Miehillä onkin kuulemma nyt todella helppoa

Anonyymi-ap

Juttelin tuossa viime viikonloppuna miespuolisten tuttavieni kanssa tästä aiheesta ja olin tämän palstan juttujen jälkeen melko yllättynyt tosielämän miesten kokemuksesta nykyhetkessä. Kyseisten keskustelujen lopputulema oli, että miehen ei ole koskaan aiemmin ollut yhtä helppoa löytää upeaa naista rinnalleen ja naisten vaatimukset mieskumppanin osalta ovat (näiden miesten mielestä) likipitäen pohjamudissa. Varsinkin nuoremmat miehet sanoivat, että rittää kun on suht hyvä ihminen, uskoo kaikkien ihmisten ansaitsevan hyvää kohtelua, kunnioittaa naisia, arvostaa heitä, on kiinnotunut naisesta ihmisenä ja kohtelee häntä hyvin. Mieheltä ei heidän mukaansa tällä hetkellä vaadita oikeastaan mitään muuta kuin että korvienväli on suht kunnossa. Olin todella yllättynyt, kun ilmapiiri varsinkin netissä on tällä hetkellä melko saturoitunut ihan päinvastaisilla väitteillä. Kyseisiä ajatuksia jakaneet miehet ovat ihan tavallisia keskiverto miehiä, jotka eivät oikein millään tasolla täytä esim. täällä esitettyjä vaitteitä siitä mitä miehen pitää olla kelvatakseen. Oma tosielämän kokemukseni melkolailla tukee noita miesten ajatuksia, joita viikonloppuna kuulin. Ihan tavalliset, normaalit, keskiverto miestuttavani, joilla on korvienväli ja arvot kunnossa, ovat kadonneet vapailta markkinoilta todella nopeaan tahtiin.

Herääkö ajatuksia?

225

1421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juu, asioita pitää punnita. Varmaankin suurissa kaupungiessa löytyy. Täällä syrjäsessä on hiljasempaa. Mulle itelle merkkaa enempi se, että saan olla rauhallisessa tutussa ympäristössä, vaikka se merkitseekin, että joutuu oleen yksin. Kaikkee kun ei voi saada. Se pitäs kaikkien oppia.

Ja mitä täälläkin on keskusteltu. Tai en tiedä onko siinä vaan yks "kiltti" mutta sitäkin äänekkäämpi. Mutta pitäs olla tyytyväinen niistä elämän pienistä asioista.

• Anonyymi00001

Tuo on varmasti totta, että asuinpaikka vaikuttaa valtavasti. Tämä viikonloppukeskustelu käytiin pk-seudulla ja mitä olen seurannut miespuolisten tuttavieni elämää Tampereen seudulla, niin siellä vaikuttaa olevan sama tilanne.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Tuo on varmasti totta, että asuinpaikka vaikuttaa valtavasti. Tämä viikonloppukeskustelu käytiin pk-seudulla ja mitä olen seurannut miespuolisten tuttavieni elämää Tampereen seudulla, niin siellä vaikuttaa olevan sama tilanne.

Monet asiat vaikuttavat lopputulemaan, jos arki on mallillaan, tulee hyvin toimeen omillaan ja voi tehdä hyviä mieleisiä asioita arjessaan, sellainen tasapainottaa eloa. Jos on vähänkin epävarma tilanne ja pelkoa tulevasta sillä on omanlaisia vaikutuksia luoda epävarmuutta.

Epävarman ihmisen on vaikeampi luottaa tuntemattomaan, enemmän pelkoa epäonnistumisiin ja epäilyyn siitä, että kohtaisi mieleisen ihmisen, jonka kanssa synkkaisi voi olla se juuri syy minkä takia täälläkin jotkut purkavat pahaa oloaan pois omalla tavallaan.

Luonteita on monia ja jokainen purkaa pahaa oloaan omalla tavalla. Toiset tykkää kiusata heikommassa asemassa olevia, toiset ovat koston haluisia, kun kohtaa vääränlaisen luonteen itselle. Somessa anonyymiteetin suojassa toisilla on tapana purkaa pahaa oloaan pois itsestä.

Nämä em. seikat voivat olla myös syitä sille, miksi some on ihan eri juttu kuin kaverien kanssa rennon letkeä ajatusten vaihto, jossa luottamus kuitenkin ihan eri luokkaa kuulijoita kohtaan ja toisinaan halutaan luoda positiivisempi mielikuva julki itsestä muille kuin täällä ollessaan?

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Monet asiat vaikuttavat lopputulemaan, jos arki on mallillaan, tulee hyvin toimeen omillaan ja voi tehdä hyviä mieleisiä asioita arjessaan, sellainen tasapainottaa eloa. Jos on vähänkin epävarma tilanne ja pelkoa tulevasta sillä on omanlaisia vaikutuksia luoda epävarmuutta.

Epävarman ihmisen on vaikeampi luottaa tuntemattomaan, enemmän pelkoa epäonnistumisiin ja epäilyyn siitä, että kohtaisi mieleisen ihmisen, jonka kanssa synkkaisi voi olla se juuri syy minkä takia täälläkin jotkut purkavat pahaa oloaan pois omalla tavallaan.

Luonteita on monia ja jokainen purkaa pahaa oloaan omalla tavalla. Toiset tykkää kiusata heikommassa asemassa olevia, toiset ovat koston haluisia, kun kohtaa vääränlaisen luonteen itselle. Somessa anonyymiteetin suojassa toisilla on tapana purkaa pahaa oloaan pois itsestä.

Nämä em. seikat voivat olla myös syitä sille, miksi some on ihan eri juttu kuin kaverien kanssa rennon letkeä ajatusten vaihto, jossa luottamus kuitenkin ihan eri luokkaa kuulijoita kohtaan ja toisinaan halutaan luoda positiivisempi mielikuva julki itsestä muille kuin täällä ollessaan?

Lisään vielä, että on myönteisesti vähän kaikkeen suhtautuvia ihmisiä ja heitä, joilla menee pienemmistäkin vastoinkäymisistä pasmat sekaisin. Skeptisiä ihmisiä kohdanneena voin todeta, että kun on se ikävä kokema/ hetki, jostain alla niin vuoropuhelu on vähemmän mieleistä.

Silloin ollaan aika lailla vähemmän rakentavassa ilmapiirissä. Autan asioissa itse mielelläni ja haluankin auttaa jos koen, että voin toista asuttaa asioissa, mutta välillä tuntuu, että toiset eivät arvosta sitä auttamista ja silloin kanssakäyminen on vähemmän mieleistä.

Ärripurrit voivat olla sitten muulla tavalla hyödyllisiä? Siksi hyvä olla ymmärtäväinen kaikille, jos mahdollista? Rajansa toki on aina kaikella, itsekin todennut toisinaan, että ystävyys vaatii veronsa ja sen on oltava vastavuoroista, ettei synny sitä hyväksikäyttö tuntemusta toiselle.

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Lisään vielä, että on myönteisesti vähän kaikkeen suhtautuvia ihmisiä ja heitä, joilla menee pienemmistäkin vastoinkäymisistä pasmat sekaisin. Skeptisiä ihmisiä kohdanneena voin todeta, että kun on se ikävä kokema/ hetki, jostain alla niin vuoropuhelu on vähemmän mieleistä.

Silloin ollaan aika lailla vähemmän rakentavassa ilmapiirissä. Autan asioissa itse mielelläni ja haluankin auttaa jos koen, että voin toista asuttaa asioissa, mutta välillä tuntuu, että toiset eivät arvosta sitä auttamista ja silloin kanssakäyminen on vähemmän mieleistä.

Ärripurrit voivat olla sitten muulla tavalla hyödyllisiä? Siksi hyvä olla ymmärtäväinen kaikille, jos mahdollista? Rajansa toki on aina kaikella, itsekin todennut toisinaan, että ystävyys vaatii veronsa ja sen on oltava vastavuoroista, ettei synny sitä hyväksikäyttö tuntemusta toiselle.

Juu, oon huomannu, monikaan ei oo kovin vastaanottavainen täällä. Oon koittanu herätellä ihmisiä aatteleen, että elämässä on muutakin kun se parisuhde. Ymmärrän kyllä että asia on vähän eri kolmekymppisellä kuin näin viiskymppisenä. Mutta toisaalta näin ikisinkkuna pystys antaa hyviä vinkkejä selviytymiseen. Vaikka me yksilöitä ollaankin, niin ei kaikkien tarvis aloittaa sitä "surutyötään" alusta.

Sitten toisekseen mulle on ainakin hiukan haastavaa, kun en tiedä kuka kullonkin on äänessä. En osaa ihan kirjotustavasta päätellä. Nyt oli täällä tää yks kiltti, sitten oli kilttimies ja sitä ennen kiltti ka kunnollinen. Niin he ovat kuitenki melko varmasti eri.

• Anonyymi00057
        JeroP kirjoitti:

Juu, oon huomannu, monikaan ei oo kovin vastaanottavainen täällä. Oon koittanu herätellä ihmisiä aatteleen, että elämässä on muutakin kun se parisuhde. Ymmärrän kyllä että asia on vähän eri kolmekymppisellä kuin näin viiskymppisenä. Mutta toisaalta näin ikisinkkuna pystys antaa hyviä vinkkejä selviytymiseen. Vaikka me yksilöitä ollaankin, niin ei kaikkien tarvis aloittaa sitä "surutyötään" alusta.

Sitten toisekseen mulle on ainakin hiukan haastavaa, kun en tiedä kuka kullonkin on äänessä. En osaa ihan kirjotustavasta päätellä. Nyt oli täällä tää yks kiltti, sitten oli kilttimies ja sitä ennen kiltti ka kunnollinen. Niin he ovat kuitenki melko varmasti eri.

Sekin vaikuttaa täällä, että dialogit ovat vähän olettamuksia enempi, kun ei tiedä onko anona sama vai eri hlö kuin aiemmin, jolle vastasi. Ja vastuuttomampaa monille anonyyminä oleminen, tuskin toimivat samoin tuolla irl- maailmassa? Minä olin toi, jolle vastasit. paljon innostuin kirjoittamaan jälleen. Itse pyrin olemaan sama anona kuin muutenkin irl.

• JeroP kirjoitti:

Ja se mikä voi kans olla yks syy tähän agressioviseen kirjotteluun. Kun ihmiset asuvat ahtaissa kerrostaloissaan ja se maailma päättyy sinne lähiöbaariin. Niin kyllä siinä pää pehmenee. Mun mielestä on tärkeetä päästä tekeen käsillään jotain. Se on niin paljon rauhottavampaa, kun tietokoneella näpyttely. Ja tää ei pelkästään mun mielipide, vaan moni käsityöopettaja on huomannu samaa. Pitäs päästä takas siihen puutalomiljööseen linttanoine piharakennuksineen, eikä pelkkää steriiliä kaupunkiympäristöö.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Ei nyt ihan suoraan liity vietiisi ... näin tuossa eilen pienen pätkän erään "alfamieskouluttajan" videosta ja jäin miettimään, että miksi he korostavat ja suorastaan mainostavat miesten olevan tunne-elämältään äärimmäisen epävakaita. Varsinkin, jos samaan syssyyn selitetään naisten olevan emotionaalisempia ja väitetään torjutuksi tulemisen aiheuttavan miehessä "suurta vihaa (great anger)" tai "valtavaa surua (huge sadness)", niin tuo kuulosta minusta melko sekopäiseltä. Ei tuntemattoman ihmisen, johon sinulla ei ole mitään emotipnaalista sidettä, kuulu aiheuttaa tuollaisia tunnereaktioita. Ihmisen tunnesäätelyssä on jotakin pahasti vialla, jos noin käy ja tätä nuo saarnaavat muka normaalina. Ei, tuollainen ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle. Lapsi, jonka tunnesäätelytaidot eivät ole vielä kehittyneet, voi tuntea noin. Aikuinen voi ehkä olla vähän nolo, häpeissään tai pettynyt, mutta ei tuntea suurta vihaa tai valtavaa surua.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Ei nyt ihan suoraan liity vietiisi ... näin tuossa eilen pienen pätkän erään "alfamieskouluttajan" videosta ja jäin miettimään, että miksi he korostavat ja suorastaan mainostavat miesten olevan tunne-elämältään äärimmäisen epävakaita. Varsinkin, jos samaan syssyyn selitetään naisten olevan emotionaalisempia ja väitetään torjutuksi tulemisen aiheuttavan miehessä "suurta vihaa (great anger)" tai "valtavaa surua (huge sadness)", niin tuo kuulosta minusta melko sekopäiseltä. Ei tuntemattoman ihmisen, johon sinulla ei ole mitään emotipnaalista sidettä, kuulu aiheuttaa tuollaisia tunnereaktioita. Ihmisen tunnesäätelyssä on jotakin pahasti vialla, jos noin käy ja tätä nuo saarnaavat muka normaalina. Ei, tuollainen ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle. Lapsi, jonka tunnesäätelytaidot eivät ole vielä kehittyneet, voi tuntea noin. Aikuinen voi ehkä olla vähän nolo, häpeissään tai pettynyt, mutta ei tuntea suurta vihaa tai valtavaa surua.

Ai niin Jerolle, kun hän pahoitteli ettei tiedä kuka on äänessä, niin tuo 11:39 oli aloittajalta.

• Anonyymi00062
        JeroP kirjoitti:

Ja se mikä voi kans olla yks syy tähän agressioviseen kirjotteluun. Kun ihmiset asuvat ahtaissa kerrostaloissaan ja se maailma päättyy sinne lähiöbaariin. Niin kyllä siinä pää pehmenee. Mun mielestä on tärkeetä päästä tekeen käsillään jotain. Se on niin paljon rauhottavampaa, kun tietokoneella näpyttely. Ja tää ei pelkästään mun mielipide, vaan moni käsityöopettaja on huomannu samaa. Pitäs päästä takas siihen puutalomiljööseen linttanoine piharakennuksineen, eikä pelkkää steriiliä kaupunkiympäristöö.

Näistä voi olla montaa mieltä, itse katsoin jotain ohjelmaa TVstä, jossa aiheena oli 50- luvun lapset ja siellä korostettiin yhteisöllisyyttä, silloin aikuiset katsoivat enemmän muidenkin lasten perään ja kantoivat yhdessä vastuullisesti sitä, että lapsista tuli kunnollinen, eikä mikään narkkari tmv.?

• Anonyymi00064
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Näistä voi olla montaa mieltä, itse katsoin jotain ohjelmaa TVstä, jossa aiheena oli 50- luvun lapset ja siellä korostettiin yhteisöllisyyttä, silloin aikuiset katsoivat enemmän muidenkin lasten perään ja kantoivat yhdessä vastuullisesti sitä, että lapsista tuli kunnollinen, eikä mikään narkkari tmv.?

Lisään. Taisi juttu liittyä Hgin Kallioon, tunsin ja tunnen heitä, siksi seurasin ohjelmaa mielenkiinnolla. Tällaisia ohjelmia pitäisi olla enemmän tarjolla, nämä synnyttävät sitä yhteenkuuluvuutta, mikä tuntuu olevan monen nuoren kohdalla kateissa. Ja siksi tuntuu, että olemme vähän kuin tuuliajolla välillä?

• Anonyymi00068
        Anonyymi00059 kirjoitti:

"väitetään torjutuksi tulemisen aiheuttavan miehessä "suurta vihaa (great anger)" tai "valtavaa surua (huge sadness)", niin tuo kuulosta minusta melko sekopäiseltä. Ei tuntemattoman ihmisen, johon sinulla ei ole mitään emotipnaalista sidettä, kuulu aiheuttaa tuollaisia tunnereaktioita. Ihmisen tunnesäätelyssä on jotakin pahasti vialla, jos noin käy ja tätä nuo saarnaavat muka normaalina. Ei, tuollainen ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle."

Tosi feministinen asenne sinulla. Mies ei siis saisi tuntea voimakkaita tunteita, koska se ei vaan sovi sinulle. Koska sinun mielestäsi miehen tulee kokea ja tuntea asiat näin ja noin, eikä sillä tavalla kuin mies ne itse tuntee.

Varmaan tulee sinulle yllätyksenä, mutta miehet ovat PALJON enemmän tuntevia kuin mitä naiset ovat. Naiset ilmaisevat tunteitaan vapaammin, mutta sen on pelkkää esitystä ja pintaa, ja niitä tunteita ilmaistaan vain kun niistä voidaan jotenkin hyötyä.
        Mies taas tuntee ja reagoi tunteeseen fyysisellä tavalla. Se johtuu evoluutiosta ja luonnonvalinnasta, ne miehet ovat jääneet henkiin jotka ovat reagoineet heti, ilman minkäänlaista ajattelua tai miettimistä.
        Mutta nyt feministisen vallan aikana mies ei saisi enää toimia evoluution suosimalla tavalla, vaan miehen tulisi olla viileä ja tunteeton, paitsi silloin kun nainen haluaa tunteita niin miehen tulisi niitä osata ilmaista sillä hetkellä.

Vastaan nyt vaihteeksi, ja poikkeuksellisesti, asiallisesti, mutta vain tämän yhden kerran, seuraava vastaukseni tulee sisältämään taas paljon kirosanoja ja haukkumista. Koska en aio pidätellä tunteitani vaan aion niitä ilmaista vapaasti, huolimatta siitä mitä mieltä joku ***** feministi siitä on tai ei ole.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

"väitetään torjutuksi tulemisen aiheuttavan miehessä "suurta vihaa (great anger)" tai "valtavaa surua (huge sadness)", niin tuo kuulosta minusta melko sekopäiseltä. Ei tuntemattoman ihmisen, johon sinulla ei ole mitään emotipnaalista sidettä, kuulu aiheuttaa tuollaisia tunnereaktioita. Ihmisen tunnesäätelyssä on jotakin pahasti vialla, jos noin käy ja tätä nuo saarnaavat muka normaalina. Ei, tuollainen ei ole normaalia aikuiselle ihmiselle."

Tosi feministinen asenne sinulla. Mies ei siis saisi tuntea voimakkaita tunteita, koska se ei vaan sovi sinulle. Koska sinun mielestäsi miehen tulee kokea ja tuntea asiat näin ja noin, eikä sillä tavalla kuin mies ne itse tuntee.

Varmaan tulee sinulle yllätyksenä, mutta miehet ovat PALJON enemmän tuntevia kuin mitä naiset ovat. Naiset ilmaisevat tunteitaan vapaammin, mutta sen on pelkkää esitystä ja pintaa, ja niitä tunteita ilmaistaan vain kun niistä voidaan jotenkin hyötyä.
        Mies taas tuntee ja reagoi tunteeseen fyysisellä tavalla. Se johtuu evoluutiosta ja luonnonvalinnasta, ne miehet ovat jääneet henkiin jotka ovat reagoineet heti, ilman minkäänlaista ajattelua tai miettimistä.
        Mutta nyt feministisen vallan aikana mies ei saisi enää toimia evoluution suosimalla tavalla, vaan miehen tulisi olla viileä ja tunteeton, paitsi silloin kun nainen haluaa tunteita niin miehen tulisi niitä osata ilmaista sillä hetkellä.

Vastaan nyt vaihteeksi, ja poikkeuksellisesti, asiallisesti, mutta vain tämän yhden kerran, seuraava vastaukseni tulee sisältämään taas paljon kirosanoja ja haukkumista. Koska en aio pidätellä tunteitani vaan aion niitä ilmaista vapaasti, huolimatta siitä mitä mieltä joku ***** feministi siitä on tai ei ole.

Millä tavalla asenteeni on feministinen. Minä en tunne ketään aikuista miestä, joka olisi noin hyperreaktiivinen tunnetasolla, joten ei se nyt kovin feminististä ole.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Sinulla on selvästi ongelmia luetun ymmärtämisessä, joten en viitsi sitten keskustella enempää kanssasi. Pyydän sinua kuitenkin etsimään kohdan, jossa olen sanonut, ettei mies saisi tuntea voimakkaita tunteita. Vinkisi kerron, että älä tuhlaa aikaasi etsimiseen, sillä et löydä sellaista kohtaa. 👍

• Anonyymi00062 kirjoitti:

Tätä yhteisöllisyyttä oon korostanu toisissa ketjuissa. Sitä kun nykyään tarvittas, kun moni on väsyny lapsiperhearjesta ja samalla sinkuilla on merkitsettömyyden tunnetta. Kun oltas vähän yhteisöllisempiä, niin kaikki voittais. Ja tosiaan tällästä yhteisöllisyyttä oli vielä 70 luvulla, sillon kun olin pieni. Kaikki tultiin toimeen, niin sinkut perheelliset kuin lievästi vammaisetkin. Ja hekin kävivät töissä, että kaikille oli niin ku paikkansa.

• Anonyymi00071
        JeroP kirjoitti:

Tätä yhteisöllisyyttä oon korostanu toisissa ketjuissa. Sitä kun nykyään tarvittas, kun moni on väsyny lapsiperhearjesta ja samalla sinkuilla on merkitsettömyyden tunnetta. Kun oltas vähän yhteisöllisempiä, niin kaikki voittais. Ja tosiaan tällästä yhteisöllisyyttä oli vielä 70 luvulla, sillon kun olin pieni. Kaikki tultiin toimeen, niin sinkut perheelliset kuin lievästi vammaisetkin. Ja hekin kävivät töissä, että kaikille oli niin ku paikkansa.

