Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllä+minä+koen+nuo+tilanteet+ahdistavana.+
Menet+siinä+jonossa+ja+edessä+on+pariskuntia+joille+sanotaan+että+kiva+kun+pääsitte+paikalle,+välillä+menee+äitejä+joille+todetaan+että+mukava+kun+pääsit+tulemaan+eikä+kysymystäkään+isästä.+Sitten+menet+sinne+itse+ja+ihan+kuin+et+olisi+yksinään+edustuskelpoinen+koskien+omia+lapsiasi.
Tuo+lastenvalvojien/sosiaalitoimen+sekä+myös+monen+viranhaltijan+asenne+sitten+onkin+laajempi+kysymys+joten+siitä+ei+nyt+enempää.
Kiteytettynä+mikä+tuossa+ahdistaa
-+Kyse+ei+ollut+minusta+vaan+myös+omien+lapsieni+tulevaisuudesta
-+En+ole+yksittäistapaus+vaan+uskon+että+vastaavia+kokemuksia+on+laajemmaltikin.
-+Tuollaiset+asenteet+viranhaltijoilla+joiden+työhön+liittyy+julkisen+vallan+käyttöä.
25.07.2022 22:17
Oma+isäni+on+useasti+todennut+että+jotakin+jäi+elämästä+kokematta+kun+ei+päässyt+äitiä+tukemaan+synnytykseen.+Siihen+aikaan+kun+minä+synnyin+niin+sairaalan+ovelta+vaan+todettiin+että+isät+on+osansa+jo+tehneet.+
Itse+olen+kahdessa+synnytyksessä+ollut+mukana.+Vaikka+niissä+kovasti+on+tunteiden+sekamelskaa+niin+kun+muistaa+toistella+että+hengitä+rauhallisesti+ja+sinä+et+ole+se+joka+ponnistaa.+Näillä+ohjeilla+pysyy+tajuissaan+ja+kalsarit+puhtaana.+
Itselleni+kovimmat+hetket+on+olleet+ne+kun+kätilö+on+auttanut+vauvan+ulos.+Siinä+on+ollut+hetkiä+kun+olen+pohtinut+että+lapsi+tulee+siten+että+ensin+pää+ja+sitten+loput+vasta+myöhemmin.+
Sen+verran+varmaan+oma+jännitys+näkyi+että+hoitaja+kun+sanoi+että+isä+voi+leikata+nuoran+niin+totesi+että+ei+hätiä,+ainoastaan+voit+leikata+häntä+sormeen.
Jos+nyt+miettii+miten+siinä+voi+olla+apuna+niin+eihän+siinä+ainakaan+metallimiehen+koulutuksella+muuta+pysty+kuin+olla+läsnä+ja+tarjota+käsi+jota+voi+sitten+synnytyksen+aikana+puristaa.
Ainoa+konkreettinen+asia+jonka+isä+pystyy+tekemään+on+edesauttaa+synnytyksen+käynnistämistä.+Oltiin+menossa+sairaalaan+vaiheessa+jossa+todettiin+että+voi+vielä+palata+kotiin.+Hoitaja+kuittasi+ovelta+että+ajakaa+kuoppaista+tietä+kotiin+ja+sillä+se+lapsi+syntyy+millä+se+sinne+laitetaankin.
25.07.2022 21:54
Maaseudulla+toki+mutta+meillä+päin+olisi+kysytty+tyyliin+että+ette+molemmat+päässeet+paikalle+tai+että+pääsikö+vain+isä+paikalle.
25.07.2022 20:08
Kyllähän+tuota+ahdistelun+tunnusmerkistön+tayttävää+käytöstä+on+kohdalle+osunut.+Kättä+polvelle+tai+pakaroihin+ennenkuin+on+aloitettu+se+iskuyritys+puheella.+Näiden+lisäksi+puristelua+edestä+ja+takaa+sekä+väkisinsuuteluyrityksiä.+Näissä+nyt+tuskin+oli+taustalla+edes+iskuyritystä.
Itse+olen+pyrkinyt+ottamaan+noihin+sellaisen+"mukavaa+että+sain+huomiota"-kannan.+Olisihan+nuo+voinut+kokea+ahdistavanakin+mutta+kun+nuo+kuuluu+samaan+koriin+"otat+sä+muijalta+pataan"+ilmiön+kanssa+niin+ennemmin+posin+kautta.
