Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. No+aikanaan+kun+mentiin+yhteen+niin+aita+tarkalla+budjetilla+mentiin+ilman+sen+suurempia+ylellisyyksiä.+Kun+myöhemmin+oli+vaki+työpaikat+ja+palkatkin+paremmat+niin+oli+enemmän+vaihtoehtoja.+Itse+olisin+jatkanut+edelleen+tiukemmalla+taloudella+mutta+toisen+mielestä+olisi+ollut+varaa+jo+muuhunkin.+Mitä+tulevaisuuteen+tulee+niin+puhuttaessa+45++ihmisistä+niin+usein+mikäli+lapsitoiveita+on+ollut+ne+on+toteutettu+tai+jääneet+toteutumatta.+Työpaikka,+asunto+ja+arki+on+jo+hyvin+rutinoitunutta+joten+siihen+tuskin+kaipaavat+miestä+ainakaan+isommissa+määrin+riippumatta+ovatko+taiteilijoita+vai+arkisia+persoonia.+Todennäköisesti+kun+asuttaisiin+vielä+eri+asunnoissa+niin+kyllä+tavattaessa+lähtökohta+lienee+viedä+pois+niistä+arjen+rutiineista.
  2. Ulkopuolelta+katsottuna+siihen+että+nainen+lähti+toisen+miehen+matkaan.+Itse+asiaa+pohdittuani+en+ole+ihan+varma.+Olisi+varmaan+pitänyt+kysyä+mutta+lasten+kanssa+arjen+uusien+rutiinien+luominen,+oman+jaksamisen+varmistaminen+sekä+pohdinta+miten+pystyn+tukemaan+entistä+hänen+mahdollisissa+ongelmatilanteissa+vei+aikaa+ja+voimia.Jälkeenpäin+ajatellen+tämä+kysymys+olisi+pitänyt+tehdä+jo+yksi+parisuhde+aikaisemmin+koska+sekin+päättyi+samalla+tavalla.+En+tiedä+olisiko+sieltä+tulleella+vastauksella+ennaltaehkäissyt+tämän+uuden+eron+mutta+joskus+vain+mietityttänyt.Jos+kaksi+edellistä+suhdetta+päättyy+samalla+tavalla+niin+kyllä+painopiste+on+mitä+minä+olisin+voinut+tehdä+toisin+eikä+mitä+molemmat.+En++tiedä+mikä+termi+on+oikea+mutta+joku+kiltti,+arkinen+tai+yllätyksettömyys+voisivat+olla+vähän+sinnepäin.+Joskus+olen+miettinyt+joitakin+tilanteita+ikäänkuin+miten+ehkä+vaimo+silloin+näki+ne+hetket.+Esim+illalla+kun+lapset+jo+nukkuivat+niin+miltä+se+mahtoi+tuntua+kun+sen+sijaan+mies+olisi+taluttanut+sänkyyn+tai+jopa+ottanut+siinä+kahvipöytää+vasten+haki+harjan+ja+alkoi+putsata+kahvinpuruja+roskakaapista.+Tai+kun+olisi+rahat+säästössä+vaikka+kahdenkeskiseen+kylpyläreissuun+niin+ei+uskalleta+lähteä+koska+ensi+kuussa+tulee+sähkö-+ja+vesilaskut.+Aina+pitäisi+katsoa+tulevaisuuteen+ja+jos+sinne+kiikaroidaan+niin+jos+teoriassa+vielä+löytyisikin+uusi+parisuhde+niin+varmaan+samalla+lailla+sekin+päättyisi.+Minusta+nyt+ei+vaan+saa+mitään+sponttaania+taiteilijasielua+joka+haltioituisi+yllätyksistä+ja+järjestelisi+uutta+ja+kivaa+jatkuvalla+syötöllä.+Toisaalta+ei+nuo+käytännön+muutokset+niin+isoja+ole+etteikö+tällainen+persvakomies+niihin+pystyisi+mutta+jotenkin+ei+ehkä+halua+ottaa+riskiä.
  3. Pistä+vaan+väreistä+ehdotus.+Todennäköisesti+sen+ehdotuksen+toteutan.+En+minä+nyt+tytön+poismuutosta+niin+huolissani+ole.+Muuttaa+samaan+kaupunkiin+ja+jopa+samaan+kämppään+isosiskonsa+kanssa.+Ne+kyllä+pärjää.+Kerran+olin+kyllä+helisemässä+kun+se+tuli+viereen+ja+alkoi+itkeä+että+minä+haluan+että+hän+muuttaa+pois.+Piti+sitten+selittää+että+me+isät+ollaan+siinä+mielessä+hankalia+otuksia+että+me+yritetään+ratkaista+lasten+ongelmia.+Olin+meinaan+jo+keskustellut+isosiskonsa+kanssa+josko+ottaisi+tuon+nuoremman+samaan+kämppään+kun+se+asunto+on+aika+iso+yhdelle.+Isosiskostaan+tämä+oli+hyvä+idea+ja+kun+sanoin+että+olen+säästänyt+hänen+muuttoautoonsa+rahat+niin+taisi+paniikki+iskeä.Voimia+ja+jaksamista+sinulle+äitisi+poislähdön+johdosta.+Käytännön+asiat+kun+saa+alta+pois+ja+surutyön+käyntiin+niin+pikkuhiljaa+alkaa+helpottaa.