Ulkonaliikkumiskielto miehille klo 18 jälkeen

Anonyymi-ap

https://www.instagram.com/p/DO1WYtDCHaD/
"Käyttäjän saara.salminen1 profiilikuva
saara.salminen1
Ulkonaliikkumiskielto miehille klo 18 jälkeen.
Kuulostaako radikaalilta? Suututtaako jopa?
Hyvä. Lue eteenpäin.
Kun nainen raiskataan, tapetaan tai häntä ahdistellaan, ratkaisu on aina sama:
💬 "Älä kulje pimeällä.”
💬 "Miks sun piti mennä baariin?”
💬 "Olisit pysynyt kotona.”
💬 "Turha itkee, kun itse meni sinne."
Syy käännetään uhrin harteille - ja syyttömän odotetaan luopuvan vapaudestaan elää, jotta väkivaltaa ei tapahtuisi. ⚠️
Käännetään nyt sama logiikka toisinpäin: entä jos asettaisimmekin miehille ulkonaliikkumiskiellon vaikkapa klo 18 alkaen?
Ei siksi, että kaikki miehet syyllistyisivät väkivaltaan - mutta koska osa syyllistyy. "

Taitaa olla femakkojen vaatimuksia tuollaiset.
Tuollainen vaatimus täyttää yleistyksen: kaikki miehet ovat raiskaajia ja naisten kadulla pahoinpitelijöitä.
Vaikka suurin osa ja enemmistö miehistä ei edes kajoa kadulla vastaantuleviin naisiin.
Niinkuin vain nainen saisi liikkua ulkona klo 18 jälkeen.
Sama naisille, ulkonaliikkumiskielto klo18 jälkeen, miten naiset reagoisivat, eivät hyväksyisi, vaan pitäisivät vapaudenrajoituksena.

Yleensähän raiskaukset ja kadulla naisten pahoinpitelyt liittyvät siihen, kun nainen lähtee baarista kotiin eli aamuyö klo 02-05 välillä jolloin baarsita lähdetään kotiin ja ollaan kännissä.

134

781

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Voisko siirtää vaikka klo 20:00;aan... pääsen aamuvuoroista klo 19 ja jos käyn kaupassa, niin hyvin kerkeisin ennen kasia kotiin. 😁

• Anonyymi00004

Pakko olla joustoja, koska jokaisella on omat tekemiset kellotettu kalenteriin. Miten olisi kl. 23 -04 välillä liikkumiskielto ulkosalla, jonka rikkojaa kutsuu Siperia karut olot viideksi vuodeksi?

• Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Pakko olla joustoja, koska jokaisella on omat tekemiset kellotettu kalenteriin. Miten olisi kl. 23 -04 välillä liikkumiskielto ulkosalla, jonka rikkojaa kutsuu Siperia karut olot viideksi vuodeksi?

Se kävisi hyvin.

• Anonyymi00002

Poliitikot säätävät lait. Ne päättävät olla säätämättä rikoslakeja uusiksi koska niiden arvomaailma on sellainen. Poliitikot, nuo paholaisen palvojat. Suomen oikeuslaitos toimii siten että uhreilla pyyhitään lattiaa ja jopa syyllistetään ihan oikeudessa asti. Syylliset ovat usein paatuneita rikollisia jotka tuppaavat uusimaan tekonsa. Rangaistukset ovat lyhytkestoisia ja korvaukset pieniä. Oikeuslaitos siis tietää, tiedostaa ja sallii sen että vaikka ihmisiä tappanut rikollinen vapautuu ja on se todennäköisesti uusii rikoksensa niin silti se päästetään menemään vapaalle jalalle.

Jos syyllisellä ei ole oikeuskäsittelyn aikana massia, niin käytännössä uhrin korvaukset jäävät hyvin vaatimattomiksi. Korvauksia ei saa mistään tilalle, eikä edes takautuvasti. Entä vakuutusyhtiöltä? Good luck with that 😂🤣. Ne pitäisi saada takautuvasti itselleen ja korkojen kera, muttei Suomessa. Asianajajat käärivät massit, eivät uhrit. Toisin sanoen, asianajajat rikastuvat uhrien kärsimysten kustannuksella. Tämä sama ilmiö on nähtävissä myös isossa kuvassa kun tarkastellaan tavallista ihmistä vs. "eliitin" jäsenistöä.

• Anonyymi00003

Ja saisko myös huoraamiskielto alle 100-vuotiaille naisille. Ei oo kivä akoittaa löytää neitsyttä alle 4- kymppistä puolisoksi, t neitsytpoika 42

• Anonyymi00005

Nyt se tulee! Kun nuori nainen astuu ovesta kadulle, kaikkien miehien tulee poistua kadulta sisätiloihin siksi ajaksi kun tämä neitokainen astelee katua pitkin. Tähän tuo kehitys johtaa jos kukaan ei pistä sille stoppia.

• Anonyymi00006

En tule koskaan auttamaan ainuttakaan naista, vaikka nainen huutelisi, että voisiko mies tulla auttamaan, enkä' enää avaa ovea naisille mitä aiemmin tein, mutta kun naiset alkaa oelmaan tuolaisia, niin mitään apua ette enää saa.
        Odotelkoot niin kauan, että tulee toinen nainen ja auttakoot toisiansa.
        Naisten mielestä miehet on raiskaajia ja pahoinpitelijöitä ja kun vielä halauvat ulkonaliikkumiskieltoa miehille, niin ei ole mitään syytä auttaa ainuttakaan naista.
        Naisethan osoittaa, etteivät tarvitsemiesten apua.
        Kanattaa välttää ja kiertää kaikki naiset, ne voi nostaa ahdistelusyytteen, jos menet apuun.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

En tule koskaan auttamaan ainuttakaan naista, vaikka nainen huutelisi, että voisiko mies tulla auttamaan, enkä' enää avaa ovea naisille mitä aiemmin tein, mutta kun naiset alkaa oelmaan tuolaisia, niin mitään apua ette enää saa.
        Naisten mielestä miehet on raiskaajia ja pahoinpitelijöitä ja kun vielä halauvat ulkonaliikkumiskieltoa miehille, niin ei ole mitään syytä auttaa ainuttakaan naista.
        Kanattaa välttää ja kiertää kaikki naiset, ne voi nostaa ahdistelusyytteen, jos menet apuun.

sama täällä. sen verran olen nyt ollut naisten kanssa tekemisissä että en enää halua olla missään tekemisissä niiden kanssa. en puhu mitään, en kuuntele mitä ne sanoo, en edes näe niitä. ne on minulle ilmaa. niiden ongelmat on niiden omia ja ihan niiden omaa syytä, ei se ole minun ongelma.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00008 kirjoitti:

sama täällä. sen verran olen nyt ollut naisten kanssa tekemisissä että en enää halua olla missään tekemisissä niiden kanssa. en puhu mitään, en kuuntele mitä ne sanoo, en edes näe niitä. ne on minulle ilmaa. niiden ongelmat on niiden omia ja ihan niiden omaa syytä, ei se ole minun ongelma.

Kuulostaa hyvältä. Saisi useampi mies ottaa sinusta mallia, niin maailma olisi naisillekin parempi paikka.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sinuako huudellaan useinkin avuksi. Missä ihmeessä tuollaista muka tapahtuu?

• Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Sinuako huudellaan useinkin avuksi. Missä ihmeessä tuollaista muka tapahtuu?

Täällä nyt saa sellaisen kuvan, että naiset muka huutelisivat tuntemattomiakin miehiä apuun milloin mihinkin. Todellisuudessa kenenkään elämä ei muuttu mihinkään kun nuo lopettavat auttamisen. Eivät he ole ketään muutenkaan koskaan auttaneet.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Kantakoot tavaransa itse, kootkoon huonekalunsa, vaihtakoot renkaansa autoihinsa itse ja muut rempat. Kulkekaa miehet kaduilla ja kääntäkää katseenne pois vaikka kuinka keikistelisivät, sama koskee kapakoita, tanssipaikkoja eli tanssikaa miehet keskenänne ym ym

• Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Saisi useampi mies ottaa sinusta mallia, niin maailma olisi naisillekin parempi paikka.

Minä naisena HÄPEÄN teitä kanssasisareni! Olette muuttuneet sairaiksi!

• Anonyymi00045 kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Kantakoot tavaransa itse, kootkoon huonekalunsa, vaihtakoot renkaansa autoihinsa itse ja muut rempat. Kulkekaa miehet kaduilla ja kääntäkää katseenne pois vaikka kuinka keikistelisivät, sama koskee kapakoita, tanssipaikkoja eli tanssikaa miehet keskenänne ym ym

Niin mä teenkin. Ei siihen miestä tarvita.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ei noista mitään peniksellä eikä kiveksillä tehdä.

• Anonyymi00070
        Jasu2025 kirjoitti:

ei tarvita kun vaan yksi "äijä" tekemään työt, oli se sitten teknisesti ottaen mies tai nainen.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Just näin. Naiset hoitakoot itse omat asiansa, kun eivät miehiä mihinkään tarvitse. Mies näyttää olevan pelkkä rasittava tekijä naisille ja jatkuvan häpeän aihe. Tehkööt naiset itse omat hommansa.

Kun tulee ongelma eteen niin älkää sitten naiset ottako puhelinta ja soita miestä apuun. Hoitakaa itse asianne.

• Hän käytti vertauskuvana tuota ulkonaliikkumiskieltoa. Ei vakavissaan. Jotta miehet ymmärtäisi miltä naisista tuntuu pelätä " vapaassa" maassa miehiä, kuka on se hullu joka käy kiinni.

• Mä tiedän omakohtaisesti miltä tuntuu, kun käydään kiinni raiskaus ja pahoinpitely mielessä. Mä en kuitenkaan alkanut pelkäämään, vaan oppimaan puolustautumaan ja vihaamaan jonkun mäntin luulija, että voi tehdä mitä huvittaa saamatta turpaansa.

• Mitå hyötyä tai iloa siitä on kenellekään, että miehet ymmärtäisi miltä naisista tuntuu? Minkä asian on tarkoitus muuttua?

• scrg kirjoitti:

Mitå hyötyä tai iloa siitä on kenellekään, että miehet ymmärtäisi miltä naisista tuntuu? Minkä asian on tarkoitus muuttua?

No varmaan se, ettei naisten pelkoa vähätellä. Se ahdistaa siinä missä aikuisen klo 18 kotiintuloaika.

• Jasu2025 kirjoitti:

No varmaan se, ettei naisten pelkoa vähätellä. Se ahdistaa siinä missä aikuisen klo 18 kotiintuloaika.

On miehiä jotka vähättelee ja mieluusti vierittää syyn aina kaikesta naisille. Umpijuntit.

• Jasu2025 kirjoitti:

Niin mutta poistaako tuo jollain tavalla pelkoa? Tai mihin ongelmaan on ratkaisu se, että ei vähätellä?

• scrg kirjoitti:

Niin mutta poistaako tuo jollain tavalla pelkoa? Tai mihin ongelmaan on ratkaisu se, että ei vähätellä?

No tuskin se poistaa. Ehkä se ajatus on siinä, että miehet miettis ja tukisi naisia, eikä syyllistäisi. En tiedä mutta oletan?

