Mikä on parasta pitkässä suhteessa?

Itse olen sitä mieltä, että turvallisuus, jos siis on turvallisuushakuinen ihminen.

Ei tule ikäviä yllätyksiä, kun tuntee toisen mielenliikkeet.

No entä sitten sinkkuudessa?

Ehdottomasti vapaus. Voi tehdä mitä huvittaa, kuunnella vaikka juuri sitä lempibiisiä repeatilla.

Mitä sinä olet mieltä?

74

499

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

niin hyvä aikomus auyyaa masernyunriya tyttöjä, laajeni se juttu...jäyyimäiseksi, sanoin kyllä tytöille asdian että, en tarkoittanut mitään universaalia ilmiötä...jutusta.

• Anonyymi00002

Näin nuoren tytön isänä ei tuo "sinkkuus" edusta juurikaan vapautta.
      Menneisyydestään tulee pitää huolta. Itse asiassa en näe eroa sinkkuudessa, tai parisuhteessa. Tällaisiakin elämäntilanteita voi olla.

AV

• Anonyymi00003

joudun ongelmiin, siis hyvämielisesti tyttöjen kanssa, liikaajaniin...

• Hmm.. parasta pitkässä suhteessa...
      No, en keksi ainon ainokaistakaan hyvää asiaa pitkästä parisuhteesta. Sori. Itsellä oli yli kahdenkymmen vuoden mittainen suhde exän kanssa ja vaikka ystäviä ollaankin, eipä mitään kovin positiivista siitä parisuhteesta käteen jäänyt. En voi olla kuin onnellinen, että erosin. Elämäni parhaimpia päätöksiä.

Parasta sinkkuudessa on se, ettei oikeasti tarvitse miellyttää ketään muuta kuin itseänsä.
      Eikä tarvii jynssätä kusiroiskeita vessasta. Eli tarkoitan sitä, että on vain oma elämä huollettavana, eikä tarvitse siivoilla toisten sotkuja. Vastuu vain itsestään. Niin ja tietenniin myös se vapaus.

• Anonyymi00004

Itse taasen miellytän mielelläni tytärtäni ja ex-puolisoa.
        Niin me ihmiset olemme erilaisia...

Yllätyksenä perunamuusi(voilla tuunattu) ja siihen itse tehty lihamureke kalavaihdoehdolla.
        Siivoa tulee, mutta joskus saa kaksi naista ihan tyytyväisiksi.

AV

• Anonyymi00004 kirjoitti:

Itse taasen miellytän mielelläni tytärtäni ja ex-puolisoa.
        Niin me ihmiset olemme erilaisia...

Yllätyksenä perunamuusi(voilla tuunattu) ja siihen itse tehty lihamureke kalavaihdoehdolla.
        Siivoa tulee, mutta joskus saa kaksi naista ihan tyytyväisiksi.

AV

Ihmiset todellakin ovat erilaisia. Minua ei liiemmin tätänykyä kiinnosta miellyttää ketään. Paitsi itseäni.

• Anonyymi00005
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihmiset todellakin ovat erilaisia. Minua ei liiemmin tätänykyä kiinnosta miellyttää ketään. Paitsi itseäni.

Olet siis jo "itseäsi täynnä"?

AV

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Olet siis jo "itseäsi täynnä"?

AV

Kyllä. Nimenomaisesti. Olen äärettömän itsekeskeinen.

Tajusin, että puolet elämästäni meni piikoessa perhettäni ja exää, joten nyt otan elämäni itselleni ja elän sitä. Siis elän itselleni.
        Hitto, tämähän on minun elämäni.

• Anonyymi00007

Olen täysin samaa mieltä kanssasi!

• Anonyymi00008
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tajusin, että puolet elämästäni meni piikoessa perhettäni ja exää, joten nyt otan elämäni itselleni ja elän sitä. Siis elän itselleni.

Ai kauheeta, itse taasen koen eri ihmisten kanssa elämisen kokemisen arvoisina asioina. Jopa niin paljon että teen työtä tälläkin hetkellä heidän auttamiseksi, ihan sama ollaanko eronneita, tai missä siviilisäädyssä.

Sinulla taisi olla aika huono parisuhde?

AV

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ai kauheeta, itse taasen koen eri ihmisten kanssa elämisen kokemisen arvoisina asioina. Jopa niin paljon että teen työtä tälläkin hetkellä heidän auttamiseksi, ihan sama ollaanko eronneita, tai missä siviilisäädyssä.

AV

Asun yhdessä nuorimman lapseni kanssa, koska en tykkää yksin asumisesta ja tämä on meille molemmille todella sopiva vaihtoehto.

• Anonyymi00013
        Pikku-pirpana kirjoitti:

"Tajusin, että puolet elämästäni meni piikoessa perhettäni ja exää".

Niin? Ei minusta tuossa mitään pahaa ole. Ainut lammas joka olisi eksynyt polulta olet sinä itse, älä syytä siitä muita kanssa ihmisiä.

Tietysti parisuhteessa joutuu tekemään asioita myös toisen puolesta, ei se muuten edes olisi parisuhde. Sen vaan pitää tuntua hyvältä, ja säännöt siihen tekee jokainen ihan itse?

AV

• Anonyymi00008 kirjoitti:

AV

Ihan hyvä se parisuhde olisi ollut, mutta minulla on erittäin ikävä tapa alentaa itseni parisuhteessa piian ja orjan rooliin. Tai mitä milloinkin. En ole miellyttämisen haluinen ihminen, mutta teen elämästä toiselle helppoa -valitettavasti omalla kustannuksellani.

Se, että toinen saa olla oma itsensä kanssani, väjäämättä on johtanut kahteen seikkaan .. hyväksikäyttöön ja itsestään selvyytenä pitämiseen.

