Oikein hauskaa ja mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua munkin puolestani palstalle. Hienoa että täällä alkaa saada jalansijaa kaikkien iloksi hyväntahtoiset ja hyväntuuliset ja positiiviset aloitukset ikuisen negailun ja valittamisen ja arvostelun sijaan. Mä ainakin tykkään kovasti tästä uudesta trendistä ja toivottavasti se vaan jatkaa kasvuaan ja leviää entisestään.😊.
Leningrad Cowboys: Happy together(2006 version) https://youtu.be/xT51qpvB278
Perjantai ja viikonloppu tulossa.
74
537
Vastaukset
- Anonyymi
😄 Sitä samaa!
xLiner - Anonyymi
huikeeta uudistumista taas
- Anonyymi
Ihana ätmitoivotus 😍
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Hyvä juttu jos hekin tästä ilahtuvat.🙂.
👍😂
xLiner
- Anonyymi
Kiitos toivotuksesta ja samaa toivon kaikille. Energinen tunnelma vaikka nukuin huonosti. Ehkä olen edellisinä öinä nukkunut riittävästi.
Ikävää että nukuit huonosti mutta hyvä ettei se sitten kuitenkaan haittaa ilmeisesti. Toivottavasti ens yönä saat sitten nukuttua paremmin ja hyvin oikein mukavan ja onnellisen päivän jäljeen.🤗.
Kivaa perjantaita ja mukavaa viikonloppua. 🌺
Sää on kuin palsta. Vaihteleva ja "pirskahteleva". Jokaiselle jotakin (vain lumikuurot puuttuvat). 🌤️🌦️⛈️😊
~ Texas - Summer Sun ~
https://youtu.be/tCBJLFZ5uHI- Anonyymi
Kiitti mummi.
Kiitos oikein kovasti typyseni!🤗. Suomen kesään sattuu tunnetusti vähän kaikenlaista säätä aina.😄.
Anonyymi kirjoitti:
Kiitti mummi.
Onko sinulla mummin ikävä? Voi, kun mä en voi sulle tässä nyt mummoksi muuttua. En ole vielä kenenkään mummo. Ehkä joku päivä, hamassa tulevaisuudessa?
Halusitko kysyä jotain?Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos oikein kovasti typyseni!🤗. Suomen kesään sattuu tunnetusti vähän kaikenlaista säätä aina.😄.
Olet oikeassa. Kävin just pyöräilemässä. Ajon aikana ehti olemaan ainakin neljänlaista säätä: aurinkoista, pilvipoutaa, synkkiä pilviä ja pientä sadetta, Ei voi valittaa. Hyvin silti sujui fillaroiminen. Tein vain muutaman km. lenkin. En arvannut lähteä pitemmälle, jos alkaa sataa rankemmin? 😊 🌦️🚴
tosi.typy kirjoitti:
Olet oikeassa. Kävin just pyöräilemässä. Ajon aikana ehti olemaan ainakin neljänlaista säätä: aurinkoista, pilvipoutaa, synkkiä pilviä ja pientä sadetta, Ei voi valittaa. Hyvin silti sujui fillaroiminen. Tein vain muutaman km. lenkin. En arvannut lähteä pitemmälle, jos alkaa sataa rankemmin? 😊 🌦️🚴
Juu vaihtelee tiuhaan täälläkin. Mieli tekis kävelylenkille kovasti lähtee mutta ei voi nyt lähteä kun just vasta on polvi tänään ekaa päivää kivuton kun viime viikonloppuna otti itseensä ahkerasta lenkkeilystä ja onnistuin jonkun rasitusvamman siihen saamaan kun se turpos sitä särki ja kävely ja taivuttaminen oli tosi kivuliasta. Nyt on tosiaan jo parantunut lähes kun on koko viikon sitä lepuuttanu.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Juu vaihtelee tiuhaan täälläkin. Mieli tekis kävelylenkille kovasti lähtee mutta ei voi nyt lähteä kun just vasta on polvi tänään ekaa päivää kivuton kun viime viikonloppuna otti itseensä ahkerasta lenkkeilystä ja onnistuin jonkun rasitusvamman siihen saamaan kun se turpos sitä särki ja kävely ja taivuttaminen oli tosi kivuliasta. Nyt on tosiaan jo parantunut lähes kun on koko viikon sitä lepuuttanu.🙂.
Pikaista toipumista ja paranemista sun polvelle. Palautuminen vie aikaa, älä hoppuile turhaan. 👍
tosi.typy kirjoitti:
Pikaista toipumista ja paranemista sun polvelle. Palautuminen vie aikaa, älä hoppuile turhaan. 👍
Kiitos ja kumarrus. Joo kyllä tää päivä ja huominen varmaan täytyy lepuuttaa vielä ainakin vaikka onkin jo lähes normaalin tuntuinen.😊.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kun on tota massaa reippaasti nivelet ei kestä.
Anonyymi kirjoitti:
Kun on tota massaa reippaasti nivelet ei kestä.
No ei sitä niin reippaasti nyt ole hieman tietysti kyllä ja joskus on ollut enemmänkin ja vaikuttaa se tietysti osaltaan mutta suurempi vaikutus on salibandysta jääneillä kulumilla uskoisin ja elämän aikana hankituilla vaurioilla ja tiettyjen päihteidenkin runsas käyttö aikanaan on vaikuttanut asiaan.🙂.
- Anonyymi
Palsta on sellainen, kun sen käyttäjät ovat. Ärhentelyllä saa aikaan ärhentelyä, rakentavalla keskustelulla rakentavaa keskustelua jne. 🙂
Hyvää viikonloppua.
❄️Näinhän se taitaapi olla useinmiten. Pitäs itekkin aina muistaa yrittää pysyä mieluiten siinä rakentavammassa keskustelussa mutta joskus siinä vaan hyvinkin surkeesti epäonnistuu.😄😊.
- Anonyymi
Kilpailetko sen toisen pullean kaveripojan kanssa?
Ei kyse oo mistään kilpailusta vaan siitä että tälläinen mä nyt vaan olen ja oon hyvin mielelläni positiivinen ja hyväntahtoinen .😊.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei kyse oo mistään kilpailusta vaan siitä että tälläinen mä nyt vaan olen ja oon hyvin mielelläni positiivinen ja hyväntahtoinen .😊.
… ja pullea :):):):)
Anonyymi kirjoitti:
… ja pullea :):):):)
Itseasiassa kun paino on yli 10kg tippunut tammi-helmikuun vaihteesta niin se pulleus pienenee aika hyvää vauhtia. Vaikka eihän sillä edes mitään merkitystä missään kuitenkaan muutenkaan ole.😄.
- Anonyymi
Oikein hauskaa ja mukavaa perjantaita ja viikonlopun alkua munkin puolestani palstalle.
"Hienoa että täällä alkaa saada jalansijaa kaikkien iloksi hyväntahtoiset ja hyväntuuliset ja positiiviset aloitukset ikuisen negailun ja valittamisen ja arvostelun sijaan."
Veikkaatko ett on erittäin vaikeat ajat tulossa; vai miksi epäkohdista puhumisesta pitäisi luopua? Elämä näet sä; ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista, ja epäkohtiin on myös uskallettava tarttua. Tässä maassa on kansallinen tapa ollut, keskustella ja valittaa... vähintäänkin huonoista asioista. Ajan mittaan jopa politiikotkin alkavat kiinnostua kyseisistä asioista, jotka harvemmin heihin muuten osuisivatkaan.
Varmaan tiedät ett tässäkin maassa on ainakin kahta eri säätykuntaa olevaa kansanosaa. Ne kaksi kansanosaa; voi jakaa vielä moneen pienempään ryhmittymään... vaikka poliittisesti.
Asia josta viimeksi kinattiin, ei ole ihan niin yksiselitteinen, mitä kumpikaan meistä antoi ymmärtää. Siksipä olisi hyvä ett asiaan puututtaisiin... näidenkin kirjoittelujen jälkeen. Erilaisia näkökantoja kun asiasta on. Jos rikollisuus hommasta jotenkin saataisiin karsittua pois, mua vähemmän kiinnostaisi; mitä kukakin tekee, jos se on vapaehtoista, ja veronalaista tienistiä. Ja tärkeintä on ettei sukupuolitaudit leviä, niihin tahoihin, jotka palvelua eivät käytä!
trollikka
Hyvää päivänjatkoa, sullekin!Ei...ei ole todellakaan helppoa aina elämä ja ihanaa eikä epäkohdista puhumista todellakaan pidä lopettaa vaan mieluusti tuoda ne esiin niitä kohdatessa. Valittaakin toki saa kunhan se vaan ei olisi vain ainoastaan pelkkää valitusta ja jokaikisestä pienestäkin jutusta joskus jopa täysin turhista eikä varsinkaan toisten halventamista, syyttelyä, kiusaamista yms. Olisi mukavaa kun esiin tuotais myös hyvät, positiiviset ja onnelliset asiat ja ilahdutettaisi toisia ihan vain siksi että toisille tulisi hyvä mieli sekä yritettäisi piristää, auttaa ja tukea niitä keiden elämä ei juuri silloin satu olemaan niin hienoa ja onnellista.
