Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minusta+ei+ole+sivuseikka+se+että+hääväki+nauttii+ja+on+onnellinen.
11.09.2022 19:01
Riippuu+vähän+alasta.+Lumepaikkoja+on+eli+sama+paikka+on+auki+ollut+kauan+mutta+sinne+hakijoille+ei+edes+vastata.+Eli+annetaan+kuva+että+firmalla+menee+vahvasti.+
Sitten+on+firmoja+jotka+miettivät+otetaanko+lisää+vai+tehdäänkö+ylitoinä.+Paikka+on+kyllä+avoina+mutta+siihen+on+vaikea+löytää+ketään+koska+palkka+on+huono,+osa-aikainen+työ+tai+kyseessä+määräaikainen+sopimus.
11.09.2022 18:45
Onhan+tuossa+avioitumisessa+hiukan+tietysti+sellaista+romanttisuuden+kehääkin+mutta+jos+romantiikkaa+pitä+hakea+kirkon+ja+juhlan+kautta+niin+en+tiedä+onko+lähtökohdat+parisuhteelle+otolliset.
Jos+tuo+juhla+parantaa+ystävien+ja+tuttujen+elämää+ja+ovat+sen+jälkeen+hieman+onnellisempia+niin+onhan+tuolla+paikkansa.
11.09.2022 18:35
Ihan+enemmän+miettimättä+niin+avioliitto;+kirkossa+vihkiminen+ja+tanssihäät.
Itselle+ei+nyt+niin+väliä+muuten+mutta+kun+suvussa+on+paljon+henkilöitä+jotka+ovat+riidoissa+keskenään+eivätkä+ole+olleet+puheväleissä+vuosiin.+Kasvonsa+siinä+menettää+jos+yhteyttä+ottaa.+
Nyt+häissä+joutuisivat+ikäänkuin+puoliväkisin+taas+tekemisiin+ilman+että+kumpikaan+tuntisi+menettäneensä+kasvojaan+ja+toivoisin+että+se+poikisi+anteeksipyyntöjä+ja-antoja+ja+heillä+olisi+sen+jälkeen+henkisesti+kevyempi+elää.
10.09.2022 12:18
Itse+kuitenkin+luottaisin+tässä+ammatti-ihmisten+osaamiseen+ja+siihen+että+lailla+olisi+ollut+paljolti+ohjaavaa+vaikutusta+eroprosesseissa.
10.09.2022 12:04
Minusta+taas+oikeuden+taju+on+mennyt+enemmänkin+oikeaan+suuntaan+kuin+vääristynyt.+Sanotaan+vaikka+ne+lukuisat+koulukiusaamista+vastustaneet+kampanjat+ovat+varmasti+auttaneet+enemmän+nuoria+kohti+valoisampaa+tulevaisuutta+kuin+ex-rikollisten+haastattelut+ovat+vieneet+kohti+synkempiä+vesiä.
Eikä+nuo+ex-rikollisten+haastattelut+välttämättä+huonoja+ole+jos+niissä+on+katuva+ote+ja+ajatus+rikollisuuden+kannattamattomuudesta.
Tuollainen+yhteisöllinen+rangaistus+ei+nyt+ole+mitenkään+tavatonta+nyky-yhteiskunnassa.+Yksi+tai+muutama+kun+töppää+niin+muutkin+saman+lokeron+ihmiset+kärsii+tai+ainakin+helposti+ihmiset+jakaantuvat+puolesta+ja+vastaan.
Tuosta+tolkusta+olen+kyllä+samaa+mieltä;+lueskelin+tapauksesta+jossa+poika+oli+kaatunut+pyörällä+ja+ilmeisesti+loukannut+itseään.+Ihmiset+olivat+vain+menneet+ohi+ekä+kukaan+ehtinyt+jäämään+auttamaan.
10.09.2022 12:02
Näin+siinä+kävi.+Toki+siitä+on+kolmekymmentä+vuotta+aikaa+ja+silloin+sana+mies+ja+tunteet+saati+itku+eivät+oikein+mahtuneet+samaan+lauseeseen.
08.09.2022 22:41
Hyvin+mahdollista,+mutta+hyvin+epätodennäköistä.+
Sanotaan+kuitenkin+vaikka+huumeet.+Ennen+oli+jyrkän+kielteinen+kanta,+nyt+se+on+viihdekäyttökamaa+ja+kohta+heroiini+ja+kritallit+löytyy+kaupasta+irtokarkkihyllyn+ja+lemmikkitarvikeosaston+välistä.
Sensuuri+tai+sananvapauden+tila+suhteessa+vaikka+maalittamiseen+tai+vaikka+uskonnonvapauteen+on+varmasti+asia+joka+muokkaa+esim+kielenkäyttöä+ja+kriittistäkin+keskustelua.
