Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Sitten ollaan samiksii. Meinaan ihminen joka pitää pienistä jyrsijöistä ei voi muuta olla kuin ihana.
  2. "...oikeastaan valtio maksaisi tietyn summan/puolue tukia, eikä muuta rahoitusta saa olla."
    Minkälaiseksi ongelmaksi sitten näet sen että puolueiden jäsenet avustavat puolueita jäsenmaksun muodossa tai että puolueet painavat lehtiä joita kaikki voivat tilata tai ostaa tukien puolueiden toimintaa?
    Itse olen myös antanut suostumuksen siihen että luottamuspalkkioistani otetaan puolueveroa tukemaan paikallisjärjestötoimintaa. En oikein pidä ajatuksesta että valtio kertoo mihin nettoansioni käytän. Lisäksi on hyvä muistaa että aina tuki ei ole rahaa vaan myös palveluksia joita nyt tehdään talkoolla. Ei jaksaisi kaikkia hinnoitella ja ilmoittaa valtiolle että nämä nyt pitää saada ostopalveluna.

Tuo ajatus könttäsummasta per puolue on kannatettava. Nykyisin suurin osa tulee puoluetuesta joka on säädeltyä mm siltä osin paljonko pitää tukea piirien paikallista toimintaa sekä paljonko pitää laittaa euroja naisten poliittisen toiminnan tukemiseen. Tähän kun lisätään tuet poliittisille nuorisojärjestöille ja lehdistölle niin selkeämpää olisi tosiaan yksi könttäsumma jonka voisi käyttää haluamallaan tavalla.
    Ehkä sen muutoksen tekisin että tuohon tukeen olisivat oikeutettuja muutkin kuin puolueet eli erilaiset liikkeet ja yhdistykset. En pitäisi mitenkään yllättävänä jos jatkossa eduskuntaan nousisi enemmänkin edustajia puolueiden ulkopuolelta. Aikanaan sinne pääsi liike nyt joka muuttui puolueeksi nimenomaan rahoituksen vuoksi.

Itse näkisin kuitenkin ihan hyväksyttäväksi myös muut rahoitukset. Pienpuoueille joiden kannatus ei riitä nykyisellään tukiin on ihan välttämätöntä saada ulkopuolista rahoitusta toiminnan pyörittämiseen. Itse en niin huolissani ole ollut rahoituksesta vaan siitä että samat ihmiset istuvat eri järjestöjen ja yritysten hallituksissa tai johtoelimissä. Helposti käy mielessä että ajaako äänestäjien etuja vai edustamansa instanssin etuja.
  3. Nuoruudessa oli kaksi pysyvää asiaa. Suomi ei voita jääkiekon mm-kultaa eikä euroviisuja.

En tiedä paljonko tuossa on sitä markkinointia mukana sillä vaikea on yleisöä houkutella jos kerrotaan että tavoitellaan sijoja 5-6 tai kuten yleensä vaan todetaan että yritämme parhaamme ja katsotaan mihin se riittää. Samanlainen oletusarvo on käsittääkseni myös salibandyssä mutta en tiedä onko vika markkinoinnissa vai lajin pienuudessa mutta eipä torilla porukkaa näy samaan malliin jos mm-kulta tulee.

Kyllähän moni tietää että TPS:llä menee kiekkoliigassa hyvin mutta harvempi tietää että voitti f-liigassa sm-kultaa miehissä ja naisissa. Eli sama kiinnostavuus tai markkinoinnin laajuus tapahtuu myös paikallisesti.