Viikonloppu.

Mukavaa, hauskaa, onnellista ja ennen kaikkea toivottavasti lämmintä ja aurinkoista alkavaa viikonloppua kaikille palstalla.🌞. Mitkä on alkavan viikonlopun musiikilliset fiilikset?

Guns 'n' Roses: Paradise city https://youtu.be/Rbm6GXllBiw

102

858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos samoin mukavaa ja aurinkoista viikonloppua sinne! ☀️

Olen lomalla tämän päivän, joten menossa on pitkä viikonloppu. Olen ehtinyt jo tapaamaan useita ystäviä keskiviikkona ja eilen, joten nyt rauhoitan viikonlopun kotoilulle, siivoukselle, ulkoilulle ja levolle.

Letkeän fiiliksin tähän viikonloppuun..

https://youtu.be/L3HQMbQAWRc

• No sehän kuullostaa sitten ihan rennolta ja mukavalta viikonlopulta. Se on hyvä ja tärkeää muistaa huolehtia myös omasta jaksamisesta ja levosta tarpeeksi.🙂.

• Oikein aurinkoista viikonloppua kaikille 🌞

Tänään oli varsinainen onnen ja voiton päivä, kun kannasta kilahti viesti puhelimeen ja lähiviikkojen lricatilanne on taas turvallisella ja varsin kivallakin pohjalla 🤗 Varmuuden vuoksi söin tässä viime päivinä noin 2-3 kpsl normaalin neljän sijasta, ja ihan hyvin olen sinänsä pärjännyt, mutta kuten toisessa ketjussa eilen kerroinkin niin alitajunta puskee edelleen jotain ihme haamurefloja päivän lähestyessä, vaikka tollanen minimaalinen pudotus lrzepaamin tukemana ei normaaleina päivinä silloin tällöin tunnu juuri missään 🙄 Toinen jännä "haamuvaikutus" mun päässä on edelleen arkisin se, että stressitasot on jotenkin korkealla vaikka sivutoimisen yritystoimintani jutuissa ei kiire olisikaan, mutta kun käytännössä "kaikki" mun elämässä riippui 2010-2022 käytännössä yhdestä te-palvelujen soitosta, ja väärään hetkeen osuessaan sellainen olisi voinut romahduttaa mielenterveyteni lisäksi käytännössä oman silloisen talouteni selkärangan. Pitää vain kunnolla sisäistää, että enää ei kukaan tantta soittele, mutta ottaa se alkoholin ja lääkkeiden kyllästämiltä aspergeraivoilta aikansa sopeutua tilanteeseen jossa asiat on pääpiirteittäin hyvin, nykymaailman mittapuulla ennustettavia, eikä kaikki ole koko ajan viittä vaille räjähdyspisteessä ehkä jotain ulkohuussia lukuunottamatta 😅

Rippikouluvuotenani valmistettua eli alle täysi-ikäistä VAG tekelettä olen tässä hiukan kuorinut, siivonnut pihalta pikkujuttuja, romuttanut virtuaalisen Subarun Kreikan rotkoon, ja tänään avautuu jälleen seuraava Endurance-ralli, jossa keikun pistetaulukon kärkipäässä tukevasti ja lienen oleva kolmas maalissa tässä nyt sulkeutuvassa rallissa. 😃

Heitetään biisivalinnaksi Italobrothers - My Life is a party 💥
      Ja tiimimme teemabiisihän on Tiktakin Minne Vaan joka soi yleensä varikolla Uncle B Royalin keulivan Silveradon lavakaiuttimista 🤗

• Perjantaina oli vähän bilefiilis iltapäiväkahvien yhteydessä, mutta aika lailla rennosti viikonloppu mennyt tähän mennessä 🙄😃 Eilen aamulla heräsin taas vähän turhan aikaisin, joskus kahdelta, pelailin kaikessa rauhassa aamuyöstä, katsoin puoliksi läpällä viikonlopun Huomenta Suomen jota noin periaatteessa en voi sietää, ja otin päikkärit iltapäivällä. Pari leffaa tuli katteltua telkkarista illalla, ja viime yön nukuinkin ihan normaalisti reilut 7,5h heräten noin seiskalta. Kattelin tota tekopositiivista musta tuntuu -ohjelmaa tänäänkin hetken, mutta käväisin tossa parisen tuntia sitten kaupassa ja nyt tulisi National Geographicilta iltapäivällä monta tuntia jotain ww2 dokkareita joita ainakin jonkin aikaa voisi katsella 🙄

Pitäisi myös saada vaihdettua ruohokoneen rengas, missä pitkän taistelun jälkeen onnistuin perjantaina, mutta täyttämisen yhteydessä venttiili pääsi jotenkin katoamaan vanteen sisälle, joten koko homma on uudestaan edessä 🤦‍♂️ Ja pitäisi koittaa olla vaurioittamatta kumeja liian terävillä työkaluilla tai hosumalla turhautuneena, ja kartingista tuttu astianpesuaine-konsti voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen tähänkin. Noin muuten yllättävän hyvä toi Bilteman alle tonnin ajoleikkuri ollut, jonka ostin kolme vuotta sitten, kunhan nyt tiedostaa itse koneen rajalliset ominaisuudet eikä ahnehdi liikoja.