Joo on jakautumista ja se vaan syvenee ja pahenee kokoajan monella tapaa. Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, syrjäytyneet syrjäytyy pahemmin ja heitä on enemmän kun toisaalta ne kenellä menee hyvin heillä menee entistä paremmin. Puhumattakaan sitten näistä poliittisista, elämänkatsomuksellisista ja mielepiteellisistä jakautumisista.
Ei ole joo niin yksinkertainen kummastakaan näkökulmasta ja totuus löytyy varmastikin sieltä välistä. Olisi tosiaan hienoa että asiaan niin pystyttäisiin puuttumaan että mahdollisimman hyvin rikollisuus ja kaikenlainen hyväksikäyttö saataisiin poistettua. Sitten myös voitaisiin tukea ja suojella heitä ketkä sitä tehdä omasta halustaan tahtoisivat ja mahdollistaa heille se että pystyisivät sitä avoimesti tekemään veronalaisesti ja turvallisesti tautien ehkäisystä ja leviämisestä huolehtien. Jos se olis avointa ja hyväksyttyä niin siihenhän vois vaikka säätää jotain säädöksiä että niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin pitäisi pystyä tarpeeksi tuoreet testi tulokset jotenkin esittää turvaseksistä huolehtimisen lisäksi.
Kiitos paljon ja hyvää päivän jatkoa myös sulle ja muulle teidän poppoolle.😊.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Ei...ei ole todellakaan helppoa aina elämä ja ihanaa eikä epäkohdista puhumista todellakaan pidä lopettaa vaan mieluusti tuoda ne esiin niitä kohdatessa. Valittaakin toki saa kunhan se vaan ei olisi vain ainoastaan pelkkää valitusta ja jokaikisestä pienestäkin jutusta joskus jopa täysin turhista eikä varsinkaan toisten halventamista, syyttelyä, kiusaamista yms. Olisi mukavaa kun esiin tuotais myös hyvät, positiiviset ja onnelliset asiat ja ilahdutettaisi toisia ihan vain siksi että toisille tulisi hyvä mieli sekä yritettäisi piristää, auttaa ja tukea niitä keiden elämä ei juuri silloin satu olemaan niin hienoa ja onnellista.
Joo on jakautumista ja se vaan syvenee ja pahenee kokoajan monella tapaa. Rikkaat rikastuu, köyhät köyhtyy, syrjäytyneet syrjäytyy pahemmin ja heitä on enemmän kun toisaalta ne kenellä menee hyvin heillä menee entistä paremmin. Puhumattakaan sitten näistä poliittisista, elämänkatsomuksellisista ja mielepiteellisistä jakautumisista.
Ei ole joo niin yksinkertainen kummastakaan näkökulmasta ja totuus löytyy varmastikin sieltä välistä. Olisi tosiaan hienoa että asiaan niin pystyttäisiin puuttumaan että mahdollisimman hyvin rikollisuus ja kaikenlainen hyväksikäyttö saataisiin poistettua. Sitten myös voitaisiin tukea ja suojella heitä ketkä sitä tehdä omasta halustaan tahtoisivat ja mahdollistaa heille se että pystyisivät sitä avoimesti tekemään veronalaisesti ja turvallisesti tautien ehkäisystä ja leviämisestä huolehtien. Jos se olis avointa ja hyväksyttyä niin siihenhän vois vaikka säätää jotain säädöksiä että niin työntekijöiden kuin asiakkaidenkin pitäisi pystyä tarpeeksi tuoreet testi tulokset jotenkin esittää turvaseksistä huolehtimisen lisäksi.
Kiitos paljon ja hyvää päivän jatkoa myös sulle ja muulle teidän poppoolle.😊.Mä huomaan, että puolustat kovasti maksullisilla käyntiä.
Trollikka on siinä oikeassa, että on sukupuolitauteja joihin kondomi ei auta. Esim. herpes ei edes aina näy verikokeissa ja se voi tarttua täysin oireettomalta ja vaikka olis 10 kumia päällekkäin.
En ole ottanut kantaa aiheeseen vielä, mutta otanpa nyt:
Maksullisia käyttävillä miehillä on niin erilainen käsitys ihmisyydestä kuin mulla, ettei sellainen tule koskaan olemaan mun kumppanini.
Seksiä myyvien naisten moraali ei ole sen kummempi. Panevat perheellisiä miehiä, esittävät pitävänsä seksistä iljettävien tyyppien kanssa, valehtelevat heille pitävänsä työstään saadakseen rahaa. Videolla Myykin totesi, että siinä työssä kyynistyy miehiin.
Hyvä vaan että asiasta puhutaan ja touhu on laillista. Mun puolestani ostakoot ja myykööt seksiä ihan vapaasti, mutta kaikkia lakeja noudattaen.
xLiner Mikkojuhan kirjoitti:
Ei...ei ole todellakaan helppoa aina elämä ja ihanaa eikä epäkohdista puhumista todellakaan pidä lopettaa vaan mieluusti tuoda ne esiin niitä kohdatessa. Valittaakin toki saa kunhan se vaan ei olisi vain ainoastaan pelkkää valitusta ja jokaikisestä pienestäkin jutusta joskus jopa täysin turhista eikä varsinkaan toisten halventamista, syyttelyä, kiusaamista yms. Olisi mukavaa kun esiin tuotais myös hyvät, positiiviset ja onnelliset asiat ja ilahdutettaisi toisia ihan vain siksi että toisille tulisi hyvä mieli sekä yritettäisi piristää, auttaa ja tukea niitä keiden elämä ei juuri silloin satu olemaan niin hienoa ja onnellista.
Kiitos paljon ja hyvää päivän jatkoa myös sulle ja muulle teidän poppoolle.😊.Heikki Salmela, kenestä noin periaatteessa en juurikaan pidä, sanoi mulle joskus kasvotusten että "jos yrityksessä ei koskaan ole ongelmia, niin silloin yrityksessä on iso ongelma".
On tuossa ihan perää kun tarkkaan ajattelee, sekä soveltaa sitä muihinkin elämän osa-alueisiin. Liiallinen pseudotyytyväisyys asioihin ei ole hyvä juttu sekään, eikä myöskään suomalaisille tyypillinen ajatusmaailma että kehtaako epäkohtia nostaa esille. Toki luokkayhteiskunta Suomessa, mistä ei puhuta, vaikeuttanee hitusen verran sitä epäkohtien esilletuomista. Jos siis vertaa vaikka rivityöntekijää ja häntä.
Enkä mäkään todellakaan kaikkiin pikkuasioihin jatkuvasti jaksa kiinnittää huomiota, kuten esim. ne kottikärryt jotka seisoi pari vuotta pihalla rengas tyhjänä, mikä aiheutti Uncle A:lle kovasti päänsärkyä 😂 Mutta niin monta tärkeämpääkin ja ihan oikeaa ongelmaa mä tunnistin elämässäni, ja tein omalta osaltani parhaani kääntääkseni kurssin parempaan päin. El Plan meni läpi, oma lääkeriippuvuus on viime vuoteen verrattuna ihan aisoissa, alkoholiin en ole koskenut yli 3 vuoteen, eikä noita olisi edesauttanut mikään vtun kuntouttava ojanreunojen perkaus keskellä ei mitään, vaan edesauttoi juurikin se viimetalvinen 4kk karhunpesässä oleilu, 11h unta ja 13h ylhäällä päivässä niin kauan kun unta riitti, ja lääkkeiden hoitovasteen palauttaminen vähänkään järkevälle tasolle, missä ne nyt ovat.
Kovin pala koko kuvioissa lienee ollut se, että mun kaltainen matalasti koulutettu, addiktioaltis, pienituloinen, as-tapaus jo alkujaankin, sekä mielenterveysongelmainen on käyttäytynyt "niille köyhille" ihan liian rautaisella itseluottamuksella, ollut lähes kaikessa muussa paitsi Golfin kunnon suhteen oikeassa, ja tehnyt ne asiat omassa elämässä ihan laitavasemman kautta koukaten, mikä vain on omiaan lisäämään ärsytystä 😂 Ja kun ei ole varmaan mitään käsitystä omakohtaisesti näistä asioista, ja nämäkin on tietty ihan kevyttä settiä sun elettyyn elämään verrattuna.
Työuupumus tai lääkkeiden vieroitusoireet kun ei enemmällä työmäärällä parane, vaan levolla. Ja tuon selittäminen nyt on muutenkin ihan turhaa, sillä työuupumushan on omaa heikkoutta ja muutenkin aiheutettu itse noilla lääkkeillä. 🙄
Viis siitä vaikka äitini hautajaisten aikoihin alkuvuodesta 2020 join sen 20-30 annosta alkoholia päivässä lricojen ja rvojen päälle, ja toleranssi oli niin jäätävä ettei kukaan ihmeemmin kiinnittänyt huomiota mun olemukseen muuten kuin painonnousuun 😂- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kiitos paljon ja hyvää päivän jatkoa myös sulle ja muulle teidän poppoolle.😊.Elämä on kohdellut mua aika reilusti tähän asti, paitsi noissa suhdeasioissa miesten kanssa. Ehkä syytä on minussakin, kun olen niin "lyhytnokkainen" ja pidän kiinni lupauksista, sovituista asioista. Olen kuitenkin hankkinut itse itselleni ammatin, jota olen hoitokodissa harjoittanut.
