Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta Yogamies (2022-10-25 10:25:08) hyvin kirjoitti auki myös omat ajatukseni. En tiedä tekeekö se vaikutusta mutta ainakin itse lähtisin suunnittelemaan tapaamista niistä kohteista joista toinen on kiinnostunut. Jos on liikunnallinen niin padel-peliin tutustuminen tai kulttuuri-ihmisen kanssa museokierros.
Sitä kun on itse urautunut ja kaavoihin kangistunut lienee hyvästä tutustua myös muihin asioihin.
25.10.2022 13:53
Ihan mielenkiintoinen pikku sivujuonne tässä oli termien käyttö. Kun Orpo puhui kiljuvista naisista niin sehän tuomittiin mutta silti Kontula käytti juridisesta isästä termiä vinkuja.
Mitä tuota keskustelua tuolla olen yrittänyt ymmärtää niin suurin kysymys taisi olla tuo kahden vuoden määräajan ylitys. Saatuaan tiedon lapsestaan "Marko" sai hermoromahduksen eikä siten pystynyt toimimaan määräajan puitteissa. Oikeudella olisi ilmeisesti ollut mahdollisuus joustaa määräajoissa mutta "Markon" hermoromahdus ja lapsen äidin puolentoista vuoden salailu eivät olleet riittäviä perusteita koska äiti tätä vastusti. Tämä soti monen oikeustajua vastaan.
24.10.2022 22:51
Jos itsellä olisi tuollainen hiustyyli niin kommentit ehkä olisivat luokkaa "oliko rankka viikonloppu."
Tuota paitavalintaa jäin pohtimaan. Olemus kun on kuin suoraan koeputkesta nostetulla eli tikkusuora ilman hartioita niin onkohan nuo raidat sitten tietoinen valinta.
Eipä taida Jani kyllä olla ainoa mies joka ehostusta käyttää; mitä tuossa selailin niin melko monella valmistajalla on melko monenlaista kemikaalia tarjolla myös miehille. Näytti olevan myös litrahinnat kohillaan.
24.10.2022 12:06
Minusta hän tällä lähinnä yritti perustella miksi ei vanhemmuuslain valmistelussa allekirjoittanut edustaja Kopran aloitetta jolla määräaika biologisen isän varmistamiseksi poistuisi. Toki Kontula ei ollut ainut hallituksen riveistä joka ei allekirjoittanut; esim vasemmistosta allekirjoitti vain neljä ja vihreistäkin vain Atte Harjanne.
Ei tämä maa mihinkään kaaokseen joutuisi, Epäilen että harvempi isä lakimuutoksenkaan jälkeen lähtee asiaa selvittämään. Uskoisin että suurin piikki olisi nimenomaan erojen kohdalla. Moni varmaan silloin alkaisi asiaa selvittämään toivoen välttävänsä elatusmaksut. Toki siinäkin tapauksessa joutuu sitten tasapainoilemaan biologisen isyyden ja juridisen isyyden välillä sillä vaikea olisi enää neuvotella myöskään tapaamisoikeuksista
21.10.2022 00:11
No jos tässä viitataan tulevaan translakiin niin siinähän pyydettiin lisälausuntoja ja esim lapsiasiainvaltuutettu totesi "Lapsiasiavaltuutetun näkemyksen mukaan sukupuolen oikeudellinen vahvistaminen tulisi sallia alaikäisille." Eli ihan mahdollista tuollainen jatkossa voi olla jos tuo lausunto jalkautetaan lakiin.
Väittäisin että tätä asiaa on pohdittu jo pidemmän aikaa niiden osalta joita tämä translaki on tarkoitettu koskettavan. Samalla varmasti on jo mietitty näitä tapauksia jotka haluavat lakia käyttää hyväksen mikäli se nykymuodossa toteutuu.
Epäilen että monessa urheilulajissa sekä erilaisten tilojen käytössä siirrytään nais-mies luokituksesta female/mixed-luokitukseen. En sitten tiedä koetaanko tuo tasa-arvoisena jos naisilla on kaksi sarjaa ja muilla vain yksi ja miten pitää todistaa kuuluvansa f-luokkaan jos edellytyksenä on sekä biologinen että juridinen toteaminen.
20.10.2022 00:06
Ripaus varmaan totta tuossa otsikossa mutta minusta on kohtuutonta laittaa sitä pelkästään akselin Andersson, Paatero ja Saarikko syntilistaan. Kyllä meillä on opetus-, kunta- ja talouspolitiikka mennyt tähän suuntaan jo useamman hallituksen ajan jonka seurauksena näkyy monenlaista kohtaanto-ongelmaa jonka juuri esim Tinder tuo näkyväksi.