Ja pitäisi jossain vaiheessa käydä myös Shellillä tsekkaamassa Hondan rengaspaineet niiden jalometallikuormien ja oman rikkinäisen painemittarin vuoksi 🙄 Tuntuu jotenkin muljuvalta ja samalla tahmealta edestä, joten takapaineita lienee paras laskea hiukan ja varmistaa että edessä ei ole tyyliin barin eroa vasemmalla ja oikealla 😂 Noin muuten oli oikein kiva ajella nätissä kesäaamussa kauppaan pikkuteitä pitkin Hitmixin tahdissa ja paluumatkalla nauttia motarilla 2.0 koneen 147hp tehoista, vakkari päällä ja kylmästöinti myös 🌞 Vie mitä vie, varmaan pitkässä juoksussa mun tarpeissa sen kympin satasella, mutta eipä ole pahemmin päänvaivaa arvonalenemasta kun syksyllä 2021 noin 7-8tkm vähemmän mittarissa, toi oli hinnoiteltu karvan alle kahteen tonniin ja osaan mä toki tinkimisen. Kuulee sitä toisinaan kivoja juttuja uudehkojen sähkö- ja hybridiautojen halvoista kilometrikuluista, mutta mä hyväksyn noin 35km kauppareissun polttoainekuluiksi sen reilut 7 euroa, mutta ajan vain yksinkertaisesti vähemmän, tai en ainakaan ajele turhaan 🙄

• hondakuski125 kirjoitti:

Perjantaina oli vähän bilefiilis iltapäiväkahvien yhteydessä, mutta aika lailla rennosti viikonloppu mennyt tähän mennessä 🙄😃 Eilen aamulla heräsin taas vähän turhan aikaisin, joskus kahdelta, pelailin kaikessa rauhassa aamuyöstä, katsoin puoliksi läpällä viikonlopun Huomenta Suomen jota noin periaatteessa en voi sietää, ja otin päikkärit iltapäivällä. Pari leffaa tuli katteltua telkkarista illalla, ja viime yön nukuinkin ihan normaalisti reilut 7,5h heräten noin seiskalta. Kattelin tota tekopositiivista musta tuntuu -ohjelmaa tänäänkin hetken, mutta käväisin tossa parisen tuntia sitten kaupassa ja nyt tulisi National Geographicilta iltapäivällä monta tuntia jotain ww2 dokkareita joita ainakin jonkin aikaa voisi katsella 🙄

Pitäisi myös saada vaihdettua ruohokoneen rengas, missä pitkän taistelun jälkeen onnistuin perjantaina, mutta täyttämisen yhteydessä venttiili pääsi jotenkin katoamaan vanteen sisälle, joten koko homma on uudestaan edessä 🤦‍♂️ Ja pitäisi koittaa olla vaurioittamatta kumeja liian terävillä työkaluilla tai hosumalla turhautuneena, ja kartingista tuttu astianpesuaine-konsti voisi olla ihan kokeilemisen arvoinen tähänkin. Noin muuten yllättävän hyvä toi Bilteman alle tonnin ajoleikkuri ollut, jonka ostin kolme vuotta sitten, kunhan nyt tiedostaa itse koneen rajalliset ominaisuudet eikä ahnehdi liikoja.

Ja pitäisi jossain vaiheessa käydä myös Shellillä tsekkaamassa Hondan rengaspaineet niiden jalometallikuormien ja oman rikkinäisen painemittarin vuoksi 🙄 Tuntuu jotenkin muljuvalta ja samalla tahmealta edestä, joten takapaineita lienee paras laskea hiukan ja varmistaa että edessä ei ole tyyliin barin eroa vasemmalla ja oikealla 😂 Noin muuten oli oikein kiva ajella nätissä kesäaamussa kauppaan pikkuteitä pitkin Hitmixin tahdissa ja paluumatkalla nauttia motarilla 2.0 koneen 147hp tehoista, vakkari päällä ja kylmästöinti myös 🌞 Vie mitä vie, varmaan pitkässä juoksussa mun tarpeissa sen kympin satasella, mutta eipä ole pahemmin päänvaivaa arvonalenemasta kun syksyllä 2021 noin 7-8tkm vähemmän mittarissa, toi oli hinnoiteltu karvan alle kahteen tonniin ja osaan mä toki tinkimisen. Kuulee sitä toisinaan kivoja juttuja uudehkojen sähkö- ja hybridiautojen halvoista kilometrikuluista, mutta mä hyväksyn noin 35km kauppareissun polttoainekuluiksi sen reilut 7 euroa, mutta ajan vain yksinkertaisesti vähemmän, tai en ainakaan ajele turhaan 🙄

No toihan se ilman muuta on ilmastoystävällisin ja ekologisin autoilun muoto osapuilleen, ja tietty monille riittää tota sun autoa pienempikin kauppakassi kuten vaikkapa Fiesta tms. 👍 Kauheaa luonnonvarojen ja maametallien tuhlausta lapsityövoimalla louhittuna, että nykyajan ylempi keskiluokka ja muut elitistit voivat moraaliposeerata niiden painavien, asfalttia tuhoavien vääntömonsteriensa kanssa 🙄 Toi oma Keuliva Silverado 6,2 twinturbo-V8-dieselillä, ilokaasujärjestelmällä ja ultralyhyellä perällä sentään on ihan rehellinen jyystötruck eikä vain pelkkää näennäispäästöttömyyttä. 😆 Hummerin mäkin sentään myin pois ja toi nykyinen käyttis Ford Crown Victoria vie sekin V8-koneisena omansa mutta suunnilleen 1/3 siitä mitä Hummer 😂

Mekin ollaan viime aikoina jätkien kanssa keskitytty enemmän choppauspajan hommiin kun menetettiin JyystaXin lupa ja korona-aika vähän kuritti ravintola Jyysteriaa, niin ei tuu mullekaan samalla lailla kilsoja mitä ennen. Itse asiassa hiljattain oli työn alla varsin hyvin tuottanut rojekti, kun vaihdettiin yhen miljonäärin Teslaan Lambon V12-tekniikka ja sovitettiin sen jatkeeksi Supran manuaaliloota niin jo luulisi kestävän ja kulkevan ilman mitään latauspiuhaviritelmiä 👌