Exä on hyvä ystäväni. Nyt ja aina. Olen hänelle paljosta velkaa. En vain itse ole parisuhdekelpoinen. Olen liian kiltti.

• Anonyymi00015
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihan hyvä se parisuhde olisi ollut, mutta minulla on erittäin ikävä tapa alentaa itseni parisuhteessa piian ja orjan rooliin. Tai mitä milloinkin. En ole miellyttämisen haluinen ihminen, mutta teen elämästä toiselle helppoa -valitettavasti omalla kustannuksellani.

Se, että toinen saa olla oma itsensä kanssani, väjäämättä on johtanut kahteen seikkaan .. hyväksikäyttöön ja itsestään selvyytenä pitämiseen.

Exä on hyvä ystäväni. Nyt ja aina. Olen hänelle paljosta velkaa. En vain itse ole parisuhdekelpoinen. Olen liian kiltti.

Ilmeisesti olet, sillä omat suhteeni olen sopinut aina itsetuntoisten naisen kanssa jotka eivät ole usein edes neuvottelukykyisiä:)

Usein toki ovat oikeassa olleet, ei mitään heiltä pois.

AV

• Anonyymi00015 kirjoitti:

Ilmeisesti olet, sillä omat suhteeni olen sopinut aina itsetuntoisten naisen kanssa jotka eivät ole usein edes neuvottelukykyisiä:)

Usein toki ovat oikeassa olleet, ei mitään heiltä pois.

AV

Voi .. nyt taas olettelet ..
        :)

Itsetuntoa minulla on hyvinkin paljon, olen aina pitänyt itseäni suuressa arvossa.. tosin jos puhutaan omanarvontunteesta, se on minulla aika olematon.

En pidä itseäni tärkeänä. Olen halukas auttamaan ja antamaan jopa omalla kustannuksellani.

En koe arvottomuutta ongelmana vaan asennoitumiskysymyksenä. Maailma on täynnä valheellisen omanarvon vääristämiä ihmisiä. Noin niin kuin mielestäni.

Itse tajusin jo pikkuisena tyttönä että turhantärkeys ei ole itsetuntoa. Oman arvon voi määrittää monella tapaa.
        Ehkä kyseessä on lapsuuden trauma, kenties, määrittelen itseni aika arvottomaksi. Se ei tarkoita itsetunnottomuutta.

Näen vähän isomman kuvan ja siinä kuvassa olen mitätön tomuhiukkanen. Hyvä niin. Minun on hyvä elää tässä universaalisessa mittaskaalassa ja antaa itsestäni pyyteettömästi.

Se, että ihmiset "tuntevat arvonsa" on yksi perisynti mikä estää pyyteettömän onnellisuuden. Mutta jokainen valitsee tiensä itse, elää elämäänsä omannäköisesti. Ja hyvä niin.

Sinä sekoitat itsetunnon ja omanarvoisuuden naisissasi. Korkean oman arvoisuuden omaavat ovat juurikin niitä jotka eivät neuvottele. Koska he arvostavat itseään niin korkealle, eli paskantärkeitä. Irvokas ja vääristynyt kuva itsestään ja siitä, minkä arvoisia ovat.

Mut juu.. meillä on vain tämä elämä ja sen saa jokainen elää kuten elää. Oma valintani on helppo ja mukava elämä, niin itselleni kuin läheisillenikin.

• Anonyymi00019
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Voi .. nyt taas olettelet ..
        :)

Itsetuntoa minulla on hyvinkin paljon, olen aina pitänyt itseäni suuressa arvossa.. tosin jos puhutaan omanarvontunteesta, se on minulla aika olematon.

En pidä itseäni tärkeänä. Olen halukas auttamaan ja antamaan jopa omalla kustannuksellani.

En koe arvottomuutta ongelmana vaan asennoitumiskysymyksenä. Maailma on täynnä valheellisen omanarvon vääristämiä ihmisiä. Noin niin kuin mielestäni.

Itse tajusin jo pikkuisena tyttönä että turhantärkeys ei ole itsetuntoa. Oman arvon voi määrittää monella tapaa.
        Ehkä kyseessä on lapsuuden trauma, kenties, määrittelen itseni aika arvottomaksi. Se ei tarkoita itsetunnottomuutta.

Näen vähän isomman kuvan ja siinä kuvassa olen mitätön tomuhiukkanen. Hyvä niin. Minun on hyvä elää tässä universaalisessa mittaskaalassa ja antaa itsestäni pyyteettömästi.

Se, että ihmiset "tuntevat arvonsa" on yksi perisynti mikä estää pyyteettömän onnellisuuden. Mutta jokainen valitsee tiensä itse, elää elämäänsä omannäköisesti. Ja hyvä niin.

Sinä sekoitat itsetunnon ja omanarvoisuuden naisissasi. Korkean oman arvoisuuden omaavat ovat juurikin niitä jotka eivät neuvottele. Koska he arvostavat itseään niin korkealle, eli paskantärkeitä. Irvokas ja vääristynyt kuva itsestään ja siitä, minkä arvoisia ovat.

Mut juu.. meillä on vain tämä elämä ja sen saa jokainen elää kuten elää. Oma valintani on helppo ja mukava elämä, niin itselleni kuin läheisillenikin.

No, eivät he paskantärkeitä mielestäni ole olleet.
        Huippu ihmisiä ja naisia, ihanuuksineen ja omine vaikeuksineen.

Miellän kyllä mitä nainen miehestä hakee, ja mikä tekee ongelmat parisuhteissa.
        Ei mies ole niistä jäävi, ei nainenkaan.
        Turha on omia ex-puolisoita syyttää siitä jos sukset ovat joskus menneet ristiin.

AV

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Turha on omia ex-puolisoita syyttää siitä jos sukset ovat joskus menneet ristiin.

