Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
4060
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itsellä työelämä jakaantuu oikeastaan kahteen osaan. Ensin on nämä koneistushommat jotka taas palkan kautta mahdollistavat monia asioita. Yleisesti kuitenkin se on se puoli joka on mukana siksi että sillä poistetaan sarjoja nälän aiheuttamista pakkoliikkeistä.
Mulla taas työelämän sisältö tulee työsuojelusta, työelämän pelisäännöistä jne eli olen mukana työsuojelussa, ammattiosaston toiminnassa, ja eri toimikunnissa kehittämässä työelämää toivottavasti parempaan suuntaan. Kuntapolitiikassakin olen hakeutunut lautakuntiin tai jastoihin joissa käydään keskusteluja työelämän kysymyksistä.
Harvemmin kukaan suoraan sanoo mutta jos ilmoituksessa mainitaan että raha ja varallisuutesi ei minua kiinnosta mutta olethan pursiseuran jäsen niin aika lailla voi rivien välistä lukea. Toki itselleni tämä sekä pituus on myös suoraan sanottu.
Kohta kumppanin haku on helppoa kun yhä enemmän tulee filttereitä käyttöön.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/28667d1b-355e-468d-b4c8-8b74a18bf081
03.10.2025 10:52
En tietenkään tarkemmin tiedä miksi tuo duunaritausta on hylkinyt sillä en minä nyt tarkempaa selvitystä lähde kyselemään.
Omalla kohdallani en usko että kyse oli rahasta sillä ei heidän elämäntyylinsä niin paljoa poikennut omastani. Epäilen että kyse oli enemmän statuksesta.
Ehkä ystäväpiiri on organisaatiossa korkeammalla jolloin tuntuisi jopa kiusalliselta esitellä koneistaja ystäville joilla on ulkomaalainen titteli käyntikortissa.
Oma epäilys on että kyse oli joko ennakkoluuloista tai kokemusperäisestä päätöksestä. Ei nimittäin ole mikään salaisuus että monelle miehelle naisen ura on henkisesti kova paikka. Jos näitä tarnoita on lukenut saati että on omalle kohdalle sattunut niin on ymmärrettävää miksi tämä karsiva päätös on ollut helppo tehdä.
01.10.2025 20:42
Nimenomaan nyt tarkoitin että toisella on tätä kompromissihaluttomuutta ja itsellä se on ainakin pohjavireenä. Siitä tulee se ristiriita.
01.10.2025 20:06
Kaksi asiaa on sanottu suoraan ja ne ovat pituus sekä duunari. Kummassakaan en ole mitenkään kehityskelpoinen. Pituutta en pysty kasvattamaan ja työelämään en haluakaan muutoksia. Työelämässä kaikki on nyt enemmän kuin hyvässä hapessa.
Kuntapolitiikassa toimiminen ja eri luottamustoimet saattaa luoda sellaisen kuvan että joka ilta istuisin kokouksissa.
Pieni varustus, matala libido, heikko kestävyys sekä mielikuvitukseton sänkyakrobatia ovat harvoin voittava yhdistelmä.
Ehkä myös sellainen liiallinen pehmeys tai tarve löytää asioihin vähintään kompromissi. Sellainen tervepohjainen tilanteiden dominointi, joka tuo
naiselle turvallisuuden tunnetta, puuttuu varsinkin tapailun alkuvaiheessa.
30.09.2025 22:33
Olettaa minun olevan selvännäkijä; eli sanattomasta viestinnästä minun oletetaan tietävän esim milloin pölynimurin pussi pitää vaihtaa.
Kompromissihaluttomuus. Tietysti on asioita joista ei voi joustaa mutta jos tämä linja siirtyyy myös painoarvoltaan pienempiin asioihin niin vähän tuntuu että tärkeämpää on saada riidellä kuin löytää ratkaisu.
Nämä on siis nirsoilukriteerit jotka tarkoittavat sitä että mikäli ero tulisi näistä syistä niin katsoisin kyllä peiliin ja miettisin olisinko voinut toimia itse hieman joustavammin parisuhteen pelastamiseksi.
30.09.2025 21:31
Verkkouutisissa oli vähän taustoitettu tutkimusta
Aika pieni määrä suhteessa niitä jotka puoluekantansa ilmoittivat. En nyt tuosta kovin isoa juttua tekisi sillä tilanne muuttuu kun taas vaalit lähestyy. Itseäni pisti silmään tuo luku niistä jotka eivät aio äänestää; vain 9%.
