Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Palautuksia tuli noin 500e. En nyt tiedä kohteliko hyvin vai huonosti mutta kun tuota ilmoitusta tarkastin niin ainakin oikein.

Tuossa kun katselin palkkakuitista vähennyksiä niin löytyy veronpidätystä, eläkemaksua, sv-päivärahamaksua sekä työttömyysvakuutusmaksua. Nopeasti ynnätessä tänään kun menen iltavuoroon niin 8-tunnin työpäivästä reilu kaksi tuntia menee valtiolle ja loput saan pitää.
    Välillä tuntuu että verotusvuodet ei aina ole kohtuullisia mutta kun pyöräilee lastentarhan tai koulun ohi sekä tietää että pienen matkan päässä on paloasema niin hetken tuntuu että voisi se parin tunnin työpanos turhempaankin mennä.
  2. Tuo tukimus taisi tosiaan kertoa siitä että naisen seksihalut nousevat jos mies osallistuu kotitöihin.
    Alla olevan tutkimuksen mukaan ero tulee todennäköisemmin jos osallistut kotitöihin.
    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-miehen-kannattaa-valtella-kotitoita/2187032#gs.vpbckp
    Tässä pelissä mies ei voi voittaa mutta on toki mahdollisuus valita kärvistelyn katto pään päällä tai lentää pihalle kassit tyhjänä.

Tuossa varmaan käydään taustalla myös poliittista mielikuvasotaa sillä kyseessä kuitenkin kansanedustaja.
    Pohjalla on myös yksi feminismin peruspilareita eli ajatus siitä että henkilökohtaiset päätökset ovat myös poliittisia että rakenteellisia. On todettava että tästä olen jossakin määrin samaa mieltä. Katsotaan vaikka perhevapaauudistusta. Perhevapaista isät pitää vain pienen osan. Se ei ole ongelma jos Hannu, Pekka tai Jaakko perheen sisäisesti sopii että äiti hoitaa lapset mutta kun näin suuri osa perheistä tekee saman päätöksen kannattaa miettiä tämän seurauksia ja mahdollisia toimenpiteitä.
    Tässä vähän sama homma. Se ettei historioitsija käytä kodinkoneita on perheen oma asia ja varmasti on muitakin samanlaisia perheitä. Näiden tutkimusten mittausten laadusta tai oikeellisuudesta en tiedä mutta ainakin näin maallikkona tuntuisi siltä että mitä tasaisemmin kotityöt jakautuvat sen parempi myös työelämän kannalta. Minusta hyvä että asiasta keskustellaan.

Ongelma tulee tässä siinä kohtaa kun mietitään mitä ihmisten henkilökohtaisia valintoja nostetaan kellumaan poliittiselle tai rakenteelliselle pinnalle. Nyt kun valtavirtaus puhaltaa tietystä suunnasta niin minusta kansanedustaja Kontula ilmaisi tilanteen aika hyvin Twitterissä.
    "Kaiken kaikkiaan pojat/miehet kohtaavat käsittääkseni elämänsä aikana keskimäärin enemmän väkivaltaa kuin tytöt/naiset - sitä vain pidetään niin normaalina, että sitä ei edes muisteta mainita
  3. Meikatkoon tai olkoon meikkaamatta mutta olisi suotavaa etukäteen varoittaa jos käyttää niitä naamioita/naamareita. Välttämättä ei aortta kestä jos varoittamatta kulmantakaa ilmaantuu.

Joskus tytöiltä kysyin että jos ulkonäöllä ei ole merkitystä ja sisäinen kauneus ratkaisee niin miksi sitten meikkaatte. Vastaus en saanut koska ilmeet olivat sellaiset että iskän on parempi nyt lähteä. Samat ilmeet oli myös silloin kun kysyin meikkien käyttöturvallisuustiedotteista.

Ei suoraan meikkaamiseen mutta yksi parhaista palvelukokemuksista mitä olen saanut tapahtui Helsingin Stockmannin tavaratalon meikkiosastolla. Olin Helsingin seudulla komennuksella ja lapsilta lähti listat mukaan niistä meikeistä joita välttämättä tarvitsivat. Silloin ei nettikauppa ollut vielä nykyisessä vauhdissa joten piti itse siellä poiketa.
    Itse ojensin myyjälle listan ja siihen viereen tuli nuori mies joka oli ostamassa tyttöystävälleen lahjaa. En muista mitä oli ostamassa mutta kun piti pohtia jotakin sävyjuttuja niin näytti tyttöystävänsä kuvan ja sen perusteella myyjä valitsi. No minulle tuli sama ongelma joten itsekkin sitten näytin tyttären kuvan ja sanoin että tuollaiseen kohteeseen. Katsoi kuvaa, sitten listaa ja taas kuvaa jonka jälkeen totesi että se on tämä.
    Kotona sitten ihmettelivät että miten osasin ostaa vaikka oli sävy unohtunut listasta. Totesin vaan että kyllä isät tietää