Tuolla toisessa miesten itkemistä koskevassa ketjussa mikkojuhani esitti väittämän:
"Niinhän sä kovasti kuvitella haluat ja itelles uskottelet mutta todellisuudessa maataan, perheitään ja rakkaitaan puolustaa ne oikeat todelliset miehet ketkä ovat sinuja itsensä ja tunteidensa kanssa eivätkä pelkää niitä näyttää. Ei sellaisista tunne kyvyttömistä, kylmistä, sisältä kuolleista tai sitten vaan todella ongelmaisista miehistä ole mitään puolustamaan kun eivät he välitä mistään muusta hevonvittuakaan paitsi itsestään ja juuri he on niitä ketkä karkuun juoksee häntä koipien välissä kun eihän heillä edes ole mitään puolustettavaa kun millään ei ole mitään merkitystä heille.😄."
Eli siis jos mies ei paru ja saa yhtenään kohtauksia se sitten muka tunnekylmä mulkku. No ei pidä paikkaansa, itse ainakin tunnen kovasti myötätuntoa yhteiskunnan puolustuskyvyttömiä, eläimiä, vanhuksia ja lapsia kohtaan lähinnä. No kukapa ei tuntisi mutta osalla meistä ei ole tapana draamailla kun ei monessakaan asiassa itku auta markkinoilla. Itse Mikkujuhani kovasti siellä puolusti "tunteiden näyttämistä", minä taas pidän tunteitaan näyttäviä spontaaneja ihmisiä aika arveluttavina, jos eivät hallitse tunteitaan hallitsevatko paljon mitään muutakaan? Tuossa yksi esimerkki spontaanisti tunteitaan näyttävästä miehestä:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009543878.html
Minä laittaisin tuon tunteensa avoimesti näyttävän p..kiaisen sähkötuoliin epäröimättä. Ehkä sitten olen tunnekylmä mutta se säästäisi ihmishenkiä tulevaisuudessa, tuon sympaattiseksi kuvaillun äidin henki ei säästynyt kun halijengi halusi pitää sen vapaalla jalalla vanhaa äitiään kiusaamassa.
-harmiseikirj-
Tunnemykkyröissä riehuva mies on välittävä mies?
70
140
Vastaukset
Sulla on nyt harhaluulo että jos ei pelkää tunteitansa näyttää ja kehtaa sen tehdä niin vollottais muka joka ikisen asian vuoksi. Eihän se nyt sitä tarkoita ja sä tiedät sen ihan hyvin itsekin kunhan tahallaan vedät asiat överiksi ja liioittelet vaan ärsyttääksesi. Ja miten sä voit sotkee joiden hullujen väkivaltaisia tekoja oikeiden terveiden tunteiden näyttämiseen sitä mä en käsitä. Kuten jo toisessa ketjussa sanoin jos ei itke koskaa ei joko ole tunteita tai sitten pelkää tai ei kehtaa niitä näyttää jokatapauksessa silloin on jotakin ongelmia tunne puolella. Itkeminen on ihmiselle aivan normaali terve tunnereaktio missä ei ole mitään outoa tai hävettävää. Asenne ettei miehet itke koskaan on sieltä kivikaudelta ja se ei todellakaan ole tervettä ihmiselle pitää tunteitaan väkisin sisällään siitä ei seuraa mitään hyvää vaan pahimmillaan tuollaisia juttuja mitä sä avauksees linkitit. Kun tunteet pitää väkisin sisällään niin jossain vaiheessa ne sieltä sitten purkautuu ja yleensä hallitsemattomasti milloin voi tapahtua hyvin pahojakin asioita.🙂.
- Anonyymi
Joka hallitsee tunteensa hallitsee myös käytöksensä, semmoinen joka ei hallitse se sitten voi tunnekuohuissaan tehdä mitä vaan.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka hallitsee tunteensa hallitsee myös käytöksensä, semmoinen joka ei hallitse se sitten voi tunnekuohuissaan tehdä mitä vaan.
-harmiseikirj-Muista, harmis! Mikkojuhanin mielestä tahdolla ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.... :D
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-No ei se noin ole. Ei tunteitaan pysty sisälleen ikuisesti piilottamaan ja ne purkautuvat kuten sanottua tavalla tai toisella ja yleensä se jälki ei todellakaan kaunista ole. Jokaisella ihmisellä on rajansa vaikka kuinka kuvittelisi olevansa täydellisesti kontrollissa niin se on pelkkää harhaa. Nimenomaan se kuka näyttää tunteensa niitä ja käytöstään hallitsee ei se kuka kieltäytyy niitä tunteita tuntemasta ja näyttämästä.🙂.
Tässä muuten ihan huvin vuoksi se sun todella nätti kommettis mihin mun sun aloituksessa oleva kommentti oli vastaus.🙂.