Tutkimus tehtiin 2. toukokuuta – 24. heinäkuuta 2025 ja siihen vastasi 1 232 ihmistä. Puoluekantansa ilmoitti 555 vastaajaa. Vastaajista 16 prosentilla ei ollut äänioikeutta eduskuntavaaleissa, yhdeksän prosenttia ei aio äänestää. 30 prosenttia ei osannut sanoa, mitä puoluetta äänestäisi.
https://www.verkkouutiset.fi/a/jopa-puolet-vieraskielisista-aanestaisi-sdpta/#efac6ea6
26.09.2025 23:22
Ei kai tuossa Tinderistä mitään uutta tullut. Muutama mies kiertää keitaasta toiseen ja suuri osa miehistä vaeltaa kuivuneessa joenuomassa. Naisten taas pitäisi valita mistä pensaasta hedelmät poimii sillä maku voi olla arvoitus eikä ravintosisältökään ole välttämättä optimi.
Minulle jäi nyt hiukan epäselväksi että onko seksittömyys se yhteiskunnallinen ongelma jonka Tinder tekee näkyväksi vai onko se Tinder se kaiken pahan alku. Ennenkaikkea oliko siinä mainintaa mitä nämä yhteiskunnalliset vaikutukset sitten ovat?
Syntyvyys toki yksi mutta lisääkö tämä esim yksinäisyyden ja kelpaamattomuuden kautta tarvetta mt-palveluille. Onko tämä lisäämässä esim polarisaatiota?
Tietysti jos parin etsintä on jatkossa kovin datapohjaista niin voihan se vaikuttaa esim elinkeinoelämään. Jos datasta selviää että hitsarit jää ilman niin tuskimpa moni hitsariksi haluaa. Kohtuupalkkainen työ hyvillä työmarkkinoilla ei paljon houkuttele jos edessä on loppuelämän yksinäisys.
26.09.2025 23:09
Enpä ole testaillut. Pitääpä hommata ja katsoa muuttuisiko meininki.
Se jäi vielä laittamatta aikakirjoihin että suklaata ei ole , ja tuskin juuri tuleekaan, mutta pakastin on täynä marjoja.
22.09.2025 19:21
Pyörään asensin sekä etu- että takavalon. Oikeastaan muut asiat menee vähän kuin lennosta vaihtaen. Jos vaate alkaa tuntua liian ohuelta niin pesuun ja kaappiin sekä lämpimämpää tilalle.
Kynttilöitä ei ole mutta myrskylyhty löytyy. Voisi sen tietysti takaterassille laittaa mutta jotenkin jos yksin se valossa hörppii kahvia niin helposti tulee sellainen saattohoitotunnelma.
21.09.2025 21:43
Maakaukoputki ja mieluusti valonvahvistimella.
Sitä kun on nähnyt huuhkajan iltahämärissä sekä aamusta töihin pyöräillessä vastaan tulee kettuja ja jäniksiä niin voisi olla mukava mennä yölliseen metsään keskelle hiljaisuutta ja katsellä linssin läpi mitä siellä yöllä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.
18.09.2025 22:28
Sen nyt määrittää työ, kalenteri ja olosuhteet.
Jos nyt lähtee aamuvuoroista jotka on 06-18 niin sen jälkeen ei muuta ole kuin suihku, iltapala, vähän uutisia ja nukkumaan. Näitä seuraa kaksi yövuoroa eli 18-06 joten siinä ilta menee miten työnantaja on ohjeistanut.
Viides päivä on sinä mielessä speciaali että tulet yövuorosta ja nouset jo klo 11 viimeistään jotta saat unirytmin käännettyä. Käytännössä ihan sama mitä tekee kunhan on liikkeessä eikä istu sohvalle saati mene pitkälleen mihinkään. Alkaa luomet painaa.
Sitten alkaa viiden päivän vapaat ja käytännössä aamut menee liikunnassa ja päivät arjen askareita , joita myös kotitöiksi kutsutaan, touhutessa. Jos on kokouksia niin menen niihin tai jos ei ole niin tutkin muiden jaostojen pöytäkirjat tai tuleven kokouksien esityslistat.
Jos on hyvä keli niin saatan vielä tehdä jonkun rauhallisen liikunnallisen suoritteen. Jos kelit ei suosi ulkona olemista niin viime aikoina on taas tullut luettua. Lisäksi pimenevät syysillat ovat usein houkutelleet testaamaan uusia ruokareseptejä.
18.09.2025 21:55
11/12. Muuttohaukkaan kompastui mutta en nyt ala itseäni en takia ruoskimaan.
Nuoruudessa nuo levyt kyllä pyöri niin että timanttineulan rahina taitaa kaikua vieläkin päässä.
18.09.2025 21:39
Tuleekohan termi akateeminen vartti tuosta?
Mutta on todettava että itse olen hidas etenemään ettei toiselle vaan tule sellaista ahistelun tunnetta. Veikkaan että tuon hitauden takia sitten on asia tulkittu kiinnostuksen puutteena ja homma kuivunut kasaan.
