Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miksi+siihen+ei+voi+palata?+Olikohan+viime+syksy+kun+läheisellä+kentällä+pojat+tekivät+patoja+joka+oli+myös+yksi+minun+mieli+leikeistä+lapsena.+Pitihän+se+kysyä+että+tarvitsetteko+kiviä+sine+hiekan+tueksi+ja+koska+se+oli+heistä+hyvä+idea+niin+laitettiin+muutama+iso+kivi+patoa+tukemaan.
Pidemmäksi+aikaa+en+viitsinyt+jäädä+koska+mies+vieraiden+lasten+kanssa+ei+oikein+näyttäydy+nyky-yhteiskunnassa+aina+positiivisessa+valossa+mutta+palasin+seuraavana+päivänä+katsomaan+ja+siellä+se+pato+oli+edelleen.+
Kyllä+se+vastuu+pysyy+mukana+vaikka+välillä+vähän+lapsettaakin.
12.04.2022 23:33
Itse+kävin+viikonloppuna+siikaa/ahventa+pilkkimässä+ja+kyllähän+sekin+porukka+jäällä+oli+aika+miespainotteista.
Sitten+taas+vaelluksella+ei+ole+mitenkään+epätavallista+että+valtaosa+rinkkaihmisistä+on+naisia.
11.04.2022 19:51
Nuo+tunteet+elämän+vastaavissa+hetkissä+kovin+paljon+vaihtelee.+Syvän+surun+keskellä+ei+aina+löydä+oikeita+sanoja+joten+parempi+vaan+olla+läsnä+ja+halata.+Oikeastaan+myös+ilon+hetkellä+tuo+toimii.
Treffeillä+noissa+hetkissä+esiin+nousee+kiusaantumisen+tunne;+varmasti+osittain+siksi+että+kuulun+vielä+siihen+koulukuntaan+jonka+mielestä+mies+on+vastuussa+treffien+"ohjelmaosuudesta."+Siitä+syystä+suosin+kahvittelua+koska+hörpätessä+jolloin+saa+hieman+lisäaikaa+aiheen+keksimiselle.
Joskus+taas+tulee+luovuttamisen+tunne+pintaan+kun+huomaa+esittäneensä+asian+omasta+mielestäni+perusteellisesti+ja+selkeästi+mutta+huomaa+että+toinen+joko+tahallaan+tai+tahtomattaan+ymmärtää+asian+väärin.+Ei+mitenkään+harvinaista+neuvotteluissa.
Kyllähän+noita+ketjuja+tulee+aina+hetken+selailtua+ja+kyllähän+niihin+enemmänkin+vastaisi+mutta+yleensä+vaan++ketju+on+ehtinyt+niin+pitkäksi+että+minun+kirjoittelu+ei+toisi+sinne+mitään+uutta+ja+lisäarvoa+tuottavaa.+Osa+toki+aiheena+myös+sellaisia+että+kokemus+asiasta+tai+tietämys+lähinnä+kannustaa+vain+seuraamaan+ja+ehkä+löytämään+vinkkejä+omaan+elämään.
10.04.2022 22:20
Ei+se+tuohon+hajoa.+Kyse+on+vaan+suhtautumisesta+Venäjään.+Puolan+lisäksi+muutamalla+muullakin+maalla+on+historiasta+hampaankolossa+Venäjän+suuntaan+joko+suoraan+tai+välillisesti+kuten+Kroatialla+kun+Venäjä+tuki+Serbejä.+
Toinen+juttu+on+tuo+Macronin+kommentti+joka+oli+enemmän+suunnattu+vaalipuheeksi+kuin+kannanotoksi.+Le+Pen+lähestyy+ja+pitää+vähän+profiilia+nostaa+potentiaalisten+äänestäjien+silmissä.+
Tosta+olen+kyllä+samaa+mieltä+että+kun+sodan+tuomien+pakotteiden+kustannukset+lisätään+korona-pandemian+kustannuksiin+niin+kyllä+moni+maa+on+käsi+ojossa+kirstulle+päin.+Saa+nähdä+miten+solidaarisuus+kestä.