Jos syttyy vaikkapa sota, mikä nyt on hyvinkin mahdollista, naiset lapset ja vanhukset tarvitsee oikeita miehiä puolustamaan itseään eikä mitään itkupillejä. Nykyään tuntuu ettälikimain kaikki miehet alkaa olla itkua tuhertavia ämmiä kun kaikki asiat ei menekään niin kuin itse haluaisi, ei turvattomat semmoisilla miehillä mitään tee ja nehän kyllä varmaan samantien pakeneekin ruotsiin jos alkaa sotahommat.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Todellisuushan on (ihan tutkitusti), että siellä sodassa selviytyvät parhaiten he, jotka tuntevat. Siis ei liikaa, eikä liian vähän, vaan sopivasti.
- Anonyymi
Unohtuiko uloskirjautuminen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi vittu, miten dorkaa! :D
Anonyymi kirjoitti:
Jos luet ton kommentin ihan ajatuksen kanssa niin ymmärrät ehkä että ei ei unohtunut.😄.
Anonyymi kirjoitti:
Voi vittu, miten dorkaa! :D
Niin onhan se dorkaa kyllä jos ei ymmärrä lukee kommenttia tai sitä mitä siinä lukee.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Jos luet ton kommentin ihan ajatuksen kanssa niin ymmärrät ehkä että ei ei unohtunut.😄.
Minkälaisen ajatuksen kanssa?
Kirjoitit rekkautuneena mikkojuhanina ja allekirjoitit harmiksena. Mitä tästä pitäisi ajatella? :D - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit rekkautuneena mikkojuhanina ja allekirjoitit harmiksena. Mitä tästä pitäisi ajatella? :DNyt on todistettu, että sinä et ymmärrä lukemaasi.
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitit rekkautuneena mikkojuhanina ja allekirjoitit harmiksena. Mitä tästä pitäisi ajatella? :DMä laitoin harmiksen toiseen ketjuun kirjoittaman kommentin siihen kun se laittoi aloitukseensa mun vastauksen tuohon kommenttiin niin että kyllä mä ihan itsenäni kommentoin enkä allekirjoittanut mitään. Ja se kyllä selviää kun lukee sen mun kommenttini ennen kuin harmiksen kommentti alkaa.😄.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Mä laitoin harmiksen toiseen ketjuun kirjoittaman kommentin siihen kun se laittoi aloitukseensa mun vastauksen tuohon kommenttiin niin että kyllä mä ihan itsenäni kommentoin enkä allekirjoittanut mitään. Ja se kyllä selviää kun lukee sen mun kommenttini ennen kuin harmiksen kommentti alkaa.😄.
Älä selitä.
Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä.
Mitäpä selittämistä tuossa edes olisi. Siinähän se lukee ihan kommentissa mitä sä joko et lukenut tai sitten ymmärtänyt lukemaasi.😄.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä selitä.
Mikkojuhani näytti lainanneen sen minun kommentin allekirjoituksineen. Kannattaisi käyttää niitä lainausmerkkejä.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Mikkojuhani näytti lainanneen sen minun kommentin allekirjoituksineen. Kannattaisi käyttää niitä lainausmerkkejä.
-harmiseikirj-Siinähän se lukee mun omassa kommentissa ennen sun kommenttias se asia.
Tietysti se pitää lukea ja ymmärtää mutta on sulla tietysti pointti tuossa lainausmerkeissäkin olishan se tehnyt asiassa erehtymisen kieltämättä vielä hankalammaksi.🙂.- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Siinähän se lukee mun omassa kommentissa ennen sun kommenttias se asia.
Tietysti se pitää lukea ja ymmärtää mutta on sulla tietysti pointti tuossa lainausmerkeissäkin olishan se tehnyt asiassa erehtymisen kieltämättä vielä hankalammaksi.🙂.Jos lainaat jonkun muun kirjoituksia, käytä lainausmerkkejä. Jos et osaa käyttää lainausmerkkejä, opettele. Sen jälkeen lainaa muiden viestejä.
Mutta silti. Ihan hyvä juttu, että käry kävi. :D - Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Siinähän se lukee mun omassa kommentissa ennen sun kommenttias se asia.
Tietysti se pitää lukea ja ymmärtää mutta on sulla tietysti pointti tuossa lainausmerkeissäkin olishan se tehnyt asiassa erehtymisen kieltämättä vielä hankalammaksi.🙂.Täällä kuule porukat osaa vetää omia johtopäätöksiään vaikka olisi miten selkeästi siinä mainittu. Sitten ne alkaa riehumaan ja porukalla lietsomaan luulojaan, mitä enemmän yrität vääntää rautalangasta sen enemmän ne sekoaa.
Jos lainaat jonkun muun kirjoituksia, käytä lainausmerkkejä. Jos et osaa käyttää lainausmerkkejä, opettele. Sen jälkeen lainaa muiden viestejä.
