Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Itselle siinä mielessä sopisi että olen kuusi vuoroa töissä ja neljä päivää vapailla. Vielä jos mennään vuorojärjestelmään josa on neljä töitä ja kuusi vapaata niin aina parempi.

Jos ollaan kaukosuhteessa niin minusta se edellyttää myös sitä että väliaikoina ollaan vain vähän yhteydessä. Silloin kun ollaan erikseen niin ollaan omissa "kuplissaan" ja kun ollaan yhdessä niin kiehnätään sitten niin että pärjätään erossaoloaikakin.

Kuitenkin toive olisi että pitkällä aikavälillä tavoite olisi vielä yhdessä asuminen. Vaikka sitten eläkepäivät mutta vielä jokin askel elämässä jota odottaa.
  2. Disse aika hyvin tuossa ylempänä kiteytti omatkin ajatukset kun miettii toiminta tapoja asian suhteen.

Mitä tuohon hysterian tai humppa sanan käyttöön tulee niin luulen että siinä viitataan myös aikataulu-, rahoitus- sekä vaikutusten selvityksiin sekä tietysti politikointiin.

Aika vähän on mietitty miltä maisemat näyttävät sen jälkeen kun joudutaan avaamaan uusia kaivoksia joissa louhitaan niitä harvinaisia metalleja joita esim akkuteollisuudessa tarvitaan.
    Samoin rahoitus ja tukimuodot eivät ehkä ole mietitty loppuun asti. Suomessa auton keskihinta on noin 3600e ja siitä pitäisi ponnistaa johonkin 40te sähköautoon. Jos siihen saa muutaman tonnin hankintatuen niin se ei vaikuta keskipalkkaisen ostopäätökseen millään tavalla vaan se on tuki niille jotka pystyvät maksamaan autostaan myös täyden hinnan.
    Ilmasto on rajat ylittävä asia mutta luulen että ihmiset ovat kyllästyneet myös siihen että eu-kertoo miten meidän pitää toimia. Jos me täällä hoidetaan metsiä hyvin niin meidän pitää siitä hyvästä maksaa etelä-eurooppalaisille koska heillä ei ole metsää. Itseänikin tympäisisi ajatus että omistaisin metsää ja joku Brysselin kravatti- tai jakkupukuvirkailija kertoisi mitä saan metsälleni tehdä.