09.04.2022 01:04
Ukkola+on+minusta+ihan+hyvä+tuossa+hommassa+eli+kerää+klikkauksia+työnanatajalleen.+Samoin+kirjoituksista+löytää+aika+helposti+sen+punaisen+langan.+Se+mistä+en+pidä+on+hänen+kapeakatseisuus+ja+ennemmin+repivä+kuin+rakentava+teksti.
Jos+nyt+haluaa+nostaa+esiin+kaksoisstandardit+niin+helpompiakin+olisi+löytynyt+.+Ihan+äkkiseltään+vaikka+keskustelu+siitä+oliko+a-studion+viiden+naispaneelin+esiintyminen+nyt+osoitus+tasa-arvon+toteutumisesta+koska+sitä+ei+laajasti+tuomittu.+Tästä+löytyy+keskusteluja+muilta+alustoilta.+Samoin+Mattilan+esimerkki+haettiin+heti+sukupuolesta+mutta+siinä+olisi+voinut+myös+miettiä+onko+myös+ikä+syy+miksi+tämä+herättää+keskustelua.
Karitasta+en+nyt+osaa+sanoa.+Se+ensimmäinen+jossa+kertoi+baarireissusta+oli+minusta+loistava+mutta+tuo+viimeisin+eli+tarkempi+kuvaus+toiveista+meni+minusta+hieman+yli.+Vähän+kuin+elokuvissa+jossa+ensin+kaadutaan+sänkyyn+ja+sitten+jo+heräillään+on+minulle+ihan+riittävä.+Kyllä+osaan+kuvitella+mitä+siinä+välissä+tapahtui.
09.04.2022 00:49
Kokemusperäisesti+en+osaa+neuvoa+sillä+minulla+on+aina+ollut+hiukan+vaikeaa+tutustua+naisiin+suhdemielessä.+Vähän+ujona+ja+arkana+ei+oikein+osannut+tunnistaa+esim+milloin+uskalsi++ottaa+kädestä+kiinni+ilman+pelkoa+rakennekynsistä+verkkokalvolla.+
Varmasti+sitten+oli+vaikeuksia+naisilla+minun+tulkinnassa+joten+usein+varmaan+tulkittiin+myös+kiinnostuksen+puutteena+tai+miehenä+joka+etsi+vain+ystävää.
En+myöskään+ole+mikään+nopeiden+tunnekuohujen+kaveri+joten+en+ole+koskaan+edes+miettinyt+koko+kemia-asiaa.+Jotkut+vannovat+sen+nimeen+mutta+itsellä+ihastuminen+etenee+enemmänkin+omalla+painollaan.+Tästä+syystä+en+myöskään+ole+kovin+kriittinen+naisten+henkisten+tai+ulkoisten+ominaisuuksien+suhteen+tapaamisten+alussa.
Itse+aloitukseen+niin+mietin+että+olisiko+kyseessä+puhtaasti+laiskuus?+Tarkoitan+tällä+sitä+että+nuorena+oli+mahdollista+vielä+mukauttaa+molempien+elämä+yhteen+ilman+suuria+kompromissejä.+Opiskelut+ja+työelämä+edessä,+vuokrakämppä+jne.+
Nyt+miettii+että+kaikkea+joutuu+ehkä+elämässään+muuttamaan+ja+se+tuntuu+aika+raskaalta.+Ennen+sovitettiin+oma+elämä+toisen+mukaan+nyt+toiveissa+olisi+löytää+joku+joka+mahdolisimman+helposti+sujahtaa+omaan+elämään.
08.04.2022 22:40
Ekasta+100/200-keskitasoa.