Mutta silti. Ihan hyvä juttu, että käry kävi. :DMikä käry ja ei niille lainausmerkeille juuri tarvetta ole tuossa tapauksessa jos vain osaa lukea ja lukemansa vielä ymmärtää mutta siinä oot oikeassa että selventäähän ne asiaa entisestää jos ei satu ymmärtämään että asia heti ensimmäiseksi mun omassa kommentissa selitetään.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Täällä kuule porukat osaa vetää omia johtopäätöksiään vaikka olisi miten selkeästi siinä mainittu. Sitten ne alkaa riehumaan ja porukalla lietsomaan luulojaan, mitä enemmän yrität vääntää rautalangasta sen enemmän ne sekoaa.
-harmiseikirj-No näin se kyllä tuntuu menevän. Ei jumalauta mihin mä vedän rastin kun me ollaan samaa mieltä jostain.😄.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
Mikä käry ja ei niille lainausmerkeille juuri tarvetta ole tuossa tapauksessa jos vain osaa lukea ja lukemansa vielä ymmärtää mutta siinä oot oikeassa että selventäähän ne asiaa entisestää jos ei satu ymmärtämään että asia heti ensimmäiseksi mun omassa kommentissa selitetään.🙂.
Lainausmerkeille on aina tarvetta kun lainaat jotain. Eihän ne muuten olisi lainausmerkkejä.
Vittu, et oot oikeasti dorka. Et ole edes alle 10-vuotiaan tasolla, vaan alle 5-vuotiaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lainausmerkeille on aina tarvetta kun lainaat jotain. Eihän ne muuten olisi lainausmerkkejä.
Vittu, et oot oikeasti dorka. Et ole edes alle 10-vuotiaan tasolla, vaan alle 5-vuotiaan.Sä olet nyt oikeasti typerä! Nyt petyin sinuun.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No näin se kyllä tuntuu menevän. Ei jumalauta mihin mä vedän rastin kun me ollaan samaa mieltä jostain.😄.
Joo, nämä palstan sherlokkien päätelmät kyllä huvittaa aina :D
Vittu, et oot oikeasti dorka. Et ole edes alle 10-vuotiaan tasolla, vaan alle 5-vuotiaan.No jos asian just selittää kirjoittamalla sen niin mä nään ne kyllä suht tarpeetomina. Ja mitä sä kuvittelet mulle merkitsevän että mitä sä ajattelet kenenkin tasoista mikä kyllä kertoo sun tasostas kaiken tarpeellisen.
Jokapauksessa oikeen hyvää yötä sulle sinne missä tasolla nyt sitten näätkin itses olevan.😄.Anonyymi kirjoitti:
Joo, nämä palstan sherlokkien päätelmät kyllä huvittaa aina :D
-harmiseikirj-Jep. Hyvä etteivät hirtä itteään johtolankoihinsa. Nyt täytyy paeta koisaan. Öitä.🙂.
- Anonyymi
Mikkojuhan kirjoitti:
No jos asian just selittää kirjoittamalla sen niin mä nään ne kyllä suht tarpeetomina. Ja mitä sä kuvittelet mulle merkitsevän että mitä sä ajattelet kenenkin tasoista mikä kyllä kertoo sun tasostas kaiken tarpeellisen.
Jokapauksessa oikeen hyvää yötä sulle sinne missä tasolla nyt sitten näätkin itses olevan.😄.Siis oletatko sinä, että jokainen täällä avaa jokaisen aloituksen ja lukee jokaisen viestin siinä niin kuin sinä?
Tuotan sinulle pettymyksen. Veikkaan, että suurinta osaa lukijoista ei kiinnosta. Veikkaan, että suurin osa avaa heitä kiinnostavia aloituksia ja viihtyy sellaisissa mistä löytyy heitä kiinnostavia viestejä. Se, että sinä luet kaiken mitä palstalle päivän aikana kirjoitetaan, eti tarkoita sitä että kaikki muutkin. Ainoastaan paatuneimmat addiktit tekee niin.
Mutta käytä lainausmerkkejä, jos lainaat jotain muuta kirjoittajaa. Ei tule sekaannuksia. Nyt annoit oivan tilaisuuden tarttua ja vittuilla sinulle ja samalla myös harmikselle. Minä käytän lainausmerkkejä aina, vaikka lainaisin yli 2000 vuotta sitten kuolleita tyyppejä. Ja ne ei enää todellakaan välitä, että käytänkö lainausmerkkejä tai ei. Anonyymi kirjoitti:
Siis oletatko sinä, että jokainen täällä avaa jokaisen aloituksen ja lukee jokaisen viestin siinä niin kuin sinä?
Tuotan sinulle pettymyksen. Veikkaan, että suurinta osaa lukijoista ei kiinnosta. Veikkaan, että suurin osa avaa heitä kiinnostavia aloituksia ja viihtyy sellaisissa mistä löytyy heitä kiinnostavia viestejä. Se, että sinä luet kaiken mitä palstalle päivän aikana kirjoitetaan, eti tarkoita sitä että kaikki muutkin. Ainoastaan paatuneimmat addiktit tekee niin.