Ahdistavaa+käytöstä+en+ole+kokenut+niinkän+miehenä+kuin+isänä.+Tilanne+jossa+lastenvalvoja+kysyy+osaanko+tehdä+ruokaa+tai+pestä+pyykkiä+tuntui+siinä+mielessä+ahdistavalta+että+siinä+oli+niin+paljon+oman+elämäni+jatkon+kannalta+pelissä.
Toinen+oli+se+vuosittainen+kysymys+vanhempainiltojen+kättelyssä+opettajien+kanssa+kun+piti+vastata+kysymykseen+eikö+äiti+päässyt.+Ahdisti+kun+olisi+ollut+niin+paljon+napakoita+vastauksia+tarjolla+mutta+piti+miettiä+myös+lapsieni+kouluviihtyvyyttä+saman+opettajan+luokassa.
23.07.2022 13:52
Kunhan+vähän+aikaa+kuluu+niin+eiköhän+tilalle+tule+ymmärrys+siitä+että+jos+ei+pysty+käymään+koulutusta+loppuun+niin+tosipaikassa+saattaa+olla+riski+itselleen+ja+toisille.
Katsetta+kohti+tulevaisuutta+ja+jos+c-papereilla+kotiutetaan+niin+kannattaa+seurata+pv:n+palveluskelpoisuusluokkauudistusta+johon+saattaa+tulla+esim+luokka+b2+ja+siihen+koulutukseen+saattaa+päästä+mukaan.
Jos+nyt+tosiaan+pojalla+on+tunnetta+että+homma+jäi+kesken+niin+kannattaa+markkinoida+mpk:n+koulutuksia.+Siellä+on+lyhytkursseja+eri+tehtäviin.+Itsekkin+olen+noissa+käynyt+ja+voin+suositella.+Reserviläiset+kouluttaa+reserviläisiä+ja+täytyy+sanoa+että+joka+kerta+kursseilta+on+kotiudutta+hyvillä+mielin.
22.07.2022 00:57
Miten+elämänsä+suunnittelee+ja+missä+asuu+tietysti+vaikuttaa.+Itse+kun+asun+alueella+jossa+neliöhinnat+ovat+eri+luokkaa+kuin+kasvukeskuksissa+niin+palvelujen+saatavuus+on+myös+keskeinen+tekikä.+Jos+esim+pärjää+ilman+toista+autoa+niin+se+on+jo+iso+säästö.
Mekin+aikanaan+ostettiin+talo+jossa+on+neljä+makuuhuonetta.+Meillä+kun+haaveissa+oli+ikuinen+rakkaus,+vaki+työpaikat+ja+lapsiperhe.+Silloin+jo+ajateltiin+että+huoneita+jää+tyhjilleen+mutta+ajateltiin+että+lasten+on+mukava+tulla+käymään+kauempaakin+eikä+tarvi+miettiä+muualta+yöpaikkaa.
Sähkön,+veden+ja+esim+jätehuollon+kehitystä+olen+seurannut+jo+pidemmältä+ajalta+ja+jos+otetaan+jana+vaikka+viimeiseltä+viideltätoista+vuodelta+niin+en+pysty+vaikka+sähkön+kulutuksessa+osoittamaan+milloin+erottiin+tai+milloin+vanhin+lapsi+muutti+pois.+Sen+sijaan+pystyn+hyvin+sanomaan+mikä+vuodenaika+on+ollut+kyseessä.+
No+eron+jälkeen+oli+vähän+aikaa+tiukempaa+kun+itse+vastasin+kaikista+kustannuksista+jotka+mahdollistivat+sen+että+lapset+näkivät+myös+äitiään.+Aika+rullaa+eteenpäin+ja+tuossa+jo+vähän+olen+pohtinut+josko+jatkaisi+exän+kanssa+aloitettua+suunnitelmaa+ja+tekisin+yhdestä+huoneesta+vauvanhoito/leikkihuoneen.+Ei+kyllä+parane+jälkipolvelle+paljastaa+ettei+tule+paineita.
