Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No+aikanaan+kun+mentiin+yhteen+niin+aita+tarkalla+budjetilla+mentiin+ilman+sen+suurempia+ylellisyyksiä.+Kun+myöhemmin+oli+vaki+työpaikat+ja+palkatkin+paremmat+niin+oli+enemmän+vaihtoehtoja.+Itse+olisin+jatkanut+edelleen+tiukemmalla+taloudella+mutta+toisen+mielestä+olisi+ollut+varaa+jo+muuhunkin.+
Mitä+tulevaisuuteen+tulee+niin+puhuttaessa+45++ihmisistä+niin+usein+mikäli+lapsitoiveita+on+ollut+ne+on+toteutettu+tai+jääneet+toteutumatta.+Työpaikka,+asunto+ja+arki+on+jo+hyvin+rutinoitunutta+joten+siihen+tuskin+kaipaavat+miestä+ainakaan+isommissa+määrin+riippumatta+ovatko+taiteilijoita+vai+arkisia+persoonia.+Todennäköisesti+kun+asuttaisiin+vielä+eri+asunnoissa+niin+kyllä+tavattaessa+lähtökohta+lienee+viedä+pois+niistä+arjen+rutiineista.
17.08.2022 20:39
Hillat+on+jo+pakkasessa+ja+huomenna+tai+ylihuomenna+lähdetään+mustikkaan.+Ollaan+pari+päivää+reissussa+ja+kalastellaan+samalla.+Hiukan+vielä+mietinnässä+tuon+puolukan+kanssa+että+lähtisikö+sitä+poimimaan+kun+kulutus+on+niin+pientä.
Sitten+vielä+takapihalta+karviaiset+ja+mustat+sekä+punaiset+viinimarjat+niin+se+marjastuspuoli+olisi+siinä.
14.08.2022 23:15
Ulkopuolelta+katsottuna+siihen+että+nainen+lähti+toisen+miehen+matkaan.+Itse+asiaa+pohdittuani+en+ole+ihan+varma.+Olisi+varmaan+pitänyt+kysyä+mutta+lasten+kanssa+arjen+uusien+rutiinien+luominen,+oman+jaksamisen+varmistaminen+sekä+pohdinta+miten+pystyn+tukemaan+entistä+hänen+mahdollisissa+ongelmatilanteissa+vei+aikaa+ja+voimia.
Jälkeenpäin+ajatellen+tämä+kysymys+olisi+pitänyt+tehdä+jo+yksi+parisuhde+aikaisemmin+koska+sekin+päättyi+samalla+tavalla.+En+tiedä+olisiko+sieltä+tulleella+vastauksella+ennaltaehkäissyt+tämän+uuden+eron+mutta+joskus+vain+mietityttänyt.
Jos+kaksi+edellistä+suhdetta+päättyy+samalla+tavalla+niin+kyllä+painopiste+on+mitä+minä+olisin+voinut+tehdä+toisin+eikä+mitä+molemmat.+En++tiedä+mikä+termi+on+oikea+mutta+joku+kiltti,+arkinen+tai+yllätyksettömyys+voisivat+olla+vähän+sinnepäin.+
Joskus+olen+miettinyt+joitakin+tilanteita+ikäänkuin+miten+ehkä+vaimo+silloin+näki+ne+hetket.+
Esim+illalla+kun+lapset+jo+nukkuivat+niin+miltä+se+mahtoi+tuntua+kun+sen+sijaan+mies+olisi+taluttanut+sänkyyn+tai+jopa+ottanut+siinä+kahvipöytää+vasten+haki+harjan+ja+alkoi+putsata+kahvinpuruja+roskakaapista.+Tai+kun+olisi+rahat+säästössä+vaikka+kahdenkeskiseen+kylpyläreissuun+niin+ei+uskalleta+lähteä+koska+ensi+kuussa+tulee+sähkö-+ja+vesilaskut.+
Aina+pitäisi+katsoa+tulevaisuuteen+ja+jos+sinne+kiikaroidaan+niin+jos+teoriassa+vielä+löytyisikin+uusi+parisuhde+niin+varmaan+samalla+lailla+sekin+päättyisi.+Minusta+nyt+ei+vaan+saa+mitään+sponttaania+taiteilijasielua+joka+haltioituisi+yllätyksistä+ja+järjestelisi+uutta+ja+kivaa+jatkuvalla+syötöllä.+Toisaalta+ei+nuo+käytännön+muutokset+niin+isoja+ole+etteikö+tällainen+persvakomies+niihin+pystyisi+mutta+jotenkin+ei+ehkä+halua+ottaa+riskiä.