Toinen+
Tunneälytestistä+saamasi+kokonaispistemäärä+on+101/125
Pisteet+kertyivät+tunneälyn+eri+osa-alueista+seuraavasti:+
Sisäiset+tunnetaidot+(intrapersonaalinen):+20/25+pistettä
Ihmissuhteisiin+liittyvät+kyvyt+(interpersonaalinen):+22/25+pistettä
Stressinhallinta:+25/25+pistettä
Sopeutuvaisuus:++23/25+pistettä
Yleinen+mieliala+(onnellisuus+ja+optimismi):+11/25+pistettä
Sisäiset+tunnetaidot,+stressinhallinta+ja+sopeutuvaisuus+varmaan+osuu.
Ihmissuhteisiin+liittyvät+kyvyt+tulos+yllättävän+korkea+siihen+nähden+että+uutta+rakkautta+en+ole+löytänyt.
Yleisessä+mielialassa+on+tuplasti+pisteitä+todellisuuden+kanssa.
08.04.2022 00:32
Eipä+se+nyt+ainakaan+ole+natsannut+tiedustelun+ja+toteuttavan+portaan+kanssa.
08.04.2022 00:12
Onpahan+sitten+jotakin+mitä+odotella.+Itsellä+muutama+käskynä+tullut+kertaus+ja+isompi+kasa+vapaaehtoisia+harjoituksia.+Ei+tuo+rata-ammunta+nyt+sillä+tavalla+innosta+mutta+kaatuviin+tauluihin+tai+yöammunta+on+sitten+eri+juttu.
Itselle+mielnkiintoisinta+antia+on+ollut+tehtävien+taktinen+ja+sen+jälkeen+tekninen+suorittaminen.+Ei+ehkä+niinkään+yksilö+kuin+partio+tai+ryhmätasolla.+Samoin+sotilapedagogiikka+ja+johtaminen/kouluttaminen+on+ollut+mielenkiintoisia+aiheita+joista+on+ollut+iloa+myös+siviilissä.
Jos+nyt+vapaaehtoiset+kurssit+kiinnostaa+niin+suosittelen+kursseja+kohteensuojaus+tai+taistelu+rakennetula+alueella.
08.04.2022 00:10
Alunperin+varmasti+on+ollut.+Ei+mikään+maa,+ei+edes+Venäjä,+lähetä+joukkoja+rajan+yli+ilman+päämäärää.+Päämäärä+taas+riippuu+poliittisista+tavoitteista.+Voi+olla+että+oli+useampiakin+tavoitteita.+Jos+vaikka+Kiovan+valtaus+olisi+onnistunut+niin+muita+tavoitteita+ei+ehkä+olisi+tarvittu.+Nyt+on+ehkä+tavoitteita+muutettu+ja+niiden+mukaan+toimitaan.
Tuo+ryöstöjen+systemaattisuus+kielii+enemmän+siitä+että+joukot+ei+ole+enää+johtajien+hallussa.+Käytännössä+mennyt+palkkasoturihommiksi+jossa+ulosmitataan+kunnon+ansio.+Aikanaan+kun+Napoleon+hyökkäsi+Venäjälle+niin+ei+ollut+sattuma+että+se+tehtiin+kesäkussa+jolloin+sato+alkoi+kypsyä.+Käytännössä+iso+osa+huoltoa+otettiin+matkalla+ryöstelemällä.
Jokuhan+sodassa+käärii+myös+rahaa.+Erään+ww2-ajan+lentäjä+muisteli+tapahtumaa+jossa+Tukholman+lentokentällä+oli+kaksi+kuljetuskonetta.+Toinen+Saksalainen+ja+toinen+Britti.+Molempiin+lastattiin+skf:n+laakereita+ja+toinen+lensi+Berliiniin+ja+toinen+Lontooseen.+
Se+mikä+tästä+tekee+mielenkiintoisen+on+se+että+Ruotsi+ei+suuren+inflaatioriskin+pelossa+hyväksynyt+maksuksi+muuta+kuin+kultaa.+Nyt+se+kulta+joka+makaa+Ruotsin+holveissa+sisältää+siis+Juutalaisten+hampaita+ja+koruja.