AV

No.. ihan sama se mulle on, kun en sinua tai naisiasi tunne.
        Tuo turhantärkeys on sukupuoleton, ihmisiä riivaava tauti. Noin minun mielestäni. Siihen olevinaan olemiseen hukataan aikaa ja energiaa ihan turhaan.

En koskaan ja missään ole syyttänyt exsää suhteemme asioista tai erosta. Miksi ihmeessä moista tekisin?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00019 kirjoitti:

AV

Mitä sinä Pirppikselle selität miten hänen pitäisi elää ja ajatrlla suhteestaan tai elämästään?

Pidä se oma elämäsi ja anna muitten elää ja tuntea miten tuntevat...

Onko se sinun ihanalta elämältäsi pois, miten Pirppis elämänsä/suhteensa kokee?

• Anonyymi00024 kirjoitti:

Mitä sinä Pirppikselle selität miten hänen pitäisi elää ja ajatrlla suhteestaan tai elämästään?

Pidä se oma elämäsi ja anna muitten elää ja tuntea miten tuntevat...

Onko se sinun ihanalta elämältäsi pois, miten Pirppis elämänsä/suhteensa kokee?

No AV on oikea malliesimerkki turhan korostuneesta omanarvontunteesta. :)

• Anonyymi00030
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Tässä olin jo samaa tulossa möläyttämään 😄

xLiner

• Anonyymi00032
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ykskaks perhekeskeisyys ja syntyvyydestä huolestuminen kiinnostaa naistenmiestä.
        Olisiko jo huoli iskenyt, kuka tarkistaa, hoitaako Attendo vaipat tyhjäksi.

• Anonyymi00034
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Noin voi kai ajatella, jos kehuu menneiden suhteiden naisiaan.
        Toistahan se olisi jos niitä haukkuisi:)

AV

• Anonyymi00039
        UUSI

Vaikutat katkeroituneelta ja kärttyisältä muijalta.
        Nämä ovat niitä pahimpia oman elämän sankareita jotka ovat kovaan ääneen toitottamassa mikä olikaan ukossa vikana. Itsessä ei tietenkään ole vieläkään mitään vikaa. Olethan se viehättävä ja rakastava, hellä ja lämpöinen vaimokulta.

Voin kertoa että kokemusta on 22v ja 10v liitoista joista jälkimmäinen still going strong.
        Eksän kanssa tullaan hyvin toimeen ja hoidetaan lasten asiat.
        Ekassa liitossa ei toiminut seksi. Ja molemmat oltiin tähän syypäitä. Nykyisin seksi sujuu hyvin ja muutenkin tullut tehtyä asioita hiukan eri tavalla.
        Hyvässä parisuhteessa on vapaa ja antaa myös toiselle saman vapauden.
        Parisuhde on toisen oikkujen sietämistä ja kumppanin hyväksymistä vikoineen kaikkineen. Vastalahjaksi saa rakkautta, turvaa, kumppanuutta ja luottamusta.
        Sinkkuus sopii niille jotka ovat itsekkyydessään kykenemättömiä parisuhteeseen.
        Kaksin aina kaunihimpi, sanoohan sen jo sananlaskukin!

• UUSI
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Vaikutat katkeroituneelta ja kärttyisältä muijalta.
        Nämä ovat niitä pahimpia oman elämän sankareita jotka ovat kovaan ääneen toitottamassa mikä olikaan ukossa vikana. Itsessä ei tietenkään ole vieläkään mitään vikaa. Olethan se viehättävä ja rakastava, hellä ja lämpöinen vaimokulta.

Voin kertoa että kokemusta on 22v ja 10v liitoista joista jälkimmäinen still going strong.
        Eksän kanssa tullaan hyvin toimeen ja hoidetaan lasten asiat.
        Ekassa liitossa ei toiminut seksi. Ja molemmat oltiin tähän syypäitä. Nykyisin seksi sujuu hyvin ja muutenkin tullut tehtyä asioita hiukan eri tavalla.
        Hyvässä parisuhteessa on vapaa ja antaa myös toiselle saman vapauden.
        Parisuhde on toisen oikkujen sietämistä ja kumppanin hyväksymistä vikoineen kaikkineen. Vastalahjaksi saa rakkautta, turvaa, kumppanuutta ja luottamusta.
        Sinkkuus sopii niille jotka ovat itsekkyydessään kykenemättömiä parisuhteeseen.
        Kaksin aina kaunihimpi, sanoohan sen jo sananlaskukin!

No vaikutelma on sinun mielipiteesi. Katkeruutta en tunne. Olen liian itsetietoinen pilaamaan omaa elämääni katkeruudella. Eikä minulla ole pienintäkään syytä olla katkera.
        Lähinnä olen kiitollinen hänelle kaikesta.
        Olemme hyvissä väleissä exän kanssa ja asummekin naapureina. Yhteistyö sujuu ja yya-sopimus toimii.

Erosin, sillä halusin itselleni itseisarvon, josta olin luopunut ihan itse.

• Anonyymi00041
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No vaikutelma on sinun mielipiteesi. Katkeruutta en tunne. Olen liian itsetietoinen pilaamaan omaa elämääni katkeruudella. Eikä minulla ole pienintäkään syytä olla katkera.
        Lähinnä olen kiitollinen hänelle kaikesta.
        Olemme hyvissä väleissä exän kanssa ja asummekin naapureina. Yhteistyö sujuu ja yya-sopimus toimii.

Erosin, sillä halusin itselleni itseisarvon, josta olin luopunut ihan itse.

Tulemme siis johtopäätökseen jossa miesten tulisi katsoa vain naisia joilla olisi oma vahva näkemys itsestään, jo ennen parisuhdetta?