Toihan se onkin, että nyt kun taksifirman kuluja ei tarvii miettiä ja vähän sama sulla että nykyisessä elämäntilanteessasi sun ei tarvii niin kauheesti ajella, niin helpompi tässä on tukea vihreää siirtymää ja veronkorotuksia näiden kamalilta kuulostavien sinimustien leikkauksien sijasta. Tälleen demarina on kiva pistää valtio maksamaan perusviulut ja hengailla jätkien kanssa täällä ajatushautomossa suunnittelemassa tiimimme&kerhomme tulevaa ilmastovastuullisuusstrategiaa ja siihen liittyvää somekampanjaa, kuin istua helteessä ja räntäsateessa pari tuntia päivässä työmatkoilla. 🙄 Itekin tässä huomannut viime aikoina kuinka hyvin julkinen liikennekin loppupeleissä toimii, kun välillä on tullut vedettyä litran votkaleka huiviin, enkä oo aina uskaltanut lähteä vääntämään tota 5,5m pitkää Crown Viciä taskuparkkiin. Täältähän menee keskustaan monta kertaa tunnissa busseja, ja tulee vielä takaisinkin, niin siinä kyllä on yksi erittäin hyvä suuntaus tulevaisuudessa vaikkapa monien duunarienkin työmatkaratkaisuksi jos ei ole mahdollista hankkia ekologista ja käyttökuluiltaan edullista autoa, tai kaikissa tapauksissa välttämättä edes kannattavaa tankata ysikasia näihin pre-klassikkoihin ☺️🌍

• Anonyymi

Huikeeta

• Anonyymi

Hyvää vähän yli puoli kahta sinne Janakkalaan! 🥳

• Kiitos vaan hyvinhän täällä kaikki on. Kannattaa ottaa ilo irti niistä asioista mistä voi ja jos se sulle on puolikaksi päivällä niin more power to you vaan ja bileet pystyyn.👍😄.

• Anonyymi

Me viinamiehet juomme viikonloppuna viinaa ja tapaamme naisia yökerhossa.

Raittiit miehet ovat viikonlopun yksin kotona ilman naisseuraa.

t. viinamies

• Anonyymi

Mitä ihmettä? Olet jo 4 iltaa bailannut ja ei vieläkään naista? 🤷‍♂️ Huonoja vinkkejä jakelet 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä? Olet jo 4 iltaa bailannut ja ei vieläkään naista? 🤷‍♂️ Huonoja vinkkejä jakelet 😄

Joo ei näytä viinamiehen hommat natsaavan kovista uskotteluista huolimatta.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Myrkkyä, myrkkyä, viinamiehellleee!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alkoholi-lisaa-syopariskia-yksi-juoma-on-erityisen-kova-myrkky/8336476

Niin onhan tuo nyt selvää kun kyseessä on hermomyrkky ja liuotin mikä vielä riippuvuutta aiheuttaa. Eihän sitä toki voi kiistää etteikö sitäkin kohtuudella ja "oikein" voisi käyttää viihtymis ja juhlimis tarkoituksissa muttei se ikinä mitään hyvää kyllä ihmiselle, keholle ja mielelle tee jos noin niin kuin fyysisiä vaikutuksia katsotaan. Selvin merkki tuosta on myrkytystila jota myös krapulaksi kutsutaan.🙂.

• Hyvä pössis, hajaannusta ja tempoilua.

(Tämä kappale saattaa aiheuttaa päänsärkyä)
      Allan Holdsworth - Atavachron
      https://www.youtube.com/watch?v=FuxbI6YJjEE

Holdsworth-tila saavutetaan kahvia juomalla ja se on hetkellinen kuin Higgsin bosoni.
      Sitten alkaa päänsärky.

• Anonyymi

Mä toivoisin pilvistä ja viileää viikonloppua. Se on paras metsäkeli.

Mutta muuten hyvää loppuviikkoa sinnekin!

xLiner

• Kiitos paljon. En kyllä tuohon toiveeseen pysty yhtymään. On siellä metsässä mukavaa aurinkoisellakin kelillä.🙂. Tietysti jos sä metsästyksestä puhut niin siihen oo niin perehtynyt että mikä keli millekin saaliille paras on.🤔.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kiitos paljon. En kyllä tuohon toiveeseen pysty yhtymään. On siellä metsässä mukavaa aurinkoisellakin kelillä.🙂. Tietysti jos sä metsästyksestä puhut niin siihen oo niin perehtynyt että mikä keli millekin saaliille paras on.🤔.

En metsästä. Mä rymyän siellä rinkan kanssa, tietysti kumisaappaat jalassa. Metsään on pukeuduttava peittävästi. Kuumalla kelillä yhtä helvettiä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

En metsästä. Mä rymyän siellä rinkan kanssa, tietysti kumisaappaat jalassa. Metsään on pukeuduttava peittävästi. Kuumalla kelillä yhtä helvettiä.

xLiner

No joo on siellä hyvä olla kumisaappaat tai kunnon vaelluskengät ja pitkät housut varsinkin punkki alueilla mutta kyllä mä silti tykkään metsässäkin aurinkoisista ja lämpimistä päivistä tietysti hellepäivät on kyllä tukalia mutta sellanen reilu 20 astetta on ihan hyvä mun mielestä. Enää ei niin paljon oo tullu samoiltua mutta kun pappavainaa oli elossa niin nuorempana hänen kanssaan tuli paljon kalasteltua ja mökkeiltyä 2 eri erämaalammella ja samoiltua metsissä. Hän kun oli sellanen vanhanajan erämies luonteeltaan.🙂.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No joo on siellä hyvä olla kumisaappaat tai kunnon vaelluskengät ja pitkät housut varsinkin punkki alueilla mutta kyllä mä silti tykkään metsässäkin aurinkoisista ja lämpimistä päivistä tietysti hellepäivät on kyllä tukalia mutta sellanen reilu 20 astetta on ihan hyvä mun mielestä. Enää ei niin paljon oo tullu samoiltua mutta kun pappavainaa oli elossa niin nuorempana hänen kanssaan tuli paljon kalasteltua ja mökkeiltyä 2 eri erämaalammella ja samoiltua metsissä. Hän kun oli sellanen vanhanajan erämies luonteeltaan.🙂.