En kiellä etteikö, äidilläni olisi mitään osuutta mun menestykseen hoivakodissa, se perustettiin hänen varallisuudellaan. Mä kyllä olen tehnyt töitä sen eteen, joskus 60-70 tuntisia työviikkoja ja päälle vielä kotityöt.
Joten ei se minunkaan leipäni aivan ilmaiseksi ole eteeni tullut, viimeiset 10 vuotta olen mielestäni tullut liikaa verotetuksi; niin pätkä palkkatyöläisenä kuin yrittäjänä.
Lisää maksettavaa luultavasti tulossa, joten tässä kohtaa mä alan mieluusti irrottau-tumassa ja keksin jotain muuta.
Millä elän rauhallisemmassa tahdissa, ja aikaa on myös perheelleni, joka nyt on saanut ne rippeet mun ajastani. Tytär kasvaa ja tarvitsee mua, vanhempani ikääntyvät ja raihnaistuvat valitettavasti; joten hekin tarvitsevat mun apuani aivan päivittäin.
Enkä todellakaan ole niin varma ett pikkusiskoni tulee pysymään tässä kompensaatiossa,
pyrki ilmeisesti toiseen kaupunkiin opiskelemaan... eikä sitä matkaa päivittäin tehdä, hyvä jos viikottain tai edes joka toinen viikko.
Jonkin aikaa työskennellessäni sairaalassa, näin ja kuulin, hiton paljon sellaista, mitä mä en yksinkertaisesti edes saa kertoa täällä. Joten en mä pysty oikein perustelemaan kantaani kaikella sillä mitä tiedän asiasta! Vaitiolovelvollisuus jne.
Yhä edelleen olen sitä mieltä, mitä tuolla aikaisemmissa kirjoituksissani olen sanonut!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Mä huomaan, että puolustat kovasti maksullisilla käyntiä.
Trollikka on siinä oikeassa, että on sukupuolitauteja joihin kondomi ei auta. Esim. herpes ei edes aina näy verikokeissa ja se voi tarttua täysin oireettomalta ja vaikka olis 10 kumia päällekkäin.
En ole ottanut kantaa aiheeseen vielä, mutta otanpa nyt:
Maksullisia käyttävillä miehillä on niin erilainen käsitys ihmisyydestä kuin mulla, ettei sellainen tule koskaan olemaan mun kumppanini.
Seksiä myyvien naisten moraali ei ole sen kummempi. Panevat perheellisiä miehiä, esittävät pitävänsä seksistä iljettävien tyyppien kanssa, valehtelevat heille pitävänsä työstään saadakseen rahaa. Videolla Myykin totesi, että siinä työssä kyynistyy miehiin.
Hyvä vaan että asiasta puhutaan ja touhu on laillista. Mun puolestani ostakoot ja myykööt seksiä ihan vapaasti, mutta kaikkia lakeja noudattaen.
xLinerNiin puolustan koska mun mielestä niillä ketkä sitä omasta halustan omilla ehdoillaan tekevät ja siitä jopa pitävät työnä on oikeus tehdä sitä tulematta arvostelluiksi, halvennetuiksi ja syrjityiksi sen vuoksi. Ja lisäksi se on mun mielestä jopa tärkeää työtä koska se antaa niin paljon tosi tärkeitäkin normaaliin ihmiselämään kuuluvia asioita ihmisille jotka niitä lukemattomista erilaisista mahdollisista syistä johtuen muuten eivät saa elämässään kuten fyysistä ja henkistä läheisyyttä, toisen ihmisen kosketus, hyväksytyksi tulemisen kokemusta, lievittää jokaiselle ihmiselle normaaleja fyysisiä tarpeita yms.
On sukupuolitauteja olemassa mutta riski ei ole yhtään sen suurempi ja jopa mahdollisesti pienempi kun homma oikein ja asiallisesti hoidetaan kuin aktiivista seksuaalielämää useiden partnereiden kanssa viettävällä.
Mun mielestä se on aivan normaali ammatti siinä missä mikä tahansa muukin eikä siinä työssä eikä niissä tekijöissä varsinkaan ole mitään moraalitonta tai väärää. Ja jos palveluita varattu mies käyttää silloinhan se mies on moraaliton ja tekee väärin ellei ole sitten puolison/kumppanin lupaa ei se palvelun tarjoaja joka tekee vain työtään. Ja he valitsevat itse kenen kanssa töitä haluavat tehdä kenenkään kanssa ei ole pakko sitä tehdä jos kokee hänet epämiellyttäväksi ja kyllä heitä on myös ketkä aivan aidosti työstään pitävät. Eikä alalla ole ainoastaan naisia vaan myös miehiä tosin oliko se nyt hieman alla 20% jonkin arvion mukaan.
Ja tietenkin lakeja pitää noudattaa ja tehdä homma asiallisesti ja oikein ja siihen auttaa juuri se että asiasta keskustellaan se tulisi esiin enemmän ja että se normalisoituisi ja nähtäisiin työnä siinä missä muutkin. Tämän myötä voitaisiin myös paremmin puuttua ja kitkeä pois niitä huonoja asioita mitä sen ympärillä pyörii ja varmistaa vaikka lain säädännöllä että oikein, asiallisesti ja turvallisesti tehtäisiin.🙂.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin puolustan koska mun mielestä niillä ketkä sitä omasta halustan omilla ehdoillaan tekevät ja siitä jopa pitävät työnä on oikeus tehdä sitä tulematta arvostelluiksi, halvennetuiksi ja syrjityiksi sen vuoksi. Ja lisäksi se on mun mielestä jopa tärkeää työtä koska se antaa niin paljon tosi tärkeitäkin normaaliin ihmiselämään kuuluvia asioita ihmisille jotka niitä lukemattomista erilaisista mahdollisista syistä johtuen muuten eivät saa elämässään kuten fyysistä ja henkistä läheisyyttä, toisen ihmisen kosketus, hyväksytyksi tulemisen kokemusta, lievittää jokaiselle ihmiselle normaaleja fyysisiä tarpeita yms.
On sukupuolitauteja olemassa mutta riski ei ole yhtään sen suurempi ja jopa mahdollisesti pienempi kun homma oikein ja asiallisesti hoidetaan kuin aktiivista seksuaalielämää useiden partnereiden kanssa viettävällä.
Mun mielestä se on aivan normaali ammatti siinä missä mikä tahansa muukin eikä siinä työssä eikä niissä tekijöissä varsinkaan ole mitään moraalitonta tai väärää. Ja jos palveluita varattu mies käyttää silloinhan se mies on moraaliton ja tekee väärin ellei ole sitten puolison/kumppanin lupaa ei se palvelun tarjoaja joka tekee vain työtään. Ja he valitsevat itse kenen kanssa töitä haluavat tehdä kenenkään kanssa ei ole pakko sitä tehdä jos kokee hänet epämiellyttäväksi ja kyllä heitä on myös ketkä aivan aidosti työstään pitävät. Eikä alalla ole ainoastaan naisia vaan myös miehiä tosin oliko se nyt hieman alla 20% jonkin arvion mukaan.
Ja tietenkin lakeja pitää noudattaa ja tehdä homma asiallisesti ja oikein ja siihen auttaa juuri se että asiasta keskustellaan se tulisi esiin enemmän ja että se normalisoituisi ja nähtäisiin työnä siinä missä muutkin. Tämän myötä voitaisiin myös paremmin puuttua ja kitkeä pois niitä huonoja asioita mitä sen ympärillä pyörii ja varmistaa vaikka lain säädännöllä että oikein, asiallisesti ja turvallisesti tehtäisiin.🙂.Noi sun tärkeän työn perustelut ei nyt oikein sovi seksityön hyväksymiseen. Ne kaikki voi hankkia muualtakin ilman seksiosuutta.
Ja lisäksi tuo, että sekoitetaan psyykkinen hyvinvointi muka maksullisen seksin saamiseen.
Jos on oikeasti vammainen, asia on hieman eri. Mutta terveet ihmiset, he ovat vain itsekkäitä nautinnon hakijoita. Pitkällä aikavälillä tuo tulee aiheuttamaan ongelmia tavallisille naisille, esineellistävien asenteiden takia. Että naiselle voi tehdä kaikenlaista, rahalla tai ilman. Ja etenkin, kun toleranssi vaan kasvaa.