Omalla asuinseudullani ei sydän merkintöjä juuri tullut joka ei kyllä ollut mikään yllätys. Kyllä tällaisesta sonnilaumasta löytyy aina joku joka pidempi, huumorintajuisempi tai jonka harrastukset paremmin kohtaavat. Itse ostin sen lisäpalvelun jossa näki onko joku tykännyt niin ajattelin että naiset voi sitten tehdä "aloitteen."
Ruuhkaisemmassa osassa maata tilanne olikin sitten eri ja tykkäyksiä alkoi tulla sen verran että ajattelin jo niiden olevan jotakin mainosprofiileja mutta kyllä niiden takaa ihan oikeita ihmisiä löytyi. Ihan halusivat treffeille lähteä vaikka minulla oli jo profiilissa asuinkunta mainittu. Ihan mukavaa oi treffeillä käydä ja hyviä vinkkejä tuli mitä kannattaa käydä paikkakunnilla katsomassa.
"Tavallisilla miehillä ei ole juurikaan mitään asiaa näihin palveluihin". Jos et panosta kuviin ja tekstiin niin samaa mieltä; ja toisaalta jos olet panostanut eikä siltikään onnaa niin syöhän se miestä rotan lailla. Itse kysyin omilta tytöiltäni että miten he käyttivät sovellusta sinkkuaikoina. He käyttivät sitä niin että hakualue oli pieni ja kun he menivät juhliin tai keikalle niin siitä katselivat sitten ketä juhlien miehistä olivat sinkkuja. (toki tuolla varattujakin on , mutta kuitenkin tuolla idealla)
19.10.2022 00:24
Tuohon vaikuttaa kaksi asiaa; aika ja kuinka monia läheisiä se koskee ja miten.
Jos itse on valmistautunut eroon jo pidemmän aikaa niin lähtökohta on aivan eri kuin tulla töistä kotiin jossa on eropaperit ja avaimet pöydällä. Ensimmäisessä tapauksessa surutyö on jo ehkä tehty ja suunnitelmat valmiina mutta jälkimmäisessä ne työkalut on vielä hakusessa.
Äitini kuoli aikanaan syöpään ja sen viimeisten viikojen aikana ehti jo hieman valmistautua ja miettiä miten esim isääni ja siskoani pystyisin asiassa tukemaan. Tilanne olisi ollut eri jos äiti olisi kuollut vaikka liikenneonnettomuudessa.
Työ ja herrastukset ovat sellaisia joissa en koe edes luopumista. Työpaikat ja harrastukset vaihtuvat eikä niissä sen enempää tuskaa ole. Vielä kun on pienehkö paikkakunta niin ihmiset tulee kyllä muissa yhteyksissä vastaan.
Itsellä nyt tilanne että lapset ovat juuri lähteneet omilleen ja lähinnä tuntuu hyvälle että olen kasvattanut heidät siihen malliin että uskaltavat kokeilla omia siipiään. Takaisin kotiin voi aina tulla.
Kunhan ajattelee että täällä ollaan toisia varten ja että pyrkii pitämään itsensä sellaisessa fyysisessä ja henkisessä kunnossa että pystyy olemaan tukena toisille niin tuolla pärjää niin rutiineissa kuin muutoksissa.
15.10.2022 13:36
12/15
Helsingin kaupunginosa ja Nykäsen muistomerkki jäänyt kyllä huomioimatta ja tuo kyläkauppakin käymättä.
14.10.2022 13:01
Onneton sanavalintahan tuo oli ja hyvä tietysti että pahoitteli. Minusta kyseessä kuitenkin ihan normaali väittely jossa päällepuhumista ja keskeyttämisiä tulee. Vähän ihmettelen että gallup-johdossa pitäisi iskeä takaisin, riittäisi tässä vaiheessa että pitää vaan suojauksen hyvänä,
Toisaalta mukava että palataan politiikassa pienten nypräysten aikaan. Oppositoipuolueeen puheenjohtajalla menee tunteisiin huono tv-väittely, pääministeri edustaa miehensä firmaa ja samalla kun vihreiden puheenjohtaja puolustaa veikkauksen monopolia heidän kansanedustajansa saa tuloja kilpailevasta yhtiöstä ja peittää sen sidonnaisuusilmoituksessa.
Voi tulla ihan mukavat eduskuntavaalit.