Vaelluskengillä kaupunkilaiset kulkee huolletuilla ja merkityillä poluilla. Se mitään oikeita mettässä kulkemista ole, jollei muutamaa suota ylitä... 😤

Vaelluskengät on oikeesti aivan hirveät vekottimet. Vähän hörppää vettä, niin ei kyllä kuivu tulillakaan millään. Mutta jos niillä poluilla vaan... Ja kääntyy takas jos alkaa olemaan märkää 🙄

Plus miinus 5 astetta (nollan molemmin puolin), ihanteellinen mettäkeli. 15 alkaa olemaan mulle liian kuuma ihan missä vaan. Syksyä odotellessa..

xLiner

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Poikkeuksellisesti, musalinkki. Jestas... Söpöjä poikia 🤭

https://youtu.be/nvdBysLfY0c

xLiner

No sitä mä en kykene arvioimaan oikein mutta luotan sun sanaasi.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaelluskengillä kaupunkilaiset kulkee huolletuilla ja merkityillä poluilla. Se mitään oikeita mettässä kulkemista ole, jollei muutamaa suota ylitä... 😤

Vaelluskengät on oikeesti aivan hirveät vekottimet. Vähän hörppää vettä, niin ei kyllä kuivu tulillakaan millään. Mutta jos niillä poluilla vaan... Ja kääntyy takas jos alkaa olemaan märkää 🙄

Plus miinus 5 astetta (nollan molemmin puolin), ihanteellinen mettäkeli. 15 alkaa olemaan mulle liian kuuma ihan missä vaan. Syksyä odotellessa..

xLiner

Kyllä niitä on oikeasti hyviäkin vaelluskenkiä. Ja jaloille hyviä myös ja hyvin kosteutta ja vettäkin pitäviä. Kumisaappaat pidemmillä matkoilla ei oo niin kovin jalkaystävälliset eikä hyvät kävellä. Mulle tollanen keli on jo liian kylmää jos miettii itelle optimaalista keliä.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Oli ne kovia 😲

https://youtu.be/KNPyr91-SUg

xLiner

Joo sitä kyllä ja lahjakkaita ja osaavia mutta siitä söpöydestä mä olen kykenemätön tosiaan arviota antamaan.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Joo sitä kyllä ja lahjakkaita ja osaavia mutta siitä söpöydestä mä olen kykenemätön tosiaan arviota antamaan.🙂.

No katso nyt vaikka Alatalon Mikkoa, onhan se aika lutunen ...50 vuotta sitten 😂

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

No katso nyt vaikka Alatalon Mikkoa, onhan se aika lutunen ...50 vuotta sitten 😂

xLiner

Niin kai se sitten on ollut...kyllähän mä sua uskon😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä niitä on oikeasti hyviäkin vaelluskenkiä. Ja jaloille hyviä myös ja hyvin kosteutta ja vettäkin pitäviä. Kumisaappaat pidemmillä matkoilla ei oo niin kovin jalkaystävälliset eikä hyvät kävellä. Mulle tollanen keli on jo liian kylmää jos miettii itelle optimaalista keliä.🙂.

Kumisaappaat just on hyvät jaloille, kun pohja on ohut ja tuntee kaikki jalkojensa alla. Pienetkin jalkaterän lihakset pääsevät töihin. Sukkia vaihtamalla pysyvät kuivina.

Vaelluskengät pitävät vettä vain vartensa verran, ja se loppuu yleensä heti nilkan jälkeen 😄 eivätkä kuivu millään sen vettä kestävän kalvonsa vuoksi, vesi lilluu sisällä kuin muovipussissa.

Kyllä mä kävelen päiväretkellä parikymmentä kilsaa mettässä ihan Nokian Kontioilla. Siinä saa kyytkin kiviltään napsutella hampaitaan pohkeeseen ihan huoletta. Parhaat metsäkengät ikinä.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Kumisaappaat just on hyvät jaloille, kun pohja on ohut ja tuntee kaikki jalkojensa alla. Pienetkin jalkaterän lihakset pääsevät töihin. Sukkia vaihtamalla pysyvät kuivina.

Vaelluskengät pitävät vettä vain vartensa verran, ja se loppuu yleensä heti nilkan jälkeen 😄 eivätkä kuivu millään sen vettä kestävän kalvonsa vuoksi, vesi lilluu sisällä kuin muovipussissa.

Kyllä mä kävelen päiväretkellä parikymmentä kilsaa mettässä ihan Nokian Kontioilla. Siinä saa kyytkin kiviltään napsutella hampaitaan pohkeeseen ihan huoletta. Parhaat metsäkengät ikinä.

xLiner

No jokaisella on omat suosikkinsa ja ne mitkä juuri itelle parhaiten tuntuu sopivan. Mä olen kyllä omalla kohdallani juuri päinvastaista mieltä että kumisaappaat on hiostavat jalkoja hautovat kun eivät hengitä ollenkaan ja huonot kävelläkin. Vaelluskengät on tukevammat paremmin jalkaan sopivat ja paljon paremmat kävellä ja hengittävät niin ettei jalat haudu niin pahoin. Näin siis omalla kohdalla ja tälläiset on kokemukset asiasta.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No jokaisella on omat suosikkinsa ja ne mitkä juuri itelle parhaiten tuntuu sopivan. Mä olen kyllä omalla kohdallani juuri päinvastaista mieltä että kumisaappaat on hiostavat jalkoja hautovat kun eivät hengitä ollenkaan ja huonot kävelläkin. Vaelluskengät on tukevammat paremmin jalkaan sopivat ja paljon paremmat kävellä ja hengittävät niin ettei jalat haudu niin pahoin. Näin siis omalla kohdalla ja tälläiset on kokemukset asiasta.🙂.