21.07.2022 23:55
Viimeisin+tapaus+jonka+tiedän+kun+isä+haki+elatusmaksujen+kohtuullistamista+(tai+täällä+itki+etlareista)+perustui+siihen+että+matka+lapsen+luo+on+yli+70km.Tämä+tarkoitti+viikonloppuna+280km+ajoa+ja+kun+lapset+olivat+isän+luona+joka+toinen+viikko+niin+560km+siitä+tuli+mittariin.+Polttoaineen+hintojen+nousun+vuoksi+yritti+ensin+lapsen+äidin+kanssa+mutta+kun+ei+onnistunut+niin+varasi+ajan+lastenvalvojalla.+Oletti+että+asia+lähtisi+sieltä+eteenpäin+koska+uudistettu+lapsenhuoltolakikin+edellyttää+molempien+vanhempien+myötävaikuttamista+tapaamisiin.+
Ei+sen+tarkemmin+keskusteluja+avannut+mutta+totesi+että+saman+nöyryytyksen+tunteen+olisi+saanut+myös+ajamalla+alasti+polkupyörällä+supermarketin+parkkialueella.+Se+mikä+kaveria+tuossa+harmittaa+on+se+että+lomalla+eivät+pääse+mihinkään+matkalle+ja+yleensäkin+kun+lapset+ovat+siellä+niin+halvimn+kautta+pitää+mennä+että+rahat+riittää.+
Mitä+lasten+kustannuksiin+tulee+niin+paljon+riippuu+myös+laskentatavasta.+Esim+asumiskustannuksia+laskiessa+haluaako+jyvittää+esim+perusmaksuja+henkilömäärän+mukaan.+Joko+jaat+ne+henkilöiden+kesken+tai+mietit+niin+että+sama+perusmaksu+olisi+vaikka+ei+olisi+lapsia.+Samoin+mikä++on+sähkön+kulutuksen+ero+paistatko+500g+tai+800g+jauhelihaa+tai+keitätkö+kolmen+perunan+sijaan+seitsemän+pottua.+
Itsellä+jälkikasvu+on+ollut+tyttöjä+ja+ainoa+ero+on+ollut+veden+kulutuksessa.+Vaatteisiin+ja+ruokaan+nyt+rahaa+kyllä+kuluu+vähän+iästä+riippuen+sekä+tietysti+harrastuksista.
20.07.2022 15:30
En+kyllä+itsekkään+ole+varma+mihin+nuo+tuntemukset+kohdallani+perustuvat.+Toki+lähipiiristä+löytyy+polttoitsemurhan+tekijä+sekä+kotitalonsa+palossa+menettänyt.+Toisaalta+ehkä+tuollaiset+esineet+jotka+voivat+autta+myös+muita+jotenkin+antaa+jotakin+syvempää+merkitystä.
Tullainen+turvallisuushakuinen+ajattelu+taitaa+kyllä+olla+jo+selkärangassa.+Kun+toiset+menevät+elokuviin+treffeille+niin+alkuun+etsitään+paikat+tai+katsotaan+toista+silmiin+kun+taas+itse+pyörin+kuin+hyrrä+kun+katson+missä+on+exit-kyltit+ja+sammuttimet.
20.07.2022 14:58
Enpä+ole+ollut.+Itse+kun+on+jo+kääntänyt+katseen+kumppanin+löytämisestä+yksinäisyyden+kestämiseen+eikä+minussa+ole+sellaista+että+saisi+naisen+ehdottamaan+treffejä+niin+tämän+vastauksen+voisi+laittaa+kestona+myös+tuleville+vuosille.
Uutta+ja+hieman+jopa+outoa+on+ollut+tänä+kesänä+se+että+kun+on+reissulla+käyty+baareissa+ihan+vaan+kuuntelemassa+musiikkia+niin+kaverit+on+onnistuneet+kovalla+prosentilla+löytämään+jonkun+naisseurueen+joiden+luokse+on+menty+jatkoille.+En+tiedä+onko+joku+koronan+jälkeinen+huuma+vai+mikä+lie+ihmisiin+mennyt.