07.04.2022 23:51
Jos+pöytä+vertausta+haetaan+niin+varmaan+pöytämalli+on+sellainen+kahdella+leveällä+jalalla+oleva+pirttipöytä.+Toinen+jalka+on+henkinen+ja+toinen+puoli+on+fyysinen.+Kohtuullisen+vakaan+alustan+ne+antavat+mutta+tuota+henkistä+puolta+pitää+välillä+vähän+tarkkailla+ettei+ala+pöytä+notkumaan.
Ehkä+enemmän+on+mietityttänyt+se+mitä+pöydässä+on+tarjottavaa+elämän+osa+alueilla.+Harrastukset+on+yksi.+Peruskunnosta+kun+huolehtii+kuntosalin+ja+hiihdon/pyöräilyn+lisäksi+niin+ihan+riittä+harrastepohjalle.+Kyllähän+sitä+sählyssä+käy+mutta+ei+sielläkään+ole+kuin+yksi+monista+eli+jos+harrastuksista+haluaisi+jotakin+lisää+niin+pitäisi+mennä+jo+urheilemisen/kilpailun+puolelle+ja+se+ei+kiinnosta.
Työ+on+toinen+asia+mutta+vaikka+siitä+pidän+niin+ei+se+minulle+ole+muuta+uin+peruselämisen+ja+pienten+elämän+mausteiden+mahdollistaja.+Kouluttautua+tietysti+vielä+voisi+mutta+en+minä+kaipaa+mitään+haasteita+tai+työtä+joka+kasvattaa+minua+ihmisenä;+näin+on+hyvä.
Lapset+tietysti+pitää+tähän+huomioida.+Niitä+tuossa+olen+kasvatellut+ja+huomaan+että+yhä+vähemmän+minua+tarvitsevat+ja+hyvä+niin.+Kyllä+minulla+rakkautta+riittää+heille+kodista+lähdön+jälkeenkin+ja+kotiin+voi+aina+palata+mutta+totuus+on+että+aikanaan+pitää+testata+siipien+kestävyys.
Parisuhde+ja+rakkaus;+niistä+olen+joskus+päässyt+nauttimaan+ja+samoin+ne+myös+menettänyt.+Nyt+asian+suhteen+jo+luovuttanut+koska+uuden+löytäminen+mitä+todennäköisemmin+vaatisi+muuttoa.
Jos+mikä+tahansa+noista+osa-alueista+istahtaisi+minua+vastapäätä+niin+aika+vähän+tarjottavaa+olisi+kahvin+lisäksi.+Tuntuu+että+pakastin+ja+kaapit+on+aika+tyhjät+ja+vaikeaa+tuntuu+uuden+sopivan+reseptin+löytäminen.+
Usein+sanotaan+että+saadakseen+edes+jotakin+on+rimaa+laskettava.+Itse+olen+näin+tehnyt+enkä+tavoittele+onnea;+tavallinen+arkinen+perustyytyväinen+loppuelämä+olisi+ihan+riittävä+minulle.
06.04.2022 23:12
Lähteeni+on+niinkin+hatara+kuin+entisen+työpaikan+naisten+kahvihuonekeskustelut+mutta+niiden+kuvausten+(minun+mielestä+vähän+turhankin+yksityiskohtaisten)+perusteella+moni+oli+sitä+mieltä+että+nimenomaan+lääkärit+ovat+olleet+näissä+asioissa+teknisesti+ylivertaisia.+
Jos+miettii+tuota+isoa+prosenttiosuutta+noiden+härpäkkeiden+ja+toisen+naisen+kanssa+niin+jos+nopean+nohtopäätöksen+vetää+niin+vaikuttaisi+että+enemmän+olisi+kyse+teknisestä+suorituksesta+ja+anatomian+osaamisest+kuin+henkisen+yhteyden+merkityksestä.