14.10.2022 12:30
Eipä enään ole. Lopetin sen käytön kun unohdin sen kerran kotiin keittiön pöydälle. Tilanteen ratkaisin niin että otin jonkun toisen listan joka oli unohtunut ostoskorin pohjalle.
Aika paljon ihmiset kulkee kännykkä kädessä kaupassa. Joko niillä on lista siellä tai etsivät sopivaa henkilöä vahinkokohtaamiseen hevi-osastolla.
14.10.2022 11:56
Käsittääkseni kun palvelukseen astutaan löytyy kahdenlaista liikkujaa. Ne ketkä liikkiuvat seuroissa ja ne jotka eivät liiku ollenkaan. Siksi varusmiespalveluksen alussa löytyy ryhmiä jotka käyvät ihan sauvakävelylenkillä nostaakseen kuntoaa tasolle joka mahdollistaa myöhemmässä vaiheessa raskaammat sotilalliset harjoitukset.
Kun kuntokerhosta kysyit, niin sitäkin.
https://yle.fi/uutiset/3-6387165
13.10.2022 19:38
Kauluslaatan reunusväristä riippuen kenttätykistö tai ilmatorjunta.
12.10.2022 16:28
Joskus kertauksessa otettiin muutama kohde ja laskettiin paljonko niihin sotilaita tulisi sijoittaa jos mietitään kohteensuojausta ja siihen liikenteen ohjaus mukaan. Yllättävän paljon siihen kuluu porukkaa ja sielläkin on paikkoja joissa kevyemmällä varustuksella pärjää.
Yksi asia joka usein jää huomiotta julkisessakin keskustelussa on se että on muutakin kuin sota ja rauha. En tiedä onko tämä harmaa vaihe enää käytössä ainakaan Natossa mutta joskus on pohdittu että riittäisikö jos osalle annettaisiin vaikka koulutus vaikka vain harmaan vaiheen toimintaan. Uskoisin että kulkulupien tarkastaminen huomioliiveissä sähkölaitoksen portilla onnistuu vähän sirommaltakin ihmiseltä.
12.10.2022 16:10
Mikäli asevelvollisuuslaki olisi sukupuolineutraali se aktivoisi kaikkia tasa-arvoisesti.
12.10.2022 15:48
Jos perusajatus olisi aktivoida ihmisiä liikkeelle niin ehkä tämä ei tukisi sitä. Tooki joku karttaharjoitus etäkokouksena voisi olla ihan mielenkiintoinen ajatus.
12.10.2022 15:47
Jos jollakin kiinnostuksen kohde on kahvi niin kyllä minulla mielenkiinto heräisi. Itse nyt oletan että jos kahvia harrastaa niin silloin löytyy erilaisia keittimiä, kahvilaatuja sekä varmaan kahvimyllykin on hommattu jolla seoksen karkeutta pystyy säätelemään. Jos aikaa ja vaivaa sekä rahaakin tuohon laittaa niin kovasti kiinnostaa mistä tällainen harrastus/kiinnostus tai intohimo on saanut alkunsa ja miten se on jalostunut vuosien varrella.
Tuo kävely voisi olla omassakin profiilissa. Itse pidän kävelystä sillä se mahdollistaa pääsyn paikkoihin jonne muuten ei pääse. Keväisin laitan joskus rinkkaan painoa yli sen mitä vaelluksissa tulee mukaan ja kävelen pururataa sekä kuntoportaita jotta vaellus/kävelykunto taas nousee. Samalla on hyvä testata varusteiden toimivuutta ennen oikeita vaelluksia.
Yksi toiveistani on yhdessäoloa luonnossa. Olisi mukava lähteä jonnekin päiväretkelle. Muutaman kilometrin kävely vaikka laavulle jossa keitetään nuotiokahvit ja syödään eväät ja katsellaan luontoa sekä nautitaan hiljaisuudesta. Tai ihan vaan katsotaan kartasta joku paikka jonne suunnistetaan ja jossa juodaan termarikahvit kera voileipien.
Eikä sekään nyt mikään huono vaihtoehto ole kävellä jossakin kaupungin ostoskeskuksessa ja katsella näyteikkunoita sekä syödä jossakin ravintoloissa. En tosin tiedä tulisiko minusta taas poikamies vai vahvistaisiko se parisuhdetta kun kumppani ei millään saisi houkuteltua minua pois verho-osastolta.
11.10.2022 19:41
Allekirjoitettavaa tekstiä; kiitos siitä.