"Tukevat" kengät... Mä en itselleni laittais kuin painonnostokengät kyseistä lajia jalkaan, ja vain oikeasti raskaita rautoja nostaessani. Mun jalat pysyy kunnossa käyttämällä kaikkia lihaksia, niveliä ja jänteitä, ei niitä tarvitse tukea millään. Metsässä rämpiminen on lisäksi koko kehon hallintaa ylläpitävää liikuntaa.

Kovalla asfaltilla tai tiepohjalla kävely tai juoksu on vähän eri asia sitten, siinä voi jo olla vähän joustavuutta jalkineen pohjassa, pehmentämään. Mutta tukijalkineita en käyttäisi terveille jaloille sielläkään, menee jalat pilalle.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

"Tukevat" kengät... Mä en itselleni laittais kuin painonnostokengät kyseistä lajia jalkaan, ja vain oikeasti raskaita rautoja nostaessani. Mun jalat pysyy kunnossa käyttämällä kaikkia lihaksia, niveliä ja jänteitä, ei niitä tarvitse tukea millään. Metsässä rämpiminen on lisäksi koko kehon hallintaa ylläpitävää liikuntaa.

Kovalla asfaltilla tai tiepohjalla kävely tai juoksu on vähän eri asia sitten, siinä voi jo olla vähän joustavuutta jalkineen pohjassa, pehmentämään. Mutta tukijalkineita en käyttäisi terveille jaloille sielläkään, menee jalat pilalle.

xLiner

Niin mä tarkoitin tukevilla sellaisia missä ei esimerkiksi nilkka pääse niin helposti nyrjähtämään kun kengät sitä tukevst kun metsässä epätasaisella pohjalla missä on juuria, kuoppia, kekoja, risuja, kantoja yms. yms. on. Mutta kuten sanottua jokainen pitää niistä mitkä itelle parhaimmilta tuntuu.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Niin mä tarkoitin tukevilla sellaisia missä ei esimerkiksi nilkka pääse niin helposti nyrjähtämään kun kengät sitä tukevst kun metsässä epätasaisella pohjalla missä on juuria, kuoppia, kekoja, risuja, kantoja yms. yms. on. Mutta kuten sanottua jokainen pitää niistä mitkä itelle parhaimmilta tuntuu.🙂.

Kävellään sana jäi puuttumaan ton metsänpohjaa kuvailevan lauseen perästä.😄.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Just, ja mä taas nimenomaan kehitän ja ylläpidän kehonhallintaa kulkemalla niiden kivien, tulvivien ojien, kaatuneiden puiden ja juurien seassa, oikeaa reittiä ja jalansijaa hakien ja pitämällä nilkatkin työssä.

Jokainen toki omalla tavallaan 👍

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Just, ja mä taas nimenomaan kehitän ja ylläpidän kehonhallintaa kulkemalla niiden kivien, tulvivien ojien, kaatuneiden puiden ja juurien seassa, oikeaa reittiä ja jalansijaa hakien ja pitämällä nilkatkin työssä.

xLiner

Kyllä se kehittää ja ylläpitää kehonhallintaa ja niitä pieniä lihaksia silti vaikka kengät nilkkaa ja jalkaa hyvin tukisivat ne vaan ehkäisee turhia vammoja. Tosin mun nilkat on salibandyn pelaamisen ja muun urheilun harrastamisen jäljiltä vähän heikommassa hapessa kun oon sen verran raskastekoinen. Ja nilkat oli/on aika kovilla aina touhutessa ja niissä kulumaakin on. Niin myös senkin vuoksi on hyvä niitä tukea hyvin.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Tän verran vielä... 😁 Kontioissa vaihtuu yllättävän hyvin ilma. Luulen että liike pumppaa ilmaa kiertämään niissä. Ei kauheesti hiosta.

xLiner

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä se kehittää ja ylläpitää kehonhallintaa ja niitä pieniä lihaksia silti vaikka kengät nilkkaa ja jalkaa hyvin tukisivat ne vaan ehkäisee turhia vammoja. Tosin mun nilkat on salibandyn pelaamisen ja muun urheilun harrastamisen jäljiltä vähän heikommassa hapessa kun oon sen verran raskastekoinen. Ja nilkat oli/on aika kovilla aina touhutessa ja niissä kulumaakin on. Niin myös senkin vuoksi on hyvä niitä tukea hyvin.🙂.

Aivan, sulla oli sitä painoa. Jos jalka lipsahtaa, käy äkkiä tosi pahasti. Mulla on yliliikkuvat nivelet. Nilkatkin ihan kumia, vääntyilee mihin vaan. Täytyy yrittää pitää kaikki lihakset ja jänteet vahvana siinä ympärillä. Hallittuja ja suunniteltuja liikkeitä...
        Olen todella onnekas, että mulla on vielä kroppa kunnossa eikä ole sattunut loukkaantumisia.

xLiner

• Mikkojuhan
        Anonyymi kirjoitti:

Tän verran vielä... 😁 Kontioissa vaihtuu yllättävän hyvin ilma. Luulen että liike pumppaa ilmaa kiertämään niissä. Ei kauheesti hiosta.