Oudon vaikeaksi nämä suhteet nyt tuntuvat menevän, mutta jotkut ovat parisuhde ihmisiä ja jotkut toiset eivät sitä omaamallaan elämäntavalla ja näkemyksellä edes edusta?

Mutta, onko syy vastapuolen. Tuskin.
        Peilistä se vika aina löytyy.

AV

• UUSI
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Tulemme siis johtopäätökseen jossa miesten tulisi katsoa vain naisia joilla olisi oma vahva näkemys itsestään, jo ennen parisuhdetta?

Oudon vaikeaksi nämä suhteet nyt tuntuvat menevän, mutta jotkut ovat parisuhde ihmisiä ja jotkut toiset eivät sitä omaamallaan elämäntavalla ja näkemyksellä edes edusta?

Mutta, onko syy vastapuolen. Tuskin.
        Peilistä se vika aina löytyy.

AV

Sinäkö tulit tuohon johtopäätökseen ..?

IHMISTEN, niin naisten kuin miestenkin tulisi kunnioittaa erilaisuutta ja ymmärtää se, että se mitä haluaa on vain haluamista ja tärkeintä on se, että osaa parisuhteessa antaa toisen olla oma itsensä ja kunnioittaa toista myös yksilönä. Mitä se nyt kenenkin kohdalla tarkoittaakin.

Se, että haetaan jotakin tiettyä ihmistyyppiä täyttämään omia toiveita tai tarpeita johtaa vain pettymykseen.
        Se vain, jotta tuollainen kunnioitus toista kohtaan löytyisi, vaatii jo luonnetta kantajaltaan. On aika harvassa ne, jotka kunnioittavat toisia ihmisiä sellaisenaan.

Sinä olet tästä yksi elävä esimerkki. Et kunnioita ketään. .. mutta se on sinun omaleimaisuuttasi .. saat olla juuri tuollainen kuin olet, se EI ole minulta pois.

• Anonyymi00042
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

IHMISTEN, niin naisten kuin miestenkin tulisi kunnioittaa erilaisuutta ja ymmärtää se, että se mitä haluaa on vain haluamista ja tärkeintä on se, että osaa parisuhteessa antaa toisen olla oma itsensä ja kunnioittaa toista myös yksilönä. Mitä se nyt kenenkin kohdalla tarkoittaakin.

Se, että haetaan jotakin tiettyä ihmistyyppiä täyttämään omia toiveita tai tarpeita johtaa vain pettymykseen.
        Se vain, jotta tuollainen kunnioitus toista kohtaan löytyisi, vaatii jo luonnetta kantajaltaan. On aika harvassa ne, jotka kunnioittavat toisia ihmisiä sellaisenaan.

Sinä olet tästä yksi elävä esimerkki. Et kunnioita ketään. .. mutta se on sinun omaleimaisuuttasi .. saat olla juuri tuollainen kuin olet, se EI ole minulta pois.

Noin toki voit ajatella, olet siis ihminen joka ajattelee sen ympäristön olleen se suurin tekijä siihen, että olisit itse ihmisenä jollain tavalla epäonnistunut?
        Noin voit toki ajatella. Itse ajattelen olevani se suurin tekijä omassa elämässäni, teen valintoja ja asioita jotka koostavat elämäni. Olen siis vastuussa en ainoastaan isestäni, vaan myös heistä joiden kanssa on yhteinen elämä.

Se, kumpi tapa tuottaa sen toisen ihmisen kunnioittamisen...sitäkin voi olla erilaisia näkemyksiä.

AV

• Anonyymi00044
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Kysyn, kumman kanssa poikasi viettää enemmän aikaansa. Sinun, vai ex-miehesi.
        Miksi näin olisi? Ilman vasausta jo tiedän että tuota kysymystä kannattaa hetken ajatella?!
        Olethan nyt se, joka ei laittaisi tikkua ristiin toisten puolesta?

AV

• UUSI
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Noin toki voit ajatella, olet siis ihminen joka ajattelee sen ympäristön olleen se suurin tekijä siihen, että olisit itse ihmisenä jollain tavalla epäonnistunut?
        Noin voit toki ajatella. Itse ajattelen olevani se suurin tekijä omassa elämässäni, teen valintoja ja asioita jotka koostavat elämäni. Olen siis vastuussa en ainoastaan isestäni, vaan myös heistä joiden kanssa on yhteinen elämä.

Se, kumpi tapa tuottaa sen toisen ihmisen kunnioittamisen...sitäkin voi olla erilaisia näkemyksiä.

AV

Olet oikeassa tuossa, että erilaisia näkemyksiä asioista on ja kuuluukin olla mielestäni.

Näkemyserot ovat luonnollisia, sillä olemme erilaisuuksia. Mikä on hyvä juttu.

Olen aina sanonut että elämä on kuin onkin asennekysymys.

Minä en ole koskaan epäonnistunut missään. Minulle asiat eivät ole suorittamista, ne vain ovat. Jos jokin ei toimi, se vaan ei toimi. Thats it! Simppeliä. Sit jotakin muuta.

Elämässä ei voi epäonnistua paitsi ne jotka pitävät elämää suorituksena.

Sinä koostat elämääsi. Fine. Mutta on typerää olettaa että kaikki muutkin tekisivät niin. Minulle on aivan sama vaikka en saavuttaisi elämässäni yhtään mitään. Elän jokaisen päiväni onnellisena ilman minkäänlaista koostamista. Ja kun kuolen, voin todeta nauttineeni elämästäni. Ei katumusta tai häpeää.

Aidosti voin myöntää, että olen virranvietävänä mutta en tuuliajolla.

Olemme ihmisinä erilaisia. Se on ihan fine ja pyrin siihen, etten syyllistyisi paasaamiseen. Sinulla on oma hyvä elämäsi noin ja minulla taasen näin. Mitäpä noita vertailemaan.