• Jasu2025 kirjoitti:

No tuskin se poistaa. Ehkä se ajatus on siinä, että miehet miettis ja tukisi naisia, eikä syyllistäisi. En tiedä mutta oletan?

No mitenhän tämä tukeminen käytännössä tapahtuu?

Tuohon pelottavuus-ongelmaan minun ainoa käytännön ratkaisuni on, että millään lailla näyttäydyn kodin ja työpaikan ulkopuolella naisille mahdollisimman vähän ja harvoin. Joten ei tarvitse pelätä, kun eivät tiedä edes olemassaolostani. Mutta tuskin minä lopulta kenenkään turvallisuuden tunnetta merkittävästi lisään.

• scrg kirjoitti:

Tuohon pelottavuus-ongelmaan minun ainoa käytännön ratkaisuni on, että millään lailla näyttäydyn kodin ja työpaikan ulkopuolella naisille mahdollisimman vähän ja harvoin. Joten ei tarvitse pelätä, kun eivät tiedä edes olemassaolostani. Mutta tuskin minä lopulta kenenkään turvallisuuden tunnetta merkittävästi lisään.

Ja oikeastaan ei minua käytännössä haittaisi tuo ulkonaliikkumiskielto paljonkaan. Liikun kyllä pimeään aikaan ulkona, mutta vain autolla tai siellä missä ei ole ihmisiä. Uimarannalle haluaisin erityisluvan, mutta eikös naiset muutenkin paahda läskejään niillä aurinkoiseen aikaan.

• scrg kirjoitti:

Hyvä kysymys, mutta vastasitkin jo itse siihen. Pysyy poissa näkyviltä. Ja piilossakin niin ettei luulla vaanijaksi.

Ja en pahemmin rannoilla käy, lähinnä lapsiperheitten suosimilla rannoilla. Niin en tiiä miten läskejä paahdetaan.

• Jasu2025 kirjoitti:

Hyvä kysymys, mutta vastasitkin jo itse siihen. Pysyy poissa näkyviltä. Ja piilossakin niin ettei luulla vaanijaksi.

Ja en pahemmin rannoilla käy, lähinnä lapsiperheitten suosimilla rannoilla. Niin en tiiä miten läskejä paahdetaan.

Mä ymmärrän kyllä tuon naisväen huolen. Kaikenlaisia pöpi ukkoja kulkee keskuudessamme, tuskin ikinä tulee niin huolettomia aikija etteikö pidä olla mielessä, että joku niistä kadulla poukkoilevista miehistä on se potentiaalinen kusipää joka iskee kiinni kun tilaisuus tulee. Siksi on ihan hyvä oppia jo pienenä puolustamaan itseään.

• Jasu2025 kirjoitti:

Mä ymmärrän kyllä tuon naisväen huolen. Kaikenlaisia pöpi ukkoja kulkee keskuudessamme, tuskin ikinä tulee niin huolettomia aikija etteikö pidä olla mielessä, että joku niistä kadulla poukkoilevista miehistä on se potentiaalinen kusipää joka iskee kiinni kun tilaisuus tulee. Siksi on ihan hyvä oppia jo pienenä puolustamaan itseään.

Itse en lähtökohtaisesti edes oleta, että kukaan tulisi hätiin jos minuun kiinni joku kävisi. Useampi video olisi kyllä varmasti kuvattu tilanteesta, joten pidän itseni sen verran raamissa että vastarintani tuntuu Juhaa leukaan ja vähän muuallekin.

• Jasu2025 kirjoitti:

Toisaalta jos lukuja kaivellaan, niin kaikenlaista ikävää tapahtuu paljon useammin asuntojen seinien suojassa kuin missään, missä voi olla vaanijoita. Mutta luvuilla ei lopulta ole merkitystä, koska tunne ratkaisee: ja pelko valtaa mielen siellö missä voi olla vaanijoita mutta ei asunnossa kahden tai pienessä ryhmässä. Vähän sama kuin että möröt väijyvät pimeässä mutta katoavat kun valot sytytetään.

• Jasu2025 kirjoitti:

Itse en lähtökohtaisesti edes oleta, että kukaan tulisi hätiin jos minuun kiinni joku kävisi. Useampi video olisi kyllä varmasti kuvattu tilanteesta, joten pidän itseni sen verran raamissa että vastarintani tuntuu Juhaa leukaan ja vähän muuallekin.

Toisaalta mun ulkonäkö on jo sen verran suojana, etten näytä helpolta uhrilta. Tai tytöltä joka nuin vaan kampitetaan katuun.

• scrg kirjoitti:

Toisaalta jos lukuja kaivellaan, niin kaikenlaista ikävää tapahtuu paljon useammin asuntojen seinien suojassa kuin missään, missä voi olla vaanijoita. Mutta luvuilla ei lopulta ole merkitystä, koska tunne ratkaisee: ja pelko valtaa mielen siellö missä voi olla vaanijoita mutta ei asunnossa kahden tai pienessä ryhmässä. Vähän sama kuin että möröt väijyvät pimeässä mutta katoavat kun valot sytytetään.

Tuokin on kyllä totta.

• Anonyymi00021
        Jasu2025 kirjoitti:

"Pysyy poissa näkyviltä. Ja piilossakin niin ettei luulla vaanijaksi."

siinä se nyt tuli. miehet pois näkyviltä, suljettuihin tiloihin. ja kanat pihalle vapaana juoksemaan ja kotkottamaan keskenään.

eikö ne kanat oikeasti kuulu häkkiin?

• Anonyymi00021 kirjoitti:

siinä se nyt tuli. miehet pois näkyviltä, suljettuihin tiloihin. ja kanat pihalle vapaana juoksemaan ja kotkottamaan keskenään.

Heh, ongelmaa ei olisi jos osa miehistä ymmärtäisi pitää kunnioittavasta käytöksestä kiinni. Pienellä homma korjattu ja kaikki voi kulkea vapaana.

• Jasu2025 kirjoitti:

Heh, ongelmaa ei olisi jos osa miehistä ymmärtäisi pitää kunnioittavasta käytöksestä kiinni. Pienellä homma korjattu ja kaikki voi kulkea vapaana.

Hienoa. Asia hoidettu, kun tavoitetila on ääneen ilmaistu. Olet poliitikkoainesta.

• scrg kirjoitti:

Hienoa. Asia hoidettu, kun tavoitetila on ääneen ilmaistu. Olet poliitikkoainesta.

Juu, eihän se muusta kiinni ole koskaan, kun miten kohtelee muita ihmisiä. Hyvin ja kunnioittavasti, ei ongelmia tule, kuten tämä kyseinen aihepiiri.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00021 kirjoitti:

"eikö ne kanat oikeasti kuulu häkkiin?"

Ei luonnossa ole häkkejä ollut, eli eivät kuulu. Kanat muuten pysyvät erinomaisen hyvin pihassa ilman mitään aitoja ja häkkejä.

• Anonyymi00055
        Jasu2025 kirjoitti:

siis koska hyvin pieni osa miehistä aiheuttaa ongelmia, kaikki miehet täytyy poistaa katukuvasta? naisten logiikkaa osa 7.

• Anonyymi00055 kirjoitti:

siis koska hyvin pieni osa miehistä aiheuttaa ongelmia, kaikki miehet täytyy poistaa katukuvasta? naisten logiikkaa osa 7.

Missä mä niin sanoin? Aivan, en missään.

Tuossa sun jutussa ei ollut sen sijaa logiikkaa ollenkaan, etenkään mulle kohdistettuna.

Ideahan tuli srcg näppäimiltä, johon vastasinkin että vastasi itse hyvään kysymykseensä. Jos ymmärtäisit lukemaasi ei kaikki olis niin vaikeeta.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ideahan tuli srcg näppäimiltä, johon vastasinkin että vastasi itse hyvään kysymykseensä. Jos ymmärtäisit lukemaasi ei kaikki olis niin vaikeeta.

Korjaan scrg. Noin.. Meni väärinpäin ensiksi kirjaimet. 🙂

• Anonyymi00072
        Jasu2025 kirjoitti:

no jos joku sinun kimppuusi kävisi niin videota löytyisi varmasti ja se olisi youtuben etusivulla katsotuinpana videona heti

• Anonyymi00084
        Jasu2025 kirjoitti:

Kyllä nykyaikana lapset pitäisi opettaa suojelemaan itse itseään❗

• Anonyymi00085
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Äijä on potentiaalinen syyllinen ilmestyessään jo näköpiiriin, jos toisin ajattelee, niin sillä kerralla se äijä just iskee!

• Anonyymi00010

Naisetko sitä kieltoa valvovat?

• Anonyymi00012

Naiset naukuvat lisää vieraskielisiä maahamme ja koittavat sitten laittaa näiden tekoset valkoihoisten, lihaa syövien ja autolla ajavien heteromiesten syyksi.

• Kohta tulee pakolaisvyöry, jos toi Trumpin ja Israelin sota Iranin kanssa jatkuu. Sieltä on pakko lähtiä etsimään rauhaa ja ruokaa. Siviilit siinä aina kärsii, kun yritetään sotien uutta hallintaa saada aikaan.

• Anonyymi00038

Jaa. No minun ulkomaalaoseni on ainakin valkoihoinen, lihaa syövä heteromies. Autolla hän ei tosin hirveämmin aja. No eipähän ala taksikuskiksi.

• Anonyymi00013

Toissapäivänä naistoimittaja oli kaivanut päiväehteen pari juttua, jossa kyseessä oli muka kantaväestöön kuuluva mies. Nimiä ei tietenkään paljastettu. Veikkaan tosin, että ainakin toisessa tapauksessa tekijä ei ollut valkoihoinen..

• Anonyymi00014

Minusta tuo olisi tosi hyvä juttu. Sitten myös miehen raju perskannikoiden piiskaus klo 18 eteenpäin läpi yön sallituksi. 😜

• Anonyymi00015

Asiallisesti ajateltuna suomalaisten naisten tekemä taksirinki joissa kuskina toimii nainen on ihan järkevä. Ei yhteiskunta voi enää suojella suomalaisia naisia Yariskuskeilta.

Niitähän riittää katuvassa enemmän mitä kantaväestöä konsanaan palvelenine autoineen?

Mennyt yli tämä ajatus jossa yritys maksattaa ajajien palkat yhteiskunnalla. Mikähän koominen laiton diili tuossakin on takana?

Tulisiko MOT ohjelman tutkia kuinka moni heistä tienaa elantonsa ilman yhteiskunnan tukea?

AV

• Anonyymi00017

Minä en naiselle autonkyytiä edes tarjoa, vaikka nainen hlauisi.
        Menee vaan kallista polttoainetta enmmän.

• Anonyymi00022

entäs jos se autokuski on lesbo? kyllä sekin voi raiskata.

• Anonyymi00016

Minä ainakin, jos kaupassa täytekakkukahvi tarjoilussa olen pöydässä nauttimassa ja samaan pöytään tulee nainen, niin lähden heti ja välittämästi kahvikupin ja jkakkulautasen kanssa jonnekin hyllyvälikköön täytekakkukahveja nauttimaan.
      Saa nainen jäädä yksin ihmettelemään suuren pöydän äärelle, että mihin mies meni ja naiselle tunne, että mies lähti, kun nainen tuli samaan pöytään.