Mutta käytä lainausmerkkejä, jos lainaat jotain muuta kirjoittajaa. Ei tule sekaannuksia. Nyt annoit oivan tilaisuuden tarttua ja vittuilla sinulle ja samalla myös harmikselle. Minä käytän lainausmerkkejä aina, vaikka lainaisin yli 2000 vuotta sitten kuolleita tyyppejä. Ja ne ei enää todellakaan välitä, että käytänkö lainausmerkkejä tai ei.Ei tarvi lukea kuin se kyseinen kommentti kun siinä lukee että laitan tähän sun kommentin minkä laitoit toiseen ketjuun. Sille mä en mitään mahda jos ei lukemaansa ymmärrä. Mutta sen kyllä myönnän että ne lainausmerkit entisestään asiaa selventää. Vittuilkoon vaan ihan niin paljon kun sielu sietää ei se mua hetkauta tai mun elämääni vaikuta mitenkään. Oman hienon luonteensahan siinä vaan näyttävät. Öitä.🙂.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lainaat jonkun muun kirjoituksia, käytä lainausmerkkejä. Jos et osaa käyttää lainausmerkkejä, opettele. Sen jälkeen lainaa muiden viestejä.
Mutta silti. Ihan hyvä juttu, että käry kävi. :DHei, kyllä me muut tajuttiin ihan ilman lainausmerkkejäkin 😂
- Anonyymi
Sulla on niin jumalattoman mustavalkoinen maailmankuva. Normaali ihminen (myös mies) sijoittuu noiden ääripäiden väliin. Mies jolla ei ole tunteita tai hän ei koskaan näytä niitä, jos niitä on, ei ole päästään terve.
- Anonyymi
Taas "teräshermoinen" Harmis provosoi ja pian Elisakettu tulee hänet pelastamaan.
Kenet miun pitäisi pelastaa? :-D
En usko että sellaiseen pystyisin, tai olisi edes tarvettakaan.
- Anonyymi
Hetkinen? Putinin suurin rakastaja tuntee myötätuntoa yhteiskunnan puolustuskyvyttömiä, eläimiä, vanhuksia ja lapsia kohtaan? Siellä on tainnut "erityisoperaatiossa" kuolla heitä aika paljon.
- Anonyymi
Mikko on päässy Harmiksen ihon alle, mutta tyynen rauhallisesti hän käsittelee Harmista ja antaa sen sauhuta:)
- Anonyymi
Naapurit oli kuvannut tuota jutun poikaa araksi. Olisiko siinä ihan tyypillinen perinteinen suomalainen mies. Padotaan ne tunteet sisälle ja sitten otetaan rähinäviinaa. Sen jälkeen ne kaikki tunteet tulee kerralla ulos ja se on oksat pois.
- Anonyymi
Jutun mukaan ei ole padonnut vaan aina avoimesti näyttänyt tunteensa ja varmaan itkeskellyt siinä samalla:
"Äitinsä surmaamisen tunnustanut 26-vuotias imatralaismies oli kohdistanut väkivaltaa äitiinsä jo useita kertoja ennen viime viikon kohtalokasta sunnuntai-iltaa."
Anonyymi kirjoitti:
Jutun mukaan ei ole padonnut vaan aina avoimesti näyttänyt tunteensa ja varmaan itkeskellyt siinä samalla:
"Äitinsä surmaamisen tunnustanut 26-vuotias imatralaismies oli kohdistanut väkivaltaa äitiinsä jo useita kertoja ennen viime viikon kohtalokasta sunnuntai-iltaa."
-harmiseikirj-Niin, hyvin mahdollisesti huumausaineiden vaikutuksen alaisena. Yleensä ne ainoat ihmiset joille miehet näyttävät tunteensa, niin hyvässä kuin pahassa, ovat ne kaikista läheisimmät ihmiset. Äidille voit kiukutella vaikka miten, hän ei hylkää, aina saat mennä takaisin kotiin.
Jokatapauksessa on järjenköyhää käyttää esimerkkinä tunteiden näyttämisestä mieleltään häiriintynyttä yksilöä. Jos sinä näytät tunteesi noin, niin tarinat itänaapurin miehistä pitänevät paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Miksi et kirjoita reilusti Mikkojuhanina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, hyvin mahdollisesti huumausaineiden vaikutuksen alaisena. Yleensä ne ainoat ihmiset joille miehet näyttävät tunteensa, niin hyvässä kuin pahassa, ovat ne kaikista läheisimmät ihmiset. Äidille voit kiukutella vaikka miten, hän ei hylkää, aina saat mennä takaisin kotiin.