13.08.2022 18:03
Tämä+ajatus+varmaan+lähti+siitä+että+meillä+tilien+koot+vaihtelevat+melko+paljon+riippuen+montako+työpäivää+osuu+tilikatkoihin+ja+mitä+vuoroja/sunnuntaipäiviä+niissä+on.+Tietysti+jokaisen+vastuulla+on+miettiä+etukäteen+miten+tasaa+tilinsä+eikä+sähköt+nyt+heti+katkea+jos+eräpäivänä+ei+pysty+maksamaan.
Kuitenkin+sellainen+osoitus+työnantajalta+että+pyritään+pitämään+työntekijöistä+huolta+ja+siiitä+hyvä+työpaikka+että+joustaminen+toimii+kyllä+molempiin+suuntiin.
12.08.2022 17:30
Se+on+vähän+mistä+katsoo+kannattaako+säästää.+Jos+veikkauksesta+voittaa+100te+niin+silloin+olisi+säästänyt+väärästä+paikasta.+Voisin+säästää+myös+salikäynneistä+mutta+katson+sen+investoinniksi+omaan+tulevaisuuteen+ja+turhaan+olen+myös+onneksi+tuota+kotivakuutustakin+maksanut+kun+ei+ole+tarvinnut.
12.08.2022 17:24
Ei+taida+pystyä+enää+paljoa+noista+nipistämään.+Veikkauksiin+menee+noin+550e+vuosi+ja+noin+20+olutta+(yleensä+erikoisoluita)+vuodessa+on+noin+150e.+Pari+lyhyempää+reissua+kotimaassa+yhteensä+noin+500e.
Nuo+jos+laskee+ja+lisää+vähän+turhakkeita+niin+luku+olisi+jotaki+1500e.+Jos+inflaation+kääntäisi+suoraan+vuosipalkasta+euroiksi+niin+puhutaan+noin+4,5t-5t+e+säästöistä.+Totta+kuitenkin+että+aloituksen+esimerkeillä+voi+paljon+säästää.
Saa+nähdä+mikä+meillä+on+töissä+talvella+tilanne+kun+on+kauempaa+kulkevia+perheellisiä+omakotiasujia.+Vähän+jo+työnantaja+miettinyt+firmalle+puskuria+tilanteisiin+että+aamulla+tulee+soitto+että+nyt+ei+ole+enää+rahaa+ajella+töihin.+Voisi+antaa+vähän+ennakkoa+tarvittaessa.
10.08.2022 10:24
Totta+tuokin.
Toisaalta+kun+menet+autokauppaan+niin+ennen+koeajoa+huomaat+että+kyllähän+lähtöhintaan+vaikuttaa+myös+esim.+vuosimalli/ajetut+kilometrit+tai+varustetaso.
10.08.2022 09:40
Tuo+40+e+on+ihan+keksitty+summa+mutta+on+siinä+logiikka.+
Jos+menet+ravintolaan+syömään+niin+kyllähän+siellä+rahaa+kuluu+mutta+samalla+sitten+oletat+saavasi+parempaa+evästä+ja+palvelua.
Sama+jos+on+ostanut+seksiä+ja+maksanut+siitä+vaikka+parisataa+niin+kyllä+siinä+olettaa+saavansa+tikkausta+koko+rahalla.+Mitä+itseeni+tulee+niin+en+ole+sellainen+mies+joka+nyt+jatkuvasti+kaipaisi+lihojen+yhteenlätkytystä+vaan+ihan+läheisyys,+yhteenkuuluvuus+ja+rakkaus+olisi+se+minun+juttu.
Siinä+mielessä+tuo+naisen+antama+kommentti+40e:sta+voisi+olla+realistinen+jos+pelkästään+seksistä+puhutaan+mutta+jotenkin+silti+se+jäisi+mieltä+kaihertamaan.
10.08.2022 09:33
Jos+nainen+sanoo++että+olen+ostanut+seksiä+mutta+sinusta+en+neljää+kymppiä+maksaisi+niin+kyllä+se+siinä+mielessä+haittaa+että+euroja+käytetään+minusta+laadun+mittarina.+
Muuten+ei+haittaa.