• Anonyymi00023

Hyvä, hienoa. Näytä niille naisille että mitä mieltä niistä olet.

• Anonyymi00048

Tokkopa se nainen edes huomaa poistumistasi.

• Ennenaikaan 1700-luvulla ja varhemmin, vankila oli vielä harvinainen. Se on hyvin kallis laitos. Eivät rahat sellaiseen usein riittäneet.

Oli enimmiltään kuolemanrangaistuksia, hapeäranjaistuksia kuten kaakinpuu, ruoskiminen ja jalkapuu sekä hyvin ankarat sakot. Vankien säilyttämiseen eivät silloiset rahat riittäneet. Vaan eipä riitä nykyisinkään, jos tuomiot pitenevät.

• Niin ja kujanjuoksu etenkin armeijassa. Pitää sisällään tuota ruoskimista mutta kuitenkin ihan omanlaisensa kustannustehokas ja kivan yhteisöllinen rangaistusmuoto.

• Anonyymi00018

Kuten Jasukin jo sanoi, niin tuolla yritetään herättää tajuamaan, miten vähättelevää ja typerää on antaa naisille neuvoja "älä liiku myöhään yksin, älä mene baariin, älä humallu", aivan kuin se olisi uhrin vika, että hänen kimppuunsa käydään.

Uhrin syyllistäminen menee aivan uskomattoman pitkälle. Ei ole koskaan Uhrin syy, jos hän tulee raiskatuksi tai pahoinpidellyksi. Kukaan ei ansaitse sitä eikä kukaan sitä kerjää. Aivan sama, mitä on päällä, miten humaltunut on ja miten paljon flirttailee. Ei on aina ei eikä siinä ole mitään muttia. Valitettavasti kaikki miehet eivät tätä tajua.

Aletheias

• Anonyymi00025

"vähättelevää ja typerää on antaa naisille neuvoja "älä liiku myöhään yksin, älä mene baariin, älä humallu","

nuo neuvot tulee sellaisilta typeriltä ihmisiltä jotka kuvittelee että naiset jotenkin pystyisivät niitä neuvoja noudattamaan, ja yleensäkin käyttäytymään ja elämään kohtuullisesti.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

"vähättelevää ja typerää on antaa naisille neuvoja "älä liiku myöhään yksin, älä mene baariin, älä humallu","

nuo neuvot tulee sellaisilta typeriltä ihmisiltä jotka kuvittelee että naiset jotenkin pystyisivät niitä neuvoja noudattamaan, ja yleensäkin käyttäytymään ja elämään kohtuullisesti.

Vaikka noudattaisi neuvoja, ei se ole tae millekään. Myös naisten pitäisi voida elää vapaasti, kulkea vapaasti, tehdä mitä tahtoo. Ei ole kohtuutonta haluta pystyä kulkemaan kaduilla pelkäämättä, käymään ystävien kanssa joskus juhlimassa. Ei naisten pitäisi joutua edes miettimään sitä, mitä uskaltaa tehdä vain koska maailmassa on sekopäitä, joilla ei ole mitään kykyä hillitä ja hallita itseään. Mitta koska maailma on monella tavalla mätä, joutuvat naiset rajoittamaan elämäänsä, varautumaan, ja silti pelkäämään.

Aletheias

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Vaikka noudattaisi neuvoja, ei se ole tae millekään. Myös naisten pitäisi voida elää vapaasti, kulkea vapaasti, tehdä mitä tahtoo. Ei ole kohtuutonta haluta pystyä kulkemaan kaduilla pelkäämättä, käymään ystävien kanssa joskus juhlimassa. Ei naisten pitäisi joutua edes miettimään sitä, mitä uskaltaa tehdä vain koska maailmassa on sekopäitä, joilla ei ole mitään kykyä hillitä ja hallita itseään. Mitta koska maailma on monella tavalla mätä, joutuvat naiset rajoittamaan elämäänsä, varautumaan, ja silti pelkäämään.

Aletheias

Milloin miehille tulee ne samat vapaudet ja oikeudet mitä naiset haluaa ja vaatii?

• Anonyymi00030
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Milloin miehille tulee ne samat vapaudet ja oikeudet mitä naiset haluaa ja vaatii?

Mitä sellaisia oikeuksia miehillä ei ole, mitä naiset vaatii ja haluaa? Jos viittaat siihen, että miehiinkin kohdistui väkivaltaa, niin oikeus kulkea pelkäämättä pitäisi tietysti koskea myös miehiä.

Aletheias

• Anonyymi00034

Varsinkaan kun suurin osa raiskauksista ei edestapahdu tuollaisissa baarireissun jälkeisissä tilanteissa. Ne tavallisimmat tilanteet sattuvat kodeissa ja muissa vastaavissa tiloissa, tutun ja aiemmin turvallisen miesyksilön toimesta.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Varsinkaan kun suurin osa raiskauksista ei edestapahdu tuollaisissa baarireissun jälkeisissä tilanteissa. Ne tavallisimmat tilanteet sattuvat kodeissa ja muissa vastaavissa tiloissa, tutun ja aiemmin turvallisen miesyksilön toimesta.

Tätä moni ei tunnu käsittävän, että vaarallisin henkilö on useimmiten joku tuttu. Joku, johon on muodostunut jo luottamusta tai sitten esim kontrolloiva suhde. Tänä vuonna Suomessa on kuollut lähisuhdeväkivallan seurauksena jo seitsemän naista. Se on järjetön määrä Suomen kokoiselle maalle. Noin viidesosa naisista on kokenut raiskauksen, lähemmäs 60% kokenut joskus elämänsä aikana fyysistä väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa tai uhkailua ja jopa 90% naisista on kokenut seksuaalista ahdistelua. Nuo luvut ovat häpeällisen korkeita,.Ja sitten jotkut kehtaa vähätellä ongelmaa ja heitellä kommentteja tyyliin "mitäs läksit"!

Pelkästään minä olen kokenut satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen, minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. Moni muu on kokenut paljon, paljon vakavampaa väkivaltaa kuin minä. Se on niin väärin, se on niin raukkamaista, se on niin säälittävää. Minulla ei ole edes sanaa sille, miten paljon halveksin seksuaali- ja väkivaltarikollisia.

Aletheias

• Anonyymi00049 kirjoitti:

Tätä moni ei tunnu käsittävän, että vaarallisin henkilö on useimmiten joku tuttu. Joku, johon on muodostunut jo luottamusta tai sitten esim kontrolloiva suhde. Tänä vuonna Suomessa on kuollut lähisuhdeväkivallan seurauksena jo seitsemän naista. Se on järjetön määrä Suomen kokoiselle maalle. Noin viidesosa naisista on kokenut raiskauksen, lähemmäs 60% kokenut joskus elämänsä aikana fyysistä väkivaltaa, seksuaalista väkivaltaa tai uhkailua ja jopa 90% naisista on kokenut seksuaalista ahdistelua. Nuo luvut ovat häpeällisen korkeita,.Ja sitten jotkut kehtaa vähätellä ongelmaa ja heitellä kommentteja tyyliin "mitäs läksit"!

Pelkästään minä olen kokenut satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen, minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. Moni muu on kokenut paljon, paljon vakavampaa väkivaltaa kuin minä. Se on niin väärin, se on niin raukkamaista, se on niin säälittävää. Minulla ei ole edes sanaa sille, miten paljon halveksin seksuaali- ja väkivaltarikollisia.

Aletheias

Luulisin, että rupsahtaminen auttaa jokaista edes vähän aikanaan.

• Anonyymi00051
        scrg kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mutta eipä tunnu vanhemmatkaan naiset olevan turvassa. Juurihan oli uutinen siitä, miten 77-vuotias nainen raiskattiin kotonaan. Nuoriin naisiin kohdistuu ylivoimaisesti eniten seksuaalista häirintää, ahdistelua ja väkivaltaa, mutta ei se mikään asian vakavuutta lieventävä asianhaara ole. Niin nuoret kuin vanhemmatkin naiset ansaitsevat elää elämäänsä rauhassa pelkäämättä, mutta sellaista päivää ei tähän maailmaan valitettavasti tule.

Aletheias

• Anonyymi00052
        scrg kirjoitti:

Kun ottaa huomioon miten paljon pahaa, myös seksuaalista väkivaltaa, eläikäisetkin naiset kokevat, niin eipä se auta. Tosin eihän seksuaaliväkivallalla(kaan) pääsääntöisesti ole mitään tekoa ulkokuoren kanssa. Tuo on vain väite, jolla yritetään syyllistää uhria, vaikka itse väkivallanteot eivät millään tavalla tue tuota väitettä.

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Kun ottaa huomioon miten paljon pahaa, myös seksuaalista väkivaltaa, eläikäisetkin naiset kokevat, niin eipä se auta. Tosin eihän seksuaaliväkivallalla(kaan) pääsääntöisesti ole mitään tekoa ulkokuoren kanssa. Tuo on vain väite, jolla yritetään syyllistää uhria, vaikka itse väkivallanteot eivät millään tavalla tue tuota väitettä.

No jos ei rupsahtaminen auta, niin tuskin sitten mikään muukaan. Jos plastiikkakirurgialla saisi sata kiloa läskiä lanteille, kunnon pälvikaljun ja mojovan syylän leukaan ja nenänpäähän, niin voi olla että menisivät silti rahat hukkaan, kun kuitenkin joku prinssi olisi nakkiaan johonkin rakoon tukemassa.

• scrg kirjoitti:

No jos ei rupsahtaminen auta, niin tuskin sitten mikään muukaan. Jos plastiikkakirurgialla saisi sata kiloa läskiä lanteille, kunnon pälvikaljun ja mojovan syylän leukaan ja nenänpäähän, niin voi olla että menisivät silti rahat hukkaan, kun kuitenkin joku prinssi olisi nakkiaan johonkin rakoon tukemassa.

... korjaan että tarkoitin "tunkemass" ettei synny värinkäsitystä, kun joku kuitenkin oli ehkä miesten tukea haluamassa.

• Anonyymi00051 kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi, mutta eipä tunnu vanhemmatkaan naiset olevan turvassa. Juurihan oli uutinen siitä, miten 77-vuotias nainen raiskattiin kotonaan. Nuoriin naisiin kohdistuu ylivoimaisesti eniten seksuaalista häirintää, ahdistelua ja väkivaltaa, mutta ei se mikään asian vakavuutta lieventävä asianhaara ole. Niin nuoret kuin vanhemmatkin naiset ansaitsevat elää elämäänsä rauhassa pelkäämättä, mutta sellaista päivää ei tähän maailmaan valitettavasti tule.

Aletheias

Ai tämmöinen tapaus:
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b1b34587-129c-48dc-8901-ac2f7a2cf1e0

Peukkuenergiaa

• Anonyymi00053

• Anonyymi00053 kirjoitti:

Juuri tuo tapaus. Niin järkyttävä, että menee ihmisen pahuus taas aivan uusiin ulottuvuuksiin. Millainen hirviö pystyy tekemään jotain tuollaista puolustuskyvyttömälle vanhukselle??