18.07.2022 22:47
Lähtökohtaisesti+en+materiaaliin+kiinny+koska+se+on+kuitenkin+korvattavissa.+Kuitenkin+minulla+on+talossa+yhdeksän+esinettä+joihin+olen+kiintynyt.+Kaksi+kpl+palovaroittimia,+yksi+kpl+12kg+jauhesammutin,+kaksi+kpl+6kg+jauhesammuttimia,+yksi+kpl+sammutuspeite,+yksi+lääke-/ea-kaappi+ja+kaksi+kpl+ea-laukkuja.+Nämä+pienentävät+riskiä+menettää+jotakin+sellaista+joka+olisi+korvaamatonta.
Kyllähän+sitä+tavaraa+on+kertynyt+mutta+ei+nyt+haitaksi+asti.+Jahka+tässä+viimeinenkin+lapsonen+lentää+pesästä+niin+voisi+aloittaa+inventaarion+ja+kysellä+mitä+haluavat+että+säilytetään.
Yleensä+ostot+ovat+harkittuja+ja+tarpeeseen+mietittyjä+mutta+joskus+on+kyllä+heräteostoksiakin+tullut+tehtyä+jos+halvalla+on+saanut+työkaluja+tai+rakennusmateriaalia.
18.07.2022 22:25
Osa+varmaan+johtuu+luonteenpiirteistä+joita+alkoholi+vahvistaa.+Toinen+asia+sitten+on+että+tämä+on++ehkä+se+ainut+ratkaisumalli+jonka+on+oppinut+kotoa,+koulussa+tai+lähiympäristöstä.+Vielä+jos+tällä+pääsee+päämääräänsä+niin+aika+lailla+helppo+perustella+itselleen+sen+käyttöä.
Kyynisesti+ajatellen+kyse+vain+on+kilpailutilanteesta+jonka+tahdot+voittaa+ja+päämäärän+saavuttamiseksi+yleensä+käytät+niitä+resursseja+joita+sinulla+on.+Jos+haet+vaikka+lääkikseen+ja+sinulla+on+rahaa+niin+mahdollisesti+ostat+niillä+rahoillasi+lisäopetusta+joka+parantaa+mahdollisuuksiasi.+Harva+siinä+miettii+niitä+huono-osaisia+joilla+ei+ole+varallisuutta+niihin+lisäkoulutuksiin.
23.05.2022 10:58
No+jos+toinenkin+on+sinkku+eikä+kysessä+ole+mikään+esimies-alais+tilanne+tai+muuten+työyhteisössä+ei+tule+tulkintaa+että+siinä+edistetään+työuria+niin+ei+muuta+kuin+yrittämään.
Jos+pakit+tulee+niin+eihän+se+välttämättä+jatku+kiusaantuneena+tulevaisuutena+vaan+jatkuu+ihan+normaalina+työkaveruutena.
20.05.2022 09:51
Olin+tuossa+vajaa+pri+viikkoa+komennuksella+väkirikkaammassa+osassa+maatamme+(sivuhuomiona+todettava+että+Turku+on+kaunis+kaupunki)+ja+voin+tunnustaa+etten+osannut+tuolta+ihmisvilinästä++buumereita+tunnistaa.+Voi+toki+olla+että+johtuu+myös+siitä+että+pidän+buumereitakin+ihan+normaaleina.+
Itse+aloituksesta+en+nyt+ole+ihan+varma+että+pitääkö+aloittaja+tätä+oikeasti+sukupuolittuneena+ongelmana+vai+halusi+nostaa+esille+tuon+päivämäärän+16.5+koska+silloin+vietetään+kansainvälistä+poikien+päivää.
Mitä+tuossa+ihmisiä+on+oppinut+tuntemaan+niin+erittäin+harvassa+on+ne+jotka+ovat+joko-tai+tyyppisiä;+kyllä+suurin+osa+on+sekä-että+luokituksen+omaavia.+Joissakin+asioissa+ehdottomia+ja+joissakin+sitten+hyvinkin+taipuvaisia.+
Osa+asioista+tulee+perintönä+kotoa+tai+lähiympäristöstä,+osa+on+kokemuksen+tuomia+havaintoja+ja+osaan+päätöksistä+vaikuttaa+sellainenkin+asia+kuin+raha.+Kaikilla+ei+ole+varaa+salikorttiin+jotta+pääsee+äijäjumppaan+tai+ennemmin+rahat+laitetaan+ruokaan+kuin+trendivaatteisiin+tai+tonnin+puhelimeen+että+sinne+mahtuu+kaikki+sovellukset.