Mä en pidä ollenkaan huonona, että asiasta keskustellaan. Hyväkin pitää esillä. Mutta en olisi normalisoimassa seksityötä. Ihan yleisen moraalin, hyvinvoinnin ja toisten kunnioituksen vuoksi. Ei ihminen oikeasti ole mikään lelu toiselle. Ja turha selitellä, että ne tykkää siitä...
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Elämä on kohdellut mua aika reilusti tähän asti, paitsi noissa suhdeasioissa miesten kanssa. Ehkä syytä on minussakin, kun olen niin "lyhytnokkainen" ja pidän kiinni lupauksista, sovituista asioista. Olen kuitenkin hankkinut itse itselleni ammatin, jota olen hoitokodissa harjoittanut.
En kiellä etteikö, äidilläni olisi mitään osuutta mun menestykseen hoivakodissa, se perustettiin hänen varallisuudellaan. Mä kyllä olen tehnyt töitä sen eteen, joskus 60-70 tuntisia työviikkoja ja päälle vielä kotityöt.
Joten ei se minunkaan leipäni aivan ilmaiseksi ole eteeni tullut, viimeiset 10 vuotta olen mielestäni tullut liikaa verotetuksi; niin pätkä palkkatyöläisenä kuin yrittäjänä.
Lisää maksettavaa luultavasti tulossa, joten tässä kohtaa mä alan mieluusti irrottau-tumassa ja keksin jotain muuta.
Millä elän rauhallisemmassa tahdissa, ja aikaa on myös perheelleni, joka nyt on saanut ne rippeet mun ajastani. Tytär kasvaa ja tarvitsee mua, vanhempani ikääntyvät ja raihnaistuvat valitettavasti; joten hekin tarvitsevat mun apuani aivan päivittäin.
Enkä todellakaan ole niin varma ett pikkusiskoni tulee pysymään tässä kompensaatiossa,
pyrki ilmeisesti toiseen kaupunkiin opiskelemaan... eikä sitä matkaa päivittäin tehdä, hyvä jos viikottain tai edes joka toinen viikko.
Jonkin aikaa työskennellessäni sairaalassa, näin ja kuulin, hiton paljon sellaista, mitä mä en yksinkertaisesti edes saa kertoa täällä. Joten en mä pysty oikein perustelemaan kantaani kaikella sillä mitä tiedän asiasta! Vaitiolovelvollisuus jne.
Yhä edelleen olen sitä mieltä, mitä tuolla aikaisemmissa kirjoituksissani olen sanonut!
trollikkaTottakai saat olla sitä mieltä en mä ainakaan yritä sitä sulta mitenkään ottaa pois tai käännyttää toiselle kannalle vaan selittää miten ite asian näen ja koen niin että jos säkin näkisit asian myös siltä kannalta katsottuna.
Toivottavasti ne mies asiatkin vielä kohtelee hyvin tulevaisuudessa ja onni ja rakkaus myös sillä rintamalla löytää sun elämää. Joku mies saa susta vielä kyllä mahtavan, uskollisen ja huolehtivaisen kumppanin kunhan myös ymmärtää ja osaa käsitellä sun luonteen sen "lyhytnokkaisemman" puolen mikä ei ollenkaan yhtään mahdottomalta vaikuta vaan tekee susta juuri sut ja omanlaisensa uniikin yksilön.😊.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Niin puolustan koska mun mielestä niillä ketkä sitä omasta halustan omilla ehdoillaan tekevät ja siitä jopa pitävät työnä on oikeus tehdä sitä tulematta arvostelluiksi, halvennetuiksi ja syrjityiksi sen vuoksi. Ja lisäksi se on mun mielestä jopa tärkeää työtä koska se antaa niin paljon tosi tärkeitäkin normaaliin ihmiselämään kuuluvia asioita ihmisille jotka niitä lukemattomista erilaisista mahdollisista syistä johtuen muuten eivät saa elämässään kuten fyysistä ja henkistä läheisyyttä, toisen ihmisen kosketus, hyväksytyksi tulemisen kokemusta, lievittää jokaiselle ihmiselle normaaleja fyysisiä tarpeita yms.
Ja tietenkin lakeja pitää noudattaa ja tehdä homma asiallisesti ja oikein ja siihen auttaa juuri se että asiasta keskustellaan se tulisi esiin enemmän ja että se normalisoituisi ja nähtäisiin työnä siinä missä muutkin. Tämän myötä voitaisiin myös paremmin puuttua ja kitkeä pois niitä huonoja asioita mitä sen ympärillä pyörii ja varmistaa vaikka lain säädännöllä että oikein, asiallisesti ja turvallisesti tehtäisiin.🙂."On hyvä muistaa, että noin joka neljäs mies ja valtaosa naisista ei huomaa erityisiä ensioireita klamydiasta ja heistä moni jää oireettomaksi taudinkantajaksi."
Haes täältä terveyskirjastosta esim. kaikki mitä löydät kyseisestä asiasta.
Kenties sen jälkeen ymmärrät paremmin, mun kannanottoni.
Eikä ole kovinkaan mukavaa, jos ilotytön vastasyntynyt lapsi; joutuu huumevieroitushoitoon enempää mä en asiaa voi avata, kertomatta liikaa yksityisasioita. Anonyymi kirjoitti:
Noi sun tärkeän työn perustelut ei nyt oikein sovi seksityön hyväksymiseen. Ne kaikki voi hankkia muualtakin ilman seksiosuutta.
Ja lisäksi tuo, että sekoitetaan psyykkinen hyvinvointi muka maksullisen seksin saamiseen.
Jos on oikeasti vammainen, asia on hieman eri. Mutta terveet ihmiset, he ovat vain itsekkäitä nautinnon hakijoita. Pitkällä aikavälillä tuo tulee aiheuttamaan ongelmia tavallisille naisille, esineellistävien asenteiden takia. Että naiselle voi tehdä kaikenlaista, rahalla tai ilman. Ja etenkin, kun toleranssi vaan kasvaa.
Mä en pidä ollenkaan huonona, että asiasta keskustellaan. Hyväkin pitää esillä. Mutta en olisi normalisoimassa seksityötä. Ihan yleisen moraalin, hyvinvoinnin ja toisten kunnioituksen vuoksi. Ei ihminen oikeasti ole mikään lelu toiselle. Ja turha selitellä, että ne tykkää siitä...
xLinerKyllä ne mun mielestä aivan täysin sopii ja eipä niitä välttämättä yhtään mistään saa on lukemattomia yksinäisiä ihmisiä ketkä noiden puutteesta kärsii ja seksin puute kuuluu niihin myös ja normaali inhimillinen tarve se seksikin on mihin liittyy myös nuo kaikki muutkin asiat. Ja se psyykkinen hyvinvointi kuuluu myös siihen ihminen kun on psykofyysinen seksuaalinen kokonaisuus ja kaikki liittyy vähän kaikkeen. Ei tietenkään välttämättää kaikilla mutta isolla osalla. Jos sä saat noita mainittuja asioita elämääsi niin voit myös psyykkisesti paremmin ja jos taas ne tai niitä puuttuu niin voit voida huonommin psyykkisesti. Ja samalla tavalla terve ihminen voi olla syystä tai toisesta kykenemätön saamaan noita asioita elämäänsä kuin vammainenkin ei siinä ole mitään eroa eivätkä he ole mitään itsekkäitä nautinnon hakijoita vaan voivat aivan hyvin vain täyttää noiden ihmiselle tärkeiden asioiden puutetta elämästään. Eikä se tule mitään ongelmia aiheuttamaan naisille jotka ei työtä tee ja sitä paitsi aivan täysin normaaleja naisia hekin ovat ja noin hieman vajaa 20% on myös miehiä. Se ei esineellistä ketään mitenkään kun se olisi aivan normaali työ siinä missä mikä muukin tahansa ja sitä tekevät he ketkä itse haluavat omilla ehdoillaan niiden kanssa kenen itse haluavat siinä ei silloin ole mitään esineellistävää. Eikä heille voi tehdä mitä haluaa vaan vain ja ainoastaan sitä mitä he itse tahtovat ja haluavat ja mihin ovat suostuvaisia. Heillä on siinä aivan täysin 100% päätäntävalta. Se ei eroa tavallisesta tilanteesta mitenkään. Ja eikä se ole mitään selitystä vaan monet heistä ovat aivan itse kertoneet että se on työ mistä he pitävät. Ei kukaan muu voi heidän puolestaan tulla päättämään että eivät he voi pitää siitä yhtään sen enempää kuin missään muussakaan asiassa. Se että jos et itse pitäisi siitä tai osaisi sitä kuvitella ei tarkoita sitä etteikö he voisivat työstään pitää kun näin itse kertovat.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noi sun tärkeän työn perustelut ei nyt oikein sovi seksityön hyväksymiseen. Ne kaikki voi hankkia muualtakin ilman seksiosuutta.