Jokatapauksessa on järjenköyhää käyttää esimerkkinä tunteiden näyttämisestä mieleltään häiriintynyttä yksilöä. Jos sinä näytät tunteesi noin, niin tarinat itänaapurin miehistä pitänevät paikkansa.Seli seli. Minähän en riehu enkä muutenkaan näyttävästi tunteile kun hallitsen itseni. Juuri tuollaiset riehujat on niitä jotka omasta mielestään vain näyttää tunteitaan ja siinä läikkyy yli, selittävät kyvyttömyyttään hallita käytöstään juurikikin tunteillaan.
Anonyymi kirjoitti:
Miksi et kirjoita reilusti Mikkojuhanina?
Koska en näe siihen mitään syytä. Lisäksi sivuston sääntöjen mukaan toisena keskustelijana esiintyminen ei ole sallittua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seli seli. Minähän en riehu enkä muutenkaan näyttävästi tunteile kun hallitsen itseni. Juuri tuollaiset riehujat on niitä jotka omasta mielestään vain näyttää tunteitaan ja siinä läikkyy yli, selittävät kyvyttömyyttään hallita käytöstään juurikikin tunteillaan.
-harmiseikirj-Muistan lukeneeni tuossa naapurimaan miehen hakanneen vaimonsa kädet ranteista kirveellä poikki. Näytätkö näin tunteesi kun ne viimein purkautuvat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koska en näe siihen mitään syytä. Lisäksi sivuston sääntöjen mukaan toisena keskustelijana esiintyminen ei ole sallittua.
Harmiksella on monta palstapersoonaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan lukeneeni tuossa naapurimaan miehen hakanneen vaimonsa kädet ranteista kirveellä poikki. Näytätkö näin tunteesi kun ne viimein purkautuvat?
Niin? Miten tuo minuun liittyy? Mutta oli varmaan sekin tunteensa avoimesti näyttävä itkijämies eli mahdollisimman kaukana minun luonteesta.
Anonyymi kirjoitti:
Niin? Miten tuo minuun liittyy? Mutta oli varmaan sekin tunteensa avoimesti näyttävä itkijämies eli mahdollisimman kaukana minun luonteesta.
-harmiseikirj-Tai sinunkaltaisesi tunteiden-patoaja-mies, joka ei itke tai kerro, että nyt tuntuu pahalta kun vaimo haluaa erota, vaan sen sijaan teet jotain radikaalia kun ne tunteet kasvavat niin suuriksi ettei niitä enää mikään pidättele.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai sinunkaltaisesi tunteiden-patoaja-mies, joka ei itke tai kerro, että nyt tuntuu pahalta kun vaimo haluaa erota, vaan sen sijaan teet jotain radikaalia kun ne tunteet kasvavat niin suuriksi ettei niitä enää mikään pidättele.
Jos olisi vaimo ja se haluaisi lähteä nostelemaan siitä vaan, "ketään ei voi omistaa" :D niin mitäpä se minulta mitään aiheuttaisi, selvä asia olisi ainoastaan se että takaisin ei sitten olisi tulemista jos kerran lähtee.
Anonyymi kirjoitti:
Jos olisi vaimo ja se haluaisi lähteä nostelemaan siitä vaan, "ketään ei voi omistaa" :D niin mitäpä se minulta mitään aiheuttaisi, selvä asia olisi ainoastaan se että takaisin ei sitten olisi tulemista jos kerran lähtee.
-harmiseikirj-Sinulla ei ole koskaan tainnut olla vaimoa, niin et voi tietää miten todellisuudessa reagoisit. Toisaalta, ei tunteeton ihminen tunteitaan voikaan näyttää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla ei ole koskaan tainnut olla vaimoa, niin et voi tietää miten todellisuudessa reagoisit. Toisaalta, ei tunteeton ihminen tunteitaan voikaan näyttää.
Joo. Yleensähän sitä tietää todellisen toimintapansa vasta sitten kun varsinainen tilanne on päällä. Monikin on sanonut ettei koskaan löisi naista, mutta kuinkas ollakaan...
- Anonyymi
Tunteiden näyttäminen ja riehuminen ovat ihan eri juttuja.
- Anonyymi
Sellaista ei harmis kykene ymmärtämään.
- Anonyymi
Niin on. Kuinka joku voi olla erottamatta noita selvää asiaa toisistaan?
Sen verran sekaannun tähän kukkotappeluun että lainaan pätkän maasotakoulun teoksesta "Hätätilanteiden äänihavainnot ja toimintakyky"
"Silloin, kun tunteiden pois kytkeytymistä tapahtuu,
hätätilanteen aikainen selviytymiskyky paranee ja energiaa voidaan käyttää pelon tunteiden
sijasta havaintojen tekoon, asian tiedolliseen käsittelemiseen ja päätöksentekoon"
"Hätätilanteiden aikainen toimintakyvyn säilyttäminen vaatii stressitason kontrollointia eli
käytännössä omien tunteiden tietoista hallintaa pelon voittamiseksi"
Ei tähän tarvita mitään sotaa vaan esimerkin voi hakea vaikka liikenneonnettomuuksista. Osa pystyy toimimaan tilanteessa ja osa ei. Henkilökohtaisten ominaisuuksien lisäksi vaikuttaa ammatti tai koulutus ja se onko tilanne uusi ja jos tilanne on ennenkin sattunut niin mitä sieltä on muistoissa.