Aletheias

"Toinen tuomittu, 27-vuotias mies, tuomittiin vain törkeästä kotirauhan rikkomisesta viiden kuukauden ehdolliseen vankeuteen. "

En ole juridiikan asiantuntija, mutta ei meidän lainsäädäntö nyt näköjään ainakaan velvoita mihinkään puuttumaan, jos yön ajan saa seurailla toimintaa vierestä ja homma kuitataan kotirauhan rikkomisena. Mutta ehkä puhelin oli hukassa tai liittymä suljettu maksamattoman laskun vuoksi, niin eihän sitä nyt olisi pystynyt esim. poliisille soittaa. Tai uskaltanut, kun poliisi kuitenkin on rasistinen ja ymmärtäisi epäsovinnaisen lemmenhetken ymmärtämättä sen kulttuurilisia nyansseja.

• Anonyymi00054
        scrg kirjoitti:

"Toinen tuomittu, 27-vuotias mies, tuomittiin vain törkeästä kotirauhan rikkomisesta viiden kuukauden ehdolliseen vankeuteen. "

En ole juridiikan asiantuntija, mutta ei meidän lainsäädäntö nyt näköjään ainakaan velvoita mihinkään puuttumaan, jos yön ajan saa seurailla toimintaa vierestä ja homma kuitataan kotirauhan rikkomisena. Mutta ehkä puhelin oli hukassa tai liittymä suljettu maksamattoman laskun vuoksi, niin eihän sitä nyt olisi pystynyt esim. poliisille soittaa. Tai uskaltanut, kun poliisi kuitenkin on rasistinen ja ymmärtäisi epäsovinnaisen lemmenhetken ymmärtämättä sen kulttuurilisia nyansseja.

Rangaistukset seksuaalirikoksista ovat Suomessa naurettavia. Tuossa olisi pitänyt antaa ehdotonta vankeutta molemmille. Olen varma, että laki sen sallisi, mutta jostain syystä oikeuslaitos käyttää Suomessa rangaistusasteikon alinta päätyä. On käsittämätöntä, että talousrikoksesta voi joutua istumaan tuplat kauemmin kuin lapsen raiskauksesta.

Suomessa pitäisi korottaa elinkautisen todellista pituutta ja lätkäistä kunnon tuomiot tuollaisille tyypeille. En yleisesti ottaen kannata tuomioiden merkittävää pidennystä, sillä pitkät tuomiot eivät estä rikollisuutta, mutta väkivaltarikoksista pitäisi ehdottomasti saada ankarampia tuomioita.

Aletheias

• Anonyymi00054 kirjoitti:

Rangaistukset seksuaalirikoksista ovat Suomessa naurettavia. Tuossa olisi pitänyt antaa ehdotonta vankeutta molemmille. Olen varma, että laki sen sallisi, mutta jostain syystä oikeuslaitos käyttää Suomessa rangaistusasteikon alinta päätyä. On käsittämätöntä, että talousrikoksesta voi joutua istumaan tuplat kauemmin kuin lapsen raiskauksesta.

Suomessa pitäisi korottaa elinkautisen todellista pituutta ja lätkäistä kunnon tuomiot tuollaisille tyypeille. En yleisesti ottaen kannata tuomioiden merkittävää pidennystä, sillä pitkät tuomiot eivät estä rikollisuutta, mutta väkivaltarikoksista pitäisi ehdottomasti saada ankarampia tuomioita.

Aletheias

Vankiloissa olevista jo nyt väkivaltarikollisia on vähän yli puolet ja lisäksi 10% seksuaalirikollisia. Muita, eli huumausaine- ja omaisuusrikoksista lusivia on yhteensä vain n. 35%.

Joten jos väkivalta- ja seksuaalirikoksista halutaan pidempiä rangaistuksia, niin se tarkoittaa lähes väistämättä vankimäärän lisääntymistä.

• Anonyymi00056
        scrg kirjoitti:

Vankiloissa olevista jo nyt väkivaltarikollisia on vähän yli puolet ja lisäksi 10% seksuaalirikollisia. Muita, eli huumausaine- ja omaisuusrikoksista lusivia on yhteensä vain n. 35%.

Joten jos väkivalta- ja seksuaalirikoksista halutaan pidempiä rangaistuksia, niin se tarkoittaa lähes väistämättä vankimäärän lisääntymistä.

Olet täysin oikeassa, pitemmät tuomiot vaatisivat enemmän resursseja.

Kuolemanrangaistus olisi nopea ja edullinen keino päästä saastasta eroon. Kamppailen itseni kanssa tämän asian suhteen, sillä en kannata kuolemanrangaistusta, mutta seksuaali- ja väkivaltarikollisten kohdalla huomaan, että kyseenalaistan näkemystäni. Eritoten lapsiin tekonsa kohdistaneiden kohdalla kuolemanrangaistus tuntuisi usein oikeutetulta, mutta kuolemanrangaistus ei sovi oikeusvaltion keinoihin rikollisuuden kitkemiseksi.

Tietystikään rangaistusten pidentäminen ei voi olla ainoa keino, jolla tätä ongelmaa pyritään ratkaisemaan. Jos seksuaalirikosten määrää halutaan pienemmäksi, niin se vaatii monenlaisia toimenpiteitä kuten kouluttamista, varhaista puuttumista, yleisen hyvinvoinnin lisäämistä ja mielenterveyspalveluiden parantamista. Myös esim työpaikoilla, kouluissa ja muissa yhteisöissä on tärkeää pitää asia esillä ja tehdä, mitä siinä ympäristössä voidaan tehdä asenneilmapiirin muuttamiseksi.

Aletheias

• Anonyymi00057
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Aletheias

ja vaikka halveksit, niin silti itse suhteilet nimeonmaan niiden seksuaali ja väkivaltarikollisten kanssa. mutta se vika eikä syy ei tietenkään ole sinussa itsessäsi, vaan aina kaikissa niissä muissa ihmisissä.

• Anonyymi00058
        scrg kirjoitti:

Ai tämmöinen tapaus:
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b1b34587-129c-48dc-8901-ac2f7a2cf1e0

Peukkuenergiaa

Joo kyllä nämä suomalaiset miehet on aivan kauheita! Häkkiin pitäisi sulkea kaikki suomalaiset miehet että naiset saisi kulkea rauhassa.

"40-vuotias Kusay Al-Modarris on tuomittu törkeästä raiskauksesta yli viiden vuoden vankeusrangaistukseen Helsingin käräjäoikeudessa.

Oikeuden mukaan Al-Modarris raiskasi iäkkään muistisairaan naisen tämän omassa asunnossa Helsingissä. Rikos tapahtui marraskuussa 2025.

Teot alkoivat torstai-iltana 6. marraskuuta, kun kaksi miestä soitti naisen ovikelloa. Kun 77-vuotias nainen avasi oven, miehet tunkeutuivat sisään."

• Anonyymi00059
        Anonyymi00057 kirjoitti:

ja vaikka halveksit, niin silti itse suhteilet nimeonmaan niiden seksuaali ja väkivaltarikollisten kanssa. mutta se vika eikä syy ei tietenkään ole sinussa itsessäsi, vaan aina kaikissa niissä muissa ihmisissä.

Miten teit tuon johtopäätöksen, että olisin ollut suhteessa seksuaali- ja väkivaltarikollisten kanssa? Ei yksikään kumppanini ole käyttänyt fyysistä väkivaltaa minua kohtaan. Henkistä kyllä, mutta onneksi sekin on takanapäin.

Deittailin aikoinaan erästä miestä, mutta sain tietää, että hän oli lyönyt entistä tyttöystäväänsä. Katkaisin välit välittömästi, sillä minulla on nollatoleranssi väkivaltaisia ihmisiä kohtaan enkä ota elämääni ihmistä, jolla ei ole kyvykkyyksiä löytää muuta keinoa ratkaista ongelmia kuin väkivalta. Kunnioitus loppuu siihen paikkaan, jos nyrkki nousee edes uhkailua varten.

Aletheias

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Miten teit tuon johtopäätöksen, että olisin ollut suhteessa seksuaali- ja väkivaltarikollisten kanssa? Ei yksikään kumppanini ole käyttänyt fyysistä väkivaltaa minua kohtaan. Henkistä kyllä, mutta onneksi sekin on takanapäin.

Deittailin aikoinaan erästä miestä, mutta sain tietää, että hän oli lyönyt entistä tyttöystäväänsä. Katkaisin välit välittömästi, sillä minulla on nollatoleranssi väkivaltaisia ihmisiä kohtaan enkä ota elämääni ihmistä, jolla ei ole kyvykkyyksiä löytää muuta keinoa ratkaista ongelmia kuin väkivalta. Kunnioitus loppuu siihen paikkaan, jos nyrkki nousee edes uhkailua varten.

Aletheias

"minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. "

tuosta päättelin että viihdyt tietynlaisten miesten seurassa. vai väitätkö että joku ihan tuntematon heittää sinut rappusia alas ihan sattumalta? en usko tuohon.

olisiko aika mennä itseesi ja miettiä miksi itse hakeudut tuollaisten miesten seuraan? pakottaako joku sinut olemaan heidän seurassaan, tai ehkä ammatin takia joudut tekemisiin tuon tyyppisten miesten kanssa?

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

"minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. "

tuosta päättelin että viihdyt tietynlaisten miesten seurassa. vai väitätkö että joku ihan tuntematon heittää sinut rappusia alas ihan sattumalta? en usko tuohon.

olisiko aika mennä itseesi ja miettiä miksi itse hakeudut tuollaisten miesten seuraan? pakottaako joku sinut olemaan heidän seurassaan, tai ehkä ammatin takia joudut tekemisiin tuon tyyppisten miesten kanssa?

En ole hakeutunut itseasiassa yhdenkään noista miehistä seuraan, vaan he ovat olleet puolituttuja ja tilanteisiin on jouduttu ns sattumalta. Ketään heistä en ole esim tapaillut.

Teet päätelmiä aika heikoin tiedoin.

Aletheias

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

En ole hakeutunut itseasiassa yhdenkään noista miehistä seuraan, vaan he ovat olleet puolituttuja ja tilanteisiin on jouduttu ns sattumalta. Ketään heistä en ole esim tapaillut.

Teet päätelmiä aika heikoin tiedoin.

Aletheias

puolituttuja ja sattumalta ja kysymättä. niinpä niin.

voisiko olla niin että vain tietynlaiset naiset joutuvat noihin kuvailemasi kaltaisiin tilanteisiin, ja suurin osa naisista ei koe tuollaista koko elämänsä aikana.

• Anonyymi00058 kirjoitti:

Joo kyllä nämä suomalaiset miehet on aivan kauheita! Häkkiin pitäisi sulkea kaikki suomalaiset miehet että naiset saisi kulkea rauhassa.

"40-vuotias Kusay Al-Modarris on tuomittu törkeästä raiskauksesta yli viiden vuoden vankeusrangaistukseen Helsingin käräjäoikeudessa.