05.04.2022 18:50
Onhan+tuo+puolesta+loukkaantuminen+ihan+tuttua+työelämästä.+Joskus+ymmärrettävää+ja+joskus+taas+vähän+sellaista+että+miettii+onko+kyseessä+kosto.+Seinäkalenterit+nyt+ehkä+se+yleisin+esimerkki.
Meillä+on+peri+kertaa+töissä+yksi+työkalu+aiheuttanut+hämmennystä;+nimittäin+rakotulkki.+
On+kysytty+toiselta+onko+sillä+rakotulkkia+ja+kun+on+vastannut+että+kyllähän+rakotulkki+löytyy+niin+sitten+huomannut+hämmentyneen+konttorirouvan+siinä+vieressä.
03.04.2022 22:55
No+syksyllä+sitten+sotkusta+muutama+munkki+ja+pieni+kahvi.+Ei+tuonne+rintamalle+viitsi+hirveästi+raahata+mitään+mukaan.+
Nykyinen+pääministeri+totesi+myös+vuonna+2018+"Naisten+pitäisi+mennä+yleislakkoon,+jotta+naisvaltaisten+alojen+palkkakehitys+ja+arvostus+saataisiin+ylös+kuopastaan"+Tämä+saattaa+olla+todennäköisempi+kuin+Venäjän+sota+sillä+sorvaavat+nyt+pakkolakia+jota+vastusti+2007.+
Eli+kohta+pitää+jakaa+nuo+työt+miesten+kesken.+Minusta+ei+taida+olla+apua+tuolla+sairaanhoitopuolella+mutta+voisin+kyllä+opettaa+vaikka+alaasteella+matikkaa.
03.04.2022 01:04
No+sitten+vastaan+että+tekstiäni+voi+tulkita+niin,+että+roisimmat+jutut+ovat+minusta+aina+moitittavia,+riippumatta+siitä+häiritsevätkö+ne+keskustelun+toista+osapuolta+mutta+minulle+sopii+myös+että+tulkitsee+toisin.+
Tuossa+sotkussa+on+niin+paljon+ulottuvuuksia+ja+tulkintoja+että+epäilen+että+kaikkia+asioita+ei+edes+tulla+nostamaan+esille.+Ihan+jo+sellainen+asia+että+miten+on+mahdollista+että+Vapaavuori+keskustelee+Vuohijoen+kanssa+koska+hän+ei+ole+virka+eikä+työsuhteessa+vaan+on+luottamushenkilö.+On+kyllä+käsittämätön+hallintohimmeli+jos+hallituksen+jäsen+pelkää+johtajaa+kun+normi+organisaatiossa+tilanne+on+juuri+toisiinpäin.+Mitä+tuolaisella+hallituksella+tekee+joka+ei+omiaan+puolusta+ja+joka+ei+osaa+ottaa+asioita+käsittelyyn+vaan+antaa+organisaation+hyppiä+silmille.
03.04.2022 00:44
Ehkä+hiukan+yleistävä+tulkinta+kun+huomioidaan+että+nyt+kyseessä+on+henkilön+toiminta+luottamustehtävissä+tilanteessa+jossa+joku+kplmas+osapuoli+on+ne+kokenut+moitittavana.+
Kyllä+minä+pidän+moitittavana+käytöksenä+jos+kauppakeskuksessa+puhuu+toiselle+rivoja+kovaan+ääneen+vaikka+ne+eivät+vastaanottajaa+häiritse;+jotakin+ulkopuolista+se+voi+häiritä.