xLiner

Se on hyvä että sulla se toimii noin mulla meinaan hikoo ja hautuu kumisaappaissa jalat.🙂.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan, sulla oli sitä painoa. Jos jalka lipsahtaa, käy äkkiä tosi pahasti. Mulla on yliliikkuvat nivelet. Nilkatkin ihan kumia, vääntyilee mihin vaan. Täytyy yrittää pitää kaikki lihakset ja jänteet vahvana siinä ympärillä. Hallittuja ja suunniteltuja liikkeitä...
        Olen todella onnekas, että mulla on vielä kroppa kunnossa eikä ole sattunut loukkaantumisia.

xLiner

Jep. Mä oon aina ollu jäykkä kuin rautakanki.😄. Tietysti aktiivinen ja rutiinin omainen venyttely tai joku jooga asiaa hieman helpottais mutta jäykkä olisin silti ja oon kyllä aina ollu tosi huono tossa venyttelyssä ja muussa sellaisessa. Enemmän urheillessa kyllä säästyin kaikilta isommilta vammoilta mutta just painon takia on varsinkin polvet ja nilkat kulunu ja ollu kovilla mikä rupee sitten nyt vähän näkymään kun ikää on tullu.🙂.

• Anonyymi

Hyvää viikonloppua ja kiitos!

• Kiitos myös sullekin.🙂.

• Anonyymi

Viikonloppu eli Elämänloppu.

Jos menet nukkumaan ja sitten näet unta olet jossai Taisteluplaneetta galaktikassa pilottina seikkailuissa..... silloin pyörit sängyssä hirviömäisestikin

• Hyvää viikonloppua sinullekin ja ny ei lähde multa linkkiä, mutta ei kai se haittaa. Nyt on kesä.. näin aamulla pääskysiä. Ihanaa.

• Kiitos paljon. Joo eipä tuo mikään välttämättömyys oo aina linkitellä jos ei irtoo.🙂.

• Anonyymi

• Anonyymi

jos näkee untakin jostain avaruusjutuistakin ja lähtee seikkailemaan yöllä huoneistoonsakin... ja törmäilemäänkin

• Meillä on tavarat muuttoautossa, joka lähti jo kohti Pirkanmaata. 💪 Homma kävi jouheesti, kun oli sopivasti kantajia 😄 Käytiin just syömässä kaupungin parhaat muikut Aittarannassa ja tehtiin pieni kävelylenkki joen rannassa. Nyt istun hetken melkein tyhjässä asunnossa retkituolissa ja kohta lähdetään vielä kauppareissuun.
      Illalla imuroidaan ja pestään lattiat.
      Jynssäsin eilen tunnin hellaa ruokasoodalla ja palasokerilla ja uuninpuhdistusaine vaikutti pari tuntia, kun käytiin kylässä.
      Asunto kiiltää kuin uusi ja on viisi kertaa siistimpi kuin silloin, kun tytär otti tämän viisi vuotta sitten vuokralle 😄
      Huomenna on taas ajopäivä!

Biisiksi: I Like To Move It 🌞
      https://youtu.be/hdcTmpvDO0I

• Ahkeria ootte olleet kyllä. Hieno juttu että homma on jo voiton puolella. Levätkää nyt ilta että jaksatte hyvin ajella huomenna.🙂.

• Anonyymi

• Anonyymi

Jos janottaa tai pissittääkin paljon niin siten ja lähtee yönpimeydessa menemään vcessaan tai jonnekin... samalla ajatukseen tuleekin mieleen että jos olenkin jonkun taisteluplaneetta galaktikassa sitä ohjaamassa

ja törmää

• Anonyymi

Kyllä palstan ikisinkuilla on hyvä viikonloppu sinkut palstalla.

• Anonyymi

minullas on tuollainen säästöpurkki olutta jos tulee jano

Jotenkin huvittaa joku juttu kun avaruusjutussa gakaktika... joku tyttö varastaa lentohärvelin... ja jooh

• Anonyymi

oikein joo kuin maailman jännittävinvin joku tyttöjen pesäpallo-onmass ÖD

• Se on viikonloppuja niin että pätkähti! Kiireinen viikko on taputeltu ja paketissa.
      Olen palstailutuokioni ansainnut. 😀

~ Taylor Dayne - Tell It to My Heart ~
      https://youtu.be/Ud6sU3AclT4

• Tottahan toki oot sen ansainnut kovan työviikon jälkeen ja ota nyt siitä sitten kaikki mahdollinen ilo irti.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tottahan toki oot sen ansainnut kovan työviikon jälkeen ja ota nyt siitä sitten kaikki mahdollinen ilo irti.😄.

Kyllä kiitos. Heittäydyn palstan pyöritykseen. 😂

Samoin myös sinulle, hulvatonta palstailua.

• Anonyymi

Sitä se on maaseuduilla, kaupunki elää ympäri vuorokauden, katsos, 24/7. Kandeis muuttaa ihmisten ilmoille.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitä se on maaseuduilla, kaupunki elää ympäri vuorokauden, katsos, 24/7. Kandeis muuttaa ihmisten ilmoille.

Mä en ikinä haluis asua isossa kaupungissa betoniviidakossa. Niissä tuli nuorempana vietettyä aivan tarpeeksi aikaa. Luonnon lähellä rauhallisemmissa maisemissa ainakin ite viihdyn paljon paremmin. Sieltä kyllä kaupngin meluun ja melskeeseen aina pääsee sitten jos sattuu huvittamaan.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Mä en ikinä haluis asua isossa kaupungissa betoniviidakossa. Niissä tuli nuorempana vietettyä aivan tarpeeksi aikaa. Luonnon lähellä rauhallisemmissa maisemissa ainakin ite viihdyn paljon paremmin. Sieltä kyllä kaupngin meluun ja melskeeseen aina pääsee sitten jos sattuu huvittamaan.😄.