Aina kuitenkin tilanteen jälkeen olisi hyvä päästä puhumaan mieltä askarruttavista asioista.Ite oon omalla kohdallani huomannut että jos tulee joku hätätilanne niin sitä toimii vähän kuin automaattiohjauksessa ja tekee tarvittavia asioita ja havainnoin tarvittavia juttuja, aika tuntuu hidastuvan ja kaikki vaikuttaa selkeämmältä ja selvemmältä mikä johtuu varmaan adrenaliinista ja muista aineista mitä keho tilanteessa erittää. Esimerkiksi onnettomuus tilanteessa kolarissa tai jos joutuu jotain henkilöä elvyttämään mitkä tilanteet nyt on omalle kohdalle sattuneet. Ne tunteet tulee vasta sitten hieman jälkikäteen kun akuutti tilanne on lauennut ja mennyt ohi. Silloin ne tunteet ja tuntemukset on hyvä juuri käydä läpi ja tuntea eikä padota sisälleen missä ne pahimmillaan muuttuu traumoiksi.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Ite oon omalla kohdallani huomannut että jos tulee joku hätätilanne niin sitä toimii vähän kuin automaattiohjauksessa ja tekee tarvittavia asioita ja havainnoin tarvittavia juttuja, aika tuntuu hidastuvan ja kaikki vaikuttaa selkeämmältä ja selvemmältä mikä johtuu varmaan adrenaliinista ja muista aineista mitä keho tilanteessa erittää. Esimerkiksi onnettomuus tilanteessa kolarissa tai jos joutuu jotain henkilöä elvyttämään mitkä tilanteet nyt on omalle kohdalle sattuneet. Ne tunteet tulee vasta sitten hieman jälkikäteen kun akuutti tilanne on lauennut ja mennyt ohi. Silloin ne tunteet ja tuntemukset on hyvä juuri käydä läpi ja tuntea eikä padota sisälleen missä ne pahimmillaan muuttuu traumoiksi.🙂.
Mitä ensiapukursseilla olen kuunnellut ihmisiä niin monella on juuri näin käynyt. Vasta kolaripaikalta lähdettyä on päässyt itku tai joku jopa oksentanut tai kädet alkaneet täristä niin ettei ajamisesta ole tullut mitään.
Hyvä ne tunteet on käsitellä. Ihmisillä vain on erilaisia keinoja niistä selviämiseen. Se ettei tunteista puhu vaan kanavoi ne esim tekemisen kautta ei aina tarkoita negatiivisia asioita. Itse kanavoin eron jälkeiset negatiiviset tunteet likuntaan.M184 kirjoitti:
Mitä ensiapukursseilla olen kuunnellut ihmisiä niin monella on juuri näin käynyt. Vasta kolaripaikalta lähdettyä on päässyt itku tai joku jopa oksentanut tai kädet alkaneet täristä niin ettei ajamisesta ole tullut mitään.
Hyvä ne tunteet on käsitellä. Ihmisillä vain on erilaisia keinoja niistä selviämiseen. Se ettei tunteista puhu vaan kanavoi ne esim tekemisen kautta ei aina tarkoita negatiivisia asioita. Itse kanavoin eron jälkeiset negatiiviset tunteet likuntaan.Ei joo tarkoita aina negatiivisia asioita vaan nuo on juurikin niitä terveitä tapoja purkaa tunteitaan hallitusti. Pääasia että tuntee ne tunteet ja käy ne läpi ja purkaa ne jotenkin hallitusti ja sitten osaa päästää niistä irti ettei jää vellomaan niihin.🙂.
Hauska ketju, joka sai miettimään hahmojen takaa kirjoittajaa...ja montako heitä on per kirjoittaja. 😁
Mutta itse aiheeseen:
Tunteitahan on, halusipa tai ei. On eri juttu miten niihin reagoi. Tyypillinen k&k-miehen tapa on niellä se tunnetila, eikä reagoida, sitähän aloittaja kannattaa. Mutta se patoaa niitä, sekä jättää oletuksistakin nousseet tunteet lepattamaan sisälleen. On siis aikapommi, joka tulee vielä jotenkin räjähtämään käsiin. Itselle tulee juurikin mieleen näistä riehumisista sellainen. Padottuja tunteita ja joskus napsahtaa...
Itse suosin suoraa puhetta pienimmästäkin fiiliksestä. Vielä kun muistaisi kysyä kohteelta, tai aiheuttajalta, että voitaisiinko puhua asiasta... onko hyvä hetki?