Sinä et koskaan voisi mitenkään vaikuttaa minun elämääni millään tavalla sanomisillasi. Ja sama toisinpäinkin. Koska kumpikin meistä on tyytyväinen elämäänsä näin. Muuttamatta mitään.

Tämä koko keskustelukin vaikuttaa niin turhalta, sillä kummaltakaan ei löydy ymmärrystä toiselle.

• Anonyymi00047
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Olet oikeassa tuossa, että erilaisia näkemyksiä asioista on ja kuuluukin olla mielestäni.

Näkemyserot ovat luonnollisia, sillä olemme erilaisuuksia. Mikä on hyvä juttu.

Olen aina sanonut että elämä on kuin onkin asennekysymys.

Minä en ole koskaan epäonnistunut missään. Minulle asiat eivät ole suorittamista, ne vain ovat. Jos jokin ei toimi, se vaan ei toimi. Thats it! Simppeliä. Sit jotakin muuta.

Elämässä ei voi epäonnistua paitsi ne jotka pitävät elämää suorituksena.

Sinä koostat elämääsi. Fine. Mutta on typerää olettaa että kaikki muutkin tekisivät niin. Minulle on aivan sama vaikka en saavuttaisi elämässäni yhtään mitään. Elän jokaisen päiväni onnellisena ilman minkäänlaista koostamista. Ja kun kuolen, voin todeta nauttineeni elämästäni. Ei katumusta tai häpeää.

Aidosti voin myöntää, että olen virranvietävänä mutta en tuuliajolla.

Olemme ihmisinä erilaisia. Se on ihan fine ja pyrin siihen, etten syyllistyisi paasaamiseen. Sinulla on oma hyvä elämäsi noin ja minulla taasen näin. Mitäpä noita vertailemaan.

Sinä et koskaan voisi mitenkään vaikuttaa minun elämääni millään tavalla sanomisillasi. Ja sama toisinpäinkin. Koska kumpikin meistä on tyytyväinen elämäänsä näin. Muuttamatta mitään.

Tämä koko keskustelukin vaikuttaa niin turhalta, sillä kummaltakaan ei löydy ymmärrystä toiselle.

Näin se kuuluukin olla, sen vuoksi en ole tuominnut sinua kuten se kolmen ketju joka alisti nimimerkkiäni tarkoituksella? Siihen tottuu palstalla, joka oikeasti on sinkkupalsta. Ei muuten kai ihmiset yksinään edes elelisi?

AV

• UUSI
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Näin se kuuluukin olla, sen vuoksi en ole tuominnut sinua kuten se kolmen ketju joka alisti nimimerkkiäni tarkoituksella? Siihen tottuu palstalla, joka oikeasti on sinkkupalsta. Ei muuten kai ihmiset yksinään edes elelisi?

AV

Täh? Selventäisitkö..
        "Ei muuten kai ihmiset yksinään edes elelisi?"

AV

• Anonyymi00048
        UUSI
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Täh? Selventäisitkö..
        "Ei muuten kai ihmiset yksinään edes elelisi?"

AV

Käytä omaa nimerkkiäsi, jos tulevaisuudessa haluat vastauksia.

Kertoo vain siitä omasta näkemyksestä jossa omaan elämään ei olisi enää tilaa vastakkaisilla sukupuolilla. Se jo ajatuksena tuottaa varjon elämän normaaliin kanssakäymiseen, on olemassa jo negatiivinen kuva siitä mitä se vastakkainen sukupuoli voisi tarjota?

Mjoo, itse taasen katson elämää kokonaisuutena. Tälläkin hetkellä. Kysymys ei ole siitä mitä nainen voisi minulle tarjota tai antaa. Kysymys on naisen viisaudesta, joka on minua ylemmällä tasolla. Hän saa olla "lauman johtajana" koska hän on omilla päätöksillään kiistattomasti tuonut esille oman vajaavaisuuteni esimerkiksi kasvatustyössä.

Kun huomaa noin olevan, on jäljellä enää se tukijan ja palvelijan rooli:)

Ihmisten tulee joskus mennä itsensä ulkopuolelle tarkastelemaan elämän totuuksia, se voi tosin joskus jopa koskea. Totuus ei pala tulessakaan, niin ne jotkut sanovat.

AV

• UUSI
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Käytä omaa nimerkkiäsi, jos tulevaisuudessa haluat vastauksia.

Kertoo vain siitä omasta näkemyksestä jossa omaan elämään ei olisi enää tilaa vastakkaisilla sukupuolilla. Se jo ajatuksena tuottaa varjon elämän normaaliin kanssakäymiseen, on olemassa jo negatiivinen kuva siitä mitä se vastakkainen sukupuoli voisi tarjota?

Mjoo, itse taasen katson elämää kokonaisuutena. Tälläkin hetkellä. Kysymys ei ole siitä mitä nainen voisi minulle tarjota tai antaa. Kysymys on naisen viisaudesta, joka on minua ylemmällä tasolla. Hän saa olla "lauman johtajana" koska hän on omilla päätöksillään kiistattomasti tuonut esille oman vajaavaisuuteni esimerkiksi kasvatustyössä.

Kun huomaa noin olevan, on jäljellä enää se tukijan ja palvelijan rooli:)

Ihmisten tulee joskus mennä itsensä ulkopuolelle tarkastelemaan elämän totuuksia, se voi tosin joskus jopa koskea. Totuus ei pala tulessakaan, niin ne jotkut sanovat.

AV

Mä kirjoitan aina rekkuna. Toi sun nimimerkkisi tuli vahingossa.

• Anonyymi00006

Minulla on takana lähes 30 vuotta kestänyt parisuhde ja toista suhdetta en enää koskaan halua! Yksin ollut jo kauan ja se on tuntunut todella hyvältä tavalta elää!

• Anonyymi00010

Tykkään myös liikkua yksin!