Itselle taas maaseutu ja hiljainen kylä missä kaikki tuntevat toisensa, on täysi helvetti. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Itselle taas maaseutu ja hiljainen kylä missä kaikki tuntevat toisensa, on täysi helvetti. :D

Jokaisella on omat mieltymyksensä. Toi että kaikki tuntis toisensa välttämättä ei vaan pidä ihan täysin paikkaansa. Ellei kyse oo sitten jostain tosi pienestä paikasta.🙂.

• Anonyymi
      • Kiitos samoin ja kumarrus päälle.🙂.

• Rauhaisaa ja lämmintä viikonloppua kaikille. Ruohonleikkuri nyt huollettu ja salilla käyty. Ollut välivapaa eli nyt alkaa kaksi yövuoroa jonka jälkeen vapaille. Sen jälkeen yksi työvuorokierto ja sen jälkeen voi kirmata lomalaitumille. Sikäli hyvillä mielin ja loma tulee kyllä tarpeeseen.

Musiikilliset fiilikset voisi tulkita vaikka Reijo Kallio. En nyt tarkoita kappaletta " no justiinsa juu " vaan " yksinäinen". Tuossa vertailin kavereiden ja lasten loma-aikoja eikä kenenkään kanssa sovi tänä vuonna lomat yksiin. Rauhoittumaan pääsee kyllä mutta iloinen yhdessäolo jää sitten kokonaan puuttumaan; Kuten laulussa sanotaan ".... Hautas löysin ja kukkaset nauraneet ei...."

• Anonyymi

Kiitos. Hyvää viikonloppua myöskin kaikille. 😊👍

Ihana ulkoilma, etupihaan alkaa valmistua istutusalue ja pihavalot. Pitää käydä ostamassa suihkulähdeallas ja pumppu. Sitten lätkitään istutukset ympärille. Jee! 😄

https://youtu.be/OffzslJ8UIw

Tahdonvoimaa!

❄️

• Kiitos samoin sulle ystäväiseni. Hienoa että puutarha hommat on päässy hyvään alkuun ja etenee vauhdilla.🙂.

• Anonyymi

Kiitos toivotuksesta, samoin aloittajalle ja kaikille muille.
      Olin vaateostoksilla.
      Kuulin kun nainen sanoi toiselle, Kato kun kauniita värejä, kun tohtis pitää.
      Oli kaikenlaista retaletta ja Ellinoora-repuhameita. Rahat säästyi.
      Enpä mitään musiikkia keksi. Odottelen tapailumiehen soittoa, jos pääsisi viikonloppuna lähelle. Mene tiedä.

• Kiitos myös sulle ja toivottavasti puhelin soi ja viikonlopusta tulee läheisyyden ja hellyyden täyteinen.🙂.

• Anonyymi

• Anonyymi kirjoitti:

Me miehet olemme usein yksikertaisia.
        Mitä mieltä olet tästä?
        https://www.youtube.com/watch?v=sMmTkKz60W8

AV

Hyvä kappale. Luulen, että Skynyrdissä on ollaan saatu kappaleeseen vaikutteita Freen kappaleesta "Muddy water" (sisältyy heidän viimeiselle levylleen, joka ilmestyi alkuvuodesta 1973). Skynyrdissä oltiin muutenkin Paul Rodgers faneja ja fanitettiin häntä itseään, mutta myös hänen bändejään kuten Freetä (hajosi 1973) ja 1973/74 perustettua Bad Companya. Toki Paul Rodgers ja hänen bändiläisensä ottivat myös vaikutteita tai inspiroituivat muista, mutta myös Paul ja hänen bändinsä ovat olleet muille suuria inspiraation lähteitä Skynyrdin ohella vaikka Queenille.

Free "Muddy water"
        https://www.youtube.com/watch?v=3dLpyQV8uLM

• Anonyymi kirjoitti:

Me miehet olemme usein yksikertaisia.
        Mitä mieltä olet tästä?
        https://www.youtube.com/watch?v=sMmTkKz60W8

AV

Ja myös David Coverdale fanitti aikoinaan Paul Rodgersia ja se kuuluu Whitesnaken alkuvuosien musiikissa, mutta myös jonkun verran hänen kautensa Purplen sanoituksissa tai ainakin joissain.

• Kiitos ystävä hyvä.😊. Ja mukavat on biisitkin.🙂.

• Anonyymi

• Mikkojuhan kirjoitti:

Kiitos ystävä hyvä.😊. Ja mukavat on biisitkin.🙂.

Tykkään itsekin.

Älä huoli, vaikka profiilikuva on vino, niin elämän ei tartte olla vinossa =D Tai toivottavasti ei ole.

• Norppa83 kirjoitti:

Tykkään itsekin.

Älä huoli, vaikka profiilikuva on vino, niin elämän ei tartte olla vinossa =D Tai toivottavasti ei ole.

Ei...ei ole se on nykyään hyvinkin tukevasti suorassa ja pystyssä eikä sitä ihan helpolla saa horjumaan.😊.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Ei...ei ole se on nykyään hyvinkin tukevasti suorassa ja pystyssä eikä sitä ihan helpolla saa horjumaan.😊.

Hyvä, hyvä. Ja tuo kuva on ihan hauska, kun se on vinossa. Ei kaiken tarvitse olla niin justiin.

• Anonyymi

Kiitos . Olet positiivinen ihminen. Hienoa!T kakkis.

• Kiitos ja kumarrus itsellesi.😊.

• Anonyymi

Okei, sulla on tuo lääkitys kyllä kohdillaan, pelkkää aurinkoisuutta ja positiivisuutta pitkin viikkoa, kyllä tämä ketju tarvitsee edes yhden riitasoinnun tähän autuuteen 😁:
      https://www.youtube.com/watch?v=WZAtggwsSS4

• Anonyymi

Tuota ei kuunmella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota ei kuunmella.