xLiner”Mutta terveet ihmiset, he ovat vain itsekkäitä nautinnon hakijoita. ”
Mitä väärää on siinä jos sinkkumies käy maksullisella? Kenelle hänen pitää se nautinto hakea jos ei kerran itselle? - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä ne mun mielestä aivan täysin sopii ja eipä niitä välttämättä yhtään mistään saa on lukemattomia yksinäisiä ihmisiä ketkä noiden puutteesta kärsii ja seksin puute kuuluu niihin myös ja normaali inhimillinen tarve se seksikin on mihin liittyy myös nuo kaikki muutkin asiat. Ja se psyykkinen hyvinvointi kuuluu myös siihen ihminen kun on psykofyysinen seksuaalinen kokonaisuus ja kaikki liittyy vähän kaikkeen. Ei tietenkään välttämättää kaikilla mutta isolla osalla. Jos sä saat noita mainittuja asioita elämääsi niin voit myös psyykkisesti paremmin ja jos taas ne tai niitä puuttuu niin voit voida huonommin psyykkisesti. Ja samalla tavalla terve ihminen voi olla syystä tai toisesta kykenemätön saamaan noita asioita elämäänsä kuin vammainenkin ei siinä ole mitään eroa eivätkä he ole mitään itsekkäitä nautinnon hakijoita vaan voivat aivan hyvin vain täyttää noiden ihmiselle tärkeiden asioiden puutetta elämästään. Eikä se tule mitään ongelmia aiheuttamaan naisille jotka ei työtä tee ja sitä paitsi aivan täysin normaaleja naisia hekin ovat ja noin hieman vajaa 20% on myös miehiä. Se ei esineellistä ketään mitenkään kun se olisi aivan normaali työ siinä missä mikä muukin tahansa ja sitä tekevät he ketkä itse haluavat omilla ehdoillaan niiden kanssa kenen itse haluavat siinä ei silloin ole mitään esineellistävää. Eikä heille voi tehdä mitä haluaa vaan vain ja ainoastaan sitä mitä he itse tahtovat ja haluavat ja mihin ovat suostuvaisia. Heillä on siinä aivan täysin 100% päätäntävalta. Se ei eroa tavallisesta tilanteesta mitenkään. Ja eikä se ole mitään selitystä vaan monet heistä ovat aivan itse kertoneet että se on työ mistä he pitävät. Ei kukaan muu voi heidän puolestaan tulla päättämään että eivät he voi pitää siitä yhtään sen enempää kuin missään muussakaan asiassa. Se että jos et itse pitäisi siitä tai osaisi sitä kuvitella ei tarkoita sitä etteikö he voisivat työstään pitää kun näin itse kertovat.🙂.
Katos, mun asiallinen, joskin suora kysymykseeni lähti.
Mahdollisesti pidätkin tässä nyt omia puoliasi. Vähän on jo epäilyttävää selittelyä.
"On hyvä muistaa, että noin joka neljäs mies ja valtaosa naisista ei huomaa erityisiä ensioireita klamydiasta ja heistä moni jää oireettomaksi taudinkantajaksi."
Haes täältä terveyskirjastosta esim. kaikki mitä löydät kyseisestä asiasta.
Kenties sen jälkeen ymmärrät paremmin, mun kannanottoni.
Eikä ole kovinkaan mukavaa, jos ilotytön vastasyntynyt lapsi; joutuu huumevieroitushoitoon enempää mä en asiaa voi avata, kertomatta liikaa yksityisasioita.Kuten mä oon kertonut mä oon saanu ihan koulutustakin kyseiseen asiaan aikoinaan ja mua on pyydetty posotiiviset ry:hyn vapaaehtoistyöhönkin sillon aikoinaan ja oon tietoo saanut todella monelta taholta joten kyllä mä nämä asiat tiedän ja sen takia myös tiedänkin että homman pystyy hyvin pienellä riskillä tekemään kun vaan toimitaan oikein. Ja tiedän myös huumeriippuvina syntyvistä lapsista jonkinverran ihan jo omasta menneisyydestä johtuen mutta niistä ylivoimainen enemmistö syntyy ihan muille kuin seksityöntekijöille. Joten tuolla perustelulla ei sinänsä ole pohjaa kun se ei ole seksityöntekijöille mikään muu kuin hyvin harvinainen sattuma eikä yleistä millääntapaa. Vaikka niin on joskus joillekin käynytkin ei se tarkoita että niin tapahtuu jatkuvasti ja valitettavaahan ja tosi surullista se on aina oli olosuhteet sitten mitkä hyvänsä. Ja juu kyllä mä ymmärrän sun kannanottos ja pointtis mutta mun mielestä asian voi tehdä niin että riskit on hyvin pienet ja ne ovat jopa ihan normaalissa elämässäkin suuremmat kun silloin ei välttämättä kiinnitetä huomiota niiden riskien pienentämiseen ollenkaan..🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Katos, mun asiallinen, joskin suora kysymykseeni lähti.
Mahdollisesti pidätkin tässä nyt omia puoliasi. Vähän on jo epäilyttävää selittelyä.
xLinerEn tiedä miksi sen modet tai algoritmi poisti ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut. Mikä siinä on muuten niin vaikeeta ymmärtää ettei noihin poistoihin kukaan kirjoittaja pysty vaikuttamaan. Vai tiedätkö sä jotain mitä mä en tiedä miten niihin pystyis vaikuttaan.🙂.
En käytä oon kyllä joskus monia vuosia sitten kokeillut nuo nyt vaan sattuu olemaan mun mielipiteeni asiaan ennä mä nää niissä yhtään mitään selittelyä.😄.Anonyymi kirjoitti:
”Mutta terveet ihmiset, he ovat vain itsekkäitä nautinnon hakijoita. ”
Mitä väärää on siinä jos sinkkumies käy maksullisella? Kenelle hänen pitää se nautinto hakea jos ei kerran itselle?En mäkään kyllä näe että mitä väärää siinä on ja mun mielestä kyse voi olla myös paljosta muustakin kuin pelkästä nautinnon hakemisesta vaikka ei siinäkään sinänsä kai mitään väärää ole.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En tiedä miksi sen modet tai algoritmi poisti ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut. Mikä siinä on muuten niin vaikeeta ymmärtää ettei noihin poistoihin kukaan kirjoittaja pysty vaikuttamaan. Vai tiedätkö sä jotain mitä mä en tiedä miten niihin pystyis vaikuttaan.🙂.
En käytä oon kyllä joskus monia vuosia sitten kokeillut nuo nyt vaan sattuu olemaan mun mielipiteeni asiaan ennä mä nää niissä yhtään mitään selittelyä.😄.Mä en syyttänyt ketään viestin poistosta. Eikä huono että lähti.
Sulla on oudon ruusuinen kuva seksibisneksestä.
Mä nyt vastustan muutenkin pinnallisuutta ja tietynlaista itsekeskeisyyttä. Kaikkia himoja ja haluja ei tarvitse päästä aina toteuttamaan. Itsetyydytys on ihan ok kun sen tekee pois toisten silmiltä.
Tietynlaiset ihmiset myyvät seksiä ja tietynlaiset sitä ostavat. Tietynlaiset eivät taatusti myy ja tietynlaiset eivät taatusti osta. Jokaiselle parinsa.
Mä en syyttänyt ketään viestin poistosta. Eikä huono että lähti.
Sulla on oudon ruusuinen kuva seksibisneksestä.
Mä nyt vastustan muutenkin pinnallisuutta ja tietynlaista itsekeskeisyyttä. Kaikkia himoja ja haluja ei tarvitse päästä aina toteuttamaan. Itsetyydytys on ihan ok kun sen tekee pois toisten silmiltä.
Tietynlaiset ihmiset myyvät seksiä ja tietynlaiset sitä ostavat. Tietynlaiset eivät taatusti myy ja tietynlaiset eivät taatusti osta. Jokaiselle parinsa.
xLinerNo mä ymmärsin sitten taas hieman vääriin anteeksi siitä. Siellä on niitä huonoja asioitakin ehdottomasti ihan liikaa ja niitä pitäis saada pois kitkettyä mutta suurinosa mitä oon kuullut, nähnyt, lukenut ja mitä alalla olleet tuttavani ovat kertoneet siitä miten hommat Suomessa suurimmalta osin toimii on tuollainen mitä oon kertonut. Mun mielestä isolla osalla ihmisistä on hieman virheelkinen, vähän asenteellinenkin ja vanhentunut kuva siitä miten homma isolta osin nykyään toimii.
Itsetyydytys on normaaliosa elämää ja tosi ok mutta se ei vaan täytä kaikkia niitä perustarpeita mitä ihmisellä on niin fyysisiä kuin henkisiä vaan siihen vaaditaan toinen ihminen.🙂.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En tiedä miksi sen modet tai algoritmi poisti ei siinä mun mielestä mitään ihmeellistä ollut. Mikä siinä on muuten niin vaikeeta ymmärtää ettei noihin poistoihin kukaan kirjoittaja pysty vaikuttamaan. Vai tiedätkö sä jotain mitä mä en tiedä miten niihin pystyis vaikuttaan.🙂.