Oikeuden mukaan Al-Modarris raiskasi iäkkään muistisairaan naisen tämän omassa asunnossa Helsingissä. Rikos tapahtui marraskuussa 2025.

Teot alkoivat torstai-iltana 6. marraskuuta, kun kaksi miestä soitti naisen ovikelloa. Kun 77-vuotias nainen avasi oven, miehet tunkeutuivat sisään."

Minäkin tunnistin nimen enemmän helsinkiläiseksi kuin suomalaiseksi ja almodarrisit eivät ole ihan vanhimpia helsingin suvuista. Mutta ei tällä nyt taida olla merkitystä, koska perusongelma on se asenneilmapiiri ja ylisukupolviset traumat, joiden edessä nusulmaanikin on aivan voimaton. Joten eikun työpaikoille lisää koulutuksia, vaikka tässä tapauksessa ei olisikaan mitään todisteita että peukkuloiset olisivat ikinä missään työpaikalla käyneet kuin asiakkaina.

• scrg kirjoitti:

Minäkin tunnistin nimen enemmän helsinkiläiseksi kuin suomalaiseksi ja almodarrisit eivät ole ihan vanhimpia helsingin suvuista. Mutta ei tällä nyt taida olla merkitystä, koska perusongelma on se asenneilmapiiri ja ylisukupolviset traumat, joiden edessä nusulmaanikin on aivan voimaton. Joten eikun työpaikoille lisää koulutuksia, vaikka tässä tapauksessa ei olisikaan mitään todisteita että peukkuloiset olisivat ikinä missään työpaikalla käyneet kuin asiakkaina.

Linkataan nyt tämä toinenkin viime päivien uutinen, koska punavihreiden painavin äänitorvi "Fat Ma" oli halunnut tapaukset nostaa tikun nokkaan naistenpäivänä
        https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011869121.html

Tässä tapauksessa uhri 16-vuotias. Ja tekijään myös helsinkiläinen asenneilmapiiri oli tarttunut ehkä jo bussissa Helsinki-Vantaalta.

• Anonyymi00067
        scrg kirjoitti:

Linkataan nyt tämä toinenkin viime päivien uutinen, koska punavihreiden painavin äänitorvi "Fat Ma" oli halunnut tapaukset nostaa tikun nokkaan naistenpäivänä

Tässä tapauksessa uhri 16-vuotias. Ja tekijään myös helsinkiläinen asenneilmapiiri oli tarttunut ehkä jo bussissa Helsinki-Vantaalta.

ja väri tekijän kasvoihin oli tarttunut jo Bangladeshissa:

Matkalla tyttö pysähtyi polttamaan tupakkaa alikulku­tunneliin, kun nelikymppinen mies lähestyi häntä.

Nuori kertoi oikeudelle miehen tarjonneen ensin huumeita sanoen tarjolla olevan peukkua ja mitä vain huumeita, jos nuori tulisi hänen mukaansa. Kieltäytymisen jälkeen suomea puhumaton mies yritti ostaa nuorelta seksiä.

Tyttö kertoi olevansa matkalla kotiin ja jatkoi matkaansa. Mies lähti kuitenkin hänen peräänsä.

Laitoksen pihalla mies otti tytöstä kiinni ja alkoi nuolla hänen kasvojaan aggressiivisesti.

Uhri pääsi irti miehen otteesta ja yritti paeta, mutta mies tarttui häneen uudestaan kiinni ja vei hänet roskakatokseen. Mies raiskasi 16-vuotiaan roskakatoksen lattialla väkivaltaisesti.

Raiskauksen jälkeen mies käveli pois paikalta jättäen uhrin makaamaan lattialle.

Tuomittu kertoi oikeudelle saapuneensa Suomeen vuoden 2025 lopulla tekemään töitä. Hän kertoi vaimonsa ja lastensa asuvan Bangladeshissa, jonne miehen oli tarkoitus lähettää rahaa.

Mies kiisti syytteet. Hän ei omien sanojensa mukaan tunnistanut itseään roskakatoksen lähellä tallennetulta valvontakameran videolta, jossa yli 170 senttimetriä pitkää uhria huomattavasti lyhyempi mies raahaa tyttöä roskakatokseen.

Mies myös ihmetteli, miksi lääkäri oli merkannut hänen pituudekseen 156 senttimetriä, sillä omasta mielestään hän oli lähes kymmenen senttiä pidempi.

• Anonyymi00068
        scrg kirjoitti:

Niin, puhutaan me miehet nyt ääneen näistä tapauksista, mutta miesten tyyliin nostetaan ne yksityiskohdat esiin ja pöydälle. Toisin kuin naiset, jotka eivät niin välitä pienistä yksityiskohdista, heille kun riittää tiedoiksi se että tekijä on mies ja tapahtumapaikka on suomi.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00062 kirjoitti:

puolituttuja ja sattumalta ja kysymättä. niinpä niin.

voisiko olla niin että vain tietynlaiset naiset joutuvat noihin kuvailemasi kaltaisiin tilanteisiin, ja suurin osa naisista ei koe tuollaista koko elämänsä aikana.

Tietynlaiset naiset? Tarkennatko, mitä tarkoitat tuolla?

Aletheias

• Anonyymi00074
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Tietynlaiset naiset? Tarkennatko, mitä tarkoitat tuolla?

Aletheias

se tietynlainen nyt tarkoittanee senkaltaisia naisia jotka liikkuvat huonossa ja epämääräisessä seurassa, huonoon aikaan ja huonoissa paikoissa, mahdollisesti harrastamassa epämääräisiä asioita epämääräisten henkilöiden kanssa.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

se tietynlainen nyt tarkoittanee senkaltaisia naisia jotka liikkuvat huonossa ja epämääräisessä seurassa, huonoon aikaan ja huonoissa paikoissa, mahdollisesti harrastamassa epämääräisiä asioita epämääräisten henkilöiden kanssa.

Minä en liiku huonossa enkä epämääräisessä seurassa enkä harrasta epämääräisiä asioita.

Uskomatonta syyttelyä.

Aletheias

• Anonyymi00077
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Minä en liiku huonossa enkä epämääräisessä seurassa enkä harrasta epämääräisiä asioita.

Uskomatonta syyttelyä.

Aletheias

normaalit naiset eivät joudu tälläisten tekojen kohteeksi yhtään kertaa koko elämänsä aikana, itse en tunne yhtään ainoaa naista joka olisi yhtään mitään lähellekään vastaavaa kokenut, ehkä yksinkertaisesti siitä syystä kun en ollenkaan liiku tuonkaltaisessa porukassa missä näitä asioita tapahtuu, niin en sellaisia asioita koskaan kuule mistään.

älä yleistä omakohtaisia kokemuksiasi koskemaan muita naisia, joilla ei ole vastaavaa elämäntyyliä kuin mikä sinulla on.

------ "Pelkästään minä olen kokenut satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen, minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. Moni muu on kokenut paljon, paljon vakavampaa väkivaltaa kuin minä. -- -- -- --
        Aletheias "

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

normaalit naiset eivät joudu tälläisten tekojen kohteeksi yhtään kertaa koko elämänsä aikana, itse en tunne yhtään ainoaa naista joka olisi yhtään mitään lähellekään vastaavaa kokenut, ehkä yksinkertaisesti siitä syystä kun en ollenkaan liiku tuonkaltaisessa porukassa missä näitä asioita tapahtuu, niin en sellaisia asioita koskaan kuule mistään.

älä yleistä omakohtaisia kokemuksiasi koskemaan muita naisia, joilla ei ole vastaavaa elämäntyyliä kuin mikä sinulla on.

------ "Pelkästään minä olen kokenut satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen, minut on yritetty raiskata, minut on työnnetty voimalla maahan miehen toimesta sekä heitetty rappusia alas. Moni muu on kokenut paljon, paljon vakavampaa väkivaltaa kuin minä. -- -- -- --
        Aletheias "

90% naisista on kokenut seksuaalista häirintää ja lähes 60% fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa. Kaikki mämä naiset ovat siis mielestäsi epänormaaleja, jotka liikkuvat joissain epämääräisissä porukoissa? Taidat tuntea aika vähän ihmisiä.

En aio hetkeäkään ottaa niskoilleni syytä siitä, että jotkut miehet eivät osaa kunnioittaa muita ja omaavat ameeban äo:n, aivan sama, miten paljon jatkat tuota syyttelyä.

Aletheias

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

90% naisista on kokenut seksuaalista häirintää ja lähes 60% fyysistä väkivaltaa tai sen uhkaa. Kaikki mämä naiset ovat siis mielestäsi epänormaaleja, jotka liikkuvat joissain epämääräisissä porukoissa? Taidat tuntea aika vähän ihmisiä.

En aio hetkeäkään ottaa niskoilleni syytä siitä, että jotkut miehet eivät osaa kunnioittaa muita ja omaavat ameeban äo:n, aivan sama, miten paljon jatkat tuota syyttelyä.

Aletheias

olen vaan sitä mieltä että normaalit, tavallista elämää viettävät naiset eivät joudu tuollaisten asioiden kohteeksi.

en välitä sinun tutkimuksistasi. kun on kerran tutustunut tarkkaan siihen kuinka näitä erillaisia tutkimustuloksia muodostetaan, kaikki ne menettävät täysin merkityksensä, kun tietää että tutkija saa tasan tarkkaan sen tuloksen aikaan tutkimuksesta mitä lähti hakemaan.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

olen vaan sitä mieltä että normaalit, tavallista elämää viettävät naiset eivät joudu tuollaisten asioiden kohteeksi.

en välitä sinun tutkimuksistasi. kun on kerran tutustunut tarkkaan siihen kuinka näitä erillaisia tutkimustuloksia muodostetaan, kaikki ne menettävät täysin merkityksensä, kun tietää että tutkija saa tasan tarkkaan sen tuloksen aikaan tutkimuksesta mitä lähti hakemaan.

Vaikuttaa siltä, että sinun on helpompi syyttää uhreja kuin hyväksyä se tosiasia, että kuka tahansa nainen voi joutua häirinnän kohteeksi ihan arjessa: työpaikalla, harrastuksissa tai kadulla. Seksuaalinen väkivalta ei katso elämäntapaa, vaatetusta tai sosiaaliluokkaa. On aina tekijän valinta tehdä seksuaalista väkivaltaa ja vastuu on vain ja ainoastaan tekijällä, ei uhrilla. Äärimmäisen alhaista yrittää vierittää vastuuta uhrien niskaan.

Aletheias

• Anonyymi00077 kirjoitti:

Aletheias "

"satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen "

Minäkin ihmettelen tätä. Jos kohtaa ahdistelua, niin olettaisin että poistuu sitten asap tilanteesta eikä mene kyseiseen paikkaan uudelleen. Tai jos menee, niin mitä niin positiivista ko. paikassa on, että se voittaa ahdistelun negatiivisuuden? Jokainen voi kuitenkin äänestää jaloillaan.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että sinun on helpompi syyttää uhreja kuin hyväksyä se tosiasia, että kuka tahansa nainen voi joutua häirinnän kohteeksi ihan arjessa: työpaikalla, harrastuksissa tai kadulla. Seksuaalinen väkivalta ei katso elämäntapaa, vaatetusta tai sosiaaliluokkaa. On aina tekijän valinta tehdä seksuaalista väkivaltaa ja vastuu on vain ja ainoastaan tekijällä, ei uhrilla. Äärimmäisen alhaista yrittää vierittää vastuuta uhrien niskaan.