Kesy biisi tuo on, kuunteleminen ei vahingoita :), minä olen se riitasointu.

• No se nyt on vaan luonteesta ja nykyisestä elämänkatsomus tavasta kiinni ehkä enemmänkin mutta saattaahan tuo 160mg metodoniakin asiaan hieman vaikuttaa.😄. Musiikissa oon kyllä aina syttynyt melkein enemmän melankoliasta ja tuskaisista tunteista vaikka musiikki makukin kyllä on aika laaja.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No se nyt on vaan luonteesta ja nykyisestä elämänkatsomus tavasta kiinni ehkä enemmänkin mutta saattaahan tuo 160mg metodoniakin asiaan hieman vaikuttaa.😄. Musiikissa oon kyllä aina syttynyt melkein enemmän melankoliasta ja tuskaisista tunteista vaikka musiikki makukin kyllä on aika laaja.🙂.

Kunhan naljailin 😁, harjoittelen täällä epäkohteliaisuuksia kun normielämässä en niin tee, luulisin 🤔... Noi mun jutut on enemmänkin yleensä kyseenalaistavia kuin svidduiluja,
        Melankolia vie mennessään ja tuska tulee siihen kaupantekijäisiksi, näin se menee

• Anonyymi kirjoitti:

Kunhan naljailin 😁, harjoittelen täällä epäkohteliaisuuksia kun normielämässä en niin tee, luulisin 🤔... Noi mun jutut on enemmänkin yleensä kyseenalaistavia kuin svidduiluja,
        Melankolia vie mennessään ja tuska tulee siihen kaupantekijäisiksi, näin se menee

Joo en mä tuota nyt niin vakavasti tosiaan ottanutkaan. Joskus myös saattaa olla vähän aihettakin olla hieman epäkohtelias vaikka sitä välttää yleensä kannattaakin joten hyvä sitäkin on vähän harjoitella. Ite oon sillä kannalla että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Jos joku on sulle tarkoituksella epäkohtelias ja kohtelee huonosti niin ei silloin ole mitään syytä olla myöskään häntä kohtaan välttämättä niin korrekti ja hyväkäytöksinen. Puolensa pitää pitää aina eikä pidä antaa toisten kohdella itseään miten sattuu mutta ei sekään kyllä tarkoita että pitäisi olla tarkoituksellisesti ilkeä ja epäkohtelias toisille ihmisille. Hyvät ja kiltit teot ja toisten hyvin ja oikein kohteleminen lisää näitä asioita maailmassa ja niin tehdessä saat niitä myös omalle kohdallesi ja samoin on sitten myös vastakohtien ikävien, pahojen ja ilkeiden asioiden kanssa. Näin mä ite uskon.🙂.

• Anonyymi

viikonloppu kuin elämänloppu hahj jooopa

• Anonyymi

siis kuin joku glaktika laucnch control avaruusjutuissa

• Anonyymi

Hyvää tarralenkkareiden täyttämää k&k-poikien viikonloppua!

• Kiitos vaan ja pidähän hauskaa jos kerta sellaista vietät.🙂.

• Anonyymi

Kuvasta päätellen Mikkojuhani on katollaan jo viikonlopun huumasta :)

• Anonyymi
      • Hienoa että tekemistä ja tapahtumia riittää. Pidä hauskaa ja kuulostaa mielenkiintoiselta ja hauskalta kyllä tuo Hanami.🙂.

• Anonyymi

minkähänlainen automerkki on Cupra, onkohan samanlainen kuin Kupla eli volkkari, kansan kulkuneuvo

• Anonyymi

Ihan sama. Mutta tiedätkö mitä ovat: para para, butoh, katen-gecchi, iaido tai vaikka kyodo?

Kannattaisi siis muuttaa ihmisten ilmoille niin näkisit ja kokisit!

• Seatin tehokkaampi sporttimalli josta tehtiin ihan oma merkkinsä mun käsittääkseni. Jos nyt sitä hait.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan sama. Mutta tiedätkö mitä ovat: para para, butoh, katen-gecchi, iaido tai vaikka kyodo?

Kannattaisi siis muuttaa ihmisten ilmoille niin näkisit ja kokisit!

En aivan varma oo mutta jos veikata pitäis niin sanoisin itsepuolustus/taistelu/budolajeja sellainen hämärä muistikuva olis varsinkin kyodosta. Saattaavat olla myös jotain muita Japanilaiseen kulttuuriin tai harrastuksiin liittyviä juttuja.🤔🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

En aivan varma oo mutta jos veikata pitäis niin sanoisin itsepuolustus/taistelu/budolajeja sellainen hämärä muistikuva olis varsinkin kyodosta. Saattaavat olla myös jotain muita Japanilaiseen kulttuuriin tai harrastuksiin liittyviä juttuja.🤔🙂.

Butoh on tanssi jne.

https://www.roihuvuori.fi/hanami/ohelma/

• Anonyymi

Heräsin huonosti nukutun yön jälkern klo 04.30.

Menen nukkumaan.

T: hylätty

• Hyviä nokosia ja kauniita unia toivottavasti saat nyt levättyä. Ja älä murehdi jos joku on hylännyt niin sehän on hänen tappionsa ja sen voitto kuka hänen tilalleen tulee ja se saattaa olla vielä huomattavasti parempi kuin se hylkääjä.🙂

• Anonyymi

Hyvää lauantain iltapäivän toista tuntia! 🥳

• Samoin sulle. Hienoa että sulla on noin paljon juhlimisen arvoisia hetkiä elämässä oikein paljon onnea siitä.😄.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      142
      8018
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      43
      2091
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      2020
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1673
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1617
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1060
    7. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      999
    8. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      51
      970
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      850
    10. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      24
      838
    Aihe