• Juu, pitkä suhde tietenkin. Täytyyhän se toinen tuntee. Pitkä suhde tai ei ollenkaan. Edellyttäen tietenkin että on hyvä suhde.

Mä uskon että monella menee huonosti siks kun ei sovi yhteen. On menty yhteen vaan siksi, että niin kuuluu tehdä, eikä sitten aateltu suhteen laatua.

• Anonyymi00014

Minun ja lasteni isän kanssa ei ollut tuollaisesta kyse. Menimme yhteen rakkaudesta.

• Anonyymi00017

Suhde kuin suhde: toisen voi suunnilleen tuntea tai sitten ei. Suhteen pituus ei vaikuta lähellekään niin paljon kuin suhteen laatu ja tietty sen osapuolten persoona, viestintä, vuorovaikutus ym taidot.

- Sheena

• Anonyymi00011

Minä olen sitä mieltä, ettei suhteen pituus itsessään tuo mitään turvaa, korkeintaan sitä on sitonut jotain..."pääomia" suhteeseen ja luulee alitajuisesti, että ne merkkaa jotain. Päinvastoin, toinen voi alkaa perseilemään, kun tietää, että toisella on kiinni jotain suhteessa. (Be in there!)

En oikeastaan omaan tilanteeseeni keksi mitään muuta fiksua "suhdestatusta" kuin sinkkuus. Jos jotain tarvitsen mitä ei ole, ostan sen. Vuokraan sen. Teen itse. Jos jotain laskisin jonkun muun varaan, pettyisin. Mutta ei ole ajatustakaan, että miksi laskisin mitään muiden varaan.

Pidän ne ympärillä mitä on, tyytyväisinä ja tässä on mitä tartten. 🙂

• Anonyymi00026

Lisään tähän vielä sellaisen pointin.

Toivat suhteethan on niinkuin Sheena tuossa alla sanoo: eläviä ja muokkaantuvia.

Itse uskoin johonkin "ihmisten hyvyyteen" väärin liian pitkään. Ihmiset on itsekkäitä. Itsekin olen tooodella itsekäs nykyään. Se on fine.

En osannut aikoinaan olla tarpeeksi itsekäs, ehkä "terveellätavalla" itsekäs, niin enää ei kroppa riitä enää uskomaan "muihin". Meni jo...

Lapset hankittu jo ja elämä parisuhteiden osalta eletty. 🙂 Nähty, koettu... lopputulos snadisti positiivinen.

Mutta ei enää. 😄

Viikon loma Islannissa houkuttaa enempi kuin suhde naisen kanssa. 🙃

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Lisään tähän vielä sellaisen pointin.

Toivat suhteethan on niinkuin Sheena tuossa alla sanoo: eläviä ja muokkaantuvia.

Itse uskoin johonkin "ihmisten hyvyyteen" väärin liian pitkään. Ihmiset on itsekkäitä. Itsekin olen tooodella itsekäs nykyään. Se on fine.

En osannut aikoinaan olla tarpeeksi itsekäs, ehkä "terveellätavalla" itsekäs, niin enää ei kroppa riitä enää uskomaan "muihin". Meni jo...

Lapset hankittu jo ja elämä parisuhteiden osalta eletty. 🙂 Nähty, koettu... lopputulos snadisti positiivinen.

Mutta ei enää. 😄

Viikon loma Islannissa houkuttaa enempi kuin suhde naisen kanssa. 🙃

Toivat=toimivat. 🤣

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Toivat=toimivat. 🤣

Ja Heenakin puheli yläpuolella... helkatti. Hyvinpä meni. 😆

• Anonyymi00012

Jos pitkässä suhteessa toinen osapuoli on lähes puhumaton ja muutenkin jotenkin reppana, niin sen jälkeen kun hain eroa ja jäin yksin, olen kokenut sen parhaimmamksi tavaksi elää. En enää koskaan halua minkäänlaista suhdetta kenenkään kanssa!

• No ite ei tulis ees mieleen alkaa suhdetta minkään körmy- tai kyrmyniskan kanssa. Normaali puhuva ihminen pitää olla. Ja harvemmin ihminen muuttuu, ellei sitten jotain aivojuttua tuu.

• Anonyymi00016

Ihmeellisiä kysymyksiä 😂

Olen etenkin sitä mieltä, että pitkässä parisuhteessa tulee eteen ikäviäkin yllätyksiä. Ja vaikka olisi kuinka turvallisuushakuinen, niin myös turvattomuus tavalla tai toisella liittyy etenkin pitkiin suhteisiin ja kumppanusten henkiseen kasvuun. Yleensä vielä siten, että ne asiat jotka ovat aiemmin luoneet turvaa suhteessa vähenee, ellei jopa poistu ja turvattomia asioita tulee tilalle.

Mikään parisuhde ei ole stabiili tila, vaan siinä eletään ja kasvetaan, mennään eteenpäin kaiken aikaa, niin pitääkin, oikeasti muutos on myös suhteen elinehto. Eikä tuota molempien kasvua, suhteen muutosta, elämän eteen tuomia asioita ja etenkään karikoita voi mitenkään ennustaa etukäteen. Kuten ei sitäkään millaiseksi itse tai puoliso matkan varrella muuttuu, mitä tapahtuu.

Ikäviä yllätyksiä (tietysti myös positiivisiakin!) voi tulla niin omista kuin kumppanin mielenliikkeistä, vaikka olisi oltu yhdessä vuosikymmeniä. Ja tätä oikeastaan pidän parhaana pitkässä parisuhteessa: se on loistava mahdollisuus oppia, saada oivalluksia paitsi kumppanista, yleensä ihmisistä, mutta etenkin itsestään.