Totta, nykyään on yhteisöllisyyden tilalle on tullut eriarvoisuus ja feminismi, se vanha kyläyhteiskunta katosi ihan kymmenessä tai viidessätoista vuodessa, näin itse sen katoamisen. Joku vammainen ei ollut eriarvoinen, joku hullu ei ollut alempiarvoinen, vain erilainen kuin muut. Sitä ymmärrettiin että joku voi olla erillainen kuin itse on, ja saattaa käyttäytyä erikoisesti. Jokaisella oli oma osansa ja paikkansa, oma roolinsa.
        Naapurit kävivät kylässä toisillaan ja juttelivat joka päivä toisilleen. Nyt jokainen on eristäytynyt omaan taloonsa, ja jos tulee joku tilanne missä naapurit puhuvat keskenään, niin se on väkinäistä ja hankalaa. Aivan kuin ventovieraiden kanssa olisi tekemisissä, vaikka toisia nähdään melkein joka päivä. On mennyt ihan oudoksi kaikki. Normaali keskustelu on lähes mahdotonta kenenkään kanssa.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Alfakouluttaja perustaa varmaankin väitteensä puhtaasti omaan kokemaan. Jossa rooliminällä on suuri merkitys ja siten sillä ei välttämättä ole todellisuuden kanssa yhtä suurta merkitystä niin kuin hän väittää? Oma oletus näin.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa tuo "naisten zmotionaaliquus".Katsokaa tilastoja esim. Ylipainoisia miehiä on paljon enemmän kuin naisia.Miksi? NO TUNNESYÖMINEN. Alkojolisteja on paljon enemmän miehissä kuin naisissa.Miksi? No tunnejuominen.Säätelevät tunteitaan syömällä ja juomalla.Eivät he tunteettomia ole, mutta eivät vaan osaa kanavoida, eivätkä puhua .Voisiko johtua sukupolvien yliulottuvasta sota-ajan kylmyydestä? Minun suvussanibon juuribtoisin päin: miehet ovat empaattisempia ja tunteellisempia ja näyttävät tunteita enemmän kuin naiset. Äitini,mummini,siskoni ja suurin osa tädeistäni oli kylmiä. Mutta minä olenkin karjalainen! Joten älkääpä yleistäkö että miehey ovat tätä tai tätä ja naiset tunteellisempia. 🤭🙃🌻👍

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa tuo "naisten zmotionaaliquus".Katsokaa tilastoja esim. Ylipainoisia miehiä on paljon enemmän kuin naisia.Miksi? NO TUNNESYÖMINEN. Alkojolisteja on paljon enemmän miehissä kuin naisissa.Miksi? No tunnejuominen.Säätelevät tunteitaan syömällä ja juomalla.Eivät he tunteettomia ole, mutta eivät vaan osaa kanavoida, eivätkä puhua .Voisiko johtua sukupolvien yliulottuvasta sota-ajan kylmyydestä? Minun suvussanibon juuribtoisin päin: miehet ovat empaattisempia ja tunteellisempia ja näyttävät tunteita enemmän kuin naiset. Äitini,mummini,siskoni ja suurin osa tädeistäni oli kylmiä. Mutta minä olenkin karjalainen! Joten älkääpä yleistäkö että miehey ovat tätä tai tätä ja naiset tunteellisempia. 🤭🙃🌻👍

Jos mies on pitkä ja miehen kokoinen ei tämän tarvitse esittää kylmää ja machoa ;) pienemmät miehet sitten kompensoi esittämisellä pienuuttaan

• Anonyymi00101

Kaikkea ei tosiaan voi aina saada. Pääasia ehkä onkin, että saa sen mitä eniten kaipaa ja antaa itselleen mahdollisuudet siihen. Kuten sinä olet valinnut syrjäisyyden, rauhallisen ja tuntun. Ja tunnut tyytyväiseltä.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00001 kirjoitti:

Vaikuttaa myös joustavuus suuntaan tai toiseen. Monet ihmettelevät syrjä- tai maaseutujen poikamiehistymistä, mutta se on miehen selkeä valinta. Ei voi kuvitella, että kukaan koulutettu nainen, jonka työpaikka on 300 km päässä muuttaa maalle miehen maatilalle. Kaikella kunnioituksella maatiloja ja miehiä kohtaan. Samoin ei voi kuvitella, että maalaismies muuttaa kaupunkiin "jossa ei ole mitään tekemistä".

• Anonyymi00103
        JeroP kirjoitti:

Nuo aggressiot, kerrostalot ja lähiöbaarit on ehkä enää muisto vain. Kaikki miehet kuten ei kaikki naisetkaan halua näpertää käsillään mitään muuta kuin korkeintaan tietokoneen näpyttelyä.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00062 kirjoitti:

50-luvulla oli aika toinen :) Elettiin pienemmissä ympyröissä, kotona tai vähintään lähistöllä oli päivisin aikuisia ja lapsia oli valtavia laumoja, asuttiin pienissä tiloissa. 50-luvulla oli kovin tavallista, että 30 neliön yksiössä asui 4-6 henkinen perhe. Nyt palstalla ahdistutaan, jos joku asuu "ahtaasti" yksin kerrostaloyksiössä. Ilmastosyistäkin pienempi asuminen on tulossa taas.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Lisään. Taisi juttu liittyä Hgin Kallioon, tunsin ja tunnen heitä, siksi seurasin ohjelmaa mielenkiinnolla. Tällaisia ohjelmia pitäisi olla enemmän tarjolla, nämä synnyttävät sitä yhteenkuuluvuutta, mikä tuntuu olevan monen nuoren kohdalla kateissa. Ja siksi tuntuu, että olemme vähän kuin tuuliajolla välillä?

Niin ajatelkaa enemmän tuota aikakautta. Sitä ei voi siirtää nykyisyyteen mitenkään sellaisenaan. Yhteenkuuluvuus naapurustossa syntyy, kun samat ihmiset asuvat talossa/taloissa pidempään. Jos muutetaan paljon tai naapureita on vähän, ja suurin osa käy töissä päivisin, ei tuollaista yhteisöllisyyttä synny. Jokaisen on luotava omat suhteet miten parhaimmaksi katsoo, vain suhteista tulee yhteisöllisyys. Se vain että oma yhteisö voi olla suuremmilta osin kauempana kuin naapurissa. Eikä tämä ole vain tämän hetken trendi, vaan näin on ollut enemmän tai vähemmän aina.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Totta, nykyään on yhteisöllisyyden tilalle on tullut eriarvoisuus ja feminismi, se vanha kyläyhteiskunta katosi ihan kymmenessä tai viidessätoista vuodessa, näin itse sen katoamisen. Joku vammainen ei ollut eriarvoinen, joku hullu ei ollut alempiarvoinen, vain erilainen kuin muut. Sitä ymmärrettiin että joku voi olla erillainen kuin itse on, ja saattaa käyttäytyä erikoisesti. Jokaisella oli oma osansa ja paikkansa, oma roolinsa.
        Naapurit kävivät kylässä toisillaan ja juttelivat joka päivä toisilleen. Nyt jokainen on eristäytynyt omaan taloonsa, ja jos tulee joku tilanne missä naapurit puhuvat keskenään, niin se on väkinäistä ja hankalaa. Aivan kuin ventovieraiden kanssa olisi tekemisissä, vaikka toisia nähdään melkein joka päivä. On mennyt ihan oudoksi kaikki. Normaali keskustelu on lähes mahdotonta kenenkään kanssa.

Älä yhtään venkuta. Nykyisin on samanarvoista, kun naisetkin käyvät palkkatöissä. Kun käydään töissä, ei ole aikaa kyläillä naapureiden kanssa. Ja jos nyt ajatellaan yhtä kerrostaloa, siinä asuvia ihmisiä ei välttämättä mikään yhdistä, ellei sitten talon asiat. Toki minäkin puhun naapureiden kanssa, joskus oikein pidämme pihakokouksia, kun keskustelemme talon ja ympäristön asioista ja haasteista.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Kyllä se niin on, ihan mihin suuntaan tahansa katsotkin niin miehet on aina tunteellisempia ja kokee asioita voimakkaasti. Naiset taas kylmiä ja suunnitelmallisia. Jotkut miehetkin kyllä on sellaisia, mutta niitä kutsutaan psykopaateiksi...

• Anonyymi00106 kirjoitti:

50-luvulla oli aika toinen :) Elettiin pienemmissä ympyröissä, kotona tai vähintään lähistöllä oli päivisin aikuisia ja lapsia oli valtavia laumoja, asuttiin pienissä tiloissa. 50-luvulla oli kovin tavallista, että 30 neliön yksiössä asui 4-6 henkinen perhe. Nyt palstalla ahdistutaan, jos joku asuu "ahtaasti" yksin kerrostaloyksiössä. Ilmastosyistäkin pienempi asuminen on tulossa taas.

No pienempi asuminen on mahdollista, jos on kimppakämppä. Mutta rakennusalan ammattilaisena, en kyllä nää yksiöissä mitään järkee. Neliöhinta nousee ihan järkyttäväksi. Ja nyt mitä oli puhetta näistä kallion pikkuasunnoista. Niin niissähän ei alunperin ollu ees suihkua, pelkkä vessa vaan. Että jos on pienet tilat niin jostain pitää sillon karsiakin.

• Anonyymi00103 kirjoitti:

Nuo aggressiot, kerrostalot ja lähiöbaarit on ehkä enää muisto vain. Kaikki miehet kuten ei kaikki naisetkaan halua näpertää käsillään mitään muuta kuin korkeintaan tietokoneen näpyttelyä.

No ei kaikki, mutta monet haluaa. Ja käsillä tekeminen on viime vuosina noussu arvoonsa. Mä ite yritin ensin ehdottaa, että tän lähiseudun lakkautetun koulun teknisentyön tilat ois annettu kyläläisten käyttöön. Mutta se oli liian arvokas rivaritontti. Niin sitten tein itelle oman. Josta en tietenkään oo mustasukkanen, jos muitakin käyttäjiä löytyy. Mutta toistaseks se on mulla.

• Anonyymi00102 kirjoitti:

Vaikuttaa myös joustavuus suuntaan tai toiseen. Monet ihmettelevät syrjä- tai maaseutujen poikamiehistymistä, mutta se on miehen selkeä valinta. Ei voi kuvitella, että kukaan koulutettu nainen, jonka työpaikka on 300 km päässä muuttaa maalle miehen maatilalle. Kaikella kunnioituksella maatiloja ja miehiä kohtaan. Samoin ei voi kuvitella, että maalaismies muuttaa kaupunkiin "jossa ei ole mitään tekemistä".

Mutta huomioithan, että valtaosa teollisuudestakin on maakunnissa. Esim sörnäisissä ei oo enää konetta ja siltaa tai osuusliikkeiden suuria teollisuuslaitoksia.

• Noh.. kyllähän se on, että täällä katkeroituneet incelit paasaavat liiallisista vaatimuksista, eivät suinkaan ne naiset.

• Anonyymi00002

Tietysti. Minusta oli kuitenkin mielenkiintoista kuulla ihan livenä nimenomaan miesten kokemus tästä tilanteesta ja vieläpä sellaisten miesten, jotka tunnen, ainakin jollakin tasolla.

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Tietysti. Minusta oli kuitenkin mielenkiintoista kuulla ihan livenä nimenomaan miesten kokemus tästä tilanteesta ja vieläpä sellaisten miesten, jotka tunnen, ainakin jollakin tasolla.

Näinpä. Tavallisen, asiallisen miehen perusmielipide.

Kyllähän se on niin, että nykyään on miehissä kaikenmoisia haihattajia, niin se,että on toimiva yksilö on jo paljon parisuhdemarkkinoilla.

Täällä palstoilla on rikkautena monimuotoisuus. Samalla se myös vääristää jonkin verran, kun pienemmät ryhmät saavat agendaansa esiin.

• Anonyymi00004
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Näinpä. Tavallisen, asiallisen miehen perusmielipide.

Kyllähän se on niin, että nykyään on miehissä kaikenmoisia haihattajia, niin se,että on toimiva yksilö on jo paljon parisuhdemarkkinoilla.

Täällä palstoilla on rikkautena monimuotoisuus. Samalla se myös vääristää jonkin verran, kun pienemmät ryhmät saavat agendaansa esiin.

Kyllä. Tuollainen tavallisen, asiallisen miehen perusmielipide kuuluu aivan liian vähän ja liian heikosti tämän tyyppisillä palstoilla ja netissä yleensä.

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä. Tuollainen tavallisen, asiallisen miehen perusmielipide kuuluu aivan liian vähän ja liian heikosti tämän tyyppisillä palstoilla ja netissä yleensä.

Täyain samaa mieltä.

• Anonyymi00003

Ätmien palstajulistukset ja todellisuus eivät ole kohdanneet koskaan.

xLiner

• Anonyymi00005

No se on näitten miesten kokemus kuten palstan valittaja miestenkin. Kukin heijastelee omaa kokemustaan ja kohtaloaan oman luonteensa kautta. Ihmiset on olleet aina kovia selittelemään, jos ei onnista.

• Anonyymi00006

Onko sinulla itselläsi mitään kokemusta tai ajatusta asiasta? Voisi olettaa, että sekä miehillä, että naisilla, voi hyvin olla jokin omakohtainen näkemys ja kokemus. Itselläni tosiaan se, että sellaiset keskiverto asialliset tavalliset miespuoliset tuttavani ovat todellakin kadonneet markkinoilta. Jopa sellaiset, joille tuo sosiaalinen elämä on ehkä aiemmin ollut vähän hankalaa. Samalla olen huomannut varsinkin nuorempien naispuolisten sinkkuystävieni tosiaan olevan melko yleisesti sitä mieltä, että asiallista tavallista miestä on kovin hankala löytää.

• Anonyymi00006 kirjoitti:

Onko sinulla itselläsi mitään kokemusta tai ajatusta asiasta? Voisi olettaa, että sekä miehillä, että naisilla, voi hyvin olla jokin omakohtainen näkemys ja kokemus. Itselläni tosiaan se, että sellaiset keskiverto asialliset tavalliset miespuoliset tuttavani ovat todellakin kadonneet markkinoilta. Jopa sellaiset, joille tuo sosiaalinen elämä on ehkä aiemmin ollut vähän hankalaa. Samalla olen huomannut varsinkin nuorempien naispuolisten sinkkuystävieni tosiaan olevan melko yleisesti sitä mieltä, että asiallista tavallista miestä on kovin hankala löytää.

Kovin hankala löytää vai hankala saada? Jälkimmäinen voi toteutua ilman edellustä jos itse ei ole tarpeeksi hyvä pärjätäkseen kilpailussa.

• Anonyymi00022
        scrg kirjoitti:

Kovin hankala löytää vai hankala saada? Jälkimmäinen voi toteutua ilman edellustä jos itse ei ole tarpeeksi hyvä pärjätäkseen kilpailussa.

Nimenomaan löytää. En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan saamisesta, jos sellaisen helmen ovat löytäneet.

Jälkimmäinen ei ikinä voi toteutua ilman ensimmäistä. Vaikka olisit kuinka hyvä metsästäjä, niin salista ei saa, ellei sitä ensiksi löydä.

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Nimenomaan löytää. En ole koskaan kuullut kenenkään valittavan saamisesta, jos sellaisen helmen ovat löytäneet.

Jälkimmäinen ei ikinä voi toteutua ilman ensimmäistä. Vaikka olisit kuinka hyvä metsästäjä, niin salista ei saa, ellei sitä ensiksi löydä.

Ai että pelkästään löytäminen on vaikeaa. Kukaan muu ei moista helmeä haluaisi?

• Anonyymi00029
        scrg kirjoitti:

Tietysti löytäminen on se vaikea asia. Toki siihen vaikuttaa se millä kriteereillä haetaan. Jos esimerkiksi hakukriteerina on "vapaa", niin silloin yksikään jo varattu ei ole vaihtoehto, eikä näin ollen löydetty.

• Anonyymi00031
        scrg kirjoitti:

Itse ilen esimerkiksi niin äärimmäisen ei-kilpailuhenkinen, että joku edes voisi olla "hankala saada". Se henkilö joko on tarjolla tai sitten ole löytänyt etsimääni.

• Anonyymi00029 kirjoitti:

Tietysti löytäminen on se vaikea asia. Toki siihen vaikuttaa se millä kriteereillä haetaan. Jos esimerkiksi hakukriteerina on "vapaa", niin silloin yksikään jo varattu ei ole vaihtoehto, eikä näin ollen löydetty.

Jos helmi on varattu, niin se indikoi sitä että joku muu on luultavasti ollut parempi. Lisäksi varatutkin vapautuvat jos kokevat että parempaa on tarjolla.

Toisaalta voi käydä niin että löytäjä ei kelpaa helmelle. Naisilla vain on tapana selittää oma surkeus olosuhteilla.

• Anonyymi00033
        scrg kirjoitti:

Jos helmi on varattu, niin se indikoi sitä että joku muu on luultavasti ollut parempi. Lisäksi varatutkin vapautuvat jos kokevat että parempaa on tarjolla.

Toisaalta voi käydä niin että löytäjä ei kelpaa helmelle. Naisilla vain on tapana selittää oma surkeus olosuhteilla.

Miksi indikoisi, jos hän ei ole koskaan aiemmin minua tavannutkaan. Ymmärrän tuollaisen ajattelunnjossain pienissä piireissä, pienillä paikakunnilla. Noin yleisesti ottaen sellainen henkilö, jota ei ole tavannut, ei vertailukohta yhtään mihinkään. Itse en myöskään arvosta sellaista, joka olisi yhtäkkiä lennosta vaihtamassa, joten sellainen henkilö olisi ei toivottua seuraa, joka olisi valmis noin toimimaan. Toki voin ottaa kohteliaisuutena ja olennottanutkin, mutta ei kiitos. Sellainen henkilö ei ole helmi.

• Anonyymi00034
        scrg kirjoitti:

Eli, jos olisi valmis vaihtamaan, en ole löytänyt helmeä.

• Anonyymi00035
        scrg kirjoitti:

Pyydän myös anteeksi, jos tuo loukkasi. Minä en arvosta lennosta vaihtamista, mutta en myöskään arvostele, jos joku niin toimii. Jokainen tekee kuten itselleen parhaaksi katsoo. Minä vain en satu olemaan tuollaisesta kiinnostunut, enkä ihmisestä, joka toimisi niin. Sinulle saa tietysti olla ok tai vaikka toivottavaakin, että "varattu vapautuu, jos kokee, että parempaa on tarjolla". Se on ihan sinun oma asiasi.

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Miksi indikoisi, jos hän ei ole koskaan aiemmin minua tavannutkaan. Ymmärrän tuollaisen ajattelunnjossain pienissä piireissä, pienillä paikakunnilla. Noin yleisesti ottaen sellainen henkilö, jota ei ole tavannut, ei vertailukohta yhtään mihinkään. Itse en myöskään arvosta sellaista, joka olisi yhtäkkiä lennosta vaihtamassa, joten sellainen henkilö olisi ei toivottua seuraa, joka olisi valmis noin toimimaan. Toki voin ottaa kohteliaisuutena ja olennottanutkin, mutta ei kiitos. Sellainen henkilö ei ole helmi.

Siksi indikoi että vaikka ihmiset ovat yksilöitä niin kukaan ei kuitenkaan etsi tai odota ketään tiettyä. Ja siksi paremmat pariutuvat aiemmin ja nopeammin ja varmemmin kuin huonommat. Helmet löytävät helmensä ja muut jäävät etsimään helmeään. Tietysti myös tuurilla on merkityksensä, mutta ei kovin isoa.

• Anonyymi00041
        scrg kirjoitti:

Siksi indikoi että vaikka ihmiset ovat yksilöitä niin kukaan ei kuitenkaan etsi tai odota ketään tiettyä. Ja siksi paremmat pariutuvat aiemmin ja nopeammin ja varmemmin kuin huonommat. Helmet löytävät helmensä ja muut jäävät etsimään helmeään. Tietysti myös tuurilla on merkityksensä, mutta ei kovin isoa.

Nimenomaan siksi ei indikoi, koska oikeastaan kukaan ei odota mitään sitä oikeaa. Mitään vertailua täysin tuntemattomaan ei tapahdu, eli mitään valintaa tuntemattoman osalta ei ole koskaan tehty. Ihan hassu olettama. Et sinä voi kutsua vilpitömästi tosissasi lempiruoaksesikaan jotain mitä et ole koskaan maistanut tai mistä et ole koskaan kuullutkaan.

Se, että joku on pariutunut, ei kerro mitään paremmuudesta tai huonommuudesta. Se kertoo sattumasta, kehen on sattunut tutustumaan ja koska. Tuuri on ehdottomasti oleellisin tekijä tässä asiassa. Sattuma voi tuoda eteen patemman tai huonomman tai yhtä hyvän, miten nyt sattuukaan käymään. Toivottavasti kuitenkin niin hyvän vaihtoehdon, ettei tarvitse olla jatkuvasti vaihtamassa.