08.08.2022 23:00
Luulen+että+neuvot+tulevat+ihan+vilpittömästi+ja+hyvää+tarkoittaen.+Moni+varmaan+pelkää+henkilön+passivoituvan+ja+mahdollisesti+näkevät+jo+masennuksen+oireita.
Luulen+että+sitä+hieman+karsastetaan+sen+vuoksi+että+siinä+on+sävyjä+nostalgiaan+kun+taas+pitäisi+elää+hetkessä+tyyliin+Bumtsi+bum+ja+nami+nami.+On+paljon+nykyhetkeen+sopivampaa+käyttää+termiä+introvertti.
08.08.2022 22:42
Ihan+tarkoituksella+lisäsin.+Tosin+kuivattuja+yksilöitä+joten+sirinä+jäi+pois.
08.08.2022 22:11
Onnittelut+melankolisesta+mielenlaadusta,+se+on+rikkaus+ja+minusta+sitä+pitäisi+lisätä+kotimaassa+juomaveteen.+Itse+istuin+pari+viikkoa+sitten+monta+tuntia+katolla+ja+katselin+miten+lähiössä+autoja+meni+harvakseltaan+sinne+ja+tänne.+Toki+alunperin+olin+siellä+poistamassa+katolta+sammalta+ja+avaamassa+rännit+mutta+sinne+sitten+istahdin+kun+ei+kiirettä+ollut.+Toisaalta+oli+sellaisen+leppoisa+akkua+lataava+tunne+mutta+samalla+tunne+että+mitä+minä+teen+täällä+onnellisten+keskellä.
"Yksin+ollessa+tuntuu+että+maailma+on+aina+jossain+muualla+kuin+minun+ympärillä..."+tästä+toivon+että+pidät+myös+kiinni+riippumatta+parisuhdetilastasi.+Täällä+on+ihan+riittävästi+minä-minä+ihmisiä+joita+ohjaa+tehokkuus-ja+suoritusajattelu+toivoen+että+se+olisi+se+resepti+onneen.+Talousmetsissä+kasvaneet+on+näyttäviä+mutta+kitukasvuiset+on+sentään+luonnontilassa.
En+nyt+lähde+suoraan+mitään+neuvoja+antamaan+mutta+kannattaa+seurata+ettei+melankolia+väänny+negatiiviseksi+toisia+kahdehtivaksi+tunteeksi.+Silloin+se+purkaa+akkuja+eikä+lataa+niitä.+Itse+olen+huomannut+että+sinkkuuden+melankolisuuden+keskiössä+on+vuorovaikutuksen+puute.+Itseäni+on+auttanut+kun+olen+kirjannut+asioita+exceliin+ja+analysoinut+elämääni+ihan+vaan+numeroiden+kautta.+Varsinkin+harrastusmäärien+sekä+kulutustottumusten+kautta+pylväsdiagrammit+ovat+avanneet+uusia+näkökulmia.
07.08.2022 17:24
Eipä+kyllä+ole+havaintoja+nurmikonleikkuussa+mutta+vaelluksella+niitä+hurahti+muusin+joukkoon+ihan+runsaasti.
Rusakoita+on+kyllä++vallan+tolkuttomasi;+jänisruttoa+odotellessa.
07.08.2022 16:10
Vähän+ehkä+rumaa+jatkaa+tuota+vertausta+mutta+minulle+juuri+se+tulee+noin.+Itse+olen+ujo+enkä+oikein+osaa+tai+uskalla+tulkita+naisten+sanatonta+viestintää+itselleni+edullisesta+kulmasta+joten+jos+minä+joskus+olen+vielä+parisuhteessa+se+tapahtuu+niin+että+nainen+ottaa+minua+kädestä+ja+sanoo+että+olet+nyt+minun+mies.
Palatakseni+ihan+aloitukseen+niin+luulen+että+menneinä+aikoina+monet+löysivät+kumppanin+kirjeenvaihtoilmoituksilla+ja+silloin+ehkä+tuo+hitaasti+kiiruhtaen+oli+ihan+toimiva+malli.
06.08.2022 20:46
Minusta+optimitilanne+syntyy+silloin+kun+kaksi+ihmistä+ajattelee+suhteesta+ja+tulevaisuudesta+samalla+tavalla.+Ihan+sama+vaikka+vain+haluaisivat+pelkästään+kolistella+keskenään+täydenkuun+aikoihin.