Perhe+ja+miten+se+nähdään.+Nythän+on+hintojen+kohotessa+tullut+kritiikkiä+kun+suurimmat+tuet+osuvat+lapsiperheisiin.+Kuitenkin+lapset+itsessään+jää+turvattomiksi+kun+esim+lapsen+vieraannuttamisen+kriminalisointia+koskeva+laki+ei+edennyt+hallituksessa.+
Itse+ajattelen+niin+ettei+yhteiskunta+luisu+itsessään+mihinkään+vaan+se+moraalinen+rappio+tapahtuu+ihmisissä+jos+on+tapahtuakseen.+Ehkä+sellainen+moraalin+rapautumisen+siemen+on+olemassa+sen+suhteen+että+tunnistetaan+ongelma+mutta+sen+poistaminen+tuntuu+liian+vaikealta.+Itse+näen+tällaisena+esim+sen+että+meidän+kaltaisessa+maassa+on+leipäjonoja.
08.09.2022 22:38
Minä+nöyristelen+siten+kuin+nainen+haluaa+ja+minä+vaan+tottelen.
Toki+pitää+muistaa+turvasana+sillä+tuolloin+kyse+on+roolileikistä.
Mutta+jos+kelpaa+nykynainen+reilun+kolmenkymmenen+vuoden+takaa+niin+silloin+taisi+olla+tuollaisesta+viitettä.+Päätettiin+mennä+elokuviin+ja+kiltisti+seurasin+vierestä+kun+nainen+valitsi+elokuvan.+
Oli+kyllä+tunteisiin+vetoava+elokuva+ja+kyllähän+siinä+tuli+nyyhkittyä+ja+silmänurkkia+kuivatettua.+Kun+kävi+selville+että+minä+olin+meistä+se+joka+tihrusti+ja+niisti+enemmän+niin+lopputuloksenahan+oli+että+seuraavaa+tapaamiskertaa+ei+enää+tullut.
08.09.2022 21:41
Kokeellista+huumoriahan+tuo+oli.+Enempi+pyrin+välttämään+kysymysmuotoilua+ettei+tule+työhaastattelu+tai+kuulustelu+tunnelma.+Onneksi+usein+riittää+että+vaan+kuuntelee+kun+nainen+puhuu.
08.09.2022 21:30
En+minä+pahalla+ottanut,+ihan+näin+itsekkin+ajattelen.
Turva+on+ihn+kuvaava+termi+ja+itse+usein+ajattelen+sen+selkänojana+koska+osa+minun+ennakkoasenteista+on+sellaisia+joihin+pitää+saada+hyväksyntä.+On+tilanteita+joissa+en+ole+pelkästään+itseni+vaan+edustan+jotakin+ryhmää+kuten+vaikka+työyhteisöä.+Kun+lähden+palaveriin+minulla+on+ennakkoasenne+vastapuolen+esityksistä,+omista+tavoitteista+ja+millä+asenteella+tuolla+kokouksessa+ollaan.+Minun+ennakkoasenteilani+pitää+olla+edustamani+ryhmän+tuki+tai+hommasta+ei+tule+mitään.
Omissa+henkilökohtaisissa+ennakkoasenteissa+on+sisäänrakennettu+myös+tavoite.+Kärjistäen+olen+joskus+miettinyt+että+voisi+vaan+käydä+salilla+ja+kierrellä+siellä+vaan+laitteita+eri+toisto+ja+sarjamäärillä+sen+enempää+miettimättä+mutta+jos+asetan+keväälle+joitakin+tavoitteita+niin+kyllä+toiminta+edellyttää+ennakoitavuutta+ja+suunnitelmallisuutta.
Aloitus+oli+siinäkin+mielessä+onnistunut+että+nyt+on+mielenkiintoista+seurata+ihmisten+ennakkoasenteita+sairaanhoitajiin.+Aluksi+lakonuhkaan+suhtauduttiin+suopeasti+ja+ennakkoasenne+oli+hyväksyvä.+Nyt+kun+astuttiin+tietyn+rajan+yli+eli+tehohoitoon+niin+lakon+uhka+ja+asenne+hoitajiin+alkoi+muuttua.
08.09.2022 20:34
Teoriassa+kyllä,+kehoittaisin+kuiten+odottamaan+vielä+hetki+ja+panostamaan+80v+jälkeiseen+aikaan+jolloin+tilastollisesti+alkavat+miesten+markkinat.
07.09.2022 22:02
Palstalla+ei+vaikuta+koska+ei+tiedä+ihmisten+taustoja+eikä+ole+tilannetta+jota+vasten+sitä+voi+peilata.+
Ulkopuolella+voisi+kai+kärjistää+että+minun+elämäni+perustuu+ennakkoasenteisiin.+En+ole+mikään+tässä+ja+nyt+tyyppi+vaan+enemmänkin+suunnitelmallisuuden+ystävä.+Ennakkoasenteiden+runko+perustuu+tilanteeseen+ja+henkilöön.