• Anonyymi00035 kirjoitti:

Pyydän myös anteeksi, jos tuo loukkasi. Minä en arvosta lennosta vaihtamista, mutta en myöskään arvostele, jos joku niin toimii. Jokainen tekee kuten itselleen parhaaksi katsoo. Minä vain en satu olemaan tuollaisesta kiinnostunut, enkä ihmisestä, joka toimisi niin. Sinulle saa tietysti olla ok tai vaikka toivottavaakin, että "varattu vapautuu, jos kokee, että parempaa on tarjolla". Se on ihan sinun oma asiasi.

Minä en ole etsimässä mitään, en ole edes kovin kiinnostunut suhteista henkilökohtaisella tasolla.

Enkä edes tarkoittanut pelkästään lennosta vaihtamista. Kyllä ihmiset aistivat ja vaistoavat minkä verran ja millaista kiinnostusta olisi muiden taholta. Ja tuota taustaa vasten omaa parisuhdetta arvioidaan ja parisuhde voi päättyä.

• Anonyymi00042
        scrg kirjoitti:

Lisään ... jos ihmiset etsisivät ja odottaisivat sitä tiettyä, niin silloin tuo indikoisikin jotakin. Silloin kun olisi valittu, niin olisi verrattu kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan ja siinä olisi sitten valittuna se absoluuttisesti paras. Vaan ihmiset tosiaan eivät toimi noin. He ottavat sen mikä siinä hetkessä tuntuu hyvältä, verraten korkeintaan johonkin jo tunnettuun tai aiempaan. Mikään myöhemmin eteen tuleva ei ole automaattisesti huonompi. Se on aina varmasti vain myöhemmin eteen tullut.

• Anonyymi00043
        scrg kirjoitti:

Minä en ole etsimässä mitään, en ole edes kovin kiinnostunut suhteista henkilökohtaisella tasolla.

Enkä edes tarkoittanut pelkästään lennosta vaihtamista. Kyllä ihmiset aistivat ja vaistoavat minkä verran ja millaista kiinnostusta olisi muiden taholta. Ja tuota taustaa vasten omaa parisuhdetta arvioidaan ja parisuhde voi päättyä.

Sellaisesta, jota ei ole tavannut, ei aisti yhtään mitään.

Kuten todettua, niin ihminen, joka tekee moisia vertailuja, ei minusta ole helmi. Saa toki olla sinun mielestäsi. Minä nyt en vain ole kiinnostunut tuollaisella ajatusmaailmalla varustetuista.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Olen nähnyt sekä että ja siihen tuo näkemyksenikin perustuu. Jokaisen normaali on niin kovin subjektiivinen käsitys. 🙂

Oma mielipiteeni on ihan sama mitä se on, kun muitten kokemusperää tarkastellaan.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Olen nähnyt sekä että ja siihen tuo näkemyksenikin perustuu. Jokaisen normaali on niin kovin subjektiivinen käsitys. 🙂

Oma mielipiteeni on ihan sama mitä se on, kun muitten kokemusperää tarkastellaan.

Jos nyt oman kokemuksen asiallisista miehistä, niin niitä on paljon. Riittävän asiallisia ja muita huomioivia, mutta sitten on ne henkilökohtaisemmat arvot mitkä ei kohtaakkaan aina, vaikka olisi miten asiallinen mies. Ja itse taas olen tarkka arvoista, ei riitä olla asiallinen kun yhteistä elämää mietitään.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Jos nyt oman kokemuksen asiallisista miehistä, niin niitä on paljon. Riittävän asiallisia ja muita huomioivia, mutta sitten on ne henkilökohtaisemmat arvot mitkä ei kohtaakkaan aina, vaikka olisi miten asiallinen mies. Ja itse taas olen tarkka arvoista, ei riitä olla asiallinen kun yhteistä elämää mietitään.

Moni asiallinen mies on osoittautunut siis ihan eri planeettaa silmäileväksi kun mitä minä tarvin ollakseni pariskuntaa hänen kanssaan.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00050 kirjoitti:

Moni asiallinen mies on osoittautunut siis ihan eri planeettaa silmäileväksi kun mitä minä tarvin ollakseni pariskuntaa hänen kanssaan.

Eli sinä et ole huomannut miehillä olevan yhtään sen kummempia vaikeuksi tässä asiassa? Tulkitsenko oikein?

• Anonyymi00072
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"asiallista tavallista miestä on kovin hankala löytää"
        Heitä löytää heti kun unohdetaan egobuustaukset, eikä olla kuin kakaroita hiekkalaatikolla suuren tarjonnan sokaisemana

• Anonyymi00073
        Anonyymi00072 kirjoitti:

"asiallista tavallista miestä on kovin hankala löytää"
        Heitä löytää heti kun unohdetaan egobuustaukset, eikä olla kuin kakaroita hiekkalaatikolla suuren tarjonnan sokaisemana

No ... sieltä päästä ei näköjään ainakaan löytynyt asiallista miestä. 🙂

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

No ... sieltä päästä ei näköjään ainakaan löytynyt asiallista miestä. 🙂

Löytyipäs :), jätin lausunnosta vain turhat kiemurat pois ja jäljelle jäi vain pelkkä raaka mielipide

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Löytyipäs :), jätin lausunnosta vain turhat kiemurat pois ja jäljelle jäi vain pelkkä raaka mielipide

Ei näy löytyvän. Se kävi jo selvästi ilmi. Ei se enää selittely-yrityksilläsi muutu.

• Anonyymi00116
        scrg kirjoitti:

Naiset kyllä harvemmin valittavat surkeuttaan ja surkuttelevat olosuhteitaan. Naiset ovat vähän kuin Jero, jos "oikea" mies ei osu kohdalle. Ts. tekevät jotain muuta, sitä mistä pitävät.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Eli sinä et ole huomannut miehillä olevan yhtään sen kummempia vaikeuksi tässä asiassa? Tulkitsenko oikein?

Vaikeudet on lienee ne sosiaalisten tilanteiden pelko ja vähäinen itsevarmuus niillä kellä vaikeuksia on. Joskus toki ulkoiset tekijätkin vaikuttaa. Kaikki ei ole geeniloton suhteen voittajia ja se ikävä kyllä näkyy myös parisuhde rintamalla, niin ettei ole helppo kuorellaan kiinnittää positiivista huomiota. Negatiivistä kylläkin.

Aika harvassa on ihmiset, jotka sulkee ulkoiset tekijät pois ja keskittyy ihmisen persoonaan ja ajatuksiin. Se tuo heti haastetta menestyä ja lisää epävarmuudentunnetta. Tai lopulta välinpitämttömyyttäkin.

Olen siis sitä mieltä, että kaikki ei ole yhtä haluttuja suhderintamalla ja kyllä, se voi olla ihan oikea ja todellinen ongelma. Mullakin siitä vähän pintamakua on tullut maistettua, ettei ole niin pop kun ne sosiaalisemmat ja kyllä ne nätimmät. 😊

• Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Vaikeudet on lienee ne sosiaalisten tilanteiden pelko ja vähäinen itsevarmuus niillä kellä vaikeuksia on. Joskus toki ulkoiset tekijätkin vaikuttaa. Kaikki ei ole geeniloton suhteen voittajia ja se ikävä kyllä näkyy myös parisuhde rintamalla, niin ettei ole helppo kuorellaan kiinnittää positiivista huomiota. Negatiivistä kylläkin.

Aika harvassa on ihmiset, jotka sulkee ulkoiset tekijät pois ja keskittyy ihmisen persoonaan ja ajatuksiin. Se tuo heti haastetta menestyä ja lisää epävarmuudentunnetta. Tai lopulta välinpitämttömyyttäkin.

Olen siis sitä mieltä, että kaikki ei ole yhtä haluttuja suhderintamalla ja kyllä, se voi olla ihan oikea ja todellinen ongelma. Mullakin siitä vähän pintamakua on tullut maistettua, ettei ole niin pop kun ne sosiaalisemmat ja kyllä ne nätimmät. 😊

Ja siis näin naisena kyllä ymmärrän miesmaailmassa olevan aika rajua, jos ns. Speksit puuttuu tai ne ei vaan riitä.

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Ja siis näin naisena kyllä ymmärrän miesmaailmassa olevan aika rajua, jos ns. Speksit puuttuu tai ne ei vaan riitä.

Lisään vielä kolmannenkin kommentin, että miesmaailmassa olen huomannut, ettei siellä sympatiaa heru kuten naismaailmassa helpommin heruu. Miehet ottaa röyhkeesti kaiken mitä saa tai ainakin itseoikeutetusti. Naiset voi vähän vetäytyäkin kun huomaa jonkun muunkin olevan samasta kiinnostunut.

• Anonyymi00129
        Anonyymi00128 kirjoitti:

Lisään vielä kolmannenkin kommentin, että miesmaailmassa olen huomannut, ettei siellä sympatiaa heru kuten naismaailmassa helpommin heruu. Miehet ottaa röyhkeesti kaiken mitä saa tai ainakin itseoikeutetusti. Naiset voi vähän vetäytyäkin kun huomaa jonkun muunkin olevan samasta kiinnostunut.

Ja miehille vastakaiuttomuus jostain syystä tuntuu olevan kovempi kolaus itsetuntoon, kuin naisille. Ehkä se on se kasvatus, mies on mies kun pärjää.

• Anonyymi00134
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Ei näy löytyvän. Se kävi jo selvästi ilmi. Ei se enää selittely-yrityksilläsi muutu.

En selittele, korjailen vain virhearviointeja :)

• Anonyymi00137
        Anonyymi00134 kirjoitti:

En selittele, korjailen vain virhearviointeja :)

Eli selittelet 🙂

• Anonyymi00147
        Anonyymi00137 kirjoitti:

Eli selittelet 🙂

En silloin, jos oion vastapuolen väärinkäsityksiä. Ohjaan valoon sieltä hämärän poluilta :D

• Anonyymi00171
        Anonyymi00147 kirjoitti:

En silloin, jos oion vastapuolen väärinkäsityksiä. Ohjaan valoon sieltä hämärän poluilta :D

Eli yrität selitellä omaa mustaasi valkoiseksi.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Eli yrität selitellä omaa mustaasi valkoiseksi.

No jaa, huvikseni tähän osallistuin. Olen vähän tällainen testailunhaluinen, kokeilen aina välillä miten kaiku vastaa.
        Ei vastannut :)

• Anonyymi00007

Jännämiehiäkin tärkeämpää on, onko henkilö än-äs normo vaiko oman tiensä kulkija. Kaltaiseni yksinäiset sudet todellakin OVAT yksinäisiä susia. Mensaa hivelevä älykkyys. Rankat elämänkokemukset. Kyynisyys. Ja jonkinlainen nepsyily. Ne kuvastaa mua. HULLU MUTTA NERO! Väärinymmärretty nero ☝️. -💊-.

• Anonyymi00008

En ole kyllä huomannut nepsyyden oikeasti vaikuttavan mitenkään. Aika monta eri tavoin nepsypiirteistä tunnen, eikä se ole heillä vaikuttanut juurikaan keskivertoa enempää. Valinnanvaraa on tosin varmaan vähemmän. Jos omat toiveet siis ovat kovin tarkkaan rajatut ja kapeat, niin se voi taatusti aiheuttaa ongelmia. Varmaan myös se "nepsyyden aste" vaikuttaa tilanteeseen.

Sanot olevasi yksinäinen susi. Eikö se ole oma halusi ja valintasi?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

En ole kyllä huomannut nepsyyden oikeasti vaikuttavan mitenkään. Aika monta eri tavoin nepsypiirteistä tunnen, eikä se ole heillä vaikuttanut juurikaan keskivertoa enempää. Valinnanvaraa on tosin varmaan vähemmän. Jos omat toiveet siis ovat kovin tarkkaan rajatut ja kapeat, niin se voi taatusti aiheuttaa ongelmia. Varmaan myös se "nepsyyden aste" vaikuttaa tilanteeseen.

Sanot olevasi yksinäinen susi. Eikö se ole oma halusi ja valintasi?

Kuin näkymätön muuri olisi itseni ja muiden ihmisten välillä. Värähtelemme/resonoimme eri taajuuksilla. Joko olen alien, tai sitten kaikki muut ovat. Joko mä oon NPC, tai sit kaikki muut ovat. En mä oo hullu, vaan kaikki muut on! KAIKKI 🤩😂! Huumorini on lapsellinen ja jännämiesmäinen :). Inhoan tylsyyttä. Oon osittain vasuri mikä voi lisätä vielä näitä ajatuseroja mun ja normojen välillä. Perskiles, mähän hoidan k*sitoimituksenikin vasurilla ja sen yhen toisenkin oloa helpottavan toimituksen 😅.

Miksi pitäisi olla normaali 😱!?!! Uskalla sanoa ei lääkitykselle. En ottais vaikka tyrkytettäis. On mulle huumehiakin tyrkytetty ja vaikka olin kännissä, kieltäydyin. Hedonismi on heikoille. Me olemme "stoalaisia" ytmejä. Jumalia 🛐. Miks mä puhun välillä monikossa 😅? Multinikkiemojimiehen multipersoonat kilpailevat suosiostaan yrittäen puskea väkisin esiin? -💊-.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Kuin näkymätön muuri olisi itseni ja muiden ihmisten välillä. Värähtelemme/resonoimme eri taajuuksilla. Joko olen alien, tai sitten kaikki muut ovat. Joko mä oon NPC, tai sit kaikki muut ovat. En mä oo hullu, vaan kaikki muut on! KAIKKI 🤩😂! Huumorini on lapsellinen ja jännämiesmäinen :). Inhoan tylsyyttä. Oon osittain vasuri mikä voi lisätä vielä näitä ajatuseroja mun ja normojen välillä. Perskiles, mähän hoidan k*sitoimituksenikin vasurilla ja sen yhen toisenkin oloa helpottavan toimituksen 😅.

Miksi pitäisi olla normaali 😱!?!! Uskalla sanoa ei lääkitykselle. En ottais vaikka tyrkytettäis. On mulle huumehiakin tyrkytetty ja vaikka olin kännissä, kieltäydyin. Hedonismi on heikoille. Me olemme "stoalaisia" ytmejä. Jumalia 🛐. Miks mä puhun välillä monikossa 😅? Multinikkiemojimiehen multipersoonat kilpailevat suosiostaan yrittäen puskea väkisin esiin? -💊-.

Okei. Sittenhän sinulla on kaikki hyvin. 👍

• Anonyymi00009

Ei pettymyksiä odotellessa ei tarvi olla kun yks pikkujuttu ni siihin tyssäs noilla odotuksilla oletuksilla kerrompa ny lyhyesti mikä on ensisijainen miehen tehtävä naisen mielestä olla naisensa tuki ja turva moniko pystyy siihen naisen kanssa joka itse omilla toimillaan ei osaa muuta kuin hankkiutua vaikeuksiin heillä on ihan samat odotukset miehelle se naisensa pankkiautomaatti kuuluu niihin narsististen tapojen oppeihin nettotulot pitäs olla vähintään kaksikymmentä tuhatta kuussa että ei tarvitse itseään velan alle tappaa maksettu talo ettei niitä lainanlyhennyksiä tarvi nettotuloista hoitaa autovaihdetaan joka vikavalon sytyymisen jälkeen noin kerran kuussa nykyautojen kanssa niin luotettavia ovat kuinka pitkään lompakko kestää nämä on nykyajan vaatimukset ELÄTTÄJÄ

• Anonyymi00010

Siitä olen samaa mieltä, että molempien kuuluu olla toistensa tuki ja turva. Vaan kysymys ... miksi sä haluat juuri sellaisen naisen joka "itse omilla toimillaan ei osaa muuta kuin hankkiutua vaikeuksiin"? Eikö sellainen elämä ole kovin raskasta pidemmän päälle? Miksi haluat juuri sellaista? Tämäkin maa on täynnä myös naisia, joilla ei ole tuollaista ongelmaa. Mikseivät he kelpaa sinulle? Onko sinulla ehkä tarve saada olla jonkinlainen pelastaja? Vai onko tässä ehkä kyse siitä mitkä asiat sinä tulkitset vaikeuksiksi? Onko sinulla ehkä kovin tarkkaan rajattu ajatus siitä miten kuuluu ja saa elää tmv?

Ai niin ja mihin hittoon kukaan tarvitsee noin jumalatonta määrää rahaa joka kuukausi? Itse en saa ede kymmenesosaa tuosta kulutettua kuukausittain.

• Näin se varmasti on melkein kenen tahansa yksittäisen miehen kannalta. Kun aikaa kuluu niin suhteellinen asema paranee. Naisten kannalta tilanne muuttuu toiseen suuntaan.

• Anonyymi00013

En ole huomannut tuollaista, mutta olen kyllä kuullut, että tuolla kuusikymppisenä naisilla on tuo ongelma. Miehiä ei yksinkertaisesti enää ole tarpeeksi, jollei sitten siirry nuorempiin ja harva vanhempi nainen on valmis siihen. Omassa ikäluokassani tuohon on kuitenkin vielä useampi vuosikymmen aikaa.

• Anonyymi00013 kirjoitti:

En ole huomannut tuollaista, mutta olen kyllä kuullut, että tuolla kuusikymppisenä naisilla on tuo ongelma. Miehiä ei yksinkertaisesti enää ole tarpeeksi, jollei sitten siirry nuorempiin ja harva vanhempi nainen on valmis siihen. Omassa ikäluokassani tuohon on kuitenkin vielä useampi vuosikymmen aikaa.

Mistähän tuo johtuu että ikä on niin tärkeä naiselle? Kyllähän siis vähän nuorempikin mies voi olla kaluuntunut, pömppövatsainen ja kulkea kumarassa ja ähistä ja puhista liikkuessaan kuin vanha uklo.

• scrg kirjoitti:

Mistähän tuo johtuu että ikä on niin tärkeä naiselle? Kyllähän siis vähän nuorempikin mies voi olla kaluuntunut, pömppövatsainen ja kulkea kumarassa ja ähistä ja puhista liikkuessaan kuin vanha uklo.

Siis kaljuuntunut tarkoitin. Kaluuntuminen voi jopa vähemtyä.

• scrg kirjoitti:

Siis kaljuuntunut tarkoitin. Kaluuntuminen voi jopa vähemtyä.

Vähemtyä? Ja sormet voivat vapista ja lähinäkö olla niin heikentynyt ettei näppäimille osu.

• Anonyymi00014
        scrg kirjoitti:

En tiedä. Olen kuullut sellaisen, että tuntuu kuin liikkuisi lapsensa seurassa. Henkilökohtaisesti en tiedä mikä tuossa iässä on niin iso juttu, mutta joillekin se on. Itse ajattelen, että jos ajatukset ovat samalla aaltopituudella ja elämäntilanne suht sama, niin eipä sillä iällä niin väliä ole.

• Anonyymi00015
        scrg kirjoitti:

Täytyy tosin todeta, että en henkilökohtaisesti ihan noita ulkonäköjuttuja ja ääniefektejä tarkoituksella valitsisi. Mutta jos tyyppi onn muuten ok, niin kyllä nuokin menisivät.

• Anonyymi00014 kirjoitti:

En tiedä. Olen kuullut sellaisen, että tuntuu kuin liikkuisi lapsensa seurassa. Henkilökohtaisesti en tiedä mikä tuossa iässä on niin iso juttu, mutta joillekin se on. Itse ajattelen, että jos ajatukset ovat samalla aaltopituudella ja elämäntilanne suht sama, niin eipä sillä iällä niin väliä ole.

Joo. Miehet on jotenkin paljon suvaitsevaisempia. Vaikka nainen olisi oman lapsen ikäinen, niin jotenkin silti varmaan pystyy hyväksymään sen tyttömäisyyden, koska jossain siellä uumenissa on kuitenkin kasvamsssa Aikuinen nainen: kaunis, rietas ja onnellinen, kuin kaijakoo, korkkarit kohti kattoa.

• Anonyymi00016
        scrg kirjoitti:

Joo. Miehet on jotenkin paljon suvaitsevaisempia. Vaikka nainen olisi oman lapsen ikäinen, niin jotenkin silti varmaan pystyy hyväksymään sen tyttömäisyyden, koska jossain siellä uumenissa on kuitenkin kasvamsssa Aikuinen nainen: kaunis, rietas ja onnellinen, kuin kaijakoo, korkkarit kohti kattoa.

Sanoisin, että kyllä naisetkin sen miehen hyväksyvät. Seksi itsestä lapselta tuntuvan kanssa vaan lienee ymmärrettävästi hankalaa. On mielestäni epänormaalia haluta seksiä lapsen kanssa, vaikka se lapsi olisikin vain oma mielikuva.

• Anonyymi00017

HAH HAHA HAH HAH HAAA!!! Aivan naurettavaa roskaa.

• Anonyymi00018

Sinulla varmaan on sitten parempaa tietoa, kuin niillä miehillä, joiden kanssa juttelin. Millä perusteella määrität muiden miesten kokemusten (oletan sinun olevan mies) olevan roskaa?

