Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Miksi+siihen+ei+voi+palata?+Olikohan+viime+syksy+kun+läheisellä+kentällä+pojat+tekivät+patoja+joka+oli+myös+yksi+minun+mieli+leikeistä+lapsena.+Pitihän+se+kysyä+että+tarvitsetteko+kiviä+sine+hiekan+tueksi+ja+koska+se+oli+heistä+hyvä+idea+niin+laitettiin+muutama+iso+kivi+patoa+tukemaan.Pidemmäksi+aikaa+en+viitsinyt+jäädä+koska+mies+vieraiden+lasten+kanssa+ei+oikein+näyttäydy+nyky-yhteiskunnassa+aina+positiivisessa+valossa+mutta+palasin+seuraavana+päivänä+katsomaan+ja+siellä+se+pato+oli+edelleen.+Kyllä+se+vastuu+pysyy+mukana+vaikka+välillä+vähän+lapsettaakin.
  2. Jos+pöytä+vertausta+haetaan+niin+varmaan+pöytämalli+on+sellainen+kahdella+leveällä+jalalla+oleva+pirttipöytä.+Toinen+jalka+on+henkinen+ja+toinen+puoli+on+fyysinen.+Kohtuullisen+vakaan+alustan+ne+antavat+mutta+tuota+henkistä+puolta+pitää+välillä+vähän+tarkkailla+ettei+ala+pöytä+notkumaan.Ehkä+enemmän+on+mietityttänyt+se+mitä+pöydässä+on+tarjottavaa+elämän+osa+alueilla.+Harrastukset+on+yksi.+Peruskunnosta+kun+huolehtii+kuntosalin+ja+hiihdon/pyöräilyn+lisäksi+niin+ihan+riittä+harrastepohjalle.+Kyllähän+sitä+sählyssä+käy+mutta+ei+sielläkään+ole+kuin+yksi+monista+eli+jos+harrastuksista+haluaisi+jotakin+lisää+niin+pitäisi+mennä+jo+urheilemisen/kilpailun+puolelle+ja+se+ei+kiinnosta.Työ+on+toinen+asia+mutta+vaikka+siitä+pidän+niin+ei+se+minulle+ole+muuta+uin+peruselämisen+ja+pienten+elämän+mausteiden+mahdollistaja.+Kouluttautua+tietysti+vielä+voisi+mutta+en+minä+kaipaa+mitään+haasteita+tai+työtä+joka+kasvattaa+minua+ihmisenä;+näin+on+hyvä.Lapset+tietysti+pitää+tähän+huomioida.+Niitä+tuossa+olen+kasvatellut+ja+huomaan+että+yhä+vähemmän+minua+tarvitsevat+ja+hyvä+niin.+Kyllä+minulla+rakkautta+riittää+heille+kodista+lähdön+jälkeenkin+ja+kotiin+voi+aina+palata+mutta+totuus+on+että+aikanaan+pitää+testata+siipien+kestävyys.Parisuhde+ja+rakkaus;+niistä+olen+joskus+päässyt+nauttimaan+ja+samoin+ne+myös+menettänyt.+Nyt+asian+suhteen+jo+luovuttanut+koska+uuden+löytäminen+mitä+todennäköisemmin+vaatisi+muuttoa.Jos+mikä+tahansa+noista+osa-alueista+istahtaisi+minua+vastapäätä+niin+aika+vähän+tarjottavaa+olisi+kahvin+lisäksi.+Tuntuu+että+pakastin+ja+kaapit+on+aika+tyhjät+ja+vaikeaa+tuntuu+uuden+sopivan+reseptin+löytäminen.+Usein+sanotaan+että+saadakseen+edes+jotakin+on+rimaa+laskettava.+Itse+olen+näin+tehnyt+enkä+tavoittele+onnea;+tavallinen+arkinen+perustyytyväinen+loppuelämä+olisi+ihan+riittävä+minulle.
  3. No+syksyllä+sitten+sotkusta+muutama+munkki+ja+pieni+kahvi.+Ei+tuonne+rintamalle+viitsi+hirveästi+raahata+mitään+mukaan.+Nykyinen+pääministeri+totesi+myös+vuonna+2018+"Naisten+pitäisi+mennä+yleislakkoon,+jotta+naisvaltaisten+alojen+palkkakehitys+ja+arvostus+saataisiin+ylös+kuopastaan"+Tämä+saattaa+olla+todennäköisempi+kuin+Venäjän+sota+sillä+sorvaavat+nyt+pakkolakia+jota+vastusti+2007.+Eli+kohta+pitää+jakaa+nuo+työt+miesten+kesken.+Minusta+ei+taida+olla+apua+tuolla+sairaanhoitopuolella+mutta+voisin+kyllä+opettaa+vaikka+alaasteella+matikkaa.