Itselleni+tuo+yhtälö+ei+oikein+toimisi.+Pitää+toisen+kanssa+sitten+kolinaa+tai+yhteyttä+niin+kyllä+siinä+alkaa+vaan+nousta+pintaan+ajatukset+onnistumisesta.+Jotenkin+sitten+tuo+että+ei+herättelisi+liikoja+toiveita+mutta+pitäisi+yhteyttä+ja+kolistelisi+tuntuu+kyllä+aika+kolkolta+lähtökohdalta+jos+miettii+parisuhdetta.
05.08.2022 21:10
Tuo+viesti+värianalyysistä+tuli,+piti+ruveta+googlettaan.+Olen+minä+syksyllä+menossa+myös+paritanssikursseille+joten+samaan+sarjaan+tuo+mahtuu.
05.08.2022 19:45
Pistä+vaan+väreistä+ehdotus.+Todennäköisesti+sen+ehdotuksen+toteutan.+
En+minä+nyt+tytön+poismuutosta+niin+huolissani+ole.+Muuttaa+samaan+kaupunkiin+ja+jopa+samaan+kämppään+isosiskonsa+kanssa.+Ne+kyllä+pärjää.+Kerran+olin+kyllä+helisemässä+kun+se+tuli+viereen+ja+alkoi+itkeä+että+minä+haluan+että+hän+muuttaa+pois.+
Piti+sitten+selittää+että+me+isät+ollaan+siinä+mielessä+hankalia+otuksia+että+me+yritetään+ratkaista+lasten+ongelmia.+Olin+meinaan+jo+keskustellut+isosiskonsa+kanssa+josko+ottaisi+tuon+nuoremman+samaan+kämppään+kun+se+asunto+on+aika+iso+yhdelle.+Isosiskostaan+tämä+oli+hyvä+idea+ja+kun+sanoin+että+olen+säästänyt+hänen+muuttoautoonsa+rahat+niin+taisi+paniikki+iskeä.
Voimia+ja+jaksamista+sinulle+äitisi+poislähdön+johdosta.+Käytännön+asiat+kun+saa+alta+pois+ja+surutyön+käyntiin+niin+pikkuhiljaa+alkaa+helpottaa.
04.08.2022 16:29
Näin+minä+sen+jotenkin+näen.+Ainahan+se+ei+ole+pahasta+vaan+jopa+järkevää.+Isäni+jutteli+sitä+kun+nuorena+kävi+tansseissa+ja+jos+halusi+tanssia+niin+aina+pääsi+tanssimaan+mutta+kun+piti+miettiä+parisuhdetta+niin+meni+kuten+kuten+laulussa+Runkomäen+iltamat:
+Lähretteks'+tei+tanssimaan."
"Ei+pelkät+sanat+riitä,
Se+riippuu+vähän+siitä
Montaks'+hehtaaria+omistaa."
Isojen+tilojen+tyttäret+ja+pojat+sieltä+toisensa+löysivät+vaikka+ehkä+monen+mielessä+joku+pienemmän+tilan+jälkikasvu++saattoi+olla+kiikarissa.
03.08.2022 19:59
Ihan+näin+välistä;+toimiiko+tuo+kuolemasta+keskustelu+eroottisen+tunnelman+luojana+kovinkin+tehokkaasti?+En+tarvi+yksityiskohtia+eli+kun+olette+testanneet+niin+kyllä/ei+riittää.
03.08.2022 19:50
Kiitos+kysymästä.+Tuossa+keväällä+vaihdoin+elämän+pelikirjan+pois+asennosta+kumppanin+etsiminen+kohti+yksinäisyyden+kestämistä.+Täytyy+sanoa+että+vaikuttaa+ihan+voittavalta+taktiikalta.+En+silti+suosittele+muille.+
Nuorempi+tyttö+tuolla+jo+pakkailee+muuttokamojaan+ja+itse+harkitsen+josko+pyytäisi+joltakin+naiselta+apua.+Itsekseen+tässä+pohdin+uutta+väri-ilmettä+taloon+mutta+lopputulos+on+se+että+jos+vielä+lakanat+vaihtaisi+kääriliinoihin+niin+oven+yläpuolelle+voisi+kirjailla+sanan+kalmisto.
Mitenkä+itselläsi,+ihan+noin+teksteistä+päätellen+elämä+kuitenkin+soljuu+painollaan+eteenpäin?
03.08.2022 19:46
40 / 180