02.04.2022 23:31
Tuskimpa+tätä+juttua+tosissaan+edes+tutkitaan.+Tämä+nähdään+varmaan+Vuohijoen+ja+Vapaavuoren+välisenä+mittelönä.+Kun+tiedetään+kenen+puolella+sympatiat+on+ja+halutaan+urheilun+rahoitus+turvata+niin+eiköhän+tähän+ole+jo+päätös+tehty+ennen+edes+kuulemisia.+Riippumatta+onko+ollut+seksuaalista+ahdistelua+tai+asiatonta+käytöstä+niin+tärkeintä+nyt+urheiluväelle+on+saada+Vapaavuori+pois+ja+työrauha+taloon.
Se+että+miesten+joukkueessa+ei+ole+koettu+seksuaalista+ahdistelua+varmaan+riittää+tutkijoille+todisteeksi+ettei+ahdistelua+ole+ollut+mutta+olen+ymmärtänyt+että+välttämättä+tuo+miesten+joukkue+ei+olisi+se+potentiaalisin+paikka+kysellä.
Tiedotteessa+Vuohijoki+taisi+todeta+että+puhuu+kyllä+seksuaalisuudestaan+avoimesti+ja+taisi+vielä+kommentoida+olevansa+melko+rääväsuu.+Eiköhän+tämä+lakaista+maton+alle+toteamalla+että+tällainen+käyttäytymismalli+on+komitean+hallituksen+jäsenille+ihan+hyväksyttävää.+
No+ehkä+tämä+peitellään+näennäisillä+moitteilla+tai+huomautuksella
02.04.2022 00:51
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/2016091422308991
Joillakin+voi+mennä+kauemminkin
31.03.2022 22:51
Ei+ole+diagnosoitu+mutta+työterveydessä+tehdyn+testin+(phq-9)+mukaan+olen+siinä+lievän+masennuksen+alussa.+Työterveyden+kautta+tuonne+pääsisi+sohvalle+makaamaan.+En+ole+vielä+katsonut+tarpeelliseksi+apua+hakea+sillä+jo+se+että+tiedän+olevani+lievästi+masentunut+on+auttanut.+Tavallaan+kun+asialla+nimi+eikä+se+ole+mikään+tuntematon+möykky+on+iso+asia.+
Paljon+auttaa+että+arki+pyörii.+Käy+töissä,+on+harrastuksia+ja+sitten+vielä+perikuntaakin+ruokittavana.+Lisääksi+vaikka+miten+miesten+huono+kaiku+on+miesten+saunailloista+niin+siellä+muiden+kanssa+asioista+jutellessa+tuntuu+että+olo+kummasti+kevenee.+Se+kun+ei+ole+sitä+että+toinen+juttelee+ja+toinen+kuuntelee+vaan+yksi+puhuu+ja+muut+kuuntelee+ja+sitten+vaihdellaan+osia.+Ystävät+ja+kaverit+on+tärkeitä+kunhan+muistaa+että+heidänkin+jaksamisella+on+rajansa.
31.03.2022 22:39
Uskon+että+on+tiettyjä+asioita+joihin+ei+enää+palata+työelämässä.+Esim+palkansaajien+kuolemaan+johtaneet+työtapaturmat+olivat+70-luvun+lopussa+luokkaa+6,4-9,2+henkeä/100t+työntekijää.+Nyt+mennään+luvuissa+0,6-1,3.+
En+osaa+sanoa+meneekö+tämä+kauheuksiin+mutta+on+viitteitä+että+työelämä+menee+yhä+yksilökeskeisempiin+työsopimuksiin+ja+voidaan+vielä+nähdä+tilanne+että+aamulla+ihmiset+odottavat+tehtaan+edessä+jännittämässä+kuka+pääsee+tänään+töihin.+
Sellainen+pelko+itsellä+kyllä+on+että+palataan+yhä+enenevissä+määrin+luokkayhteiskuntaan+jossa+peruskoulun+jälkeen+vanhempien+asema+ja+henkilön+sukupuoli+vaikuttavat+pitkälti+millainen+tulevaisuus+sinulla+on+edessäsi.
30.03.2022 00:57
44 / 180