestä pidellä.
Sellainen ongelma siinä tietysti oli että kun treenejä oli sekä päivällä että iltaisin niin osalle pojista alkoi tulla enemmän poissaoloja. Epävirallisesti siitä keskusteltiin opettajien ja luottamusportaan kanssa että miten tähän suhtaudutaan. Kielletäänkö kokonaan, merkataanko luvattomaksi poissaoloksi vai pystyykö ne tunnit korvaamaan.
Lopputulemana ne merkattiin luvallisina poissaoloina jotka piti korvata niin olivat samalla viivalla miden oppilaiden kanssa.
Ihan vaalejakin silmälläpitäen meillä varmaan nousee keskusteluun sellaien asia että maksetaanko lukiolaisille ajokortti. Tätähän joissakin kunnissa käytetään houkutuksena. Jos meille sellaien päätös tulee niin varmaan nousee keskusteluun se miksi ammattikoulun oppilaille sitä ei kustanneta.
Ihan noin aloitukseen viitaten niin en osaa sanoa paljonko lukioista tai korkeakoulujen aloituspaikoista on turhia mutta viime vuonna taisi korkeakoulujen aloituspaikoja olla noin 50t ja niihin haki 150t hakijaa; mukana siis ensikertalaiset että aiemmin yrittäneet.
Syntyneitä oli noin 45t ja jos tavoite olisi että puolet olisi korkeakoulutettuja niin ilman koulutuspoliittista muutosta ollaan aika ihmeissään.
02.03.2025 20:04
Kyllä ja vaalipäivänä. Numerot lappuihin, kolikot hyväntekeväisyyteen ja kotona vaalikahvit. Jos jossakin on vaalivalvojaiset niin sinne kuokkimaan.
Ihan vaan ajatuksena sellainen että äänestätte tai ette nin käykää edes vaalimakkarat syömässä ja kahvit juomassa vaaliteltoilla. Ne on kuitenkin kustannettu verorahoitteisesta puoluetuesta eli ihan hyvällä omallatunnolla vaikka santsikupilla.
28.02.2025 20:51
Näin varmasti on. Samoin nämä baari-iltojen viimeiset mahdollisuudet eli taksikuskitkin ovat kertoneet.
25.02.2025 17:00
Kiitokset
Hyviä tarkentavia kysymyksiä sekä ihan uusi näkökulma. En meinaan osannut ajatella noin että laittautuminen kertoisi toiveesta vaihtaa grillin autokaista paikkaan johon on pöytävaraus. Pidetäänpä mielessä; jos tuollainen tilanne tulee niin kerron etä toinen on niin nättinä että nyt mennään ravintolaan.
Kyllä minä hämmennyn jos treffeille tulee muuuttuneena. Ei ekalla tai tokalla koska oletan silloin että tuo nyt on hänen tyylinsä. Mutta jos villapaidat vaihtuu paitaan jonka kaula-aukko loppuu napaan ja meikittömys vaihtuu sellaisiin punaisiin huuliin johon verenkierto ei pysty niin on se minulle hieman hämmentävää. Lähinnä siis sen suhteen että onko tämä minulle joku viesti ja miten siihen pitää reagoida.
Onko se viesti että voidaan olla muutakin kuin ystäviä ja odotetaan minun tekevän joku siirto. Kun sitten haluan pelata varman päälle etten saa ahdistelijan mainetta niin hän olettaa että en olisi kiinnostunut hänestä myös naisena.
Itse kun olen ujohko ja sanattomien viestien suhteen nätisti sanottuna kömpelö niin epäilen että jokunen orastava suhde on tähän kaatunut.
25.02.2025 16:52
Meikattu-meikitön; avonainen paita-paita napitettu ylös asti, pilkkihaalarit-pyrstöä korostavat nahkahousut tai farkut-> samaa ryhmää kaikki eli ei tule kiinnitettyä näihin asioihin huomiota. Ehkä sellainen pikku ero sen suhteen että jos nainen on vain tehnyt jonkun pohjamaalivedoksen naaman päivittämiseksi niin välttämättä en edes erottaisi.
Miksi näin niin luulen että siihen on kolme kokonaisuutta. Ensinnä yleinen libidon lasku. En ole koskaan ollut ollut mitenkään erityisen viriili tapaus mutta jotenkin nykyään kun sitä tuntuu tulevan joka tuutista niin vähän tullut jo erotiikkaähky.
Toinen asia on että keskityn asioihin joihin minulla on realistiset mahdollisuudet, onnistua kuten vaalitulokseen, saliennätyksiin sekä työelämän kysymyksiin.. On turha katsella myytäviä mökkejä jos ei kate riitä sellaisen hankintaan.
Kolmantena se etää kun jätän ihmisen sukupuolen huomiotta ja näen hänet vain jonkun ryhmän edustaja niin jännittäminen vähenee.
Ehkä sellaiene tilanne että ollaan oltu parilla treffeillä joihin nainen tulee meikittömänä ja seuraaviin treffeihin saapuu sellaisella meikillä joka on tehty sellaiseksi että minä varmasti sen huomaan. Selloin tietysti käy mielessä että pitääkö minun osata tästä signaalista nyt jotakin päätellä.
24.02.2025 23:57
2 / 198