Tosiaan ei ollut tarkoitus hakea mitään vikaa vaan itse olen joskus miettinyt että jos tulisi töistä mahdollisuus esim pitkälle ulkomaankomennukselle joka käytännössä aiheuttaisi valinnan kumppanin etsimisen tai työuran/rahan välillä niin olisi vakava harkinnan paikka.
11.10.2022 19:01
Kyse ei ollut niinkään puoluspoliittinen näkökulma vaan saataisiin koko ikäluokka aikuisiän kynnyksellä ehkä vielä aktivoitua.
Mitä tuota Ukrainan tilannetta on seurannut niin melko jämähtäneitä nuo rintamalinjat on ja todenäköisesti se voitta jolla on parempi kulutuskestävyys materiaalin ja sotilaiden osalta.
Ei kaikista tarvitse tulla kirurgeja tai lääkäreitä mutta minusta olisi hyvä jos kaikilla olisi kattavat ensiaputaidot.
11.10.2022 16:33
Minusta nuo lyhenteet ovat ovat vähän teoreettisen tuntuisia. Itse kyllä allekirjoitan nuo luokitukset joissa verrataan jännämiehiä ja kilttejä/kunnollisia. Minusta niissä on totuuspohjaa vaikka ne tietysti todellisuutta kärjistääkin. Ongelma ehkä on tuo näkökulma jossa ne nähdään voittajina ja häviäjinä vaikka minusta kyse on enemmän erilaisuudesta.
En muista luinko vai kuulinko joskus hyvän vertauksen lintumailmasta. Fasaanikukot esittelevät mielellään sulkiaan, fyysistä kokoaan sekä käyttäytyvät hyvinkin mahtipontisesti. Lopputuos usein on se että muutama naaras siihen haaremiin liittyy. Toisaalta taas on joutsenia joille tulee se yksi kumppani jonka kanssa perheestä huolehditaan. Jos kumppanin matka päättyy vaikka tuulivoimalan lapoihin niin toinen siellä lammella edelleen kelluu odottamassa toista saapuvaksi.
No kyllähän meillä ihmisillä jonkinlaiset sulat on kaikilla ja jos tarpeeksi raaputetaan niin ehkä myös se joutsenen luonto löytyy. Mailma ei vain ole reilu ja noita sulkia voi saada jo syntymälahjana. Fyysiset ominaisuudet, vanhemmat/koti sekä asuinympäristö ja ystävät ovat erinlaisia. Samoin ne muokkaavat tuota luonnetta.
Aina puhutaan itsensä kehittämisestä ja jos haluaa niin voi miettiä kumpaan kannattaa panostaa. Sulkiin tai luonteeseen. Toki aina on mhdollista että sulat on kunnossa ja luonne kuin joutsenella. Toinen kysymys sitten on että vaaditaanko nykyään molempia vai riittäkö jos painottuu selkeästi toiseen suuntaan.
Lintuvertaus on minusta siinäkin mielessä hyvä että vaikka perinteisesti tuo ehkä koskisi miehiä niin sanoisin että nykyään ja tulevaisuudessa tuo vertaus on ihan sukupuolineutraali.
11.10.2022 16:19
Tuolla oli puhetta asumismuodosta ja omalta kohdallani on todettava että yksinäinen minäkin olen vaikka asun omakotitalossa. Yksin teen ruuan ja muut kotityöt kuten kerrostaloasujatkin eikä se tilanne muutu sillä että leikkaan nurmikon, puhdistan rännit tai tapetoin; nekin minä teen yksin ja yksinäisyyden ympäröimänä.
Kyllä minulla kavereita ja harrastuksia on ja ne on kyllä pelastus. Sen mitä tämä yksinäisyys kuluttaa ja nakertaa sen nämä pystyvät täyttämään ja paikaamaan. Tämä mahdollistaa sellaisen ihan tasapainoisen ja perushyvän elämän. Se että haaveillaan vielä rakkaudesta ja sen tuomasta seurauksesta tehdä kaksi ihmistä onnelliseksi onkin sitten taas ihan eri luokan toive.
Mitä tuohon aloitukseen tulee niin vaikea on mitään järkevää. Kaikki kuulosttaa kuin sanoisi väsyneelle että koitahan piristyä. Jos nyt kuitenkin ajatellaan tuo aloitus todeksi eli jos naiset eivät halua niin turha silloin miestenkään on etsiä. Ehkä pitäisi pysähtyä ja kysyä miksi naiset eivät halua; onko vika miehissä tai tarjoaako yhteiskunta/ympäristö jotakin enemmän vai onko nämä asioita jotka rajoittaisivat elämää ja unelmien saavuttamista.
11.10.2022 15:11
34 / 180