• Anonyymi00058
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinulla varmaan on sitten parempaa tietoa, kuin niillä miehillä, joiden kanssa juttelin. Millä perusteella määrität muiden miesten kokemusten (oletan sinun olevan mies) olevan roskaa?

Huvittavinta tässä on ettet edes itse tajua millainen typerys oletkaan ja miten typerä tuo "viestisi" tai tarinasi on. Ei kukaan täysi-älyinen edes vakavissaan kommentoi tälläistä ketjua.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Huvittavinta tässä on ettet edes itse tajua millainen typerys oletkaan ja miten typerä tuo "viestisi" tai tarinasi on. Ei kukaan täysi-älyinen edes vakavissaan kommentoi tälläistä ketjua.

En tietenkään pidä muiden ihmisten henkilökohtaisia kokemuksia naurettavana roskana tai typerinä. Vaikka jokin ei olisi linjassa oman kokemukseni kanssa, niin se ei vielä tee siitä naurettavaa tai typerää.

Sinulla ei ilmeisesti ole itse aiheeseen mitään sanottavaa ja annettavaa?

• Anonyymi00019

Tuo on varmasti ihan totta, varsinkin nuorempien kohdalla. Kun tutkimustenkin mukaan naisten ja miesten mielipiteet keskimäärin erkanevat kauemmaksi toisistaan ja valtaosa naisista on yhtä mieltä ja valtaosa miehistä toista. Niillä miehillä on vientiä, joiden mielipiteet ovat riittävän lähellä naisten vastaavia. Mitä kauempana mies on naisten ajattelutavoista, niin sitä vähemmän hänellä on valinnanvaraa. Varsinkin kun puhutaan niin perustavaa laatua olevista kysymyksistä kuin mitkä nuorempia ikäluokkia jakavat, jotka toinen osapuoli kokee suoraksi uhkaksi itselleen ja omalle vapaudelleen, niin nämä eivät edes ole asioita, joita voisi yrittää perustella pois. Joko sitä hyväksyy sen toisen oikeudet tai sitten ei hyväksy ja jos ei hyväksy, niin ei luultavasti ole mitään jakoa pariutua sen kanssa, jonka oikeuksia ei hyväksy. Kun iso osa miehistä näin pelaa itse itsensä kokonaan pois pelistä, niin jäljelle jääneillä on taatusti paljon helpompaa.

• Anonyymi00021

Tuosta varmaankin on pohjimmiltaan kysymys. Itse en vain ollut hieman vanhempaan ikäluokkaan kuuluvana ja jo aikaa sitten pysyvämmin pariutuneena ihan tajunnut miten ilmeisen syvä tuo jako Suomessakin on.

• Anonyymi00024

Ja mistähän vtun oikeuksista nyt on kysymys?

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Ja mistähän vtun oikeuksista nyt on kysymys?

Voit tutustua tuohon puoleen vaikkapa lukemattomista tuosta aiheesta (miesten ja naisten arvomaailmojen erkaantuminen) kirjoitetuista lehtijutuista.

• Anonyymi00020

Aivot yleensä on juuri korvien välissä. Siis omat.

• Kun seuraa feminismin etenemistä 60 vuoden aikana, jolloin se tuli meille USAsta heti kohta synnyttyään, silloinen pieni joukko oli niin toimeliasta ja aggressiivista, että pian valloitti vanhan naisliikkeen perustamat organisaatiot. Vanhat ja tasa-arvoa kannattavat väistyivät

Aluksi ei tavallisen kansan keskuudessa ollut aggressiivisia feminismin agitaattoreita, mutta yliopistossa sai heistä suut ja silmät täyteen.

Feminismi tuli tunnetuksi kymmenkunta vuotta myöhemmin kansankin parissa, mutta pääosa naisista esittäessään parannusehdotuksiaan aloitti: "En ole feministi, mutta..." Tämä puhetapa on miltei sammunut.

Femisismi ei ole syöpynyt kansaan, ei edes yliopistoväkeen, joten koko myllytyksen jälki on laiha. Naiset ovat edelleen tiukasti tasa-arvon kannattajia ja nykyisin miehetkin.

Ylemmyydentuntoinen sovinismi on kadonnut ja tilalle tullut sovinismi, joka tuntee nahoissaan, että miehet ovat alemman luokan kansalaisia. Feminismin kannatus on selvästi vähentynyt. Se ei ole enää muoti-ideologia, tavalliset naiset eivät sitä edes mainitse.

On enää pieni joukko katkeria feministejä. He haukkuvat miehiä yleistäen. Samoin on pieni joukko katkeria miehiä, jotka väittävät muidenkin naisten käyttäytyvän kuin feministit. Feministit luulevat katkerien miesten edustavan yleensäkin miehiä.

Nämä kaksi katkeroitunutta joukkoa taistelevat täällä netissä tulisesti keskenään, mutta todellisessa elämässä vallitsevat muut lait. Palsta antaa totaalisesti väärän kuvan. Tavalliset ihmiset elävät kuin ennenkin. Ideologiat tulevat ja menettävät hohtonsa KOKEMUKSEN kautta.

60 vuodessa olisi kuulunut olla jo merkittäviä tuloksia, mutta kaikki parannus on tapahtunut vanhan naisliikkeen agendan mukaan, ei feministien, joiden agenda oli de facto väittää, että naissukupuoli olisi parempi. -exKynis.mi

• Anonyymi00023

En osaa sanoa, kunnen tunne ketään tuollaisia feministejä.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

En osaa sanoa, kunnen tunne ketään tuollaisia feministejä.

Katso peiliin k-sipää.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Katso peiliin k-sipää.

En ole kumpaakaan, en feministi, enkä k.pää. Taitaa peiliin katsomisen paikka olla siellä päässä, ainakin tuon jälkimmäisen osalta.

• å.ä.ö
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Katso peiliin k-sipää.

00023 ja 00025, Hyvää ja iloista Vappua teille molemmille! -exKynis.mi

• Anonyymi00028
        å.ä.ö kirjoitti:

00023 ja 00025, Hyvää ja iloista Vappua teille molemmille! -exKynis.mi

Kiitos, samoin sinulle.

• Anonyymi00030

Itsellä samankaltainen mielipide vähän vanhempana keski-ikäisenä miehenä. (48v)
      Itsellä ei ainakaan vaikea tutustua naisiin ja treffata. Ei nyt ikinä jonoksi asti ole ollut naisia, mutta halutessaan kyllä suhteen saisi.

Olen käyttänyt Tinderiä ja muita vastaavia ohjelmia, sekä tavannut muutakin kautta naisia, eikä mitään erikoisempia, varsinkaan palstalla mainittuja ongelmia ole ollut. Ei ole ihmeellistä statusta, en ole lihaksikas, enkä pitkä tms. Niin perusjamppa kuin voi vaan olla.

Ehkä kuitenkin jonkinlaista tunneälyä on, mikä on kyllä aika yksinkertaisella maaalaisjärjellä saatua. Mutta siitä on hyötyä muussakin elämisessä, että yksin naisia varten en ole siihen keskittynyt.

• Anonyymi00032

Hienoa saada ketjuun ensimmäinen henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuva mielipide. Olen iloinen puolestasi, että sinulla on positiivisia kokemuksia. Toivottavasti löydät jotain pysyvämpääkin, jos nyt satut sellaista etsimään. Eiväthän kaikki tietenkään etsi ja sekin on ok.

Olet aivan oikeassa. Pelkästään jonkun treffailun tai pariutumisenkaan takia ei kannata tuollaiseen keskittyä. Eikä se oikein toimikaan, jollei se ole aitoa. Ei kukaan jaksa loputtomiin esittää ja sitten koko homma kuitenkin hajoaa käsiin.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Hienoa saada ketjuun ensimmäinen henkilökohtaisiin kokemuksiin perustuva mielipide. Olen iloinen puolestasi, että sinulla on positiivisia kokemuksia. Toivottavasti löydät jotain pysyvämpääkin, jos nyt satut sellaista etsimään. Eiväthän kaikki tietenkään etsi ja sekin on ok.

Olet aivan oikeassa. Pelkästään jonkun treffailun tai pariutumisenkaan takia ei kannata tuollaiseen keskittyä. Eikä se oikein toimikaan, jollei se ole aitoa. Ei kukaan jaksa loputtomiin esittää ja sitten koko homma kuitenkin hajoaa käsiin.

Niin... ehkä tuo esittäminen aiheuttaa naisille sen ongelmatilanteen ennemmin pariutumismielessä kuin miehelle.

Naiset paljolti oppivat tunneälyä ihan nuoresta pitäen, kun keskustelevat paljon keskenään.
        Eli useammin törmää tunneälykkääseen naiseen, kuin mieheen.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Niin... ehkä tuo esittäminen aiheuttaa naisille sen ongelmatilanteen ennemmin pariutumismielessä kuin miehelle.

Naiset paljolti oppivat tunneälyä ihan nuoresta pitäen, kun keskustelevat paljon keskenään.
        Eli useammin törmää tunneälykkääseen naiseen, kuin mieheen.

Kyllä niitä esittäviä naisiakin on. Ja aiheuttaahan tuo ongelman myös siinä mielessä, jos parisuhde itse tahtomatta hajoaa, kun ei jaksa enää esittää. Miehet nyt muutenkin ovat huomattavasti useammin jätettynä osapuolena, joten ei sitä riskiä kannata ainakaan lisätä.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Kyllä niitä esittäviä naisiakin on. Ja aiheuttaahan tuo ongelman myös siinä mielessä, jos parisuhde itse tahtomatta hajoaa, kun ei jaksa enää esittää. Miehet nyt muutenkin ovat huomattavasti useammin jätettynä osapuolena, joten ei sitä riskiä kannata ainakaan lisätä.

En kyllä nyt ymmärrä?

Mutta jos kehittää omaa tunneälyään, tunnistaa paremmin feikkaajatkin. Ja suhteet loppuu usein, jos jompikumpi ei ole oikeasti jotain, mitä on esittänyt, olipa se kumpi vaan.

Minusta se on aina riski, jos ei itseään halua kehittää.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

En kyllä nyt ymmärrä?

Mutta jos kehittää omaa tunneälyään, tunnistaa paremmin feikkaajatkin. Ja suhteet loppuu usein, jos jompikumpi ei ole oikeasti jotain, mitä on esittänyt, olipa se kumpi vaan.

Minusta se on aina riski, jos ei itseään halua kehittää.

Esittäjä ottaa sen riskin, että jää kiinni esityksestään ja parisuhde hajoaa. Ei sitä riskiä kannata tarkoituksella ottaa. Sanoisin, että lopputulos on parempi vaikka sitten vähän heikommallakin tunneälyllä, mutta rehellisesti, kuin esittämällä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Esittäjä ottaa sen riskin, että jää kiinni esityksestään ja parisuhde hajoaa. Ei sitä riskiä kannata tarkoituksella ottaa. Sanoisin, että lopputulos on parempi vaikka sitten vähän heikommallakin tunneälyllä, mutta rehellisesti, kuin esittämällä.

Joo... Siis kyllä.

Tuohonkin tosiaan auttaa se oma tunneäly, että toisesta näkee onko tunneälyä, vai onko se feikkiä.

Ja vaikka se käytös olisi itseä kohtaan todella mukavaa, sitä ei riitäkään omiin lapsiin, sukulaisiin tai kotieläimiin tms. Puheissa ihan yleisesti huomaa, että joku mättää.

• Anonyymi00044

En myöskään tunnista omasta elinpiiristäni sitä ilmiötä, että miesten olisi vaikea löytää kumppania tai että naisilla olisi liian korkeat vaatimukset miesten suhteen. Tuntemani naiset kaipaavat kumppanilta henkistä yhteyttä ja tunneälyä sekä normaalia fiksua käytöstä. En sano, etteikö naisilla voisi olla muitakin kriteereitä kumppanilleen (kullakin omat mieltymyksensä), mutta miehen ei todellakaan tarvitse olla mikään alfauros kelvatakseen naiselle kumppaniksi. En pidä tuosta sanasta alfauros, mutta en nyt keksinyt parempaakaan tähän yhteyteen.

Tiedostan toki sen, että välttämättä uutta kumppania ei ole aina helppo löytää eli sitä en väitä, että uusi kumppania löytyisi aina tuosta vaan kenelle tahansa, mutta pointti on se, että ei tarvitse olla pitkä, komea, varakas, mitä näitä nyt on, voidakseen päästä parisuhteeseen.

Aletheias

• Ihan sama havainto. En myöskään tiedä omasta elinpiiristä yhtään naista tai miestä, joka tiettävästi haluaisi parisuhteen ja joka ei jo sellaisessa olisi.

Ja kun toisaalta sekä miehet että naiset sanovat että parisuhteen saaminen on halutessaan varsin helppoa, niin ainoa johtopäätös jonka osaan tehdä on, että tässä ajassa vaikeaa on vain parisuhteen haluaminen.

• Anonyymi00045

Nimenomaan noin. Minäkään en väitä, että kaikilla olisi aina helppoa tai ettei kukaan koskaan ja missään esittäisi liiallisia vaatimuksia. Ihan hirvittävän yleisiltä tuollaiset ylettömät vaatimukset eivät kuitenkaan vaikuta. Minua jäikin hieman kiinnostelemaan, että missähän ihmisjoukossa nuo tuollaiset vaatimukset voisivat korostua ja nousta liiankin suureksi tekijäksi. Minulla on pieni aavistus ja haisu asiasta, mutta täytyyvarmaan sukeltaa vähän "kaninkoloihin" tutkailemaan asiaa, ennen kun sanon mitään enemmän.

• Anonyymi00046
        scrg kirjoitti:

Ihan sama havainto. En myöskään tiedä omasta elinpiiristä yhtään naista tai miestä, joka tiettävästi haluaisi parisuhteen ja joka ei jo sellaisessa olisi.

Ja kun toisaalta sekä miehet että naiset sanovat että parisuhteen saaminen on halutessaan varsin helppoa, niin ainoa johtopäätös jonka osaan tehdä on, että tässä ajassa vaikeaa on vain parisuhteen haluaminen.

"ainoa johtopäätös jonka osaan tehdä on, että tässä ajassa vaikeaa on vain parisuhteen haluaminen"

Sanoisin, että olet aika hyvin asian ytimessä tuossa johtopäätelmässäsi. "Parisuhdemarkkinoilla" (inhoan tuota sanaa, mutta menköön tämän kerran) ihmiset eivät enää niinkään kilpaile toisiaan vastaan, eivätkä varsinkaan mitään myyttistä top 10%:a vastaan, vaan sinkkuuden ja yksi elämisen ihanaa helppoutta. Nykypäivänä parisuhde ei ole enää mikään välttämättömyys, vaan jopa hieman "luksustuote" nice to have juttu ja jollei se "luksustuote" tuotakaan elämään mitään positiivista, niin mitä sillä tekee.

• Yltiöfeminismi on jo paljastunut useimmille feministeillekin sudenkuopaksi, koska siten käyttäytyvillä on suuria vaikeuksia saada pariseksiä. Lesvoslainen rakkaus on mahdollista vain harvoille.

Suurin osa naisistakin haluaa nimenomaan puolison, siksi miedompikaan feminismi ei enää puhuttele. Se on jo kehnoksi ideologiaksi havaittu. Syy tietysti 60 vuoden huono kokemus.

Nuoret ei voi koko kaarta havannoida, vaan vain kuin yksittäisen kuvan. Mutta me ikäihminet näemme, että suuri muutos on tapahtunut. Feminismin alku oli pontevaa. Parikymmenta vuotta sitten oli huippukausi. Nyt jo kuin auringonlasku. Puhti on pois.

Palaamme vanhan naisliikkeen ajamaan tasa-arvoon, kun suurin osa miehistäkin on ruvennut sitä kannattamaan. -exKynis.mi

• Anonyymi00047

En tiedä miksi tulit toistamiseen tuosta feminismistä puhumaan, kun et sitten kuitenkaan halunnut eilen sen enempää jatkaa. Minä en edelleenkään osaa ottaa tuohon kantaa. En tunne ketään feministiä tai edes entistä sellaista. Mä en liiku sellaisissa piireissä, joissa tuollaisia pohditaan, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Itse olen aina määrittänyt itseni egalitaristiksi, jos joku määritelmä on pakotettu antamaan, mutta siinäkin olen varsin maltillinen tapaus. Minä kun en ole ikinä tajunnut mitä tekemistä tällä juuri sukupuolen kanssa. On niitä muitakin ihmiskuntaa eriarvoistavia ominaisuuksia.

• Anonyymi00047 kirjoitti:

En tiedä miksi tulit toistamiseen tuosta feminismistä puhumaan, kun et sitten kuitenkaan halunnut eilen sen enempää jatkaa. Minä en edelleenkään osaa ottaa tuohon kantaa. En tunne ketään feministiä tai edes entistä sellaista. Mä en liiku sellaisissa piireissä, joissa tuollaisia pohditaan, vaikka korkeakoulutettu olenkin. Itse olen aina määrittänyt itseni egalitaristiksi, jos joku määritelmä on pakotettu antamaan, mutta siinäkin olen varsin maltillinen tapaus. Minä kun en ole ikinä tajunnut mitä tekemistä tällä juuri sukupuolen kanssa. On niitä muitakin ihmiskuntaa eriarvoistavia ominaisuuksia.

Eräs syy on tietysti se, että minäkin sain silmät ja suun täyteen jo 60-luvulla. Silloiset feministit olivat erittäin agressiivisia ja päällekäypiä. Olin kahdessa työpaikassa, jossa sai nähdä samaa aggressiivista oppia, ja olla hyökkäyksen kohteena vain siksi, että olen mies.

Tärkeämpi syy on kuitenkin, että katsomukseni on luonnontieteellinen ja siksi myös biologinen. On jokseenkin idioottimaista ajatella, että toinen sukupuoli olisi parempi, kuten feminismi väittää naissukupuolen olevan.

Feministinen oppi on siinä suhteessa myös mahdoton, että se väittää ajavansa tasa-arvoa, vaikka se kuitenkin pitää naissukupuolta parempana.

Olen pyrkinyt kumoamaan ideologisia oppeja, koska ne lupaavat kauniita, ja sitten seuraa pettymys. Itse feministien päätä en pysty kääntämään, mutta toivon, että vaaravyöhykkeessä oleva ei edes hurahtaisi tähän ideologiaan.

Anteeksi, etten tajunnut ystävällisestä viestistäsi, että toivoit pitempääkin juttelua. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00055
        å.ä.ö kirjoitti:

Eräs syy on tietysti se, että minäkin sain silmät ja suun täyteen jo 60-luvulla. Silloiset feministit olivat erittäin agressiivisia ja päällekäypiä. Olin kahdessa työpaikassa, jossa sai nähdä samaa aggressiivista oppia, ja olla hyökkäyksen kohteena vain siksi, että olen mies.

Tärkeämpi syy on kuitenkin, että katsomukseni on luonnontieteellinen ja siksi myös biologinen. On jokseenkin idioottimaista ajatella, että toinen sukupuoli olisi parempi, kuten feminismi väittää naissukupuolen olevan.

Feministinen oppi on siinä suhteessa myös mahdoton, että se väittää ajavansa tasa-arvoa, vaikka se kuitenkin pitää naissukupuolta parempana.

Olen pyrkinyt kumoamaan ideologisia oppeja, koska ne lupaavat kauniita, ja sitten seuraa pettymys. Itse feministien päätä en pysty kääntämään, mutta toivon, että vaaravyöhykkeessä oleva ei edes hurahtaisi tähän ideologiaan.

Anteeksi, etten tajunnut ystävällisestä viestistäsi, että toivoit pitempääkin juttelua. -exKynis.mi 🌹👀

Kuten totesin, niin minä en tunne yhtään feministiä. Minulla ei siis ole oikein mitään sen isompaa sanottavaa juuri feminismiin liittyen. Kaikissa ismeissä, ainakin jos niihinnkovin tulikivenkatkuisesti uskoo, lienee pitkälti samat ongelmat. Se tekee putkinäköiseksi ja aiheuttaa helposti sen, että kokee muiden olevan absoluuttisesti ja kaikin tavoin väärässä. Tuo taas ei tietenkään pidä paikkaansa mielipidekysymyksissä.

• Anonyymi00055 kirjoitti:

Kuten totesin, niin minä en tunne yhtään feministiä. Minulla ei siis ole oikein mitään sen isompaa sanottavaa juuri feminismiin liittyen. Kaikissa ismeissä, ainakin jos niihinnkovin tulikivenkatkuisesti uskoo, lienee pitkälti samat ongelmat. Se tekee putkinäköiseksi ja aiheuttaa helposti sen, että kokee muiden olevan absoluuttisesti ja kaikin tavoin väärässä. Tuo taas ei tietenkään pidä paikkaansa mielipidekysymyksissä.

Ihmiset lisääntyvät suvullisesti.

Suvullinen lisääntyminen syntyi ehkä yli 1000 miljoonaa vuotta sitten. Kun sitä ennen oli suvuton lisääntyminen, kesti suunnattoman kauan kun solulinjaan tuli uusi edullinen mutaatio. Evoluutio oli hidasta, mutta sitä oli.