En käytä oon kyllä joskus monia vuosia sitten kokeillut nuo nyt vaan sattuu olemaan mun mielipiteeni asiaan ennä mä nää niissä yhtään mitään selittelyä.😄.Joskus taannoin ainakin oli rekatulla, mahdollisuus pyytää modea, poitamaan jokin tietty teksti. Ilmeisesti asia piti pystyä myös perustelemaan. Ainakin suoranaiset solvaukset, rekattua kohtaan, tai... no, en mä ala luettelemaan tapauksia, jotka tiedän.
Toiskäden tietoa, ja kauan sitten tapahtunutta! Joten mä en rekkaudu, koska loppujen lopuksi, kaikki kirjattu tieto on aina ammattilaisen urkittavissa; sanoo tietoalan ammattilaiset.
trollikka
Muuten miks useimmat nuoret naiset jotka myyvät palveluitaan; ovat narkkareita tai alkoholisteja? Löytyisiköhän siihen jokin syy yhteys? Anonyymi kirjoitti:
Joskus taannoin ainakin oli rekatulla, mahdollisuus pyytää modea, poitamaan jokin tietty teksti. Ilmeisesti asia piti pystyä myös perustelemaan. Ainakin suoranaiset solvaukset, rekattua kohtaan, tai... no, en mä ala luettelemaan tapauksia, jotka tiedän.
Toiskäden tietoa, ja kauan sitten tapahtunutta! Joten mä en rekkaudu, koska loppujen lopuksi, kaikki kirjattu tieto on aina ammattilaisen urkittavissa; sanoo tietoalan ammattilaiset.
trollikka
Muuten miks useimmat nuoret naiset jotka myyvät palveluitaan; ovat narkkareita tai alkoholisteja? Löytyisiköhän siihen jokin syy yhteys?Kyllä mun käsittääkseni kaikista kommenteista pystyy kuka tahansa ilmoituksen tekemään jos ne on mielestään epäasiallisia mutta se ei tarkoita että se poistettaisiin ja se pitää tosiaan perustella miksi ne pitäisi poistaa ja ylläpito sitten päättää ovatko samaamieltä.
Mutta kun hehän eivät ole vaan vain joku vähemmistö osa heistä on. Suurin osa on aivan tavallisia normaaleja ja normaalia elämää eläviä. Tuo on virheellinen käsitys että olisivat vaikka heitäkin on. Tuo liittyy juuri niihin stigmoihin, vääriin käsityksiin ja asenteisiin joita heitä kohtaan on.🙂.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
En mäkään kyllä näe että mitä väärää siinä on ja mun mielestä kyse voi olla myös paljosta muustakin kuin pelkästä nautinnon hakemisesta vaikka ei siinäkään sinänsä kai mitään väärää ole.🙂.
Ei siinä mitään väärää olekaan. Joidenkin ajatusmaailmaan ei vaan mahdu se että jokaisella on vapaus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan käymällä vaikka maksullisilla.
Anonyymi kirjoitti:
Ei siinä mitään väärää olekaan. Joidenkin ajatusmaailmaan ei vaan mahdu se että jokaisella on vapaus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan käymällä vaikka maksullisilla.
Joo hankalaa se joillekin on.🙂.
Mukavat ja asialliset viestit/aloitukset on kivoja! Kiitos ja hyvää viikonloppua myös sulle. 🙂
Sehän se, viikonloppu tulossa, eikä mikä tahansa vaan Indy500-viikonloppu 😃 Siitä eri ketju sunnuntaina, ehkä. Viime vuoden ketjun poistoa kesken kisan en ole vieläkään antanut modeille anteeksi 😒
Tuli mentyä tän päivän puolella nukkumaan, niin heräsin joskus vajaat kolme tuntia sitten, ja on tässä jo pariin suuntaan neuvoteltu kauppoja elektroniikkakomponentista sekä sisustan harmonian täydentävistä verhoiluelementeistä. 🌞 Taisin viime viikonlopun toivotteluketjussa kirjoitella niistä ruohokoneen ja kottikärryn renkaista, ja ne hommathan onnistui alkuviikosta. Ruohot tuli jo kertaalleen ajettua, loppuviikon aikana joutunee ajamaan uudestaan, ja saapahan Uncle A:kin mielenrauhan kun näkee joskus että kottikärrynrengas on vaihdettu, ja pienehkö kasa puita ei-näkyvältä paikalta siirretty vihdoinkin ns. oikeaan paikaan pihallani hänen mielestään. Ihan kun vttu ei muuta olisi ollut elämässä mietittävää viimeisen 3-4 vuoden aikana 🙄
Äsken tuli myös pelailtua jonkin aikaa, lähinnä espanjalaisten pelikaverieni klubin erään rallin loppuun, jonka jätin seisomaan ekan pätkän jälkeen alkuviikosta. Peugeot 208 cup kyseessä, eli lemppariautollani käytännössä "joutuu" ajamaan, mutta heti ekalla pätkällä Kreikan kivet vähän yllätti tai en vain kuunnellut tarkalla korvalla kartturiani Uncle B. Royalia, ja tuli tupla-rengasrikko, 2min aikasakko ja taisin lähtökohtaisestikin jäädä jo minuutin paikkeilla kärkiajasta. Lopuilla pätkillä ei eroa kiinni ajettu eikä kukaan edes keskeyttänyt, mutta eron venymisen kiihtymisen eteenpäin sain taitettua maltillisemmaksi heti 2. pätkästä eteenpäin.
No tulee niitä mulle paremminkin sopivia kisoja eteen, ja noi nyt on niin pirun kovia kuskeja joka tapauksessa, että en mä räyhäämällä (ratin takana) pisteitä kerää kauden mittaan. Pitää vain ajaa omaa vauhtiaan, ja luottaa siihen että huonoja kisoja osuu muillekin esim. Suomessa tai Skotlannissa.
Ja parhaiten joka tapauksessa hyödyn heidän kanssa kaveeraamisesta siinä, että mun luomassa RallyGT-cupissa he kyllä näyttävät kaapin paikan näille ruotsalaisille melko suurien/suosittujen klubien ja fb-ryhmien perustajille sekä muille vakioporukan kärkikuskeille 😅
"If U can't beat them, join them" 🤷♂️ Ja noiden merkityksellisempien cuppien porukan dynamiikkaa mä jälleen kerran "hämmennän, häiriköin ja sabotoin - jopa heiketessäni" kuten joku asiantuntija luonnehti naapurimaatamme A-Studiossa viime syksynä kaasuputkiräjähdysten aikoihin, ja jotenkin jäi mieleen tuo lause 😂- Anonyymi
Sorry tyhmyyteni; puhutko sä nyt oikeista Indy500, rata ajoista... vai jostain netin välityksellä pelattavasta pelistä?
Alkaa näet mua pokeripelit kyllästyttämään. Ja muitakin harrasteita on ajan kuluksi, netin välityksellä ilmeisesti löydettävissä. Sade päivinä ainakin aikaa; kun puutarhatöistäkään ei oikein mitään silloin tule. Anonyymi kirjoitti:
Sorry tyhmyyteni; puhutko sä nyt oikeista Indy500, rata ajoista... vai jostain netin välityksellä pelattavasta pelistä?