10.09.2025 20:48
Nopeasti ajateltuna olisi ainakin kaksi tapaa. Ensimmäinen on pistää käsi minun farkkujen takataskuun (tms muu vastaava kevyt fyysinen kontakti) ja todeta vaikka että onpa hyvät pakarat. Sillä nyt ainakin olisi jää äkkiä särjetty. Vaikka tätä ei alussa mainittu niin ei haittaa vaikka tuo olisi miehenkin tekemä; osaan antaa ihan kohteliaat pakit.
Enkä ketään nyt suosittele tekemään fyysistä kontaktia toiseen ilman lupaa mutta kun nyt toiveita kysyttiin.
Toinen tapa olisi kysely treffeille jossakin sosiaalisessa mediassa. Olen harkinnut instagramin avaamista ja jos siellä on henkilökohtainen viestintä käytössä niin sitä kautta. Vielä perustelu miksi otti yhteytä olisi kiva sillä yleensä siinä on joku yhteinen rajapinta kuten harrastukset, työ, politiikka jne.
Oma romanttinen lähestyminen tapahtuu noin neljännellä tai viidennellä treffeillä kun kysyn että voidaanko mennä tämä alamäki käsikynkkää ettei kävelyvauhtimme kiihdy. Oletan siitä kysymyksestä että nainen ymmärtää olevani kiinnostunut jatkamaan yhteistä matkaa myös pidemmälle. Hän sitten päättää tarttuuko käteeni vai ei.
09.09.2025 23:27
Jos asiasta on tutkivaa journalismia tehty sekä yliopistoilla on resursseja antaa ihan tutkimuksiin asti niin eiköhän ilmiö ihan todellinen ole.
Kyse on vastentahtoisesta selibaatista joka kansankielellä voisi tarkoittaaa että enemmän tekee mieli mitä lohkeaa. Jos vielä vetelee mutkia suoriksi niin tuollainen vastentahtoinen selibaatti voi olla myös parisuhteessa jossa toinen kaipaa lakanoiden rypistelyä toista enemmän. Vähän riippuu siitä lasketaanko tuohon ryhmään vain ne jotka eivät ole koskaan onnistuneet pääsemään toisen kanssa lakanoihin.
Yleensä ilmiötä kuvataan naisvihan ja väkivaltakulttuurin kautta mutta yle areenassa olevassa dokkarissa yksi haastateltava lähinnä harmitteli tilannetta ja piti tilannetta lähinnä omana syynä. Toisella taas oli lapsuudessa traumoja perheiden hajoamisesta johtuen. Pelkäsi lehtolapsia sekä elatusmaksuja joten oli sitten keskittynyt tietokoneisiin.
Jäi vähän sellainen kuva että ilmiöstä puhuttaisiin myös yksinäisyyden ja läheisyyden kaipuun kautta.
Alla linkki ohjelmaan jossa käsiteltiin yhtä tutkimustulosta asiasta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-incel-miehet-voi-jakaa-kolmeen-eri-ryhmaan/8764698
08.09.2025 10:44
Sitä kun on ollut demareiden mandaatilla kuntapolitiikasa mukana vajaa kymmenen vuotta niin kyllä aikalailla on karissut yksinajattelu.
Varsinkin vaalien jälkeen kun neuvoteltiin paikkajaoista sekä puheenjohtajuuksista niin melko palapeliä siinä on rakennettu.
Nyt hetki hieman rauhaisampaa kunnes alkaa syksyn talousarvioesitykset nousta keskusteluun.
07.09.2025 23:03
Nuorena en tiedostanut ja vaikutuksia oli molempiin suuntiin. Nykyään tiedostan mutta vaihtelu on hyvin maltillista jos sitä nyt oikeastaan on yhtään.
Nuorena osa tuli ulkoa ja osa taas ihan omista oletuksista. Opettaja kun totesi että teistä pojista ei tule mitään niin siinä uskossa mentiin läpi yläasteen, enkä ollut ainoa poika. Lisäksi kun muilla pojilla alkoi olla tyttöystäviä niin aika alakanttiin tuli arvioitua omat mahdollisuudet. Toki sitten urheilussa oli omat oletukset vähän turhankin korkealla; tämä siitäkin huolimatta etten koskaan ole ollut mitenkään kilpailuhenkinen.
Nykyään olen näkemykseni mukaan tilanteessa jossa ei ole tarvetta mennä kumpaankaan suuntaan. Johtuu sekä palautteesta että mittareista. Työelämässä on selkeät mittarit omalle työlle. Tuottavuus sekä palkka kertovat aikalailla sen missä minun ammattitaitoni menee. Liikuntaharrastuksissa on ihan selkeät mittarit salipainoissa sekä frisbeegolffissa. Politiikassa on vaalit ja sen jälkeen on selkeät pelimerkit miten lautakuntapaikat jaetaan.