Aletheias

no otetaan nyt esimerkki että jos minä menisin humalassa keskellä yötä riekkumaan jonnekin epämääräiseen paikkaan missä liikkuu humalaisia ja huumeidenkäyttäjiä, ja jos minulle siellä jonkinlaista ahdistavaa tai väkivaltaista tapahtuisi, niin kyllä silloin aika isosti ajattelisin että se oli omaa syytäni kun olin mennyt sellaiseen paikkaan ja ajautunut sellaiseen seuraan.

tosin naisilla se on tietysti erillaista, heillä kun on niitä oikeuksia ja he ovat niitä uhreja...

• Anonyymi00082
        scrg kirjoitti:

"satoja seksuaalisisa ahdisteluita pepun puristelusta huuteluun ja väkisin suutelemisesta ja vainoamiseen "

Minäkin ihmettelen tätä. Jos kohtaa ahdistelua, niin olettaisin että poistuu sitten asap tilanteesta eikä mene kyseiseen paikkaan uudelleen. Tai jos menee, niin mitä niin positiivista ko. paikassa on, että se voittaa ahdistelun negatiivisuuden? Jokainen voi kuitenkin äänestää jaloillaan.

Voi luoja.. Sitä saisi poistua koko yhteiskunnasta, joa tuota käyttää kriteerinä. Olen kokenut ahdistelua esim junassa, pikaruokaravintolassa ja huoltoasemalla, vaikka tietysti yökerhot ja muut tapahtumat, joissa käytetään alkoholia ovat paikkoja, joissa ahdistelua tapahtuu korostetun paljon.

Mitäköhän esim silloin tein väärin, kun mies junassa katsoi oikeudekseen istua viereeni, puhua todella pervoja ja alkaa kosketella minua jalkovälistä? Taisi olla huppari ja farkut päällä. Kertokaa mitä te tekisitte tuossa tilanteessa? Tai mitä tekisitte kun olette vielä lapsi ja auktoriteettiasemassa oleva aikuinen alkaa koskettelemaan naamioiden ne "harjoituksiksi"? Päällä oli varmaan My little Pony-verkksrit. Tai kun tutun tuttu, johon kuvittelette voivanne luottaa, ei hyväksykään kieltävää vastausta vaan käy päälle? Ei päästä irti vaikka huudatte ja rimpuilette kaikin voimin? Tai kun käytte illalla kaupassa kaupungin keskustassa ja teidät piirittää 5-6 miehen joukko, joista osa alkaa koskettelemaan kaikkien muiden nauraessa? Tai olette viettämässä pikkujoulua työporukalla ja yhtäkkiä tunnette tanssilattialla, miten joku painautuu teihin takaapäin niin tiiviisti, että tunnette miehen elimen?

Mitä v*ttua te tekisitte noissa tilanteissa? Kertokaa nyt kun teillä vaikuttaa olevan vastaukset aiihen, miten välttyä näiltä.

Aletheias

• Anonyymi00082 kirjoitti:

Voi luoja.. Sitä saisi poistua koko yhteiskunnasta, joa tuota käyttää kriteerinä. Olen kokenut ahdistelua esim junassa, pikaruokaravintolassa ja huoltoasemalla, vaikka tietysti yökerhot ja muut tapahtumat, joissa käytetään alkoholia ovat paikkoja, joissa ahdistelua tapahtuu korostetun paljon.

Mitäköhän esim silloin tein väärin, kun mies junassa katsoi oikeudekseen istua viereeni, puhua todella pervoja ja alkaa kosketella minua jalkovälistä? Taisi olla huppari ja farkut päällä. Kertokaa mitä te tekisitte tuossa tilanteessa? Tai mitä tekisitte kun olette vielä lapsi ja auktoriteettiasemassa oleva aikuinen alkaa koskettelemaan naamioiden ne "harjoituksiksi"? Päällä oli varmaan My little Pony-verkksrit. Tai kun tutun tuttu, johon kuvittelette voivanne luottaa, ei hyväksykään kieltävää vastausta vaan käy päälle? Ei päästä irti vaikka huudatte ja rimpuilette kaikin voimin? Tai kun käytte illalla kaupassa kaupungin keskustassa ja teidät piirittää 5-6 miehen joukko, joista osa alkaa koskettelemaan kaikkien muiden nauraessa? Tai olette viettämässä pikkujoulua työporukalla ja yhtäkkiä tunnette tanssilattialla, miten joku painautuu teihin takaapäin niin tiiviisti, että tunnette miehen elimen?

Mitä v*ttua te tekisitte noissa tilanteissa? Kertokaa nyt kun teillä vaikuttaa olevan vastaukset aiihen, miten välttyä näiltä.

Aletheias

Siinä oli 4 hyvää esimerkkiä, mutta en tiedä mikä noista kertautuu satoja kertoja.

Junaa (etenkään paikallisjunia) en paljon käytä, mutta huoltoasemilla käyn jonkin verran melko lailla kaikkina vuorokaudenaikoina. En muista ikinä nähneeni mitään häirintää, mutta pääsääntöisesti niissä nyt on vain autolla saapuneita ja ajokuntoisia ihmisiä. Luulisi rautatiemonopolin tekevän häirinnälle jotakin, jos se on jatkuvaa. Asuinpaikaksi tietysti suosittelen riittävää etäisyyttä lähimpiin kiskoihin, koska ongelmat suosivat raideliikennettä.

En myöskään käy kaupunkien keskustojen kaupoissa, joten en tiedä niissä tapahtuu. Prismassa ja Lidlissä ainakin meillä maalla saa käydä ymmärtääkseni ihan rauhassa ja niissä on hyvin tylsää. Millaisia nämä 5-6 hengen porukat ovat: ikä ja tyyli?

Tuo lapsi-esimerkki nyt pitäisi olla sellainen kerrasta poikki tapaus.

Pikkujouluympäristön tunnistan että niissä voi sattua ja tapahtua, myös miehille.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Aletheias

Aletheias taitaa ollakin kirjailija-nimimerkki. Se kirjoittaa seksuaalisävytteistä feminististä fantasiaa. Minulle tuollaiset jutut menee jo ihan yli, enkä lukisi tuon kirjailijan tuotantoa tämän enempää.

• Anonyymi00087
        scrg kirjoitti:

Siinä oli 4 hyvää esimerkkiä, mutta en tiedä mikä noista kertautuu satoja kertoja.

Junaa (etenkään paikallisjunia) en paljon käytä, mutta huoltoasemilla käyn jonkin verran melko lailla kaikkina vuorokaudenaikoina. En muista ikinä nähneeni mitään häirintää, mutta pääsääntöisesti niissä nyt on vain autolla saapuneita ja ajokuntoisia ihmisiä. Luulisi rautatiemonopolin tekevän häirinnälle jotakin, jos se on jatkuvaa. Asuinpaikaksi tietysti suosittelen riittävää etäisyyttä lähimpiin kiskoihin, koska ongelmat suosivat raideliikennettä.

En myöskään käy kaupunkien keskustojen kaupoissa, joten en tiedä niissä tapahtuu. Prismassa ja Lidlissä ainakin meillä maalla saa käydä ymmärtääkseni ihan rauhassa ja niissä on hyvin tylsää. Millaisia nämä 5-6 hengen porukat ovat: ikä ja tyyli?

Tuo lapsi-esimerkki nyt pitäisi olla sellainen kerrasta poikki tapaus.

Pikkujouluympäristön tunnistan että niissä voi sattua ja tapahtua, myös miehille.

En ole väittänyt, että jokin yksi tapaus kertautuu satoja kertoja vaan, että kokonaisuudessaan tapauksia on satoja. Mitähän olen vanha kuin taivas (päälle nelikymppinen). Olen ehtinyt mennä ja tehdä, kokea ja nähdä. Siinä ehtii kohdata aika monta ihmistä erilaisissa yhteyksissä. Esim yhden baari-illan aikana eritoten nuori nainen saattaa kokea useita tilanteita, jotka on määriteltävissä seksuaaliseksi häirinnäksi. Siis tilanteita, joissa joku koskettaa epäsopivasti, ei jätä rauhaan pyynnöistä huolimatta jne. Koskee toki myös miehiä, olen nähnyt miestenkin peppuun tartuttavan ja se on aivan yhtä tuomittavaa.

Tiesitkö muuten, että naisille on olemassa angel shot, jonka he voivat tilata, mikäli tuntevat olonsa turvattomaksi ja henkilökunta auttaa pääsemään turvaan tilanteen vaatimalla tavalla? Niin yleistä häirintä on, että sen varalta on kehitetty oma turvakoodi.

Ja mitä tulee tuohon 5-6 miehen porukkaan, niin se oli ulkomailla, kun olin opintomatkalla ja käväisin iltasella kaupassa. Oli ehkä tyhmää minulta lähteä isossa kaupungissa yksin kauppaan, mutta enhän minä osannut pelätä, kun matkaakin oli vain muutama kortteli. Miehet olivat ehkä parikymppisiä, selvästi humaltuneita ja minulla oli hame päällä, niin se riitti siihen, että heidän mielestään oli ok alkaa nostelemaan hamettani.

En tiedä, menikö monelta me too-pöhinä ohi, mutta silloinhan aika moni nainen avautui kokemuksistaan ja olisin kuvitellut, että se viimeistään avasi ihmisten silmät, mutta ei näköjään.

Aletheias

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

En ole väittänyt, että jokin yksi tapaus kertautuu satoja kertoja vaan, että kokonaisuudessaan tapauksia on satoja. Mitähän olen vanha kuin taivas (päälle nelikymppinen). Olen ehtinyt mennä ja tehdä, kokea ja nähdä. Siinä ehtii kohdata aika monta ihmistä erilaisissa yhteyksissä. Esim yhden baari-illan aikana eritoten nuori nainen saattaa kokea useita tilanteita, jotka on määriteltävissä seksuaaliseksi häirinnäksi. Siis tilanteita, joissa joku koskettaa epäsopivasti, ei jätä rauhaan pyynnöistä huolimatta jne. Koskee toki myös miehiä, olen nähnyt miestenkin peppuun tartuttavan ja se on aivan yhtä tuomittavaa.

Tiesitkö muuten, että naisille on olemassa angel shot, jonka he voivat tilata, mikäli tuntevat olonsa turvattomaksi ja henkilökunta auttaa pääsemään turvaan tilanteen vaatimalla tavalla? Niin yleistä häirintä on, että sen varalta on kehitetty oma turvakoodi.

Ja mitä tulee tuohon 5-6 miehen porukkaan, niin se oli ulkomailla, kun olin opintomatkalla ja käväisin iltasella kaupassa. Oli ehkä tyhmää minulta lähteä isossa kaupungissa yksin kauppaan, mutta enhän minä osannut pelätä, kun matkaakin oli vain muutama kortteli. Miehet olivat ehkä parikymppisiä, selvästi humaltuneita ja minulla oli hame päällä, niin se riitti siihen, että heidän mielestään oli ok alkaa nostelemaan hamettani.