Alkaa näet mua pokeripelit kyllästyttämään. Ja muitakin harrasteita on ajan kuluksi, netin välityksellä ilmeisesti löydettävissä. Sade päivinä ainakin aikaa; kun puutarhatöistäkään ei oikein mitään silloin tule.Ihan oikea Indy500 ajetaan sunnuntai-illalla Suomen aikaa. Alex Palou Ganassin tiimistä lähtee paalulta, mutta mä veikkaan voittajaksi saman tiimin Takuma Satoa taikka vaihtoehtoisesti Arrow McLarenin jotain kuskia kun niillä on neljä autoa top9:ssä eli kolmessa ekassa kolmen auton rivissä. Rosenwqisti, Pato, Rossi ja Kanaan valtasi lähtöpaikat 3, 5, 7 ja 9 😃 Näkynee Sky Sports F1-streamissa hetipiakkoin Monacon GP:n jälkeen, ja varmaan myös monissa ns. oikeissa suoratoistopalveluissa. Ainakin Ruotsissa ja pohjoismaissa laji on kasvattanut suosiota, kun Ericsson voitti kisan viime vuonna, ja tanskalaisiakin on kai kaksi eli Lundgaard ja Pedersen. Ja tsemppiä myös 40+ Kahterine Leggelle kisaan, ihan hyvin säilynyt ikäisekseen 🥰
hondakuski125 kirjoitti:
Ihan oikea Indy500 ajetaan sunnuntai-illalla Suomen aikaa. Alex Palou Ganassin tiimistä lähtee paalulta, mutta mä veikkaan voittajaksi saman tiimin Takuma Satoa taikka vaihtoehtoisesti Arrow McLarenin jotain kuskia kun niillä on neljä autoa top9:ssä eli kolmessa ekassa kolmen auton rivissä. Rosenwqisti, Pato, Rossi ja Kanaan valtasi lähtöpaikat 3, 5, 7 ja 9 😃 Näkynee Sky Sports F1-streamissa hetipiakkoin Monacon GP:n jälkeen, ja varmaan myös monissa ns. oikeissa suoratoistopalveluissa. Ainakin Ruotsissa ja pohjoismaissa laji on kasvattanut suosiota, kun Ericsson voitti kisan viime vuonna, ja tanskalaisiakin on kai kaksi eli Lundgaard ja Pedersen. Ja tsemppiä myös 40 Kahterine Leggelle kisaan, ihan hyvin säilynyt ikäisekseen 🥰
Tuon lajin viehätys hyvin tasaisen kilpailun (spec-runko ja 2 moottorivalmistajaa) lisäksi on osittain tuo joidenkin kuskien yllättävänkin korkea ikä, ja pitkät urat lajin parissa. Kanaan on ilmoittanut tän jäävän viimeiseksi kisakseen ja onhan se jo 49v tänä vuonna, ja itse muistan nimen jo lapsuuteni eli 90-luvun lopun F1-lehdistä. Samaten lapsuudessani F1-radoilla tunaroinut Sato on kai kolme vuotta nuorempi ja hyvässä tiimissä edelleen ihan kärkivauhdissa, kun ajaa vain kauden ovaalikisat. Castroneves voitti Indyn 01, 02, 09 ja seuraavat merkittävät voitot tälle -75 syntyneelle olikin Daytona24h 2021, 2022, 2023 ja Indy500 2021 😮
Muistetaan itse kukin suhteuttaa mittakaava, mutta verrattavissa vähän siihen että mä ajoin sisäratakartingia 2003-2009, 12 "oikeaa kisaa" 2010-2014, ne rinneautokokeilut 2014-2015, e-ralleja alkuvuodesta 2020 alkaen, ja viime kuussa vihdoin voitin elämäni ekan cup-mestaruuden eli sen Rally2 luokan Endurance-cupin. Ja se tuntui oikeasti palkitsevalta. 😂 Tai kuten jo pitkään olen puhunut, että mun nuoruusvuosieni parhaat kaupat on vasta edessäpäin vagkonsernin laatunotkahduksen takia, ja nyt siitä on alkanut näkyä jo ensimerkkejä. On vain tdi eikä tsi, mutta kyllä jälkimmäisistäkin ihmiset halunnee lähivuosina päästä eroon, ja kysyntää myös riittänee. Puhumattakaan mitä mua 10 vuotta vanhempi, pitkäaikainen #1 esikuvani itse Fernando Alonso häärää formuloissa tällä hetkellä 😮
Legge ajoi vuonna 2006 rookie-kuskina Road America mutkaradalla aivan järkyttävän näköisen kolarin (löytyy Youtubesta) ja kun ihmeen kaupalla selvisi naarmuitta sen aikaisella vuoden 2002 tekniikkaa edustavalla CART-autolla, jolloin ei halo-turvakaaresta oltu kuultukaan. Tuntuu että ihan kun eilispäivänä tuo olisi tapahtunut, vaikken sitä silloin reaaliajassa nähnyt, mutta jollain aikavälillä videon netistä. Noh, voi liittyä siihen mun retrogradiseen amnesiaankin mutta kuitenkin, tutut nimet lapsuudesta tuloslistoilla tuo jotenkin outoa turvallisuudentunnetta ja on kiva uppoutua kisaan sunnuntaina 😃hondakuski125 kirjoitti:
Tuon lajin viehätys hyvin tasaisen kilpailun (spec-runko ja 2 moottorivalmistajaa) lisäksi on osittain tuo joidenkin kuskien yllättävänkin korkea ikä, ja pitkät urat lajin parissa. Kanaan on ilmoittanut tän jäävän viimeiseksi kisakseen ja onhan se jo 49v tänä vuonna, ja itse muistan nimen jo lapsuuteni eli 90-luvun lopun F1-lehdistä. Samaten lapsuudessani F1-radoilla tunaroinut Sato on kai kolme vuotta nuorempi ja hyvässä tiimissä edelleen ihan kärkivauhdissa, kun ajaa vain kauden ovaalikisat. Castroneves voitti Indyn 01, 02, 09 ja seuraavat merkittävät voitot tälle -75 syntyneelle olikin Daytona24h 2021, 2022, 2023 ja Indy500 2021 😮
Muistetaan itse kukin suhteuttaa mittakaava, mutta verrattavissa vähän siihen että mä ajoin sisäratakartingia 2003-2009, 12 "oikeaa kisaa" 2010-2014, ne rinneautokokeilut 2014-2015, e-ralleja alkuvuodesta 2020 alkaen, ja viime kuussa vihdoin voitin elämäni ekan cup-mestaruuden eli sen Rally2 luokan Endurance-cupin. Ja se tuntui oikeasti palkitsevalta. 😂 Tai kuten jo pitkään olen puhunut, että mun nuoruusvuosieni parhaat kaupat on vasta edessäpäin vagkonsernin laatunotkahduksen takia, ja nyt siitä on alkanut näkyä jo ensimerkkejä. On vain tdi eikä tsi, mutta kyllä jälkimmäisistäkin ihmiset halunnee lähivuosina päästä eroon, ja kysyntää myös riittänee. Puhumattakaan mitä mua 10 vuotta vanhempi, pitkäaikainen #1 esikuvani itse Fernando Alonso häärää formuloissa tällä hetkellä 😮
Legge ajoi vuonna 2006 rookie-kuskina Road America mutkaradalla aivan järkyttävän näköisen kolarin (löytyy Youtubesta) ja kun ihmeen kaupalla selvisi naarmuitta sen aikaisella vuoden 2002 tekniikkaa edustavalla CART-autolla, jolloin ei halo-turvakaaresta oltu kuultukaan. Tuntuu että ihan kun eilispäivänä tuo olisi tapahtunut, vaikken sitä silloin reaaliajassa nähnyt, mutta jollain aikavälillä videon netistä. Noh, voi liittyä siihen mun retrogradiseen amnesiaankin mutta kuitenkin, tutut nimet lapsuudesta tuloslistoilla tuo jotenkin outoa turvallisuudentunnetta ja on kiva uppoutua kisaan sunnuntaina 😃Niin ja Will Power on myös kymmenen vuotta mua vanhempi, aloitti lajissa 2005, voitti ekan mestaruuden 2014 (ironisesti juuri ennen kun täällä mun kotopuolessa arki vähän muuttui), monet tulevat kaudet meni aivan penkin alle omien virheiden takia vaikka paalupaikkoja rohmusi kymmenittäin, ja vihdoin viime vuonna 2022 Power voitti toisen mestaruutensa, voittaen vain yhden kisan kauden aikana. Hyvin samankaltainen suoritus kauden mittaan kuin omani tuossa Endurancessa 😂 No kyllähän Power sentään voitti Indy500-kisan 2018 (niin ikään merkittävä vuosi mun elämässä) 💀
Oliko Darkkis alunperin sittenkin oikeassa?! 😮 Ihmisen parhaat nuoruusvuodet voi kolmikymppisenä todellakin olla vasta edessäpäin 😁
Uusi trendi?
Ollaan iloisia kuin Pohjois-Korean kansa?
No joo, sarkasmista en luovu, enkä periaatteista. Henkilöön kohdistuva loukkaus on aina mautonta.
Mikkojuhan osaa ottaa huonoja palautteita hienosti, huumorilla ja älyllä.Kivaa perjantaita ja aurinkoista helluntaiviikonloppua Mikkojuhan! 🌞
Happy Days teemabiisi 😄
https://youtu.be/slvGKU7HF6MKiitos paljon!🤗. Happy days theme on hyvä biisi ja sarjakin oli hauska ja sais tulla vaikka uusintoina telkasta taas.🙂.
- Anonyymi
Mitä ovat nämä mystiset oranssit ovaalit joissa on salaperäinen luku?
Ilmeisesti ketjusta poistettujen kommettien määrä näin mä ite päättelin en tosin varma oo.🙂.
- Anonyymi
Hyvää viikonloppua, nyt sitä heilaa etsimään juhannukseksi. Krouvinlavalla on jopa aittoja edullisesti ja Leif laulaa.
Kiitos paljon. 😊. No se oikeastaan kyllä on jo mutta asia ei kuitenkaan ihan yksinkertainen kuitenkaan ole kun on vähän kauempana.🙂.
- Anonyymi
Juu niin määkin ain sanon, että kill them with kindness. 🤗 😅N50 https://youtu.be/DzwqzpCTdd8
Kiitos samoin vaikka itselle nuo viikonloput on samanlaisia kuin arkipäivätkin. Joko olet töissä tai vapaapäiviä viettämässä. Hyvä kuitenkin kun nostit asian esille niin muistin laittaa loton.
Tuosta LC linkistä tuli mieleen että suunnilleen 30- vuotta sitten puna-armeijan kuoro esiintyi Senaatintorilla.