Sählyssä ja vaelluksilla ei mitään mittareita ole mutta jo se että on kysytty mukaan kertoo olennaisen.
Mitä sinkkuuteen tai parisuhteisiin tulee niin pakkien määrä ja syyt niihin kyllä kertovat sen millä tasolla siinä asiassa mennään. Toisaalta realismiä lienee että paikkakunnalla jossa vapaita naisia on vähän tilanne on usealla miehellä sama. Vanhemmuus lienee kuitenkin sellainen jossa olen arvioinut itseäni alakanttiin.
06.09.2025 23:49
Jos toisen ryhmän kanssa keskustelee ja vastaavasti toisen ryhmän kanssa " ...erehdyn keskustelemaan ..." niin tietysti voi miettiä onko omat asenteet taapainossa suhteessa ryhmiin. Saattaa vaikuttaa sanavalintoihin, haluun provosoida tai tehdä kärjistäviä tulkintoja.
Vaikea muuten sanoa kun ei tiedä mistä politiikan asioista on keskusteltu. Alue on hyvin laaja ja eri asioilla on eri painoarvo eri ihmisille. Lisäksi onko vain heitelty asioita ilmaan vai onko ollut päämääränä kenties saavuttaa joku kompromissi.
Yksilöiden henkilökohtaiset kokemukset ja temperamentti toki vaikuttavat mutta joskus kyse voi olla myös neuvottelu/keskustelutaktinen rooli. Samoin paljonko näillä politiikan ajattelijoilla on kokemusta käytännön poliittisista päätöksistä. On kyse sitten poliittisen järjestelmän luottamuspaikoista tai järjestötoiminnasta jolla pyritään vaikuttamaan poliittisiin päätöksiin.
Kuitenkin sanoisin että ei kannata erhtyä keskustelemaan vasemmiston kanssa ainakaan politiikasta jos sieltä saa takaisin vain huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä ei kannata sietää eikä se yleensä vie asioita eteenpäin.
06.09.2025 23:26
Pyysin naista treffeille. Pakithan sieltä tuli ja pahaltahan se tuntui sekä itsetunto taas aika palasina. Kuitenkin, vaikka seuraavien treffien pyytäminen on taas entistä vaikeampaa, olen ihan tyytyväinen että tuli pyydettyä. Itsetunto palautuu kylä aikanaan.
Kesällä näin myös exän ja nyt näyttää siltä että hänelläkin elämä taas hymyilee. Huonojen valintojen ja sittain myös huonon tuurin vuoksi on hänellä ollut vaikea jakso elämässä mutta jospa se siitä lähtisi kulkemaan. Jälkikasvulla on sitten syksyllä uutta ihmeteltävää työelämässä kun ovat nousseet organisaatiosa ylemmälle tasolle.
Yleislinjauksena voisi todeta että keskimääräistä mukavampi kesä takana. Ehkä sellaisena läpikantavana teemana on ollut kiitollisuus. Käytiin esim Sturmbock:n linnoitusalueella ja siellä kk-asemasta katsellessa tuli kyllä kiitollinen olo että voi tähystää poroja eikä vihollista.
31.08.2025 12:10
Oikein hyvät; pystyy jopa palastelemaan pieniin osiin.
Jos nyt otetaan tuo frisbeegolf niin pari kaveria on neuvonut putissa ja muutamilta taas on tullut neuvoja rysty- ja kämmenheittoihin. Ongelma on siinä että yksi neuvoi nostoputin ja toinen spin-putin joten josakin vaiheesssa piti sitten päättää kumman tyylin laittaa lihasmuistiin. Sama juttu heitoissa otteiden kanssa.
Työelämässä löytyy neuvoja, on kyse ihan työtehtävistä, työsuojelusta tai tes-tulkinnoista. Toki myös niinpäin että minulta kysytään ja jos en tiedä niin ainakin itsellä on yhteydet mistä tiedon löytää.
Politiikassa löytyy monenlaista osaajaa elämän eri sektoreilta eikä kaikki aina ole omasta puolueesta. Esim tietyt ammattiryhmät yleensä kokoontuvat samassa puolueesta ja pienen kunnan etu on siinä että myös sieltä voi kysyä mielipiteitä.
Ainoa asia jota en ole pystynyt organisoimaan on kumppanin löytäminen. Ei ole kaveria joka pystyisi puhumaan minua komeammaksi, huumorintajuisemmaksi jne vaan se työ täytyy itse tehdä.
31.08.2025 11:46
3 / 203