Suvullisessa lisääntymisessä taas linjat yhdistyvät, joten ei mene kauankaan, kun edullinen mutaatio saadaan samaan linjaan edellisten kanssa. Tapahtui suorastaan räjähdys ja tuosta ajasta lähtien evoluutio on ollut monta monta kertaa nopeampaa.

Ideologiat eivät tätä ymmärrä, vaan askartelevat tieteelle täysin vieraalla OIKEUKSIEN alueella. Onko naisella oikeus vai ei tehdä päätökset 'omasta kehostaan' samalla, kun kantaa toisen hedelmöittämää lasta.

Onko miehellä tai naisella oikeus tehdä niin tai näin vai tuleeko tehdä komromissi. Tällaiset ovat MIELIPIDEASIOITA, joihin lunnontieteillä ei ole mitään kantaa. Ne vain tutkivat miten on, eivät koskaan, miten tulisi olla.

Ehkä sinua ei biologia kiinnosta, joten saat määrätä muun aiheen. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00065
        å.ä.ö kirjoitti:

Ihmiset lisääntyvät suvullisesti.

Suvullinen lisääntyminen syntyi ehkä yli 1000 miljoonaa vuotta sitten. Kun sitä ennen oli suvuton lisääntyminen, kesti suunnattoman kauan kun solulinjaan tuli uusi edullinen mutaatio. Evoluutio oli hidasta, mutta sitä oli.

Suvullisessa lisääntymisessä taas linjat yhdistyvät, joten ei mene kauankaan, kun edullinen mutaatio saadaan samaan linjaan edellisten kanssa. Tapahtui suorastaan räjähdys ja tuosta ajasta lähtien evoluutio on ollut monta monta kertaa nopeampaa.

Ideologiat eivät tätä ymmärrä, vaan askartelevat tieteelle täysin vieraalla OIKEUKSIEN alueella. Onko naisella oikeus vai ei tehdä päätökset 'omasta kehostaan' samalla, kun kantaa toisen hedelmöittämää lasta.

Onko miehellä tai naisella oikeus tehdä niin tai näin vai tuleeko tehdä komromissi. Tällaiset ovat MIELIPIDEASIOITA, joihin lunnontieteillä ei ole mitään kantaa. Ne vain tutkivat miten on, eivät koskaan, miten tulisi olla.

Ehkä sinua ei biologia kiinnosta, joten saat määrätä muun aiheen. -exKynis.mi 🌹👀

Jos ajatellaan biologisesti, niin tietysti on oikeus. Kun jokin keino on kerta olemassa, niin tietysti ja täysin oikeutetusti biologinen organismi käyttää sitä, mikäli niin tahtoo. Biologisesta näkökulmasta päätös on aina yksilöllä itsellään. Jos kuitenkin haluamme elää yhteisönä, niin silloin on aikalailla pakko ottaa huomioon myös muiden tahtomisia. Tässä kohdassa tulevat kuvaan (toivon mukaan) yhdessä sovitut säännöt, mikä on oikein ja mikä väärin, mitä sinulla on oikeus tehdä. Tuo ei suoranaisesti liity ideologioihin, vaikka toki ideologiat omivat monia asioita. Jos yhteisö haluaa olla toimiva yhteisö, niin jonkinlaiset säännöt tarvitaan aina, vailla ideologioitakin.

• Anonyymi00065 kirjoitti:

Jos ajatellaan biologisesti, niin tietysti on oikeus. Kun jokin keino on kerta olemassa, niin tietysti ja täysin oikeutetusti biologinen organismi käyttää sitä, mikäli niin tahtoo. Biologisesta näkökulmasta päätös on aina yksilöllä itsellään. Jos kuitenkin haluamme elää yhteisönä, niin silloin on aikalailla pakko ottaa huomioon myös muiden tahtomisia. Tässä kohdassa tulevat kuvaan (toivon mukaan) yhdessä sovitut säännöt, mikä on oikein ja mikä väärin, mitä sinulla on oikeus tehdä. Tuo ei suoranaisesti liity ideologioihin, vaikka toki ideologiat omivat monia asioita. Jos yhteisö haluaa olla toimiva yhteisö, niin jonkinlaiset säännöt tarvitaan aina, vailla ideologioitakin.

Tiede voi tutkia, minkälaiset sännöt vallitsevat jossakin yhteisössä, mutta tiede ei voi vastata, minkälaisia niiden tulee olla.

Esimerkki: Tieteellisen työn tuloksena voidaan luoda tehokkaita ehkäisymenetelmiä, kuten nykyisin on, mutta tiede ei voi vastata, tuleeko niitä käyttää. Voidaan kuitenkin tehdä tutkimus, käytetäänkö niitä vai ei.

Toinen esimerkki: Pieni ryhmä haluaisi päästä elämästä eroon (kuten minä). Enemmistö haluaa elää pitkään. Ei tieteellisesti voi perustella, kumpi on oikein. Eri asia on, että tieteellisesti ajattelevalla saattaa myös olla mielipiteitä asioista, jotka eivät ole tieteellisiä. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00066
        å.ä.ö kirjoitti:

Tiede voi tutkia, minkälaiset sännöt vallitsevat jossakin yhteisössä, mutta tiede ei voi vastata, minkälaisia niiden tulee olla.

Esimerkki: Tieteellisen työn tuloksena voidaan luoda tehokkaita ehkäisymenetelmiä, kuten nykyisin on, mutta tiede ei voi vastata, tuleeko niitä käyttää. Voidaan kuitenkin tehdä tutkimus, käytetäänkö niitä vai ei.

Toinen esimerkki: Pieni ryhmä haluaisi päästä elämästä eroon (kuten minä). Enemmistö haluaa elää pitkään. Ei tieteellisesti voi perustella, kumpi on oikein. Eri asia on, että tieteellisesti ajattelevalla saattaa myös olla mielipiteitä asioista, jotka eivät ole tieteellisiä. -exKynis.mi 🌹👀

Ei tietenkää tiede voi tuohon vastata. Tieteellisin keinoin voi toki tutkia mitä yhteisön asukkaat haluavat niiden sääntöjen olevan, mutta se ei tee säännöistä oikeita tai vääriä. Tiede ei voi määrittää onko toisen henkilön lyöminen, mutta lääketiede voi kertoa mitä seurauksia sillä voi olla. Toisaalta kun ei tiede voi määrittää sitäkään, että onko toisen yksilön tappaminen oikein vai väärin. Lähinnä jonkinlaista tieteellistä tutkimusta tuon asian suhteen voisi varmaan olla tutkimus, jossa selvitettään vaikkapa kuvantamismenetelmin (eli ei kysymällä, se on liian subjektiivista) miltä yksilön kuolema muista yksilöistä tuntuu ja sitten laskea siitä jokin keskiarvo, että miltä kuuluisi tuntua. Tuon ongelmana on tietysti se mistä löytää riittävästi yksilöitä, joille ei ole koskaan kulttuurisesti opetettu miltä pitäisi tuntua.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Ei tietenkää tiede voi tuohon vastata. Tieteellisin keinoin voi toki tutkia mitä yhteisön asukkaat haluavat niiden sääntöjen olevan, mutta se ei tee säännöistä oikeita tai vääriä. Tiede ei voi määrittää onko toisen henkilön lyöminen, mutta lääketiede voi kertoa mitä seurauksia sillä voi olla. Toisaalta kun ei tiede voi määrittää sitäkään, että onko toisen yksilön tappaminen oikein vai väärin. Lähinnä jonkinlaista tieteellistä tutkimusta tuon asian suhteen voisi varmaan olla tutkimus, jossa selvitettään vaikkapa kuvantamismenetelmin (eli ei kysymällä, se on liian subjektiivista) miltä yksilön kuolema muista yksilöistä tuntuu ja sitten laskea siitä jokin keskiarvo, että miltä kuuluisi tuntua. Tuon ongelmana on tietysti se mistä löytää riittävästi yksilöitä, joille ei ole koskaan kulttuurisesti opetettu miltä pitäisi tuntua.

Lisään ... tuossakin jäisi kuitenkin selvittämättä onko yksilön tappaminen oikein vai väärin. Kuolema on kuitenkin luonnollinenkin asia ja jos sekin aiheuttaa vaikkapa pahaa oloa, niin onko pahan olon aiheuttaminen kategorisesti väärin ja ketä siitä tulee syyttää?

• Anonyymi00067 kirjoitti:

Lisään ... tuossakin jäisi kuitenkin selvittämättä onko yksilön tappaminen oikein vai väärin. Kuolema on kuitenkin luonnollinenkin asia ja jos sekin aiheuttaa vaikkapa pahaa oloa, niin onko pahan olon aiheuttaminen kategorisesti väärin ja ketä siitä tulee syyttää?

Toimimme lakien mukaan, joten ei voi edes syyttää mielivaltaista lääkäriä, joka vastoin kirjoitettua ja tietoihimme lisättyä toivettamme elvyttää meidät ja jatkaa kiduttamistamme sellaisen taikauskon vallassa, että lääkärin tulee aina edistää ELÄMÄÄ. On lausuttu juhlallisia Hippokrateen taikauskoisia valoja.

Mielestäni tuollainen pitäisi rangaista, sillä sellainen asenne tuo potilaalle suunatonta kärsimystä. Siinäkin on lopulta kyse sattumasta, joudummeko kiduttajalääkärin käsiin, vai lääkärin joka kunnioittaa toivettamme.

Maailma on kammottava paikka. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00076
        å.ä.ö kirjoitti:

Toimimme lakien mukaan, joten ei voi edes syyttää mielivaltaista lääkäriä, joka vastoin kirjoitettua ja tietoihimme lisättyä toivettamme elvyttää meidät ja jatkaa kiduttamistamme sellaisen taikauskon vallassa, että lääkärin tulee aina edistää ELÄMÄÄ. On lausuttu juhlallisia Hippokrateen taikauskoisia valoja.

Mielestäni tuollainen pitäisi rangaista, sillä sellainen asenne tuo potilaalle suunatonta kärsimystä. Siinäkin on lopulta kyse sattumasta, joudummeko kiduttajalääkärin käsiin, vai lääkärin joka kunnioittaa toivettamme.

En tiennythkään, että elvytyskieltoa yleisesti rikottaisiin, ainakaan Suomessa. Tapahtuuko sellaista paljonkin? Se kuulostaa kyllä suorastaan rikolliselta. Voin jollain tasolla ymmärtää tuon, jos kyse on nuoresta ihmisestä. Ei se silloinkaan minusta oikein ole, mutta voin kuitenkin jollain tasolla ymmärtää ajatuksen, ettei toive ehkä ole ollut loppuun ajateltu.

• Anonyymi00077
        å.ä.ö kirjoitti:

Lisään tähän nyt hirtehishuumoria. Ei kannata ottaa seuraavaa liian tosissaan ... ehkäpä hallituksen säästötoimenpiteet terveydenhoitoon tulevat poistamaan kokonaan tuollaisen resursseja tuhlaavan käytännön ja rankaisemaan tuhlailevia lääkäreitä. Jotain hyvää siinäkin.

• Anonyymi00076 kirjoitti:

En tiennythkään, että elvytyskieltoa yleisesti rikottaisiin, ainakaan Suomessa. Tapahtuuko sellaista paljonkin? Se kuulostaa kyllä suorastaan rikolliselta. Voin jollain tasolla ymmärtää tuon, jos kyse on nuoresta ihmisestä. Ei se silloinkaan minusta oikein ole, mutta voin kuitenkin jollain tasolla ymmärtää ajatuksen, ettei toive ehkä ole ollut loppuun ajateltu.

En minääkään ole edes viitteitä kuullut, mutta ei sitä ole kriminasoitukaan. Ts. taikauskon vallassa oleva ja Hippista palvova lääkäri saa tehdä melkein mitä tahansa ilman laillisia seurauksia.

Sen kuitenkin olen lukenut, miten tuskissaan olevat potilaat ovat odottaneet kuoleman tuomaa vapautusta ja ovat jo menettäneet tajunsakin. Mutta ovat sitten herätessään kuulleet, että heidät on elvytetty. Itkien kammosta ovat ottaneet tiedon vastaan.

Lääkäri voi vedota siihen, ettei elvytyskieltoa ollut. Kuolema on helpoin, jos saa nopean totaalisen sydänkohtauksen, mutta kauhea jos alilääkittynä kivuissaan joutuu pitkään kitumaan.

Alilääkitystä perustellaan sillä, että kituva potilas muka tulisi 'riippuvaiseksi', niin kuin sillä enää siinä tilanteessa olisi mitään merkitystä. Siksi jo edeltä aiheuttaa pelkoa, minkälaisen taikauskoisen lääkärin käsiin joutuu.

Ei sille mitään voi että kammottaa jo etukäteen. Ei kuolema kammota, se vapauttaa, mutta se kammottaa miten kuolemista hoidetaan. -exKynis.mi

• Anonyymi00078
        å.ä.ö kirjoitti:

En minääkään ole edes viitteitä kuullut, mutta ei sitä ole kriminasoitukaan. Ts. taikauskon vallassa oleva ja Hippista palvova lääkäri saa tehdä melkein mitä tahansa ilman laillisia seurauksia.

Sen kuitenkin olen lukenut, miten tuskissaan olevat potilaat ovat odottaneet kuoleman tuomaa vapautusta ja ovat jo menettäneet tajunsakin. Mutta ovat sitten herätessään kuulleet, että heidät on elvytetty. Itkien kammosta ovat ottaneet tiedon vastaan.

Lääkäri voi vedota siihen, ettei elvytyskieltoa ollut. Kuolema on helpoin, jos saa nopean totaalisen sydänkohtauksen, mutta kauhea jos alilääkittynä kivuissaan joutuu pitkään kitumaan.

Alilääkitystä perustellaan sillä, että kituva potilas muka tulisi 'riippuvaiseksi', niin kuin sillä enää siinä tilanteessa olisi mitään merkitystä. Siksi jo edeltä aiheuttaa pelkoa, minkälaisen taikauskoisen lääkärin käsiin joutuu.

Ei sille mitään voi että kammottaa jo etukäteen. Ei kuolema kammota, se vapauttaa, mutta se kammottaa miten kuolemista hoidetaan. -exKynis.mi

No ovatko he sitten olleet sellaisia, jotka ovat tehneet itselleen hoitotahdon jne. kieltäneet elvyttämisen?

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

No ovatko he sitten olleet sellaisia, jotka ovat tehneet itselleen hoitotahdon jne. kieltäneet elvyttämisen?

Jos eivät ole, niin siinä tehtäisiin rikos, jollei elvytettäisi. Hoitotahto kannattaa ehdottomasti itselleen tehdä.

• Anonyymi00078 kirjoitti:

En tiedä. Mutta eihän koko ongelmaa ennen edes ollut, kun ei tunnettu elvyttämistä. Ihmiset saivat kuolla ilman pitkittämistä. Tällaisiin idioottimaisuuksiin lääketieteen 'nopea edistyminen' voi johtaa.

Itse olen kuivilla oleva alkoholisti, jo vuosikymmeniä kuivilla, mutta emme koskaan 'parane', sillä alkoholismilla ja ahdistuneisuudella on vahva positiivinen korrelaatio. Kärsin siis edelleen VAHVASTA hoitoresistentistä ahdistuksesta.

Alkoholismia voi myös kuvata itselääkityksenä. Alkoholi vaikuttaa meihin aivan toisella tavalla vapauttavasti kuin muihin ihmisiin. Ensimmäisen ryypyn jälkeen olemme pysyvästi koukussa, koska alkoholi on paras lääke ahdistuneisuuteen.

Siinä on vain se ongelma, että syntyy TOTTUMUS, jonka takia alkoholiannosta täytyy koko ajan hiljalleen nostaa saavuttaakseen mahdollisimma normaalin tilan. Lopulta ei keho enää kestä, vaan tulee vakavia neurologisia ongelmia, kouristuksia, tunnottomutta, ajan tajun menetystä ja viiltävää ahdistusta.

Vaikka kuiville pitkäaikaisesti päästyään (vain 1 - 2 % alkoholisteista pääsee pitkäaikaisesti kuiville), ahdistuneisuus suurelta osin jää. Elämä on silkkaa helvettiä, vaikkei aivan yhtä kamaloittavaa kuin n.s. kentällä, eli juodessa.

Meikäläinen tietää jo etukäteen pelätä enemmän, kuin tavallisen ihmisen tarvitsee. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00080
        å.ä.ö kirjoitti:

En tiedä. Mutta eihän koko ongelmaa ennen edes ollut, kun ei tunnettu elvyttämistä. Ihmiset saivat kuolla ilman pitkittämistä. Tällaisiin idioottimaisuuksiin lääketieteen 'nopea edistyminen' voi johtaa.

Itse olen kuivilla oleva alkoholisti, jo vuosikymmeniä kuivilla, mutta emme koskaan 'parane', sillä alkoholismilla ja ahdistuneisuudella on vahva positiivinen korrelaatio. Kärsin siis edelleen VAHVASTA hoitoresistentistä ahdistuksesta.

Alkoholismia voi myös kuvata itselääkityksenä. Alkoholi vaikuttaa meihin aivan toisella tavalla vapauttavasti kuin muihin ihmisiin. Ensimmäisen ryypyn jälkeen olemme pysyvästi koukussa, koska alkoholi on paras lääke ahdistuneisuuteen.

Siinä on vain se ongelma, että syntyy TOTTUMUS, jonka takia alkoholiannosta täytyy koko ajan hiljalleen nostaa saavuttaakseen mahdollisimma normaalin tilan. Lopulta ei keho enää kestä, vaan tulee vakavia neurologisia ongelmia, kouristuksia, tunnottomutta, ajan tajun menetystä ja viiltävää ahdistusta.

Vaikka kuiville pitkäaikaisesti päästyään (vain 1 - 2 % alkoholisteista pääsee pitkäaikaisesti kuiville), ahdistuneisuus suurelta osin jää. Elämä on silkkaa helvettiä, vaikkei aivan yhtä kamaloittavaa kuin n.s. kentällä, eli juodessa.

Meikäläinen tietää jo etukäteen pelätä enemmän, kuin tavallisen ihmisen tarvitsee. -exKynis.mi 🌹👀

Ei sen hoitotahdon tekeminennniin vaikeaa ole. Itse olen tyytyväinen, että lääketiede on tuossa asiassa edistynyt. Teet vain sen hoitotahdon, niin ei tarvitse tuon takia uniaan menettää.

• Anonyymi00080 kirjoitti:

Ei sen hoitotahdon tekeminennniin vaikeaa ole. Itse olen tyytyväinen, että lääketiede on tuossa asiassa edistynyt. Teet vain sen hoitotahdon, niin ei tarvitse tuon takia uniaan menettää.

Hoitotahtoa nimitettiin ennen hoitotestamentiksi. Tein sen jo aikoja sitten. Alkuperäistä kannan muovitettuna lompakossani ja jäljennöksen toimitin paikalliselle sairaalalle ja tarkistin, että ovat sen kirjanneet myös digitaaliseen hoitokertomukseen.

Nyttää olevan tekoaika 20.4.1988.

Nyt joudun keskeyttämään, sillä alkavat suloisen vaimoni 84-vuotissynttärit. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00115
        å.ä.ö kirjoitti:

Hoitotahtoa nimitettiin ennen hoitotestamentiksi. Tein sen jo aikoja sitten. Alkuperäistä kannan muovitettuna lompakossani ja jäljennöksen toimitin paikalliselle sairaalalle ja tarkistin, että ovat sen kirjanneet myös digitaaliseen hoitokertomukseen.

Nyttää olevan tekoaika 20.4.1988.

Nyt joudun keskeyttämään, sillä alkavat suloisen vaimoni 84-vuotissynttärit. -exKynis.mi 🌹👀

Onnea vaimollesi.

• Anonyymi00115 kirjoitti:

Onnea vaimollesi.

Nöyristelevät, matelevat ja sulimmat kiitokset. Meni perille. Hän myös lähettää kiitokset sinulle. Olemme olleet naimisissa kesästa 1969 asti ja edelleen rakastamme toisiamme niin, että kipeätä tekee. -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00053

Tärkeää olla hillo Päällikkö. sanoi tuo armeijassa että voitte n. 30 v asti vältellä sitä aviota korkeintaan, sitten se menoa..

Siitäkin mennyt jo yli enemmän kuin 20 v , että ei ole ollut ongelmaa

se kapteeni tai mikä lie kapiainen siis pahoin väärässä oli , mutta ei kai se ihme..

• Anonyymi00054

uskon että menee tuplaksi ,jotta n. 60v jälkeen kuten sauli pressa tai
        renkka harlin, voi ottaa nuoremman naisen ketä paksuksi panee..

jos siinä vaiheessa hillo päällikkö tietenkin

• Anonyymi00063

Osa ihmisistä tosiaan on kovasti rahan perään. Voi kuitenkin kysyä itseltään, että onko se todella se mitä haluaa. Itselläni ei tuttavapiiriin kuulu ketään hyperrikkaita.