Jos+menen+eri+puolueiden+vaaliteltoille+niin+tiedän+saavani+samantyylisen+vastauksen+eri+henkilöiltä+samassa+teltassa+mutta+vastaukset+telttojen+välillä+taas+vaihtelee.
Jos+taas+nainen+tulee+juttelemaan+vaelluksella+niin+kokemuksesta+tiedän+jo+ennakkoon+että+puhutaan+lähtöpaikasta,+kauanko+ollaan+reissussa+jne+mutta+olen+tänä+kesänä+ollut+pulassa+kun+nainen+on+tullut+baarissa+juttelemaan;+ei+minulla+ole+sellaista+ennakkosuunnitelmaa+miten+jutustelua+käynnistellään.+Toki+nyt+on,+sillä+jos+vielä+nainen+tule+baarissa+jututtamaan+kysyn+millainen+sähkösopimus+sillä+on+ja+mitä+mieltä+hän+on+Britannian+uudesta+pääministeristä.
Tästä+on+kaksi+etua.+Ensimmäinen+on+se+että+kun+tiedät+mitä+sieltä+todennäköisesti+on+tulossa+olet+jo+ennakolta+siihen+valmistautunut+ja+tavallaan+askeleen+edellä.+Toinen+on+se+kun+itsellä+ennakkoasenteiden+lähtökohta+on+valmistautuminen+pahimpaan+niin+tavallaan+voit+sen+rauhallisin+mielin+kohdata+koska+olet+sen+jo+kerran+läpikäynyt+mielessäsi.
07.09.2022 21:43
Olen+iloinen+puolestasi.+Aito+hymy+on+rakastettava+piirre+ihmisissä.+Itseltä+ei+oikein+hymyä+irtoa+vaikka+olisin+hyvällä+tuulellakin.+
Legginssit+on+varmaan+turhan+kuumat,+itse+olen+sortseissa+kun+talossa+lämpötila+on+noin+20+astetta+ja+yöllä+nukun+noin+17-asteessa+jos+vain+kelit+sen+sallii.
07.09.2022 21:05
Kunhan+ei+suihkuverhon
06.09.2022 12:19
Eiköhän+tänne+siviilienergian+joukkoon+mahdu+myös+soturienergiaa,+siviilipalvelusenergiaa+sekä+aseistakieltäytymisenergiaa.+Tuttavapiiristä+löytyy+myös+eri+väristä+puolueenergiaa+ja+eri+työelämän+organisaatioilla+tuntuu+olevan+myös+omanlaisensa+energiatasot.
Jotenkin+toivoisi+että+tästä+energiamäärästä+käytettäisiin+suurempi+osa+rakentamiseen+kuin+riitelyyn.
06.09.2022 12:18
Joku+semmoinen.
Tosin+yhden+teorian+mukaan+minä+kyllä+hymyilen+mutta+kun+en+yhtään+nauti+kuvattavana+olosta+niin+se+on+se+ongelma.
Minua+kuulemma+pitäisi+kuvata+salassa+niin+tulisi+parempia+kuvia.
06.09.2022 11:37
Nuorempi+varmaan+tsemppaisi+nykyistä+ja+toteaisi+että+"yksinäisyyteen+tottuu"
Nuoremmalle+tulisi+sellainen+neuvo+kuin+"lähde+politiikkaan"
06.09.2022 11:29
Joku+hymyilemisen+piilotuki+suussa+voisi+kyllä+olla+paikallaan.
06.09.2022 11:16
Jos+lähdetään+siitä+että+tätä+ongelmaa+ei+olisi+jos+oltaisiin+sähköntuotannossa+omavaraisia+niin+syyllisiä+ovat+vihreät+jotka+aktiivisesti+ovat+vastustaneet+ydinvoiman+lisärakentamista.
Toki+synninpäästöä+pitää+kyllä+vihreille+antaa+vanhasta+virheestä+sillä+nyt+ovat+kovasti+uusiutuvaa+energiaa+politiikassaan+edistäneet.
Kiitosta+voi+antaa+keskustan+ministeri+Mauri+Pekkariselle+joka+valmisteli+aikanaan+syöttötariffin+kannustamaan+investointeihin+uusiutuvan+energian+käytössä.+Syyttävää+sormea+voi+sitten+osoittaa+myös+samaan+suuntaan+sillä+tariffin+hinta+määriteltiin+niin+korkealle+että+yritysten+voitto-odotukset+nousivat+isoiksi.
05.09.2022 22:01
37 / 180