- Sheena

• Olet oikeassa, turvallisuus on parasta. Toisen tapoihin ja toimintamalleihin on niin tottunut, että ei tule yllätyksiä. Jos jokin asia menee vastoin normaalia käytäntöä, kyllä se heti herättää kysymyksiä.
      Monet kokevat parisuhteen turvallisuuden tylsyydeksi. Itse koen sen hyväksi oloksi ja normaaliksi arjenpyöritykseksi, josta haen voimia taas jaksaa ponnistaa eteenpäin.

Kun elämän perusasiat ovat kunnossa, olen valmis ottamaan vastaan kaikenlaisia yllätyksiä, mitä elämä tielleni heittää.

• Anonyymi00018

Parasta pitkässä suhteessa on se, että tuntee toisen erittäin hyvin. Aavistaa toisen ajatuksetkin. Ei tarvitse stressata enää oikeastaan mistään toiseen liittyvästä. esim. toisen suvusta jne. Jos toisen kanssa on ollut yli puolet elämästä, voisi kai sanoa, että kasvaa yhteen.

Vaikeutena voi olla elää omaa elämää, jos sen tarve olisi. Rikas puoliso voi tarjota kaiken sinulle kuin tarjottimella. Käänteisvaikuttimena voi olla se, että tulet riippuvaiseksi hänestä. Alat uskoa, ettet selviäisi yksin. Et edes muista, millaista olisi olla yksin. Onko se huono asia, en osaa sanoa. Moni tuttavasi voi jopa kadehtia tilannetta.

Itselläni on tällainen ”ei perinteinen Suomalaisen naisen” tilanne.

• Varmaan juurikin tuo, turvallisuus. Tuttuus, tunteminen tuo tiettyä turvaa arkeen ja elämään.
      Haastavinta on aina tutustuminen, yhtään ei tiedä toisen mielen liikkeistä eikä asenteista mitään. Yllätyksiltä ei välty! 😅

Pitkässä suhteessa toiseen myös tottuu. Se on hyvä ja huono asia. Voi oppia sietämään liikaa ja taas toisaalta tietää jo toisen heikot ominaisuudet, ne ärsyttävät.

• Sinkkuudessa varmaan nykyään olisi se, ettei tarvitse mukautua kenenkään toisen tahtoon ja joustaa joustamasta päästyään. Huomaako että olen joutunut liikaa ja en enää tykkää siitä? 😆

• Jasu2025 kirjoitti:

Sinkkuudessa varmaan nykyään olisi se, ettei tarvitse mukautua kenenkään toisen tahtoon ja joustaa joustamasta päästyään. Huomaako että olen joutunut liikaa ja en enää tykkää siitä? 😆

No rehellisesti, olisin mainio kaveri, mutta hankala kumppanina. Liian omapäinen nykyään enää miellyttämään, jos jokin asia on no can do. I wont do it.

• Anonyymi00020

Parasta pitkässä suhteessa on vakaus ja turvallisuus. Sen ei tarvitse silti olla tylsää ja ennalta-arvattavaa, sillä yhdessä on mahdollista kasvaa, tutkia maailmaa ja oppia uutta.

Sinkkuna parasta on, että voi oman mielensä mukaan päättää aikatauluista yms. En tiedä kutsuisinko sitä vapaukdeksi, sillä mielestäni parisuhteessakin voi olla vapautta (ainakin hyvässä sellaisessa), mutta tietysti moni asia on yksinkertaisempaa, kun on huomioitava vain omat tarpeet ja halut.

Aletheias

• Anonyymi00022

Kauan kestäneen parisuhteen loppumisen jälkeen koen yksin olemisen olevan ainoa järkevä ja hyvä ratkaisu juuri minun elää! En jaksa enää totutella yhdenkään minulle täysin vieraan ihmisen tapoihin ja tottumuksiin! Vielä kymmnen vuotta sitten, se ehkä olisi voinut olla mahdollista, mutta ei enää koskaan kenenkään kanssa!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kauan kestäneen parisuhteen loppumisen jälkeen koen yksin olemisen olevan ainoa järkevä ja hyvä ratkaisu juuri minun elää! En jaksa enää totutella yhdenkään minulle täysin vieraan ihmisen tapoihin ja tottumuksiin! Vielä kymmnen vuotta sitten, se ehkä olisi voinut olla mahdollista, mutta ei enää koskaan kenenkään kanssa!

Sinulla on täysi vapaus elää ilman parisuhdetta, jos koet sen oikeaksi tavaksi sinulle.

Aletheias

• Anonyymi00021

Herrassa on ianikuinen turva.

• Toimivassa suhteessa kummallakin on vapaus tehdä omiaankin ilman sen suurempia kommervenkkeja, toiselle tehdään tilaa ja annetaan myös sitä.
      "Luonnollisesti ja luontaisesti" sanoisi tuntemani filosofi Lao Tse Lukka tähän 😁

• Anonyymi00025

katsoin googgrlilytsniinhöäöhö KKK eio le mikään salaseura, kuin Suomen hsllitusx on..

mutta mikä joku

"Rules of Acquisition" = Negotiator

• Anonyymi00028

Mikä on mirl4e6ädri pitkä suhde?

• Anonyymi00031

En näe perinteisissä parisuhteissa pitkissä tai lyhyissä, mitään hyvää.

Yksin eläminen on luksusta. Saa elää, nukkua, syödä ja tehdä kaiken miten itse parhaaksi näkee. Saa olla rauhassa, kukaan ei ole vaatimassa huomiota jota en haluaisi antaa. Hermoni lepäävät. Seksiäkin voi harrastaa juuri silloin kun itselle sopii, kenenkään häiritsemättä. Rahaa säästyy, omaisuuteni säilyy ehjänä, voin ostaa mitä haluan, voin muuttaa minne haluan. Ei tarvitse tuhlata energiaansa toisen mokien korjailuun taas, taas ja taas. Ei tarvitse katsella ja kuunnella draamailuja. Ei tarvitse olla äitinä aikuiselle lapselle ja vääntää rautakankea perusasioista. Ihanaa rauhaa ja hiljaisuutta...