• Vastaus kysymykseen ei ole yksiselitteinen.
      - Panoseuraa on helppo löytää. Helppoja naisia on helppo löytää.
      - Vaimomateriaalia on vaikea löytää. Siveitä naisia on vaikea löytää. Ja sitten jos löydät kunnollisen naisen, tasosi ei riitä, sillä heille löytyy kysyntää.

• Anonyymi00086

Kuka tahansa on vaimomateriaalia, sopivalle ihmiselle. Tietysti, jos omat kriteerit ovat kovin kapeat, niin kukaan ei löydä sopivaa, vaikka olisi itse kuinka upea ja ihana tahansa.

• Anonyymi00088

Tuossa tulikin se totuus lyhyesti ja ytimekkäästi. Siveät ja kunnolliset, ja lisäksi vielä HYVÄNNÄKÖISET naiset ovat äärimmäisen harvinaisia ja heillä on valtaa valita ihan kenet vaan haluaa.

Minulla ei ole sellaiseen minkäänlaisia mahdollisuuksia, ja mikään muu ei minulle kelpaa. Joten jätän koko homman väliin täysin, ei kiinnosta.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Tuossa tulikin se totuus lyhyesti ja ytimekkäästi. Siveät ja kunnolliset, ja lisäksi vielä HYVÄNNÄKÖISET naiset ovat äärimmäisen harvinaisia ja heillä on valtaa valita ihan kenet vaan haluaa.

Minulla ei ole sellaiseen minkäänlaisia mahdollisuuksia, ja mikään muu ei minulle kelpaa. Joten jätän koko homman väliin täysin, ei kiinnosta.

Jäin tuossa tuossa miettimään, että olenko koskaan tavannut yhtään siveää, kunnollista ja vieläpä komeaa miestä. Hekin taitavat olla melkoisen harvinaisia. Sellainenkin luultavasti saa valita melkein kenet vaan. Melkein, sillä kukaan ei pysty valistemaan ketä tahansa. Kukaan kun ei ole kaikkien makuun. Esimerkiksi tuo siveys on asia, joka ei miellytä likipitäenkään kaikkia.

• Anonyymi00096

Miehet jotka etsivät tai ovat etsineet (ja löytäneetkin) panoseuraa eivät löydä vastaisuudessa kunnollisia siveitä naisia, se on melkoisen yksiselitteistä. Samoin käy jos mies ajattelee naisen materiaalina ja siveytenä eikä ihmisenä.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Jos tarkoitat siveydellä säädyllistä, nuhteetonta, moraaliltaan puhdasta ja pidättyväistä naista tai käyttäytymistä on selkeää, ettei sellainen nainen välttämättä innostu yhdestäkään miehestä.

Pidättyväiset miehet ovat myös oma lukunsa, mutta ei heitäkään kiinnosta naiset.

• Anonyymi00086 kirjoitti:

Kuka tahansa on vaimomateriaalia, sopivalle ihmiselle. Tietysti, jos omat kriteerit ovat kovin kapeat, niin kukaan ei löydä sopivaa, vaikka olisi itse kuinka upea ja ihana tahansa.

Kaikilla on oma makunsa. Minun makuni on kapea nykyaikana. Olen menneiden aikojen haamu. Mutta onko siinä mitään pahaa? Jokainen tykkää mistä tykkää.

• Anonyymi00160
        Palstakamu kirjoitti:

Kaikilla on oma makunsa. Minun makuni on kapea nykyaikana. Olen menneiden aikojen haamu. Mutta onko siinä mitään pahaa? Jokainen tykkää mistä tykkää.

Ei kai missään ole sanottu, että se olisi paha? Korjasin vain tätä lausahdustasi "Vaimomateriaalia on vaikea löytää. Siveitä naisia on vaikea löytää. Ja sitten jos löydät kunnollisen naisen, tasosi ei riitä, sillä heille löytyy kysyntää." Ei vaimomateriaalia yleisesti ole vaikea löytää, mutta se on ihan mahdollista, että sinun määritelmiesi mukaista vaimomateriaalia voi olla vaikea löytää. Et tosin tietenkään mitenkään määritellyt mitä siveä sinulle tarkoittaa, mutta mitä ilmeisimmin se on jotain hyvinkin sanotaan vaikka puritanistista. Eikä siinä tosiaan mitään väärää ole. Olen sitäpaitsi ymmärtänyt, ettet sinä varsinaisesti ole edes etsimssä tai oikeastaan kiinnostunut löytämäänkään. Ajatuksesi ovat mitä ilmeisimmin lähinnä teoreettisia.

• Anonyymi00082

Se on aina ollut noin. Rima on miehille ihan helvetin matalalla, koska niin suuri osa miehistä ei ole mistään kotoisin.

• Anonyymi00090

Voi olla noinkin. Itsellä ei ole ihan hirveän monelta vuosikymmeneltä kokemusta. En siis lähde ottamaan kantaa siihen mitä on tai ei ole ollut aina.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Voi olla noinkin. Itsellä ei ole ihan hirveän monelta vuosikymmeneltä kokemusta. En siis lähde ottamaan kantaa siihen mitä on tai ei ole ollut aina.

Ei sen tarvitse olla omakohtaista kokemusta. Menneisyydestä on mm. kirjallista aineistoa.

• Anonyymi00083

Hyvä suunta josbnäin on.Internztin toksinen kulttuuri on kupla.En silti ihan täysin usko, että näin on, koska baarissa olen saanut osakseni kiinnostavan miehen huomion, joka olisi kyllä ollut saalis, mutta oli 100% sinkku ka kyllä niitä hyvännäköisiä sinkkuja tulee vastaan. Ehkä sotaskenaariot tai köyhyys muuttavat ihmisten ajatusmaailmaa :)

• Anonyymi00089

Niin. Eiväthän kaikki sinkut ole edes pyrkimässä lopettamaan sinkkuuttaan. Komeus ei myöskään takaa sitä hyvää arvomaailmaa, asiallisuutta jne. Eikä pelkkä komeus monesti kanna parisuhteeseen saakka. Esimerkiksi parhaan näköiset miehet, jotka itse tunnen, ovat sinkkuja. Eikä heillä kyllä ole minkään muunkaanlaista sutinaa mihinkään suuntaan. Jos pelkkää ulkonäköä katsoo, niin asia voi ihmetyttää, mutta kun avaavat suunsa niin aikalailla jokainen tajuaa miksi noin on.

• Ihan näin äkkiseltään kolmenlaista ajatusta.

Ihan itsekkäistä lähtökohdista kun miettii niin itse olen saanut pakit sekä pituuden puutteen vuoksi että työelässä sijoitun organisaation alalaatikostoon eli duunariosastolle. Jäin vain miettimään että mitkä ovat ne normaalin miehen speksit pk-seudulla jotka mahdollistvat pääsyn arvopohjakeskusteluihin naistenkanssa.

Toinen asia sitten tämä sosiaalinen media. Paljon on tullut vastaan naisten näkemyksiä joissa todetaan että he ovat kouluttautuneet, tienaavat rahansa, heilä on ystäviä ja harrastuksia ja lihalliset himotkin hoituu härpättimillä. Jos miehen ottaisvat rinnalleen niin sen pitäisi tuottaa jotakin lisäarvoa heidän elämään. Tähän "vaatimukseen" katsoen niin kyllä pk-sudun tavismiehet on hyvin korkeaa tasoa.
      Tuohon kun peilaa vielä yleisen keskustelun miehistä joka usein sisältää termejä toksinen, miesvauva, miesselittäminen tai miten miehet ei tee kotitöitä tai miehet eivät itke niin joku nyt ei nyt ihan kättele tässä yhtälössä.

Netti on tietysti netti mutta jos menen omaan kuplaani niin siellä taas tilanne on juuri päinvastoin. Mitä nuorempiin mennään sen todennäköisempää on että he jäävät yksin ja iso osa varmasti myös yksinäiseksi. Tämä näkyy on kyse sitten työkavereista, harrasteporukoista tai miehistä joita tunnen järjestö tai luottamustehtävien kautta.
      Vanhemmilla miehillä on suurimmalla osalla kyllä kumppanit ja mitä heidän juttujaan olen kuunnellut niin lähikylistä se kumppani on löytynyt ja joskus miettinyt että kertooko Hanna Ekolan kappale -He juuri heistä.
      Mitä nuorempiin tulee niin täällä on se paljon puhuttu jako lukion tyttöihin ja ammattikoulun poikiin. Tytöt jatkavat kouluja yliopistokaupungeissa ja täällä pojat käyvät koulun jälkeen asevelvollisuuden ja sitten menevät töihin. Se suurin ongelma ei ole koulutuksen eriytyminen vaan elinkeinorakenteen yksipuolisuus. Metalli ja muussa raskaammassa teollisuudessa on kyllä töitä mutta naisvaltaiset alat , kuten palvelu ja sote, ovat kuihtuneet olemattomiin. Niin kauan kuin kotiseuturakkaudella ei voi maksaa laskuja on hyvin vaikeaa rakentää tänne tulevaisuutta.

• Anonyymi00087

Ne joista tuossa puhuin, ovat oikeastaan kaikki ihan duunareita. Hyvin keskimääräisiä ulkoisesti, niin näöltään kuin kooltaan. Joku vähän pidempi ja vähän lyhempi, joku vähän pulskempi ja joku hoikempi. Ei mitään hirveän silmiinpistävää tai erikoista. Farkku-, huppari-, flanellipaitaporukkaa.

• Anonyymi00093

Normaaleita ovat lähes kaikki muut miehet paitsi palstalla väitetyt rahakkaat tatuoidut muskelimiehet.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Ne joista tuossa puhuin, ovat oikeastaan kaikki ihan duunareita. Hyvin keskimääräisiä ulkoisesti, niin näöltään kuin kooltaan. Joku vähän pidempi ja vähän lyhempi, joku vähän pulskempi ja joku hoikempi. Ei mitään hirveän silmiinpistävää tai erikoista. Farkku-, huppari-, flanellipaitaporukkaa.

Mielestäni ei tarvitse olla "duunari", voi olla muttei tarvitse, kaikki koulutukset käy.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Mielestäni ei tarvitse olla "duunari", voi olla muttei tarvitse, kaikki koulutukset käy.

Ei tietenkään tarvitse, mutta he ovat. Siis nuo miehet, joiden kanssa tästä aiheesta viikonloppuna puhuin.

• Anonyymi00125

Hoitoala olisi kasvava ja vielä naisvaltainen ala, mutta kun sotesysteemi on se, että keskitetään kaikki isoihin paikkoihin, niin sinne nekin työpaikat sitten menee. Jaan huolesi maaseutujen miehistä.

Ja aina voi syyttää hallitusta.

• Toi metalliala on aika jännä juttu. Että meillä päinkin niille tekijöille ois kysyntää, että meilkeimpä työntekijä pulaa jopa näinä huonon työllisyyden aikoina. Että mitäs sitten kun talous lähtee nousuun? Tosta koulutuksesta taas, että oisin luullu että ammattikorkee ois vähän tasannu noita eroja. Moni työnantaja pitää parempana amikse ja ammattikorkeen yhdistelmää. Moni aiempi duunaritason työ vaatii jo korkeakoulutusta, mutta pitää tietää myös tuotanto. Tietenki laajasta matikasta ois hyötyä, mutta edelleen lukio koulutus on niin perinteiden kahlitseman jäykkää, ette opintojen yhdistäminen on haastavaa. Yo tutkinnollahan ei oo mitään tekemistä nykyajan työelämän kanssa.

• Mullehan ei ois mikään ongelma jos tulis pakkeja, oli syy mikä hyvänsä. Ja jos joku tulis kysyy, että mitä lisäarvoo hänelle tuon, niin saa mun puolesta lähtee hakee sitä lisäarvoo muualta. Parempi ois kysyä, mitä lisäarvoo me yhdessä toisimme, toisillemme ympäristölle.

Että pakkeja sais mun puolesta sadella, mutta pahinta on epätietosuus.

• JeroP kirjoitti:

Mullehan ei ois mikään ongelma jos tulis pakkeja, oli syy mikä hyvänsä. Ja jos joku tulis kysyy, että mitä lisäarvoo hänelle tuon, niin saa mun puolesta lähtee hakee sitä lisäarvoo muualta. Parempi ois kysyä, mitä lisäarvoo me yhdessä toisimme, toisillemme ympäristölle.

Että pakkeja sais mun puolesta sadella, mutta pahinta on epätietosuus.

Itselleni kyllä vaikuttaa tuo syy. Kun pakit tulee pituuden tai työn takia niin jään kyllä pohtimaan että onko vika minussa vai siinä että kohdattiin esim sähköisen viestimien kautta.
        Jos taas arvopohja olisi erilainen niin se ei siitä muuttuisi kohtaamistavasta riippumatta.

Tästä oli laajempi tutkimuskin jossa kumppanin löytämisestä kyseltiin.
        Miehiltä kun kyseltiin niin "joka toinen suomalainen sinkkumies kokee kumppanin löytämisen vaikeaksi, ja vain hyvin pieni vähemmistö kokee, ettei kumppanin löytämiseen liity minkäänlaisia ongelmia,"
        Elikä omaltakin kohdalta aikalailla kuulun tuohon enemmistöön.

"Normit ovat muuttuneet ulkonäkökeskeisemmiksi: myös sellaiset ihmiset, jotka eivät olisi välttämättä ulkonäkökeskeisiä tavallisessa sosiaalisessa elämässä, saattavat näiden sovellusten kautta yhtäkkiä muuttua sellaisiksi"
        Tämä nyt ei pelkästään liity minusta parin löytämiseen vaan myös ympäristöön joka muuttuu yhä enemmän yksilökeskeiseksi.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008419620.html

• Anonyymi00173
        M184 kirjoitti:

Itselleni kyllä vaikuttaa tuo syy. Kun pakit tulee pituuden tai työn takia niin jään kyllä pohtimaan että onko vika minussa vai siinä että kohdattiin esim sähköisen viestimien kautta.
        Jos taas arvopohja olisi erilainen niin se ei siitä muuttuisi kohtaamistavasta riippumatta.

Tästä oli laajempi tutkimuskin jossa kumppanin löytämisestä kyseltiin.
        Miehiltä kun kyseltiin niin "joka toinen suomalainen sinkkumies kokee kumppanin löytämisen vaikeaksi, ja vain hyvin pieni vähemmistö kokee, ettei kumppanin löytämiseen liity minkäänlaisia ongelmia,"
        Elikä omaltakin kohdalta aikalailla kuulun tuohon enemmistöön.

"Normit ovat muuttuneet ulkonäkökeskeisemmiksi: myös sellaiset ihmiset, jotka eivät olisi välttämättä ulkonäkökeskeisiä tavallisessa sosiaalisessa elämässä, saattavat näiden sovellusten kautta yhtäkkiä muuttua sellaisiksi"
        Tämä nyt ei pelkästään liity minusta parin löytämiseen vaan myös ympäristöön joka muuttuu yhä enemmän yksilökeskeiseksi.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000008419620.html

Aloittaja toteaa tähän tälleen vähän sivusta, että nuo nettideittailut varmasti vaikuttavat. Itse kuulun sellaiseen porukkaan, joka ei oikeastaan koskaan ole käyttänyt noita ja tuo joukko, josta nyt aloituksessa puhuin, niin osa joskus kokeillut, muttei kukaan niitä ole aktiivisesti käyttänyt. Jotekin vaikuttaa kovasti siltä, että niistä on tulossa vanhempien ihmisten juttu, samalla tavalla kuin esim. facebookille kävi jo aiemmin. Tuossa huomasin hyvin sen, että nuoret tuntuvat taas suosivan ja painottavan tuolla reaalimaailmassa tutustumista, netin sijaan. Yritän tässä muitella, että oliko kukaan löytänyt kumppania nettideiteistä. En muista, että olisi. Netistä kyllä useampikin, mutta ei mistään nettideiteistä ja apeista.

• Anonyymi00092

Noinhan se on aina ollut ainakin Suomessa, palstaväitteet ovat kukkupuhetta.

• Anonyymi00097

Tällaiset aloitukset ovat kai yleisesti widun tyhmiä?

Se, löydätkö jonkun...se määritelmänä on jo kyseenlainen. Ei joku yhden illan tapaaminen ole mitään, ei niitä edes myöhemmin kunnolla edes ajattele.

Jos ihmisillä on joku helkkarin epäpätevyys yhden illan tapauksiin, ei kai sellainen henkilö ole millään tavalla pätevä elämään jonkun kanssa 10 vuotta? Ihan tyhmä ajatuksena.

Palsata on jo kuraa täynnä. Tehdäänlö selväksi edes se miten lyhyitä suhteita(millä ei ole mitään elämää nostavaa vaikutusta, päin vastoin) on helppo solmia. Ei pahaa mieltä.

Mutta, tehkää suhde joka kestää 15-vuotta. Siinä on jo vähän lisää haastetta.

AV

• Anonyymi00099

Mielenkiinnosta .... mikä osa aloituksesta on mielestäsi erityisen tyhmä? Ja miksi ihmeessä vastasit tyhmänä pitämääsi aloitukseen? Ja missä kohtaa aloituksessa puhuttiin "yhden illan tapaamisista?

• Anonyymi00100

Ai niin ja aloittaja toteaa olleensa parisuhteessa yli 15 vuotta, elokuussa 16. Miten se liittyy tähän aiheeseen?

• Anonyymi00104
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Ai niin ja aloittaja toteaa olleensa parisuhteessa yli 15 vuotta, elokuussa 16. Miten se liittyy tähän aiheeseen?

Koko ketjun sisältö perustuu asioihin joilla ei tavallaan ole merkitystä.
        Henkilö joka ei ole itsekäs löytää aina seuraa, mutta epäitsekkyyden kai kuuluu jatkua vaikka kohtaisi elämässä myös vaikeita tilanteita.

Yleensä mennään syyn taakse missä joku olisi lihava, muuten epäsopiva.
        Ei noin koskaan ole, on vain oma henkilökohtainen ongelma jossa ei olisi sisäistänyt vielä sitä mitä itse elämässään etsii. Syitä on helppo hakea ulkopuolelta, kaikki tulee lopuksi ihmisen sisältä. Ja sitä viisautta eivät useat koskaan edes löydä. Hakevat sitä jatkuvasti itsensä ulkopuolelta.

Niin lyhyissä, kuin myös pitkissä parisuhteissa.
        Usein se toinen tuntuu jollain lailla epäkelvolta, mutta kysymys on vain itsensä tiedostamisesta.

AV

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Koko ketjun sisältö perustuu asioihin joilla ei tavallaan ole merkitystä.
        Henkilö joka ei ole itsekäs löytää aina seuraa, mutta epäitsekkyyden kai kuuluu jatkua vaikka kohtaisi elämässä myös vaikeita tilanteita.

Yleensä mennään syyn taakse missä joku olisi lihava, muuten epäsopiva.
        Ei noin koskaan ole, on vain oma henkilökohtainen ongelma jossa ei olisi sisäistänyt vielä sitä mitä itse elämässään etsii. Syitä on helppo hakea ulkopuolelta, kaikki tulee lopuksi ihmisen sisältä. Ja sitä viisautta eivät useat koskaan edes löydä. Hakevat sitä jatkuvasti itsensä ulkopuolelta.

Niin lyhyissä, kuin myös pitkissä parisuhteissa.
        Usein se toinen tuntuu jollain lailla epäkelvolta, mutta kysymys on vain itsensä tiedostamisesta.

AV

Eihän sinun ole mikään pakko ketjuun kirjoittaa, jos se noin nyppii. 🙂

• Anonyymi00107
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Eihän sinun ole mikään pakko ketjuun kirjoittaa, jos se noin nyppii. 🙂

Ei ole, se on tiedossa. Tosin ei ole pakko myös vastata, jos se nyppii:)

AV

• Anonyymi00109
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Ei ole, se on tiedossa. Tosin ei ole pakko myös vastata, jos se nyppii:)

AV

Ei nypi, mutta vastasin kohteliaisuudesta. Nyt jätän sinut rauhaan. 🙂

• Anonyymi00112
        Anonyymi00109 kirjoitti:

Ei nypi, mutta vastasin kohteliaisuudesta. Nyt jätän sinut rauhaan. 🙂

Fine, en koskaan kirjoittanut sinulle.
        Olet bitti netissä.

AV

• Anonyymi00108

Kyllähän se ainakin pk-seudulla onnihan selvästi huomattavissa, että vihervassummilla ja feministisemmin ajattelevilla miehillä on vientiä selvästi enemmän kuin persummilla miesyksilöillä. Meinasin ensiksi sanoa oikeistolaisemmilla, mutta eihän tämä kokkareita koske.

• Anonyymi00111

No se oli suoraan sanottu. En ole ihan varma voinko allekirjoittaa tuota väitettä ihan tuollaisenaan. Täytyy vähän pureksia. Vaan tässä kun asiaa mietin, niin en tosiaan ole varma tiedänkö yhtään vihreää sinkkumiestä.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

No se oli suoraan sanottu. En ole ihan varma voinko allekirjoittaa tuota väitettä ihan tuollaisenaan. Täytyy vähän pureksia. Vaan tässä kun asiaa mietin, niin en tosiaan ole varma tiedänkö yhtään vihreää sinkkumiestä.