Muutaman tunnin kun jaksaa odottaa niin nähdään tapahtuuko politiikan teatterissa jotakin uutta vai meneekö edelleen vanhan käsikirjoituksen mukaan.- Anonyymi
Katsoin silloin joskus kauan sitten televisiosta ihan sattumalta sitä:
https://youtu.be/maOtX4tXyb4
Oli todella vaikuttavaa siihen maailman aikaan, tai ainakin se vaikutti mut. Että voiko edes olla mahdollista, nyt on äijillä m*naa!
Nyt kun tuota katsoo, niin tulee haikea ja surullinen olo. Niin hyvä alku. Mitä kaikkea sen jälkeen menivätkään pilaamaan...
Seurailen myös hallitusneuvotteluja suurella mielenkiinnolla...
Oli todella vaikuttavaa siihen maailman aikaan, tai ainakin se vaikutti mut. Että voiko edes olla mahdollista, nyt on äijillä m*naa!
Nyt kun tuota katsoo, niin tulee haikea ja surullinen olo. Niin hyvä alku. Mitä kaikkea sen jälkeen menivätkään pilaamaan...
xLinerJoo katoin itekin livenä sitä keikkaa ja oli upee keikka ja fiilis. Sillon näytti hyvältä tuon naapuri vallan suhteen mutta nyt ne oon taantuneet takaisin niihin kylmänsodan juttuihin ja jopa ehkä pahemmaksikin. Voka tosin ei ikonä ole yhdessä puolessa vaan kyllä kumpikin puoli on ryssinyt asioita. Oon muuten nähny itekin cowboyt livenä messilän juhannuksessa tais olla vielä tota samaa kiertuetta ja tosi upee keikka sekin.🙂.
https://youtu.be/maOtX4tXyb4Anonyymi kirjoitti:
xLinerPistin sit saman linkin ennen kuin katoin sun laittamaas.😂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo katoin itekin livenä sitä keikkaa ja oli upee keikka ja fiilis. Sillon näytti hyvältä tuon naapuri vallan suhteen mutta nyt ne oon taantuneet takaisin niihin kylmänsodan juttuihin ja jopa ehkä pahemmaksikin. Voka tosin ei ikonä ole yhdessä puolessa vaan kyllä kumpikin puoli on ryssinyt asioita. Oon muuten nähny itekin cowboyt livenä messilän juhannuksessa tais olla vielä tota samaa kiertuetta ja tosi upee keikka sekin.🙂.
https://youtu.be/maOtX4tXyb4Juu, perestroika.. sen uskottiin kovasti muuttavan Neuvostoliittoa avoimempaan ja vapaampaa suuntaan. Ja kyllähän se jonkin aikaa hyvältä suunnalta näyttikin, ainakin vanhaan verrattuna. Vaan sitten astui presidentiksi Putin. Ehkä joku toinenkin olis voinut tehdä saman diktaattoritempun, Venäjällä kun on siihen totuttu. Ei voi tietää.
En mä usko että Venäjällä tulee enää koskaan olemaan asiat kunnossa Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin. Ei mun elinaikanani. Tuntuu niin kaukaiselta tuo noiden hyväntuulinen yhdessä laulaminen.
Juu, perestroika.. sen uskottiin kovasti muuttavan Neuvostoliittoa avoimempaan ja vapaampaa suuntaan. Ja kyllähän se jonkin aikaa hyvältä suunnalta näyttikin, ainakin vanhaan verrattuna. Vaan sitten astui presidentiksi Putin. Ehkä joku toinenkin olis voinut tehdä saman diktaattoritempun, Venäjällä kun on siihen totuttu. Ei voi tietää.
En mä usko että Venäjällä tulee enää koskaan olemaan asiat kunnossa Eurooppaan ja Yhdysvaltoihin. Ei mun elinaikanani. Tuntuu niin kaukaiselta tuo noiden hyväntuulinen yhdessä laulaminen.
xLinerJoo alku näytti hyvältä ja asiat olis voinu mennä toisinkin jos Jeltsin ei olis ollu täys juoppo ja pystynyt pysymään vallassa eikä sitä olis lopulta syrjäytetty ja putler päässy vallankahvaan se nyt kuitenkin on täysin läpeensä kasvatuksensa ja aikansa ja kgb koulutuksensa tuote.
Ei varmaan meidän elinaikana joo ellei siinä vaiheessa kun putler kaatuu tavalla tai toisella kansa kapinoi tai valtaa ja kontrollia saa joku oikeasti järkevä henkilö ja sen taustajoukot kaapattua ja kansaa taakseen. Mutta hyvin epätodennäköistä se tällä hetkelmä vaikuttaa olevan.🙂.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo alku näytti hyvältä ja asiat olis voinu mennä toisinkin jos Jeltsin ei olis ollu täys juoppo ja pystynyt pysymään vallassa eikä sitä olis lopulta syrjäytetty ja putler päässy vallankahvaan se nyt kuitenkin on täysin läpeensä kasvatuksensa ja aikansa ja kgb koulutuksensa tuote.
Ei varmaan meidän elinaikana joo ellei siinä vaiheessa kun putler kaatuu tavalla tai toisella kansa kapinoi tai valtaa ja kontrollia saa joku oikeasti järkevä henkilö ja sen taustajoukot kaapattua ja kansaa taakseen. Mutta hyvin epätodennäköistä se tällä hetkelmä vaikuttaa olevan.🙂.Kun mä en millään usko että venäjällä kansalaiset reagoivat yhtään mihinkään. Ovat niin tottuneet tuohon kaikkeen.
Joku toinen hirviö sieltä nousee valtaan Putinin jälkeen. Korkeintaan pientä kahakkaa valtataistelu saa, muttei sekään koske tavallista kansaa.
Olisinpa väärässä.
Kun mä en millään usko että venäjällä kansalaiset reagoivat yhtään mihinkään. Ovat niin tottuneet tuohon kaikkeen.
Joku toinen hirviö sieltä nousee valtaan Putinin jälkeen. Korkeintaan pientä kahakkaa valtataistelu saa, muttei sekään koske tavallista kansaa.
Olisinpa väärässä.
xLinerKyllä siellä jotain hässäkkää voi tulla kun siellä on niin paljon sorrettua oppositiota ja hyökäshän siellä jo ne pari ryhmittymää belgorodiin Ukrainan tuella tosin. Enemmän liikehdintäähän tarvittais ja sen pitäis levitä isoihin kaupunkeihin ja moskovan ja pietarin alueelle. Jos niin kävis se vois olla mahdollista vaikkakin hankalaa kun niitä väkivaltaisesti kuitenkin tukahdutettaisiin kuitenkin. Periaatteessa tarvittais sisällissota joka olis todennäköisimmin armeija tai ainakin osa siitä vastaan turvallisuusjoukot mitkä on suoraan putlerin käskettävissä ja alaisuudessa.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä siellä jotain hässäkkää voi tulla kun siellä on niin paljon sorrettua oppositiota ja hyökäshän siellä jo ne pari ryhmittymää belgorodiin Ukrainan tuella tosin. Enemmän liikehdintäähän tarvittais ja sen pitäis levitä isoihin kaupunkeihin ja moskovan ja pietarin alueelle. Jos niin kävis se vois olla mahdollista vaikkakin hankalaa kun niitä väkivaltaisesti kuitenkin tukahdutettaisiin kuitenkin. Periaatteessa tarvittais sisällissota joka olis todennäköisimmin armeija tai ainakin osa siitä vastaan turvallisuusjoukot mitkä on suoraan putlerin käskettävissä ja alaisuudessa.🙂.
Niin, ei muutosta tapahdu ilman sen kansan nousua. Vaikka siitäkin seuraa suuria ongelmia, kyllä mä silti toivoisin että se alue hajoaisi pienemmiksi itsenäisiksi valtioiksi.
Vaan en usko. Eikä me olla varmaan nähty vielä läheskään kaikkea.. ☹️
Niin, ei muutosta tapahdu ilman sen kansan nousua. Vaikka siitäkin seuraa suuria ongelmia, kyllä mä silti toivoisin että se alue hajoaisi pienemmiksi itsenäisiksi valtioiksi.
Vaan en usko. Eikä me olla varmaan nähty vielä läheskään kaikkea.. ☹️
xLinerIkävä kyllä ei oo nähty. Mä kyllä uskon että se hajoo kyllä ja eri kansat ja valtiot itsenäistyy mutta iso rytinä siihen vaaditaan.🙂.
Kiitos samoin.
Itsehän sain tänään päähäni fiksata Kawasakiini katkennut kaasuvaijeri...tai niitä oli kaksi.
Joutui irroittamaan tankin, ilmanputsarin, vähät katemuovit ja kaasarit (4kpl nipussa). Sit tietenkin kahva piti aukaista. Sit suihkuun ja testaamaan. 😎 Ainakin paikallaan toimi.
Viikonloppu muuten menee kyllä töissä, mutta jos vaikka vielä saisi betonimyllyn fiksattua, ennenkuin vapaat alkaa... sille ois käyttöä. 😊
Niin ja hyvää viikonloppua muillekin palstalukijoille. 😊
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397820Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde412009Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801585Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071040Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5989- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822