Oletuksien kanssa ei ole hyvä elää...ne saa negatiivisiä tunteita suotta aikaan.- Anonyymi
”Tyypillinen k&k-miehen tapa on niellä se tunnetila, eikä reagoida, sitähän aloittaja kannattaa. Mutta se patoaa niitä, sekä jättää oletuksistakin nousseet tunteet lepattamaan sisälleen. On siis aikapommi, joka tulee vielä jotenkin räjähtämään käsiin. Itselle tulee juurikin mieleen näistä riehumisista sellainen. Padottuja tunteita ja joskus napsahtaa...”
Jokela, Kauhajoki, Kuopion kouluhyökkäys jne…Surullisia esimerkkejä siitä kun ei puhuta asioista ja omista tunteista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Tyypillinen k&k-miehen tapa on niellä se tunnetila, eikä reagoida, sitähän aloittaja kannattaa. Mutta se patoaa niitä, sekä jättää oletuksistakin nousseet tunteet lepattamaan sisälleen. On siis aikapommi, joka tulee vielä jotenkin räjähtämään käsiin. Itselle tulee juurikin mieleen näistä riehumisista sellainen. Padottuja tunteita ja joskus napsahtaa...”
Jokela, Kauhajoki, Kuopion kouluhyökkäys jne…Surullisia esimerkkejä siitä kun ei puhuta asioista ja omista tunteista.Mutta se kiltti ja kunnollinen kenet mä tiedän ja joka varmasti on sama joka tääläkin kirjottaa. Niin se käy aina kunnanvirastossa räyhäämässä. Ja ottaa ne koiratkin mukaan, vaikka sinne ei koiria saa viedä.
Anonyymi kirjoitti:
Jokela, Kauhajoki, Kuopion kouluhyökkäys jne…Surullisia esimerkkejä siitä kun ei puhuta asioista ja omista tunteista.No noi muummoassa. Ja paljon parisuhdeväkivallasta johtuu myös siitä, ettei puhuta ha selvitetä asioita.
Suomi onkin kärkimaita parisuhdeväkivallan saralla...mietin, että miten silti ollaan onnellisimpia maailmassa...🤔Anonyymi kirjoitti:
Mutta se kiltti ja kunnollinen kenet mä tiedän ja joka varmasti on sama joka tääläkin kirjottaa. Niin se käy aina kunnanvirastossa räyhäämässä. Ja ottaa ne koiratkin mukaan, vaikka sinne ei koiria saa viedä.
No mä veikkaan, että niitä riittää kyllä ihan jokapuolelle, eikä tänne kirjoittele kuin alle promille...
Mutta täälläkin he määrittelevät itse kiltteytensä ja taas toisaalta teksti mitä he suoltavat, ei ole mitään, mikä viittaisi kiltteyteen.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No noi muummoassa. Ja paljon parisuhdeväkivallasta johtuu myös siitä, ettei puhuta ha selvitetä asioita.
Suomi onkin kärkimaita parisuhdeväkivallan saralla...mietin, että miten silti ollaan onnellisimpia maailmassa...🤔Asioita ei pelkästään puhumalla selvitetä, usein ne jopa menevät puhumalla enemmän kippuraan. Suuri merkitys on sillä mitä sanoo ja MITEN. Esimerkiksi jos nainen itkee ja mies sanoo hälle "v**ttu kun sä taas vollotat ja yrität saada tahtoasi läpi" on väkivaltaa naista kohtaan, ei mitään puhumista.
- Anonyymi
Ne on nämä sos.emotionaaliset ongelmat jatkuvasti tainneet vaan lisääntyä väestössä, lapsillakin siis.
Cool❄️ - Anonyymi
Kysymys harmikselle(,kun tosi mies ei itke,korkeintaan roskan silmästä pyyhkäisee,niin onhan se hienoa.Mies on mies eikä marjanpoimia👍) entä sitten kun nainen itkee? Onko se että,älä nyt siinä turhasta stana vollota,vai että tule kulta kainaloon ja kerro murheesi? Moni mies mollaa itkevää naista,väheksyy ja halveksuu. Olen lapsuudesta alkaen aikoinaan itkuni itkenyt,ettei vähästä itketytä, ei vuosikausiin ole irronnut.Mutta jos joskus aidosti on osunut ja itku tullut,silloin todellakin on sattunut! Sellainen tunteettomuus toiselta siinä kohtaa on ollut tajuaminen ,ettei toisella ole inhimillistä ymmärrystä,kykyä myötäelää. Sellainen kylmä kalikka,näkee naisen kyyneleet plussapisteinä omaan pussiinsa ja on niin vastenmielinen ,ettei naistaan edes ansaitse. Se on heipat heti. Mitä mieltä olet? 💩
- Anonyymi
Ei ole mitään pahempaa kuin se, että toisen itkuun suhtaudutaan tunteettomasti tai jopa pilkaten sitä kuten harmis tekee.