20.05.2022 09:35
Sellaista+joka+rakastaisi+minua+ja+jonka+elämästä+tulisi+onnellisempaa+ja+henkisesti+rikkaampaa+syystä+että+hän+ottaa+vastaan+minun+hänelle+kohdistamaa+rakkautta.
Koska+en+itse+pysty+tarjoamaan+mitään+säihkettä+tai+pintaliitoa+niin+arjen+arvostaminen++olisi+kyllä+toivottava+ominaisuus.+Keskustelutaitoa+ei+nyt+välttämättä+vaadita+sillä+normaalilla+puhekyvylläkin+pärjää.+Ei+sillä+etteikö+syväluotaaviin+keskusteluihin+joskus+voitaisi+uppoutua+mutta+kun+suurin+osa+viestinnässä+on+tasoa+"mitä+kaupasta"+tai+"mikä+leffa+katsotaan+"+niin+ei+noihin+nyt+analyysiä+välttämättä+tarvi.
Voi+olla+yrittäjä,+työssä+käyvä,+työtön,+eläkeläinen+tai+vaikka+panostaa+kolmannen+sektorin+vapaaehtoistyöhön;+minulle+ihan+sama.+Itseäni+kiinnostaa+enemmän+suhtautuminen+tilanteeseen+ja+toive+olisi+että+kohdatessa+enemmän+tulisi+positiivista+kuin+negatiivistä+viestintää+siitä+mitä+tekee.
06.05.2022 20:46
Toki+jos+pitkää+suhdetta+miettii+niin+pitää+asiat+puhua+selväksi+mutta+jos+jos+on+kyse+vaikka+yhden+yön+jutuista+niin+sama+kai+se+vaikka+olisi+hiljaa.+
Varmaan+myös+henkilötyyppikysymys+mutta+ainakin+itselle+noiden+kompromissien+löytäminen+on+tuntunut+helpolta+ehkä+seksin+määrää+lukuunottamatta.+Työtä+se+toki+vaatii+ja+lopputulokseen+sitoutumista+mutta+eiköhän+rakkaus+ole+sen+arvoinen.
01.05.2022 22:29
Sama+biologinen+sukupuoli+kuin+minulla.
Huumeiden+käyttö;+lääkekannabis+kivun+lievittäjänä+sallittakoon+jos+tulee+lailliseksi.
Väkivaltaisuus;+piiskaus+tietyissä+olosuhteissa+sallitaan.
Kannattaa+Jokereiden+paluuta+liigaan.
30.04.2022 22:00
Pia+Penttala,+en+ollut+edes+ennen+kuullut+mutta+jos+titteli+on+Suomen+Supernanny+niin+varmasti+mielenkiintoinen+vappu+olisi+tullut.
30.04.2022 21:36
Toinen,+eikä+minun+luokseni+vaan+näiltä+seuduilta+isomman+kaupungin+kirkkaimpiin+valoihin.
30.04.2022 21:26
Töissä+vielä+huominen+ja+sitten+alkaa+vapaat.+Sekin+menee+suurelta+osin+muuttohommissa.
30.04.2022 17:53
Kuppikoko,+pituus+tai+vaikka+paino+on+asioita+joita+en+ainakaan+omiin+vaatimuksiin+liitä.+Jos+minä+pistän+ilmoitukseen+vaatimukseksi+vaikka+alle+80+kg+niin+kyllä+silloin+pitää+pystyä+myös+live-kohtaamisessa+tietää+täyttääkö+kriteerit.+Enkä+varmuudella+osaa+sanoa+painaako+joku+77+tai+83+kiloa.+
Noi+näkemyserot+itsessään+ei+ole+mikään+ongelma+sillä+niitähän+riittää+ja+sitä+varten+kompromissit+on+olemassa.+Minusta+ongelma+tulee+silloin+jos+kirjoitan+siihen+listaan+vaatimukseksi+liikunnallisuus+enkä+avaa+sitä+yhtään+niin+toisella+pitäisi+olla+kristallipallo+tietääkseen+mitä+haen.+Jos+kirjoitan+toiveena+naisesta+jonka+kanssa+kiertäisin+karhunkierroksen+niin+aukeaa+liikunnallisuus+termikin+eri+tavalla.
30.04.2022 17:47
42 / 180