En tiedä, menikö monelta me too-pöhinä ohi, mutta silloinhan aika moni nainen avautui kokemuksistaan ja olisin kuvitellut, että se viimeistään avasi ihmisten silmät, mutta ei näköjään.

Aletheias

Otapa nyt ensi kerralla kamera mukaan ja nauhalle tuo kun 5-6 nuorta miestä tulee nostelemaan hamettasi. Tai kun jotain vastaavaa tapahtuu. Tule sitten uudestaan juttelemaan niin puhutaan aiheesta vakavasti. Nyt tässä vaiheessa nuo on vain tarinoita, typeriä sellaisia, ainakin kaikille muille paitsi sinulle itsellesi.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Otapa nyt ensi kerralla kamera mukaan ja nauhalle tuo kun 5-6 nuorta miestä tulee nostelemaan hamettasi. Tai kun jotain vastaavaa tapahtuu. Tule sitten uudestaan juttelemaan niin puhutaan aiheesta vakavasti. Nyt tässä vaiheessa nuo on vain tarinoita, typeriä sellaisia, ainakin kaikille muille paitsi sinulle itsellesi.

Tiedätkö minua ei voisi vähempää kiinnostaa, miten sinä tekstini tulkitset. Se on täysin epärelevanttia minulle. Usko tai ole uskomatta, aivan oma asiasi.

Aletheias

• Anonyymi00087 kirjoitti:

Aletheias

On tuo nyt aikaa kaukaa haettua kertoa esimerkkejä ulkomailta, jos tässä nyt muuten on puhuttu ymmärtääkseni Suomesta. Jos kerran toisaalta puhutaan tarvetta asennekasvatuksella kouluissa ja työpaikoilla niin ainakaan minä en käsittänyt että tarkoitetaan ihan globaalisti.

En tiedä angel shoteista koska en harrasta baareja.

Muuten tulkitsen tuon niin, että pääsääntöisesti ne sadat häirintätapaukset ovat sattuneet juuri baarissa. Niin häiritsevää tämä häirintä ei kuitenkaan ole ollut ettei näihin baareihin kaikesta huolimatta ole tehnyt mieli palata yhä uudestaan. Pitäiskö se asennekasvatus järjestää ihan vaan siinä baarin ovella ja jakaa baarit niin että miehille ja naisille on omansa. Känniääliöt!

Voitte tunlea metoonne sinne mihin päivä ei paista.

• Anonyymi00019

Yöllä baarista tullessa kannattaa kiertää rähinä porukat kaukaa. Eikä hämärälle kujalle kannata mennä ainakaa jos siellä on joku hörhön näkönen ihminen vaanimassa.
      Tää koskee kaikkia, siis sekä miehiä ja naisia. Onko joku eri mieltä?
      Kaikki miehet eivät ole raiskaajia. Tästä ei voi liikaa muistuttaa.

• Naisilla ei ole mitään kykyä erottaa raiskaajia ei-raiskaajista, joten kaikki miehet ovat potentiaalisia raiskaajia. Aika ajoin jotkut naiset uskovat pystyvänsä erottamaan ei-raiskaajan mutta aika ajoin jotkut myös huomaavat epäonnistuneensa erottelussaan.

• Anonyymi00020

Juu, känniset ovat kovia haastamaan riitaa, vaikkeivät tappelemaan kykene.
        Ei kännisen kanssa kannata alkaa tappeleen, vaikka yhdellä iskulla olisi tolkku pois.
        Voi tulla pahat vammat, kun kaatuu katuun, että parempi vaan lähteä pois ja antaa kännisen jäädä itsekseen huutelemaan.

• Anonyymi00032
        scrg kirjoitti:

Naisilla ei ole mitään kykyä erottaa raiskaajia ei-raiskaajista, joten kaikki miehet ovat potentiaalisia raiskaajia. Aika ajoin jotkut naiset uskovat pystyvänsä erottamaan ei-raiskaajan mutta aika ajoin jotkut myös huomaavat epäonnistuneensa erottelussaan.

Harvoin jos koskaan kukaan voi tietää tulevansa murhatuksi tai ryöstetyksi, puhumattakaan huijatuksi. Mutta tosiaan näihinkin asioihin voi itse vaikutta edes jonkin verran jos pysyy poissa noista hämäristä paikoista. Sillehän ei voi myöskään mitään jos joku tuttu mies päättääkin raiskata.

• Anonyymi00032 kirjoitti:

Harvoin jos koskaan kukaan voi tietää tulevansa murhatuksi tai ryöstetyksi, puhumattakaan huijatuksi. Mutta tosiaan näihinkin asioihin voi itse vaikutta edes jonkin verran jos pysyy poissa noista hämäristä paikoista. Sillehän ei voi myöskään mitään jos joku tuttu mies päättääkin raiskata.

Totta kai voi vaikuttaa. Mutta kun sellaien ajattelu vain suurimmalle tai äänekkäälle osalle naisista ei käy. Ideaalimaailman pitäisi olla absoluuttisen turvallinen ja kaikki neuvot jotka tekisivät siitä suhteellisesti turvallisemman pelkästään loukkaavat, koska niin naisten ajattelu toimii. Mikään järkiperustelu ei tehoa, koska kyseessä on naisen logiikka.

Niinpä jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja ja vähemmän miehiä tekee naisten mielissä olosta turvallisemman, vaikka sitten raiskaajien määrä ei olisi pienentynyt yhtään, vaan pelkästään heidän suhteellinen osuutensa olisi kasvanut.

• scrg kirjoitti:

Totta kai voi vaikuttaa. Mutta kun sellaien ajattelu vain suurimmalle tai äänekkäälle osalle naisista ei käy. Ideaalimaailman pitäisi olla absoluuttisen turvallinen ja kaikki neuvot jotka tekisivät siitä suhteellisesti turvallisemman pelkästään loukkaavat, koska niin naisten ajattelu toimii. Mikään järkiperustelu ei tehoa, koska kyseessä on naisen logiikka.

Niinpä jokainen mies on potentiaalinen raiskaaja ja vähemmän miehiä tekee naisten mielissä olosta turvallisemman, vaikka sitten raiskaajien määrä ei olisi pienentynyt yhtään, vaan pelkästään heidän suhteellinen osuutensa olisi kasvanut.

Ei sellaista maailmaa tule ikinä. Ihan sama mitä tekee. Aina on niitä vaarallisia ihmisiä toisille olemassa ja ne on helposti juuri niitä joihin luotatkin eniten. Utopiaa tuollainen maailma.

Parempi olla itse valppaana, kuten autollakin. Olipa säännöt itä tahansa ja oikeudrt mitä tahansa, aina löytyy niitten rikkojia ymmärryksellä ja ilman.

• Jasu2025 kirjoitti:

Ei sellaista maailmaa tule ikinä. Ihan sama mitä tekee. Aina on niitä vaarallisia ihmisiä toisille olemassa ja ne on helposti juuri niitä joihin luotatkin eniten. Utopiaa tuollainen maailma.

Parempi olla itse valppaana, kuten autollakin. Olipa säännöt itä tahansa ja oikeudrt mitä tahansa, aina löytyy niitten rikkojia ymmärryksellä ja ilman.

Totta kai kaikilla olis helpompaa, jos ideaali maailma olisi olemassa, kukaan ei satuttaisi ketään mitenkään. Muttei se ole kuin ideaali. Sinällään se olis helppoa toteuttaa, ihmisten pitäisi vaan kaikkien oppia kunnioittamaan tervettä asiallista käytöstä. Ja muitten oikeuksia elää, ilman päälle päsmäreitä. Ilman väkivaltaa yms.

• Anonyymi00036
        scrg kirjoitti:

Naisilla ei ole mitään kykyä erottaa raiskaajia ei-raiskaajista, joten kaikki miehet ovat potentiaalisia raiskaajia. Aika ajoin jotkut naiset uskovat pystyvänsä erottamaan ei-raiskaajan mutta aika ajoin jotkut myös huomaavat epäonnistuneensa erottelussaan.

Kaikkiin aseisiinkinbtulee suhtautua potentiaalisesti ladattuina.

• Anonyymi00037
        scrg kirjoitti:

Eivät vain naiset. Miehetkin ovat täysin kykenemättömiä erottamaan raiskaajan ei-raiskaajasta. Ne tapaukset, joissa miespuolinen (useinuhrin läheinen) on tuonut sen raiskaajan uhrinsa lähelle ja tuttavapiiriin, ovat tuikitavallisia tilanteita. Lähes aina nuo tulevat miehillekin yllätyksenä, samoin kuin väkivalta, tai vaikka perheen tappaminen. Ikinä yksikään mieskään ei sitä etukäteen arvannut, tuli ihan yllätyksenä, oli niin kiltti ja rauhallinen tyyppi jne. Naisten sitten kuitenkin pitäisi se muka jostain tietää. Naurettavaa hymistelyä.

• Anonyymi00037 kirjoitti:

Eivät vain naiset. Miehetkin ovat täysin kykenemättömiä erottamaan raiskaajan ei-raiskaajasta. Ne tapaukset, joissa miespuolinen (useinuhrin läheinen) on tuonut sen raiskaajan uhrinsa lähelle ja tuttavapiiriin, ovat tuikitavallisia tilanteita. Lähes aina nuo tulevat miehillekin yllätyksenä, samoin kuin väkivalta, tai vaikka perheen tappaminen. Ikinä yksikään mieskään ei sitä etukäteen arvannut, tuli ihan yllätyksenä, oli niin kiltti ja rauhallinen tyyppi jne. Naisten sitten kuitenkin pitäisi se muka jostain tietää. Naurettavaa hymistelyä.

"oli niin kiltti ja rauhallinen tyyppi "

Tähän pätee se, että koska ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä on "kilttejä ja rauhallisia", niin kaikkiin ikäviin tilastoihinkin sitten päätyy enimmäkseen "kilttejä ja rauhallisia".

"Naisten sitten kuitenkin pitäisi se muka jostain tietää. "

Miten niin pitäisi? Kun ei voi tietää. Mutta jos asiaan suhtautuu analyyttisesti, niin voi tunnistaa tilanteet, joissa raiskauksia tapahtuu ja halutessaan vältellä näitä. Mutta ei ole pakko, jos ei halua. Vapaa maa. Luulisin että yhä on myös melko turvallisia tilanteita. Muistaako kukaan, että ketään olisi esim. raiskattu iltapäivällä lähimarketissa maito- ja maustehyllyn välissä.

• Anonyymi00047
        scrg kirjoitti:

"oli niin kiltti ja rauhallinen tyyppi "

Tähän pätee se, että koska ylivoimaisesti suurin osa ihmisistä on "kilttejä ja rauhallisia", niin kaikkiin ikäviin tilastoihinkin sitten päätyy enimmäkseen "kilttejä ja rauhallisia".