Yksin eläminen ja sinkkuus johtaa 10-0 ❤️❤️❤️

xLiner

• Anonyymi00033

Kumpikin saa olla oma itsensä, juuri sellainen kuin on,

kumpikin hyväksyy (lue sietää) toisen virheet ja tavat.

• Anonyymi00035
        UUSI

Juurikin noin, ja parheiten se onnistuu elämällä eri osoitteessa.

AV

• Anonyymi00036
      UUSI

Lyhyempi suhde kuin "pitkä" on parempi. Pitkässä suhteessa pitkästyy. se on sitten makuasia, kuinka pitkä on pitkä?

• Anonyymi00037
      UUSI

oikeasti hubittaa hillittömästäkin kun tytöt purkautuvat omista patoutumista mielesään mitä jos niin jos on vihamielisiäkin ajatuksia, niiin

• Anonyymi00038
      UUSI

jotkin sanoivast minusta: can we have him, as a negotiator... hmmm...

• UUSI

En ole ikinä ollut pitkässä parisuhteessa. Mutta jos olisin tällä hetkellä parisuhteessa, haluaisin sen olevan pitkä. Lyhyet parisuhteet tuntuvat minusta merkityksettömiltä. Tokihan jokaisen parisuhteen pitää olla ensin lyhyt, jotta siitä voisi tulla pitkä. Mutta sitten kun petytään toisiimme ja ero tulee, sitä jää miettimään että mikäköhän tämänkin jutun tarkoitus oli ja nyt ei sitten olla enää toistemme elämässä. Hassua miten joku voi olla ollut joskus tärkeä ja sitten toinen muuttuukin takaisin täysin vieraaksi.

• Anonyymi00040
        UUSI

Niin, kai jotain olisi kokenut jos olisi parisuhteiden kestot olleet 15 vuotta ja tallaisi samaa ajatusta uudelleen ollen jokapäiväisessä yhteydessä 18 vuotta sen uuden naisen kanssa.
        Tuostahan saa jo yhteenlaskettuna 33 vuotta parisuhde kokemusta?

Voin sanoa että se aika jo opettaa suhtautumaan toisiin ihmisiin ihan eri tavalla, mitä jos olisi tottunut suhteisiin alle 3-vuotta.

AV

• Anonyymi00043
      UUSI

ihan ehkä hyvä kun käv in jollainniin ikäv äpalstalla ohjeistamassa... jotainmiljoonansanan jotain kirjoitelmaakin, ksappslejsakojsa ajatuksiin jne muutakin...

• Anonyymi00046
        UUSI

en tarvitse miljoonaa, riittää ne rahat, jotka menetin kun en pystynyt tekemään töitä ja muutot, koska olin kauhuissani siitä, etten ymmärtänyt miksi jotain todella kummallista esitystä oli joka ikisessä talossa missä asuin, enkä ymmärtänyt sitä keneen ne liittyivät..

• Anonyymi00045
      UUSI

Olen ollut pitkässä suhteessa ja toista sellaista en enää koskaan halua!

• Anonyymi00049
      UUSI

mikähän joku huvitusjuttu minkä keksin tytöille... voimakas muotovaahtojuttu joku niin Wellaflex Ultra Strong... hiuksiin laittaa

• UUSI

TE ketkä sanotte, että pitkä suhde pitkästyttää?

Niin oli se biisi: Mä haluun olla yksin, lukee vaikka kirjaa.

Niin eiks kirjan lukeminen sitten oo pitkästyttävää. Etenkin kun tosta biisistä tulee mieleen, että luetaan yhtä ja samaa sivua?

• UUSI

Näköjään ei auennu teille. Eli vertauksena parisuhdekin voi olla sellanen että siinä eräällä lailla luetaan yhtä ja samaa sivua. Mutta omin toimin vois henkilöt sen sivun myös kääntää.

• Anonyymi00050
      UUSI

ja niin tuollaisen olennon kanssa ei huvita mitään neuvotells mitään jos joku kkkk neuvottelija...

toisaalta hyvä kun olen niin yrittänyt auttaa tytttösiä...

• Anonyymi00051
      UUSI

Se kun päästään "tylsään" arkeen, on parasta. Toki se tietysti edellyttää, että se arki on hyvää arkea, joka toimii ja jossa molemmat tekevät sovitut asiat.

Me en ole koskaan ymmärtänyt mikä sinkkuudessa on niin kovin vapaata. En ole koskaan ollut parisuhteessa mitenkään sidottu.

• Anonyymi00053
      UUSI

Pitkässä suhteessani ei ollut mitään negatiivista. Hyvä kumppani oli. Vaikka päätti lähteä toisen matkaan.

Pelkkä pitkä suhde ei kerro mitään. Mutta jos kumppanilla on samat arvot saa hyvän pitkän suhteen jota voi kunnioittaa eronkin jälkeen.

Tai no tietenkin negatiivista omassa pitkässä suhteessa on että ei uutta kumppani oikein pysty kelpuuttamaan.

Niin ja päästään sinkkuuteen. Nyt olen päättänyt että menen miesten omaa tietä. En ala katselemaan enää yhtään draama kuningatarta, jonka oma napa on ainoa tärkeä asia.

Sinkkuna saan rauhan omaan kotiini. Ja tasaisen elämän.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      20
      11408
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      46
      3964
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      113
      3140
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      134
      2454
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      96
      2171
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      200
      1814
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      307
      1069
    8. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      18
      865
    9. Toisten elämän moralisointi

Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte
      Tunteet
      143
      785
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      53
      729
    Aihe