- Anonyymi
Minähän olen perinteisten arvojen kannattaja ja se on nimenomaan hienoa että nainen itkee ja näyttää tunteensa, minä en väheksy vaan arvostan sitä että naisessa on ne naisominaisuudet mitä on aikojen alussa tarkoitettukin. Nykymallihan on että kaiken ja kaikkien pitäisi olla tasapaksua pötköä vaikka nainen ja mies ovat siksi juuri ominaisuuksiltaan erilaisia että ne erilaisuudet vahvistaa toisiaan. Suhteessa nainen on tunne ja mies on järki, kun nämä ominaisuudet toisiaan sopivasti täydentää ja sielä välistä löytyy kompromissit homma toimii. Tätä mieltä olen, tyydyttikö?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mitään pahempaa kuin se, että toisen itkuun suhtaudutaan tunteettomasti tai jopa pilkaten sitä kuten harmis tekee.
Naisen itkuun ei koskaan suhtauduta tunteettomasti, eri asia on "miehet" jotka nykyään itkee itä pienimmistäkin syistä kun on raskasta, yhyy meni tikku sormeen yhyy, kukaan ei ymmärrä minun sukupuoli-identiteettiä yhyy voi voi kun on raskasta yhyy. Laittaa laastarin sormeen ja selviää eikä jää itkemään tyhjistä.
Anonyymi kirjoitti:
Minähän olen perinteisten arvojen kannattaja ja se on nimenomaan hienoa että nainen itkee ja näyttää tunteensa, minä en väheksy vaan arvostan sitä että naisessa on ne naisominaisuudet mitä on aikojen alussa tarkoitettukin. Nykymallihan on että kaiken ja kaikkien pitäisi olla tasapaksua pötköä vaikka nainen ja mies ovat siksi juuri ominaisuuksiltaan erilaisia että ne erilaisuudet vahvistaa toisiaan. Suhteessa nainen on tunne ja mies on järki, kun nämä ominaisuudet toisiaan sopivasti täydentää ja sielä välistä löytyy kompromissit homma toimii. Tätä mieltä olen, tyydyttikö?
-harmiseikirj-Jos itkeminen on jotenkin (biologinen?) naisominaisuus, niin miksi miehilläkin on kyky itkeä? Miksi poikavauvat itkevät? Miksi pienet pojat itkevät, jos heiltä ei heti kielletä sitä tyttömäisenä puuhana? Missä vaiheessa itkeminen muuttuu naiselliseksi toiminnaksi?
Olisiko tämä itkemisen pelko miehillä kuitenkin vaan opittu/opetettu juttu, joka ei mitenkään ole väistämätön totuus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-harmiseikirj-Muuten hyvä vastaus ,mutta että mustavalkoisesti mies on järki ja nainen tunteet. Totta tuossakin toinenpuoli. Lopulta meissä kuitenkin on feminiistä ja maskuliinista energiaa,ne pitäisi saada tasapainoon ,niin elämästä tulisi helpompaa. Mutta kiva se että annat naisen olla itkupilli😁sun sylissä voisi vapaasti vollottaa. Toivottavasti silittäisit hiuksia ja suutelisit kyyneleet poskilta😉💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten hyvä vastaus ,mutta että mustavalkoisesti mies on järki ja nainen tunteet. Totta tuossakin toinenpuoli. Lopulta meissä kuitenkin on feminiistä ja maskuliinista energiaa,ne pitäisi saada tasapainoon ,niin elämästä tulisi helpompaa. Mutta kiva se että annat naisen olla itkupilli😁sun sylissä voisi vapaasti vollottaa. Toivottavasti silittäisit hiuksia ja suutelisit kyyneleet poskilta😉💩
Ja kun niin tekisit,sinussa ottaisi vallan feminiinisyys. Jos et,olisit putkiaivoisesti maskuliininen. Molempia tarvitaan. Ilman toista olisi ihminen hirviö. Ja näistäkin linkkejä olet tänne laittanut. Kyllä sinussakin se pieni feministi asuu,ja hyvä niin. Se on säpöä😄😉💩
- Anonyymi
Kyllä minä itkin veljeni hautajaisissa, jostain syystä tunteet tulivat pinnalle vaikka olen kuolemaa paljon nähnyt. Jokin selittämätön patoutuma purkautui, siihen on varmasti järjelliset syyt jos niitä kaivelisi.
Voisinko sotia tai tappaa vaikka vollottelen harvoin mutta satunnaisesti?
Kyllä voin, siihen tulisi olla omat syyt tilanteineen, ulkopuolisten tekemät eivät riitä syyksi tappaa elävää ihmistä. Oma reviiri nääs, ja se on pieni puolustettavaksi noin vakavin keinoin. Tuskin siis tuollaista tarvitsee edes ajatella.
AV
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448339Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462288Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262142- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811677- 321497
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870