"Naisten sitten kuitenkin pitäisi se muka jostain tietää. "

Miten niin pitäisi? Kun ei voi tietää. Mutta jos asiaan suhtautuu analyyttisesti, niin voi tunnistaa tilanteet, joissa raiskauksia tapahtuu ja halutessaan vältellä näitä. Mutta ei ole pakko, jos ei halua. Vapaa maa. Luulisin että yhä on myös melko turvallisia tilanteita. Muistaako kukaan, että ketään olisi esim. raiskattu iltapäivällä lähimarketissa maito- ja maustehyllyn välissä.

"Mutta jos asiaan suhtautuu analyyttisesti, niin voi tunnistaa tilanteet, joissa raiskauksia tapahtuu ja halutessaan vältellä näitä."

Raiskaukset tapahtuvat pääosin kodeissa ja yksityistiloissa, tuttujen, kiltteinä ja turvallisina pidettyjen (myös kaikkien miesten taholta tuollaisina pidettyjen) miesten tekeminä. Eli pitäisi siis vältellä olemista missään yksityistiloissa tuttujen, kilttien ja turvallisina pidettyjen miesten kanssa. No entäs sitten kun eivät ne tutut ja ei kiltteinä ja turvallisina pidetyt ole yhtään sen parempi vaihtoehto? Eipä siis liene ihme, että ihan kaikkia miehiä on pikku pakko pitää potentiaalisesti vaarallisina. Muistakaa miehet tekin suhtautua kaikkiin muihin miehiin potentiaalisina raiskaajina, älkääkä tuoko ketään muuta miestä lähelle naisia.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

"Mutta jos asiaan suhtautuu analyyttisesti, niin voi tunnistaa tilanteet, joissa raiskauksia tapahtuu ja halutessaan vältellä näitä."

Raiskaukset tapahtuvat pääosin kodeissa ja yksityistiloissa, tuttujen, kiltteinä ja turvallisina pidettyjen (myös kaikkien miesten taholta tuollaisina pidettyjen) miesten tekeminä. Eli pitäisi siis vältellä olemista missään yksityistiloissa tuttujen, kilttien ja turvallisina pidettyjen miesten kanssa. No entäs sitten kun eivät ne tutut ja ei kiltteinä ja turvallisina pidetyt ole yhtään sen parempi vaihtoehto? Eipä siis liene ihme, että ihan kaikkia miehiä on pikku pakko pitää potentiaalisesti vaarallisina. Muistakaa miehet tekin suhtautua kaikkiin muihin miehiin potentiaalisina raiskaajina, älkääkä tuoko ketään muuta miestä lähelle naisia.

"Eli pitäisi siis vältellä "

Minä en lainkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Ja vaikka tietäisin, niin ei sitä kukaan haluaisi kuulla. Joten tee tai tehkää kuten parhaaksi näette.

"älkääkä tuoko ketään muuta miestä lähelle naisia. "

Näin minä ainakin myös teen. En tuo ketään lähelle enkä mene pääsääntöisesti itsekään. Mutta kuten varmaan aiemmin totesin, tällä on vain hyvin rajallinen vaikutus naisten kokemaan turvallisuutteen, mutta ainakin olen oman osuuteni hoitanut, enkä itseltäni aio vaatia enempää.

• Anonyymi00050
        scrg kirjoitti:

Minä en lainkaan tiedä mitä pitäisi tehdä. Ja vaikka tietäisin, niin ei sitä kukaan haluaisi kuulla. Joten tee tai tehkää kuten parhaaksi näette.

Näin minä ainakin myös teen. En tuo ketään lähelle enkä mene pääsääntöisesti itsekään. Mutta kuten varmaan aiemmin totesin, tällä on vain hyvin rajallinen vaikutus naisten kokemaan turvallisuutteen, mutta ainakin olen oman osuuteni hoitanut, enkä itseltäni aio vaatia enempää.

Tuo olikin toteamus, ei kysymys. Pitäisi vältellä, jos ohjeesi mukaan eläisi.

• Anonyymi00064
        Jasu2025 kirjoitti:

Totta kai kaikilla olis helpompaa, jos ideaali maailma olisi olemassa, kukaan ei satuttaisi ketään mitenkään. Muttei se ole kuin ideaali. Sinällään se olis helppoa toteuttaa, ihmisten pitäisi vaan kaikkien oppia kunnioittamaan tervettä asiallista käytöstä. Ja muitten oikeuksia elää, ilman päälle päsmäreitä. Ilman väkivaltaa yms.

joo, jos elettäisiin siinä ideaalimaailmassa niin sittehän ei olisi sotiakaan ollenkaan, olisi tuhansia miljardeja rahaa käytettävissä ihmisten hyvinvointiin ja onnellisuuteen.

mutta varmaan olet huomannut ettei tämä maailma ole ideaali yhtään millään tavoin

• Anonyymi00065
        scrg kirjoitti:

"Näin minä ainakin myös teen. En tuo ketään lähelle enkä mene pääsääntöisesti itsekään. "
        Niinpä. Ja noin toimii todella moni muukin mies.
        Mutta naiset eivät näytä tajuavan että (suomalaiset) miehet eivät ole joku lauma joka liikkuu laumana ja toimii laumasieluisesti. Tuollainen ei vaan kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Naisilla on omat porukkansa ja liittoutumansa, joten he eivät tätä asiaa osaa sisäistää. Miehet eivät pysty vaikuttamaan toistensa tekemisiin, eikä ne edes tiedä toistensa tekemisistä yhtään mitään. Joten nainen ei voi saattaa muita miehiä ottamaan vastuuta jonkun tuntemattoman miehen tekemisistä. Enkä usko että naisetkaan vastaavasti tekisivät tai toimisivat omalla kohdallaan.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

Tän mä otinkin jossain keskustelussa esille. Että vaikka se ois kuinka somaa saattaa pareja yhteen, niin sitä ei kannata tehdä, kun ei kustaan tiedä miten väkivaltanen on. Että tälleen pitää toimia, vaikka nainen jäisi itkemään. Se on julmaa, mutta toinen vaihtoehto vielä julmempi.

• Anonyymi00089
        Jasu2025 kirjoitti:

Jep. Ennakoimisen tärkeyttä ei voi olla korostamatta❗

• Anonyymi00024

Jos miehillä olisi ulkonaliikkumiskielto klo 18:00 jälkeen, niin naisilla ei olisi mitään syytä mennä baariin kun siellä ei olisi miehiä.

• Anonyymi00026

Luuletko, että naiset menevät baariin vain miesten takia? Jossain pidettiin baari-ilta vain naisille ja yökerho oli täynnä bilettäviä naisia. Kaikilla oli hauskaa eikä kenenkään tarvinnut lätkiä lääppiviä käsiä tanssilattialla. Kuulostaa ihan toimivalta konseptilta.

Aletheias

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Luuletko, että naiset menevät baariin vain miesten takia? Jossain pidettiin baari-ilta vain naisille ja yökerho oli täynnä bilettäviä naisia. Kaikilla oli hauskaa eikä kenenkään tarvinnut lätkiä lääppiviä käsiä tanssilattialla. Kuulostaa ihan toimivalta konseptilta.

Aletheias

Kyllä siellä tanssilattialla aivan varmasti oli lääppiviä käsiä sun muita, mutta ne ei vaan haitanneet, kun ei olleet miesten käsiä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Kyllä siellä tanssilattialla aivan varmasti oli lääppiviä käsiä sun muita, mutta ne ei vaan haitanneet, kun ei olleet miesten käsiä.

Saattaa olla. En osaa sanoa tarkemmin, kun näin vain jutun tuosta tapahtumasta jossain somessa.

Aletheias

• Anonyymi00063
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Saattaa olla. En osaa sanoa tarkemmin, kun näin vain jutun tuosta tapahtumasta jossain somessa.

Aletheias

Joku isotissinen nainen kerran sanoi kun kysyttiin että joutuuko usein ahdistelun kohteeksi, että naiset on pahimpia ahdistelijoita, ne käy suoraan rintoihin kiinni käsillään ja puristelee. Ihan keskellä päivää vaikka kadulla tms. Koska heillä on "oikeus" kun ovat naisia, kukaan ei siihen puutu, koska he ovat naisia.

• Anonyymi00033

Paksua puhetta puskissa kyykkivältä ja naisia pelkäävältä tontulta. Meinaatko muuten huudella sermin takaa pian koittavassa spektaakkelissa? 😁

• Anonyymi00035

No joo periaatteessa, mutta valtaosa raiskauksista ym. ei tapahdu illalla kaduilla ja muutoin ulkona. Ns. puskaraiskaukset saavat paljon julkisuutta, mutta ovat harvinaisia. Myöskin taksiraiskaukset ymv. ovat lukumääräisesti pieni osa tapauksista. Se iso massa tapahtuu kodeissa ja muissa yksitystiloissa, oman kumppani, jonkun sukulaisen, perhetuttavan, sisaruksen kaverin jne. taholta. Jonkun sellaisen, jota on pidetty uhrin lähipiirinkin taholta niin turvallisena, että tämän voi antaa vapaasti oleskella siellä yksityisissä tiloissa. Nuo ovat niitä tavallisia tilanteita ja niihin eivät mitkään ulkonaliikkumiskiellot auta.

• Anonyymi00066

tyyliin jeffrey epstein.... turvallinen tunnettu henkilö ja tapahtumat turvallisesti sisätiloissa.
        ja ne naiset HAKEUTUIVAT ITSE tuon epsteinin luokse, tavoitteenaan saada rahaa. miten tuokin tosiasia unohtuu niin nopeasti ja jää pois keskustelusta.

• Anonyymi00043

Kyllä noista naisten kuvatuksista on tullut ihan sairaita. Miten tämä sallitaan? Tunnen suurta myötähäpeää koko naissukupuolen puolesta! Samalla nuo louskunokkaämmät pilaavat fiksujenkin naisten maineen!

• Anonyymi00073

Onpas rasistinen aloitus maahanmuuttajia kohtaan. He kun useinmiten ovat illemalla liikenteessä.

• Anonyymi00076

ne on tottuneet kulkemaan pimeällä, enkä nyt puhu mistään väreistä, vaan kulttuurista. kun heidän maassaan on aivan hirvittävän kuumaa päivisin, niin täytyy odottaa että aurinko laskee ennenkuin voi lähteä ulos asioille tai illanviettoon.

• Ei tietenkään saa tarkotukselka pelästyttää. Mutta joskus oon huomannu, että tiettyä varovaisuutta oon aiheuttanu, kun joudun käveleen niin nopeesti ja ohittaa. Mutta ne on ulkopuoliset tahot kuta mulle tän kiireen aiheuttaa.

Toi vois ollakin ihan hyvä, että sanoo työnantajille, että pakko lähtee kotio ennen ulkonaliikkumiskieltoo. Toisaalta tulis vastauksena, että hyvä, sittenhän sä voitkin jäädä koko yöksi töihin.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      169
      2703
    2. Riikka ei suostu laskemaan bensan hintaa

Sanna laski esimerkiksi sähkön arvonlisäveron 10 prosenttiin, jonka Riiikka anosti 25,5 prosenttiin. Sannan aikaan bens
      Maailman menoa
      7
      2676
    3. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      106
      2534
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      173
      2335
    5. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      78
      2109
    6. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      140
      1976
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      58
      1685
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1624
    9. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1617
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      84
      1301
    Aihe