Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4060

1. Itsellä työelämä jakaantuu oikeastaan kahteen osaan. Ensin on nämä koneistushommat jotka taas palkan kautta mahdollistavat monia asioita. Yleisesti kuitenkin se on se puoli joka on mukana siksi että sillä poistetaan sarjoja nälän aiheuttamista pakkoliikkeistä.

Mulla taas työelämän sisältö tulee työsuojelusta, työelämän pelisäännöistä jne eli olen mukana työsuojelussa, ammattiosaston toiminnassa, ja eri toimikunnissa kehittämässä työelämää toivottavasti parempaan suuntaan. Kuntapolitiikassakin olen hakeutunut lautakuntiin tai jastoihin joissa käydään keskusteluja työelämän kysymyksistä.

Harvemmin kukaan suoraan sanoo mutta jos ilmoituksessa mainitaan että raha ja varallisuutesi ei minua kiinnosta mutta olethan pursiseuran jäsen niin aika lailla voi rivien välistä lukea. Toki itselleni tämä sekä pituus on myös suoraan sanottu.

Kohta kumppanin haku on helppoa kun yhä enemmän tulee filttereitä käyttöön.
    https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/28667d1b-355e-468d-b4c8-8b74a18bf081
  2. Sitä kun on ollut demareiden mandaatilla kuntapolitiikasa mukana vajaa kymmenen vuotta niin kyllä aikalailla on karissut yksinajattelu.
    Varsinkin vaalien jälkeen kun neuvoteltiin paikkajaoista sekä puheenjohtajuuksista niin melko palapeliä siinä on rakennettu.

Nyt hetki hieman rauhaisampaa kunnes alkaa syksyn talousarvioesitykset nousta keskusteluun.
  3. Nuorena en tiedostanut ja vaikutuksia oli molempiin suuntiin. Nykyään tiedostan mutta vaihtelu on hyvin maltillista jos sitä nyt oikeastaan on yhtään.

Nuorena osa tuli ulkoa ja osa taas ihan omista oletuksista. Opettaja kun totesi että teistä pojista ei tule mitään niin siinä uskossa mentiin läpi yläasteen, enkä ollut ainoa poika. Lisäksi kun muilla pojilla alkoi olla tyttöystäviä niin aika alakanttiin tuli arvioitua omat mahdollisuudet. Toki sitten urheilussa oli omat oletukset vähän turhankin korkealla; tämä siitäkin huolimatta etten koskaan ole ollut mitenkään kilpailuhenkinen.

Nykyään olen näkemykseni mukaan tilanteessa jossa ei ole tarvetta mennä kumpaankaan suuntaan. Johtuu sekä palautteesta että mittareista. Työelämässä on selkeät mittarit omalle työlle. Tuottavuus sekä palkka kertovat aikalailla sen missä minun ammattitaitoni menee. Liikuntaharrastuksissa on ihan selkeät mittarit salipainoissa sekä frisbeegolffissa. Politiikassa on vaalit ja sen jälkeen on selkeät pelimerkit miten lautakuntapaikat jaetaan.
    Sählyssä ja vaelluksilla ei mitään mittareita ole mutta jo se että on kysytty mukaan kertoo olennaisen.

Mitä sinkkuuteen tai parisuhteisiin tulee niin pakkien määrä ja syyt niihin kyllä kertovat sen millä tasolla siinä asiassa mennään. Toisaalta realismiä lienee että paikkakunnalla jossa vapaita naisia on vähän tilanne on usealla miehellä sama. Vanhemmuus lienee kuitenkin sellainen jossa olen arvioinut itseäni alakanttiin.