Pakko lisätä heti, että kyllä virheitä sinkkumiehiäkin varmasti on. En vain tosiaan ole varma tiedänkö minä ketään. Ehkä jonkun julkisuudenhenkilön.

• Anonyymi00122

Minun kohdalla koskee myös kokkareita. Oikeistolainen ajattelu ei sovi yhteen minun moraalini kanssa.

• Anonyymi00111 kirjoitti:

Onko olemassa vihreitä heteromiehiä? Osmo Soininvaara on, mutta voidaan laskea myös puutarhatontuksi.

• Anonyymi00124
        scrg kirjoitti:

Onko olemassa vihreitä heteromiehiä? Osmo Soininvaara on, mutta voidaan laskea myös puutarhatontuksi.

Oletko oikeasti noin dorka vai näytteletkö vain?

• Anonyymi00130
        scrg kirjoitti:

Kaupungeissa vaikka kuinka paljon. Maalla ei varmasti niinkään.

• Anonyymi00130 kirjoitti:

Kaupungeissa vaikka kuinka paljon. Maalla ei varmasti niinkään.

Miksi sitten kaikki kansanedustajat ovat ämmiä tai homoja? Eivätkö vihreät luota miesten kykyihin?

• Anonyymi00135
        scrg kirjoitti:

Miksi sitten kaikki kansanedustajat ovat ämmiä tai homoja? Eivätkö vihreät luota miesten kykyihin?

"Ämmä" ja "homo", ovat ilmeisesti tuossa haukkumasanoina, eivät viittaamassa,ainoastaan sukupuoleen ja srksuaaliseen suuntautumiseen Ottaen huomioon Vihreiden eduskuntaryhmän, tuo on ainoa looginen johtopäätös. Valtakunnanpolitiikassa on ja on ollu useampiakin vihreitä heteromiehiä.

Miten muuten kukaan pystyy sanomaan mitään muiden henkilöiden äänestysperusteista? Kai jostain löytyy viime vaalien aikainen ehdokasluettelo, jonka voit analysoida? Itse tunnen muutamia kaupunkipolitiikassa mukana olevia (eivät tosin ole vihreitä), joilla ei ole mitään mielenkiintoa osallistua valtakunnanpolitiikkaan. Sekin voi siis vaikuttaa.

• Anonyymi00135 kirjoitti:

"Ämmä" ja "homo", ovat ilmeisesti tuossa haukkumasanoina, eivät viittaamassa,ainoastaan sukupuoleen ja srksuaaliseen suuntautumiseen Ottaen huomioon Vihreiden eduskuntaryhmän, tuo on ainoa looginen johtopäätös. Valtakunnanpolitiikassa on ja on ollu useampiakin vihreitä heteromiehiä.

Miten muuten kukaan pystyy sanomaan mitään muiden henkilöiden äänestysperusteista? Kai jostain löytyy viime vaalien aikainen ehdokasluettelo, jonka voit analysoida? Itse tunnen muutamia kaupunkipolitiikassa mukana olevia (eivät tosin ole vihreitä), joilla ei ole mitään mielenkiintoa osallistua valtakunnanpolitiikkaan. Sekin voi siis vaikuttaa.

" Ämmä" ja "homo", ovat ilmeisesti tuossa haukkumasanoina "

No se nyt riippuu ihan näkökulmasta. Homo on seksuaalinen suuntaus, mutta joskus se näkyy sitten ihan muuallakin kuin seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa, joko maneereina tai sitten esim. niin että vihreiden ämmien joukko tuntuu itselleen oikealta viiteryhmältä. Ja ämmä voi olla joillekin negatiivinen luonnehdinta ihmisestä, mutta toisille taas ylpeyden aihe.

"Miten muuten kukaan pystyy sanomaan mitään muiden henkilöiden äänestysperusteista? "

Erittäin hyvä kysymys. Minä todellakaan en tiedä. En minä ymmärrä sitäkään miksi joku viikosta toiseen sijoittaa rahojaan numeroille merkittyihin pingispalloihin. Ehkä taustalla on usko, että asioita toivomalla ja haluamalla oikeasti myös jotain tapahtuisi.

• Anonyymi00152
        scrg kirjoitti:

" Ämmä" ja "homo", ovat ilmeisesti tuossa haukkumasanoina "

No se nyt riippuu ihan näkökulmasta. Homo on seksuaalinen suuntaus, mutta joskus se näkyy sitten ihan muuallakin kuin seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa, joko maneereina tai sitten esim. niin että vihreiden ämmien joukko tuntuu itselleen oikealta viiteryhmältä. Ja ämmä voi olla joillekin negatiivinen luonnehdinta ihmisestä, mutta toisille taas ylpeyden aihe.

"Miten muuten kukaan pystyy sanomaan mitään muiden henkilöiden äänestysperusteista? "

Erittäin hyvä kysymys. Minä todellakaan en tiedä. En minä ymmärrä sitäkään miksi joku viikosta toiseen sijoittaa rahojaan numeroille merkittyihin pingispalloihin. Ehkä taustalla on usko, että asioita toivomalla ja haluamalla oikeasti myös jotain tapahtuisi.

Sinä et siis määritä sukupuolia biologisesti, toisin kuin minä, kun puhut jostain maneereista jne. tässä yhteydessä. Ovatko "ämmä" ja "homo" siis sukupuolia, kun noiksi määrittelemäsi, mutta miehen biogiset kriteerit täyttävät, eivät kerta ole miehiä? Miten yksikään maneeri voi tehdä kenestäkään homoseksuaalia? Ovatko siis ns. butch homoseksuaalit sitten heteroita? He ainakin tuppaavat olemaan moninkertaisesti maskuliinisempia kuin oikeastaan yksikään heteromies on - ylikorostetun maskuliinisia. Vai onko sitten niin, että moni heteromies ei edes tunnista tuota ryhmää homoseksuaaleiksi?

Atte Harjaanteella on minun silmääni nätti vaimo. Ei hän minusta mitenkään miesmäinen ole. Varmasti kelpaisi ulkoisesti monelle muullekin itsensä mieheksi määrittävälle.

• Anonyymi00117

Voitko ap vetää tästä ketjusta ainakin väliyhteenvedon? Kiitos.

• Anonyymi00118

Valtaosa itse aiheeseen vastanneista on ollut ainakin jossain määrin samaa mieltä otsikon kanssa. Osan mielestä tosin tilanne on ollut aina sama. Joukkoon on mahtunut myös muutama hieman epäilevä, mutta kukaan ei ole tainnut esittää täysin vastakkaista mielipidettä. Parin mielestä aloitus on aivan tyhmä ja yhden mielestä minulle vikonloppuna esitetyt mielipiteet olivat aivan tyhmiä.

Ole hyvä. Jokunen viesti on voinut mennä minulta ohitse ja jäi siten huomioimatta.

• Anonyymi00133
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Valtaosa itse aiheeseen vastanneista on ollut ainakin jossain määrin samaa mieltä otsikon kanssa. Osan mielestä tosin tilanne on ollut aina sama. Joukkoon on mahtunut myös muutama hieman epäilevä, mutta kukaan ei ole tainnut esittää täysin vastakkaista mielipidettä. Parin mielestä aloitus on aivan tyhmä ja yhden mielestä minulle vikonloppuna esitetyt mielipiteet olivat aivan tyhmiä.

Ole hyvä. Jokunen viesti on voinut mennä minulta ohitse ja jäi siten huomioimatta.

Kiitos. Tuota mieltä itsekin.

• Anonyymi00123

kerrassaan huvittyavaa jotenkin pikkutyöttöt pelottavat oma lasten bankilakin...

jotain Kusihousu-Jaakkoa oi pelottaa pikkutytöt

• Anonyymi00131

Ihmisiä pelottaa asiat missä koetaan epävarmuutta ja riittämättömyyttä. Ettei handlaa hommaa.

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Ihmisiä pelottaa asiat missä koetaan epävarmuutta ja riittämättömyyttä. Ettei handlaa hommaa.

Ja sekin on pitkälti suorituskeskeisen ideologian vika. Ei kaikki voi olla mitään hikuja kaikessa ja vetää aina kympillä maaliin. Epäonnistujia taas potkitaan päähän. Ole siinä nyt sitten helvetin rohkea.

• Anonyymi00115 kirjoitti: "Onnea vaimollesi."

å.ä.ö kirjoitti: "Nöyristelevät, matelevat ja sulimmat kiitokset. Meni perille. Hän myös lähettää kiitokset sinulle. Olemme olleet naimisissa kesästa 1969 asti ja edelleen rakastamme toisiamme niin, että kipeätä tekee."

Tuntematon ystävällinen sisar, et ehkä arvaakaan, kuinka miellyttävä keskustelumme on ollut. Täällä netissä saa usein kammottavaa, harhaista ja äärettömän pahansuovaa palautetta, joka perustuu vain oman pään kuvitelmiin, eikä vähääkään todellisuuteen.

Saamani häväisevä palaute perustuu enimmältään kolmeen asiaan:

1) Luonnontieteellinen maailmankatsomukseni, m.l. biolognen, on joillekin täyttä myrkkyä.

2) Seksuaalisesti vapaa katsomukseni, siis ideologiani, tulee täysin väärin ymmärretyksi. Kamaloitunut kommentaattori kuvittelee, että takana on iljettävä pedofiili, naisten hyväksikäyttäjä, seksuaalihurjastelija ja kyltymätön vokottelija.

Todellisuudessa olen ollut koko elämässäni vain kahden naisen kanssa sukupuoliyhteydessä, joista toinen on ollut suloinen vaimoni. Enkä missään tapauksessa ole koskenutkaan edellä mainittujen kahden lisäksi yhteenkään alaikäiseen tai aikuiseen yhdyntää tavoitellakseni.

Haastattelututkimukset taas toteavat, että ihmisillä keskimäärin on ollut 12 yhdyntäkumppania.

3) Ehkä erilliseksi asiaksi on myös katsottava, että suhtaudun hyvin myönteisesti naisten kauneuteen, myös kertoen, että heidän vittunsa on kauneinta, mitä mies on KOSKAAN nähnyt.

Keskustelu sinun kanssasi on ollut pelkästään ystävällistä. Siksi kiitos! -exKynis.mi

• Anonyymi00136

Kiitos sinullekin keskustelusta.

• Anonyymi00136 kirjoitti:

Kiitos sinullekin keskustelusta.

Et arvaa, kuinka piristit mieltäni. Suurkiitos! -exKynis.mi 🌹👀

• Anonyymi00138

Miten sen nyt ottaa.

Kun olin 13-15, "kaikki" tytöt pitivät minusta, minulla ei ollut tyttöystävää
      Kun olin 16-21, "kaikki" tytöt pitivät minusta, minulla oli tyttöystävä
      Kun olin 21-25, ketään ei kiinnostanut, etsin tyttöystävää
      Kun olin 25-27, ketään ei kiinnostanut, en etsinyt ketään
      Kun olin 27-29, naiset muuttuivat aggressiivisiksi, en etsinyt ketään
      Kun olin 29-37, ketään ei kiinnostanut, en etsinyt ketään
      Kun olin 37-, "kaikki" naiset pitävät minusta, en etsinyt ketään

En ihmettele kuin näitä aggressiivisia naisia, niiden suurta esiintymismäärää ja sitä, että minut piti ottaa perceilyn kohteeksi.

Nykyisen naisen löysin lounaskuppilan jonosta.

• Anonyymi00139

Miehillä ei ole parisuhdemarkkinoilla koskaan ollut näin vaikeaa. Tilastoja tarkastelemalla huomaa, että yksin asuvien määrä kasvaa, naiset harrastavat enemmän seksiä kuin miehet ja lapsettomien miesten määrä kasvaa kun taas naiset jäävät usein yh-äideiksi. Syntyvyyskin on pohjamudissa, koska pieni miesjoukko hoitaa siitoshommat.

• Anonyymi00140

Nyt vihdoin ja viimein aletaan havahtua siihen, että parisuhdemarkkinnoilla naisilla on valta ja miehet ottavat sen mitä enää voivat saada ja tämä johtaa miesten alistumisiin kun perustavat uusioperheitä naisten kanssa jotka ovat jääneet yksin pienten lasten kanssa.

• Yksin asumisesta ei voi johtaa suoraan tuota päätelmää. Yksin asuminen voi olla juuri sitä mitä naiset haluavatkin. He eivät tarvitse miehiä nyky-yhteiskunnassa mihinkään ja miehillä on heille välineellistä arvoa lähinnä kahteen asiaan: 1) seksiin ja 2) lasten hankkimiseen. Ja noihinkin tehtäviin usein sopivimmat miehet voivat olla saman naisen kannalta eri henkilöitä.

Ja toisaalta, koska miehet alkavat olla hyvin tietoisia edellisestä, yhä harvempia (niistä, jotka jo eivät ole vakiintuneessa parisuhteessa) kiinnostaa naisten määrittämiin rooleihin asettuminen, niin naisten peliin halukkailla miehillä voi olla yllättävän helppoa.

Paljon riippuu kuitenkin demografiasta: jos on kymmenen vapaata miestä yhtä naista kohden, niin sellaisessa markkinassa nainen yhä on vahvoilla. Mutta hyvin monet naiset elävät ympäristössä, jossa naisia on paljon miehiä enemmän.

• Anonyymi00148

Oletan, että nuo miehet, joista puhut, kuuluvat täysin eri miesryhmään kuin nuo tuttavani. Edustatko kenties oikeistoa, vastustat feminismiä ja kaikenlaista tasa-arvoa, määrität itsesi varsin konservatiiviseksi jne? Entä mihin ikäluokkaan kuulut?

• Anonyymi00150

Tottakai yksinasuminen kasvaa, kun väki vanhenee ja nuoret ihmiset vähenee.

"Ikärakenne: Yksinasuvista noin 45 % on yli 60-vuotiaita. Erityisesti ikääntyneiden naisten keskuudessa yksinasuminen on yleistä, ja 80-vuotiaista naisista noin joka toinen (51 %) asuu yksin."

- Sheena

• Anonyymi00151
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Nyt vihdoin ja viimein aletaan havahtua siihen, että parisuhdemarkkinnoilla naisilla on valta ja miehet ottavat sen mitä enää voivat saada ja tämä johtaa miesten alistumisiin kun perustavat uusioperheitä naisten kanssa jotka ovat jääneet yksin pienten lasten kanssa.

Niin miksi naiset ovat jääneet yksin pienten lasten kanssa? Mies on varmaan olettanut, että nainen hoitaa hänet lasten ohella ja työnsä siinä sivussa. Ja opiskelun.

- Sheena

• Anonyymi00141

Juttelin asiasta marokkolaisen tuttavani kanssa ja hän vahvisti, että missään muussa maassa ei ole saanut halutessaan joka päivä uutta nuorta pimua sänkyyn kuin Suomessa.

• Anonyymi00145

Ei kylläkään ole yllätys, se tulee sitten myöhemmin, joku oli tappanut vaimonsa ja päässyt kuin koira veräjästä pakeni kotimaahansa ilman tuomiota.

• Anonyymi00146

Jaa. Aika monen miehen mielestä missä tahansa ulkomailla saa. Omassa maassa ei niinkään.

• Anonyymi00142

Ja koska naiset käyttävät seksuaalista valtaansa, niin naiset toimivat mullistajina jotka siis mullistavat parisuhteet. Tulee yh-äitejä ja uusioperheitä. Ennen ei jostain kumman syystä tullut, mutta ei pariutuminenkaan ollut niin pinnallista kuin nykyään.

• Anonyymi00144

Korkea t vaatimukset kuitenkin monella.

• Anonyymi00149

"Varsinkin nuoremmat miehet sanoivat, että rittää kun on suht hyvä ihminen, uskoo kaikkien ihmisten ansaitsevan hyvää kohtelua, kunnioittaa naisia, arvostaa heitä, on kiinnotunut naisesta ihmisenä ja kohtelee häntä hyvin."

Tuossa on ymmärretty tärkein eli oma osuus oikein - kun mies itse tuolla taajuudella, löytyy saman taajuuden daami vierelle.

- Sheena

• Anonyymi00157

Juuri noin minäkin ajattelen. Vaikuttaa vähän siltä, että tässä hetkessä miehet ovat jakaantuneet kahteen joukkoon. Toinen on se, jota nuo viikonlopun keskustelukumppanini edustivat. Toinen on sitten se, jota mm. tuossa alempana häntyreistä, aisureista jne. puhuva edustaa. Tuolla enisimmäisellä joukolla on pariutuminen varsin helppoa, sillä he ovat tosiaan kunnioittavia, arvostavia jne. naisia ja muutenkin muita ihmisiä kohtaan. Sitten on tuo toinen joukko, jolla mitä ilmeisimmin on hyvin vaikeaa ja ainakin minun silmääni iso syy on tuossa ajattelutavassa ja käytöstavoissa, jotka he ovat jostain mukaansa napanneet. Tämän jälkimmäisen joukon olemassaolo (ja yllättävän suuri koko) taas omalta osaltaan helpottaa tuon ensimmäisen joukon pariutumista. Hämmentävän iso joukko ainakin nuoremmista miehistä pelaa itse itsensä ulos koko touhusta.

• Anonyymi00157 kirjoitti:

Juuri noin minäkin ajattelen. Vaikuttaa vähän siltä, että tässä hetkessä miehet ovat jakaantuneet kahteen joukkoon. Toinen on se, jota nuo viikonlopun keskustelukumppanini edustivat. Toinen on sitten se, jota mm. tuossa alempana häntyreistä, aisureista jne. puhuva edustaa. Tuolla enisimmäisellä joukolla on pariutuminen varsin helppoa, sillä he ovat tosiaan kunnioittavia, arvostavia jne. naisia ja muutenkin muita ihmisiä kohtaan. Sitten on tuo toinen joukko, jolla mitä ilmeisimmin on hyvin vaikeaa ja ainakin minun silmääni iso syy on tuossa ajattelutavassa ja käytöstavoissa, jotka he ovat jostain mukaansa napanneet. Tämän jälkimmäisen joukon olemassaolo (ja yllättävän suuri koko) taas omalta osaltaan helpottaa tuon ensimmäisen joukon pariutumista. Hämmentävän iso joukko ainakin nuoremmista miehistä pelaa itse itsensä ulos koko touhusta.

Jotenkin tuo kaksikyttyräisyys näyttää lisääntyvän, joten miesten kamnalta kaikki näyttää joko hyvin helpolta tai hyvin vaikealta. Noin tutkimuksellisesti voisi tietysti selvittää millaisten asioiden kanssa menestymisellä on korrelaatiota.

Naisten osalta vastaavaa erilaisiin ryhmiin jakaantumista ei tapahdu, vaan suunnilleen kaikki onnistuvat suunnilleen yhtä hyvin.

• Anonyymi00163
        scrg kirjoitti:

Jotenkin tuo kaksikyttyräisyys näyttää lisääntyvän, joten miesten kamnalta kaikki näyttää joko hyvin helpolta tai hyvin vaikealta. Noin tutkimuksellisesti voisi tietysti selvittää millaisten asioiden kanssa menestymisellä on korrelaatiota.

Naisten osalta vastaavaa erilaisiin ryhmiin jakaantumista ei tapahdu, vaan suunnilleen kaikki onnistuvat suunnilleen yhtä hyvin.

Kyllä naisten kohdallakin tapahtuu ja on tapahtunut jakaantumista. Suomessa on tapahtunut mm. sellainen maailman mittakaavassa erikoinen juttu, että koulutetummat naiset lisääntyvät enemmän ja matalasti koulutetuissa naisissa on selvästi enemmän ihan kokonaan lapsettomiksi jääviä. Muutakin jakoaa tapahtuu, mutta naiset noin yleisesti ovat tyytyväisempiä elämään sinkkuina, joten tuo ei vaikuta samalla tavalla naisten hyvinvointiin kuin miesten. Naisilla se suurin ongelma on juuri tuo, että entistä useampi jää tahtomattaan lapsettomaksi. Lapsettomuus on monille paljon sinkkuutta kipeämpi kohta.

• Anonyymi00165
        Anonyymi00157 kirjoitti:

Niin.. eli pelkistetysti on normaaleja, toisia ihmisiä kunnioittavia miehiä sekä epänormaaleja, toisia ihmisiä halveksivia miehiä, jotka nimittelevät toisia miehiä aisureiksi ym ja haukkuvat naisia. Tietysti suuri osa sinkkumiehistä on normaaleja, parinvalinnassa vaikuttaa moni muukin asia kuin normaalius, kuten asuinpaikka.

Epänormaalit eivät kuitenkaan löydä kumppania ihan vain siitä perusasiasta, etteivät arvosta toisia ihmisiä vaan haukkuvat ja räksyttävät. Mt ongelma.

- Sheena

• Anonyymi00166
        Anonyymi00165 kirjoitti:

Niin.. eli pelkistetysti on normaaleja, toisia ihmisiä kunnioittavia miehiä sekä epänormaaleja, toisia ihmisiä halveksivia miehiä, jotka nimittelevät toisia miehiä aisureiksi ym ja haukkuvat naisia. Tietysti suuri osa sinkkumiehistä on normaaleja, parinvalinnassa vaikuttaa moni muukin asia kuin normaalius, kuten asuinpaikka.

Epänormaalit eivät kuitenkaan löydä kumppania ihan vain siitä perusasiasta, etteivät arvosta toisia ihmisiä vaan haukkuvat ja räksyttävät. Mt ongelma.

- Sheena

Pelkistetysti kyllä. Tuon muita ihmisiä halveksuvan, haukkuvan ja nimittelevän miesjoukon osuus on kuitenkin mitä ilmeisimmin jonkinlaisessa kasvussa. Tätähän tukevat tutkimuksetkin.

• Anonyymi00163 kirjoitti:

Kyllä naisten kohdallakin tapahtuu ja on tapahtunut jakaantumista. Suomessa on tapahtunut mm. sellainen maailman mittakaavassa erikoinen juttu, että koulutetummat naiset lisääntyvät enemmän ja matalasti koulutetuissa naisissa on selvästi enemmän ihan kokonaan lapsettomiksi jääviä. Muutakin jakoaa tapahtuu, mutta naiset noin yleisesti ovat tyytyväisempiä elämään sinkkuina, joten tuo ei vaikuta samalla tavalla naisten hyvinvointiin kuin miesten. Naisilla se suurin ongelma on juuri tuo, että entistä useampi jää tahtomattaan lapsettomaksi. Lapsettomuus on monille paljon sinkkuutta kipeämpi kohta.

Jos jää tahtomattaan lapsettomaksi, niin se varmaankin yleensä on merkki kyvyttömyydestä. Lapsen saannin edellytykset kun pitäisi olla kaikilla tiedossa ja sitten kyse on lähinnä omista valinnoista ja mitkä asiat ovat olleet vielä lapsiakin tärkeämpiä.

Miesten kannalta tuollaiset 30-40v lapsiin heräävät naiset ovat potentiaalinen miina, koska muutamaan vuoteen siten mahtuu pikaisesti yhteenmuutto, avo/avioliitto, yhteinen asuntolaina, yksi tai pari lasta ja sitten ero, kun alun perin koko hommassa ei ollut mitään muuta ajuria kun sen naisen biologinen jakautumistarve. Miehelle jää sitten aika lailla luu käteen, vähän tietysti riippuen siitä miten sekopäisestä naisesta on kysymys. Kenenkään miehen ei pitäisi tehdä lapsia naisen kanssa jonka tapaa tämän ollessa yli kolmekymppinen koska on ilmiselvää että kyse on vain ja ainoastaan lapsista eikä mistään tasaveroisesta suhteesta.

• Anonyymi00175
        scrg kirjoitti:

Jos jää tahtomattaan lapsettomaksi, niin se varmaankin yleensä on merkki kyvyttömyydestä. Lapsen saannin edellytykset kun pitäisi olla kaikilla tiedossa ja sitten kyse on lähinnä omista valinnoista ja mitkä asiat ovat olleet vielä lapsiakin tärkeämpiä.

Miesten kannalta tuollaiset 30-40v lapsiin heräävät naiset ovat potentiaalinen miina, koska muutamaan vuoteen siten mahtuu pikaisesti yhteenmuutto, avo/avioliitto, yhteinen asuntolaina, yksi tai pari lasta ja sitten ero, kun alun perin koko hommassa ei ollut mitään muuta ajuria kun sen naisen biologinen jakautumistarve. Miehelle jää sitten aika lailla luu käteen, vähän tietysti riippuen siitä miten sekopäisestä naisesta on kysymys. Kenenkään miehen ei pitäisi tehdä lapsia naisen kanssa jonka tapaa tämän ollessa yli kolmekymppinen koska on ilmiselvää että kyse on vain ja ainoastaan lapsista eikä mistään tasaveroisesta suhteesta.

Ei se ole nykysuomessa ollenkaan merkki kyvyttömyydestä. Onko sinusta oikeasti realistista, että kaikki olisivat korkeakoulutettuja? Ja korkeakoulututkinto on, niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin, tällä hetkellä Suomessa naiselle varmin keino saada perhe.

Jos ei miestä itseään kiinnosta perheellistyminen, niin ei tietenkään kannata. Oman kokemukseni mukaan tosin vaikuttaa siltä, että tässä hetkessä miehillä on voimakkaampi tarve perheellistymiseen ja lastensaantiin.

• Anonyymi00175 kirjoitti:

Ei se ole nykysuomessa ollenkaan merkki kyvyttömyydestä. Onko sinusta oikeasti realistista, että kaikki olisivat korkeakoulutettuja? Ja korkeakoulututkinto on, niin uskomattomalta kuin se ehkä kuulostaakin, tällä hetkellä Suomessa naiselle varmin keino saada perhe.

Jos ei miestä itseään kiinnosta perheellistyminen, niin ei tietenkään kannata. Oman kokemukseni mukaan tosin vaikuttaa siltä, että tässä hetkessä miehillä on voimakkaampi tarve perheellistymiseen ja lastensaantiin.

En usko, että korkeakoulutettujen ja ei-korkeakoulutetyujen lapsettomudessa edelleenkään on mitään erityisen suurta eroa, vaikka tilanne joihinkin entisaikoihin verrattuna on kääntynyt. Mikä se juurisyy sitten on? Suomen palkka- ja kustannustasolla ehkä naiset epäröivät lasten hankkimista ennen kuin on vakituinen työpaikka tai muuten cv:ssä mittaa ja varmimmin nuo saa jos on suorittanut kk-tutkinnon nopeasti sen sijaan että 25-vuotiaana vielä ihmettelisi sitä mitä aikoo ryhtyä opislelemaan jos mitään.

Minusta taas tämä aika on sellainen, että perheessä ja lapsissa ei ole miehen kannalta mitään mieltä, jos ne eivät tapahdu kuin suunnilleen itsestään. Isäni, hänen isänsä, jne. n. 1700-luvun alkupuolelle saakka ovat kaikki saaneet ensimmäisen lapsensa n. 25-vuotiaana ja epäilen että kukaan heistä tuohon mennessä edes ehti miettiä kannattaako vai ei. Ja heidän kannaltaan tilanne saattoi olla että kannatti. Ja sama varmaan koski niitä naisia, jotka nuo lapset synnyttivät. Kaikilla oli syntymälahjana pätevyys äitiyteen tai isyyteen. Mutta kun esim. minulla ei ole niin siiten ei kannata tehdä tieten tahtoen tehdä elämästään vaikeaa.

• Anonyymi00176
        scrg kirjoitti:

En usko, että korkeakoulutettujen ja ei-korkeakoulutetyujen lapsettomudessa edelleenkään on mitään erityisen suurta eroa, vaikka tilanne joihinkin entisaikoihin verrattuna on kääntynyt. Mikä se juurisyy sitten on? Suomen palkka- ja kustannustasolla ehkä naiset epäröivät lasten hankkimista ennen kuin on vakituinen työpaikka tai muuten cv:ssä mittaa ja varmimmin nuo saa jos on suorittanut kk-tutkinnon nopeasti sen sijaan että 25-vuotiaana vielä ihmettelisi sitä mitä aikoo ryhtyä opislelemaan jos mitään.

Minusta taas tämä aika on sellainen, että perheessä ja lapsissa ei ole miehen kannalta mitään mieltä, jos ne eivät tapahdu kuin suunnilleen itsestään. Isäni, hänen isänsä, jne. n. 1700-luvun alkupuolelle saakka ovat kaikki saaneet ensimmäisen lapsensa n. 25-vuotiaana ja epäilen että kukaan heistä tuohon mennessä edes ehti miettiä kannattaako vai ei. Ja heidän kannaltaan tilanne saattoi olla että kannatti. Ja sama varmaan koski niitä naisia, jotka nuo lapset synnyttivät. Kaikilla oli syntymälahjana pätevyys äitiyteen tai isyyteen. Mutta kun esim. minulla ei ole niin siiten ei kannata tehdä tieten tahtoen tehdä elämästään vaikeaa.

Todellisuus ei muutu sinun uskomisillasi. Tilastot ovat todella selvät tässä asiassa Suomessa. Suurin syy on juurinkin taloudellisen toimeentulo. Ei niinkään palkkataso, vaan töiden jatkumisen epävarmuus. Pätkä- ja silpputyö, ketjutetut määräaikaisuudet jne. ihanuudet, ovat juurikin matalammin koulutettujen naisten riesa. Tämä ei tarkoita, etteikö mieskin voi noihin törmätä, mutta naisilla se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuoren naisen työt ovat pätkätyötä ja silppua. Epävarmuus toimeentulosta on todella suuri tekijä siinä, että lapset jätetään tekemättä.

Harva lienee miettii lasten kohdalla kannattavuutta. Jos kannattavuuslaskelmia tekeen, niin nykypäivänä kenenkään ei kannata lisääntyä. Ja ei todellakaan kaikilla ole "syntymälahjana pätevyys äitiyteen tai isyyteen". Kaukana siitä. myöskään aiempina vuosikymmeninä ja vuosisatoina.

• Anonyymi00179
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Todellisuus ei muutu sinun uskomisillasi. Tilastot ovat todella selvät tässä asiassa Suomessa. Suurin syy on juurinkin taloudellisen toimeentulo. Ei niinkään palkkataso, vaan töiden jatkumisen epävarmuus. Pätkä- ja silpputyö, ketjutetut määräaikaisuudet jne. ihanuudet, ovat juurikin matalammin koulutettujen naisten riesa. Tämä ei tarkoita, etteikö mieskin voi noihin törmätä, mutta naisilla se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että nuoren naisen työt ovat pätkätyötä ja silppua. Epävarmuus toimeentulosta on todella suuri tekijä siinä, että lapset jätetään tekemättä.

Harva lienee miettii lasten kohdalla kannattavuutta. Jos kannattavuuslaskelmia tekeen, niin nykypäivänä kenenkään ei kannata lisääntyä. Ja ei todellakaan kaikilla ole "syntymälahjana pätevyys äitiyteen tai isyyteen". Kaukana siitä. myöskään aiempina vuosikymmeninä ja vuosisatoina.

Tästä aiheesta on viime vuosien aikana tehty niin monta tutkimusta jne. että aiheesta löytää halutessaan hyvin helposti tietoa.

• Anonyymi00175 kirjoitti:

Noh periaatteessa kaikki kyllä voivat olla korkeakoulutettuja. Mutta siitä seuraa ns koulutusinflaatio. Tosin kun nyt työpaikkoja on päässyt karkaamaan niin paljon ulkomaille, niin koulutusinflaatio on jo nyt täällä. Tulevaisuus sitten näyttää kääntyykö suunta ja pääsemmekö hyödyntämään osaamistamme. Tää siis niin ku taustatiedoks tähän.

• Anonyymi00176 kirjoitti:

No, kuinka iso ero korkeakoulutettujen ja ei-korkeakoulutettujen lapsettomuudessa sitten on?

Ihmisille kuten kaikille eläimillekin pätevyys äitiyteen tai isyyteen tulee pelkästään sillä, että lapsi saadaan alulle ja synnytettyä. Luonnonvalinta raivaa geenipoolista pois ne ei-pätevät. Yksittäisen ihmisen kannalta lapsettomuuden voi nähdä jonkinlaisena tragediana, mutta juuri niin sen kuuluukin mennä.

• Anonyymi00153

""Nin miksi naiset ovat jääneet yksin pienten lasten kanssa? Mies on varmaan olettanut, että nainen hoitaa hänet lasten ohella ja työnsä siinä sivussa. Ja opiskelun.""

Ehkä nainen on tehnyt väärän miesvalinnan ja arvostanut esimerkiksi miehen komeaa ulkonäköä tai jännämiesmäisyyttä? Suorittanut siis anteeksiannon. Nainen on kuitenkin valinnut itse miehensä, joten tyhmää vaatia niitä lapsettomia miehiä ottamaan koppia kun kaikki on levällään.

• Anonyymi00170

Lapsettomilla ja lapsellisilla miehillä on myös ihan oma tahto ja järki tehdä valinta kenen kanssa ovat suhteessa. Sama naisilla tietenkin.

Mitä jos keskittyisit omiin ongelmiin ja niiden ratkaisuihin. Antaa huonon kuvan kun mollaat ja valitat toisten ihmisten suhteista, joista et tiedä mitään ja teet niistä itsellesi ongelman, jota oikeasti ei ole olemassa.

- Sheena

• Anonyymi00172
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Lapsettomilla ja lapsellisilla miehillä on myös ihan oma tahto ja järki tehdä valinta kenen kanssa ovat suhteessa. Sama naisilla tietenkin.

Mitä jos keskittyisit omiin ongelmiin ja niiden ratkaisuihin. Antaa huonon kuvan kun mollaat ja valitat toisten ihmisten suhteista, joista et tiedä mitään ja teet niistä itsellesi ongelman, jota oikeasti ei ole olemassa.

- Sheena

"Lapsettomilla ja lapsellisilla miehillä on myös ihan oma tahto ja järki tehdä valinta kenen kanssa ovat suhteessa. Sama naisilla tietenkin."

Tuokin on minusta hyvin hämmentävää noissa teorioissa. miksi nuot ihmiset kuvittelevat miesten olevan jotain täysin omaa tahtoa vailla olevia "ameeboja". Onko se vain sitä, että he peilaavat itseään muihin miehiin ja ovat itse tuollaisia, että mikä vain kelpaisi? Vai ajattelevatko he oikeasti noin ristiriitaisesti, että miehet ovat heidän mielestään yhtä aikaa jotenkin ylempiarvoisia ja täysin tahdottomia ja perässä vedettäviä rassukoita?

Itse en tiedä yhtään sellaista miestä, joka olisi tai olisi koskaan ollut parisuhteessa, koska nainen hänet siihen pakotti.

• Anonyymi00154

Naiset tarvitsevat sekä häntyreitä että aisureita. Häntyrit siittävät ja siirtävät laadukkaat geeninsä seuraavalle sukupolvelle. On luonnollista, että häntyri lentää kukasta kukkaan levittäen jalostunutta perimäänsä mahdollisimman laajalle. Aisurin luonnollisena tehtävänä taas on huolehtia lasten kasvatuksesta.

• Anonyymi00155

Eli siis:

Aisuri = beta elättäjä, joka pääsee parittelemaan palkkioksi toisen jälkeläisistä huolehtimisesta.

Ätmi = työmuurahainen ilman paritteluoikeutta.

• Anonyymi00156

Minusta on outoa, että tuo teoria jaksaaa elää ,kun mikään IRL ei tue tuota. Lapsia pitäisi olla pilvin pimein kaikkialla ja lasten tekeminen aloitettaisiin nuorena. Noin ei kuitenkaan ole, vaan ihan tasan päinvastoin. Lapsia ei tehdä nuorina jollekin "häntyreille", vaan lastenteko on siirtynyt selvästi myöhemmäksi ja vakiintuneisiin parisuhteisiin sen "aisurin" kanssa. Se, että mahdollisen eron jälkeen kukaan etsisi lapsillee kasvattaja tai elättävää, on todella harvinaista. Uusperheitä on, mutta ne ovat melko harvinaisia Suomessa tänä päivänä.

Minusta tuntuu, että sinäkin katselet liikaan jotain jenkkien somehöpinöitä. Ne voivat olla totta siellä. En tunne kovin hyvin sen maan todellista tilannetta. Sinun kannattaisi jalkautua ihmisten ilmoille Suomessa ja katsella ympärillesi täällä, missä kuitenkin elät. Suomalaisessa yhtieskunnassa tuo ei vain nykypäivänä pidä paikkaansa.

• Anonyymi00161
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Minusta on outoa, että tuo teoria jaksaaa elää ,kun mikään IRL ei tue tuota. Lapsia pitäisi olla pilvin pimein kaikkialla ja lasten tekeminen aloitettaisiin nuorena. Noin ei kuitenkaan ole, vaan ihan tasan päinvastoin. Lapsia ei tehdä nuorina jollekin "häntyreille", vaan lastenteko on siirtynyt selvästi myöhemmäksi ja vakiintuneisiin parisuhteisiin sen "aisurin" kanssa. Se, että mahdollisen eron jälkeen kukaan etsisi lapsillee kasvattaja tai elättävää, on todella harvinaista. Uusperheitä on, mutta ne ovat melko harvinaisia Suomessa tänä päivänä.

Minusta tuntuu, että sinäkin katselet liikaan jotain jenkkien somehöpinöitä. Ne voivat olla totta siellä. En tunne kovin hyvin sen maan todellista tilannetta. Sinun kannattaisi jalkautua ihmisten ilmoille Suomessa ja katsella ympärillesi täällä, missä kuitenkin elät. Suomalaisessa yhtieskunnassa tuo ei vain nykypäivänä pidä paikkaansa.

Tuollaiset tarinat kaikesta älyttömästä poissulkee tyypeiltä varsinsisen vastuun itsestään muualle.

Aina voi syyttää muita vähän kaikesta.

• Anonyymi00168

Tuo viesti ei ollut aloittajalta. Jos nyt oikeasti luulit, että oli.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00168 kirjoitti:

Tuo viesti ei ollut aloittajalta. Jos nyt oikeasti luulit, että oli.

Ei sillä väliä. Nämä tämänkin palstan kilttimiehet ja ätmit syyttää omasta elämästään muita ja asettavat itsensä erikoisasemaan.

Sama meno kansainvälisimmilläkin foorumeilla.

• Anonyymi00158

Naisten pariutuminen itsensä ikävuosina 20-28v ja sen jälkeen sitoutuminen kiltin aisurimiehen kanssa on totta. Pätee 75% nykynaisista.

• Anonyymi00159

Varmasti se on totta siellä nettifoorumeilla. Suosittelen kuitenkin pistäytymään edes joskus myös tosielämässä.

• Anonyymi00169

kaijalle keksi 🍪

• Anonyymi00162

Tuli mieleeni yksi ulottuvuus, jota en ollut vielä tässä asiassa ajatellut. Ja se on kuulkaas ihan tosi hyvä juttu monille miehille.

Monihan täälläkin sanoo, että miehet haluavat aina nuoren naisen. No, nythän noissa nuorissa ikäluokissa naisten ja miesten ajattelutavat ja arvot erkanevat aina vain kauemmas toisistaan ja nuoret naiset eivät huoli niitä rajusti eri tavalla ajattelevia ikäisiään miehiä. Hieman vanhemmissa ikäluokissa taas miehet ovat ajattelutavoiltaan vähemmän konservatiivisia ja näin ollen huomattavasti lähempänä nuorten naisten ajattelutapoja ja arvoja. Tästä, että nuoria naisia "jää enemmän yli", kun nuorissa miehissä on niin paljon "liian konservatiivisesti" ajattelevia, seuraa melko suoraan se, että vanhemmilla vähemmän konservatiivisesti ajattelevilla miehillä on selvästi paremmat mahdollisuudet napata itselleen nuori nainen. Eikö tämä ole miehet hyvä juttu?

• Anonyymi00164

En ylläty yhtään, jos tämä kehitys alkaa jo kohtapuolin näkyä isomman ikäeron parisuhteiden lisääntymisenä.

• Anonyymi00177

Kyvyttömät haluavat saada saamattomilta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia

"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak
      Maailman menoa
      109
      4475
    2. Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei

Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka
      Maailman menoa
      55
      3296
    3. Oot kaunis

Oot kaunis nainen.
      Ikävä
      84
      1083
    4. Alkuperäinen kristillinen kaste on uskoville annettava upotuskaste

Kreikan sana BAPTIZO merkitsee upottamista. Alkuseurakunta kastoi upottamalla Apostolien tekojen kirjan mukaan: Ap.t 2
      Kaste
      552
      919
    5. Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purraa jatkamaan valtiovarainministerinä!

Ja jollei valtiovarainministerinä, niin sitten pääministerinä. Purra on nostanut Suomen talouden nyt komeaan kasvuun Ma
      Maailman menoa
      82
      788
    6. Saisikin sinut

Saisikin sinut nainen rakastajattareksi.
      Ikävä
      57
      749
    7. Kuka murhasi Anneli Auerin miehen?

Tapaus edelleenkin selvittämättä.
      Maailman menoa
      167
      745
    8. Pitäisikö naisen haluta "puolisomies"?

Toivottavasti saan nyt tämän idean purettua hyvin sanoiksi? Mutta tuossa eräässä aloituksessa tuli vastaan tälläinen tek
      Sinkut
      138
      720
    9. Miksi piti uhota naapuri Venäjälle ja tehdä itsestä heidän vihollinen?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f0eee963-3605-47e6-9989-a21347ce7757 "Jos sota syttyy Suomessa, näin tapahtumat vois
      Maailman menoa
      195
      718
    10. Asiantuntijat todistavat: Rydman valehteli.

Virta oli oikeassa jokaisessa kolmessa eri väitteessä, sen sijaan RYDMAN VALEHTELI kaikissa kolmessa väitteessä. https:/
      Maailman menoa
      188
      685
    Aihe